-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19024 üzenetére
Az X-A1 mellé tennék egy hatalmas piros pontot a fotók minősége és a különösen szép JPEG-ek miatt, nem beszélve a magas ISO mellett leadott teljesítményéről. Viszont kap egy méretes fekete pontot az AF rendszer. Csak az vegyen ilyen vázat aki nem fotóz olyan témát amihez a kategóriában elvárható gyors AF szükséges. Az Olympus E-PM2 megeszi reggelire AF sebességben.
Majd ha az X-A2-be már bekerül a hibrid PDAF/CDAF rendszer és hozza az X-E2 és X-T1 szintjét, akkor én is simán lecserélem szívbaj nélkül, akkor is ha semmi más nem változik.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz dgyuri0123 #19042 üzenetére
Az egy teljesen szándékos dolog, focus peaking a funkció neve és a manuális élességállítást segíti. Kikapcsolható ha zavar. A sötétben meg azért lesz szemcsés az LCD képe, mert erősíteni kell a kimenő jelet, hogy láss is valamit. Az liveview képénél nem szempont, hogy jó jel/zaj aránnyal dolgozzon, ezért nem látod a szemcséket a fotókon, vagy legalábbis nem annyit.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HagaNRG #19055 üzenetére
Azért arra én ügyelnék, hogy ha a külső vakukat használod, akkor ne lépd túl a vakuszinkron időt a zársebességgel, mert akkor a villanás egy része vagy akár egésze lemaradhat a képről. Ha ISO 800-on felejted az érzékenységet, akkor egészen biztos, hogy nem tudsz elég "lassú" záridőt elérni. Ez lehet az egyik probléma, másik meg az, hogy a fogadó, azaz a külső vaku nem tud esetleg a wireless elővillantással mit kezdeni, ilyenkor úgy kell beállítanod a vakut, hogy bármilyen villantásra működésbe lépjen, ekkor viszont a gépen kell a wireless módot kikapcsolni, mert az elővillantásra elsül, de neked csak egyetlen fővillantás kell.
De az egész sokkal egyszerűbb ha egy rádiós kioldót veszel és az elvégzi amit kell, de azért azt is be kell állítani megfelelően, hogy ott legyen a vaku fénye a fotókon.
Azt mondjuk erősen kizártnak tartom, hogy az A58 képtelen legyen külső vakut vezérelni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HagaNRG #19072 üzenetére
Nem jársz messze a valóságtól, azt nem nézve, hogy az AVCHD formátum tud idegesítő lenni, maga a videó minősége és a hozzá kapcsolódó funkciók tényleg jó kis videós géppé teszik az A58-at. Főleg mivel van focus peaking, ez általában azoknak a szívét is megnyeri akik csak AF mellett akarnak videózni, mert gyerekjáték így a kézi élességállítás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz DemonDani #19076 üzenetére
Ha a néhány alap darabot nézzük, akkor drasztikus eltérések nincsenek a rendszerek között. Inkább a kevésbé elterjedt, speciálisabb objektívek között lehet nagyobb a különbség (pl: makró).
Sony Alpha A:
35mm f/1.8 - 59.000 Ft
50mm f/1.8 - 51.000 Ft
85mm f/2.8 - 78.000 FtMeg egy rakás tele zoom (55-200mm, 75-300mm, 55-300mm) mind 90k pénz alatt.
Ha megnézed a DSLR konkurenciát, akkor ott hol olcsóbbak, hol drágábbak az egyes darabok, de arányaiban hasonló ehhez. Canon esetén fasza, hogy 28k egy 50mm f/1.8 II, de azzal egyedül videózgatni... hát szűk lesz az biztos, főleg mivel az APS-C crop faktor miatt az már ekv. 75mm.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kpetyke #19094 üzenetére
Olcsóbb és jobb? És ezt profik mondják?
Bár én mindkét kategóriából rendelkezem gépekkel és mindkettőt szeretem, de egyik kijelentés sem áll meg a lábán. Az olcsóságot kapásból lehet cáfolni, nézd meg az objektívek árait, hasonlítsd össze a DSLR üvegekével. A MILC piacról teljesen hiányoznak az olcsó budget objektívek.
Az meg nagyon erősen szubjektív, hogy tényleg jobb-e. Amennyi előnye van, annyi hátránya is. Van akit kifejezetten lázba hoznak az előnyök (pl: EVF, élő hisztogram, expozíció szimuláció, kis méret, stb), de van akit meg zavar, hogy a DSLR gépek AF teljesítményét csak korlátozottan képesek hozni, van aki a kis méretet sem szereti, de legtöbben a drágább objektívek miatt nem ugranak fel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #19111 üzenetére
Ha 5Dmk2-re van keret, akkor erősen javallott. Sokat ügyködtem vele (meg mostanában az 5Dmk3-al), nagyon szeretem. Használt piac eléggé bőséges, lehet venni jó áron objektíveket.
Az előttem elhangzott Sony Alpha tipphez is odatennék +1-et. Ismerek egy magyar fotóriportert aki a megmaradt Konica Minolta objektívek miatt ment rá erre a vonalra, most egy Alpha A99-et hajt a régi Konica üvegeivel. Szerintem ennél olcsóbban FF digitálisat nem nagyon lehet kihozni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Stauffenberg #19116 üzenetére
"Szerintem ennél olcsóbban FF digitálisat nem nagyon lehet kihozni."
Itt persze nem az A99-re gondolok, hanem régebbi FF Alpha vázakra. Ha az A7-re megy rá, akkor arra veszett drágák lesznek az üvegek (jóformán csak Zeiss van), kivéve ha megelégszik a manuálissal focus peaking mellett.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fi:zi'k #19122 üzenetére
A D600 esetében már nem gond az "olaj" (ami amúgy zárszerkezet reszelék lesz). Már kijött (hosszú szenvedés, mutyizás, hallgatás, sunnyogás után), hogy cserélik a teljes zárszerkezetet az összes D600 példányon akár még garancia lejárta után is. [link]
Az A7-ről (meg A7r-ről) meg most derült ki, hogy csúnyán beszivárog a fény az objektív bajonettnél.
(#19120) DemonDani: 600D és 650D ugyan az, csak utóbbinak már érintőképernyős LCD-je van (ami amúgy jópofa, én nagyon csíptem mikor egy hétig nálam volt). Egy Digic processzor váltástól még nem kell jelentős változást remélned, ha eléd lenne téve a két gép, akkor semmi különbséget nem éreznél a működési sebességben és a képminőségben sem. Ha nem kell az érintőképernyő, akkor viheted a 600D-t is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
NEX-3N eléggé jó gép ennyi pénzért, főleg ha nem nagyon merülne bele a mélyvízbe. Vázról vezérelhető a palacsinta zoom, jó minőségű szenzort kapott, videóban sem gyenge ha néha ráfanyalodna. Ezek közül ez a legkorrektebb. Minőségben nem világklasszis a Sony 16-50mm palacsinta, de amatőr "nem akar belemerülni" fotósnak bőségesen elég lehet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz DemonDani #19213 üzenetére
A K-500-ban lévő szenzor minden paraméterben túlteljesít a Canon konkurensen. De nem csak ebben, hanem kezelőszervekben és a jóval nagyobb és fényesebb (100% fedésű) keresőben is messze a Canon meg Nikon konkurens modellek fölé lő.
A Pentaxhoz vannak bőséggel 3rd party üvegek, így Sigma, Tamron, stb akad szép számmal.
Egyetlen hátránya, hogy videó minőségben gyenge, ebben a Canon és a Nikon mérföldekkel jobbat és többet nyújt. Csak azért teszem hozzá, mert nem emlékszem mit írtál a videózás fontosságáról. Ha csak fotózni akarsz, akkor a K-500 egy kiváló váz, de nézz rá előbb az objektív kínálatra is, lehet az visszabillenti a mérleget a Canon/Nikon irányába. Alapvetően van Pentaxra is minden csak eltérő árakban (ahogy Canon meg Nikon esetében is találunk olyan objektíveket amik meg pont ott drágábbak, ezért nincs örök szabály erre, neked kell tudnod milyen üvegekre van szükséged).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19216 üzenetére
A K-500 és a D5100 ugyan arra az alapra építkezik, mind a kettőben egy 16 megapixeles Sony gyártmányú szenzor van, szóval ami képminőségben kijön különbség, az főleg a feldolgozásnak köszönhető. A gépből kieső JPEG-et csak akkor érdemes figyelembe venni, ha az tényleg tud valami... sajnos ezek egyikében sem kiemelkedő a JPEG motor. RAW-ból hívott fotókat érdemes összemérni, de őszintén szólva ezen a szinten (amatőr, hobbi felhasználás) ennek ekkora feneket keríteni baromira felesleges.
Viszont ami számíthat: A keresője sokkal sokkal jobban használható a Pentaxnak. Csak tedd egymás mellé a két gépet, nézz bele a Nikonba, majd nézz bele a Pentaxba és elolvadsz tőle, hogy mennyivel nagyobb, fényesebb és persze az sem elhanyagolható, hogy teljesen fedi azt ami a fotón is rajta lesz. Kezelőszervekben is jobban áll, hálás tud lenni a dupla vezérlőtárcsa.
A videóra nem tudok újat mondani, előbb fejtettem ki. Ez az egyetlen gyengesége a K-500-nak. Nézz tesztvideókat. A D5100 sem nagy eresztés videóban, de azért a Pentaxnál sokkal jobb.
(#19217) xXxian: A Canon 50mm f/1.8 II 30.000 Ft alatti árához képest mi nem drága? A Pentax objektíve 50k, de a Nikontól, Sony-tól meg senki mástól sem kapsz ennél olcsóbban, csak a Canon ennyire olcsó (ebben, de nézd meg mondjuk a 35mm-es üvegeit). Laikusnak soknak tűnik a 28k vs 50k közötti különbség, de valójában mindkettő egy alsó kategóriás, belépő szintű, olcsó fix objektív, erre nem nehéz rájönni ha megnézed a jobban megmunkált, fém, esetleg időjárásálló, haladó/professzionális üvegek árait. A Canon hatalmas mennyiséget gyárt évente az 50mm f/1.8 II-ből, sőt akár azt is meg merem kockáztatni hogy gyakorlatilag értékelhető haszon nélkül árulja, hogy többeket csábítson a rendszer használatára.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #19220 üzenetére
Persze, majdnem 100% differencia, de akkor hasonlítsuk a 300-400 ezres objektívekkel is össze amiket Full Frame-re szokás venni. Onnan nézve lófing a különbség köztük. Ezért mondtam, hogy ezek mind budget, olcsó objektívek. A Canon az egyetlen ami ennyire olcsó, a többi gyártó szintén 50-60k körül adja az olcsóbb 50mm-es fényerős fixet.
A Canon-nál meg árnyaljuk a helyzetet. Ha igazi (ekvivalens) 50mm-re van szükséged, akkor a legolcsóbb megoldás Canon gyári üvegek esetében az EF 35mm f/2 ami igencsak csúnyán 170k körül van és 24 évvel ezelőtt dobták piacra. Ezzel szemben a többi gyártó ugyancsak 50-60k körül kínál fényerős 35mm-es fixet is.
Ezért nem lehet egyetlen egy objektív alapján azt mondani, hogy a Canon olcsóbb. Ha valakinek csak egyetlen fényerős "portré" üvegre van szüksége (ekv. 75mm, kistele), akkor persze adja magát a Canon, de szerintem a legtöbben nem állnának meg itt.
Amúgy a Canon és Pentax objektívei is jók (az 50mm f/1.8-ra értve), minőségben nem gondolom, hogy van akkora különbség ami egy amatőr, kezdő fotóst túlságosan izgatna. A kettőt fej-fej mellett még nem mértem össze soha, de mindkettőt ismerem. Mindkettő jó. Ilyen szempontból nem indokolja semmi a Pentaxnál a "felárat", de fordítva ülsz a lovon. Nem a Pentax, Nikon, Sony, stb a túl drága, hanem a Canon adja pofátlanul olcsón a sajátját.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Mielőtt megveszi érdeklődje meg, hogy milyen garancia van rá. Ha bolti, akkor azt lehúzhatja a WC-n. Csak azért mondom, mert itt 2 évet adnak, holott a Fotoplusban (ez a Pentax hivatalos magyarországi márkaképviselete) csak 1 év jár. Szóval nekem gyanús, hogy szürkeimport cucc.
Én inkább venném 1 év gyártói garanciával, mint 2 év bizonytalan boltival. Ezek a szürkeimport webshopok úgy tűnnek el és bukkannak fel újra, mint a gomba.
(#19232) Byk01: +1 az edigital 100% gyártói garanciát ad.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tikakukac #19235 üzenetére
"expo számokat mennyire szeressem nézni?"
Ezeknek a gépeknek a zár élettartama kb 100.000 ciklusra van megadva. Persze ez is olyan, mint a laptop akkuja, ettől pozitív és negatív irányban is bőségesen eltérhet.
Szerintem ha ilyen idős gépet nézel és van benne 20.000-25.000 expó az nem számít rossz eredménynek. Ha kevesebb az persze jobb.
De hát ugye ez egy olyan szám ami önmagában nem sokat mond. Használt autóból is kifoghatsz valós 100 ezret futottat gatya állapotban, meg olyan ami fél millánál többet gyalogolt és még mindig patent és az is lesz a következő fél millión.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Sokimm #19261 üzenetére
Ha sötétben is kell a jó autofókusz és 100k alatt akarsz maradni, akkor ne a MILC-ek fele nézelődj.
Szerintem egy használt Nikon D90 kit kiváló társad lenne. A kitobjektív (valószínűleg a 18-55mm VR) biztosan nem tud f/2.8 rekeszt, de relatíve olcsón bővülhetsz a későbbiekben 35mm f/1.8 és 50mm f/1.8 üvegekkel (főleg használtan, de újonnan sem egy vagyon).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Lassú Víz #19267 üzenetére
"Háát... Képzeld el, hogy elégedett vagy egy ES20-assal és lényegében azt akarod lepótolni, de nem baj ha kicsit jobb. Erre valaki azt mondja neked, hogy cipelj egy D90-est."
Ne is haragudj, de:
- Sehol nem kötötte ki a gép tömegére és méretére vonatkozó igényeit.
- Jó fókuszt akar sötétben is. MILC kiesik. Kompakt kiesik. Bár jó kérdés, hogy mit ért jó AF alatt.
- Annyit írt, hogy hat számjegyű összeget már nem költene rá. Konkrétum nem volt, én mondtam neki valamit ami még 100k alatt megvehető.
De 20k pénzből nem vehető semmi csak szervdonornak való roncs. Aki DSLR felé orientálta a kompaktos topikban, annak üzenem, hogy marhaságokkal ne vezessük meg a kérdezőket.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Lassú Víz #19272 üzenetére
Azt tegyük hozzá, hogy az 5D Mark II AF rendszere hírhedten gyengére sikerült. Főleg a rossz fényviszonyok és a követő AF az aminél képes kétségbe esni, amit nem várnál egy ilyen DSLR-től. De mivel főleg haladó amatőrök meg műtermi/fashion/glamour/portré fotósok és (na meg videósok) kedvelt gépe, ezért különösebben nagy botrányt nem csináltak belőle. Csendben elfogadta mindenki, hogy ez nem egy sportfotós gép.
De van itt nálunk bent egy sor Nikon (D90, D7000, D800E) meg egy Olympus OM-D E-M5. Utóbbi is gyors tud lenni, de kevés fény mellett már macerásabb, mint a felsorolt DSLR-ek bármelyike. De ugye a kevés fényt is nehéz definiálni. Mi számít kevésnek? Ahol már nem tudsz kézből kitartva bemozdulásmentes fotót készíteni? Ahol csak egy gyertya fénye világít? Vagy csak a szürkület a Hortobágy pusztaságában? Nehéz ezt is definiálni, mindenkinek mást jelent.
-
Stauffenberg
nagyúr
Túl gyorsan futotta át a szemem a megjelölt gépeket. Csak az MkII-re figyeltem és már megszoktam, hogy számos fórumon csak ennyivel hivatkoznak az 5D MkII, 5D MkIII típusokra. Félig tárgytalan az előző. Azért csak félig, mert nem tartom lehetetlennek, hogy egy MILC lenyomja az 5D MkII vázat AF teljesítményben bizonyos szituációkban. Nem nehéz azt a nagy vasat összezavarni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fujis2950 #19283 üzenetére
Háromféle fotós létezik:
1.) Aki remekül ért a fotóművészethez
2.) Aki remekül ért a fényképezőgépekhez mérnöki szemmel
3.) Az első két csoport metszeteNem zárom ki, hogy azok akik ilyen sületlen marhaságokkal állnak elő, esetleg kiváló fotósok legyenek. De soha nem érdemes azokra hallgatni, akik érdeklődés vagy tapasztalat hiányából adódóan nem értenek a "vashoz".
Tudod olyan ez, mint a taxisok, mindegyiknek megvan a véleménye arról, hogy melyik autómárka és típus a legjobb. Jellemzően az amit éppen használnak vagy volt már olyan korábban. Nem mindenki tervezőmérnök, szerelő vagy hiteles vásárlási tanácsadó, csak azért mert vezet.
Ez igaz a fotósokra is. Amivel szerintem semmi baj nincs, inkább ott van gond, ha valaki olyanban akar tanácsot adni amihez nem ért. Én sokat bringázom, magam szerelem, javítom őket, de soha nem adnék tanácsot másoknak abban, hogy milyen drótszamarat vegyenek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Sokimm #19300 üzenetére
Ez nem így működik. Szerinted ki fog itt neked a saját szabadidejében azzal dolgozni, hogy felsorol neked százféle géptípust 20.000 és 500.000 között tízezres lépcsővel haladva és még ír is róla pár mondatot? Azért megkönnyíthetnéd a dolgunkat azzal, hogy eldöntöd végre mennyit szánsz rá. Szerinted mi hülyék vagyunk és ha azt mondod 50 ezerből akarsz DSLR-t venni, akkor majd olyan típust mondunk amit lenyom egy 30 ezres is?
Egyébként 20-30 ezerért nincs semmi, ezt leírtam korábban is. Bontásra váró roncsok maximum. 40-50 ezer a legalsó küszöb ahol lehet venni működő DSLR-t és objektíved is lesz hozzá (na nem feltétlenül egy Canon 50mm f/1.8). Azt írtad korábban volt egy 30D vázad és szeretted. Most egy ilyen megvehető 40-50k körül. Mondjuk magas érzékenységű fotózásra ne nagyon számíts vele, meg alapvetően semmivel ebben az ársávban, talán csak a frissebb, de boltiárukat villámgyorsan eldobó MILC-ek segíthetnek ezen az igényen, amik már szintén kifoghatók ennyiért (erre is voltak tippek korábban).
Előbb döntsd el mennyit szánsz rá, utána érdemes konkretizálni.
(#19301) Tikakukac: A D5100 érezhetően sokkal jobb a D3100-nál, viszont érdekes, hogy nincs már rá garancia. Még a legelső itthon forgalomba hozott példányokon is kéne lennie kb fél évnek, tekintve alapból 3 évet ad a Nikon minden vázra.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Sokimm #19304 üzenetére
A topik címe: Milyen cserélhető objektíves gépet (DSLR, MILC, SLT)?
Ide is úgy jöttél, hogy cserélhető objektívesre kérsz tanácsokat. Elmondtuk, erre jött az, hogy te 20 ezeres kategóriára gondoltál inkább. Most meg jön az, hogy a 20 ezret kompaktokra értetted. Hát... az biztos, hogy nem sokan vásárolnak úgy használt cuccot, mint te. Az okfejtéseddel valamelyik több millió forintos középformátumú szett mellett kellene kikötnöd, ha mindig a "többet ráköltve, többet kapok" elvet követed.
Húzd meg a határt, hogy mennyit akarsz költeni és fektesd le az igényeidet. Ennél egyszerűbb vásárlási módszer aligha létezik. Ha akarod, akkor csűrd-csavard a dolgokat, de annak az lesz a vége, hogy a végtelenségig jönnek a "tegyél hozzá még egy kicsit és sokkal jobbat kapsz" ajánlatok és ahelyett, hogy fotóznál, még mindig a fórumokat túrod.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tikakukac #19309 üzenetére
Intézz egy emailt a Nikon Magyarországhoz, kérdezz rá. Alapvetően elég korrektek és segítőkészek (kivéve ha olyat kérsz amit nem tudnak megoldani, akkor csak a pökhendi baromarckodás megy, de az más tészta).
Alapvetően két lehetőség van:
- Külföldi vásárlású a gép vagy szürkeimportból van, akkor is volt rá érvényesíthető garancia, de akkor csak 1 év.
- Nem tiszta a gép előélete. -
Stauffenberg
nagyúr
Attól függ, nagyobb látószögek esetén a szenzoros stabilizáció hatékonyabb, míg tele tartományokban az optikai bizonyul jobbnak. De ugye ez nagyban függ attól, hogy melyik milyen minőségű. Az objektívbe épített is lehet bénácska egy Olympus OM-D esetén használt világklasszis 5-tengelyes stabilizátor mellett.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19330 üzenetére
Milyen objektíveket akarsz venni? Mert ez mindenkinél más, ha én a saját igényeim szerint nézem a dolgot, akkor eléggé fej-fej mellett vannak.
Na meg az sem elhanyagolható, hogy a K-500 esetében olyan dolgokat kapsz, ami még a D5300-ban sincs. Amit a kicsit drágább objektívekre költenél, azt megfogtad a vázon.
De persze ha ennyire fontosak az olcsóbb objektívek (főleg a használt piac esetében), akkor legyen Nikon. Rosszul azzal sem jársz.
+1 az előttem hozzászólónak. Elmész, belenézel mindkettő keresőjébe és nem kívánod majd azt a sötét lyukat amit a Nikon optikai keresőnek csúfol.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz cipofuzo87 #19346 üzenetére
Fektesd tanulásba a pénzed és az energiád. De komolyan! Ez mondjuk bármilyen hivatásra igaz, de itt aztán különösen. Megveheted a legjobb ár/érték arányú felszerelést ebből a pénzből, de attól még garantáltan nem leszel profi. Na meg nem árt ha felszedsz némi üzleti érzéket is, hiszen a profi fotós az egy vállalkozó. Lehet mellé bármilyen titulust odarakni, de ez akkor is vállalkozás. Sokaknak nem megy ez és inkább feladják, visszaminősül az egész hobbivá, aztán beülnek egy irodába napi 8 órában dolgozni, mert az a biztos, az a kiszámítható.
-
Stauffenberg
nagyúr
Canon-nál meg 160k a legolcsóbb 35mm-es objektív ha ekvivalens 50mm-t akarsz. Minden csak nézőpont kérdése. Sokan nem szeretik APS-C esetében az 50mm-es gyújtótávolságot (köztük én sem), mert az ekvivalens 75mm egy eléggé köztes látószöget ad két népszerű tartomány között. Se nem portré, sem általános. Ez egy kistele.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Lassú Víz #19371 üzenetére
Bringázáshoz kell egy másodgép. Kicsi legyen, olcsón a használt piacról. Ha buksz és eltöröd, akkor ne fájjon annyira. Én tükrössel a hátamon biztosan nem kerékpároznék, már csak a tömege miatt sem. Inkább ivóvízből és müzliből viszek többet, mintsem cipekedjek egy nagy felszereléssel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz DemonDani #19374 üzenetére
Lehet ez akár egy jobb kompakt is. De az tuti, hogy egy DSLR-t nem vinnék magammal bringázni. Ha igen, akkor is vennék valamit 40-50k körül amit nem sajnálok (annyira) ha összetörik véletlenül.
Vagy csak rátolnék egy GoPro-t a sisakomra vagy a kormányra, aztán had szóljon! Jó persze az már egészen más feladatra készült.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Fujifilm témához, mert látom felmerült két típus is:
Valóban van egy X-A1-em, nagyon kedvelem, de sajnos az AF rendszer olyan amilyen. És itt meg lehet említeni az X-E1-et is, ami egy alomból való vele, szóval annak sem acélosabb a fókuszrendszere. Csak az újabb modellek (X-E2, X-T1) azok amik már jónak nevezhetők, de a csúcstartók még mindig az Olympus/Panasonic gépek. Ha MILC-ről van szó, persze. Azért a DSLR még mindig más kategória AF terén.
A Fujifilm rendszere viszont nem igazán tartogat egyetlen budget objektívet sem. Máshol azért felbukkannak 200 dolláros olcsó, műanyagtubusos csodák, ez Fujinál nincs. Illetve van, egyedül az XF 27mm f/2.8, ami elég sűrűn akciós mostanában külföldön, 200 USD + vám + áfa és egész baráti áron van egy egészen frankó minőségű fixed, bár fényerőben meg, hát csak átlagos.
Bár én odáig vagyok meg vissza a Fujifilmtől, főleg mivel ritkán fotózok olyat amihez szükséges a villámgyors AF, de kell még némi vérfrissítés, hogy őszintén tudjam ajánlani olyanoknak akik képesek 1000 dollárokat spórolni egy-egy világklasszis objektívre. Az X-A1 ügyes darab, de azért ismerni kell hozzá magadat, hogy biztosan megfelel-e. Majd az X-A2 ha megkapja az új hibrid AF rendszert, akkor igazán bestbuy lesz.
Egyébként meg vegyetek inkább Olympus OM-D E-M10-et. Az X-E1-el szemben is inkább azt ajánlanám, NEX-6 mellett meg egyértelműen az Olympus jobb (nem videózol).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #19424 üzenetére
Fujifilmen is van focus peaking. Az tény és való, hogy nem olyan hatásfokú, mint amit a Sony tud (de hát a Sony a piac legjobb focus peakingjét adja, szóval azt amúgy is nehéz felülmúlni), de van. Az X-T1-en ráadásul már színezhető, így várható, hogy a régebbi modelleken is FW update formájában megjelenik (talán az X-E2 már meg is kapta utólag, de ebben nem vagyok biztos). Ennek én is örülnék, mert egy jó focus peaking mellett én még kifejezetten élvezem is a manuális fókuszálást.
Jelenleg csak egy fehér élkiemelés van (belenagyítás közben is). Segíteni segít, de nem esek hasra tőle.
Szerk: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19428 üzenetére
"ki kéne próbáljam már valahol, hogy legyen saját véleményem is"
Ennél csak kevés fontosabb dolog van a megfelelő fényképezőgép kiválasztásánál.
"odaát meggyőznek, hogy peaking állóképre sz*r"
Nem tudom mitől lenne rosszabb állóképhez használni a focus peakinget, mint videóhoz. Nyilván ha AF-es objektívet használsz, akkor AF-el állítasz élesre, de MF objektíveknél ennél jobb segédletet elképzelni sem tudok. Ha videóhoz jó, akkor fotóhoz miért szar? Hát de nekem mindegy, mindenki úgy használja a gépét ahogy akarja, akit zavar kapcsolja ki és állítson élesre segédlet nélkül. Ezen én senkivel sem fogok összeveszni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #19432 üzenetére
"a 18-55 odébb úgy érted, hogy feljebb?"
Az egy kifejezetten jó objektív, messze az átlagos kitobjektívek szintje felett. Nem csak a kezdő f/2.8 fényerő miatt, hanem amúgy is. Összeszerelés minősége, képminőség. Sajnos nem konstans f/2.8, de ha az lenne, akkor sokkal drágább is lenne vele egy kit.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19447 üzenetére
Még ha tényleg megbízható a figura, akkor sincs rá biztosítékod, hogy jövőhéten nem zúzza le a fejét egy busz vagy ilyesmi. Én nem vacakolnék pár ezer forinton, jobb a nyugalom és az igazi garancia.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19493 üzenetére
Attól függ, akinek kifordul a kezéből a Panasonic GM1, annak tök mindegy, csak komolytalan játékszer marad. Azért ne essünk át a ló túloldalára, ne menjünk rá csak és kizárólag a technikai tudásra, mintha az ergonómia teljesen lényegtelen lenne. Az ugye meg teljesen szubjektív, hogy kinek mi kényelmes.
Napi használatban megfordul a kezem között FF DSLR és MILC is, azért egy bizonyos méretnél nagyobb objektívet rá nem tennék MILC-re, mert már inkább bosszantana, mintsem örülnék neki, hogy "jajj de cuki kicsi váz", közben meg egy markosabb DSLR-el meg kényelmesen el vagy vele.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19523 üzenetére
"francééé kell bele APS-C -nél is kisebb lapka"
Mondjuk ha ettől jóval kisebbek lehetnek az objektívek, azért talán jobban kijön egy kompakt méretű váz előnye. Az objektívek méretét nagyban meghatározza a szenzor mérete. Egyébként több MILC rendszer fut APS-C köré építve, mint ennél kisebb formátummal.
"még mindig nem érzem azt, hogy képminőségben ostorozná a DSLR-eket"
Senki sem mondott olyat, hogy a mai MILC-ek agyonverik a DSLR-eket. Egyszerűen preferenciákról van szó, egyik embernek a DSLR, másiknak a MILC megfelelőbb, akkor is ha mondjuk zajszintben, színmélységben, dinamikában egy nagyobb szenzoros DSLR valamivel jobb. De ezek a különbségek is egyre jobban elolvadnak és nem is túl szignifikánsak. Van az a pixelkukkoló felhasználási terület ahol minden százaléknyi extra teljesítmény számít, de őket nem a fogalmatlan amatőrök között kell keresni. Aki meg nem pixelkukkoló, azt rendszerint jobban izgatja a fotók általános látványvilága meg a gép kezelhetősége. Ebben is vannak preferenciák, van aki EVF-re áttérve már hülyét kap egy semmitmondó OVF-től.
"Most így belegondolva, bármelyik világtalan, mezei Fotózással bepróbálkozó ember nyugodtan vehet egy pár éves DSLR gépet"
Ez pontosan így van. Egy 5-6 éves DSLR is simán bőven elég lehet bármelyik amatőrnek, fotózással ismerkedőnek. Ahogy egy nem túl öreg MILC is. A MILC-ek értékvesztése akkora, hogy ugyan annyi pénzből fiatalabbat kapsz. De őszintén szólva bárkinek, bármilyen gép megfelel ami nem korlátozza abban, hogy lefotózhassa amit szeretne. A kezdőkkel viszont sokszor azért nehéz, mert nem tudják mit akarnak, ezért a lehető legjobban be akarják magukat biztosítani és direkt túlméretezik a felszerelés tudását "jó lesz az még később" alapon.
Tapasztalat, hogy MILC-et azok használnak a legnagyobb élvezettel, akik már jártasabbak a fotózásban és tudják mit akarnak és mit nem. Ez utóbbi is fontos.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #19528 üzenetére
Szerintem a Canon meg Nikon topikokban sem jellemző, hogy kitlens-only userek lepnék el.
Azért az MFT user sem egy felsőbbrendű lény. Pont negyed annyi ostoba van MILC fronton, mint DSLR esetén, de ez mondjuk annak köszönhető, hogy pont negyed annyi MILC fogy világszerte. Aki meg ide jár a fórumra bármelyik gép vagy rendszer topikjába, az rendszerint nem az a felhasználó, aki egy életen át képes kitobjektívvel csattogni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19555 üzenetére
"Csak a turisták hordják a nyakukban a gépet"
Én így hordom, csak átbújtatom a könyököm ahogy előre húzom és rögtön a nyakamban lóg. Pedig nem vagyok turista. Az is igaz, hogy nem szeretem ha túlságosan ordít rólam, hogy fotós vagyok, megelégszem a turista imázzsal is, ha éppen azzal tudok jól elvegyülni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19558 üzenetére
Ééértrem már. A színes ing teszi turista kinézetűvé a fotóst.
Hiányolom a szandál-zoknit.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #19560 üzenetére
Általában hipszter vagyok. Vastag keretes szemüvegem csak azért nincs, mert nem vagyok szemüveges (tudom, tudom, lehet kapni null dioptriásat a divat kedvéért). De ugye aki egy retró kinézetű gépet vásárol az csak hipszter lehet, nem kérdés.
Ez úgy szokott történni, hogy a haverok hozzák a tucat DSLR-t APS-C szenzorral, ami elé egy közepes minőségű kitobjektív van csavarva (vagy egy ocsmány Tamron 18-200mm), aztán jól megszakértik, hogy az enyém csak egy divatkütyü, meg különben is, az enyémben olyan pici a szenzor, hogy mikroszkóppal kell keresni, plusz ennek tetejében zajosabb fotókat készít és dinamikában is nudli.
Aztán én meg csak röhögök, mert miközben négyszer annyi DSLR fogy, mint MILC, akkor miért az enyém a divatkütyü. Az olyan dolgokat nem nézve, hogy a Fujifilm szintén APS-C szenzort használ, a Sony legendás 16 megapixelesét amitől minden Nikonos és Pentaxos olvadozik. Képminőségben nem tud sem többet, sem kevesebbet (SOOC JPEG-ben mondjuk annál inkább, de az másik történet).
De amikor meg véletlenül egy Full Frame DSLR-el (pl: D800, 5D Mark III) állítok be, akkor már rögtön jön az, hogy hülye felvágós barom, meg minek nekem FF szenzor, miközben az APS-C is tökéletesen elég mindenre, meg különben is, túl nagy az a felszerelés, cipelje a halál...
Ez is remekül megmutatja, hogy a legtöbben képtelenek felfogni, hogy a "melyik a legjobb gép/felszerelés" vitában egyszerűen nem létezik jó válasz. Ennek ellenére, mindenkiben ott a kényszeres önigazolás, hogy csak neki lehet igaza és az a legtökéletesebb cucc ami neki van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #19567 üzenetére
Nekem van itthon egy-két (pontosabban kilenc) régi analóg fényképezőgépem ami még mindig működik és imádom használni. Az egyik kedvencem egy Zeiss Ikon Nettar közvetlenül a második világháború utáni évekből. 6x6-os képkockát lő 120-as rollfilmre. Egy csepp elektronika sincs benne, teljesen mechanikus, mint egy svájci óra.
Klikken, klattyan, kattan. Imádom a felhúzó mechanizmus hangját, meg ahogy exponál.
Gyerekként kaptam a bolhapiacról használt Canon A1-et meg Olympus OM-et (utóbbiból többet is megettem). Nálam innen a retró masinák imádata, nem csak digitálisból használok ilyet, hanem néha befűzök még a gyűjtemény egy-egy darabjába egy filmet és örömmel kattintom el. Csak azt sajnálom, hogy saját kézzel laborálni még mindig nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tikakukac #19628 üzenetére
Ha túl pici egy D3100 szintű belépő gép, akkor tolj rá egy portré markolatot, hátha úgy már jobban bejön. Vagy nagyobb váz kell. Nekem amúgy egy D7000-ről is lelóg a kisujjam (vagy nagyon a szélén van). Sajnos ez ilyen. Nálam ergonómiában az abszolút etalon egy EOS 5D (meg leszármazottai), vagy még inkább a Pentax 645D.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újra kiadták a Redmi Pad Prót
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest