Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    senior tag

    válasz jozsi252 #9019 üzenetére

    Xiaomi Mi 1S helyett Kugoo G-Booster? Az előbbi 250 W, utóbbi 1600 W. Bőven hatszoros különbség van motorteljesítményben!
    Kettő között nincs élet?
    Bármi, ami nem 100 hanem 120 kg-ra van méretezve?

    Árukereső alapján elég sovány a felhozatal 120 kg-os, 200 alatti erollerek területén. Nincs egy se, amire őszintén rákívántam volna.

    [ Szerkesztve ]

  • Laca1212

    őstag

    válasz jozsi252 #9019 üzenetére

    "használtan egy G-Booster-t kifogni"

    Használttól fázok. Újat az ára miatt nem. Egyszerűen nem áldozok a projektre annyit. Sok drága hülyeséget megvettem már életemben, de erre nem adok ki 3-500e-et. :( Járok akkor inkább az Amperával. :D Nekem csak azért kell, mert gyorsabban odaérek a garázshoz, adott esetben melóba. Nem kell a garázsból ki-beállni, stb. Nyilván csak szép időben játszik ez. Amúgy autózok. Szóval ez a rolleresdi csak játék nálam, de meglepett, hogy élvezem is a vele való közlekedést. Mint írtam, annyi a bajom, hogy gáz amikor egy kisebb emelkedőn lehervad alattam (90 kg) vagy nehezen indul el.

    "Megpróbálnák bérelni 1-2 napra egy Pro 2 rollert"

    Jó ötlet, de sajnos vidéken (megyeszékhely) ez nem megvalósítható.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz jozsi252 #9019 üzenetére

    "Sík úton persze nincs gond vele ... nagyobb emelkedő akkor kakukk."
    Igen, de ez tisztán fizika. Sík úton csak a gördülési- és légellenállás van (előbbi
    mondjuk puha gumi és nehéz pilóta esetén szintén nem csekély, utóbbi viszont
    csak nagyobb tempónál játszik komolyabban), amit le tud győzni az a 300W is.

    Az emelkedőn viszont erre jön a gravitáció* úttal párhuzamos komponense, ami
    pl. 5% emelkedőn a pilóta (+ roller) tömegének 5%-a... És az ehhez szükséges
    teljesítményt folyamatosan le kell a motornak adnia! Csakis azért hogy az adott
    sebesség megmaradjon. És akkor még nem beszéltünk az elindulásokról.:R

    Ha egy adott teljesítmény az adott emelkedőn, adott pilóta + roller tömeg mellett
    egy bizonyos sebességre elég, akkor levezethető, hogy 2x akkora sebességhez
    min. 2x akkora teljesítmény kell (több is, főleg a légellenállás növekedése miatt).

    Tehát ha 800W felvett (kérdés, ebből mennyi hasznosul, mert a motor hatásfoka
    sem lineáris) teljesítmény esetén 15 km/h jön ki, és az ember ennél szeretne 2x
    gyorsabban csapatni felfelé, minimum 1600W-ra van szüksége. Vagy lábhajtás...
    Azaz egyáltalán nem elrugaszkodott a G-Booster, ha felfelé kéne gyorsan menni.
    (Mondjuk ha lefelé is gyorsan megy az ember és elszáll a féke, ég óvja a pilótát.)

    *: ez földi körülmények közt 9.81 m/s2, de egyszerűbb 10-zel számolni.:))

    Szerk: megjegyzem, hogy a Xiaomi sem 300W csúcsteljesítményt tud. Gyárilag
    sem! Bőven túllépi, most nem tudom fejből, de 500-600W körül biztosan lead.:D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák