-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaben94 #194756 üzenetére
Árat csak maximumként nézve kicsit olcsóbbakat is mondok, mert annál kisebb az értékvesztés = kevesebb a km költség. Olcsó üzemeltetés szempontból az adagolós nyerő alapvetően, illetve ami nincs, az nem romlik el... Ha csak a legkisebb költség számít, akkor Lupo/Arosa. Olcsóbban ott van még a Saxo/106/Micra 1.5D, ott torziós hátsó híd felújítás (kivéve Nissan) és rozsda a fő probléma. Fölötte eggyel Ibiza/Polo/Fabia 1.9 SDI/TDI, illetve az Audi A2 talán belefér a keretbe (nem vagyok otthon a piacon, remélem kijavítanak), ott az alu bódé is segít. Vagy még Golf/Octavia/Leon/Toledo/A3 1.9 SDI/TDI.
Motort illetően ami el tud romlani, az költség szerint sorban:
-kamrás, adagolós szívó dízel: hengerfej javítás lehet, adagoló és porlasztó bontott vonalon max egy Deák, de elmegy rengeteget amíg nem kap étolajat és hasonlók
(többi közvetlen befecskendezős)
-SDI: adagoló és porlasztó szintén örök élet (esetleg tömítés csere), viszont itt már a hengerfej sem érzékeny.
-TDI: kettőstömegű lendkerék, turbó (tartós, de kor miatt nem örök), adagoló, porlasztó ugyanaz.
-1.4-1.9 PD TDI: előző, csak az üzemanyag rendszer bonyolultabb, néha kábel köteg csere, 1-2 PD rendszerrel kapcsolatos probléma megesik, és az üzemanyagra viszonylag érzékeny (adagolóshoz képest), szóval csak hibátlan állapotban érdemes venni, nehogy drága legyen a javítás (pl. PD elem vagy fészek gond)
-Common rail dízelek: ennyiért még részecskeszűrő nélküliek játszanak főleg, üzemanyagra szintén háklis, részegységek tartóssága múlik a gyártón is, talán a Bosch ilyen szempontból leginkább felhasználóbarát (alapból tartós, és van felújító ipar), itt némelyik típusban meg lehet úszni kettőstömegű nélkül.
Szóval olcsón közlekedni ezért vennék SDI-t, mert olcsóbb a kocsi is, és egy common rail porlasztó árán komplett motort kapsz. -
Lacko32
tag
válasz ngaben94 #194752 üzenetére
Annyiért majdnem kapsz 2.2 dízeles Accordot. Leömlő repedés, szervó csőnél szivárgás a leggyakoribb gond.
De mindenre van megoldás, nem horror áron.
Illetve sajna ívrohadás, ajtók alja rozsdásodhat.Vagy egy 1.9 pd Passat
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
N.Szil
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen