Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
félisten
válasz oceanearth #14674 üzenetére
Üdv. !
Én több mint 30 éve olvastam KRESZ-t, de akkor még a vezetéstechnikával nem foglalkozott. Lehet, hogy ismét kézbe veszem kezd érdekelni, milyen okosságokat lehet tanácsolni gyalogos - kerékpáros - ,,,, - csuklós autóbusz vezetőjének.....
Azóta utoljára azt hallottam, hogy hátrafelé haladva nem kell a biztonsági övnek bekapcsolva lenni.
Ha valaki két kézzel fogja a kormányt és még kellőképpen hátra is tudja csavarni a fejét, egy ilyen mutatvánnyal cirkuszban is felléphet. Tudnak aztán meszesedni is azok a nyakcsigolyák (türelem ). A Zsiguliban jobb kézzel az anyósülés hátába kapaszkodva lehetett a legjobban hátrafordulni.
No és a teherautók ? Én egy 3 sebességes aszinkron teherautón tanultam vezetni, ahol vizsgakövetelmény volt a hátramenet produkció a következő módon:
- kuplung, sebváltó hátramenetbe
- bal kézzel ajtó kinyit, jobbal kormányba kapaszkodva, bal lábbal a fellépő hágcsóra kilépve, kvázi felállva a plató fölött kukkolva hátra végezni a tolatást, miközben a jobb láb a gázpedállal is játszik, a jobb kéz pedig a kormánnyal (szervó ? hol volt az még).
(Arra már nem emlékszem, hogy a kuplungot mikor engedtem föl.)Egyébként ez az ajtónyitás hátramenetnél igencsak hasznos lehet amikor magas járdaszegélyhez közeledsz, vagy a személyautód bal hátsó sarka és a szomszéd autó oldala közötti távolságot (közelséget !) szeretnéd jobban látni. Vagy ha hátsókerékhajtású az autód és nagyon csúszós úton szeretnél valamelyest haladni.
ha úgy tolatsz mint, ami a kresz könyvbe le van írva, azonnal összetöröd a kocsit. Már csak az, hogy jobb váll fölött hátranézel, öve bekapcsolva és mind2 kéz a kormányon 10óra10percnél...
így nem lehet tolatni, aki ezt leírta az sem tolatott így soha, ebben biztos vagyok.[ Szerkesztve ]
mezis
-
Integra
titán
jaja, centizős parkolásnál én is ajtó kinyit és bal kéz ajtót fog, jobbal meg kormányt
az újabb autókban extra felszerelésként rükibe rakásnál a külső visszapillantók lemozdulnak előre beprogramozott állásba, na ez nagyon fasza kis funkció, nagyot könnyít[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Winner_hun #14703 üzenetére
és van aki a nagy bűvészkedésben letépi a kormányt
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
uborka3
tag
válasz Winner_hun #14706 üzenetére
Persze. Fárasztasz itt a félév alatt tapasztalt hülyeségeiddel.
-
uborka3
tag
válasz Winner_hun #14708 üzenetére
Akkor bocs.
-
AMD Power
titán
Az igaz ,hogy szerintem is talán picivel nehezebb háttal beparkolni mint orral de kiállni viszont könnyebb. Manapság szinte mindig háttal parkolok be. Még egy pár hete nagyon féltem tőle. De egyre többet gyakorlom így kezdek már belejönni.
-
Integra
titán
válasz AMD Power #14710 üzenetére
egy frászt nehezebb, sokkal könnyebb.
és ha egyszer ráéreztél, már másképp nem akarsz beparkolni.
velem szemben a teremgarázsban ahol lakom, egy fiestás áll.
bazmeg, azt egyszer esküszöm telóval felveszem, ha épp utánam jön meg és parkol be.
tannulságos lesz.......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
P4czy
csendes tag
Nem igaz, h mit vitáztok egy tolatásom Én speciel tükörből szoktam (3-ból mert izgat az is, h a segge mögött mi van, néha esetleg nézrk kicsit holtterek felé), de azt se itélem el aki hátrafordulva. Mindenki tolasson úgy ahogy neki könnyebb meg biztonságosabb...
-
Integra
titán
ha ügyes vagy és rutinos, miko elhaladsz a parkoló hely mellett, már scanneltél és tudod, hogy mi hol van, mekkora a helyed és van e valahol bármi benyúló tárgy.
ha nincsen, nyugtázod fejben és onnantól nem foglalkozol vele....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
lorcsi
veterán
válasz AMD Power #14710 üzenetére
miért?
háttal beállni pontosan kell nagyon, pontosság nehezít főleg háttal
ha szembe állsz be könnyű beállni és kifele sem kell annyira nagyon pontosan tolatni, mintha parkolóhelyre állnál be, mert kifele ált. 2 sáv van és nem kell kicentizni
eladó: vadi új soundcore motion+
-
P4czy
csendes tag
válasz Integra #14715 üzenetére
ha ügyes vagy és rutinos és nem sétál be eléd semmi.. amúgy viccen kivül én se mindig használom a 3.-t de azért néha nem árt tudni mi merre van. A két oldalsó az ügye meg szimplán a tolatáshoz kell
Jah és az elöbb elfelejtettem mondani, h sztem az,h ki hogyan tolat be függ az autótol is. (Szervó vagy szervó nélküli, 5m-s bálna vagy bevásárlókocsi) -
Integra
titán
én ezt nem értem
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
parandroid
félisten
válasz Integra #14694 üzenetére
"én hátrafordul középen, két ülés között, jobb kar jobb ülés hátsó támlára, és pikk-pakk bent vagyok"
Vendégem vagy egy tolatásra a céges Corsa van-jeinkben, vagy a Combokban. Én is azóta merem állítani, hogy tudok tolatni, mióta sokat vezetek ilyeneket. Pedig anno az egyik első vezetési gyakorlati órát azzal töltöttük, hogy a zalaegerszegi stadion betonpillérjei között tolatgattunk teljes hosszokat. Tükörből. Soha nem is volt gondom a hátramenettel.
Egyébként a középső tükröt, illetve a hátrafordulást a vanekhez hasonló speciális járművek mellett a manapság divatos lőrésszerű hátsó ablakok, és a szedánok egekbe emelkedő valaga és orbitális hátsó lökhárító kitüremkedései miatt is elfelejtheted. Nem mellesleg ezekkel az autókkal parkolóhelyről tolatva kiállni sem vicces: az autó nagy része már kint van, mire egyáltalán látsz valamit, a többi közlkeedő pedig egyáltalán nem partner. Ha egyszer neki van elsőbbsége, akkor azt meg is követeli magának, és eszébe sem jut, hogy nem látod. Jellemzően mindig egy másik van, furgon, vagy teherautó enged ki. Kedvencem amúgy BP-n a menetirányból az út melletti 45 fokban elhelyezkedő parkolóhely, ahova jellegéből adódóan csak orral előre tudsz beállni. Ha egy nagyobb autó áll melletted, akkor már gyakorlatilag teljesen kitolattál, mire látsz valamit.
Persze továbbra sem akarok senkit meggyőzni semmiről, felőlem aztán mindenki úgy tolat, ahogy akar, továbbra is csak azt írom le, hogy én miért így csinálom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz lorcsi #14716 üzenetére
Te lehet, hogy könnyebbnek érzed, a fizika viszont mást mond (forduló kerekek, ívek). A gyakorlati előnyökről nem is beszélve. Olvass vissza kicsit.
"pontosság nehezít"
Ez a legszebb része a hozzászólásnak egyébként.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Integra
titán
válasz parandroid #14720 üzenetére
ennek most azért nincsen értelme amit írtál, mert te is pontosan tudod hogy ekkora behemótokat nem így parkolok be. ha pedig azt hitted...
természetesen ekkora dögöket én is visszapillantóból parkolok, anno igen sokat használtam nyújtott tengelytávú vw lt-ket, az már nem épp a kisbusz kategória....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Winner_hun
titán
Ki lehet találni ki nem kötötte be magát... [KLIKK]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
-
Integra
titán
válasz parandroid #14723 üzenetére
ja hogy azok az ablaktábla nélküliek, ugye?
persze, ott én is tükröznék, evidens, nem látok át a falon. sajnos......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
parandroid
félisten
válasz Winner_hun #14725 üzenetére
De hálisten legalább a gyereket bekötötték... Gondolom ezután mindig be is fogják, ahogy magukat is.
Integra, jaja, az az, amiben csak két ülés van, aztán rács, és a hátsó ülés helyén a raktér, és nincs hátsó ablak.
Ezzel kapcsolatban is van egy vidám történetem. A 76-os úton a Keszthely-Zalaegerszeg felé elágazásnál az M7 felől érkezve van egy nagyon buta kereszteződés, jobbról egy dombról jön le a védett út, ráadásul egy elég nehezen belátható íven, gyakorlatilag jobbra hátra kell elnézned, hogy jön-e valami. Dobozolt hátuljú autónál ez természetesen nem kivitelezhető, csak ha az autó elejét elfordítom jobbra. egyenesen mennék, kiteszem az autó elejét jobbra, jól előre is hajolok, hogy kilássak, nem jön semmi, remek, indulnék, nagy csikorgás. Szemből egy idióta VW Pólós azt hitte, hogy ha jobbra fordítom az autó elejét, akkor jobbra is megyek, és kis híján belémjött, amikor egyenesen indultam volna el. Ráadásul nekiállt mutogatni, meg láttam a száján, hogy anyázik. Valami 40-50 közötti dauerolt nőci volt, nem volt szívem kiszállni, és elmaagyarázni neki, hogy amíg nem látja az irányjelzőmet, addig nekem van elsőbbségem, ráadásul mit gondolt, miért nézek el olyan alaposan jobbra, ha amúgy is jobbra kanyarodnék? Ilyenkor tudok igazán együttérezni a kamionsofőrökkel, bár nekik legalább annyi előnyük van, hogy üresen 16, megrakva 50 tonna van alattuk. Én meg csak egy vacak egytonnás Corsaban ülök...
uborka3: Bocsánat, 16+24=40 tonna természetesen, hosszú volt a napom.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
uborka3
tag
válasz parandroid #14729 üzenetére
Megrakva 50 t., az inkább úgy, hogy megrakva 40 t.
De egyébként tanulságos. -
AMD Power
titán
válasz Winner_hun #14725 üzenetére
Még mindig azt hiszik sokan ,hogy az öv csak "viccből" van a kocsikban.
-
mezis
félisten
válasz parandroid #14729 üzenetére
Üdv.!
Szerintem ha villog az irányjelződ, akkor is Neked van elsőbbséged....
nem volt szívem kiszállni, és elmaagyarázni neki, hogy amíg nem látja az irányjelzőmet, addig nekem van elsőbbségem,
mezis
-
nemcso
őstag
Miért kell télen téli gumi, és melyek a kerülendők ezek közül : [link]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nemcso
őstag
Kisteher lekapva 213km/h -val, avagy a hazudozós traffipax esete : [link]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
lajafix
addikt
Mai kaland. gyalogolok át egy egyenrangú kereszeteződésben, lassít egy toyota avensis, elenged udvariasan, mire jön egy fekete renault CLio rá merőlegesn, jobbkézszabály de kit érdekel, állatul nyomja(azaz 40-50 egy szűk utcában). A clioban egy fekete ruhás csajszi, kinéz jobbra, látja hogy jön a toyota, a gázra lép, majd kifordított tenyerét a toyota felé nyújtja, mint valami Jedi lovag, és a toyota nem is megy bele...
Rock'n Roll
-
-
oceanearth
őstag
válasz nemcso #14734 üzenetére
"A különbség már száraz aszfalton is érezhető, de hideg időben vízen meg persze havon már tragikusan vacak egy átlagos nyári gumi."
Ennyit dokarról, amd_powerről meg a sok hülyéről, akik szerint baromságot mondok, mert azt állítom, hogy a téli gumi igazán nedves útviszonyok között jó...
-
uborka3
tag
válasz oceanearth #14740 üzenetére
Jellemző megint, hogy valamit csak te tudsz, a többi meg sik hülye.
Szerencsétlenkedsz itt... -
dokar
addikt
válasz oceanearth #14740 üzenetére
ha minden téligumi egyben M+S mintázatú is lenne, akkor igaz lenne állításod. te bálna.
extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
Áhh igaz legyen mindne zebránál 150e/kocsi a büntetés...ez szrönyű ott állók járdaszigeten és 80nal szakítanak el előttem átengedni sneki nem enged..ha igen vészfékezés közeli megállási paraméterekkel azt bízzak benne meg e áll...azt ha igen ynertem ha nem ő bukik egy lököst meg egy szélvédőtt roszs esetben és rossz esetben az életem rosszban is 2lábamat....150e/zebra....gyorsna megtanulná a nép mindnehova kamerát és rendőrt...inkább betartom és megállók mindenhol majdha gurul a szekér újra...
2 nap alatt 5x akartak elütni....és cska annak köszönhetem nem hogy szedtem a lábaimat...más szóval elfutottam a baj elől....
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
zsolt1129
addikt
válasz oceanearth #14740 üzenetére
Azt is mondtál
-
mezis
félisten
válasz dragonfx #14748 üzenetére
Sajnos a kultúra nem keletkezik csak úgy egyik napról a másikra. Egy kollégám sűrűn emlegette, hogy barbárok vagyunk mi itt Európában. Húsz évvel ezelőtt egy vasárnap délelőtt, Kelet-Berlinben a Wilhelm Konrad str--én megálltam a széles járda közepén egy zebránál, nézegettem a túloldalt, átmenjek, vagy se, forgalom semmi, de jött egy Wartburg, lefékezett, megállt a zebra előtt, mit tehettem, átmentem. Később kiderült, hogy mégsem kellett volna, a következő zebrán jöhettem vissza.
Azért már tapasztalok bizonyos javulást. Még néhány generáció és nem lesz életveszély lelépni a zebráról. Kérdés, hogy nem fogunk hamarabb kipusztulni addig a zebrákon ?[ Szerkesztve ]
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Lexus, Toyota topik
- Nyomtató topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Belépűszintű Gamer PC Eladó + Monitorral + Billentyűzettel és Egérrel
- XBOX ONE FAT 500 GB gyári tartozékaival, 2 kontrollerrel és 2 játékkal
- XBOX SERIES S KONZOL 512GB-os Játékkonzol - Azonnali termékcsere garanciával
- Vegyes filamentek PLA/PETG/ASA
- Legion 5 15ARH7 15.6" FHD IPS Ryzen 5 6600H RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Alcatel Linkhub HH71VM 4G / 4G+ LTE Cat7 Sim kártyás WIFI router hotspot modem - FÜGGETLEN
- SK Hynix 8 gb(2x4gb kit) 1600Mhz Ddr3 ram
- Több féle Funko Pop figura eladó!
- Eladó DELL Latitude 5410 (i5-10210U, 16GB RAM, 256GB SSD) számlával és 1 év garival
- iPhone 15 Hibátlan 2027.03.05-ig Garanciális 99%-os Akku
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest