-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
mar dizel botrany elott okolszabaly volt hogy varos kis tavokra kis kmre tilos a dizel.
nem mert szmog hanem mert szervizszamla.
ez a dolog egyik resze. a masik a nox, pm10... amik pl durva karcinogenek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
BigBlackDog
veterán
Annyival kiegészíteném, hogy seatingtől függően azért egy 737 szerintem 150-170 utassal repül, míg a gépjárművek jelentős részénél csak egy ember utazik. Illetve egy pl. konténerhajó befogadóképessége is jóval nagyobb, mint egy kamioné. De jogos a gondolat, többet lehetne fogni ezeken szerintem is.
-
Dare2Live
nagyúr
namégeccer:
"mar dizel botrany elott okolszabaly volt hogy varos kis tavokra kis kmre tilos a dizel.nem mert szmog hanem mert szervizszamla."... és drágább is.
@BigBlackDog: airliner repülők 737/a320 jellemzően 2.2-3.7liter fogyasztanak/100km/fő. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
őstag
ezen is lehet azért vitázni, hogy mi a jobb a környezetnek, lefuttatni egy autót max 7-8 év/200e km magas szervizperiódussal, aztán újrahasznosítani,
vagy gyakran olajat cserélgetni, rozsdát javítgatni, újrafesteni részeket kisipari körülmények között, részecskerszűrőt (nem) cserélni, környezetszennyezo módon használni....20 éves koráig életben tartanicryptot minden termékemért elfogadom
-
Kickass
őstag
Ez tipikusan az az eladó akivel csak benzinkúton vagy valami multi parkolójában lehet találkozni, hogy megnézd az autót. Házhoz sosem hív senkit.
Ez nalam alapszabaly, pedig nem vagyok nepper. Max. ha elso talalkozas utan kialakul valamifele alap bizalom/szimpatia, akkor megnezheti hidegen ketyegni is. -
nagyúr
Furgon nem is rossz ötlet. Mi voltunk haverokkal az Alpokban bringázni Renault Trafficcal meg Ford Transittal úgy hogy az első két sorban ültünk, mögöttünk meg a bringák voltak. Át is mentünk így megpakolva a hágókon (Pl Stelvio, Gavia) és bírták.
Ilyen hosszú úton én se szívesen vinném tetőn a bringám mert eléggé ki van téve az elemeknek. Itthon mondjuk kénytelen vagyok mert másképp nem fér el de olyankor meg max 100 km-re megyek annyit meg azért kibír a drága technika.JackFeryll : alkalmanként hányan utaznátok és mennyi bringát vinnétek?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
veterán
Valószínűleg van igazad, DE:
1. Én kimondottan rühellek városban dízel autó mögött menni / araszolni; és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
2. Szépen hangzik, hogy most vegyetek még sor6-ot és V8-at; de közben az itt (is) jellemző (fenntartható, tankolható, szervizelhető, stb.) igényekre a Swift 1.3, Focus 1.6i és Passat 1.9 PDTDI a szokásos válasz.
Ezen elvárásoknak tökéletesen megfelel a jövőben a használt villanyos; azon megy majd a para, hogy mikor lesz zárlatos a 15 éves Leaf akksija, melyik cellát rendeljük hozzá az Aliról; meg hogy hogyan tegyünk fel 205/55r16-os négyévszakos Barumot a Tesla S-re.
"Business as usual..." -
Dare2Live
nagyúr
Fordítva. A 95gram épp kedvez a dizeleknek. Uakkora telejsítményel dizel kb -15% co2t pöfög ki. Az mondjuk 400.000-500.000Ft adó. Ennyivel többel emelkedi benzines ára... Ez pont elég lehet arra, hogy dizel újra kompetetív legyen.
A "klimahiszti" egy vérkomoly dolog. Persze a fogyatékosok nem értik meg. Bonyolult dolog a pl üvegházhatás.
A V8, 10-20mpgs gas-guzzler kihalnak. Aki akar az tényleg még most vegyen persze ha nem zavarja a 20-30liter/100km.
Az hogy egy Mercedes EQC SUV, hogy suhan bele a naplementébe nem vagyok benne biztos... de tippre elég hasolnóan mint egy Mercedes GLS SUV. Talán kicsit halkabban. Hüha micsoda visszalépés, katasztrófa.A dizelt meg azért utálja mindenki, mert bunkója ledugozza, kivágja.... aztán eregeti a koromfelhőt. teljesen érthető. Talán ha pl nem egy vicc lenne a műszaki...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
őstag
anyja pics@jat az olcsón közelekedni vágyónak, ha cserébe szétmérgezi a környezetében a tobbi embert a kiherélt füstölő ócska sz@rjával
ennyi erővel lopni is lehessen ha valaki csóró, nem?
elolvastam az irományodat és borzalmasnak tartom a hozzáállástszerk: nyugodtan lehetne a régi autóknak szépen fokozatosan, de azért dinamiksuan emelni az adóját évről évre és odaadni támogatásnként a normális hibrideknek, elektromosoknak.
plusz amit nem értek hogy az lpg-t miért nem támogatjuk, az is jóval "zöldebb" mint a benzin és a dízel[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Qtya123
őstag
Ez valóban így van. Itt vannak a hú de környezetkímélő, alacsony CO-t kibocsátó kis turbós benzines csodák, aztán ugyanúgy tolja a mikrorészecskéket, mint a modern dízel. Micsoda jóság.
Olcsó benzint és szívó V8-at a népnek! Lehet több lenne a CO, de kevesebb az ember számára kiszűrhetetlen részecske. Na ez az egyetlen ok, amiért szeretném, ha elterjednének a városokban az elektromos autók, mert már tökmindegy, hogy modern benzin, vagy modern dízel.
-
freeknight
őstag
Ha dízel mögött megyek, lehet érezni azt a csípős szart, amit lök ki magából, legyen bámilyen új a kocsi.
Benzinesnél nincs ilyen gond. Szóval egy dolog, hogy mit mutat a (vw által finanszírozott) kutatás, egy másik meg hogy mit a tapasztalat.A lopós hasonlattal meg igaza van. Itt is többen hangoztatják, hogy az autó NEM ALAPJOG, ha az ember nem engedheti meg magának hogy NORMÁLIS állapotban fenntartsa, akkor nem kell azzal járni.
Sajnos népünk hibája, hogy a rendszerváltás óta ilyen patkány, lopós pártokat választ kormánynak, talán az átlagember most nem a 12-15 éves levetett német dízelt tartaná az etalonnak, amit megengedhet magának. De ez itt már nagyon off. -
freeknight
őstag
Ja még egy dolog: "öreg autóval járni nem bűncselekmény". Ez így igaz, de van egy nepper ismerősöm, ő szokta mondani, ha dízel autóra érdeklődnek, a második legtöbbet feltett kérdés a "mennyit engedsz a feléből" után, hogy van-e benne dpf, és ha igen, tudsz-e egy telefonszámot, ahol kivágják, a műszakit majd megoldom.
Ez viszont már bűncselekmény. És sajnos eléggé átlagos dolog kishazánkban. -
nesa
veterán
Nem tudom miért, most is ugyan ilyenem van szögre csavarra citroen evasion, ez egy kurv@ jó konstrukció, mint egy tank.
#180290) Integrale
Ez egy 97es 2.1TD csak még keresik az utódot, de ez egy full full hibátlan darab, így bejelentkeztem rá, voltam egyébként citro szalonba is a héten berlingot simogatni, de mondtam is a fazonnak hogy ez nekem nem adja azt a kényelmet amit megszoktam, kérdezte miért mi van mondtam evasion azt mondta hogy akkor nem is csodálkozik mert az egy zsák utca, onnan nagyon nehéz lesz a váltás bármilyen irányba kompromisszumos.
-
BigBlackDog
veterán
Ugyanilyen 122 lovas 1.4 csível használok egy Leont néhány hónapja. Ebben nem érzem kevésnek, kényelmesen lehet vele közlekedni és nem kell a szemét sem kitaposni. Viszont autópályán 100 felett már megérezni, ha 3-4 személy is ül benne. Ebből indultam ki, illetve a tömegtöbbletből (1.2 tonna szemben a Passat 1.4 tonnájával), de akkor lehetséges, hogy tévedek.
-
freeknight
őstag
Jó néha ilyen clickbait cikkeket olvasni.
Ha ilyen adót bevezetnének kb minden aláíró kormány másnap lenne kirángatva az utcára.
Ez csak akkor elképzelhető, ha már a nép nagy része átállt a fosszilis üzemű autókról, ez meg még nem reális az elkövetkező 20 évben.Egyébként meg a mi kormányunk a legzöldebb ezek szerint, mert ők különadó nélkül is meg tudják oldani a folyamatos emelést
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Nem te mondtad, hogy üzemanyag ár emelés lenne a helyes/igazságos és nem a "95gramm"? Nesze.
EU nem szokott visszamenőlegesen "büntetni". Ennek is hülye következménye a 95gram, ami 2030ra ugye már csak 6xgramm.
btw sztem a hülye agymenés az az lenne, ha mindent hagynának úgy ahogy van. Lehet szarozni az EUt, de legalább vmi elindult.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem ott ahol nem mérik fel a probléma nagyságát.
Korábbi időkhöz képest zizis tétel. Az van átlag fizetések arányban az üzemanyag árak durván beestek.
2011ben 370-400ft közt tankoltam a 95öst. Most 2019ben kb uennyiért 370-400Ftért. Az átlag brutto eközben 77%al ~202król 359Kra ugrott. A 95ös literje meg nem lett 685Ft hanem maradt ahol volt. Értem én dél alföldön a gyárban minimálbér van... errefele sorra vesznek fel operatorokat 280+al. Érettségi + jó angollal 350k az induló.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez nem csak az átlag. 8éve 100-110k brutto volt a sori operátor bére. Most 280. 160-180al lett felvéve a megfelelő képességű nyelvet beszélő. Most 350.
"de a 150nettót kereső réteg 90%-a nem teheti meg, hogy szedje a sátorfáját és átköltözzön az ország másik felére..."
Én is ezt tettem. Költöztem mert duplázhattam vele a fizum. Barátaim nagyja úgy ment Anglia, Német, Osztrákba hogy ki tudták fizetni az egy havi lakbért. Vagy azt sem volt akinek cége hitelezte, vonták fizujából, első félévben aupair volt...
Háromy gyerekkel... meg aztán végképp kemény a költözés túlóráztak, összeszorították a fogukat, éjjel németet tanultak... és mentek. Mert nem akartak életük végéig éhbérért rabszolgaként melózni mert a gyerekeiknek egy jobb jövőt akartak...
Kemény? Az. Simán összerakható. Igen.
És amikor kijutsz az főleg ha se szakképzettség, se német az első fél 1-2év detto rohadt kemény tud lenni. pl [link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
SaNyEe
aktív tag
Tulajdonképp az autó csak a helyet foglalja, az utódját már egy hónapja használjuk, szval porfogó a garázsban a jelenlegi funkciója.
De sztem az lesz a legtisztább (és az ocsmányirodának is a mintaszerződés alapján) ennek ellenére, hogy elkérek 10% foglalót, mindent lefektetünk a foglalós nyomtatványon, próbaút után akár km-t is, mert nem megy sehova, aztán a maradék meg 2 hét múlva egyben .. vagyhát így akkor 2 részben mégis, mert KP meg utalás.
-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- LG LCD és LED TV-k
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Apple notebookok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 100 eurónak megfelelő összegen nyit a Tecno Pop 9 5G
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen