Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz dabadab #7250 üzenetére
Onnan szivárgott be, hogy a kresz szó szerint azt írja, hogy a gyalogosnak a gyalogátkelőhelyEN kell elsőbbséget adni. Tehát amikor rajta van.
De erre én mindig azt mondom, hogy a 40tonnás kamionnak is az útkereszteződésBEN kell elsőbbséget adni, mégse hajt ki eléje senki, amikor még nem ért be a kereszteződésbe csak közeledik ezerrel.
-
Mr X
veterán
Ma reggeli eset:
Megyek rá az M5-re a pestszentlőrinci felhajtón. Bent vagyok a belsőben, kicsivel előttem a külsőben egy Megane. Pont mikor mellé érnék, fogja magát és berántja elém a kocsiját. Szép nagy fékezésem volt. A barommeg csak megy előttem.
M5-ről mentünk le M0-ra. Ahogy felértünk, és vége lett a záróvonalnak, bementem a belsőbe, és elkezdtem gyorsítani. Kb. 100-as tempónál 30 centire előttem ugyanaz a barom megint berántja elém a kocsiját! Fékezek, rádudálok. Erre még neki áll feljebb. Elkezd mutogatni. Mikor visszamutatok, fogja magát, és beáll egy kamion mellé a belsőbe, és 8 km-en keresztül megy azzal egyvonalban 70-el. Aztán fogja magát, és padlógáz. 130km/h-ig mentem utána, de nem értem utol.
Reménykedtem benne, hogy arra megy, amerre én. Ha lement volna egy benzinkúthoz, vagy netán az én célomhoz megy, tuti kiszedem a kocsiból. Szerintetek normális az ilyen?!
-
Psych0
őstag
válasz Integra #7252 üzenetére
Mennyi pénzt kereshetne a rendőrség, ha csak egy pár ilyen helyre fényképezőgépet tesznek, egy csalival, aki megpróbálna átkelni a járdán. Minden szarházit 5000-re büntetni. Milliókat kaszálnának naponta.
Más: Kár, hogy nem lehet sehogyse büntetni(meg bizonyítani), hogy majdnem elütöttek. Gondolom nem csak nekem volt több tucatszor olyan helyzetem, hogy szabályosan közlekedve, csak a reflexeimnek köszönhetem, hogy nem ütöttek el. Kétszer meg már elrántottam mást a kocsi elől. Olyan jó lenne, ha valahogy tudatosítani lehetne az agresszív vezetőkkel, hogy attól, hogy ők nem sérülnek meg, még mást veszélyes helyzetbe hoznak a f*szkodásukkal. Például, ha valaki olyan helyzetbe kerül, hogy frontálisan ütközne, gondolkodás nélkül felhajt a járdára, nem is mérlegelvén, hogy elüt-e 20 embert, vagy nem.
Talán jó megoldás lehetne ezekre, hogy a jogosítványt kötelezően megújíttatnám minden x évben (pl.3v. 5). Ez plusz bevételt jelenthetne az államnak az autósok részéről, viszont potenciálisan kisebb veszélyt a gyalogosokra és másokra.
Ha nem értetek ezzel egyet akkor kövezzetek meg, de szerintem mindenkinek joga van ahoz, hogy biztonságosan eljusson a-ból b-be.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
dabadab
titán
"Például, ha valaki olyan helyzetbe kerül, hogy frontálisan ütközne, gondolkodás nélkül felhajt a járdára, nem is mérlegelvén, hogy elüt-e 20 embert, vagy nem."
Aki eppen frontalis utkozest kerul el, az jo esellyel egyaltalan nem jut el odaig, hogy gondolkozzon meg merlegeljen, csak csinalja azt, amit az osztonei mondanak. Ezzel meg tulzottan sok dolgot nem lehet csinalni, azon kivul, hogy mindenkit profi sofornek kepzunk ki vmi tobblepcsos rendszerben, de akkor meg azon sirna mindenki, hogy a jogositvany megszerzese millios tetel.
DRM is theft
-
mogyesz
aktív tag
Nagyrészt egyetértek, de azért azokról az intelligens gyalogosokról se feledkezzünk meg, akik csakazértis alapon kilépnek az autók elé. És nem csak a zebrán... Mert ugye zebrára is csak akkor lép épp eszű ember, ha tudja, hogy át is tud menni mielőtt valaki kilapítaná... Mondjuk nem akkor toppan rá, amikor az autós éppen odaér... "mert nekem elsőbbségem van a zebrán" hozzáállással...
-
mogyesz
aktív tag
válasz dabadab #7258 üzenetére
dabadab:
nem járdáról írtam, hanem zebráról. ok, hogy elsőbbsége van, nem is ezt vitatom, hanem azt, amikor menet közben "kilép" a zebrára, qrvára nem érdekelvén, hogy elüthetik.Itt a környéken elég sok olyan zebra van, aminél nincs lámpa - sem gyalogosnak, sem autósnak - és itt bizony nagyon sok a "csakazértis kilépek mert elsőbbségem van a zebrán" hozzáállású emberke...
"És nem csak a zebrán..." ezt arra írtam, hogy a járdáról a zöld területen keresztül az úttestre...
Integra: ez valóban az :-)
Másik részről a "politikus is volt ember" alapon az autós is (volt) gyalogos. Csak egy kicsit figyelni kellene kölcsönösen egymásra. De sokaknak mennyivel 1xűbb dudálni, káromkodni, rádhúzni a kormányt... és csakazértis elédlépni....
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz mogyesz #7260 üzenetére
"nem járdáról írtam, hanem zebráról"
En is, legalabbis arrol akartam
"ok, hogy elsőbbsége van, nem is ezt vitatom, hanem azt, amikor menet közben "kilép" a zebrára, qrvára nem érdekelvén, hogy elüthetik."
Ideznem a kreszt:
"43. § (2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."
Namarmost, ha ezek utan ki tud ugy lepni eled a gyalogos a zebrara, hogy az balesetveszelyes, akkor egyertelmuen tul gyorsan mentel. Vagyis nem arrol van szo, hogy a gyalogosokkal van baj, mert csak ugy elnek az elsobbsegukkel, hanem az autosok tesznek magasrol az elsobbsegadasi kotelezettsegukre.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
fullextra
tag
válasz Topiccsendőr #7262 üzenetére
sziasztok!
csak átfutottam egy-két kérdésen, és akkor láttam ,hogyha a gyalogos lelép a zebráról akkor kötelessége átengedni, az autósnak ,nem akadályozni/sürgetni az átkelésben.
namost, szerintetek van olyan kigyúrt fickó aki kerülget?nem!vagy gyorsít vagy megáll, de nem kerülget egy kigyúrt csávó, ez tipikusan a női vezetőkre igaz(tisztelet a kivételnek).
a múltkor elém is bevágott egy személy többször is, az utolsónál nagy fék, 4-esből visszatoltam 3-asba ,majd úgy megtoltam ,hogy többet szerintem nem fog senki elé sem bevágni .
az előtt meg 190-ig toltam egy ilyen őrültet ,szerintem az sem fog többé bevégni senki elé sem.
mert tudjátok általában úgyvan ,hogy kigyorsít bevág elém utánna meg nagy fék, na ez a másik ami a halálom.
pedig mondjuk az is benne van a kreszben ,hogy ilyenkor elnéző bánásmódot kell tanusítani és semmiképpen sem móresre tanítani ,mások veszélyeztetésével.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
Máma 4-1 a bunkóknak
1-0 osan parkoló indexelek balra megállók sávba hátulról jön dudál, és fordulok és csak elsuhan mögöttem..és ha nem tok bekanyarodni nekem jön?
2-0 jövök ki parkolóból hátsó lökös közepén 20 centis huzásnyom ..remélem csak kosz meg homok és nem karc..de könyörgöm hogy lehet neki/kiparkolni ugy hogy nekiérjek egy álló járműnek?
2-1 motoros jön mögöttem gsx-r...körforgalom namondom ez körbeelőz hát nem böcsületes távolságból kivárta míg egyensbe értünk láttma ott rákészült...és lehuzodtam a sáv jobb szélére hagy férjen el jö9ttke szemből..ás láss csodát..2 elakadásjelzőtés a jutalmam
3-1 e46 ültetett márkatárs...60as táblába 40nel tehát feltehetőleg nem sietett....elhaladok mellette...megy szépena forgalom..lesz egy 20-30 méteres kanyaodósáv..hát nem bepofátlankodik elém 2velálló vectra elé..de könyörögm akkormér enmelőtte nyomta ez yegyenesbe és hozta a lemaradását..ez a 3 autó előny mit ér neki?
4-1 gurulok 5tel a piroslámpa felé előtte egy régebbi fiat...mellettem sávba accord kombi..de láttam elég labilisan megy abba a sávba..mondom nem emgyke el mellette ki tudja...3 méter van én és a fiatközt és berántja a verdát oda ..satufék...nem értünk össze dudálók..de nem értette szerintem
kicsit jobb idő lett egyre tahóbbak lettek a driverek...én normálisna közelekdtem..
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
köszke..megpróbálók...de ez nem jelenti azt 50nel mentem, de szabályosan...az 50eseket letolom
30as táblás terület??..májustól lesz vicces helyek ezek....ilyenkor én azt fogom cisnálni...visszarakom egybe és elgurulok elöttük 30cal
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
amol
addikt
válasz dragonfx #7266 üzenetére
a nagy lofaxt...féktávon hiába ugrik ki elém le a járdáról..hiába lenne elsőbbsége ha ezzel nem megfelelő időben él...
Hogy te is értsd: zebrát olyan sebességgel szabad megközelíteni hogy ha kiugrik eléd akkor is féktávon kívül legyen. Magyarul zebra előtt fék akkor is ha épp nincs rajta senki.Most mondta be a tv: Európában Mo-on történik a legtöbb halálos baleset a sztrádákon. Pedig alig van autópályánk. Nem elég a 130, ááááá.
-
fullextra
tag
válasz Topiccsendőr #7270 üzenetére
természetesen ezt már csak az 5. bevágása után eszközlöm.
de ezáltal sajnos én is szabályt sértettem
ja a másik halálom meg a ,,mindig jobbra tarts" elmulsztása
kiványszorog a külső sávba 50-el sztrádán, nagyon szeretem az ilyen
meg amikor 2 sávban ugyanolyan sebességgel haladnak, amikor kamion előz kamion záróvonalon, stb....stb.... -
válasz mogyesz #7260 üzenetére
Felfestett gyalogos átkelőhelyet mindig úgy kell megközelíteni, hogy a gylogos váratlan lelépése esetén is biztonságosan meg tudj állni.
KRESZ.
Másik oldalról, pedig a gyalogos sem léphet le úgy, hogy nem győződik meg az átkelés veszélytelenségéről.
jóidőt.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Mr X
veterán
válasz fullextra #7263 üzenetére
Ügyes húzás elkezdeni tolni a másikat. Aztán ha elkezdi pöcögtetni neked a féket, és "véletlen" túl erősen nyomja, te meg beleállsz hátulról, akkor foghatod a fejed.
Az ilyet kövesd hazáig, jelentsd fel, vagy tudomisén, de ne az úton akard móresre tanítani. Abból csak a baj van. Jobb esetben csak ti faragtok rá, rosszabb esetben mások is.
-
Mr X
veterán
"Másik oldalról, pedig a gyalogos sem léphet le úgy, hogy nem győződik meg az átkelés veszélytelenségéről."
Ez így igaz, de ugye a kellő óvatossággal történő megközelítés szükségessége miatt, az esetek nagy részében az autós hibája a baleset. Ez alól persze kivételek a takarásból kirohanó gyalogosok. De ha nem volt végig takarásban, és mégis elütik, bármikor is lépett le, az autós a vétkes.
-
amol
addikt
Takarásból nem rohanhat ki gyalogos, csak akkor ha a zebrához szabálytalanul közel parkol az autó (vagy ha nincs zebra).
A környékünkön például lazán ráparkolnak a zebrára a rendőrség utcájában is. Egyirányú utcában szemben parkoló autó, sarkon álló autó, faltól 30 centire álló autó, minden van. Csak megtorlás nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz fullextra #7272 üzenetére
hát nem is tudom. ez jobb nem lesz. Az élet kemény. Alkalmazkodni kellene ehhez, mert megváltoztatni úgysem tudod. Meg (ki)oktatni embereket utakon nem lehet. Ha beülsz az autóba úgy ülj be, hogy az bene van a pakliban. Ték it íízi, nem ér annyit, hogy telibe versz valakit, vagy összeakadsz az embereddel aztán... téged oktatnak
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mogyesz
aktív tag
Akkor elmondok egy konkrét példát, hogy megértsétek, miről beszélek. Lehet, h nem jól fogalmaztam meg, ezért itt a példa:
Itt a városban soxor előfordul, hogy a zebra mellett a járdán ácsorognak - főleg fiatalok -, és dumcsiznak. Mikor már majdnem ott vagy az autóval a zebrán, hirtelen felindulásból - ez többnyire 100% - kilépnek a zebrára. Ráutaló magatartást korábban nem tanusítanak. Vagyis hiába közelíted meg normálisan, kellő körültekintéssel, ha előtte qrvára nem is akar lelépni, de mikor már majdnem odaérsz, csakazértis. Én az ilyen marhákra írtam. Természetesen satu, Ő meg vigyorog. Most ha elütöm, Én leszek a hibás, hiszen zebrán történt. Ha kiszállok, és orbaverem, akkor meg önbíráskodok...
És ezt nem csak velem teszik meg, hanem találomra... Így még csak azt sem mondhatom, h rám pikkelnek valamiért. mellesleg nem is ismerem őket...
-
AMD Power
titán
Azért ez nagyon durva.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
amol
addikt
válasz AMD Power #7296 üzenetére
Az. Pont írtam korábban hogy állítólag Európában nálunk van a legtöbb halálos baleset az autópályákon. Pedig van 1-2 ország ahol hosszabb az úthálózat és több a lakos...
Egyenesen szégyellem magam az általános morál miatt ami nem csupán a közlekedésre jellemző, de abból nagyon jól kimutatható. -
fullextra
tag
nyugi, fekete sőtétített ablakú 535i-s 2002-es BMW-nek kimerne már mutogatni??(talán egy fekete 760Li-s BMW !)
kb ez a kettő volt eddig ilyen eset ,de a féktávot tartottam.
És persze nem délután 3kor pénteken a csúcsforgalomban, hanem valamikor hétfő hajnalában volt az egyik, a másikat már nem tudom.
és hidjétek el nem az első bevágása után vettem üldözőbe, na de mégis az ilyen embernek ki ad jogosítványt?
a másik kedvencem az volt ,hogy már kint voltam előzni, amikor egyszer csak egy Suzukis gondol egyet , hogy akkor akkor már nehogy elengedjen engem, kivág elém, kb 80-nal mehettem ,40-nel kivágott elém, azt akit meg előzött volna meg elkezdte túrni neki, tehát csak hátrébb került ,mint volt , de Suzuki nem engedett az 1,3-as wagon R+-jával kb 30másodperc volt amig sikerült neki megelőznie, én már úgy toltam vissza a sávba ,szerintem megfeletkezett arról ,hogy éppen előz .
aztán a következő:
sima úton mentem, amikor egyszer csak feltűnik mögöttem egy Mercedes C36AMG (azthiszem) ,de persze nem kispályázott hanem ment az ökör vagy 190-200-al magam elé nézek a másik sávba , -a rohadt ezek összefognak menni- Mercédeses gondol egyet padlógáz(hallottam az ablakból) és még engem is megelőz , teszem hozzá éppen ,hogy csak befért, ha nem veszem észre akkor tuti ,hogy halálos baleset lett volna ott, egy szerencséje volt méghozzá az ,hogy lehúzodtam ahogy csak tudtam.
másik:
a youtube-on néztem egy videót, méghozzá arról ,hogy ,hogy számolnak le a mffiózók egymással autópályán....hát az nagyon durva volt .
majd írok egy linket ,halálos orosz balesetről ,ami egy nagyképű BMW-s miatt történt
üsv mindenkinek -
fullextra
tag
válasz mogyesz #7291 üzenetére
Kedves Mogyesz!
ebben teljesen igazad van!ez egy nagyon mocsok szokás!
Én is utálom ,de ugyanez van amit te mondtál!
bár , én magamból kiindulva ,mindig minden zebra előtt megállok,vagy annyira lelassítok, hogy ne kerüljek ilyen helyzetbe.
azt is szeretem ,hogyha a tudtodra adja az autós, hogy nem enged át, ne is próbálkozz.
viszont az ,hogy már kint vagy a zebra közepén és jön(általában női vezető, de tisztelet a kivételnek)egy bamba fejjel, elősször fékez, utánna gyorsít aztán gondol egyet és vagy előttem ,vagy mögöttem megkerül, mert gyengéje az elindulás(amit szegény kocsi sínlik meg leginkább)
de szerintem az aki nincs tisztába a kuplung és a robbanómotor fogalmával annak kár autót vezetnie.
vannak hangok amiből már egyből tudod ,hogy női vezető áll melletted a pirosban, vagy előz meg téged, szerencsés esetben te előzöd meg őt, ilyen pl: a váltáskori gáz visszvétel elmulasztása, ő csak fogja magát és kinyomja a kuplungot, a gázon hagyja a lábát és úgy vált ez is nagyon vicces szokott lenni
de tisztelet a kivételnek!!!!!![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Komplett házimozi szett projektorral DALI, DENON, PROSON
- -46% DOBOZOS Dell XPS 9520: i7 12700H (14mag/20szál),16GB DDR5,1TB SSD,RTX 3050Ti,100% sRGB, 544nit
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen