Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8337 üzenetére
Nem kicsit meg van görbülve, maga az akku magasabb picit, mint kéne.
De belefért. A rést meg kikentem FBS-sel, úgysem nyitogatom jeligére...
A festés tervben van, eredetileg ugye fekete dobozom volt, ilyet nem rendeltem,
csak valahogy kaptam egyet, aztán végül erre lett felhasználva. Fekete festéket
már vettem is (ráadásul ilyen Plasti Dip jellegűt), a sárga csík... érdekes ötlet.
Szerk: hosszú távon teljesen új vázat építek, oda megy az akku... De ez tényleg
hosszú táv, nyáron még szerintem meglesznek a dobfékek, aztán meglátjuk....
Kormány szélesítés meg kiforrja magát: ha túl szélesnek tűnik napi használatban
még tudok picit rövidíteni rajta, de a gyári mókuspózkormányon nem fért el a fék.
Mivel a lecsukhatóságát nem használtam, külön előny, hogy masszívabb is lett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz P.e.t.ya. #8339 üzenetére
Jellemzően olcsóbb gépekkel rendelkeznek a fórumtársak (100-200K kategória),
kevesen hajtanak nagyobb vasakat, ők nem túl biztatóan nyilatkoztak a témában.Pl. B-L-A-C-K: röviden, és tömören. Vagy általában a törésről. Megjegyzem,
pont laskr99 fórumtárs röhögött ki, amikor pofára estem a "100K"-s Kugoommal,
hogy ezért nem kell olcsó hulladékot venni... Kíváncsi vagyok, most mit fog szólni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Van benne sebességkorlátozás a menüben, bár nekem soha nem
működött, de azért nézd meg, hátha. (A 15A vezérlő csak papíron
annyi, nem cserélték le a címkét, de a kiírt 11-12A a maximumuk.)Szerk: a fokozatok korlátjai is átírhatók. Nekem pl. csak 30% az 1,
mert azt csak parkolás segítségre használom. A 2-t levettem 50%
korlátra, úgy megy nagyjából 16 km/h-t. Csak a 3-as van 100%-on.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Linkeltem az előző HSZ-ben is... De akkor még egyszer: [link]
Annyi kiegészítés, hogy a 12-es pont nem az akku feszültségértékét mutatja,
hanem az aktuális beállítást: alapból 36V-osok ezek, nem kell bántani, de ha
tuningolod, és 48V-os akkura váltasz, akkor itt lehet utána állítani a kijelzőt...
Ja a gyári 8.0 kalibrációs érték sem az igazi, kopott gumin 7.6 pontosabb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szuper. Bármi kérdésed lenne, nyugodtan jöhet. Páran itt már
töviről-hegyire ismerjük a típust, minden nyűgjével egyetemben.Ha sima S1-ek, lőnél egy fotót az első villa gumiharangja alá?
A nyak hegesztése érdekelne, javították-e a korábbi gyári hibát?
Szerk: én is 100 kg körül vagyok, és alattam sajnos eltört idővel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8350 üzenetére
Megpróbáltam videózni, de használhatatlan lett a felvétel... azért valami olyasmit
sikerült kislilabizálni belőle, hogy van egy felfutási görbéje, ami olyan lassú, hogy
mire ráengedné a 40A-t, már akkora lesz a sebesség, hogy nem tudja...
De ez csak tipp: valszeg az 5% emelkedő nem elegendő, hogy kifussa magát.Ha holnap az idő engedi, megnézem a Tordain. Bár kicsit félek, hogy leég vmi.
Beraktam előre a 20A vezérlőt... na az már elforgatja a Raptor gumit indulásnál,
csak ugye ez nem cél, sőt. Lehet, egy motorral kéne letesztelni a nagy vezérlőt.Lényeg a lényeg, hogy a borongós idő ellenére (elvettem a gázt a kanyarban, s
a fekvőrendőr előtt is), mégis az abszolút legjobb tempót futotta GPS szerint.
34-35 km/h ezen a szolid emelkedőn szerintem a "Kugoo S1"-től igazán derék... -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8371 üzenetére
Úgy, hogy a fázis áram nagyobb, mint az akku áram (P=U*I).
Valószínűleg azért lassabb felfutású az eBike vezérlő, mert
ez fogja meg az elején. A motor nem akkufeszültséget kap,
hanem a PWM-nek hála mindig annyit lát, amennyi épp kell.
(A Kugoo vezérlő azért (is) ég le, ha szénné húzod, mert ezt
nem nézi, hiszen elég alacsony az akku áram korlátja.)Ui: linkeltem korábban szimulációs eredményeket, ott külön
lehet állítani fázisáram-korlátot, ennek hatása a rajtnál nagy. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #8377 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de nem igazán lesz 24kW (gondolom ez lenne az eW) a
motoron, HA az akkuból csak 12kW-ot veszel ki. A fázis áram nagyobb, igen,
de mindez kisebb feszültségen megy, tehát a teljesítmény ugyanakkora. Sőt,
valójában ez sem igaz, hiszen a motor hatásfoka sem 100%-os. Ha az lenne,
nem melegedne egyáltalán. Jó is lenne! Abban viszont teljesen igazad van,
hogy nincs értelme 2x80A-nél jobban meghajtani, ha csak kapar s nem megy
jobban (ráadásul értelmetlenül veszélyes, ha random tapadásvesztésed van).Mintha mondtam volna, hogy ez lesz. Azon felül, hogy mérnökileg érdekes,
hogy mennyire ki lehet tolni a határokat, használhatóságban már nem játszik:
azt akarod mondani most is, hogy papíron 24kW, de a videóban bemutattad,
hogy "csak" a fele, s ennek nyilván az az oka, ha ráengeded a 300A-t, akkor
bekakukkol: vagy a motor ég le a veszteséghő okán vagy a gumid fogy el.Ui: mondjuk FB-on azt láttam, hogy ez már nem is AZ a roller, hanem új build.
Nem tudom, ebben milyen akku van, de 150A-nél már jó 5V-ot esik a fesz.
A korábbi fejtegetés szerint 300A-nál esne 4V-ot. Az egy kicsit optimista volt.
(Egyébként nekem 50A-nál esik annyit, szóval nagyobb az ellenállása sajna.) -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8380 üzenetére
Na de te vasággyal vagy 65 kg, én meg 100 körül, és így bírt 2000+ km-t:
szerintem neked nem kell ezen izgulni, én viszont elgondolkodtam, hogy
abbahagyom a rollerezést. Talán visszatérek, ha lesz zsé normális vázra.
(A tanulást nem bántam meg: most már bármikor összerakok sajátot is.) -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #8383 üzenetére
Ha összefutunk, tudok adni ilyen multimétert, viszont menet közben nem vállalom,
hogy rajta tartom a fázis vezetéken. (Álló helyzetben meg nehéz úgy leterhelni.)Az a 2x150A áram sokkal nagyobb nyomatékot indukált volna, mint amit le tudnál
rakni az aszfaltra ezeken a kerekeken. Most is azért kell visszafogni a vezérlőket,
ha jól sejtem, mert vezethetetlen, ha nyélre bármikor elkapar mind a két kereke.Egyébként meg nem vicceltem a folyadékhűtéssel: a Tesla sem véletlen hűti mind
a motort, mind az akkut, BMS-t folyamatosan... Ha a 2 tonnás dög 1G-vel gyorsul.Az a Dualtron biztos kevesebb, mint 50 kg, összesen kellene 150 kg-ot gyorsítani:
tegyük fel, hogy valami csoda gumid van és tudnál 1G-t (nem tudsz, de tegyük fel).
150 kg * 10 m/s2 = 1500 N Ennyi erő kell folyamatosan, és ott a 2.77 mp 0-100.
Uszkve 38.5 méteren. Ez 57.87 kJ munka, 2.77 mp alatt, tehát 20.8 kW, slussz...Ergo az ég világon semmi értelme egy ilyen rollernél a keréken 24kW-ra törekedni:
egészen biztos, hogy a gumi lesz a szűk keresztmetszet, és így a vezethetősége.
Mivel aktív leszorítóerő nincs, sőt, tempónál sem érdemes növelni a teljesítményét.
Nyilván ha a Pike's Peak-en indulsz, jól jön a kraft, de ha füstöl a gumi ott se segít.Szerk: a fenti számításban totál elhanyagoltam a légellenállást, pedig számít.
Mégpedig úgy, hogy kevésbé fog gyorsulni, mint az elméleti max, de ezen se segít
a további teljesítménynövelés, hiszen ugyanúgy csak gumifüstölés lesz belőle...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8387 üzenetére
Az enyém olyan, viszont csak 100A-ig mér...
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8391 üzenetére
Mondjuk az épp tény, hogy a FID-ék által csak pálcika roller motorkábel
néven futó Julet csatlakozós cucc nem egészen 40A-re lett tervezve.Legalábbis ha összevetjük a 40A vezérlő fázisvezetékének átmérőjével:
Ettől függetlenül elketyeg 1500W-on a motor, pedig névleg csak 350W...
Szerk: mondjuk mikor kattogni kezdett, aggódtam, hogy leolvadt.
De nem, mint kiderült, a csapágy szarakodott. Meg figyelni kell, hogy ne
legyen "centírozatlan", mert ha oldalra üt azt is meg lehet rajta érezni.Btw. kerestem vázat, hátha van külön, de csak ezt találtam (ez is 100K):
Ahhoz képest viszont occó, hogy egy E-TWOW hátsó villa 65K lenne.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8393 üzenetére
Emelkedőn biztos meg lehetne olvasztani, főleg ha egyedül küzdene vele...
Szerencsére a 2 motor rendesen össze tud dolgozni. Nem melegszik nagyon:
Amúgy az első motor csak 42 fok volt ugyanekkor, szóval van különbség...
A szerkre: ja hogy a motorkábel melegedése? Tudja fene. Még nem égett le.
A motorkábelben szerintem bőven nincs meg 2.5 mm egy fázis. De holnap
lemérem - ha arra járok... Mindenesetre elég combos különbség látható.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8395 üzenetére
Én nem tudok műanyag borításról. Ez tiszta alu, max. le van festve feketére... Ez a 62 fok teljesen rendben van: korábban volt 80 fölött, az már meleg volt... Amikor megolvadt a belső műanyag szigetelés, akkor meg jobb nem is kérdezni...
Esetemben azért hidegebb az első, mert azon 20A korlátú vezérlő van, a hátsón meg kb. 33A, így az emelkedőkön sokkal jobban dolgozik a hátsó motor. Megkockáztatom, hogy félgázas haladásnál is, mert nem egyformák... Azelőtt simán ugyanannyi áramot vett fel mindkettő (amikor nem a vezérlő limitálta őket). Valójában nem sokat mentem a klasszikus 11+11A setuppal. Elég gyorsan ment a 30A hátra, és nagyon szerettem, ahogy megindult... Egy élmény volt na! Néha leégett, igen, de azért élmény volt. Az eBike vezérlő nem rúg akkorát cserébe tök nyugodtan indul el, és szép egyenletesen húz: ennek is van előnye, hátránya...
Szerk: szóval nálam sem a vezérlők nem egyformák, sem a motorok, hiába néz ki tökugyanúgy az összes. Az első kerék csak 980 rpm max. a hátsó 1045 rpm. Szerk3: de nem is ez okozza a fő eltérést, hanem az, hogy a 2 vezérlő teljesen másképp értelmezi a gáz jelet... Az eBike vezérlőn csak 80% takarék állás van, ezt majd használni fogom, ha nem végsebességen közlekedek vele... (Érdekesség, hogy van overdrive állása is, amikor megváltozik a motor hangja, és valamivel gyorsabban forog. Nem sokkal, csak ilyen 5%: lehet, hogy ez már valami field weakening, vagy én nem tudom. Mindenesetre nem nagyon fogom úgy használni. Amikor először próbáltam ki el is tört a hátsó villa: rossz ómen...)
Szerk2: abszolút értékben átmérőt/keresztmetszetet én sem tudok így fotóról, de az ziher, hogy a Julet csatiba kb. fele átmérő/negyed keresztmetszet megy. Vélhetőleg nem ekkora teljesítményre lett tervezve, de ideig-óráig elviseli. Ahogy természetesen nem folyamatosan viszi át az 1500W-ot (max. nagyobb emelkedőn, kisebb ~5%-oson simán felgyorsul annyira, hogy lecsökken az áram).
Szerk88: első keréken meg soha nem próbáltam 30A-t (oda az feleslegesen sok).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #8400 üzenetére
De, az M a motort jelenti. Viszont általában annak semmi baja.
Vezérlő FET ég le, arra utal a csúnya hang: valószínű beázott...Ha nem volt eső, akkor lehet hogy párszáz forint a javítása...
Ha FET csere után is rossz a vezérlő, akkor kell új (Kínából 6K).
Aki kis hazánkban vállalkozás szerűen tart, simán 12K-t mond.Szerk: írod, hogy esőben mentél... Sajnos az hiba volt. Alattam
is pont ugyanígy állt meg anno. (Olyan 6 km ment, aztán pukk.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #8406 üzenetére
Ha meglazult az anya átugorhatott a tengely, és saját magát tépte szét.
Én nem szarakodnék kívülről forrasztással: adni kell neki új kábelt.
(Motorhiba egyébként akkor is előjön, ha szakad a Hall szenzor kábele,
mint esetedben történt: fékezni ettől még tudhat, mert az csak rövidzár.
Sőt, a FET leégésének egyik tünete lehet, hogy folyamat fékez a motor.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem, ez konkrétan q. szarul néz ki. De kivételesen álló helyzetben tört,
tehát szerencsére ez NEM okozott balesetet: kimaradt egy "nem" tegnap.
csokaym: találtam a padláson... S1 alkatrészekkel már tele van a padlás.Szerk: FB-on viccelődtem, hogy lehet, hogy ez spiáter... Majd olvastam
kicsit tegnap, hogy azért az alut is egész jól fel lehet turbózni megfelelően
ötvözve, és/vagy hőkezelve. (Nyilván a Kínaiak nem feccölnek bele ennyit.)
Az lesz, hogy csinálok egy saját hátsó villát 5 mm-es acélból, és kabát.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8423 üzenetére
Szerintem képesek bármire, csak legyen aki megfizeti. Egy 100KHUF alatti
kiskerárú roller nem ez a kategória... (Ehhez képest kvázi dicséret, hogy kibírt
2000 km-t 100 kg-os pilóta alatt, aminek jó része bőven gyári tempó fölött volt.)Viszont azért nem fogok venni bele 140EUR-ért (avagy 65KHUF-ért) egy faja
aluötvözet villát, mert az eskü bírja. És különbenis tuningcég készíti, tehát jó...
A gyári E-Twow villa meg mint kiderült, nem is S1 Pro, hanem csak a sima S1,
tehát motort nem fogad véletlenül sem. (És lehet, nem is bírná az ötvözet...) -
DigitXT
félisten
A fehér is új roller? Csak mert úgy tudtam, ezzel a gyenge
nyakkal már rég nem gyártanak, mivel el szokott törni ez is...
(A fekete az erősített verzió, mind az "akasztó", mind a nyak.)Köszi a képeket mindenesetre, nekem ebből nem pont az jön
le, hogy ez biztosan jó, és nyugodtan lehet újat venni, sőt...Szerk: nem esküszöm meg rá így kép alapján, de a fehérnek
mintha még az első villája is az alighegesztett verziójú lenne.
(A feketén sokkal jobban néz ki, de gyanúsan sima a felület.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem az egy S1 Pro villa. Ha neked nem kell, átveszem szívesen.
Sajnos alátéttel már necces volt, de igazad lehet, hogy emiatt roppant...
(Na meg azért, mert egy 100 kg manus alatt 2000 km-t lefutott, jobbára
1.5 kW max. teljesítménnyel a hátsó keréken, 30 km/h fölött repesztve.)Amúgy tervezek gyártani egy saját, még szélesebb villát, mert dobfékes
kereket szeretnék, nagyon hosszú a fékút csak elektromos fékkel...
Már 25 km/h-ról is vmi 20 méter egy motorral... Szerencsére 2 motorral
dupla erős a fékhatás, ám 36 km/h-ról megint azt mondom, hogy kevés.
Szerk: a taposó fék meg a Raptor gumival már nem igazán használható.Reggie0: jut eszembe, minap mértem a fázis vezetéket, olyan 2.2 mm...
Ami ugye 4.84 mm²-re enged következtetni. Viszont sodrott vezeték.
Olyan 0.4 mm-es elemi szálból van 19 db. Úgy csak ~3 mm² jön ki.
(Na és ez a 40A-es vezérlő. Ehhez képest képzeld el a Kugoo kábelét...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Xiaomi rollerek szimpik. Van esetleg jobb vétel? [...] max 2x3km
Na, szerintem pont ilyen felhasználásra találták ki az Essentialt:
nem megy gyorsan, nem megy messze, de könnyű, olcsó. Tuti
lesz, aki azt mondja, hogy érdemes picit többet költeni, mivel...
viszont ha célzottan adott felhasználásra kell, szvsz nem kell. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8460 üzenetére
Autókereket kell rá rakni... (Meg aztán minek rá fék, így nincs bukfenc sem...)
-
DigitXT
félisten
válasz Ispán_Péter #8499 üzenetére
Életveszélyes hozzáállás... Nem csak a saját életedre, hanem mindenki másra.
Jogsira nincs szükség, közlekedési tapasztalatra nincs szükség, de arra lenne,
hogy 50 km/h-val rongyolj a hol is? Közúton/bicikliúton? Hol akarsz közlekedni?
Miért nincs szükség ehhez jogsira? Ha kerékpár helyettesítőnek gondolsz erre
a közlekedési formára (amiben amúgy van ráció), minek mennél 50 km/h-t?Jó esetben amúgy a tank rollereket SMKP-vá minősítik idővel... Úgy már nem
úszol meg legalább egy M jogsit, hogy használni tudd, legálisan. Megjegyzem,
a legkisebb SMKP kereke is kb. 2x akkora mint az átlag rolleré, tehát ismerve
a magyar közutak, bicikliutak (és ha rátévedsz: járdák) állapotát: egész biztos,
hogy nem akarsz üzemszerűen 50 km/h-val közlekedni egy ilyen lélekvesztőn...
Amin a valódi 10"-is kerék csak zökken csúnyát, abban a rollerkerék elakadhat.
Mindezt nulla tapasztalattal megfűszerezve, ami egyenes út a kórházba...De hogy ne csak OFF-oljak ott van pl. a Kaboo Mantis Dual. A keretbe belefér,
jogsi egyelőre nem kell rá, 50-70 km a hatótávja (nyilván minél nehezebb vagy,
minél inkább nyekteted ez annál inkább csökkenhet), a végsebessége 60 km/h. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8518 üzenetére
Zongorázni lehet a különbséget. Akkunál kicsit nagy volt a 150-es zsugor, de
abból főztünk, ami van. Lényeg, hogy erősített lett: sok hibamentes km-t hozzá!Ui: igazán nincs mit. Az volt az igazi munkamegosztás, hogy én anekdotázok,
te meg hegesztesz: így akármennyi pakk építése menne... (De annak örülök,
hogy ilyen jól bírta a ponthegesztő, meg a 3S LiPo se nagyon* merült le...)*: eddig összesen 1x töltöttem, s már készült vele egy 13s3p és 10s3p pakk is:
utóbbi az, ami a hagyományos négyszögletű távtartókkal nem fér a gyári helyre.
Zsugor nélkül, ha oldalt lenne a balance vezeték, akkor talán, de amúgy felejtős.
Sebaj, megy a táskába (úgyis megtaláltak már, hogy kieg akku kéne ebbe-abba):
Ugyanitt egy koffernyi 36V akku eladó: 3x6Ah, 7.5Ah, 8.2Ah 10.5Ah, 13.2Ah[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kollégám említette, hogy ha egy ilyet építenék, azzal ő is eljárkálna...
-
DigitXT
félisten
válasz koviadi0330 #8532 üzenetére
Lehet, kilazult a mágnes a gázkarban, és amikor a döccenőn elugrik,
úgy érzi, hogy nem értelmezhető a jel, ezért letiltja a gázkart...Szerk: ez csak tipp, de el tudom képzelni. Értelmesebb megoldás,
mint a Mantis esetében, ahol a mágnes kiesése nyélgázzal egyenlő...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8538 üzenetére
Ennyit számít a súly (és/vagy a terepviszonyok): neked simán kijön kb.
40 km abból a névleg 14Ah-ból, ha meg 21 Ah lesz, min. 60 km.Én anno úgy számoltam, hogy ha nem lenne a 1.5 km emelkedő, talán
meglehet 50 km, 24 Ah-ból, de mivel van, az emelkedő sokat kivesz.
(Kérdés, hogy az eBike vezérlő mennyit tud visszatölteni a lejtőn.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8550 üzenetére
Mert te gyári vezérlővel mész, a kolléga meg dupla erőssel, pont
azért, mert a Pro gumi elég sz.rul gurul, ha nagyon megterhelik...
(Alattam is kb. 3 km/h-val kevesebb volt a végsebessége, mint a
sima gumival. A Raptor gumi meg nagyjából olyan, mint a sima.)csokaym: valóban szép, csak tolatásra van optimalizálva.
Jó, mondjuk eleve nem kell esőben menni, de a minta fordítva jó.Eldenisa: eredetileg is ilyen irányban volt rajta az a Pro gumi?
Esetleg megagyarázhatja az átlagnál rosszabb gurulást/kopást...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8542 üzenetére
Nem fog rémisztően kicsit. Amikor a Dual GT elengedi mindkét féket
14 km/h-nál, na az ijesztő... Majdnem lenyomtam az e-fék gombját a
kormányról, hogy állj már meg! Nálam az eBike vezérlő eléggé erőset
fékez tempónál, és szép lassan fogy el. Lépésben haladás esetén ott
a Kugoo vezérlő, ami nem tölt vissza, cserébe kb. állóra tud fékezni...Nyilván rohadt kevés az e-fék, ha nagyon meg kéne állni. De egyelőre
nincs saját villa, majd lesz idővel remélem, addig meg belereszeltem:Sponsored by FID
Szerk: tudnám értékelni, ha nem törne el az első úton, pl. holnap.
(Tudom, nagyon igénytelen az a sok kábelkötegelő, de fogadjunk, ha
rendesen megcsinálom menetfúróval azonnal kitörik a hátsó kerék...
Akkor meg kár a gőzért: kicsit bontós feeling, csak menjen...)Az első villa ugye fehér, mert már az is eltört egyszer. Szóval ez van.
Tesco-gazdaságos Kugoo S1-be oltott Raptor. Ha most építenék,
nem így csinálnám. Eleve valami jobb vázat kéne találni, ami bírja...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #8554 üzenetére
Nem szivatás, tényleg fordítva van... Amúgy nem muszáj
leszedni, ha meg akarod fordítani, hiszen ha leveszed mindkét
oldalt, akkor a felni megfordítható: gumi marad szépen rajta.
Tudom, a francnak van kedve szétszedni mikor pont kész lett...
Ha minden kötél szakad, van motorom 200x50 gumival, occón.Ui: le ne vágd róla, viccből se, nekem tetszik: inkább cseréljünk.
csokaym: ez friss élmény, kipróbáltam FID masináját, az játszik a
fékkel orosz rulettest. Amúgy nagyon tetszik, hogy rohadt könnyű,
és jól húz: 30A-re tippeltem volna elsőre, kiderült, hogy 2x14A volt.
50A-t 1 db akkura* nem lehet ráereszteni, viszont lesz +1 db akku,
ami pont hosszúkás: bemegy a táskába, úgy füstölős indulás lesz.
Az első kereket így is elforgatja, de úgy lehet, hogy a hátsót is...*: ebbe belefér a 48V 10.5Ah a taposóba, pont annyival hosszabb.
A Booster V rövidebb, annak klónja a Kugoo S1: nem fér 13s3p.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8562 üzenetére
Állítólag Samsung 35E, szóval koppra meg lehet húzni 3x13A-rel...
Közel 40A egy darab (viszonylag kicsi) akkutól derék. Nyilván nem
egészséges neki hosszú távon, pl. emelkedőn, de tesztre elbírja.Szerk: tartósan 8A-t írnak, de két motor 24A-t bármikor beszipkáz.
Igazán durva indulásokat a 30A hátsó kerekes megoldás tud, csak
hát valóban párszor már sikerült leégetnem. Ezért lett az az eBike.
(Ami megjegyzem, nagyon light-os indulásokat csinál, de ez ilyen.)Azért raktam 20A-t előre, hogy legalább történjen vmi indulásnál...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #8564 üzenetére
A 48V akku nem kifejezetten hatótávolságra van, sőt! +30% erőt jelent alapból,
és ugyanennyi végsebességet, ami rögtön nagyobb fogyasztást hoz magával...
Ráadásul a gyári helyre csak kisebb kapacitású fér, mint a gyári (10s3p helyett
csak 13s2p), tehát ha ultra hordozható akarsz maradni, azaz nem gondolkodsz
kiegészítő akkukban, egy ilyen váltással a hatótávolságot teljesen agyonvered...Ui: bejöttem ma dolgozni a kék villás géppel. Nem egy tűzijáték, amit előad, de
legalább nem nyilallt bele a fájdalom a bordámba minden kigyorsításnál.Érzésre inkább olyan, mint a 30A volt, már ami a megindulást illeti, valószínűleg
azért, mert praktikusan ez is 30A... Az első kerék nyöszörög az instant 20A-tól,
de a hátsó csak komótosan veszi fel a tempót. Kényelmes. Meg jól* megy.Így félig töltött akkuval 30 km/h fölött érezhetően elfogy az ereje, óra szerint már
csak ilyen 32-33-akat ment síkon, de a GPS szerint volt az 34-35 is. Nagyobb a
kerék, mint az S1 volt (a Pro-nál meg sokkal), utána kell menni a kalibrációval...*: relatíve. Volt egyszer olyan érzésem, hogy mi van, csak egy motor megy?!
Mondjuk tempomaton valóban. Az eBike vezérlő csak külön kapcsolóval tudja...
Összesen egyszer kapcsoltam be a Duna parton, túl macerás így a használata.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na a mai távolságmérés alapján 4%-ot húztam a kalibráción, így most 26.2 lett
a "kerékméret", viszont "100 db mágnes van". Lényeg, hogy a 36 km/h annyi.
(GPS értékeket adott szakaszon kiátlagolva 35.7 km/h valós sebesség adódik.)
Még egyféleképp ellenőriztem: 700 m 70 mp alatt, az pont 10 m/s. Jó lesz ez...
Ui: ez amúgy a végsebesség síkon, 49V terhelt feszültség mellett. Nem sikerült
teljesen feltölteni a cégnél (6 óra alatt), mert már legalább félig le volt merülve...25.2 volt, mert az 7.56-ra számolható, ami a sima S1 gumihoz szerintem pontos.
26.2-ből ugye 7.86" adódik, tehát még ez sem teljesen 8", viszont pontos...
Ja és igen jó közelítéssel kiadja a 200 mm-t. (199.64: tudnak ezek a kínaiak!)Ilyen hamburgerformán elrendezve nem tűnik sokkal nagyobbnak... szélesebb...
Raptor szendvics:
Sima aszfalton egyébként meglepően jól/csöndesen gurul: elégedett vagyok vele.Szerk: már csak az a dobfék kéne hátra. csokaym kolléga hívta fel a figyelmem,
hogy az Ultimate R3 az valójában egy Techlife X5, szóval lehet lopni ötleteket.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Építő/felújító topik
- Gitáros topic
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen TV-t vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen