-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz Carasc0 #28366 üzenetére
Megígérem többet nem promótálom neked a teddprobara.hu-t, de pont erre van kitalálva. Mivel nincs még kártyád ezért kauciót kell letenni, de ezt az utolsó fillérig visszakapod a végén. Szóval bejelentkezel egy E-M10 kitre, (max.) egy hétre megkapod használod, ha tetszik veszel, ha nem mozdulsz tovább, akár az a6000-re.
(szerk)
Micro Four Thirds a keresett topic[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz szata.68 #28376 üzenetére
A legolcsóbb megoldás a Olympus 45 f1.8. Kicsi, jó, megfizethető (használtan is gyakran előfordul + sokszor akciózzák). Portréra remek, de a fogív fotózáshoz valszeg kell hozzá egy villanyos közgyűrű amivel jobb nagyítást lehet elérni. Az objektívben nincs képstabilizátor, ez némi hátrányt jelent a Panasonic vázakon.
Most jött ki egy nagyon hasonló Panasonic 42.5 f1.7, ebben van stabilizátor, jobb a nagyítása, de jóval drágább lesz mint az Olympus.
Ha jobb makróképesség kell akkor van PanaLeica 45 f2.8, és Olympus 60 f2.8, ezek nagyobbak, nehezebbek és drágábbak.
Ha további kérdéseid vannak gyere át a Micro Four Thirds topicba.(szerk)
És persze megfelelő adapterrel gyakorlatilag bármilyen manuális objektív használható, ezek között is valszegs lehet találni a számodra elfogadható makróképességű darabokat, a manuális objektíves topicban biztos tudnak tippeket adni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz silmatauki #28411 üzenetére
Nem volt még szerencsém az LX100-hoz, és enélkül nem mondanék ítéletet az EVF minőségéről, de számszerűleg majdnem pont dupla felbontást tud mint az a6000 (2.76 vs 1,44). Ettől persze még lehet pocsék a képe, de csodálkoznék, nekem en bloc nincs rossz tapasztalatom a Pana EVF-ekkel. Az a6000 érzésre és számszerűleg is annyit tud mint az E-M5-öm, kicsit jobb nagyítással, jó és használható, de vannak már jobbak.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz silmatauki #28413 üzenetére
(Ugyanaz az EVF van mint a GX7-ben? Ennyire nem néztem utána az LX100-nak, de a GX7-et már próbáltam párszor, azt a keresőt én nem húznám le, szerintem elég jó, jobb mint az E-M5-é. Színkezelésre nem tudok mit mondani, annyira mély barátságot azért nem kötöttünk, de feltételezem állítható. A szivárvány effektet több helyen olvastam, én nem tapasztaltam egyik Panánál se, feltétezem nem mindenki egyformán érzékeny erre)
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Bazsee71 #28452 üzenetére
Próbáld ki valahol a Fujit, ha bejön a felépítése, a kezelhetősége és a sebessége akkor nem nagyon nyúlhatsz vele mellé, (álló) képminőségben a Fujit nehéz überelni a kategórián belül. Ha a kitobin kívül más natív üveget is szeretnél használni, akkor nézd a Fuji árszínvonala belefér-e a keretedbe, a minőségen nem nagyon kell aggódni, mindegyik üveg nagyon jó.
Ha a fozózás mellett videóznál is, akkor inkább a Sony vagy a Panasonic ajánlott, a Fuji videója csapnivaló ezekhez képest.
Lehet lemaradtam valamiről, mi a baj az E-PL5-tel?
(Nem akarom védeni a Samsungot, de pont annyira fotós márka mint a Sony vagy a Panasonic. Mindhárom egy elektronikai mamutkonszern (a Pansonic a Matsushita egyik brandje) amik történetesen - kvázi melléküzemágban - foglalkoznak fotós cuccok gyártásával is)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Bazsee71 #28454 üzenetére
Értem. Az E-PL5 valóban nem nyújtana érdemi előrelépést a D5000-hez képest, a zaj kb. hasonló.
A bépített vaku vaku kontra felnyíló szerintem gyak. tökmindegy, normális vakuzásra egyik sem alkalmas, ha vakuzni kell többet ér a vakusaru és egy jól működő vakurendszer.
Színhelyesség probléma nekem új, még sosem hallottam panaszt erre, de minden LCD állítható.
Azért van még előnye az Olynak a duplakiten és az áron kívül, pl fém ház (a Fuji és a Sony is műanyag), a viszonylag gyors AF (nincs olyan jó mint a Sony de jobb mint a Fuji)
De a Fuji lesz a te géped ha a fogás és egyéb próbákon átmegy.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Zavart érzek az erőben. Tudtommal - és az Olympus szerint is - az E-PL5-ben sima 460k-s TFT van, pont ugyanaz mint az E-PL2/PL3-ban és az E-PM1/PM2-ben. Az E-P3 és E-M5 kapott egyedül OLED monitort, utána visszaálltak a hagyományos LCD-re. Nekem E-M5 van, és annyira én sem vagyok oda az OLED-ért, de nagyjából már megszoktam, hogy a színeket "osztani kell kettővel" ha az LCD-t használom
Az XZ2 dupla olyan felbontású (920k-s) LCD-t kapott mint a az E-PL5, az E-M1/M10-nek pedig 1037k-s kijelzője van.
De hozzáteszem, én nem használok E-PL5-öt, nem tudom valójában milyen, csak meglepődtem mert sehol nem olvastam erről. -
Tin_Shield
őstag
válasz HEAHEA #28500 üzenetére
Van táskás topik.
De mielőtt ott is felteszed a kérdést pár dolgot gondolj át.
Csak a gépnek és egy (kit)obinak keresel táskát vagy egyéb dolgaid is vannak/lesznek pl.: objektív(ek), vaku, szűrök, akkuk, tablet stb? Passzentosan csak a fotós cuccnak kell, vagy olyan táska legyen amibe néha bedobnál egy könnyű széldzsekit, egy féllityis ásványvizet ilyesmiket a cucc mellé? Fotóstáskának nézzen ki, vagy inkább ne árulkodjon a beltartalomról? Olyan táskát keresel ami adott esetben egy öltöny mellett sem ciki, vagy inkább valami merészebbet? -
Tin_Shield
őstag
válasz Bazsee71 #28517 üzenetére
Nem mondom, hogy nincs értelme a tesztábrás összehasonlításnak, de csak ennyiből nehéz megmondani milyen lesz az ég kékje, növényzet zöldje, a bőrszín visszadása stb.
De egyébként a következtetéssel* és a sorrenddel tulajdonképpen egyetértek, ahogy azzal is, hogy nem tudsz rossz gépet venni.
* az Olympushoz annyit tennék hozzá - ezt ismerem -, hogy a meleg színek irányába az eltolódás menüből kikapcsolható. Van aki szereti, én spec. nem, alapból kikapcsolom. -
Tin_Shield
őstag
válasz stevewonder #28745 üzenetére
A fix palacsinták között vannak jól sikerültek, pl. Pana 20 f1.7 és vannak gyengék is pl. Sony 16 f2.8. A többségük azért legalább az átlagos szintet megüti.
A palacsintazoomok viszont jellemzően nem túl acélos darabok, az egyedüli kivétel talán a Pana 12-32, az elég jó.
A Samsungra is van palacsinta, a 16 f2.4 is bőven vállalható, a 30 f2 pedig egész rendben van. -
Tin_Shield
őstag
válasz Lassú Víz #28967 üzenetére
+1
Nikon D90 -> Oly E-M5
szerettem a Nikont, de egy percre sem bántam meg a váltást. Na jó, az első napokban idegbajt kaptam az Oly menütől De hamar megszoktam, és annyira átállt az agyam, hogy ~ 3 év Oly után a kezembe került a kollégám D5200-a, és hirtelen csak pislogtam, hogy mit is kéne ezzel kezdeni... -
Tin_Shield
őstag
válasz SharpSA #28971 üzenetére
Nem az egyetlen, még a márkán belül maradva sem. Ha most vennék inkább az E-M10-et választanám, ugyan nem időjárásálló és valamivel gyengébb a stabi, de cserébe kapott pár szoftveres okosságot.
De nem csak az Olympus létezik, majd' minden MILC-ben érdekelt gyártónak van(nak) ütős gépe(i).
Szerk.
Byk01: tegnap a zindex fórumán a mintaboltból megerősítették, mindkettő mehet.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #40935168 #29042 üzenetére
A 18-105 komolyabb felépítésű, jobb objektív. Néha kicsit túl is van misztifikálva, azért alapvetően ez is egy kitobjektív, még ha jobb is mint az átlag (a jobb jelző inkább az átlagostól nagyobb átfogásnak szól, és nem annyira optikai jellemzőknek).
Van logika a 18-105 + teleobjektív kombinációban, főleg ha sokat használnád az objektív(ek)et az un. portré tartományban (ekv 85-135 mm között), a 18-55 + 55-200 kombó ehhez pont rossz helyen van "elvágva".
Ha kitobjektívet főleg a nagylátó/normál látószög tartományban használnád, akkor elég lehet a 18-55 is.
Nem tudom, mi az aktuális használt árfolyama a 18-105-nek, amikor Nikonom volt ~40e körül mozogtak a jó állapotú használt, még garanciális darabok, egy 120e környéki D5200 vázzal együtt majdnem belefér a keretbe.Szerk: bocs, ezt (#29041)-re Archanon-nak szántam
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Archanon #29044 üzenetére
Az argep hozza focuscamera-t, ott 122e a váz. Nem tudom most mi a helyzet, amikor én vettem ott a D90-et akkor hivatalos Nikon forgalmazó volt. Ha a használt dolog nem játszik akkor szerintem gyűjtsél még, megéri.
(és ha komolyabban érdekel a természetfotózás, akkor már most nyisd meg a malacperselyt, az 55-200 nagyon hamar kevés lesz, a telék új áron húzósak) -
Tin_Shield
őstag
válasz industrial #29146 üzenetére
Használtan a Nex5N és újabb társai, a most futó gépekből az a5100 vagy fölötte jók videóban, a kisebbek elég buták.
-
Tin_Shield
őstag
"De ne hadjuk ki hogy egy aps-c obi előállításs sokkal olcsóbb mint egy FF-é".
Miért lenne sokkal olcsóbb? Messze nem az üveg - mint alapanyag - mennyisége, a legnagyobb tétel egy objektív árában, hanem a megmunkálás, és egy minőségi APS-C objektív semmivel sem egyszerűbb felépítésű.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Nyilván valamennyivel drágább az előállítása, de a bolti árkülönbségnek - sőt magának az árnak is - csak egy kis részben az oka az, hogy az APS-C-be (hasamra ütök) 450g üveg került beépítésre a fullfrémbe meg (szintén a hasamra ütök) 700g, ettől egy picivel bonyolultabb a világ
-
-
Tin_Shield
őstag
"Panákat már nézem ott még megfejtésre várnak a H-K-W-X betűk a 6 után."
Nagyvonalakban:
lehet szín: BlacK, White, Silver,
utalhat a kitobjektívre: X - villanyzúm, H - ultrazúm
a kivitelre: E- európai, sőt még nyelvterületre is: G germán, F francia, stb.
Asszem a dpreview olvastam a teljes "rejtjel kulcsot"Az E-M10-et próbáld ki markolattal is. Bár ha marokra foghatóság ennyire fontos egy E-M5-tel lehet jobban járnál, szerintem jobb a hozzávaló (kétrészes) markolat mint a kistesóé.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Sera26 #30095 üzenetére
Anyaghasználatban és képminőségben bátran oda lehet tenni az Oly kitobikat a Nikon mellé. A 14-42R "összecsukható", ezt kicsit szokni kell, cserébe viszont kicsi.
Ha a 18-105 látószög tartományát gyakran kihasználtad, akkor sokat fogsz objektívet cserélni, ezt sem árt észben tartani. -
Tin_Shield
őstag
válasz muranyig #30151 üzenetére
A Canon APS-C mellé bátran oda lehet tenni a m43 szenzorokat, nem lesznek hátrányban. A Sony alapú APS-C szenzorokkal szemben nagyjából akkora a hátránya, mint ami a méretkülönbségből adódik, kb 2/3 FÉ. Természetesen azonos generációs szenzorokat feltételezve.
A videó más világ, ritkán veszek fel pár másodperces dolgokat, szigorúan otthoni célra, jellemzően egyszer-kétszer megnézzük. utána van ami megy is a kukába. Erre a célra nekem megfelel az Oly videója, de laikus szemmel is látom korlátait, ha komolyabban érdekelne a dolog Panasonic irányba gondolkodnék, esetleg Sony.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz muranyig #30154 üzenetére
1Fé (fényérték, angolul exposure value/EV) 2/3-át
1Fé hátrány azt jelentené, - ha már a magas érzékenység érdekel, - hogy pl. az iso1600 lenne kb. pariban az iso3200-zal, 2/3Fé értelemszerűen -> iso2000 vs iso3200.
Ez persze csak elmélet, azonos technológiai fejlettségű de különböző méretű szenzorokat feltételezve. A valóság ettől kicsit bonyolultabb, a gyártók egyedi hardveres és szoftveres megoldásai megbolygatják a dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz andzsin73 #30211 üzenetére
Panasonic G6? EVF, forgatható kijelző, komolyabb tudás, több kezelőszerv, markolat, remek video.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz andzsin73 #30215 üzenetére
Óvatosabban fogalmaznék, maradjunk annyiban nekem más gyártók jpg motorja jobban bejön mint a Sony féle zajszűrés/élesítés kombó, de elfogadom, ez ízlés dolga. Egyébként nem kell, hogy nehezen vegye be gyomrod, a Sony MILC-ek NEX5N óta rendben vannak.
(annyit azért halkan hozzátennék a későbbi csalódást elkerülendő, ha az i-r jpg képeit vetted alapul, azok az egyik legjobb rajzú E bajonettes Sony objektívvel (50 f1.8) készültek, a kitobjektívtől nem ezt fogod kapni)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz andzsin73 #30228 üzenetére
Fejnehéz egy kevesebb mint 20 dekás telétől? Az Oly 40-150 kifejezetten pehelysúlyú darab, a Sony E tele optikailag gyengébb, sötétebb, súlyra közel 2x, méretre 1,5x akkora. Azt kizárt dolognak tartom hogy a E-PL6 nyeklik-nyaklik a kezedben, kifejezetten minőségi felépítésű, fémházas darabról van szó. Ha a fogás a baj a kisméretű gépekre is lehet gyári/utángyártott markolatot szerelni, de lehet egy bőr féltok is megoldaná a problémát. Viszont a video miatt az Olympus eleve felejtős
A sony a3000-et nézd meg valahol, fogd a kezedbe, lőjj vele képeket, kukkants bele a EVF-be, ha ezek után bejön akkor hajrá, vedd meg, de ne a tesztek alapján dönts.
A szenzor mérethez: jó dolog a nagyobb szenzor, van is némi előnye az APS-C méretnek bizonyos esetekben, de ha kitobi és a tele párja szinten maradsz akkor gyakorlatilag ebből semmit sem fogsz megtapasztalni (sőt). Ha komolyabb terveid vannak akkor nézd meg az egyes rendszerek kínálatát. -
Tin_Shield
őstag
Ha olyan helyen laksz ahonnét könnyen elérhető valamelyik tedd próbára pont az a legjobb megoldás. Ha jól látom E-PL6 éppen nincs a listán, de az E-PL5 pár (gyak. lényegtelen) apróságot tekintve ugyanaz. A kitobi mellé javaslom a 45 f1.8-at is kipróbálni.
Szerk: meggondolnám a E-M10-et, a pénzvisszatérítéssel belefér a keretedbe.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Van kézi fókusz az RX100-on, de persze nem mechanikus, hanem "focus by wire". A klasszikus mechanikus fókuszt elfelejtheted a kompaktoknál, a villanyos állítású kézi fókusz az egyeduralkodó - már ahol van egyáltalán MF. A MILC objektívek túlnyomó többsége is "focus by wire", sőt ahogy terjed a léptetőmotoros fókusz, egyre több az ilyen DSLR objektív is.
A mechanikus zoom is fehér holló kompaktoknál, hirtelen csak a Fuji X10/20/30 jut eszembe ahol van, többnyire azokon a gépeken ahol van is zoomgyűrűnek látszó dolog, villanyosan megy a móka.Lehet háttérmosást csinálni a belépő DSLR-rel is, de a kitobjektívek gyenge fényereje miatt nincsen igazi előnyük a jobb csúcskompaktokhoz képest, hiába a nagyobb szenzor. De ez persze csak addig igaz amíg nem kap valami fényerősebbet...
-
Tin_Shield
őstag
válasz HagaNRG #30600 üzenetére
Nincs baj a Pana G6-tal, kicsit műanyagos a felépítése, de ha az a58-nál, vagy 450D-nél ez nem zavart, akkor Panánál sem fog, bőven van olyan minőségű. Video, AF (mínusz követő) simán megveri a Canikon DSLR-eket a kategóriában. Szenzorban a Nikon jobb. A Pana leggyengébb pontja a jpg motor, raw javasolt. A használt piac nem kicsi, a MILC-ek között a m43 a legerősebb itthon, érzésem szerint a Sony/Minolta vagy Pentax DSLR kínálatot is lekörözi.
-
Tin_Shield
őstag
válasz HagaNRG #30930 üzenetére
Túl sokat agyalsz, az lesz a vége, hogy akármit választasz ott fog dolgozni benned a kisördög, hogy másikat kellett volna. Lehet esküvőt fotózni m43-dal (ha megvan az esküvő fotózáshoz szükséges tudás és tapasztalat), van itt a ph-n aki fullfrémről váltott E-M5-re.
Az amatőrök túlnyomó többségének bőven elég amit akár az E-M10 akár az a6000 tud (vagy éppen egy DSLR), sokszor még az is, amit a belépő gépek tudnak.
A profi meg többek között azért is profi, mert tudja mit akar... -
Tin_Shield
őstag
válasz Carasc0 #30966 üzenetére
Élesnek éles lesz akár a kitobival lőtt kép is, sőt legtöbbször épp' az baj, hogy minden éles rajta, a téma, az előtér, és a háttér is
Ha olyan "nénis" képeket szeretnél ahhoz bizony fényerős objektív kell, azzal lehet szépen leválasztani a témát. A legtöbb rendszerre van elérhető árban ilyen objektív, de némi érzékkel a filléres manuális cuccokkal is lehet varázsolni, nézd meg pl. miket hoz össze jjeahh egy 5e Ft-os Heliossal és egy 25-30e Ft-os MILC-cel.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz sanzi89 #31018 üzenetére
Én inkább egy automata objektívsapkát vennék
-
Tin_Shield
őstag
válasz lalyoska #31051 üzenetére
A DCIII (elvileg) ugyanaz optikailag, mint az STM előtti 18-55IS kitobi, értelemszerűen persze képstabi nélkül. A 18-55IS-ből kiindulva, attól ugyan nem kell félni, hogy szétkarcolja az érzékelőt, de azért hozza mai kitobi átlagot, szóval képével (elvileg) túl nagy gond nem lehet. Ellenben a 18-55 tele vége lehet kevés lesz, és fényerő miatt is inkább csak a kinti képekben gondolkozhatsz. Ekkora keretből inkább egy jó használt vázban kéne gondolkodni egy kicsit nagyobb átfogású objektívvel, szerintem.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Carasc0 #31054 üzenetére
Ha nem ragaszkodsz a cserélhető objektívhez és a tele tartomány sem izgat akkor Panasonic LX100 (esetleg a piros pöttyös tesója), nagy szenzor, fényerős objektív, jó felépítés, sok dedikált kezelőszerv, ütős 4k video stb. Ha mindenes gép kell nagy(obb) zúmmal, akkor schawo tegnap már ajánlotta a Panasonic FZ1000-et és a Sony RX10-et, megfontolandó mindkettő.
Cserélhető objektíves: Sony a6000. Nagyon jó váz, ugyan műanyag, de nem olyan gagyi mint némelyik DSLR. A kitobi átlag alatti, nem túl fényerős, de korrekt minőségű fix sort össze lehet hozni emberi árban is. Vagy Panasonic GX7, most hogy jön az utód, valszeg jó áron meg lehet majd venni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Carasc0 #31060 üzenetére
A jpg motor jobb az Olympusokban, a Pana inkább raw, ha maximalista vagy, a szenzor egyébként gyak. ugyanazt tudja. Az Olympus üvegek tökéletesen működnek a Pana gépekben és viszont, lévén mindkettő m43, a Pana objektívek (kevés kivételtől eltekintve) legalább olyan jók. A GX7 nincs olyan jó felépítésű (itt-ott műanyag) mint a OM-D sorozat, de azért nagyon mesze van a gagyitól, az a6000-től érzésre komolyabb.
A Sony a6000 nagyon ütős váz, tudása élvonalbeli. A felépítése az vagy bejön, vagy nem. Az objektív kínálat lényegesen szűkösebb mint a m43-nál, sokszor a minőség sincs az egekben, de ha megtalálod a neked valót akkor nagyon jól el lehet vele lenni.
(Az LX100 továbbra is javasolt, csak nézd meg mibe kerül a hasonló átfogású Oly 12-40 f2.8 vagy a Pana 12-35 f2.8 és mindjárt baráti(bb) lesz ára)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest