Új hozzászólás Aktív témák

  • SpeedR

    őstag

    válasz Winner_hun #18216 üzenetére

    "ha nagy távolság van, akkor kuplung kinyom, visszavált, közben gázfröccs, kuplung felenged. Később ugyan ez. Viszont visszaváltásoknál 2-es fokozat legyen az utolsó, 1-esbe rakás féltengelyt meg még valamit nagyon megvisel, lényeg hogy nem ajánlott."

    Már 2.-ba sem igazán ajánlott visszatenni, mert az is elég szépen megviseli az autót. Sima gurulásnál van ugyan benzinfogyasztás (kb 1500 rpm-től motorféknél is van befecskendezés!), de elhanyagolható mértékű. Épp nemrég írta itt valaki, hogy kevesebb mint 1L/óra.

    "ha kevés hely van megállásig akkor fék nyom, kuplung meg csak akkor ha alapjárat közelében van a fordulatszám. Csak fékkel fékezni... fék és benzinpazarlás."

    Ez a technika ott hibádzik, hogy ha fékezésnél nem nyomod ki a féket, akkor a motor forgását is a lábfékkel fékezed le, ami összességében több fékezési energiát emészt fel, mintha kinyomott kuplunggal fékeznél. Vészfékezni is azért kell kinyomott kuplungal, mert sokkal rövidebb úton megáll úgy az autó.

Új hozzászólás Aktív témák