-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
válasz
MC Pite #190074 üzenetére
De máshogy van.
Ez a fajta körforgalom az egyértelmű, mert ki van jelölve merre menj. Mi most az egyszerű többsávosról beszéltünk.
szerk.:
Ebből következik a szabály, hogy többsávos körforgalomban csak a külső sávba történő átsorolás után szabad kihajtani. A körforgalom belső sávjából a kivezető út belső sávjába érkezve nem hagyhatod el a körforgalmat. A legtöbb baleset pont az ilyen szabálytalan kihajtás miatt történik.Na ez az orbitális f@szság. Pont a belsőből kellene elsőbbséged legyen kimenni. Máshol ez így műkdöik. Olaszországban a 4 sávos körforgalomban is ha ki akarsz menni akkor kiengednek.
Főleg mert ezzel a szabállyal bármennyi sávos körforgalmat 1 sávossá tesznek azonnal. Mindenki a külső sávban fog körbemenni akár ha az utolsó kijáraton is megy ki.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
rbalint88
addikt
válasz
MC Pite #190154 üzenetére
Hat olyan nagyon jol nem fogyaszt. 7,5 alatt keptelen, palyan 8-8,5, varosban 8-9,5. Es ehhez nem megy... egyebkent amig pianoban mesz, addig egesz erosnek erzodik (eco vvt), de kozepes gaztol oda az illuzio. 5000 felett tortenik valami, de nem olyan hangja van, mint ami szeretne ezt, csak tisztessegesen elvegzi a ra kirott feladatot.
Fojtoszelep j-vel van, lyalyQru: kell ra turbo
-
-
-
Biqci
aktív tag
válasz
MC Pite #190251 üzenetére
Én nem is értem, hogy a Honda miért ilyen izzót tervezett bele, főleg úgy, hogy maga az izzó csere is katasztrófa. De mivel a led nem megy, inkább cserélem szorgalmasan
rbalint88: a remény hal meg utoljára
Qru: sajnos
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
pècsimunkás
addikt
-
-
Doki16
addikt
válasz
MC Pite #190698 üzenetére
Újként az életben nem térül meg a felára, de még használtan sem egyhamar fog. Tehát csak ezért PHEV-et venni semmi értelme. Akkor már tényleg jobban jár az ember egy sima benzines kocsival. De vannak akik nem csak ezt nézik. A saját szemszögemből leírom, hogy én miért vettem plugint.
Nekem mindig mániám volt a technika és az újdonság varázsa. Nem vet fel a pénz ezért nekem ez a hobbim és amit tudok ebbe ölök bele és végre 5 évesen tudtam venni egy tölthetős kisautót. Nagyon szeretem benne, hogy bármikor menetre kész, nem kell melegitgetni, de ha kell akkor bármikor megyek vele 400 km-re és közben sem fogyaszt 5 liternél többet. Meg télen tök jó benne, hogy mindig a meleg kocsi fogad és ez vár a parkolóban. [kép] Minden ablak időre leolvasztva.
Ha olyat veszel amiben van rendes motorpáros (villany+benzin) akkor elég jót tudnak lépni. Szeretem töltögetni, szeret olcsón járni vele, szeretem, hogy ha hússzor megyek egy nap 1 km-t akkor se lesz semmi baja. Nyáron az elektromos klíma jól dolgozik és már eleve tudsz hűtött autóba ülni. De ha valaki nem olyan mániákus mint én, hogy szereti ezt az egész EV érát, akkor egy az, hogy nem érti meg, kettő, hogy nem is éri meg neki, ha csak egy sima A-B autó kell. Nekem jó érzés néma csöndben ülni a dugóban vagy a lámpánál. Jó érzés, hogy a kislányomat mindig meleg autóba teszem be akármilyen hideg van.Mielőtt bárki félreértené senkit semmiről sem akarok meggyőzni, csak a kérdésre válaszolt a saját szemszögemből. Persze tudnék ezer dolgot mondani még és akik felhívtak már innen a fórumról tudják, hogy be nem áll a szám a témában.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz
MC Pite #190727 üzenetére
Benzinmotor csak akkor fog fűteni GTE esetében ha már elérte az üzemi hőfokot, tehát télen nem von el hőt soha a motortól az utastér fűtése. Ezért van az, hogy -10 fokban is alig egy két perc után már jön a meleg. Generátor üzembe kapcsol a belső égésű és a "cekásznak" termel áramot, hogy melegítse fel a kis kört.
1.4TSI és a DSG semmi extra ugyanaz mint már 15 éve csak fejlesztve. Konkrétan a váltóba ugyanaz az olaj megy mint bármelyik másik 6 sebességes DQ250-be.
Hozzáteszem még egyszer, hogy a matek sosem fogja kiadni, ez egy hobbi. Aki napi 100km felett megy még mindig dízel a nyerő és egy GTE árából baromi jó B8 Passat kijön. Amúgy az összes plugin bonyolult egy szerkezet, bármikor bármi lehet velük. Ha pénz van és nem megy valaki sokat akkor inkább tisztán elektromost éri meg.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Veron
őstag
válasz
MC Pite #190726 üzenetére
&CactuS
Nem célom elavult technikát vásárolni, inkább az ár a döntő.
2010es 1.25 Fiestát kell váltania, mert kicsivel nagyobb és újabb autót szeretnék, de költségekben, megbízhatóságban, minőségben, menetdinamikában nem szeretnék visszalépni. 70%ban városban lwaz használva, a maradék autóút.
C kategóriasokat néztem először japán, német, koreai vonalon: ceed, i30, astra, focus, civic, auris. Ezekhez jött pár SUV-felé pl. ASX, Vitara, Crossland, Quashqai stb.
Árban 4-5 éves korig 4 millióig, új esetében kb. 7 millióig mennék el lízing esetében.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
MC Pite #190819 üzenetére
Nem tudom mi ez a becsípődés és barokkos túlzás nálad a Vitara ellen.
Én a 2021es Sanderoban nem ültem/vezettem, a többit igen és nem igazán érzem azt a hatalmas különbséget, amiről beszélsz, pedig éves szinten szerintem még mindig bőven 100+ autóba beleülök. Kona kifejezettem igénytelen és kopogós műanyaggal van tele, ahogy kb. az összes Hyundai, a Skoda az octavia alatt még középtávon is felejtős, mert széthullik a belső néhány év/10k km alatt. Capture miatt sem nyúztak le egyetlen állatot sem, ott is akad szép számmal műanyag, plusz vannak a beltérben ott is érdekességek. Ha nem a három hengeres vacakkal kéred, akkor azért árban az is megy szépen fölfelé, pedig nem egy nagy autó az sem, csodák nincsenek.
És mi a helyzet az értéktartással? Renault, arról híres, hiába vonzó az induló ár, főleg, hogy tceből is van beteg dögivel, bár ha jól emlékszem, akkor a 140 lovas az újabbak közül már nem nyűglődik. Nem értem, hogy a hajtáslánc az szerinted miért smafu.. Toyotánál a Prius is egy hulladék belsős valami, mégis eszméletlen értéktartása van, mert jó a hajtáslánca.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Veron
őstag
válasz
MC Pite #190819 üzenetére
Nem ragaszkodom a Vitarához, egyszerűen tetszik a formája, jókat írnak megbízhatóság terén és és az ára is baráti (volt).
Franciát nem szívesen vennék, Peugeot esetleg, mert minőségérzetben sokat adnak mostanában. Viszont Daciat semmi pénzért nem, az fix.
VW konszern a TSI miatt lett kilőve a kokszolódó motor miatt, ez reális félelem? A Fordnél meg a kis Ecoboostot szokták szidni a hűtő méretezési problémája miatt. Egyébként kell félni a kis turbós, 3 hengeres varrógépektől? Van egy kis averzióm, de minden új autó szinte már ezzel jön.@CactuS: Hyundai, Skoda is kritkán aluli tartósságban???
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
MC Pite #190906 üzenetére
Van igazságtartalma annak, amit írsz, mert vannak tényleg fapados részei az autónak - azért is írtam, hogy egy Suzuki - de ilyet kb. bármelyik autóra össze tudsz hozni, ha kicsit körbenézed a típust.
Ha már Renault, tudod, hogy nekem is az van és imádom, de azért pár gondolat: ott a kapcsolók - tempomat/limiter - nem zavarnak, amik a 2000-es évek óta ugyanazok? Hozzácsapva a rádió vezérlő kart? Néhány típusban ráadásul remek érzékkel a két ülés közé rakták az előbbit, hogy véletlenül tudjál mondjuk limitert kapcsolni tempomat helyett. (Vagy az ülés támlára az ülésfűtés kapcsolót, hogy ne lásd, hogy be van kapcsolva vagy, hogy milyen fokozatban van). Ezek baromi zavaró dolgok ha csak beleülsz a típusba és folyamatosan váltogatod őket. A fordított bajusz használat az európai autókhoz képest (fedélzetit másik oldalon nyomogatod)? Zongoralakkot kb. minden autógyártó használ, Renault is - a legújabb modelleken is a Teslatól majmolt függőleges tablet körül, 2015 körül kb. az egész középkonzol abban volt pl. a clio esetén - van, hogy az ajtón a hangszóró körül is (egyel korábbi clio limited), ahol kb. pár lábbal érintés után látványos karcok keletkeznek. A Renault által használt darált műbőrbe nem izzadsz bele? Katasztrófa, ha nem szövettel kéred.
Kulcsot passzolom, nekünk az összes Vitara keyless cseppkulccsal jött, azzal nem volt gondom.
Az ülés kinek mi, az én méretemhez jó volt a vitara S ülése, mentem vele 2-3 órákat többször, sose fájt a gerincem, pedig sérvem van. Ez testalkat kérdése - nekem pl: az új octvia ülése katasztrófa, városon belül mászkálva is van, hogy alig bírok belőle kiszállni -.
De mehetünk fölfelé is, pl. Espace, amiről hirtelen beugrik pár dolog: elcseszett nagy, széles középkonzol - ami tiszta lakkozott felület -, ott a rolót nem tudod ráhúzni a pendrivera, ,mert remek mérnöki munkával 1 mm helyet hagytak a csatlakozó fölött a rolónak. A hűtés/fűtés nem egyenletes az autóban - és szerintem ezt később se javították ki -, van aki mindig fázni fog. A neves Bose hifi szerintem nem szól szépen - finom voltam.
Vitara már egy 6 éves modell, túlvan a faceliften (2 éve), így valóban nem ártana hozni lassan az újabb modellt, de gondolom a számokat ezzel is hozzák még. Ott valószínűleg ugranak megint akkorát, mint pl: a swift a gen2 > gen3 között (csak remélem, hogy nem ezt a randa pofát viszik tovább). Capturből ugye ez már a gen2, pedig abból az első szintén valamikor 2015 körül jött ki.
Az utolsó bekezdéseddel pedig abszolút egyetértek, mert egy nagyon jó tanács, ha nem a legjobb, amit kaphat. Rá kell szánni az időt és végig kell menni a márkákon, szalonokon, személyesen, tesztautót kérni, bele kell ülni, monitor mögül nem lehet jó döntést hozni.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #191116 üzenetére
A VAG-os karos tempomatot nem szeretem, egyszer a térdemmel megpöcintettem véletlen miután lejöttem a pályáról. Na most amikor a 170/350 + DSG TDI 50-ről nekiiramodik az előtte beállított 150-es tempót elérni váratlanul... Akkor azért kicsit lemostam a bokám. Azóta ha lejövök a pályáról törlöm a beállított értéket.
#nincsbennetarcsi
-
-
válasz
MC Pite #191159 üzenetére
Tegnap esőben értem haza kb. 18 órakor, reggel 8-ig a +10 fokos garázsban aludt az autó, minden OK volt.
Elmentem dolgozni, tető alatt parkolok, oldalt nyitott. Tehát eső nem érte 24 órája mikor 18 órakor elindultam hazafelé. Megálltam tankolni*, hátsó ajtó kilincse nehezen nyílik, befagyott. Akarom nyitni a tanksapka fedelét, ő nagyon nem akart engedni, 3-4. próbálkozásra sikerült.
Szóval inkább ne.*Tankolás: 10,62 l/100 km, csak Budapest. Részemről OK.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
MC Pite #191116 üzenetére
F30ról már írtam korábban, nálam az volt a vízválasztó, hogy elengedjem a BMWt, mint vállalható típust.
Rettentő sok szívás volt vele, vállalhatatlan határidőkkel és garanciális hozzáállással. Plusz a márkaszerviz hozzáállása is sokat dobott a prémium érzeten.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
tboldi
nagyúr
válasz
MC Pite #191357 üzenetére
A Swift Sporté biztosan különbözik, hisz a gyári specifikációban is van különbség.
……………………………………Amúgy a Jazz-nek nem módosítható ECU-ja van, egyedül a gyári diagnosztikai interfésszel lehet csak “újratelepíteni”. Mással nem is szabad, főleg nem kínai másolatokkal, brick lesz a vége.
Mondjuk a gyújtást nehéz is lenne jól hangolni, a hátsó gyertyasor felügyelet és vezérlés nélkül gyújt fix időben.
-
MC Pite
veterán
válasz
MC Pite #191363 üzenetére
Hát, még egy egy statikus bemutatóhoz képest is elég sovány lett az AN cikk, ellenben kellemes lett az autó, tetszik
tboldi: Hát, akkor másik autó kell
. Az 1.8as Picassomat se lehetett,ez volt az első szög/szálka
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Bundle topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Bestbuy játékok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- iPad topik
- Parfüm topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- ASUS routerek
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen