Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Ezekiel Ston #5857 üzenetére
fékezés nélkül átment rajtam
Uh, bmeg... azért ez így, a bicikliúttal súlyosbítva elég egyértelmű. -
DigitXT
félisten
válasz devil-k #5860 üzenetére
Nono, azért érdemes megpróbálni átkelni a zebrán Pozsonyban.
Ahhoz képest a bp-i autósok mint a kisangyal elengednek...
A linkelt cikk meg igen szomorú, DE nagyon távol áll az átlagtól:
rettentően kontraproduktívnak tartom ezt a skatulyázást: autós.
Nem, csak simán bunkó, aki épp autót vezet. Ha rollerrel menne
azon is ugyanolyan lenne, csak akkor a járdán gázolna mondjuk.Ui: van autóm, motorom, rollerem, sőt még kerékpárom is.
Hú de utálhatom magam, főleg ha épp gyalogolni kényszerülök. -
DigitXT
félisten
válasz devil-k #5862 üzenetére
Én is jártam úgy, kocsival, hogy benéztem egy zebrát, ám mivel nem
mentem gyorsan ABS nélkül is megálltam időben - sötét volt, fekete
ruhás gyalogos, richtig agybadugós fülessel mint a robot, mázli volt,
nem lett baj, azóta még sokkal óvatosabban megyek ott. Hihetetlen
mennyire nem fogják fel egyesek, hogy az k. kevés, hogy ők látnak...Az a lényeg, hogy jogilag igaza lesz, ha elsőbbsége is van. A baleseti
szakértő meg esetleg megállapítja, hogy abszolút nem volt esélye se
a vezetőnek észlelni időben. Egy rohadt lámpát nem bírnak felrakni a
bringára, mert ő lát anélkül is, minek: hogy őt nem látják... Tisztelet a
kivételnek, de rengeteg öngyilkos szaladgál lábon / két keréken. Nem
biztos, hogy minden balesetet a négy keréken közlekedő nyakába kell
varrni. (Meg kell próbálni kicsit a másik szemüveget is felvenni néha.)Ui: és ez nem menti fel a zebrán 140-nel gázoló hülyegyereket: annak
teljesen jogos lenne az életre szóló eltiltás. Biciklizzen inkább ezután.
Még ha lámpás, és pirosban megy át a nénike, akkor is meg kell állni! -
DigitXT
félisten
válasz Ezekiel Ston #5864 üzenetére
fényes nappal délben, kivilágított rollerrel, világos ruhában nyílt nagyon jol beláthato keresztezödésben jártam így.
Nem is neked írtam az éjszakai satuzásomról... Esetedben egyértelmű,
hogy az autóvezető figyelmetlensége* okozhatta a bajt: lehet, hogy pont a
telefonját nyomkodta. Eszméletlen baromságokat tudnak csinálni... Csak
azt nem mondanám, hogy ezek az autósok. Motoron is láttam ilyet. Pedig
az már halmozottan faszság. De a villamosvezető is mit csinált... Na mit?
Viberezett két kézzel, teli gáznál, bárki elé megy, vasalja kifelé fék nélkül...
(Na nem mintha egy villamos nagyot tudna satuzni, de azért értitek...)Mielőtt bárki kötöttpályás érintettségű fórumozó felkapná a vizet, tudom,
hogy nincs gázpedálja: épp azért baj, hogy nem fogja a menetvezérlőt.
Nyilván a legnagyobb baj, hogy közben rohadtul nem figyel a vezetésre...
(Az csak fokozza, hogy ha észrevesz mégis valamit, nem tud avatkozni.)*: ez nem mentesíti, sőt, ha nem tud vezetni, ne vezessen. Ha olyan sürge
az az üzenet, akkor álljon félre. Nem jó duma, hogy nem vett észre. Azért,
mert vagy kamu, akkor nagy a baj, vagy igaz, de akkor még alkalmatlan...
(Tehát nagy a baj.) Ha vki a zebra középen tart nem észrevenni, te jó ég...BerserkGuts: persze, van sok barom, de egész biztos vagyok benne, hogy
nem a többség, csak a normálisakat senki nem számolja, így alábecsülik.
(És amiért vitatkozni kezdtem, hogy ne kezdjünk már általánosítani, hogy
az "autósok". Van itt nekünk száguldozó rolleresünk is, mégsem átlagos.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #5873 üzenetére
Mondtam, hogy ez lesz, a vezérlő kuka. Gariban adnak, de esetleg
javítható is, csak nem kéne erőltetni, amíg nem száradt ki teljesen. -
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #5878 üzenetére
És attól szerinted meggyógyult? Azt sejted, hogy nem ez a vezérlő...
Persze ez is beázhat, és akkor sem feltétlen kapcsol be, de ha az igazi
vezérlő ázott be, vajmi keveset ér, hogy a kijelzőt tömíted, utólag.Szerk: magától is ki tud száradni, szerintem szerencséd volt vele most.
(Kínából rendeltem ezeket a két motoros projektem végett, ~2.5 hónap
alatt érkeztek, már azon voltam, hogy full refund, mert beállt a tracking,
de végül nem volt rá szükség. Helyben kb. dupla áron kaptam volna.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #5880 üzenetére
Na ez az, hogy ha a (motor)vezérlő ázik be, az kívülről nem látszik, viszont
frankón le tudsz vele rohadni. Még ha be is kapcsol, esetleg nem megy.
Olyankor lehet csúnya hangja a motornak, meg dobja az ECU hibát.Szerk: amit beraktam képen a roller nyakában lakik, a töltő csatlakozó alatt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amikor az innováció visszafelé sül el (ugyanolyan láb/rögzítési pont, más konzol):
Konkrétan borulás veszélyes az új kitámasztó, szóval átraktam a Dual Hybridre a régit, és láss csodát, atom stabilan parkolható, míg az új verzió annyira egyenesben tartotta, hogy nagyon könnyen ki lehetett billenteni, és már dőlt is elfele...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz zoltanz #5905 üzenetére
nem jött le, mit tud tenni a BMS
Az állítja meg a töltést adott feszen... ill. az mondja meg terhelésnél,
hogy eddig és ne tovább. Szóval pont azt tudja csinálni, ami az akku
kíméléséhez kell. Aztán ahogy gyengül az akku, úgy tudja kitolni a
töltés/merítés határait, hogy a vezető ne lásson hatótávcsökkentést.Ui: a roller BMS-ek ilyet értelemszerűen nem tudnak... Kugoo 42.2-re
tölti, és 29-re meríti: nem kíméli, sőt nem is tud a megtett távról sem.
(Nem kommunikál a vezérlővel egyáltalán, és ha hirtelen zuhan be a
fesz, nos egyszerűen leválasztja az akkut: a roller hirtelen kikapcsol.)Normál esetben szépen visszavesz a vezérlő s alacsony fesznél már
minimális terhelést ereszt az akkura = világít, fékez, sebességet mér,
de gyorsítani nem hajlandó. (Ha rendesen kikapcsolod, menti a távot:
Xiaomi is képes úgy megdögleni, hogy elfelejti a megtett távot.) -
DigitXT
félisten
Az a Wildman táska a kormányon mekkora? Ez elvileg a nagyobb (L) 29x15x12-es
külső mérettel, de arról nem szól a fáma, hogy mekkora belső tárolókapacitása.Szerk: az M-es méretet is ugyanazzal a fotóval illusztrálják, szóval passz.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz m4rk.89 #5945 üzenetére
Na igen részben lehet okos szabályozás a dinamikusság vesztés
mögött, de persze ott van az a fránya fizika is... A BLDC motor Kv
értéke állandó, ezért az elérhető max. motorfordulatszám lineáris
függvénye az akku feszültségnek. Nem lehet állítani, és 25% az
normális? Ennyit még a kínai klónja se csal, komolyan ez így vicc!Ez amúgy melyik Booster V? Mintha láttam volna abból 36V-osat!
Vagy mind az, csak a GT 48V-os? Ha amúgy minden másban uaz,
már +33% fesz miatt rögtön annyival nő az elméleti végsebesség.
Megjegyzem a Kugoo-t is át lehet kapcsolni 48V módba, csak hát
ahhoz akku, töltő, meg vezérlő sem ártana. De a kijelző tudja. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz alexandrosz #5948 üzenetére
Az S1 viszonylag pontos, egy 5%-ot le kell számolni belőle, és kész.
Menüben állítható: 8.0 a gyári érték, mert névleg akkora a kerék, de
valójában kisebb az átmérője, így 7.6-ra állítva lesz az igazi a dolog.Az S1 Pro szintén zenész, csak még kisebb az átmérője, annak már
7.5-ös lenne az igazi, de az nem választható, így 7.4 elfogadható.De ezt a Booster V-t nem tudom hova tenni. (Olyan, mintha 10-esre
lenne állítva a Kugoo, vicces. Persze, használni így annyira nem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kugoo S1 "1 kW" első teszt. Egy motor (hátul), állórajt, emelkedő:
12 km/h-ra gyorsul, csúcs sebesség 13, a brutál szakaszon is 12,
akku fesz szakad, mint állat, közel 30A fogyasztás, 1 kW felvett...Gyári vezérlő (11A korlát): 6 km/h-ra "gyorsul" majd lassan elfogy,
a brutál szakaszon konkrétan megáll. Itt korábban lendületből, és
kemény lábhajtással tudott csak felérni. (2 motorrral sima volt.)Következő teszt: két motor, 2 kW teljesítmény. Kíváncsi leszek rá!
(Nyilván szerencsétlen akku se fogja sokáig bírni,+1-2 akku lesz.) -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6005 üzenetére
Két motor, 2 kW max. teljesítmény: elforgó (első) kerekű indulás, és
18-19 km/h-ra gyorsul ugyanitt, pedig nem kicsit emelkedik. Brutál...Nyilván nem adják ingyen: van sansz a vezérlő megsülésére, meg az
akku idő előtti elhalálozására is (ha nem lesz 3-4). Ez ilyen bicikli. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #6021 üzenetére
Ellenállást. Bemásolom a kollégának 1 hónapja küldött privát
üzenetem, mert bebizonyosodott, hogy a dolog működik.Hali!
Most nézem, hogy erre nem válaszoltam: F-XC836 2FRI-AB
A vezérlőben van: egy 5mOhm-is ellenálláson eső feszültség
mérésével következtet a leadott áramra, és így szabályozza
le a motort 11A-nél. A régi verzió meg 15-nél. Hardveresen a
két vezérélő tök ugyanaz, csak másképp van programozva...Ha átprogramozni nem tudjuk, akkor át kell verni: mondjuk ha
lecsökkentjük az 5mOhm ellenállást 2.5-re, akkor pl. 10A-nél
azt fogja hinni, hogy még csak 5A a leadott teljesítmény, így
hagyja tovább menni - egészen 22A-ig. Ez az elmélet...Üdv,
DigitXTSzerk: annyi, hogy 2 mOhm-ra váltottam, így megvan a kW.
Amúgy, ha nem bírná a mosfet, vettem azt is, egyelőre bírja...
Az akku lesz a szűk keresztmetszet, szóval azt duplázom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Bejöttem dolgozni a "pimpelt" Kugoo S1-gyel: sajnos nem tudta teljes valójában
megmutatni az erejét, mert a hétvégi teszt során leégettem egy vezérlőt.
(Hiba volt két eltérő végsebességű motorral túllépni az egyik végsebességét.)Viszont így is mentem vele lejtőn 50+-t (GPS szerint is), csak 1 motorral...
Síkon saját erőből csak 35-36 km/h-t tud tartani, de ezzel a felfüggesztéssel ez
is bőven SOK: gondolkodom raja, hogy megcsináljam-e dupla motorral 2 kW-ra,
amivel elvileg menne neki 40+ saját erőből, de akkor kb. szétesik az egész sz.r
a bicikliúton... Többször írtam korábban, hogy nem is "közlekedni" akartam vele.
Csak elvből érdekelt a határok feszegetése. Jelentem, megtörtént! Elmelegedett
a vezérlő a Lágymányosi hídra felfelé (ahol amúgy 18-20 km/h környékén vitt fel).Szóval meg lettek feszegetve azok a határok. Az egyik 1kW vezérlőt statikus
teszten égettem le (majd cserélek benne FET-t, de) nem erre lett kitalálva.Fék nélkül amúgy is istenkísértés a száguldozás: motoros szerkót felvettem, ha
nem sikerülne megállni, vagy kitörne a kerék, ne nyúzzam szanaszét magam...Ami rohadtul hiányzik a szekérből jelen állapotában:
- normális fékek (de legalább a dupla motor fékereje, és értelmezhető féktávjai!)
- normális felfüggesztés (rugózza ki zörgés nélkül a hepehupákat a bicikli úton)
- kisebb önsúly (ugyanis felpakolva a kormányt +2 akkuval eléggé orrnehéz lett)Ami tetszik benne:
- értelmezhető gyorsulás (kategóriájában: ha 15A "jól ment", 28A csak jobb)
- értelmezhető hatótávolság (kategóriájában: ha 6Ah ~15 km, 18Ah csak jobb!)Ami még belefér a közeljövőben (más kárára, lásd önsúly további növekedése):
- összkerék hajtás 50+-ra képes motorokkal (meg lehet csinálni, csak minek?)
- még egy akku a másik motor számára... (megvan, helye is éppen, de...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6041 üzenetére
Szia, persze, nem titok, mindent leírtam már korábban, érdemes visszaolvasni a
HSZ-eimet, esetleg nem mindet, de amiben írok a kísérleteimről. Az sem titok,
hogy oda kell tenni ~minden ötletem után, hogy Don't try this at home! Ugyanis a
megalomániám eredménye egy cseppet sem tartós valami lett. Amíg simán
előzgettem a biciklistákat, nagy király voltam! Ám amikor vezérlőt kellett cserélni
az út szélén, mindegyik visszaelôzött, még a kisgyerekes anyuka is... C'est la vie!Egyetlen sikerélmény, hogy az átlag Kugoo S1 (6 Ah akku) 15-20 km után kifúj.
Nekem ma leginkább az akkuk hozták a formát, szerintem ment volna 30-40 km-t.
(14 km után még 38V fölött voltam. Pedig kb. végig nyektettem, végsebességen.)Na jó, a moddolt vezérlő is jó volt, amíg túl nem melegedett, viszont ami fájt, hogy
a tartalék vezérlőnek már csak a kontaktos kábel* jutott, ezért minden zökkenőn
kikapcsolt a fenébe. Egy élmény volt haza gurulni így nagyjából az út felét, 8 km-t.*: konkrétan elvette a tápot a kijelzőtől, az meg erre elvette a gyújtást... röhej.
Ui: oké, az újratekercselt motor is alkotott, mert még a kontraktos gyári vezérlő is,
amikor épp nem kapcsolt ki, 30 km/h-t kihozott belőle. De amúgy kevésbé húz az
elején, mint a gyári motor, ez az ára, hogy aztán végsebességre sokkal többet tud.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #6054 üzenetére
Első Huawei telóm, korrekt képeket csinál, de kb. első dolgom volt
az önreklámját kikapcsolni. Úgyis megkérdezi akinek tetszik. Vagy
ha elég kocka, akkor megnézi az EXIF-ben. ON: lejjebb vittem picit
a súlypontot, így megint össze lehet csukni három akkuval is, lol...Meg beforrasztottam egy 1394-et a kínai kontaktos fos helyett, ha
holnap ki tudom hajtani belőle a 30-40 km távot, örülni fogok.Ui: amúgy mit is láttunk a képen ex-IntelliSense tolmácsolásában?
Van két rollere, vagy mi? Biztos valami dual megoldáson agyal.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6055 üzenetére
Na kérem szépen, nagyon gyors élménybeszámoló: gyorsulás gyengusz,
hegymászó képesség harmatos (Lágymányosira 12-13 km/h-ra lassulás),
önerőből elért végsebesség síkon csak 26-27 km/h (valós), pici lejtő 30.
Nagy lejtőn 50+, de fokozottan igaz a mutatványra, hogy nem jó utánozni!De ja vu: ugyanúgy elmelegedett a vezérlő a kaptatón, mentségére legyen
szólva, hogy egy vízhatlan műanyag dobozban van, semmi szellőzéssel...
Jelenség: km óra villog, gázt elveszi. Lejöttem a hídról (egy fotó után!) így,
majd gondoltam egyet, kikapcs, bekapcs, s megy is tovább rendben...Ami tetszik. az akkuk kiröhögik ezt a 11A terhelést. Ugye eloszlik három
felé, azaz egyesével kevesebb, mint 4A-t adnak le. Mivel egész úton nem
esett be a fesz. 38V alá, simán benne van az a 30-40 km hatótáv.Ja és még valami: az 1-es fokozat áramkorlátos is, max. 7-8A-t vesz fel,
és 19 km/h a vége. Ez azért volt jó, mert egy biciklist nem tudtam előzni
a szűk úton, de tolni sem akartam, meg a gázzal játszani se, levettem a
gépházat takarékra, és inkább lemaradtam. Csak később, a kiszélesedő
szakaszon előztem meg, mert nem volt nagy sebességkülönbség. (Majd
2 motorral erősebb lesz megint. Sajna a vezérlő a szűk keresztmetszet.)Szerk: kerek 8 km-nél még 40V-on volt az akku, 12 km-nél meg 39V.
(Az első egy piros lámpánál készült fotó, a másik meg a Lágymányosin.)
Jah az éjjeli szerelés során a hilti szalag rejtő színű gumiborítását sajnos
sikerült leszakítani, de nem baj, egyesek szerint így "Mad Max"-esebb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Srácok, ne már... szövegértés: azt kérdezik, jogilag (!) kötelező-e a
bukósisak rollerre. A válasz, nem, jogilag (még) nem kötelező.
De olyan vadállaton, ami kW-okat ad le, nagyon erősen ajánlott.Szerk: régen lehetett szabályosan SMKP-zni sisak nélkül lakotton
belül, nem szóltak érte: az volt a jogszabály. Pont. (Lakotton kívül
hiába mentél vele lassan, lemeszeltek. Aztán ezt megváltoztatták.
Teszem hozzá, teljes joggal. Még azt kéne eltörölni, hogy lakotton
belül nem kötelező a tompított nappal: az is egy ótvar baromság.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha vennem kéne rollert közlekedésre*, csak és kizárólag pneumatikus kerékkel
vennék, mivel összehasonlíthatatlan a menetkomfortja.Igaz, szarabbul gurul...BoomBoogie: pont le kell szarni az ilyet. Van akinek önmagában a létezésed is
ellenséges, nem az számít, hogy épp rolleren gurulsz, ne menj a közelébe se.
Esetleg egyszerűen szar napja van. Nekem is szóltak be tegnap valami melósok,
hogy "kösz, hogy megálltál", vagy valami ilyesmit, mikor kikerültem őket... Lófaxt
fogok nekik megállni. Amúgy meg le kell menni az útra, és kuss a nevük.Ui: mondjuk megint más, amikor Lime-on néznek hipszter köcsögnek, hát ez van.
(Ma pont mentem egy Lime-mal, egész szépen ment 27 km/h - majdnem kivasalt
a csuklósbusz, mert átosonkodtam a piroson. De elbújtam előle a járdán, LOL...)*: mondjuk nem nagyon tudom elképzelni magam lábbal hajtóson... Annál nekem
sajnos hosszabb távon kell gurulni. Azért is szórakozok az akku tuningokkal...Szerk: ellenberger egy Dualtron-on is nehezen tudom elképzelni magam, mivel az
meg olyan szinten vadállat, hogy közlekedésben tényleg csak az autók közé való.
Megkockáztatom, hogy B-L-A-C-K gépe gyorsul akkorát, mint a 400-as motorom![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz krakki88 #6109 üzenetére
Szomorú ilyeneket olvasni, mert titkon én is nézegettem a Mantisokat...
(Miközben az ipari hulladék Kugoo-t tuningolom: 2 motor, 3-4 akku, meg
2kW teljesítmény, aztán kiderül, hogy eleve maga a váz szar, és kitörik a
kerék magától is kompletten, nem kell ahhoz 50-nel menni. De jó buli.) -
DigitXT
félisten
válasz Patyesz #6133 üzenetére
Eegen, de HA 4.5-es kulcs kell, az se minden készletben van.
Én a helyében picit pontosabban mérnék a tolómérővel. Van
azon tizedes osztás is, nem véletlenül. ON: újra hasít!Érdekességképpen: ez pl. szó szerint leégett (hűtés hiánya),
de a FET-ek túlélték. A cin olvadt le a retekbe, és az rövidzár.
Tanulság: ne hajtsd tartós 28A-en a 15-re tervezett vezérlőt.
Vagy ha mégis, legalább rakj rá brutál hűtést. Tuti ami fix.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Ezekiel Ston #6135 üzenetére
Hát többet szerelem, mint amit megyek vele, az biztos...
-
DigitXT
félisten
válasz BomiBoogie #6144 üzenetére
12-es gyerekbicikli kerékbe (ha jól láttam) csak bele lehet fűzni egy agymotort.
-
DigitXT
félisten
Na, ragazzi, egy kis élménybeszámoló, mert kivittem a Monster Kugoo-t egy körre: voltam vele bevásárolni, meg brahiból felcsapattam a Tordain, nem bírom lemeríteni.
A konfigról számokban:
3x6 Ah akku, 28 A vezérlővel, hátsó kerék hajtás, S1 Pro motor
1x7.8 Ah akku, 11A vezérlővel, első kerék hajtás, sima S1 motor
Végsebesség 35 km/h (lejtőn, feltöltve), síkon csak 28 km/h, viszont a gyorsulás... Meg a fékezés! Na, ez a kettő a nagy előnye. Emelkedőn úgy felmegy 25-tel, mint a pinty! És még túl sem melegszik, mert ekkora tempónál (pálcikáknál már nagy), akkora a BEMF, hogy nem vesz fel 11A-t: a tuning vezérlő is "gyáriként" dolgozik...Úgy 22 km/h óra környékén kezd számítani, hogy tuning, és akkor feljebb kúszhat, meg értelemszerűen alatta is jobban dolgozik a hátsó kerék, ami külön jó, mert azt utáltam, amikor picit elforog az első, viszont nem megy: itt ez fel sem merülhet. Kerékre azért nem fog feljönni, mert baromi nehéz az eleje, és nem is tenne jót, ha az ember felhúzná, aztán visszacsapódna vele. Nem akrobatikus, viszont túra roller ahhoz képest, hogy pálcika. Miért? Mert 32 km alatt kb. félig használtam el a nagy pakkot. Igaz, a kicsi már kezd rendesen merülni ilyenkorra, de attól meg azért nem félek, mert amikor kritikussá válik a fesz, majd visszavesz a hajtásból, a hátsó kerék meg kipótolja a hiányzó erőt. Szóval simán benne van 50 km hatótáv.
Ja és a Tordai: egy brutál emelkedő, amin gyárilag lépésben ha felvisz, már jó vagy! Ez meg úgy ment fel 19 km/h átlaggal, hogy öröm volt nézni. (A busz elől lehúzódtam azért, szépen meg is köszönte! Egy másik inkább kivasalt volna.) A legkisebb kijelzett 18 km/h volt, a legnagyobb 20 km/h, ami egyben azt is jelenti, hogy a kW-os teljesítményt nem is itt adta le, hanem az állórajtos gyorsulásnál.
Statisztika (1108W csúcsteljesítmény a hátsó keréken, Kugoo-tól derék: 1.5LE):
00.0 km: 41.8V / 42.1V (00.0 Wh, 00.0 Ap, 42.1 Vm, 00:00, 0.00 Ah)
04.2 km: 40.2V / 41.1V (45.4 Wh, 27.8 Ap, 39.1 Vm, 00:21, 1.12 Ah)
15.2 km: 37.5V / 39.9V (144.9 Wh, 28 Ap, 38.0 Vm, 00:55, 3.64 Ah)
16.2 km: 37.0V / 39.4V (175.4 Wh, 28 Ap, 37.4 Vm, 0:59*, 4.44 Ah)
20.8 km: 36.5V / 39.2V (5.204 Ah) Itt jött a bevásárlás, óra nem áll...
22.5 km: 36.1V / 38.9V (237.0 Wh, 28 Ap, 36.8 Vm, 01:34, 6.05 Ah)
25.6 km: 35.4V / 38.2V (279.5 Wh, 28 Ap, 36.6 Vm, 01:47, 7.19 Ah)
28.0 km: 35.2V / 38.0V (296.9 Wh, 28 Ap, 36.1 Vm, 01:56, 7.65 Ah)
29.2 km: 34.8V / 37.8V (308.7 Wh, 28 Ap, 36.0 Vm, 02:01, 7.97 Ah)
32.5 km: 33.9V / 37.3V (345.3 Wh, 28 Ap, 35.3 Vm, 02:12, 8.97 Ah)*: nem 15 km/h az átlag, csak a fotózással telt az idő, ez volt a "Tordai teszt".
Szerk: amivel eddig sikeresen gyilkoltam a vezérlőket, az az tuning motor, ami vitte a 36 km/h-t síkon saját erőből, meg 50 km/h fölé ment lejtőn, cserébe kevésbé volt nyomatékos, és nem csak önmaga melegedett, hanem a vezérlőt is felforralta a vízálló zárt dobozban (szereztem is egy hűtőbordát, de lehet, hogy inkább végleg leteszek a nagyobb végsebességről, a váz gyengesége okán). Lényeg, hogy 82 fokot mértem anno azon a motoron a hegymenet után, a gyári meg csak 45 fokos lett, de még a Pro motor is csak 57 fok, pedig azon benéz 11A fölé is a hajtás. Kívánja a jó aszfaltot a gép, mert elég súlyos lett, valljuk be... Térköves járdákat kihagytam, inkább az úton mentem. Viszonylag stabilnak érzem, menet közben egyáltalán nem érezni, hogy nehéz, csak lépcsőn cipelni ne sokat kelljen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egyébként meglepően stabil, de kívánja a jó utakat (amiből kevés van).
Járdára azért nem ugratok fel vele, mert nem akarom szétverni a cuccot...Direkt nem töltöttem ma a cégnél, hogy hazafelé tudtam tesztelni mennyi
a hatótáv, de ezzel se fogom tudni kihajtani, hiszen csak 26 km lesz, ami
még "féltankig" se viszi le. Aztán persze lehet, hogy keringek kicsit hátha.Ui: persze lehetne nagyobb kereket rakni rá, meg felfújhatóst! Meg persze
hidraulikus féket. És már ott is tartunk, hogy nem Kugoo, hanem Dualtron.
(Ezeken a kerekeken, amikor mentem 36-ot a bicikliúton: elég para volt...)Nagyon jó amúgy a dupla motor, EZT mindenkinek ajánlom! A csillió akku
is hasznos, csak vannak mellékhatásai (súly). Ám a dupla motor az igazi!
Céges mélygarázsban lefelé egy motorral iszonyat belendül, csak a lábfék
taposásával lehetett kordában tartani. Kifelé meg persze nem vitt fel. Most
simán le lehet lépésben gurulni, biztonságosabb, s kifelé is húz, mint állat.Ja, és amikor elém lépett a gyalogos, azt sem gázoltam el: ha egy motor
van alattam, és ugyanúgy jövök 26-tal (mert végül is azzal is ment annyit),
akkor konkrétan hiába nyomom az elektromos féket, elütöm az embert.Szerk: amúgy az átalakítással kizártam a
leendőívhegesztős hibádat.
Durva, amit a kínaiak előadnak ebben a témában: az az átkötő kábel olyan
rohadt vékony volt, ami max. 11A-re van hitelesítve. Ja hogy annyit vesz fel,
tehát jó lesz. Eeegen, amíg fel nem forr, be nem csípődik, és jön a rövidzár.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Igen. Csináltam egy elosztó kábelt, és szevasz. Az ötlet már nagyon
rég megvolt, csak nem volt hozzá két akkum, bár utólag látom, hogy
egy akkuval is ki lehetett volna próbálni. Csak nem lehet vele úgy túl
messzire menni, meg nem is egy életbiztosítás a 22A terhelés neki...(Pláne 28A, de érdekes módon, még azt is leadta szegény teszten...)
Szerk: a villa egy sima Pro hátsó villa, két vágás, és pont belefér.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szabygbarca #6171 üzenetére
Küldenek külföldről bármit gariban, csak dokumentálni kell, mi a baja:
motorhiba, ECU hiba jelzést nem dob közben? Hangos, kerregô hang?
Ha csak simán kézzel forgatod meg a kerekeket, érzel akadozást?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #6169 üzenetére
Szia!
Ez nem is igényel kifejezetten rollerszervizt. Első körben a töltőt kéne megnézni,
hogy mennyi a végfeszültsége: akku nélkül üresen bedugva, multiméterrel mérsz.
Sanszos, hogy inkább ott lesz a baj, mert ha cellahiba van, nem 1V a különbség.Továbbá ha cella kontakthiba lenne, máson is észrevennéd, hatótáv drasztikusan
csökkenne, gyorsításnál meg a szokásosnál sokkal jobban beszakadna a fesz...Üdv,
DigitXTUi: nincs helyismeretem Miskolcon, de egy ilyen rámérést akár autóvillamosági
szerviz is meg tud csinálni, ha épp nincs otthon multimétered. De legyen: jó az![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6165 üzenetére
Egyik pakkot sikerült lemeríteni: 30V, lecsökken az áram, vezérlés marad:
terv szerint ment tovább ugyanúgy, csak tisztán hátsó kerék hajtással.
Eddig teljes sikertörténet... Viszont megpróbáltam a félig merült akkuval,
így is még egy Tordai felfutást (Pike's Peak jeligére), de sajnos nem ment
elég gyorsan. Nyomta a 28A-t a hátsó motorba, amíg bírta, és féltávnál
pikk-pakk megállt. Mondjuk számítottam rá, volt nálam csavarhúzó.
Vezérlés csere, első kerék megkapta a 36.5V nagy pakkot, és még simán
hazahozott. Viszont fájdalmas a kontraszt, mennyire nem gyorsul, fékez!
Főleg az utóbbi, többször alig bírtam megállni, olyan gyenge a fékhatás...(Az egy dolog, hogy masszív lábhajtással megy a 8 km/h felfelé, de hogy
nem áll meg lefelé, az már baj: aktívan használom kellett a taposó féket.)40 km ment dupla motorral, és még ment volna nagyjából 15 km, eggyel,
csak muszáj volt kipróbálni, mit csinál, ha megterhelem. (Tuning FET.)Szerk: kérdezték FB-on mivel hűtőm, hogy nem ég le, mondtam, hogy épp
semmivel, mert normál (!) használat esetén egyáltalán nem melegszik.
És hogy nagyon sokáig kéne menni nagyon durva emelkedőn, hogy...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #6187 üzenetére
Érdekesen hangzik, de nem értem a fizikáját: ha átfúrtad, jobban deformálódik,
márpedig ha deformálódik, az energiát emészt fel. Nem hiszem, hogy annyival
könnyebbé válna az egész szekér, hogy emiatt kevesebbet fogyasszon. De ha
ezt mérted, akkor el kell fogadni. (Úgyis szétcsesztem a futófelületet nemrég.) -
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #6189 üzenetére
Van azért némi hiba a gyári távolság mérés alapján hasonlításban.
Nevezetesen a Pro kerék átmérője kisebb, ezért 8.0 beállítással jó
sokat csal (mind sebességben, mind távban). 20 km-en 1.5 km-t...Igaz, a sima S1 kerék sem pont 8.0. Arra mondtam, hogy az is 5%,
azaz 20 km-en 1 km, de valójában egy picit ennél kevesebb. -
DigitXT
félisten
Na, megvolt az első esésem rollerrel... Kövér gázra kibaszta a seggét a
saras bicikliúton, és már repültem is. Nyomtam egy tigrisbukfenc-félét,
praktikusan semmi bajom se lett, a vas is megúszta, de a gyújtás kulcs
kicsit meggörbült. Hát ez van, ha az ember siet, és még sár is van, meg
elszabadulnak a kW-ok. Biciklisták legalább nem röhögtek ki, sőt...Szerk: nem volt nagy tempó, szerencsére nem egy Dualtron a masina...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest