-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz Integrale #146296 üzenetére
jajaja annyi elvileg 281x26mm
BigBlackDog: 1190 kg megtankolva (50 literes a tank) mondjuk nem éreztem eddig még, hogy kevés lenne a fék, pedig már 2x 3x kellett nagyobbat fékeznem, kocsiban repült minden[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
stickermajom
addikt
válasz Integrale #146547 üzenetére
Akkor az E65 sofőrjének volt lélekjelenléte, nagyon sokan csak kapaszkodnak és állnak a féken ilyenkor.
Én olyan 160-ról fékeztem és húztam a reflektort rá rögtön, ezért csak a sáv harmadáig jött be és észbe kapott. Ha bejön teljesen is meglett volna, mert készültem rá, hogy hülye lesz.
-
-
veterán
válasz Integrale #146560 üzenetére
Az alapkivitelű Golf 6/7-ben a szélvédőben van. A jobban felszerelteken (GPS) van cápauszony.
Ahogy írjátok, Vectra B-ben a rádióantenna a szélvédőben van, de a gyári mobiltelefon-antenna már a tetőn (egy kb. 8 centis pöcs).
Vectra C-ben már a tetőn minden.Ez szerintem csak dizájn kérdése és a szélvédőbe épített antennát olcsóbb gyártani. Azt gondolom, hiányzott az embereknek.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Integrale #146547 üzenetére
Ma nekem egy öreg szembe a sávomba kanyarodott be, minden is repült az autóban olyat satuztam, közben feküdtem a dudán (ez az olasz autóval jár ) pedig nem mentem gyorsan, szegény gyerek úgy megilyedt, hogy még 5 perc múlva is remegett és csak azt ismételgette, hogy buta bácsi, buta bácsi (éppen dokihoz vittem)
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
kisza25
félisten
válasz Integrale #148223 üzenetére
Elektromos áram előállítása fosszilis tüzelőanyagal, annak eljuttatása a megfelelő helyre, töltési veszteség, leadási veszteség, villanymotor vesztesége, hideg leszívja az akksit....
Viszont amit sokszor kihagynak a képletből:
Olaj cserék, alkatrész utánpótlás...
Az elektromos autónak sokkal kevesebb karbantartásra van szüksége[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #148343 üzenetére
A 16 szelepeseknél voltak olyanok amik a vtec-hez, twinair-hez hasonlóan csak fordítottan működve alacsony fordulaton nem nyitották ki a második szívószelepet vagy csak kevésbé. De szerintem ez ritka megoldás lehetett (ma is csak az elfokolás az igazán elterjedt mivel olcsó és egyszerű), én is csak olvastam, kisza sem erre gondolt szerintem én írtam rosszul, hanem csak a motor karakterisztikára értette hogy 8 szelepesként viselkedik és nem fizikailag. De ott vannak a 3 szelepes motorok meg az egy veztengelyes 16 szelepesek is amik nem gyakoriak, de rugalmasabban viselkedtek a jobban elterjedt DOHC 16V-hez képest.
Döntően nem vezéreltek semmit eleinte, a kétezres években ezekből lettek a kényelmetlen kicsi motorok, később kaptak pici szívóoldali elfokolást enyhíteni, még később agresszívabbat (+/- kipu elfokolást) amivel el tudták érni a 8 szelepesek alacsony fordulati rugalmasságát.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #148353 üzenetére
Twinair is van a Fiatnál, az a fojtószelep nélküli motor ami szívószelep kiemelés módosítással + elfokolással szabályoz. Ez egy fiatal konstrukció, csak azért említettem, hogy hasonló elven lehet 8 szelepesként üzemeltetni egy 16 szelepes motort, elvileg létezett is bár én is csak olvastam róla, lehet autóban nem használták. Mondjuk szerintem többet érni el egy jobb megtervezéssel, mint azzal, hogy szűkítjük alacsony fordulatra a keresztmetszetet a jobb beáramláshoz. Inkább a kétütemű motoroknál volt ez fontos a kipufogóban.
A Renault is a régi 8 szelepes blokkot építette át 16 szelepesre, K7J 700/710 8V-ből lett K4J 700/750 16V az én autómba. Még a furat/löket arány is ugyanaz, a kompresszió hangyányit magasabb valószínű a hengerfej kisebb öblössége miatt. Nem sokat foglalkoztak vele, emiatt lehet ez ilyen rugalmatlan/kényelmetlen, de ez másnál is jelen volt akkoriban olcsó autóknál, mivel mások is a régi 8 szelepesek ötleteiből merítettek és nem sokat dolgoztak vele az áruk miatt. Ez csak akkor változott mikor kihullottak teljesen a 8 szelepesek és rákényszerültek. Én úgy fogalmaznék az olcsó kisköbcentis elsőgenerációs 16 szelepesek harmatosak alul és jobb volt 8 szelepest venni aki mamisan vezetett (ezt is ajánlották a régi autós fórumokon), később használhatóbbak lettek, majd le is előzték. Az első generációsokból a drágább kocsiknál lehet ez másképp, ahol foglalkoztak vele mit is építenek.
Az viszont valóban igaz, hogy ha kapna egy ugyanolyan szívótengelyt ami csak 8 szelepet nyitna ki, alacsony fordulaton nem lenne erősebb, sőt szerintem gyengébb lenne. Fordulaton meg elvesztenénk 20-30 lóerőt.
Itt a chipen meg a leömlőn, hátsó dobon kívül még esetleg a vezérlés elrakásával lehetne próbálkozni, ha a dugattyú engedi. De ott is magas fordulati teljesítményveszteség lenne valószínű.
Úgyhogy én maradnék a chip+leömlő/dob cserénél ami valószínű hozna is annyit, hogy komfortzónába kerüljön az autó, csak ez két budapesti autókázás, két szabadnap elcseszése és legalább 120ezerFt összeg, a két pályamatricán meg a 800Km összautózáson túl. Erre még sokat kell aludnom.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Integrale #148395 üzenetére
Jóvanazúgy
Ez amúgy nem az?
Egy évvel később a StarJet turbófeltöltött változatát mutatták be "T-Jet" néven, és 2009-ben hozzáadtak egy MultiAir (elektrohidraulikus szívószelep hajtás, változó időzítés, emelés és profil) verziót, elérhető mindkét formában természetes szívású és turbófeltöltős formák.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
EQMontoya
veterán
válasz Integrale #148983 üzenetére
Lexusnal csak annyi van, hogy a ket hatso helyzetjelzore van egy kulon kis sarga visszajelzo a muszerfalon, ha kieg valamelyik, a feklampak meg a fek hibajelzojere vannak kotve.
Ez utobbi nyilvan nem tul szerencses, mert a fekolajszinttol kezdve minden szart jelezhet.Elso helyzetjelzore meg tompitottra nem jelez, de azt nem is feltetlen kell, ugy is latod, hogy nem latsz.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Integrale #149104 üzenetére
Venti szerintem gyakran kontaktos is, múltkor olvastam, hogy valakinek nem működött, kesztyűtartó alatt lábbal rásegített, és megjavult Váltó meg ha még használható, egy olajcsere, vagy legalábbis plusz olaj rátöltés nem ártana szerintem, hátha kicsit ki lehet tolni az élettartamát. Nekem is meg kéne néznem, M32 vagy F40 van-e benne, kapcsolási érzettel meg vagyok elégedve (1.3 Mjet, 6M).
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #149175 üzenetére
Pontosan. Ez a 88-as MK2 Swift nyolcezerszer faceliftelt verziója egészen 2004-ig. Csak a faceliftek pont a biztonságosságba nem nyúltak bele, csak a végén ami kapott légzsákot meg ABS-t a legmagasabb GLX felszereltségben ez már emészthető lenne ezért nem is lennék ennyire mérges, bár a kaszni ugyanaz a 88-as terv ott is. Sajnos ő egy 98-ast vett csak meg.
Valami ilyesmi:
88-93 MK2
93-96 MK3 MK2ph2
96-99 MK3ph2 MK2ph3
99-01 MK3ph3 MK2ph4
01-04 MK3ph4 MK2ph5Ez is egyébként pont a legmagasabb GLX felszereltségű verzió, de sokra nem megyünk vele, mert itt még nem volt hozzá semmi.
Amit lehet megteszek, kap normális gumit, mert az mindig kell meg minél gyorsabban megáll annál kevésbé halni meg. Fék jó rajta, lengők jók rajta, csapágyak jók, féltengelyek jók, szilenteket kell majd cserélni. A rozsdát lekezelem, mert ilyen anyagvastagságnál a felületi rozsda sem elhanyagolandó téma. Igazából ezekre gyúrok amik a biztonságot valamennyire adják.
Meg a szokásos autós dolgok közül pár darab, motorolaj lesz cserélve, mert az a legérzékenyebb lé egy autóban. Légszűrő ha koszos. Többit csak megnézem, rátöltök. Vezérműszíj, váltóolaj, hűtőfolyadék nem lesz cserélve, ezek kimaradnak. Nincs értelme foglalkozni vele. Ha alá lehet nézni a burkolatnak és repedezett a szíj csak akkor. Aztán megy amíg megy, de erősen sarkallni fogom arra a ferdehátú Megane-ra továbbra is, mert összehasonlíthatatlan a két autó. -
CactuS
Arcképgyáros
-
kisza25
félisten
válasz Integrale #149620 üzenetére
Szerintem a tipoban sincsen
Bár van egy gyanús jelölés a hőszabályzó tekerőjén, ha kopra tekerem az a jel van, mint a szélvédő párátlanításnál[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #149610 üzenetére
Ja, összekevertem a kettessel. Hátul csak erőhatároló, elől termo csatrántó két fokozatú és erőhatároló.
Hiányozni fognak ezek a fícsőrök, meg az autó jól megtervezett passzív védelme. Azért egy G Astra vagy a linkelt 323 Mazda ami egy idős vele nem ennyire jók. Pláne, hogy a Mazdában ABS sincs, meg klíma se. Az ABS azért fájó pont. Cserébe húgylé olcsó még elvileg felújítva is.
Tuti, hogy az új autóval fogok majd árokba menni ami visszalépés biztonságban...[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #149635 üzenetére
Ehhez képest a G Astra 25 pontot kapott, a Megane meg 30-at, az Astrában a bábún van 2-3 narancssárga rész, a Meganenál csak egy ilyen terület van. Bár mindkettő 4 csillagos.
Mondjuk én időnként nem tudok eligazodni ezeken a teszteken...Érdekes lenne egy teszt úgy is, mikor próbálja a féket nyomkodni is határon nem csak taposni, hogy mennyit javít ABS nélküli autónál. Bár vészhelyzetben senkinek nem lesz annyi lélekjelenléte, hogy még határon fékezzen is, pont ez a legnagyobb előnye a rendszernek.
Továbbá érdekes lenne megnézni, hogy hón, esőn és száraz úton mennyire csökken le az ABS előnye. Nekem az a bajom az ilyen műgyantás tesztekkel, hogy brutál szélsőséges helyzetet generál, mikor van nálunk a 365 napból olyan útfelület. A sima vizes aszfalt meg közel sem csúszik annyira.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Integrale #149643 üzenetére
Jah, csak arra értettem, hogy az ABS nélküli autó a szélsőséges pályán indokolatlanul le van húzva, olyan helyzetbe van téve ahol egyértelműen vesztes, de valós/normális/átlagautós körülmények között korántsem ilyen bénák. Ettől függetlenül én se ülnék be ABS nélküli autóba. Ez bánt a Mazdában is, mert már lehet rég itthon lenne, ha volna benne. Annak idején a Meganet se akartam megvenni, mert nem volt bennük ESP és ez zavart mivel kicsúszni nem csak fékezés közben lehet hanem akármelyik random kanyarban a Teszkóból hazafele, de szembesülnöm kellett vele, hogy 400 ezerért semelyikbe nem lesz.
Most meg azzal, ha a fő kritérium az automata váltó akkor nem lesz mellette három betűs szó egy sem, fél millióból.
Új hozzászólás Aktív témák
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- EA Sports WRC '23
- EAFC 24
- Sorozatok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- További aktív témák...