-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
valóban az szokott lenni az alapigazság, hogy inkább legyen jobb obid egy gyengébb vázon mint fordítva, de az 500D -> 550D váltásnál a Canon sztem okosan fejlesztett, fontos részleteken javított, én spórolnék rá, ha ebben a szegmensben nézelődnék.
az imaging resource-on azt olvastam, hogy lehet AF-et "utóhangolni" videó közben is.
-
forceberg
veterán
A papírlappal kicsit lehet lágyítani a beépített fényét.
Én ezzel minddel tisztában vagyok, amit írtál, csak arra írtam a beépítettet, hogy a semminél jobb. Utólag még valamennyit lehet javítani az "arcon villantáson". Az eredmény nyilván nem éri el egy indirekt vakuzás hatását.
Ha valaki tudja kezelni, egy 10k alatti kínai vakut is lehet normálisan használni. Croppos vázra nem árt beltérre egy 17-50 F/2.8-as obi, de egy 30 körüli kulcsszámú rendszervaku egy kitobihoz is elég. Főleg, hogy pl. a Nikon 18-55-ösét bátran lehet használni F/5.6-on. Max. a fókusz nem lesz mindig gyors.
Szóval akár egy 15k-s kitobi + egy olcsó kínai 10k alatti rendszervaku(15k körül még TTL is van) szobába, nappaliba megteszi, ha nincsenek extra igények.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
csakb
őstag
Egyrészt figyelembe kell venni a pixelszámot is, hiszem ha egy érzékelő több pixellel pixelszinten ugyanolyan zajos mint a kevebb pixellel rendelkező váz akkor a végeredmény tekintve a több pixel kevésbé zajos képet fog produkálni ugyanolyan monitoron nézve/ugyanolyan méretben nyomtatva.
Igen, az interpoláció egy darabig szépen eltünteti a zajt látszólag, de ez egy bizonyos határig igaz csak. A dinamikai tartomány romlását viszont nem fedi el, hogy thumbnail méretben nézegeted csak a képeket. L. a kompaktok ész nélkül szaporított megapixelei.
Ugye így lehetséges, hogy a Canon 7D (érzékelő paramétereit tekintve ua. mint 550D) a 13/14. ábrán a Nikon D300 felé kerül, bár a DxOMark jobbnak ítéli a D300 érzékelőjét.
??? Hol értékeli jobbnak? Dinamikai tartományban egy hajszállal jobb a DxO szerint, de ISO-ban sokkal gyengébb a D300, mint a 7D. Nem a végső pontszámot kell nézni, hanem a részleteket.
Ne felejtsük el, hogy a D300 két évvel öregebb modell, mint a 7D! Az újabb Canonban jobb az ADC, jobbak a mikrolencsék, vagyis kisebb RON, nagyobb a QE, annak ellenére, hogy kisebbek a pixelei, nyilvánvalóan jobban muzsikál.Tudtommal a CMOS-okkal sok többet kell elektronikailag trükközni a CCD-khez képest, hogy egyáltalán értékelhető kép jöjjön ki belőlük, így két év alatt sokminden történhet a fejlesztések terén. A Canon ebben mindig élen járt, kezdettől fogva maguknak fejlesztik a szenzorokat, míg a Nikon a Sony-tól vásárol, és úgy tűnik, ők most kezdenek felzárkózni, l. Nikon D90, D5000, Pentax K-x, vagy Nikon D7000, Pentax K-5 stb.
ISO100-on a zajt az határozza meg,
A zajt mindig ugyanaz a 3 dolog határozza meg, ahogy azt az általad hivatkozott oldal is írja: a fotonzaj (ez az intenzitással arányos), a kiolvasási zaj, és a termikus zaj.
Sok fényben a fotonzaj dominál, ami független a szenzortól, ilyen a világ. Kevés fényben a kiolvasási, és a termikus. Ez utóbbit viszonylag jól kordában tudják tartani bizonyos expozíciós időkig.
-
-
Frigetrus
senior tag
"Igen, az interpoláció egy darabig szépen eltünteti a zajt látszólag, de ez egy bizonyos határig igaz csak."
"Nem értem milyen határra gondolsz. 1.5x annyi pixel az 1.5x annyi marad tök mindegy mire méretezed át a képet."
Szerintem ő arra gondolt inkább, hogy vannak bizonyos esetek, ahol hiába csökkented a nagy felbontású képet a zaj ugyan úgy zavaró lesz. Csak nem interpolációt kellett volna írnia, hanem lekicsinyítést.
Tehát ha van egy nagy felbontású szenzorod, de az nagyon-nagyon zajos, akkor az leméretezve is nagyon zajos lesz. Van ilyen eset is. Persze működik az ellenkezője is, amikor eltűnik a zaj de ahhoz a forrásnak sem szabad "brutál zajosnak" lennie.[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
"Viszont ez az egész ott kezdődött, hogy összemostad a 500D-t az 550D-vel és kijelentetted, hogy a D5000 RAW-ban mindenben jobb mint az 500D/550D. Ez egyértelmüen nem igaz 550D-re, az 500D meg nem érdekel annyira, hogy ennek utánajárjak."
A DxOmark szerint mind az 500, mind az 550D elmarad az általuk mért paraméterekben a D5000-től. Az 550D csak egy hajszálnyival, az igaz. ISO-ban kicsit jobban. Sajnálom, ha ez miatt sértve érzed magad, de nem az én mérésem. Azt meg sehol nem állítottam, hogy a két Canonban ugyanaz a szenzor van.
A DxO persze keveset árul el a végső képek minőségéről, nem ezeken a számokon múlik, hogy kinek melyik a szimpatikusabb gép. Én sem ez alapján döntöttem anno, sőt, ezen paraméterek alapján a legrosszabb vázat választottam az akkori felhozatalból. Nekem mégis az volt a legszimpatikusabb, és most sem döntenék másképp.
-
Mercutio_
félisten
Itthon drága, mert még új, és a kereskedők szeretik az extra felárat külföldön már kb. egy árban van a 430EX-el.
Olcsó alternatívának ott vannak a Metz 40-es vakuk 30 körül, pentax talppal minden átmegy a vázról (rekesz, gyutáv, záridő), magától zoomol, és van saját fényérzékelője ami néha pontosabb mint a p-ttl, valamint dönthető/forgatható a feje, egyes altípusok segédrefivel is rendelkeznek és valami brutális fényereje van (elvégre annó pro vakuk voltak) vagy a Pentax régebbi filmes vakui pl. AF 500FTZtotal90: Bocs, de nekem az alapján, hogy azt kérdezed milyen obik (gyutávok) mire valók úgy tűnik nem csak az S1500 korlátoz abban, hogy az legyen a képen, amit szeretnél...
Telemakróra nem kell rögtön makró obira beruházni, egy Raynox DCR-250 a teleobid végére és már egész jó távoli rovarképek készíthetőek. Persze előtte az adott márka topicjában érdeklődj, hogy a tele szereti-e a DCR-250-et.[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Degeczi
nagyúr
de, adnak!
cikkeket is írtak az oldalukon arról, h mit hogyan számolnak, és fórumjaikon is magyaráznakpl. annak idején ezen a D90 fórumjukon írták le, h a zajmérésnél nem egész számokkal dolgoznak, így ha a zaj 1-nél kisebb, a dinamikatartomány lehet nagyobb az A/D átalakító bitmélységénél
12 bitre 13.79 FÉ-s elméleti maximumot adnak meg
-
csakb
őstag
Itt több, elég alapos cikkben tárgyalják, hogy mit hogyan csinálnak, és mire lehet következtetni az adatokból:
http://www.dxomark.com/index.php/en/Our-publications/DxOMark-Insights
Nem mondom, hogy a DxO maga a szentírás, de amit csinálnak, az egyáltalán nem hülyeség, és ami a legfontosabb, hogy minden vizsgált gépet ugyanazokkal az objektív módszerekkel elemeznek, így a mérések homogének, egymással összevethetőek gépenként. Ebből a szempontból nagyon értékes adatbázist építgetnek.
-
csakb
őstag
Ez mind rendben, de mint kiderült alább, kutymorg nem videózni szeretne, hanem fotózni, de örülne, ha videót is tudna a cucca. Ehhez azért nem kell rögtön a legdrágább L-es obikat megvenni, ha a Canon mellett dönt. Annyit szeretne csak, hogy a régi bridge-éhez képest sokkal gyorsabb, követő fókuszt tudjon a rendszer, ne maradjon le mindig a pillanatokról. Ehhez nem kell fél millás beruházás. 150-ből már elég jól használható kitet tud venni.
-
zolka78
senior tag
Te félreértettél engem. Egyáltalán nem akarok semmilyen konklúziókba bonyolódni. Csak a saját ismeretemet írtam le. Nekem nem felel meg az amit a canonom hoz le jpg-ben, ami lehet júzer probléma, vagy hiba. Nem tudom, mert nem álltam neki tesztelni, hogy lehetne csodás jpg-t kinyerni belőle, de majd egyszer rá szánom az időt. Az olynál viszont ilyen nem volt, azt kaptam jpg-ben amit gondoltam. Amiket linkeltél oldalt, ott biztos, hogy direktbe mentett jpg végeredmény van, vagy esetleg már konverzió utáni jpg?
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
kutymorg
tag
Köszi a helyreigazítást! Elírtam a Canon típusjelzéseket
Fotózás közben lenne fontos a követő fókusz, videózás az egyenlőre 3 rendű dolog(gondolom mindegyiket érdemes manuálisan fókuszálni, egyik sem egy kamera).
Gyorsaság: ~4kép/mp 16 képig (7D 8/15-ig) szerintem elegendő lesz (melyikben van nagyobb puffer? A 4 kép/mp konstansként tudja 15-16 képig?).
RAW-ból egy egyfajta felbontást tudnak?
A D5100 képminőségben elvileg jobb a 600D-nél(+CIPA), de mi a helyzet a 60D-vel szemben?
Canon mellet szól az általad is említett 70-200 f/4 USM (160e újonnan). Nikonnál 80-200 lenne, igaz 2.8, de dupla ennyiért, vagy marad a Sigma 70-200 f/2.8 HSM. Sport fotózásához fontos a gyors, pontos fókuszálás (mozgó témánál felesleges az IS). Melyik váznak/gyártónak jobb az élességállítása?
Visszatérve a 7D-re... maximum a váz telne ki a büdzséből. ebből az összegből kellene kihozni a legjobbat. Egy 17-50-es Tamival megspékelve, ha nem jön ki, akkor marad a 18-55 kit obi -
kutymorg
tag
Tudom, ha profi módon akarnám csinálni a sport fotózást, akkor Canon EOS 1D Mark IV és 17-35mm f2.8L, 28-80mm f2.8L, 70-200mm f2.8L, 28-300mm f3.5-5.6L, 200mm f1.8L, 300mm f2.8L obipark és pár vakú.
De, amíg hobbiból csinálom addig nem telik ilyenekre (itthon nem fizetik meg, az ország nagy részében azt se tudják mi ez a sport ).
Sorozatfelvétel... ha már ennyi (1, 2) elérek, akkor az megfelel.
Képminőség terén ez már kezdetnek jó lenne. (350D+70-200 f/4)Ez lenne a cél minőségben (D300+ Sigma 100-300 f/4).
A Canon használtam még beszerezhető, de a Sigam fehér holló.
A másik kedvenc témám pedig a naplemente
Ajánlatokat várok!
[ Szerkesztve ]
-
BEE
addikt
Nem kell megvédened a Canonodat, nem azt írtam hogy rossz,
hanem leírtam perpill mit tud a Pentax szenzorrázogatója.A stabilizált nézőkép nyilván egy fontos összetevője annak,
hogy az optikai stabi jobb eredményt ad.
De azt elmagyarázhatnád, hogy milyen lencsemozgatás sodorja
meg a képet, hogy egy ferdén tartott, fixen beépített szenzorra
vízszintes képet vetítsen ?
A K5 leghosszabb zárideje 30 perc és nem hallottam panaszkodni senkit,
hogy előbb leáll az expo vagy a videó.
Ezek szerint mégiscsak megoldották valahogy a hőelvezetést,
mégha nehezebb is volt.Ráadásul ez az egész stabilizálás egyre inkább háttérbe szorul,
ahogy egyre használhatóbbak a magas ISO értékek.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Mercutio_
félisten
A szenzor stabi meg a legócskább obikhoz is stabit ad meg süket duma
Egyrészt nem süket duma, hanem tény, másrészt ne szottyadt hulladék manuális obikban gondolkodj, fasza Pentax fixeket 10-20ezerért lehet venni, de még az AF-esek is megállnak 30k körül.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
BEE
addikt
Amit belinkeltél az nem a vízszintet igazítja, hanem az
előre-hátra billentést. Ez két különböző hiba.A 30perces expót mire is hoztam példának ? A melegedés, hőelvezetés
kérdésedre. Hogy jön ide a stabi ?Nem tudom Canon-ék hogy állnak, de az új Sony szenzorok akkorát
alakítanak magas ISO-kon, hogy ténylegesen rövidebb záridőket
lehet használni, ami mindenképpen csökkenti a stabi szerepét
átlag fényeknél."Viszont ma ez nem így van. Van kétfajta rendszer a maximalista ha kell, ha nem ill. a korlátokkal bíró."
Na ja ! Mert az aranyárban mért profi obiknak nincsenek korlátai !
Ez bizony így is van................................................... az árcédulán.Ahogy már azt Mercutio megírta, lehet kapni olcsó fixeket, amik megkapják
a vázstabi max tudását.
Persze nem profik, nem fehérek, de ma is karcolnak és sokan használják.Szerintem jobb ha maradunk az eredeti mondandómnál,
hogy a Pentax vázstabi rendszere ma már teljesen jól használható.
Függetlenül attól, hogy a többi mit tud vagy sem.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
csakb
őstag
"Tanulság. Mindenkinek más. Nekem az, hogy nincs olyan, hogy egyértelműen jobb meg tuti meg ilyesmi."
De van, mert az ember végül azt veszi meg, ami neki jobb, meg tuti. Legyen az Canikon, Sony, Olympus, Panasonic, Leica, vagy (horribile dictu!) Pentax. Mindhez lehet venni (jobbára) fényerős fixet, fényerős zoomot, de még külső vakut is, nagyjából hasonló árban és elérhetőséggel.
-
Mercutio_
félisten
Ajánlom figyelmedbe a DxO Mark Measurement fül alatti Dynamic Range, Color Sensitivity grafikonokat, ennyit az FF váz mindenhatóságáról
Az új SONY szenzornak épp az a lényege, hogy az erősítés módja más, így a zaj nem olyan arányban kerül erősítésre, mint a korábbi szenzorok esetén, ezért aztán magasISO-n szépen lelépi a korábbi szenzorokat és hozza az FF-ek szintjét.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
BiriBum
őstag
Azaz a nem AF obikat csak statikus témáknál lehet használni vagy erősen lerekeszelve (ez esetben meg bármelyik kit zoom hozza azt a minőséget).
Távol álljon tőlem a flame, de a mondat mindkét felével erősen vitába szállnék. A Pentax SMC 1.7-es objektívem erősen rekeszelve is jobb képet csinál, mint bármelyik kit objektív nyitva vagy hasonlóképpen lerekeszelve. Ráadásul MF mivolta ellenére eseményfotózásra is kiváló, az egyetlen korlát a kistele fókusztáv (75mm).
Én ezért tartanék ma Pentax rendszerbe beruházni. Igaz nem is hiszek abban, hogy DSLR váz+kittobi önmagában garancia a jó fotókra.
Itt önmagadnak mondasz ellent.
Én sem védem a Pentaxot, de a Sony szenzor és a már belépőszinten a vázba pakolt rengeteg fícsör meggyőző.
-
Mercutio_
félisten
Eigen, gondoltam, hogy azt fogod meghivatkozni, ahol még van minimális előnye az FF-nek
Egyébként megköszönném, ha nem próbálnál meg csúsztatni, sehol nem írtam, hogy lelépte az FF szenzortMegjegyzem elég sokan vannak akiknek nincs kedve állvánnyal meg vakukkal szaladgálni
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
t_a_m_a_s
őstag
Ezt én is tudom, sőt én is így vakuzok, hamár vakuzni kell Bár a néhány hetes gyerkőcöt az indirekt villogtatás is zavarja, legalábbis az enyémet zavarta. Kéthetesen még az AF segédfény is... Én a bridge gép létjogosultságát nem értem, főleg külső vakuval.
Holnap majd jól beletépünk...
-
addikt
Az x100-at azért írtam mert lassan elérhető áron kezd lenni. Tudom, hogy az nem MILC, nem is baj.
Az új milc fuji gépet mikor említettem akkor meg az X-PRO1-re gondoltam. Ami a cikkben szereplő árak alapján 1700+500(obi) dolcsi, ami most 530 000 körül van. De mire ideér lesz több is.
Amúgy lehet, hogy lejjebb adom. Most nézelődtem Canon G12, Nikon 7100 és Fuji X10 ügyben. Eddig a Canon tűnt jónak ár és tudás tekintetében. De még mindig bőven 120 felett van. Úgyhogy lassan át is kéredzkedem a milyen kompaktot totyikba.
Lehet hagyom a fenébe a gép vásárlást és majd egy év múlva a Canon G1 X-et próbálom ki.
Addig meg marad az ezer éves Panasonic FZ-20, ami most a családi gép.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Freddy76
addikt
Nem arról van szó, hogy kinek, hanem hogyan készült. Nyilvánvalóan betáplálják a gépek műszaki jellemzőit, és ez alapján program hozza össze az összehasonlítást, amely nem tudja kezelni az almát a körtével összehasonlító kérdéseket (pl. fókuszmotor - ami egyébiránt a d5100-ban sincs, csak éppen ez tényleg olyan kérdés, aminek csak a Nikonnál van értelme).
De mindettől függetlenül - ha az ember tudja kezelni a leírtakat, és nem csak a számokat nézi - nem haszontalan az összehasoníltás. Persze csak ez alapján gépet venni tényleg olyan, mint anno gyerekkorunkban az autós kártya: amelyik gyorsabb, az győzött...
Az pedig ténykérdés, hogy a d5100 magas iso-n bitang jól teljesít. Ez fontos, ha az ember nem használ vakut - pl. én, a kisbaba fotózásához a beépített vakut nem használhatom, mert szembevillantja, külső vakum (még) nincs.
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Freddy76
addikt
Igazad van. Kösz, hogy tényekkel is alátámasztottad, hogy miért jobb a 5100 . Amúgy én a 600d-vel hasonlítottam, de ez most mindegy. És bármily hihetetlen, én sem snapsort teszt alapján választottam a d5100-at.
Azt nyilván te is tudod, hogy az az 1/3 rekesz sokszor számít, a vaku pedig nem mindig alternatíva. Vagy mert nem lehet (helyszín miatt), vagy mert nincs - nem mindenki ruház be a gép mellé egy külön vakura is, a beépített pedig nem mindig jó. De jöhetnék az élességpontok számával (9-11), az AF segédfénnyel (vaku-led), a fényméréssel, vagy éppen a live view használata mellett az AF sebességével. És erre írhatnál a dedikált gombok számáról, a magyar nyelvű menüről, a videózási képességekről, és a videók paraméterezéséről.
Tehát nekiállhatunk szétbarmolni a topicot a Nikon-Canon, vagy éppen a Fradi-UTE, esetleg az Audi-BMW vitával. De nincs értelme.
Visszatérve airmax fórumtárs eredeti kérdésre (Nikon d5100 - Canon 600d - Canon 550): mindegyik jó gép. Ha fontos a magyar nyelvű menü, akkor Canon, ha nem fontos a kihajtható kijelző, akkor d550, ez olcsóbb, és a tudásbeli különbség tényleg minimális, nem számottevő. Én a 600d-t nem tartom jobbnak a d5100-nál (és ezzel nem azt írtam, hogy rosszabb), viszont drágább. Továbbra is azt tanácsolom: MM vagy Saturn, ott meg lehet fogdosni, nézni, és ez is sokat segít a döntésben. A képek minősége biztos, hogy nem azon fog múlni, hogy 550d, 600d, vagy d5100 lesz a kezedben.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Mercutio_
félisten
Elvonatkoztatva a Nikon-Canon kérdéstől, azt ugye tudod, hogy a dB mint logaritmikus egységnél kicsit más az 1 értéknyi különbség?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Ennél kicsit több dolog is részt vesz a végső eredményben szerintem, gondolok itt pl. a már RAW-szinten történő kikapcsolhatatlan zajszűrésre, vagy épp arra, hogy a D7000/D5100/K5/A580(?) szenzoránál más jellegű a jelerősítés, ezért kisebb a jel/zaj viszony romlása mint a korábbi CMOS szenzorok esetén.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Szerintem rossz ajtón kopogtatsz ezzel a szöveggel, lévén egy Pana G3-as vázat használok 2 fix obival
Azt, pedig, hogy már raw-szinten szűrnek egyes vázak nem én "találtam ki", hanem a kicsit a dolgokhoz jobban értő Die Roboter - alias Nagy Krisztián - kartács
Az azért vicces, hogy egy 3 soros, a hsz-ednek csak egyetlen részére reagáló kommentre egy egész kisregénnyel reagáltál
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Nem baj, attól még a gyártók látják, azért csinálják
Kis demó mit lehet egy ránézésre tök fekete képből 7FÉ emeléssel előcsalni Persze zajos, meg minden, de néhány éve még...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
nesa
veterán
A komoly alatt nyilvan nem operatori tevekenyseget ertettem, hanem hogy PL 5-10mp hosszabb tartalmakat is felakar venni es fontos lehet az AF, videoba szerintem m4/3 a tuti abbol is a lumixok.
Nikont hasznalok, probaltam a videot ujabb vazakon is, parodianak nem rossz, anyira nemis banom hogy a D90 be nincs video alatt AF.
Nemkell szemellenzobe jarni CaNikonon kivul is van elet, nemis akar milyen.
-
BiriBum
őstag
A mélységélesség nem a háttérmosás(!) a fókusztávtól, a rekesztől és a szenzormérettől függ. Nem tudom miért hasonlítod a 4/3 szenzoros optikát egy APS-C-vel.
Optikailag a 14-42 kenterbe veri a fostalicska 18-55-öt, mert jobb minőségű és kész. A DOF 50 mm-en pedig nem tár el jelentősen: [link]
Szerk: a fostalicska a nem stabilizált Canon obira vonatkozik,, a mélységélesség ugyanakkora.
[ Szerkesztve ]
-
SpongyaBob
veterán
Ilyen erővel ne vegyünk APSC szenzorral szerelt vázat sem (2,5-szer kisebb mint az FF... nahát mik vannak ) mert fos lesz mondjuk egy Nikon D700-hoz képest.
Alapvetően meg már megint hülyeséget beszélsz. De én itt befejeztem.
[ Szerkesztve ]
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
titán
Akkor nézzünk rendes méréseket, sokkal részletesebb adatokkal:
Katt az ábrákra a gyútáv és rekesz csúszkákhoz
Az oly és a canon obi között ég és föld a különbség.
Főleg az első, nagy ábrát ajánlom (élesség) megtekinteni a zoom távoli végén, de nehéz olyan rekesz/gyútáv kombót találni, ahol a canon megközelíti az olympust élességben.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
PRO-peller
senior tag
Azt gondolom, h ez a cucc teljesen oké méretben is. Hiszen ha az ember fiatal és egyedül kel fotóstúrára, akkor ez a méretprobléma mondvacsinált dolog.
Személy szerint nekem nincs rendszerem. Nem is lesz mert nekem az említett elhivatottság nincs meg. Pedig a zs meglenne. Nem is építgetem, mert amolyan kocafotós vagyok még csak nem is amatőr. Tehát én nem fekszem rá az avarra, ha friss gombacsoportot találok szűrt fényben. Ezzel együtt jó érzés kézben tartani a vasat.
Szerintem kár focidrukkerek szintjén eldönteni, kinek melyik katogtató a legjobb. Nekem az enyém.
Még csak annyi. Ez a gyengefényes fényképezés szvsz egy kicsit nyakatekert dolog. Mert ugyan lehet gyenge fényben is fényképezni a rá alkalmas cuccal, de ha esztétikus és harmonikus képet akarok végeredménynek, akkor én kivárom a szitut, ahol fények lesznek a képen és azoké a főszerep. Emléknek meg tolni az iso-t és kész.
-
Mercutio_
félisten
Ügyesen kevered az érveid közé az FF-szenzort, holott korábban még APS-C vs. 4/3-ról volt szó. Apró baki, hogy aki ezt látja, az levonja a következtetést...
Ha valóban érdekelne amit írok, akkor mondjuk 2 kattintással kideríthetted volna, hogy mi az az NG-kedvezmény, és nem írnál olyan butaságot, hogy a nettó árat keverem a bruttóval. Az ott bizony kedvezményes bruttó ár
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Ja, én értem, ahogy minden más aránypárt is megértek legyen az APS-C, APS-H, stb, aki nem, annak meg az FF-m4/3-hangyafasz aránypár se mond semmit.
A költségekbe beleszámoltam az NG-előfizetés 5k-s árát, ha nem akarsz, akkor megspórolsz még 5ezret és megkérdezed az itteni vagy az indexes (m)4/3-os topicban, hogy ki adná kölcsön a kártyáját, biztos, hogy lesz valaki. Szóval nem kell ide semmiféle kiskapu
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
kemalboy01
tag
(Mondjuk videórkra érdemesebb egy full hd 50-60képkocka/mp-s videókamerát venni 3cmos készüléket.)
Meg szeretném tanulni perfektül kezelni a d7000-ret és idővel meló mellett akár ebből is szeretnél profitálni valamilyen módon.Mert nagyon megtetszett ez a fotózósdi
[ Szerkesztve ]