Új hozzászólás Aktív témák
-
nyikszi
őstag
Hűűűű b@megg
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
-
félisten
válasz _ocsisajt #59153 üzenetére
Azonban ha a kutasok vagy bárki , aki szemtanúja volt az esetnek, hívja a rendőröket, akkor le tudják kapcsolni elég hamar általában. Addig meg elég jó visszatartó ereje lett volna, ha kiveszik a kulcsot az autóból. Ilyen mata részegen úgysem tudta volna az agyhalottja, hogy ő keverte el, vagy más van a dologban.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #59156 üzenetére
jött ez a hirtelen felmelegedés és előbb megkezdődött a villamosok párzási időszaka?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mezis
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
itt egy reggeli majom... és nem akkor váltott neki a lámpa pirosra, vagy fél perce az volt már...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz mephi666 #59159 üzenetére
Ez is egy szép eset: [link] [link] Egyik átengedi, másik oldalon meg elütik. Itt azért a gyalogos is hibáztatható, mert zenével a fülemen és körültekintgetés nélkül nem mászkálok az úttesten. Másrészt elképesztő, valaki nem veszi azt érszre, hogy a másik oldalon áll a forgalom egy gyalogosátkelőhelynél, szóval ott valami történik.....?
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
az A oszlop 1990-2000 közt sokszorosára növekedett... F Astra után B Zafiránál is hiába van segítségnek 1-1 tenyérnyi "lőrés" pluszba, rengeteg a takarás... és ahogy korábban írtad: te haladsz előre, gyalogosok meg az autó irányába/elé, akkor simán lehet olyan hogy végig takarásban mozognak és későn veszed őket észre...
ui: ami még rosszabb, a hülye rolleres, ami kimerevedve áll egyenesen a deszkán és gyalogosnál gyorsabban közeledhet... oda-vissza magasabb sebességgel közelíthetnek az ütközéshez, végig holttérben...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #59165 üzenetére
...nem bénaság, csak szimpla holttér... te zebra előtt mindenhol vad pogózásba kezdesz? az arasznyi A oszlop sokat ki tud takarni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
nem is azt mondom, hogy mentség és én sem ütöttem még el miatta senkit, viszont körül lehet nézni, hogy pl zebránál hányan hajolgatnak előre-hátra veszettül és hányan keresik a holttérben megbúvó gyalogost... inkább elbújnak az A-oszlop mögé, hogy "ha nem látnak ott gyalogost, akkor nincs is" aztán bíznak benne, hogy a gyalogosnak van annyi esze, hogy szemkontaktus hiányában nem lép le kamikázemód...
a másik, amit már írtam: a rolleres... azzal könnyen előfordulhat, hogy míg a gyalogosra fel vagy készülve, a rolleres megérkezik jobbról épület takarásából és utána végig 20-25km/h-val közelít holttérben a zebrához... (van mondjuk még 4 méter jól belátható járda is a zebra előtt) nem nagy a tempó, sebességkülönbség miatt a gyalogost simán észleled, viszont az ilyen szabálytalankodókra nem lehet mindenhol felkészülni (fogadni mernék, hogy csomó rollerest amiatt csapnak el, mert egyszerűen nem látják, csak amikor már az autó előtt jár és elkerülhetetlen az ütközés)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #59170 üzenetére
...más a mozgása, könnyebben észrevehető és (ha nem hülye) vész esetén 1 pillanat alatt meg tud állni arról nem is beszélve, hogy zebrán átfutni ugyanúgy szabálytalan
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz mephi666 #59171 üzenetére
Pontosan.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Erre nem képes egy olyan sebességgel futó ember. -
mezis
nagyúr
Hiányolom a KRESZ-ből a GYALOGOS definicióját. Talán a gyalogló versenyszabályzatból lehetne átvenni. Valahogy úgy szól, hogy a gyalogos az, akinek legalább az egyik lába érinti a talajt (járdát, úttestet). És akkor már nincs gond a kerékpárosokkal, rolleresekkel. Azok nem gyalogosok.
mezis
-
nagyúr
Hogy ezt mennyien elfelejtik, mióta "elsőbbségük van a zebrán" (t'om pongyola a def, de úgyis értitek)...
Én ezt próbálom a gyerekeimnek mondani (szinte) minden esetben, amikor megállok a zebránál átengedni a gyalogosokat.
Persze néha felteszik a kérdést, hogy a bicóst miért nem engedem el (aki a bicikliúton közlekedik, és megáll)... "mert az nem gyalogos, neki ott a macisajt" - de ezzel meg borzasztóan kell vigyázni, mert volt már pár eset, hogy szemből megálltak a bicósnak, én meg léphettem bele a fékbe...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Hi!King
őstag
A sportgyaloglónak nem jelentősen kisebb a tehetetlensége azonos sebességű futáshoz képest, szóval szerintem nem lenne sok értelme ennek a definíciónak kreszben, futó vagy gyalogló mozgásnál a sebesség számít, illetve a hirtelenség, kerékpároshoz vagy rollereshez képest egyébként gyorsabban áll meg azonos sebességről. Vagy definiáljanak sebességet, amit nyilván ugyanúgy nem lehet pontosan ellenőrízni utólag, vagy csak simán minden esetben egyedileg a hirtelenséget és a sebességet mérlegeljék, ahogy gondolom meg is teszik.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Jó, hogy nem érdekli. Sokszor volt a topikban, bizonytalanság esetében óvatosabban, ha kell lassabban kell közelíteni a zebrát vagy bármi mást, nem pedig hivatkozni arra, hogy nem láttam, mert elvakított a fény vagy mert holttér.
Kamionosok szoktak úgy védekezni, hogy a holtterében volt az autó, mikor átsoroltak, nem láthatták. Na de valahogy bekerült a holtterükbe...
-
félisten
válasz Hi!King #59178 üzenetére
Nem tudja a vezető folyamatosan nyomon követni egy teherautó (főleg ha pótkocsis) körüli eseményeket. Sajnos vannak holtterei egy ekkora járműnek/szerelvénynek. Léteznek holttérfigyelő rendszerek, melyek nagy segítséget jelenthetnek majd a balesetek megelőzésében. Ahogy olvasható, bécsben már korlátozzák is bizonyos járművek jobbra kanyarodását, ha nem rendelkeznek a szóbanforgó rendszerrel.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
(7) * A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) * Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.Ezt például nem tudtam. Tehát a motorkerékpárokra/segédmotoros kerékpárokra ez lakott területen belül is vonatkozik.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #59181 üzenetére
Ki kellene terjeszteni rollerre is.
Alacsony, sötét ruhában, nagyon kell keresni, száguld-e a védett úton.mezis
-
Reggie0
félisten
Amugy teljesen logikus, en mindig felkapcsolom a lampat rolleren. Az a 0.1-0.5% extra fogyasztas semmit sem szamit a hatotavban. Nyaron a fak altal erosen arnyekolt utcakban nagyon nem mindegy, hogy eszrevesznek-e. (En meg kerekparon is kotelezove tennem).
[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
Sajnos az emberekkel van baj, mindegy milyen szabályok vannak, ha lesz..ják őket...
Folyamatosan romlik a helyzet az utakon. Az hogy ez az oktatók hibája, vagy az embereké, az jó kérdés.
Bár a gyalogos/ bicikliseknél nem lehet az oktatóra fogni...
Tegnap vagy 15 autósra villogtam rá szakadó esőben a lámpa hiánya miatt, 1 kapcsolt rögtön, a többi csak nézett... -
HoaryFox
őstag
válasz philoxenia #59181 üzenetére
Amelyik motornak az évjárata 2-essel kezdődik, azokon már szinte le se lehet kapcsolni a tompítottat, ahogy ráadod a gyújtást, már világít is.
Más kérdés, hogy sok motoros szeret távolságival közlekedni éjjel-nappal...[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
félisten
Jó amit írsz egyébként. Tulajdonképpen gyalogos, aki nem vezet járművet, nem hajt állatot. Azonban van itt is egy érdekes kitérő, mert a kresz megjegyzi hogy a kerékpárt és a segédmotoros kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek. Ez a megjegyzés egyébként értelmetlen , hiszen Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). Azt viszont sehol sem írja, hogy a motorkerékpárt és a gépkocsit toló személy is vezetőnek minősül (pedig annak minősül). Ez már ellent is mond annak, hogy a vezető az, aki az úton járművet vezet/állatot hajt.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Reggie0 #59189 üzenetére
Megkovetem, mar megvaltozott es elkulonult ketfele: az aki tolja es iranyitja, vagy csak iranyitja a tolt jarmuvet mar jarmuvezetonek minosul, akik toljak, de nem iranyitjak, azok nem.
Mondjuk fizikai szempontbol azert eleg inkonzisztens a szabalyozas, mert a mopedautot tolo(es iranyito) szemely nem minosul vezetonek, pedig minden szempontbol rosszabb eset(meret, tomeg, kezelhetoseg), mint egy motorkerekpar.
-
dh66e
veterán
-
mephi666
nagyúr
nem szoktam ilyet kívánni, de az ilyen remélhetőleg a következő esetnél egymagában megdöglik elég rosszul van szabályozva a rendszer, ha akárkinek lehetőséget ad erre...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
-
mephi666
nagyúr
...ha ismerőssel csináltatnak a rendőrök ittassági tesztet, akkor a görbe vonalon indítják el, hogy kövesse?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
mephi666
nagyúr
válasz Zozzant #59197 üzenetére
...ezt olvastam reggel: jogsi, műszaki nélkül gyorshajtott... és már félig le volt kanyarodva a traktor, ha a 2 pót közé akadt be... mellesleg azért nem autóval ment, mert bevonták a jogsiját... nem épp felelősségteljes szülőnek néz ki ebben a sztoriban is csak azokat lehet sajnálni, akiket itt hagyott (habár ha a gyerekeit fuvarozva is ugyanígy az utak királyának hiszi magát, lehet jobb így mindenkinek)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mezis
nagyúr
Megállni egy bömövel? Ugyan már! [link]
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ghost of Tsushima - Nem kell PSN fiók a PC-s változat sztorijához
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest