Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz intuicio #26384 üzenetére
Mókolni semmiképpen nem érdemes, annál ez veszélyesebb történet!
De ha van hozzá szerszámod+affinitásod, meg lehet bontani. Ha csak
eltört, akkor meg lehet hegeszteni, és balance után újra használható...Ha viszont cella hiba, akkor újra kell cellázni az egészet: 10Ah is lehet!
(Illetve kicserélhető kompletten az akku, de mivel speciális BMS-e van,
egy átlagos univerzális akku nem lesz megfelelő. Szerencsére, vannak
gyártók, akik gyártanak kompatibilis BMS-t, ha nem kapsz egy eredetit.
Legrosszabb esetben ki kell szedni a gyári akkuból. Lásd újracellázás.) -
DigitXT
félisten
válasz User05 #26420 üzenetére
Már mitől lenne fullra töltve? Valaki lerakta az adott állomásra,
magyarán előtte ment vele vmennyi kilométert. (Akármennyit.)Tegyük fel, hogy hajnalban a töltő, begyűjtő, kormoló dízel volt,
akkor azok, amiket oda rakott fullon vannak, amik még már ott
voltak, és senki nem töltötte fullra őket, nincsenek. A 3 pálcika,
ami alapján azt mondod, hogy tele az akku? Nem túl pontos. -
DigitXT
félisten
válasz LurkerSheik #26437 üzenetére
Nem teljesen urban legend, hogy nem tesz jót az akkunak, ha fullon van.
Viszont pár paraméter még beleszámít, pl. hogy melegben van-e tárolva?
Meg milyen akku egyáltalán? LiPo hajlamos felfújódni, ha fullra töltve és
nagy melegben tárolod. Nem kell hozzá fél év, hogy tönkremenjen.
Viszont LiPo-s roller szinte nem létezik (ismerek olyan e-Twow modellt).A "hengeres" li-ion kevésbé háklis erre, de a meleget az sem szereti!
A full töltöttség viszont önmagában nem fogja tönkretenni. Nagyobb baj,
ha túlmerül (amit magától nem szokott, az önkisülése csekély), elég ha
bekapcsolva marad valami fogyasztó, akár a roller. Pl. BT csatlakozásra
várva már megehet pár mA-t, fél év alatt sok mAh. Szóval emiatt ajánlott
"közepes" töltöttségen tárolni, de ez nem jelenti, hogy töltögetni kellene.
Fél év alatt nem szabad annyit merülnie, hogy abból baj legyen.Ui:a roller is olyan, mint bármely más kétkerekű, alapvetően szezonális.
(Teljesen normális, hogy fél évre le van rakva, és simán ki kell ezt bírnia.
Mindenféle babusgatás nélkül. De ne lemerülve rakja el az ember télire!
És lehetőleg ne a kazánházban tárolja a kazán mellett közvetlenül...)Az meg, hogy mekkora veszteséget okoz, hogy nem optimális a tárolás
(eltekintve a melegtől), túl van misztifikálva: ha pár ciklussal kevesebb is
jön ki belőle, általában a váz/motor hamarabb tönkremegy, mint hogy az
akkuba annyi ciklust belerakjál, aminél már érezhető a degradáció. Oké
ha futár vagy, naponta többször is töltöd, akkor talán talán. Főleg, ha az
akku kicsi, esetleg alsópolcos kínai. Egy jó minőségű akku évekig bírja!Sokkal inkább számít, hogy ki van-e maxolva a töltő, normális BMS van
használatban (megállítja-e 4.2V/cella értéken a töltést, vagy még lejjebb,
3V/cella körül a merítést, nem engedi sokkal 3V alá, stb.) Ezeken múlik:
ha kimaxolod, 500 ciklus alatt már csak 60% kapacitás marad, ami már
érezhető bőven hatótávolságban. Ekkora ciklusszám pedig "futár jellegű"
használatnál 1-2 éven belül elérhető. Tanulság: nagyobb akku kell.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz LurkerSheik #26442 üzenetére
ekkor kevesbe jellemzo dendritkepzodes
Na végre, valaki leírta ezt a szót rajtam kívül is ebben a topikban! Volt egy srác, aki azzal talált meg, hogy kapott ingyen egy csomó szarrá merült cellát, és majd jól bebikázza őket, mekkora bizniszt csinált nem? Én erre egyetlen szót írtam vissza, hogy dendrit.orbitalis hulyeseg azzal letudni, hogy
Igen, sajnos léteznek olyanok, akik orbitális hülyeségeket adnak elő tényként. Vagy csupán tévedésből (ez a megbocsáthatóbb szerintem, ilyen cipőben én is jártam már: ha nagyon akarnék, biztosan tudnék legalább 4-5 különböző tárgyi tévedést előkeresni múltbéli HSZ-eimből BLDC/vezérlés/akku témában, amelyekre idővel rájöttem, hogy "nem egészen úgy van az"), vagy (ami sajnos rosszabb), valamiféle szent meggyőződésből. Robogósba írtam pl. egy ilyet, csak halkan...Előbbi esetben az ember bátran beleáll(hat) a vitába, abból talán kialakul egy értelmes véleménycsere (én pl. szeretek nálam hozzáértőbbektől tanulni, nem szégyen az), utóbbi esetben viszont egy merő darázsfészekké válik az egész fórum, elindul a folyamatos pörgetése, amiből értelmes vita nem igazán tud kialakulni, sőt, gyakran személyeskedésbe csap át valamelyik fél (esetleg mindkettő), úgyhogy jobb, ha az ilyet hagyjuk is a fenébe... Bevallom, én már régen inkább a nyugodt fórumozásra szavaztam (annyit megér nekem az éves VIP tagság), így csak ritkán nézek be "inkognitóban", hogy mi folyik itt Gyöngyösön. Szerintem egy ilyen jellegű tévedés még bőven helyrerakható, és addig van értelme róla beszélgetni, tapasztalatokat cserélni, amíg nem válik valamiféle (megalapozatlan) meggyőződéssé. Erre való a fórum.
Viszont, ahogy írod, nem fekete-fehér semmi: ugyanígy nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha egyben rálegyintünk hogy urban legend minden, amit (különböző tagok) írnak. Lehet magyarázat arra is, ha egy rollert tényleg töltögetni kell akár havonta, mert mondjuk szarul van megcsinálva az elektronikája, és ennyi idő alatt lezabálja az akkut. Ritka az ilyen (szerintem), de azért előfordulhat. Én inkább a saját építésű cuccaimat szeret(t)em, van ugye pár komolyabb akkum, na, az egyik pl. le van baszarintva a földre vagy másfél éve... Aztán semmi baja ettől. De mindjárt kimegyek a garázsba és rámérek, mert még tönkremegy nekem az állásban, hehe. (El lehet követni user errort! Ha pl. lekapcsolom az összes FET-et, akkor a BT aktív marad, hogy vissza lehessen kapcsolni távolról, hiszen töltést sem vesz fel, és meríteni sem lehet... Ilyenkor a BT ébren maradása valamennyit fogyaszt, az tuti, pár mA. Elvileg nem követtem el ilyet, de még bármi lehet! Átlag rollerben azért ennyire okos BMS nincs, szóval átlag felhasználónak tényleg nem kell ilyeneken agyalnia.)
Összefoglalva
* nem fog meghalni akkor sem, ha fullon töltve rakta el
* nem kell töltögetni sem a tárolás közben, de azért
* ne hagyja túlmerülni sem (ha vmi leszívná az akkut).Ja és célszerű természetesen
* száraz hűvös helyen tárolni, max. szobahőmérséklet,
* semmiképp nem nagy melegben.Ha ennyit betart, örömbódogság. Minden más szőrszálhasogatás kategória...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz geryboro #26469 üzenetére
A konkrét modelltől eltekintve általánosságban igaz, hogy a névleges teljesítmény nagyjából kétszerese biztonságosan kivehető az adott motorból, feltéve, hogy nem hosszú időn keresztül történik, tehát csak gyorsításnál. (Nem mászol vele hegyet.) Nem végsebességen adják le a maximumot, bármennyire is kontra intuitív, hiszen ezeknél pont attól lesz annyi a végsebesség, amennyi, mert ott már elfogy az akkufeszültség(különbség): adott tartományban azért gyengül, mert a motor által gerjesztett ellen feszültség (BEMF) korlátoz. Ha megpróbálunk egy 500W motorból 1800W-ot kivenni, ami több, mint háromszoros, az nagyon hamar meg fog sülni, pont lassabb, erőltetett haladásnál, azaz emelkedőn. És ez nem csak elmélet. Tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DroiDMester #26501 üzenetére
Egyrészt igaz, hogy mindegy, mivel esel, az aszfalt kemény.
Másrészt bagatellizálja a rollerezés extra veszélyességét.
Egy bicikli nem akad el egy kis kátyúban, s ha "ledob", nem
vág bele az aszfaltba közvetlenül fejjel előre, mint a roller... -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26528 üzenetére
Ez pontosan így van sajnos. Ha raksz bele egy olyan vezérlőt, amit bírja a nagy
(fázis)áramokat is röhögve (mondjuk egy G300, 300A-t folyamatosan), akkor az1) drága mulatság (a beszerzési ár 100K+, és ha dualmotor, akkor ezt kétszer)
2) meg fogja főzni a motort záros határidőn belül (bár ezen segít a Statorade)
2b) kivéve ha méred a motor hőmérsékletét, és visszafogod, annak megfelelően
3) az is lehet, hogy letérdel az akkumulátor is egy komolyabb gyorsításnálUi: csak a kereke nagy a Citynek, ha a motorja lenne nagyobb átmérőjű, abban
talán elférne több "slot", úgy pedig egységnyi árammal lehetne jobb gyorsulása,
viszont alapvetően a szélesség is meghatározó. (Nekem az Adventure-ben szar
30-as mágnesek voltak csak, míg egy Dualtronnál 45 az alap, ha jól tudom, s a
határ a csillagos ég (60-90), ha vmi nagyobb vas... Ill. igen, a motor nyomatékát
a nagy kerék "visszaosztja", mint egy nagyobb fokozat a kerékpáron. Ez ilyen.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26531 üzenetére
Akku az 24ah vagy mennyi 21700 cellás, az még tán jó is lehet
Ha csak ilyen 10-15A-es cellákból van, akkor 2 db G300 kétvállra fektetné.
Nekem 1 db G300-zal sikerült többször 100A fölé kergetni a 38Ah akkumat...
(10s11p, Samsung 35E = folyamatos 88A terhelhetőség, csúcsban 143A?)Szerk: jó, ez volt a kisebb akku, csak 36V-os. 60V ugyanazt a teljesítményt
kisebb akku árammal is el lehet érni. (Az csak egy 16s5p volt, de nem ment
70A fölé soha, mondjuk az is 4000W, és csak egy motorról beszélünk.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26533 üzenetére
Kb. semmit sem értek abból amit írtatok...
Kapcs. ford. "Söntölni": az árammérő ellenállást lecserélni, a vezérlőben.
Ez viszonylag olcsón* megoldható, utána viszont a gyári maximumnál több
áram fog folyni (átverjük a vezérlőt), ami egyrészt a cél, másrészt viszont a
probléma. Cél, mert ettől lesz nagyobb gyorsulás, probléma mert ettől lesz
nagyobb hőtermelés: adott esetben sokszor nagyobb, így leég a vezérlő.Drágább megoldás, komolyabb vezérlőt rakni a vasba. Sokkal drágább, ám
onnantól EZZEL nincs gond. A gond ezután már a motornál fog jelentkezni,
mert ha több a fázisáram (mivel több nyomatékot akarunk, ceteris paribus),
úgy a motor hőtermelése is nagyobb (jóval nagyobb!), leadni nem tudja, így
túlmelegszik, és megpusztul. Valamennyi tuningot elvisel! De mérés nélkül
teljesen lutri a dolog: ami tavasszal/ősszel határon elmegy, nyáron megfőzi.És akkor jöhet a motorcsere: onnan ismerszik meg a komolyabb áramokra
szánt motor, hogy kisujjnyi vastag fázis vezetékek jönnek ki belőle. Na, azt
lehet etetni rendesen, és akkor jutunk el oda, hogy az akku talán nem bírja.Összefoglalva: ha ez a hobbid, tuningolj. Megtanulod a határokat, jó móka...
Viszont, ha nem akarsz szívni és sokat költeni, bele se kezdj: eleve az hiba,
ha motor(pótlék)ként akarunk használni egy rollert. Nem az. Én csak tudom.
Szerettem volna én is erősebbet, kezelhetőbbet. Meg is csináltam, aztán jól
összetört alattam a fantasztikus kínai felni. (A Dualtron biztos erősebb, de a
nagyobb tempós haladást én inkább egy motorkerékpáron képzelném el, ha
egyáltalán. Tudom, azt nem tudod felvinni az emeletre, míg a rollert igen. Ez
egy valid érv, viszont szerintem maradjon a City ami, mert hosszú, rögös út.)*: maga az ellenállás párszáz forint. Forrasztani egyet szintén nem akkora
költség, ha van otthon pákád és nem félsz az SMD-ktől. Általában ezek az
ellenállások nem a legkisebbek, tehát nem kell nagyító, meg ilyenek...
A költségek akkor szállnak el, ha valami mellémegy, és kuka a vezérlőd.
Én húztam 11A-es vezérlőt 30A-re, nagyon ment, de elég gyakran leégett...
Rutinszerűen csereberéltem a MOSFET-eket. Ha azokból raksz nagyobbat,
akkor meg szétéghet a fázis vezeték. Ne kérdezd, honnan tudom.Ui: motorcserénél az is probléma lehet, hogy ha szélesebb, úgy szélesebb
kell legyen a tengely is (szinte biztos), így nem lesz kompatibilis a villáddal.
Ha meg villát is kell mókolni, akkor oda a kényelmes futómű, amit szeretsz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ridiculous #26541 üzenetére
Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!
Nem tudhatjuk amíg nincs meg a vizsgálati eredmény, de lehet sajnos szerepe,
ha egy kátyúmentes egyenes szakaszon úgy elszállt, hogy szétment a feje.
Miközben a roller látszólag egyben maradt: nem tört ki a kerék/a nyak/semmi.*Van rá sansz, hogy egyszerűen beszitált a kormány, és ez a viselkedés sajnos
adott típusú "C" futóművekre jellemzőbb. Van ismerősöm, aki vett ilyen Kugoot,
majd 2 óra múlva balesetes képeket küldött, szerencsére csak horzsolásokat...Balesetleírás: "45-tel estem, úton mentem, kátyú és beszitált"... Na most itt is
egy kátyúról szóltak az első hírek (az újabbak meg arról, hogy nincs ott kátyú).*: egy Kugoonál már ez is eredménynek számít, az S1-ek hírhedtek voltak.
-
DigitXT
félisten
Ha és amennyiben látszólag minden ok nélkül kezdődik a szitálás, dehogynem!
Szerk: példának hoztam haver balesetét, ott volt kátyú. Itt állítólag mégsem volt.
Keress rá a szitálásgátlóra, hogy mennyit értekeznek itt is róla, és hogy milyen
gépek "nélkülözhetetlen kelléke" (nagy tempónál máskülönben életveszélyesek).Szerk2: egyébként nem tökugyanaz a G2 Max és a G2 Pro. Mindkét emlegetett
balesetben Pro volt érintett, szóval itt csak a futómű geometria, ami közös. Nem
azt mondom, hogy ez el kell, hogy rettentsen! Csak azt, hogy ez is szempont...
Ki kell próbálni... Én mondjuk azelőtt se vettem volna szitálásra hajlamos gépet,
hogy balesetem volt, mert nem szeretnék olyannal közlekedni... Kis gyöszöknél
fel se tűnik, hogy mennyire gázos tud lenni... nagy tempónál kezdődnek a bajok.
És akkor erre lehet mondani, hogy nem kell gyorsan menni, ami részben igaz is.
Csak hát tudjuk, hogy milyen az ember, ha tudja a gép, csak kipróbálja, aztán...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ridiculous #26545 üzenetére
Igazad van, meg nem is: én is arra tippelek, hogy elkottázta, túlvállalta magát,
de ha beszitált és azért esett, akkor az a roller hibája is. Ha adott konstrukció
nem képes 45 km/h-val biztonságosan haladni (egyenesről beszélünk), akkor
le kell korlátozni a végsebességét arra a tartományra, amiben képes. Ha csak
30 km/h, akkor annyi. Igaz, akkor gyengébb lenne a marketingje a típusnak."Az a baj itt mindenki a saját rollerét ajánlja/isteníti"
Szerintem most, hogy átmegyünk áldozathibáztatásba, ez rád illik leginkább:
van egy adott futómű geometria, ami hajlamos sz.rul viselkedni. Nem tudjuk,
hogy ez szerepet játszott-e a balesetben, de ha igen, úgy jogos az ellenérzés.Az, hogy neked nem jön elő vele gond, mert azt mondod, hogy életveszélyes,
45 km/h, ezért soha nem próbáltad, valójában csak megerősíti ezt az érzést!
Egynormális, elég stabil rolleren az ég világon semmi bajod nem lesz 45-nél,
amíg nem fogsz egy kátyút, vagy törik szétmagától, esetleg ugrik eléd vki.Ui: mondom ezt úgy, hogy teljesen egyetértek veled, hogy életveszélyes, úgy
általában a dolog, mert nagyon könnyű nagyon nagyot esni, nagyobbat mint
egy motorkerékpáron, szóval abszolút indokolt a motoros védőfelszerelés...
(25 km/h-nál nem feltétlen, de sisak nélkül az aszfalt-fejes végzetes lehet...)Viszont, ha egy tökegyenes úton kátyú nélkül, és műszaki hiba nélkül sikerül
elvágódni (mégegyszer mondom, a rolleren nem látszik sérülés), az gyanús!
Lehet persze, hogy elengedte a kormányt fél kézzel, nem tudjuk: bármi lehet.
(De azon nem kell megsértődni, ha valaki leírja, hogy nem venne ilyen rollert:
nem azt mondja, hogy te sem vehetsz, vagy nem használhatod boldogan.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DroiDMester #26557 üzenetére
Ha árakat akarsz összehasonlítani, minimum, hogy egy időpontban tedd...
A Mantis 10 Dual most 450-500K, pont nem számít, hogy 1 éve 680K volt-e...
A G2 Max viszont jócskán 300K fölött van a legtöbb helyen, magyarán inkább
1,5x az, mint 3x. De persze igazad van, ezen kár vitázni (ezek fránya tények).
(Na, közben látom, hogy ezzel az ár-összehasonlítással már megelőztek.)láttam már 800-900.e ért gépet ugyan ezzel a hulladék...mechanikus fékekkel
Itt álljunk meg egy szóra: hulladék a fék? Ajánlható-e ezek után bárkinek ez a
modell, ha nem azzal fogja kezdeni, hogy gyári fék le és hidraulikus fék fel?Azt írod, hogy csak +35K volt. Gondolom munkadíj nélkül, magadnak szerelve.
Elvárható-e egy átlagos roller felhasználótól, hogy ilyet meg tudjon csinálni?De kijelenthető-e, hogy ha valahogy össze is kendácsolja magának, ezután is
biztonságos lesz a rollere? (Ha pl. légteleníteni kéne a hidraulikus féket, van-e
erre otthon célszerszáma, szaktudása, vagy nem fogja megcsinálni, így ezzel
balesetveszélyessé teszi a szekeret? Vagy szervizbe viszi? Combos díjakért!)Ezek a "kötelező költségek" vajon beleszámolódnak-e az eredeti vételárba?
Ui: félreérted a súlyt, a Kugoo nehezebb, miközben csak egy motoros, ezzel
a menettulajdonságai a két modellnek gyakorlatilag összehasonlíthatatlanok.
"Másfélszeres" áron teljesen más kategóriába vásárolsz belépőt... Persze ez
megint vita tárgya, hogy egyáltalán megéri-e, mivel fogod összetörni magad...
(A magam részéről nem ajánlok se Kugoot, se Mantist, főleg nem rekreációs
jellegű rollerezésre, amikor nem öltözöl fel rendesen. Akkor inkább legyen az
csak kicsi/lassú pálcika, minthogy egyszer a kórházban lapátoljanak össze.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz intuicio #26562 üzenetére
Ilyenkor azért hasznos, ha beírod, hogy mi volt a probléma/megoldás párosod,
hátha a jövőben más is belefut, és akkor már a keresőt használva is megoldja.Kollégám egyszer hívott ilyennel, hogy vett a gyereknek rollert, de az istennek
nem akar hajtani, mit csinált rosszul? Mondom próbálta meglökni? Az segített.
Örömbódogság... (Biztonsági funkciónak sem utolsó, bár egy normális gázkar,
és normális vezérlő mellett még egy többezer wattos roller is kezesbárány, HA
nem kezded el eszeveszetten rángatni, tuti nem fog elszaladni álló helyzetből.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #26568 üzenetére
Sajnos, az egyértelmű, hogy nem arra közlekedett amerre a roller néz...
Egyik fizika órán/dolgozatban volt ilyen képes kérdés, hogy ilyen forma
festékcseppet látunk: merre közlekedett a teherautó amiből csöpögött.Namost, ez ugyanaz a minta, csak nem festék, hanem vér. Borzasztó.
Ezt most a képre mondom, még az eredeti cikkből, a videó nem volt túl
explicit hálistennek. Kérdés, hogy ha megdob egy úthiba, utána mi lesz
a futóművel: van ami kimozogja, mész tovább, van ami beszitál és vége.
(Kötelező sisak nem hülyeség, ha SMKP-ként kezeljük a nagyobbakat...) -
DigitXT
félisten
válasz Ciccuka #26572 üzenetére
Hát, eléggé feltűnő, nem tudom mennyire "szakértő" ez a fazon,
de ha videóban kiüti a szemed a kiálló csavar, neki meg jó úgy...Ui: az ilyen jellegű "csak szépet mondunk, pénzért" videók miatt
alkalmatlan a YT bármiféle objektív bemutatóra. Mármint biztos
van más is Bogon kívül, aki őszinte véleményt mond, de sajna a
többség elnéző minden hibára, mert így kap ingyen cuccokat.
Magyarán ha megjelenik egy új modell, és hirtelen minden ilyen
jellegű videós tartalmakat gyártó elkezdi vadul dicsérni: gyanús.
(Nem lenne baj, ha odaírnák, hogy fizetett hirdetés, de nem...) -
DigitXT
félisten
válasz tipuka #26576 üzenetére
Milyen rollerre gondolsz? Lábbal hajtós? Gyerekeknek van 3 kerekű...
Elektromos felnőtt* méretben is létezik, de ritka mint a fehér holló.Anno Langfeite T9-ként találtam egy promó videót, meg egy oroszt.
Mozgáskorlátozottként egyáltalán nem biztos, hogy rollereznék vele,
mivel hangyányit túl erősnek néz ki a napi kényelmes közlekedéshez.*: a játék elektromos felnőtt nélkül fejjesen uldaba!
-
DigitXT
félisten
válasz tipuka #26580 üzenetére
Mire gondolsz túl erős alatt?
Hát arra, hogy a 3x1600W nem biztos, hogy kényelmesen kezelhető kategória:
a kínaiak hajlamosak agresszív/rángatós, nem adagolható vezérlőkkel dolgozni.
Pedig tudnak rendeset is gyártani. Csak valamiért ezek a "nagyonkínai" csodák
sose kapják meg azokat gyárilag. Van aki erre épített vállalkozást, hogy ezeket
alakítja át használhatóra... ami persze szabad szemmel messziről is jól látható
pénzösszegbe kerül (ebben benne van a vezérlő csere és mechanikai javítások).De amúgy is felejtős típus, mert Alin is ritka, a szállítása meg Kínából horror.
Viszont mint koncepció érdekes, biztonságosnak azért nem mondanám...Szerk: rolleren jellemzően állsz, onnan nagyobbat lehet esni, mint triciklin ülve.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Ciccuka #26584 üzenetére
A fő probléma, hogy a gázkar állást ezek a vezérlők "sebességjelnek" veszik,
mármint a nagyon kínai cuccokban szinte mindig. Na, ha mellé odaraksz egy
combosabb áramkorlátot, annak az eredménye, hogy kis sebességnél és kis
gázkar változásra is hirtelen reagál: balesetveszélyes, mert minél gyorsabban
el akarja érni a kívánt sebességet. Ez amúgy csak programozás kérdése...
Valamiért "szeretik" a Laotie stb. modellekben, hogy a frászt hozza a pilótára.
Lehet, kompenzál valamit. Ezzel mutatja, hogy milyen baromi erős, aztán, ha
már nagy a tempó, és fogy a kraft, úgysem tűnik fel a pilótának, mert beszart.Szerk: ja igen, a másik probléma, hogy nem mérnek fázisáramot, így az elég
nagy lehet az elején, tehát pont akkor idegesebb, amikor nagyon nem kéne...Peaceliker: nem hinném, hogy a négyszögjelnek sok köze van hozzá, annak
inkább a cogging, és a whining a negatív hatása. Ha nyomatékra szabályozna,
az ég világon más különbséget nem vennél észre. VESC-en tesztelhető.Az, amikor még a Hall szenzorokat is kihagyják, kis tempónál fogalma sincs,
hogy hogyan áll a motor, és próba szekerce alapon (fix sorrend) megrángatja,
az megint egy más kérdés. És rohadt kellemetlen, lásd pl. a Wolf King esete.
(De mondhatnám a Kugoo G-Boostert is: próbáltam, de indulásnál egy vicc...)Ezeket lehet kombinálni, így egy alapvetően jó vázat (Wolf) is használhatatlan
szarrá lehet varázsolni gagyi vezérlővel és/vagy gázkarral: a szinuszos vezérlő
a problémák ezen részét önmagában nem oldja meg. Kell hozzá a jó program,
és egy használható (kézre álló, és megfelelő felbontású, pontosságú) gázkar...Ha utána sem lehet normálisan közlekedni a rollerrel, akkor ott más baj van.
De hát nem lehet minden - olcsó és drága - rollerbe "százezres" szabályzókat
rakni, még ha azzal is lenne a legkomfortosabb és legbiztonságosabb. Ez van.
Ahogy írod, maradt polcon elég szar (occó), kiszorják, aztán jóvanazúgy...Szerk: szép kis beruházás lenne egy ilyen háromkerekűbe 3 db G300-at venni.
(Ha meg marad a gyári, akkor 3x30A, 60V-on azért odabasz: ezért veszélyes.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz s7evcsenko #26589 üzenetére
20% emelkedőn max sebesség? Az erősen a dual motoros gépek világa,
vagy hát attól függ, mennyi az a max tempó: a 20% kegyetlen meredek.Én mentem felfelé 50-et egy motoros géppel, de csak 5% emelkedőn.
A 10%-os szakaszon már lassult vissza szépen, de ez teljesen normális.*
De ha 20%-nál gyorsan akarsz menni, nagyon nagy a teljesítményigény.
Ha meg erőlködik, lelassul, ott a motor hatásfoka romlik: leég a retekbe.
(A miheztartás végett a videón ott vannak a számok: 3000W kellett ott.)*: szimulátor szerint 20%-on fel sem tudott volna menni. Én elhiszem.
Uis alacsony volt a fázisáram korlát adott vezérlőn, csak ~100A (27 Nm).Szerk: nade két ugyanilyen motor együtt már felment volna izomból.
De azt látni kell, hogy ezek már elég komoly teljesítmények, SMKP fölötti.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26600 üzenetére
bringa útra nem engednék fel semmit ami 25nél gyorsabban tud menni.
Tehát a bringásokat sem. Igaz is, hagyjunk teret a babakocsit tologatóknak. -
DigitXT
félisten
válasz s7evcsenko #26596 üzenetére
A Google térkép szerint 25 m szint 500 méteren, az 5% = piskóta emelkedő...
Egy pálcikát persze meg tud fingatni (500W körül nem megy gyorsan), viszont
ha van már 2x500W-od, úgy már élhető... Anno a Dual S1-em simán csapatott
fel ilyenen, magában meg szenvedős volt. (20% továbbra is brutális emelkedő.)Szerk: a linkelt posztban az ampereket beszorozva 36V-tal, nagyjából megvan
az éppen leadott (inkább felvett, de mindegy) teljesítmény, pl. 11A*36V: 400W
A tuningolt (söntölt) vezérlővel meg 1000W fölött volt, arányosan gyorsabb is...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DroiDMester #26597 üzenetére
Kerítésen jól látni mennyire meredek sz.tem van 30.is.(Vác, Duna u.)
Ezen a kerítésen pont nem látszik, mert a kapubejáró miatt síkba dózerolták.
A másik oldalon viszont kiválóan mutatja a kerítés, hogy <15%-os emelkedő:
Ez valóban nem kicsi, viszont messze nem 30%, és csak rövid szakaszon...
Ha van lendület az utca elejéről, akkor kis lassulással naná, hogy felmegy.Ám ha több száz méteren keresztül kellene kaptatni, már szépen belassulna:
25A-es vezérlő, 48V akku, egyetlen motor... Csodára nem képes ~1200W-tal.
(Van errefelé egy ~10%-os hosszú szakasz... ott nekem 20 km/h körül tudott
a hasonló teljesítményű dupla motoros gépem. Hasonló súlyban voltam én is.
Viszont vegyük észre, hogy picit kisebb emelkedő/picit nagyobb teljesítmény
mellett is csak 20 km/h alatti tempó: 25 km/h ugyanitt az +25% teljesítmény,
és akkor itt már jócskán 1500-2000W környékéről beszélgetünk: egy motorra
ez meleg. Meg lehet csinálni persze, csak győzzed a motorod lehűteni.)Szerk: egy motorral ugyanaz 1000W környékén ment, ameddig ment, amikor
a vezérlő azt mondta, hogy neki ebből elég volt (és elfolyt benne a forrasztás).
Tekintettel a forrasztóón olvadáspontjára kijelenthető, hogy nem volt hideg.Kétszázhúsz felett észre sem veszed,
és elhagyod a forró NYÁK-ot,
Kétszázhúsz felett átértékeled
a BLDC világot.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26620 üzenetére
Általában zárt szoftvereket futtatnak a gyári vezérlők, így laptop rádugása (hova?), és azzal való közvetlen átprogramozása általában nem opció... Hacsak nem eleve komplett firmware cserét erőszakolsz ki (pl. ST-Link, de ahhoz STM alapú ESC kell), és utána már az új firmware-ben van további programozási lehetőség. Az eggyel komolyabb, de DIY jellegű vezérlőknél (pl. VESC) előfordul az ilyesmi alapból (van rajta mondjuk USB, vagy legalább egy soros port, amihez illeszthető), és tényleg nagyon "menő", hogy rádugod a laptopot a rollerre, és úgy mókolod, de valójában a gyakorlatban sokkal egyszerűbb az út szélén megoldani a konfiguráció finomhangolását (de akár még a firmware frissítést is) BT-on keresztül...
Igen, egy jól megtervezett járműben van tartalék. De közben egy másik topikban (eBike) megkaptam, hogy ha én akkora tartalékkal tervezem az akkumat, akkor majd jól megesz a konkurencia, mert ők olcsóbban jönnek ki vele, és "az esetek nagy többségében az sem ég le", tehát jó. Szóval maradjunk annyiban, hogy nem számolhatsz azzal, hogy a te járművedben is van tartalék (főleg, Peaceliker leírása után), mert miért lenne... (Ettől függetlenül előfordult a világtörténelemben, mint pl. a Kugoo S1 esetében, ahol a gyári 15A vezérlőt egyszer csak visszafogták 11A-re: talán az átlagnál nehezebb felhasználóknál gondot okozott a túlmelegedés, nem tudjuk, esetleg idővel megunták a garanciális hibákat, és felléptek ellene egy új szoftverrel. Na azt nyugodtan visszaalakíthattad, feltéve, ha nem voltál túl nehéz, és nem jártál nagy emelkedőkön, mert akkor nagy valószínűséggel nem volt gondod belőle. Viszont még onnan rátenni egy 100% tuningot, elég merész ötlet volt: ideig óráig működott.) Általánosságban sajnos nem lehet kijelenteni, hogy 10% tuning biztonságos. Néha még gyári beállításokkal is murdelnek meg rollerek.
Kockázat?
Csak a szokásos... Extra melegedés a vezérlőben, a kábeleken, a motor(ok)on, illetve extra terhelés az akkunak. Ez utóbbi talán a legkevesebb (abban szokott lenni tartalék, mert egyik gyártó sem akar gyakori lakástüzekkel hírekbe kerülni), de ha mondjuk egy csatlakozó már gyári beállításokkal is hajlamos elégni, akkor tuningolt beállításokkal de pláne hajlamos lesz erre... Ezen felül viszont, ha belegondolsz, hogy most kevésnek érzed a gyorsulást, ezért próbálnál 10%-ot húzni rajta, hogy attól majd jobb lesz... hát nem lesz az. Annyira pici különbség, hogy ez totál nem éri meg: szerintem egy 10%-ot segg dynoval meg sem érzel, cserébe jöhet az aggódás, hogy mi fog leégni, és mikor? De tényleg. A Xiaomik is programozhatók (voltak), na azokon ilyen 20-30%-okat szoktak húzni, hogy valamit már érezzenek is, hogy "sportosabb". Ha amolyan "húbazmeg" érzést keresel (motorpótlék a roller), az sokkal komolyabb tuning, és azt szinte biztos, hogy nem viseli el a vezérlő/motor/akku triumvirátus, de ezt már kifejtettük korábban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26620 üzenetére
PS.: Igazából nem végsebesség érdekelne
Az áramkorlát megnövelésével pont nem lehet végsebességet növelni.
Volt olyan tesztelő, aki azt várta volna a King GT-től is, hogy majd ha felrakja
50A-ről 60A-re, akkor többet megy végre, aztán csodálkozott, hogy nem...
Ahelyett, hogy azt nézte volna, hogy letépi-e a kezét gyorsulásnál, vagy sem.
(Annál van ilyen menüpont: vegyük észre, hogy 20% "tuning" megengedett...)Itt lenne jó némi többlet ... amikor "beragadok" a lámpánál az gáz.
Nagyobb nyomaték kell = több fázisáram. Annak mellékhatásai lesznek.
Szerk: nem akarom ismételni magam, de ha ilyen igény van, az elsőre valami
brutál vezérlő beszerzésével kezelném le. Aztán ha azzal látom, hogy a motor
nem bírja, akkor lehet gondolkodni annak is a cseréjében: ki tudja, lehet, hogy
pár kigyorsítást kibír, aztán beáll valami épeszű hőfokra, esetleg Statorade-del
(ha nincsenek kifejezetten emelkedők, meg lehet próbálni, de hőmérő legyen)![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26626 üzenetére
100A BMS enged nagyobb áramot, pár percig: 100A-t folyamatosan tud.
7x15A a max
Milyen cellák ezek? Lehet, hogy ott is a folyamatos terhelhetősége a 15A.Szerk: 80A BMS-t hajtottam (rövid ideig) 100A fölött, csak warning-olt.
(11 db 35E is csak 88A folyamatosan, de csúcsban 143A, szóval kibírták.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kovacs65 #26631 üzenetére
Így első körben: nincs ilyen a piacon. És elég nehéz is csinálni:
relatív nagy sebesség, és nagy hatótávolság, könnyű vasban?
Ezek egymást ütő feltételek, valamiből engedned kell majd.Szerk: a G30 Max belefér a súlyba, hatótávolság papíron oké,
de nem megy 35 km/h fölött, nincs rajta index, és oldalt nem
lehajtható a kormánya (ha úgy érted az összecsukhatóságot).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26633 üzenetére
M50T elvileg 7A körül van, 10-et elvisel, 15-nél sajnos túlmelegszik.
M50LT lehet lesz akkor, de nem találok róla teszte(ke)t sajnos... -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26619 üzenetére
Ezt amúgy hova sorolják be? Ülés nincs, de nem egy nyomon halad.
Teverun Tetra (60V 60Ah) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #26642 üzenetére
Hát, én már rá nem mernék állni, de amúgy igen, tetszik...
Ami még szimpatikus, hogy a végsebesség értelmezhető: 55 km/halphamooncam:
-
DigitXT
félisten
válasz bandigyerek #26684 üzenetére
Nem akartam ilyen nyersen fogalmazni, de pontosan a targonca jutott nekem is eszembe. Elektromosnak elektromos az is, bírja a cipekedést, pofára sem esik vele az alkalmazott. Igaz, nem fér bele negyedmillióba darabja... De amúgy egy normális rollernek sem! Pláne ami terhelhető, nagy méretű, acélvázas. Eleve ott kezdődnek a bajok, hogy el kellene bírni a pilótát, különben jön a munkahelyi baleset. Aztán ha ez megvan, akkor kellene rá valami rendes "tároló", mert a taposóra az ülés alá baszarintott ólom-savas akku ha leesik, abból megintcsak munkahelyi baleset lesz. (Tudom, hozzáköti az üléshez, és akkor nem: hahaha...) Végül: elsőre kiválasztásra került két "hitvány" típus, ami arról hírhedt, hogy törik mint a ropi. A kiválasztás alapja a vételár.
Említettem már a munkahelyi balesetet?Ui: a rollereket (egy)személyes használatra találták ki... A legtöbbön nincs semmilyen csomagtartó, nem véletlenül. Amelyiken pedig van, azon is limitált a terhelhetősége (néhány kiló). Az akkumulátorok (feltételezem ólom-savas) meg ugye nem arról híresek, hogy rohadt könnyűek lennének: egyszer vittem én is egy autóakkut motoron, a hátsó dobozomban. Konkrétan életveszélyes volt vele közlekedni, mert brutál magasan jelent meg egy 20+ kg-os tömeg, így elég komolyan befolyásolta a motor dönthetőségét. Rollernél persze, ha le tudod rakni a lábadhoz, az elvileg nem csinál ilyet, de azért biztos, hogy nem is segít a manőverezhetőségben. Tényleg nem értem, hogy miért/hogyan merül fel ilyen felhasználásra a roller... Akkor már inkább valami elektromos tricikli, vagy egy kistraktor, vagy tudomisén... Ha fogsz valami Laotie "csodát", ami hivatalosan elbír 150 kg-ot, azzal kipipálod a pilótát (elbírja), bevállalod az akkut, mert bátor vagy (erős a hevedered), aztán a kolléga egyszer csak odahúz neki, és rögtön 60 km/h-val vereti a telephelyen, ahol amúgy szar az út... Na, ekkor úgy fogja kilőni az ülésből, akkumulátorostúl, hogy öröm lesz nézni: 100% táppénz. Ilyen célra valami olyan cucc kéne, ami kifejezetten lassú haladásra optimalizált (a rollerek nem ilyenek, kis tempónál a motor hatásfoka a béka segge alatt van, ha nagy terhelést kap, mert mondjuk nagy a súly, és emelkedik az út fel lehet őket forralni).
Egy elektromos talicska mondjuk tuti bírná, bár azután meg sétálni kell sajnos.Ezt nézzétek meg, és sírjatok ti is...
Előre a jövőbe: teherroller!Kis helyen kell lavírozni, de gyorsan is kellene, stb.
Milyen távolságra? Mi az, hogy gyorsan? Gondolom akkor a talicska kizárva.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kalandor #26692 üzenetére
Ne haragudj, de elég részletes választ adtunk, hogy miért nem jó ötlet:
nem erre való a roller, balesetveszélyes az egész ötlet, de ha komolyan
gondolod, akkor minimum valami erős vasat kell venni. Amiket kinéztél,
azok kifejezetten nem ilyenek... Ha ez "fikázás", akkor én kérek elnézést.
(Kérdeztél, válaszoltunk. Csak nem tetszik a válasz, erre sértődés van...)Ui: én is itt vagyok közel 20 éve, ettől még nem lesz jó egy szar ötlet.
A régi ismerős is egész nyugodtan elolvashatja az érveinket(!), aztán ha
továbbra is akarja ezt, akkor feljebb emelheti a ráfordítandó összeget...
Volt konkrét ajánlat vmivel erősebb vázra: ha drága, nem kell csinálni.
Mégpedig azért nem, mert nem te vagy az ismerősöd megy a kórházba,
hanem aki alatt összeszakadt a gyenge váz a túlterhelés hatására... -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #26707 üzenetére
mindenki akinek ez nem megy, béna
Mindenki, aki azt hiszi, hogy neki ez megy, aztán egyszer pofára esik, pláne.
(Felhívnám a figyelmet, hogy a baleseti jegyzőkönyvben külön kérdés, hogy két
kézzel fogta-e a kormányt a vezető a baleset pillanatában? Ha nem, az felveti a
vezető felelőtlen magatartását, amire esetleg a biztosító beinti a lengőkarost.)irányjelzésnél is jó lenne pl kereszteződésbe érve előre jelezni a szembe jövőnek
Erre való az irányjelző. A kézjelzés kerékpáron oké (bár ott is 10-ből ha 2, aki
foglalkozik ilyesmivel, lásd még a jelzőlámpák tilos jelzésének figyelmen kívül
hagyása=nemzeti sport), rolleren meg maga az életveszély, aki elvárja, hülye![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #26732 üzenetére
Viszont a gázadás sem az optimális kéztartás
Eleve átnyúlni a fékről arra a francos mutatóujjas gázkarra kész tornamutatvány.
Az is egy nagy marha, aki egy ilyen teljesítményű "rollerre" ilyen gázkart rakott.Nem csak ebben a szituációban szar, hanem simán amikor fékezni kezd, előtte
küzdenie kell a fogásváltással, minden egyes fékezésnél, nem csak itt. Az más
kérdés, hogy miért markol rá úgy a fékre (megijedt?), ill. miért az első fékre?
Motoros alapvetés, hogy a hátsó fékkel stabilizáljuk, utána jöhet az első fék, és
akkor is progresszíven növelve a fékerőt, nem így "belemarkolva", lesz ami lesz!
Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy nem rendelkezett motoros ismeretekkel...
(Pedig az ilyen teljesítményű rollerek simán motorkerékpár jogsit igényelnének.)Ui: jobban megnézve nem is veszi le a mutatóujját a gázkarról, szóval húzhatott
volna gázt, ha tudja, hogy az segít (a gyűrűsujjal jól behúzott fékkar problémás).
Ezért pakolnak fel mindenféle sokdugattyús hidraulikus féket, hogy "egy ujjal is"
táncba lehessen vinni a masinát? Lehet, jobban járt volna szar mechanikussal... -
DigitXT
félisten
válasz PociAti #26738 üzenetére
nem egy amatőr az illető
Igen, és csak tesztelni akarta, hogy mekkorát véd a bőrruhája, nem?
Igazán rendes tőle, hogy a tudományért megtesz mindent, kísérletezik.ti jobban csináltátok volna
Az, hogy felismerjük az elkövetett hibát, csak az első lépés, hogy jobban
csinálhassuk. (Ha viszont elkezdjük mentegetni, hogy mindent jól csinált,
soha nem fogja jobban csinálni. Egyáltalán: örüljön, hogy túlélte. Azért az
is egy élmény lehetett, amikor utolérte a saját rollere csúszás közben.)Szerk: egyetértek Peacelikerrel. A ruha, a roller
, a kamera, mind bizonyít
valamit, csak éppen nem azt, hogy pro, hanem azt, hogy van pénz lóvéra.
(Az, hogy valaki tele van és "bevásárol", nem jelenti automatikusan, hogy
tudást is vett hozzá: a rutin meg az évek nem kaphatók rollerboltban...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #26743 üzenetére
Miből gondolod, hogy a jobb oldali fékkar a hátsó fék? Ez nem kerékpár...
Motorkerékpáron mindig a jobb oldali kar az első, a bal meg a kuplung.
Robogón meg a hátsó fék, mert ott nem lábbal fékezzük a hátsó kereket.Kerestem neked manualt, hogy hogyan kellene megállni egy Dualtronnal:
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vikthor #26748 üzenetére
Nem feltétlenül. Illetve extra kiadásokkal, és szervizigénnyel természetesen igen.
Ha sima mechanikus fék, akkor egyszerűen átakasztod a bowdent, és kész. Ha!
Ha odaér a bowden, mindkét oldalra rendesen. Általában oda szokott. Ha végig a
kormányoszlopban van elvezetve, és fent csak annyi a döntés, hogy jobbra, vagy
balra vezetjük. Ha kormányoszlopon kívül van, akkor már lehet jobban kicentizve,
illetve, ha szélesebb kormányt akarunk, mert veszélyes a túl keskeny, akkor is...És ez csak a bowdenes. Hidraulikusnál a fékcsövet kell átrakni, ami megint csak
nem triviális: lehet, hogy egybe van építve a fékkarral, vagy épp a féknyereggel.
Speciális szerszámok + megfelelő alkatrész nélkül hozzá sem tudsz nyúlni.De amúgy nem érdemes cserélni (úgy általában a féket otthon basztatni), hiszen
minden motoron úgy van, ahogy, és egy (nagy) roller inkább motor, mint kerékpár.Ui: azon gondolkodom, hogy nekem mikor is kellett bowdent cserélni... Amikor a
féknyereg került át jobbról balra, mivel a kormány jobb alsó felén jött ki a bowden,
ahonnan a jobb oldalon lévő hátsó fékhez odaért, ám onnan balra átcincálva nem.
(Meg hát kormányt is szélesítettem. Ahhoz is kellett vagy +8-10 centi ráhagyás.)PociAti: lehet, hogy fordítva van az ok-okozat. Talán azért nyúlt rá a hátsó fékre,
mert észrevette, hogy már elkezdődött a szitálás, és azzal akarta stabilizálni, de
akkor ez már nem segített. Motoros oktató kamionnal magyarázta a dolgot: ha a
kamion eleje kezd el fékezni, akkor a rakomány elkezdi tolni a vontatót, és máris
kész az instabilitás. Ezért a hátulja kezd fékezni, és az stabilizálja a szerelvényt.
Utána jöhet a kombinált fékhatás az első fékkel is, ahogy a Thunder2 manual írja:
ha és amennyiben a videós csóka fordítva csinálta, akkor sajna hibás a dologban.
(Nem tudom, hogy Thunder volt-e, csak hasra kerestem egy erősebb Dualtront...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Korrekt KuKirin G4 bemutató, hasznos tanácsokkal.
-
DigitXT
félisten
válasz DroiDMester #26758 üzenetére
Ha szoftveres a korlát, akkor mindegy. A beállított végsebességen megáll.
Lejtőn is. Ha a 45 kilós lányka alatt 30+, akkor az nem 25-re van tervezve.
Az nem érv, hogy jól megpakolva nem tudja kifutni a végsebességét.Ui: amúgy való igaz, hogy a jármű saját sebességmérője nem hitelesített
mérőműszer, úgyhogy nagyjából mindegy is, mit jelez ki, bár kevesebbet
nem mutathat, ezért szoktak felfelé csalni. A büntetés sosem az alapján
érkezik, hogy valaki látta a műszerfaladat. Be kell mérniük, hitelesítetten.
(Erre amúgy van opció, mobil görgős pad, ráállnak, máris hiteles az adat:
sógoréknál előszeretettel alkalmazzák, nálunk nem hiszem, hogy lesz...
Jut eszembe, ott konkrétan csúcsteljesítményt mérnek vele, az a tuti.) -
DigitXT
félisten
válasz DroiDMester #26777 üzenetére
ezzel 1ujjal olyat tudsz fékezni hogy emelkedik a hátulja a 100kilóm alatt.
Ez egyébként egyáltalán nem biztos hogy előny. Lásd, ha nagy tempónál kezd
az ember erőset fékezni, akkor a C futó hajlamos táncba indulni, az meg gáz... -
DigitXT
félisten
válasz hurjup #26836 üzenetére
Ha kontrollert ÉS kijelzőt is cserélsz működnie kell... vegyesen nem valószínű:
semmi garancia nincs rá, hogy egyáltalán át lehet alakítani egyiket a másikba.
(A legjobb, mikor olyan vezérlő/kijelző kombót küld a kínai, ami saját magával
sem kompatibilis, aztán lesz a fejvakarás, hogy ezekkel mit lehet kezdeni...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #26857 üzenetére
Viszont ahol 600W csúcsteljesítmény(!) a korlát, az nagyon nem névleges 600W.
Névleges teljesítményre amúgy elég nehéz lenne szabályozást írni. Vagyis lehet,
csak ellenőrizni, betartatni nem, vagy maximum úgy, hogy megvan-e a matricád?
Pedelecnél is vicc, ami van: névleg 350W, valójában meg rátol 650W-ot simán. -
DigitXT
félisten
válasz PociAti #26860 üzenetére
Ha szó szerint vennénk az idézetet a legfeljebb 350W csúcsteljesítményt jelent...
Abba pedig nem férnek bele a névleg 350W-os, de csúcsban 2x-esét leadó vasak.
És nagyjából mindegyik ilyen. Szóval szerintem ezen még fognak reszelni...Nem fogják a végtelenségig tologatni ezt az ügyet
Optimista vagy. Már 2019-ben elhangzott, hogy minden roller SMKP, és nincs itt
semmi látnivaló, és különbenis mindjárt kész a KRESZ módosítás. 5 éve már.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #26864 üzenetére
Legalább olvasd el, ami(ke)t linkeltem, mielőtt zsigerből ellentmondanál...
Elektro-Scooter: Klein- und Miniroller mit einer höchstzulässigen Leistung von nicht mehr als 600 Watt und einer Bauartgeschwindigkeit von nicht mehr als 25 km/h. Informationen zur Benützung von Elektro-Scootern finden sich auf der Seite "Elektro-Scooter".höchstzulässigen Leistung = maximálisan megengedhető teljesítmény
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #26866 üzenetére
De azt vágod, hogy az osztrák közigazgatás hivatalos honlapját linkeltem?
Nem hinném, hogy az állampolgárnak még "értelmeznie" is kellene azt, hogy
a maximálisan megengedhető teljesítmény az mit jelent (csúcsteljesítményt).Nem keresek linket, linkeket, mert nem érdekel
Nem nem érdekel, hanem szimplán nincs igazad. "Gemeint ist hier, so stellte
das Ministerium auf weitere Anfrage klar, auch ausdrücklich die Peakleistung."Pont az okozott "káoszt" sógoréknál, hogy az e-Bike-ok esetén átírták ezt a
szabályt névleges 250W-ra, viszont ha rollereknél megmaradt: nem névleges.
(Pont azon sírnak, ha ráhúznák az e-rollerekre is, akkor bukta, mert a 250W
névleges teljesítménnyel alig van piacon, és nem keresik, mert gyenge szar.) -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #26871 üzenetére
Ne haragudj, de mit kell belőlem harapófogóval kihúzni? Kinek új információ:
nekem pl. az volt! Hogy írhattam volna meg korábban? Azért kerestem rá,
hogy esetleg volt-e félreértés ebből a 600W-ból, nekem tök egyértelmű, hogy
csúcsteljesítmény. Fel se merült bennem, hogy névleg 600W-ot engednének!
(Pontosan tudom, hogy abból csúcsban 1500W körüli vas lenne, ami átlagos,
gyalogláshelyettesítő rollerhasználóknak már maga az életveszély lenne...)Ha jól értem, az okoz káoszt, hogy meghagyták továbbra is ezt a 600W-ot is.
Miközben az eBike-ok esetén átálltak a névleg 250W-ra, azzal érvelve, hogy
nem nagy különbség, mert a névleg 250W motor csúcsban 600W alatt "tud".
És ez igaz is, ha tényleg olyan kicsi az a motor, pl. 3x túlhajtás megfőzi.Ellenberger ott lehet a csavar, hogy a papír mindent elbír: jönnek majd azok
motorok, amiken ott virít a 250W, de amúgy simán hűthetők 1000W körül is!
És ilyeneket nem szeretnénk, ezért gondolom, hogy értelmetlen "matricára"
szabályozni. Mérni pedig csak a csúcsteljesítményt lehet... Komoly múltja
van a kismotorosok szopatásának németéknél, hiszen ott van "igazi SMKP"
kategória a MoFa, amivel már gyerekek is verethetik... Szokták is tuningolni.
A yard meg szokta mérni mobil padon, és repül a büntetés. Ahogy az eBike
használókat is szarrá büntetik, ha pl. 50 km/h-t tud a vas, mert meghekkelte.a maximum 600Wattos csúcsteljesitményű rollert senki se veszi meg
Félreérted: a névleg 250W teljesítményű rollert nem vennék meg... Nincs is.
(Írod is: "nincs is már 250W-os modelljük", ezért kongatják a vészharangot.)
600W elég pálcikába. Főleg úgy, hogy mechanikus teljesítményként értik.
Amikor a vezérlőből kijön 600W, annak egy részét a motor még elfűti...
Szóval pont életszerű, hogy egy névleg 350W (csúcs 700W) Xiaomi csupán
600W-tal tekeri meg a padot, ezért (gyárilag) nem tudnak vele megszopatni!
Ha tuningolod, akkor már csücskös: még egyszer mondom, csak ha lemérik.600Watt az ezentúl is a névleges lesz, mint korábban volt.
Sose volt. Valaki félreértette, elkezdett pampogni... Szerintem ennyi a sztori.Ui: értelmét veszti a 250/300/350W-os teljesítménykorlát.
Tőlem ilyet nem tanulhattál, mert a vezérlők alapvetően nem teljesítményre
szabályoznak. Áramkorlát van bennük. Ezért lehet egy 36->48V váltással a
motorból nagyobb teljesítményt kihúzni, és amúgy ezzel meg is főzni. Mivel
a motor egy energia átalakító, ha fázisáramkorlátos vezérlőd van (kevés az,
de tegyük fel, hogy az van, pl. VESC), akkor pontosan ugyanúgy viselkedik
majd a vas kis tempónál, viszont a végsebességét kitolod, ahol jön az extra
teljesítmény, valóban. Erről raktam be összehasonlító grafikont anno...
Ha meg szoftveres végsebességkorlátod van, akkor rakhatsz bele nagyobb
akkut, akkor sem fog gyorsabban menni. Lehet, ez lesz a vége: lezárt ECU,
de mivel a felhasználó kreatív, jönnek majd a "tuningboxok", arra meg 3000
EUR büntetés, ami viszont már visszatartó erő, hogy ezt még egyszer nem.
(YT alert... 45 perces riport, annyira nem tudok németül, de reméltem, hogy
lesz benne padozás, de áttekerve: nem, mindig csak a fránya végsebesség
meg közben egy kis tolvajkergetés, ilyenek. A többezer EUR bünti kemény.)DigitXT is indithatta volna ezzel
Ó hogyne, ha előtte nem egy két éves HSZ-emet hivatkozom, és tudok erről
az új információról, ami csak azért volt érdekes, mert megmagyarázza, hogy
valóban lehettek, akik "félreértették" (khm-khm!) a dolgot, és szerettek volna
a biciklikhez sorolt roller kategóriában forgalomba hozni nagyobb vasakat is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen notebookot vegyek?
- uleFone Power
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Alkoholista nevelde
- További aktív témák...