Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #54138 üzenetére
Ezt a normalitás keretein belül nem lehet megfejteni, simán hülye az ilyen. Valószínűleg még egymás mellett is elfértek volna, ha van egy kis esze, de ahhoz ész kell.
MasterMark: Lauda úgy érti, hogy a képet kiértékelő program hová/mire figyeljen, mi alapján döntsön és nem a technikai észlelésre gondol (ofc. szerintem).
The only real valuable thing is intuition.
-
mephi666
nagyúr
erre az egyik vezető mondja mindig nálunk a cégnél, hogy "krumpli alakú bolygókra leszállnak űrhajók, nehogy már ezt az informatikai problémát ne lehessen megoldani" ha berakod a képletbe a saját gépjármű sebességét (pl 90 km/h) és pásztázol előre pl 150 fokos szögben radarral, elég jól el lehet különíteni a párhuzamosan haladó gépjárműveket, álló tereptárgyakat és közeledő járműveket
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz MasterMark #54150 üzenetére
Ez rendben van, éppen az a kérdés, hogy mihez képest számoljon, hogy ezt a funkcióját el tudja látni? : a szemejovo auto sebesseget es tavolsagat merne, valamint abbol kijelzi hany meter van a fektavot levonva.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Szépen kiütötte az előző autóst: https://www.facebook.com/Kelekary/videos/3702237256500381/
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Reggie0 #54142 üzenetére
Igen, egyetértek veled és a többiekkel is, de cselekvésnél pontosan az ember a hibafaktor, őt kellene kivonni a képletből és biztonságosan lelassítani meg valahogy besoroltatni az autót, mert nem hinném, hogy a mellette lévő nem engedné vissza a sorba, hiszen neki is érdeke lehet. Láttam írtad, h ne nyúljon bele a vezetésbe az automatika, viszont arra alapoztam, hogy ugye ott a holttérfigyelő rendszer és akár azt is lehetne tovább fejleszteni erre a célra.
#54148 Lauda: Szerintem ha az autó bal szélére van elhelyezve, akkor el tudja dönteni a mozgó tárgy közeledési sebességéből... Elég megadni neki egy HA-t ami mondjuk <5 km/h.
Úgy oldanám meg, hogy az emblémában lévő figyelné az előtte lévőtől való távolságot és ha ott mondjuk nem jön vissza jel a pásztázásból, akkor tudja a rendszer (Itt is egy HA > 60 km/h), hogy előzésbe kezdett, mert ugye nyílt terepből nem tud visszaverődni, de ide is lehetne egy újabb HA, mert mi van akkor ha ketten előznek és előzés közben tol valakit maga előtt, na ilyenkor a táv + sebesség értéket figyelné. Na de lehet egyszerűen is... Ha észlel valamit, akkor lassítsa le az autót 30 v 40 km/h-ra figyelve a hátsó érzékelők adatait, hogy van-e valaki mögötte, aztán utána majd oldja meg, mert a szembejövő is tuti fékez, tehát nem lenne idejük találkozni. Na de ez csak az én elvetemült ötletem#54155 mephi666: Igen, itt a pont Kb ezt ecseteltem fentebb, csak megtoldottam az ötleteimmel.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Reggie0
félisten
válasz Csabex #54159 üzenetére
Persze, csak egy savvaltasnal biztonsagos nem csinalni semmit, mig egy elozeses veszhelyzetben nem biztonsagos csak ugy megallni. Ennyire komplex dontesre es szituacio/kornyezet kiertekelesre meg nem allnak keszen az AI-k, meg az sem megy rendesen, hogy eldontse merre megy a sav.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
De tudja. Ahhoz azert kell kezeloszemelyzet, mert csak egy autot szabad egyszerre merniuk es nekik kell raforditani. Raadasul ott sokkal nagyobb meresi pontossagra van szukseg, mert az abszolut hiba maximumat levonjak a mert sebessegbol. Ezert nem szkennel az a lidar. No meg a szkennelo a mechanika miatt sokkal dragabb is lesz, es azt hitelesiteni is macerasabb.
(Raadasul ott ujrahasznositott meroket hasznalnak, az nem egy uj kozbenszerzes volt, csak elsutottek azt, ami porosodott a raktarakban egy kis szoftvermodositassal.)
Ha kivancsi vagy, milyen vizualizalva amit egy szkennelo lidar lat akkor itt megnezheted: [link]
[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #54155 üzenetére
Sosem az a probléma, amit puszta logikával le lehet írni, azt legfeljebb nehéz megoldani, de biztosan meg lehet. Egy bolygóra leszállásnál pl. nem kell figyelembe venni az öntudattal rendelkező egyéb közlekedők viselkedését, amelyek akár illogikus(nak tűnő) módon is dönthetnek, ott elég "néhány" paramétert (magasság, sebesség, gravitáció, tömeg, orientáció stb.) figyelni és ha nem jön közbe váratlan esemény (mittomén', mondjuk egy vihar a légkörben - ha van, vagy elromlik egyszerre több szenzor), pusztán fizikai/matematikai számítássokkal le lehet írni egy leszállást. Mindig az a probléma, amikor váratlan esemény következik be. Erre nem lehet egy számítógépet felkészíteni, mert nincsen intelligenciája. Persze gondos tervezéssel fel lehet készülni néhány ilyen eseményre, de az összesre semmiképpen. Alapesetben technikailag nem probléma egy mozgó tárgy észlelőhöz és a környezethez képesti sebességének mérése. Viszont pl. ha az indexel és (majd) várhatóan lefordul előttünk jobbra, akkor már nem is azt kellene elsősorban figyelni, hanem az utána haladót (is), mert vele kerülhetünk helyzetbe. Ha erre a helyzetre nincsen felkészítve a logika, akkor máris előállhat egy veszélyes helyzet, amit egy ember jól tud kezelni (legalábbis egy részük), egy gép viszont nem. További eszkaláció: előfordulhat az is, hogy végül nem fordul le, mert meggondolta magát (elnézte az utcát), erre szintén fel kell készíteni a programot, mert akkor mégis a közvetlen előttünk haladó lesz az érdekes. Vagy tegyük fel, hogy messze előttünk, velünk szemben másodikként halad egy BMW (elnézést a normálisaktól), akit már láttunk veszélyesen előzni. Ebben az esetben ő sebességét (is) kellene figyelni és nem csak a közvetlen velünk szemben haladóét, mert lehet, hogy kijön ő is előzni a velünk szemben haladót és már ő lesz a veszélyforrás.
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
válasz Reggie0 #54162 üzenetére
Mert ha a beépített nem csak egy autót mér, akkor megint honnan tudja, hogy mit vegyen figyelembe, mi alapján számoljon?
Részemről zárom a témát, láthatóan felesleges érvelni.
#54164 csabex2007 Azért kell irányítani a rendszert, amit írtam az első bekezdésben.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
A közeledő tárgy alapján. Nem kell halál pontosnak lenni, elég azt tudnia, hogy közeledik és kiszámolni a két sebesség adat alapján, hogy milyen mértékben kell lassítani az autót, persze figyelve a mögötte közlekedőre is, de erre pedig az lenne a legjobb, ha bedobná automatikusan a vészvillogót és akkor egyértelmű lenne a mögötte közlekedő számára, hogy gond van... Persze ezek megfizethetetlen technologiák szerintem (főleg software téren), mert amolyan önvezető autó szoftver szint ez már.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
Irányítani a rendszert nem a butasága miatt kell, hanem a fontos mérvadó adatok és a marha nagy szórás érték miatt. A műszer észleli a közeledő tárgyat és annak sebességét, de ez kevés, mert kell rendszám is, meg konstans az autón maradni a mérés során.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
félisten
válasz MasterMark #54171 üzenetére
Folyamatosan érveltem.
Relatív sebességet számol saját magához képest.
Minek a relatív sebességét? Legtöbb esetben egy csomó minden mozog még a jármű környezetében, szembe és saját irányában is, illetve egy csomó minden pedig áll. Na ezért nem fogja tudni, hogy mivel számoljon, túl sok az infó és a műszer nem tudja, nekünk melyikre van szükségünk. Az automata vészfékasszisztens könnyen megoldja, mert minden előtte álló/mozgó "akadályt" figyelembe vesz . Azonban a szóban forgó rendszernek pontosan tudnia kell/ene, hogy melyik tárgyat figyelje az előtte lévő térben.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Mindent számol, már mondtam. Egy másodpercen belül többször is.
Mindent kategorizál és kijelöli, azokhoz paramétereket rendel ami között a relatív sebesség, irány, stb. is ott van.
tudnia kell/ene, hogy melyik tárgyat figyelje
Nem kell és nem is csak egyvalamivel fog foglalkozni, már írtam. Egyszerre számol minden objektummal amit kijelölt.szerk.: Az hogy mit és hogy vesz figyelembe, az egy másik téma.
szerk.2: Sőt nem csak mindent számol, hanem prediktál is, hogy ha ebben a helyzetben halad tovább az adott objektum, akkor később hol lesz.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
félisten
válasz MasterMark #54173 üzenetére
Akkor térjünk vissza egy korábbi kérdésre, amit gondolom véletlenül ugrottál csak át:
Ez rendben van, éppen az a kérdés, hogy mihez képest számoljon, hogy ezt a funkcióját el tudja látni? : a szemejovo auto sebesseget es tavolsagat merne, valamint abbol kijelzi hany meter van a fektavot levonva.
??
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Ezt már most is tudja. Ha megnézed ezt a videót, akkor itt látod ahogy az objektumokat kijeloli, ott van mellettük a távolságuk, meg csomó adat. És a teslában nincs lidar, ezt csak kameraképből tudja számolni.
Switch Tax
-
Reggie0
félisten
A lidar csak relativ sebesseget tud merni, azaz neki az auto amiben van a 0km/h es ehhez kepest erzekel mindent. Az auto sebesseget jelzi ki, ha tereptargyat mer es az auto sebessege+a szembejovo sebesseget meri, ha jon szembe egy auto. Tehat ahhoz, hogy a szembejovo auto talajhoz viszonyitott sebesseget megallapitsa(ami a szembejovo auto sebessege), a mert sebessegbol ki kell vonnia a sajat talajhoz mert sebesseget, azaz azt, amit az lidarozo auto kmoraja mutat(vagy amit a lidar a tereptargyakon mer).
Pont emiatt nem mertek sokaig a rendorok mozgo autobol, mert ott nem tudtak semmit sem kezdeni a relativ sebesseggel. A regi prolaser 3-mas merovel ellatott eszkozuket(scs103) kiegeszitettek egy gps-sel es a gps altal mert sebesseget vonjak le a mert relativ sebessegbol, hogy megkapjak a merendo autoet. Persze ekkor mar a mert ertekbol a lidar es a gps hibajat is le kell vonni a bunteteshez.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz MasterMark #54175 üzenetére
Bizony bizony, nagyon érdekes videó, ezt én sem gondoltam volna, hogy ennyi mindent figyel... De itt segítenek neki a szenzorok is, nem?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
félisten
válasz MasterMark #54175 üzenetére
Ez a videó tökéletesen mutatja, hogy mekkora anomáliák vannak a rendszerben.
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #54177 üzenetére
De, pont ezt hivjak sebessegmeresnek. Ezzel az erovel tavolsagot se tud merni, mert csak az idot meri a kimeno es a bejovo jel kozott, a tavot csak ebbol szamolja.
-
MasterMark
titán
Azok mindig lesznek, ezek a nyers adatok. Ezt dolgozza fel a komputer a fedélzeten, amiből majd döntést csinál.
Szembejövőre példák:
[1:10]
[1:34]
Esetleg 2:20-nál is, de ott nincs hang nem tudni, hogy jelzett-e a rendszer és az fékezett-e.(#54181) Reggie0: Igen, egyébként valóban. Arra próbáltam utalni, hogy a sebesség nem egy külső abszolút sebesség, hanem ahogy írtad saját magához képest méri.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
őstag
válasz MasterMark #54180 üzenetére
És tényleg... Mélyebben beleásva rátaláltam erre a YOLO (You Only Look Once) algoritmusra, érdekes
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz MasterMark #54184 üzenetére
Aha, akkor gondolom a táv és sebesség is valami hasonló elv, csak más algoritmus, illetve itt már csak használ adatokat amiket az autó rendszeréből ki tud nyerni, nem? Gondolok itt akár fordulatszámra, sebességre vagy hasonlókra amikre esetleg szüksége lehet a döntéshozatalban.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
mezis
nagyúr
jogsi-es-biztonsagi-ov-nelkul-ittasan-a-forgalommal-szemben
Autópályán forgalommal szemben több mint szabálysértés, gyilkossági kísérlet!mezis
-
Chris Kiki
senior tag
meg eltiltják a vezetéstől
Ez a része a legszebb, hiszen már amúgy is el volt tiltva, és mivel ennek nem sok foganatja volt, képzelhetjük, hogy a jövőre nézve mekkora visszatartó erővel fog rendelkezni egy újabb ejnye-bejnye.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #54190 üzenetére
Borton kell azt jonapot. Addig legalabb biztosan nem vezet. Mondjuk 5 ev letoltendo minimum.
[ Szerkesztve ]
-
nyikszi
őstag
válasz Reggie0 #54193 üzenetére
Félreértettél. A börtön ilyen esetben alap lenne. A többi már csak vágyálom. De jó lenne itt is bevezetnék, hogy ha elkapnak valakit, akkor helyszínen fizesd ki a büntit. Ha nem tudod, akkor autó elkobzás, tréler jöhet érte és minden ilyen díjat rászámolni pluszba (szállítás, tárolás, rendőrök óradíját stb...). Ha nem fizet 30 napon belül elárverezni az autót és kész. Talán többen jó útra térnének. De pl. ittas vezetésnél se hallottam még soha, hogy a járművet elvették volna. Mert simán elképzelem, hogy a rendőrök leléptek és pár perc múlva visszasomfordál a delikvens, majd haza/kocsmába vezet az autójával
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
Reggie0
félisten
válasz nyikszi #54194 üzenetére
Ahol jartam kozelkeleten kb. igy megy. Lefoglaljak a kocsit, de 1 honapig taroljak minimum mielott ki lehet valtani. Kozben ketyeg ra a tarolasi dij. Viszont el nem veszik veglegesen, a tulajdonjog megmarad, barki is volt a tulajdonos. Szerintem ez elfogadhato. Elarverezes is csak akkor van, ha oriasira no a tarolasi dij, altalaban 1 ev utan es ha nem korlatozott a tulaj(ertsd amig bortonben van taroljak).
Viszont sajnos csipcsup ugyekert is elkezdtek ezt csinalni, igy sok a jarulekos veszteseg is. Pl. van driftellenes torveny, ami miatt elveszik, de ha veletlen megcsuszol az uton es nem driftelni akartal, akkor is alkalmazzak...
En eleg liberalis vagyok a szabalyozasokkal szemben, miszerint inkabb engedjenek szabadon 10 elkovetot, mint hogy 1 vetlen aldozata legyen egy szabalynak. Sajnos vilagszerte eleg gyakori, hogy az ilyen torvenyekkel visszaelnek.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ma reggel szemtanúja voltam egy szándékos piros lámpán való áthajtásnak. Westend utáni lámpa, én a Lehel úti sávban, ő meg a mellettem lévőben bal oldalon amely a Lehel piac felé vezet. Busz mögött érkezett (hosszú csuklós, ő még erős sárgán haladt át), látta jól, hogy én megállok, de ő a busz mögött megszeppent és tétovázott, aztán egy kövér gázzal teli piros lámpán hajtott át úgy, hogy lazán megállhatott volna, nem volt sebessége az előtte közlekedő busz miatt... Ha jön egy hasonló barom a Váci út felől és a Ferdinánd híd irányába tart, akkor telibe találja és lehet nekem is tolja akár, ha olyan a lendület és a sebesség... Reggeli órákban volt, olyankor azt tapasztalom, hogy amíg picit is "üresebbek" az utak, akkor mindenki tempósabban vezet. Tuti beküldtem volna a bpi autósoknak, ha lett volna fedélzetim.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #54197 üzenetére
asszem 1 hónapja már linkeltem elég kancsal lehet, hogy a balra kanyarodó zöldjét a sajátjának érezhette... csoda, hogy nem akart a szemből balra kanyarodó előtt is átmenni
amúgy az mindennapos, hogy sárgul a lámpa, kényelmesen lassítok, megállok, majd mellettem levő sávban átmennek a piroson vagy kifordulnak jobbról elém pirosra
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs