-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
kerd be hogy korozze a rendszamod, meg a naffalsi rendoork is szemejjes emserok leszenk:- )))
amikor kolibol hazafele hoztam a reszeg szobatarsat 2x alitotoka meg 600m-en belul maosdikra tenyuelg gyorsan elengedtek annyoir rohogott Pityukaudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Melack
veterán
-
-
Dany007
veterán
Ez már korrektebb megfogalmazás. Köszönöm!
De éreztem én, hogy valaki ráharap a "korához képest" kifejezésre. Igen, én is olvastam a nepper-szótár-t a totalcaron. Ha az alapján kéne autót venni, akkor kb egyetlen egy darabot se lehetne jó szívvel ajánlani... Mert valamelyik trükkös mondat mindegyik hirdetésben szerepel. Mert ugye, mint ismeretes a hirdetések alapján az összes autó rendszeresen karbantartott, garázsban tartott, keveset futott stb...A többségében egyetértek. Ami bántja a szememet az a full alap motoros. Ettől még mért nem lehet jó egy autó? Mivan akkor ha valakinek elég az 1,6-os 90 lovas (most csak hasra ütök) autó is? Ez olyan hihetetlen? Attól az egyből szar lesz?
Egyébként amit leírsz az bizony általánosságban véve igaz. Valószínű, hogy egy 10, de inkább 12-14+ éves autót nem gyári új alkatrészekkel szervizelnek, mert olyan brutális összegbe kerül, hogy annyit nem érne meg az autó, hiába... De ettől még az autó nem lesz "rossz" műszaki állapotban, csak nem olyan minőségben! És ez a különbség. Én sose mondtam, hogy egy 15 éves 700k-s autónál megkapod ugyanazt a minőséget(!) overall, mint amit egy 1,5 milliós 7-8 éves autóban. Ez tiszta sor. De attól még műszakilag lehet korrekt egy 15 éves autó is.
Most mondok egy példát. Az én Omegámra lámpabúra utángyártott 15-20k. Eredeti új 85-90k. Na most ki a f..om - már elnézést - venne a 20 éves autójára 180k-ért új lámpabúrát, mikor az egész autó nem ér annyit. Most ez eltúlzott példa, nyilván nem 20 éves autóról beszélünk hanem 10-14+-ról. De jól szemlélteti mire is gondolok.@!Overdose!:
Okés, közelednek a véleményem. Az sem utolsó szempont ha jót lehet belőle csinálni. Itt az a legfőbb kérdés, hogy mennyiért? Ha a 700k + 250 ezerből lehet olyan "jót" csinálni, mint egy eleve 1-1,2 milliós autó, akkor miért ne?
No, de tényleg relatív a dolog. Én csak írtam egy példát, hogy érzékeltessem mire is gondolok. Nem kell a kollega autóját minősíteni látatlanban. Csupán feltételezzük hogy nem hazudik! Akkor pedig szerintem semmi okunk nincs arra az autóra rámondani, hogy nem jó! Meg, hogy csak "használható". A 20 éves papírtrabant ami épphogy elvszi a-ból b-be útközben kétszeri szervizmegállóval na az használható... De az a Mitsu annyi pénzért(!) mert ugye ez is fontos... abban az állapotban bőven jó.
Szóval tényleg relatív, de ár függvényében azért 1-2 dolgot képes elnézni az ember, ha amúgy jó műszaki állapotban van az autó. Nyilván egy jó állapotúnak hirdetett autót se fogok megvenni 700-ért ha az átvizsgálás alatt kiderül, hogy hibás.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Igazad van, de szerintem - magánvélemény - senki nem fogja megvenni a 1,5x drágább autót csak mert azt mondja a tulaj, hogy végig minőségi alkatrészekkel szervizelt... miközben ott van jóval olcsóbban is jó műszaki állapotban lévő autó, de gyengébb minőségű alkatrészekkel. Olcsóbban megkapja és megy vele ameddig megy, majd amikor kell, akkor ő maga cseréli jó minőségűre, hiszen akkor biztos lehet benne, hogy tényleg jó minőségű van benne.
Legalábbis én inkább csinálnám azt, hogy én magam cseréltetem minőségire az alkatrészeket mikor eljön az ideje, minthogy + x százezer forintért bízzak az eladó szavában..."egy 1.4-es Ambiente es mondjuk egy 1.6-os Ghia Focust, erezni fogod, miert nem jo az alap. "
Ez nyilvánvaló. De ettől még nem lesz rossz maga az autó. Max lomha, gyenge, erőtlen. De ez sokaknak nem szempont. Ők ettől még simán elmennek az autóval a boltba, a kertvárosba a szomszédba stb...
Én mondjuk nem használnám huzamosabb ideig az is biztos. De ez olyan szubjektív dolog, amitől nem lehet általánosságban rossznak mondani egy autót.
Persze értem mire gondolsz - én mondjuk még sose vezettem tartósan 1,8-as autó alatt - de te is érted én mire gondolok. -
Dany007
veterán
"De amúgy nagyon egyszerű, ha visszatérünk az eredeti példára: 700-ért gond nélkül lehet korához képest jó állapotú Fókát venni. "
Jó, de itt úgy értettem a korához képest, hogy jó műszaki állapotban csak már éppen nem gyári alkatrészekkel szervizeltet plusz nyilván ennyi idősen (12-14+év) már a legtöbb autó nem sérülésmentes. És tudjuk jól mennyi pluszt jelent, amikor egy autót sérülésmentesen árulnak. Holott ha nem valami főbb szerkezeti elem sérült keményen, akkor a gyakorlati értékből nem von le semmit ha szépen megvan csinálva.
1-1 lökhárító csere, kisebb horpadás, esetleg egy ajtócsere és máris megzuhan az ára! Ettől függetlenül még az a lökhárító ki lehet cserélve egy hibátlanra, ahogy az ajtó is. Tehát magán az autó műszaki de még esztétikai állapotán se ront. De az értéke emiatt mégis csökken!
Egy horpadt ajtót is meglehet csinálni szépen. Úgy, hogy csak a festék vastagságmérő mutatja ki, de attól még az értéke csökken az autónak, holott a valós használatban, műszakilag, esztétikailag szinte azonos az eredetivel.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
rendben van, a srác futómű beállításnál megnézte, 2.4-re fújom elől mindig, 2.3 a gyári ajánlás kevés terheléssel, ahogy én járok. tizedre egyforma elől (2.4), és hátul (2.3) is. hátul szeretem kevesebbre hagyni 1 tizeddel.
ha nem jutok semmire, és érezhetően balra fog húzni (holnap hosszabban tesztelem), akkor megyek vissza nézzék meg, hogy mit mutat a centírban, ha szerintük jó, akkor meg cseréljék a gumit, mert magától nem húz el a kocsi, ha a futómű 100%-os.
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
Sorry, elfelejtettem linkelni, ez volt az igen.
Közben elolvastam a TC-s tesztet is, nem hangzik rosszul, a hátsó kurblis ablakot nem is néztem
Szerintem valami ízléses könnyűfém papucsok jót is tennének neki. Úgy is új gumi kell majd rá...
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
DeFranco
nagyúr
Miért?
reszerk: én is szép vagyok, rám is lecserélnéd a kéccáatost?
@capulet75: nem ismerem, nincs véleményem, csak vickoltam. ránézésre tényleg szép, az almérőn azért látok egy-két lógó kasztnielemet (hátsó lökös, hátsó ajtó ablak pereme) de nem néztem meg rendesen, csak átfutottam. Illesztések, élek találkozásai is eléggé ötletszerűek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
mindenki folyamatosan azzal jön, hogy a benzinest olcsóbb fenntartani. igen, és? ahogyan lejjebb a kolléga írja, a mindennapokban százszor kellemesebb a dízel, jobban gyorsul, kevesebbet fogyaszt. ennek ez az ára, hogy a szerviz drágább (lehet!!!).én emlékszem amikor az 1.6 tdci szervizben volt és addig egy 1.6 benzint használtunk (ez 2010-es, faceliftes focus volt). kis túlzással siralmas volt a különbség, tényleg. szerintem ki kell próbálni mindkettőt néhány kilométeren és akkor megérti az ember, hogy miről beszélek
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
SpaceKombajn
tag
Talám mert a leírásban, telefonon nem adnak tájékoztatást a hibákról(sőt személyesen sem, ha tudod keresd meg alapon), és annyiért amennyiért adja az eladó, ő szerinte hibátlan. Szerintem jogos, hogy a felmerülő hibák miatt valaki a javítások árát le alkarja alkudni. Ezt általánosan írom, nem a konkrét pédányra.
[ Szerkesztve ]
spacetime
-
DeFranco
nagyúr
kompjuta szerint, vagy tankolással mérve? nettó országúton, vagy azért haza is megyünk vele, meg oda is érünk vele? 85-tel megyünk oppa tempomat style vagy megelőzzük a transportert?
persze, hogy be lehet vinni 6-ra, nekem mindenféle tervezett fogyasztáscsökkentő viselkedés nélkül 6,31 volt a legalacsonyabb fogyasztásom, de a nagy átlag elég egységes körülmények között (azonos útvonal közel azonos sebesség (persze ez függ a rendelkezésre álló időtől meg a hangulattól) közel azonos rakomány) vezetve mégis 6,96 az eddig megtett 18k+ kilométer alatt.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
A kulcs ott van, hogy tudni kell üzemanyag-takarékosan vezetni. Közel azonos átlagsebesség mellett ilyen motorok esetében 0,5-1 liter van a megfelelő stílus mellett. Viszont erre nem mindenki képes, vagy nem érdekli, vagy annyira máshogyan szokta meg, hogy nem áll rá az üzemanyag-takarékos vezetésre.
-
EQMontoya
veterán
-
!Overdose!
őstag
A 10W-40 hideg oldali viszkozitása magasabb, mint az 5W-40-es olajé. Üzemi hőmérsékleten valóban és természetesen megegyezik a "vastagságuk". Eltekintve persze attól,hogy két papíron egyező viszkozitású motorolaj valós viszkozitása eltérő lehet. Vannak hígabb és sűrűbb azonos viszkozitású olajok azonos osztályon belül. Egyről beszélünk szerintem, csak kicsit összecsaptam az előző hozzászólásom.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Revolut
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Spórolós topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Diabetes - Cukorbetegség
- Vezetékes FEJhallgatók
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Crypto Trade
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs