-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyufaaa
veterán
válasz MrChris #28798 üzenetére
Én használója vagyok az NX30-nak. Igazi kezdő vagyok a témában. Amit el tudok róla mondani egyenlőre, hogy bár lapát kezem van, de brutális kényelmes fogása van, nagyon könnyen kezelhető, gyorsan fókuszál és készíti a képet auto beállítások mellett (is) eddig számomra batár sok mindent tud, szerintem nagyon szép képeket készít, súlyelosztása is nagyon jó. brutál a forgatható, hajtogatható kijelzője stb... Eddig nagyon szeretem a kis masinát és külsőre is nagyon tetszetős. Tapiztam a napokban D700-at, ami az eredeti választás akart lenni. Személy szerint örülök, hogy inkább ezt választottam első "komolyabb" gépnek.
-
Bazsee71
őstag
válasz MrChris #28816 üzenetére
Lehet túl korán van, de milyen 14 napról van szó?
Remélhetőleg jövő héten megérkezik az NX30, azt követően pedig az Olympus 'tedd próbára' akciójában kikölcsönzök egy E-M10-et. Professzionális összehasonlítást nem tudok produkálni, de fogok lőni ugyanarról a témáról mindkét géppel, aztán majd pixelkukkolok a monitoron (színek, élesség, zaj). Meg sokat számít, hogy melyik mennyire lesz kényelmes, jól használható, melyiket "kapom fel" szívesebben. Videó nálam nem sokat fog számítani, ellenben a RAW feldolgozhatóságával.
Ha azt nézem, hogy az E-M10 dupla kitben kedvezménnyel 195-ért elhozható, akkor kb. egál, mert idővel az NX30-hoz is szükségem lenne egy tele objektívre. Érdekes lesz.
-
Lassú Víz
őstag
válasz MrChris #28816 üzenetére
Most volt a fiam ballagása. Gyakorlatilag beltérben az egész, ISO 3200, Oly E-M1 (az E-M10 szenzora se rosszabb). A képek egy részét kidolgoztattam 10x15-ös méretre a nagyszülőknek. Gyakorlatilag nincs rajtuk zaj. A fanyalgások nagy része azért van, mert monitoron pixelkukkolunk.
Manapság szinte bármelyik gép jó, amelyiknek a kezelését könnyen megszokjuk, hajlandóak vagyunk magunkkal vinni és elérhető vele a kívánt képi hatás.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
ANDROID???
addikt
válasz MrChris #28957 üzenetére
Most olcsóbb Ezek nem az akciós árak, persze ha lesz rá akció akkor egyértelműen az..
18-55 obivalAz 18-55 + 55-200 obival 160-tól indul..
Mondjuk a D3200 jó választás a 18-105 obival, a D5200 pedig jobb mint a D3200...
Akár ott a Canon 100D (mondjuk ez elég kicsi) is, vagy az 1200D..
[ Szerkesztve ]
-
Gravity1234
tag
válasz MrChris #28990 üzenetére
Nagyon szuper kis tatyo. Az aljan egy korbezippzarozhato es ezaltal mint egy harmonika lefele pluszban kihuzhato tarto van ami melysegeben noveli meg a helyet.
A 10-esbe szerintem ennyi nem fer el. Nekem az EM-5 + 12-40 Pro (gyari rarakhato kis vakuval a tetejen es az allvany gyorskioldo a vaz aljan) van benne. A meghosszabitott reszt hasznalva pedig igy a gep es az obi alatt bent van egy nagyobb vaku, 2 aksi, 2 SD kartya, 2 kulonbozo ND szuro muanyag dobozban + 1 polar szuro muanyag dobozban. Ha fixeket raksz ra/bele, akkor szerintem 2 belemehet, hisz azok joval kisebbek mint az en 12-40-esem.
Az oldalso kis zsebekben pedig tisztito set. Van a tatyonak az egyik zsebeben beszerelt (de kicsatolhato) esokabatja, ha azt kiveszed oda is lehet pakolni, bar en sosem teszem, mert nagyon hasznos ha elkap az eso. Amugy a taska anyaga onmagaban is elbir egy kisebb zuhit anelkul hogy beazna.
Es a jo hir, hogy van 20-30-40 es nagytestverek is, azokba meg mar tuti elfer mindened.
Ha megveszem a 40-150 Pro-t nekem is le kell cserelnem egy nagyobbra, hogy a ket zoom elferjen, de meg mindig emberi meretekrol beszelunk.
Nezz ra itt: [link]Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
Gravity1234
tag
válasz MrChris #28993 üzenetére
Belul/alul igen, a belso 2 oldalfalhoz tepozarazhato (konnyen kiveheto) elvalaszto van.
Nalam konkretan ugy nez ki,hogy az also meghosszabbitott reszben egymason az ND szurok dobozai, polar szuro doboza, alattuk a ket aksi es a vaku, majd jon az elvalaszto lapocska es felette a gep + obi.
Nekem igy pont tokeletes, kb 1 cm holtjatek van a gep (markolat, ami a taska teteje fele nez) es a taska oldalfalai kozott. (ertelemszeruen urtartalom teren az obi mellett van legures ter meg, de a gep vaza felul jo passzentos), ez a 10-es meret.A teteje zippzaros es attol fuggoen melyik oldalat rakod a derekad fele nyilhat kifele (derekadtol) vagy forditva a (derekad fele).
Vallszij jo minosegu, csattok femek, masszivak, van benne meg egy merevito ha be akarod fuzni pl az ovedbe.
Amugy az egesz kivitelezes profi es szerintem az anyaga megvedi a geped, obid ha esetleg nekidolsz a falnak, vagy odavered valamihez, tehat nem egy papirvekonysagu valami.Ez is ad tampontot meg:
Compatibility Examples:
Compatible lenses (Pop Down Retracted):
Prime lenses; Kit lenses
16-85mm (Nikon) with hood reversed
18-135 (Canon) with hood reversed
Compatible lenses (Pop Down Extended):
18-55 (Canon/Nikon) with hood extended
17-55mm f/2.8 (Canon/Nikon) with hood extended
75-300mm (Canon)Ez is jopofa:
[link]
70-300mm (Nikon) with hood reversed[ Szerkesztve ]
Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #29116 üzenetére
"Nikonnak nagyon rossz a moiré kezelése ezért még a legjobb gépük is elmarad élességben a Pana/Sonytól. "
Nem kevered a Canon APS-C gépekkel (inkl. mindkét G1X), vagy a Fujival? Az újabb (2012+) Nikonok (még a legolcsóbb D3x00-k sem) gyak. egyáltalán nem moirések, szemben az összes APS-C Canonnal, ill. Fujival. (Képminőség szempontjából, azaz nem kalkulálva a lassú AF-fel) egyetlen problémájuk a viszonylagos lágyság. De így is sokkal-sokkal jobb a videójuk, mint a legtöbb másik nagyszenzoros gépé (fenti Canonok, Fujik, 2014 előtti Sonyk stb.).
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #29162 üzenetére
Én ha fujin gondolkoznék, a régi fuji színeket (x-e1, x-pro1) is hiányolnám az x-e2-ből, nekem nem tetszik amit művelnek az új fujik a sötét területekkel, árnyékokkal. Mondjuk nem tudom a classic chrome ezen mennyit javított, és hogy megkapta-e egyáltalán az x-e2.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
k1csi
senior tag
válasz MrChris #29162 üzenetére
Másik pedig, hogy iso emelésnél nem másznak el a színek, 6400-on is szürke marad a szürke, fehér a fehér... tartja a színeket. Jó lenne egy ilyen szenzor m4/3-on.
Pedig ebben az E-M1 pl. nagyon jó (megvallom számomra a dpreview E-M1 JPG low light képei eléggé értékelhetettlenek mert "keep warm colour" on-al csinálták ami nekem nagyon nem jön be, ez a beállítás amit szinte sohasem használok).
Persze ISO6400-on nem kell csodát várni, de szerencsére fényerős fixekkel nagyon ritkán van rá szükség (nekem tábortűznél volt legutóbb).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
ThorsHUN
őstag
válasz MrChris #29220 üzenetére
Azt ertem, a marka az a jpg hasznalhatosagara vonatkozott. Pl pl5bol hasznalhato jpgk esnek ki, de ez altalaban jellemzo az olyra. Samut utandolgozni kell, de pl az Nx30 szinvilaga nekem spec (bar egyelore nincs szemem hozza) tul fako.
A focus peaking mint olyan mennyire musthave? Nekem jol jonne azt tudom, de kerdes h nem e ertekelem tul?
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #29243 üzenetére
A DPR video komparátorából nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Nincs benne egyetlen Canon APS-C DSLR sem az egy szem (sportfotósoknak, madarászoknak stb.) félprofi 7D II-n kívül, miközben itt a társalgás konzumer (azaz a 7D2-nél is lényegesen olcsóbb) cuccokról (xxxD/xxxxD) folyt.
Ezeknek az olcsóbb Canon APS-C DSLR-ek videobeli képminőségének jó példáját adja a gépválasztóban kiválasztható G1X MkII. Botrányosan rossz és aliasolt a képe – nála már csak a Fuji cuccai rosszabbak. Sajna ebben nem különbözik a többi 7D2 alatti Canon cucctól.
Ami ezzel szemben a Nikon belépő(!), olcsó cuccait illeti, nem véletlenül ment a polémia az EOSHD-n arról, hogy mennyire jelentenek jó alternatívát a Pana GH-sorozathoz (vagy a még drágább cuccokhoz) képest. A konszenzus az, hogy (ILC-s átlagban) kifejezetten jó a képminőségük, de azért nem egy GH, különösen nem AF-ben. ITT van egy nagyon jó kis writeup a D5300-ról (ill. a D3300-ról). Kifejezetten hangsúlyozza, hogy a Nikon belépő cuccai lényegesen moirémentesebbek, mint a Canon hasonló árazású gépei (ill. még a jóval drágább 6D, ill. 70D is):
“Compared to the Canon Rebels, 6D and 70D the Nikon D5300 has far lower moire & aliasing (it’s almost unnoticeable) in videos and better low light performance than the Canon APS-C fleet.”
Persze érdemes az egész anyagot elolvasni.
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #29247 üzenetére
Mindenesetre a lényeg: 1000$ alatt a Nikon minden 2013+-as, cropos váza moiré/aliasing-ügyben lényegesen jobb videót produkál, mint a Canon croposai (a Fujiról nem is beszélve), még ha nem is éri el a GH-sorozat, a 2014+-es Sony-k vagy a Samu szintjét. Tehát ha valaki videózni akar, és feltétlen a két márka közül kell választania, akkor egyértelműen a Nikon a jobb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen