-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Larry303
addikt
válasz
BiriBum
#19017
üzenetére
mechanika-rázkódás témában, mind a d7k val mind a 7100essel síeltem több napot, estem is vele és köszöni jól van...ettől függetlenül, nyilván sokkal jobb nélküle síelni, mint vele...én kis géppel zsebben nem megyek, akkor nem viszek semmit és nem lehet tőle bajom
ha meg már óvatoskodni kell akkor jöhet a tükrös a hátamra 
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#18885
üzenetére
"Azzal kezdtem, hogy a Canon gépek videója messze jobban pataméterezhető."
A Canon nem csak paraméterezhetőségben nyújt jobb videót, hanem annak minőségével is messze sokkal jobb. A megfogalmazásod túlontúl óvatoskodó és eloldalaz a tény mellett, hogy a K-500 videójának minősége olyan szinten szar, hogy a piac utolsói között kullog.
"Ugyanazért a pénzért viszont inkább a pentaprizmás, 100%-os lefedettségű keresőt, az akár 50%-kal gyorsabb sorozatot, a vázszigetelést és a fényévekkel jobb szenzort választom, mert fényképezni szeretnék."
Vannak így még ezzel sokan, amivel semmi baj nincs. De ez meg teljesen szubjektív dolog. Az egész vita abból indult ki, hogy megjegyeztem, a Pentax K-500 videó minősége értékelhetetlenül szar a hasonló árban kapható konkurensekhez képest.
(Ahogy azt is leírtam, hogy a hasonló árban kapható konkurensek meg az optikai keresők összehasonlításában értékelhetetlen szarok és a K-500 messze az egyik legjobb a kategóriájában ha csak fényképezésre kell).
Erre jöttél bizonygatni, hogy de hát az a videó minőség mi mindenre is elég, meg csak művészi érzék kell hozzá, példákat is mutattál rá (ami jó, mert nem nekem kellett linkelni bizonyítékot arra, hogy ocsmány).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#18858
üzenetére
Arról a tényről nem akarsz tudomást venni, hogy ugyan azért a pénzért más gyártók klasszisokkal jobb minőségű videót nyújtanak. És persze arról sem akarsz tudomást venni, hogy ha valaki a fényképeivel szemben elvárja, hogy ne legyen tele színhibával, moirével, ne legyen 10 EV alatt a dinamika, ne legyen szarrá tömörítve, akkor létezhet olyan ember is, aki a videóval szemben is ugyan ezeket elvárja. És mivel létezik olyan fényképezőgép ami ezt teljesíti, ráadásul pont a K-500 kategóriájában, ezért az egész vita oktalan.
Attól mert van benned egy jó adag Pentax fanboyság, még nem feltétlenül kell az adott típus nyilvánvaló gyengeségeire legyinteni, hogy az nem számít. De számít! Főleg mivel a hasonló árú Canon, Nikon, Sony, Panasonic fényképezőgépek hatalmas minőségbeli ugrást jelentenek videóban.
Autóvásárlási tanácsadóban sem szokták azt mondani, hogy ha valaki egy biztonságos autót keres, akkor vegyen 20 éves Suzuki Swiftet arra hivatkozva, hogy kamionnal szemben amúgy is mindegy.
"Professzionális videó: rekesz-záridő állítás, profi fényerős videó-objektív és manuálfókusz."
Messze nem csak ebből áll a professzionális videó. Ha igaz lenne, akkor minden belépő Canon, Nikon, Sony, Panasonic gép is professzionális videókamera lenne. Mellesleg nem professzionális videóról volt szó, hanem arról az egyszerű tényről, hogy az azonos áron elérhető konkurencia klasszisokkal, nagyságrendekkel minőségibb videót tud.
Akinek nem számít a videó minősége vegyen bátran Pentaxot. Te is megtetted és ki is fejtetted, hogy téged nem izgat. De nem mindenki használja (vagy használná) ugyan azt a gépet ugyan arra, mint te.
-
A Zéé
addikt
válasz
BiriBum
#18853
üzenetére
értem én, hogy védeni kell a Pentaxot mindenáron, de azért ezek a videóknál azért nem nehéz technikailag jobbat csinálni, azért az látszik. Pedig én bevallom, hót hülye vagyok hozzá. De a logikád alapján akkor mindenki vegyen fényképes telefont, mert aki ért hozzá, az azzal is tud szépet fotózni, meg videózni, aki meg nem, annak úgyis mindegy?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#18853
üzenetére
Akkor bezárhatjuk a topikot és írjuk ki a címébe, hogy vegyen mindenki mobilt, mert érzést, hangulatot, elgondolást azzal is át lehet adni videóban és fotóban egyaránt.
Nem akarom a videótechnikai jártasságodat pedzegetni, de itt akkora minőségi különbségekről van szó, mintha a Pentax K-500 fotó minőségét hasonlítanánk egy 30 ezer forintos alsó kategóriás mobil által produkált fotókhoz.
Ebben az esetben fényképezésre miért nem ajánljuk inkább ezeket a mobilokat?
Amellett, hogy egyébként teljesen egyetértek veled abban, hogy a felszerelés csak másodlagos és én sem vagyok pixelkukkoló, de ez itt a kulcsszó: Másodlagos! Nem pedig lényegtelen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#18844
üzenetére
Először azt hittem, hogy komolyan mondod, de megnéztem a videókat és akkor esett le, hogy csak viccelsz.

Amúgy semmi új nem derült ki számomra, mint amit eddig is tudtam a Pentax videó minőségéről. Agyontömörít, túl alacsony a bitráta, túl kontrasztos, ennek nyomán extrém szűk a dinamika, tele van bebukással és kiégéssel és a teljesen természetes mintázatoknál is extrém módon jelentkező színhibákról nem is beszélek.
Ez így értékelhetetlen. Múltkor Pite azt fejtegette, hogy egy jobb mobil is hozza egy videós DSLR minőségét amatőr kézben. Nem értek vele egyet ebben, kivéve ha csak a Pentax-hoz kell hasonlítani.
Ha már a fotóinkkal szemben elvárjuk a kielégítő minőséget (és miért ne várnánk el, ezért jönnek ide kérdezni azok akik még nem járatosak a témában), akkor a videóra ez miért ne vonatkozhatna? Aztán persze lehet a kérdezőt nem is érdekli a videó vagy ha igen, akkor sem érdekli a minősége, mert csak néhány családi eseményen venne fel egy gyertya elfújást és itt vége. Ilyen esetben tényleg mindegy.
"Minden csak művészi érzék kérdése."
A kifejezés amit te keresel, az a tökéletes igénytelenség. A mobilos fotósok is (bár nem akarom őket bántani, én is szoktam a mobilommal fotózni) ezzel takaróznak amikor trehány minőségű fotókra mondják "jó lesz az, rámondjuk, hogy művészet, rakunk rá vintédzs effektet, 'oszt majd mindenki jól elhiszi".
-
Gravity1234
tag
válasz
BiriBum
#18732
üzenetére
Tropusokra kell

Verofenyes fenyhez es mint irtam snorkellinghez, max kozben egy-egy levegos 1-2 meterre lebukos meruleshez.
Tehat tipikus nyaralos, uszkalos, snorkellezos.
Semmi mely merules, vagy sotet kornyezet.Megnezem ezt a tokot jo e az OMD-hez ezzel a konfiggal ami nekem van, bar megmondom oszinten azert a kisorgod ott van a fejemben hogy valoban jo e, es nem teszi tonkre a gepem. Azert nem ket filleresrol van szo.
Tovabbra is varnek azert tanacsot, javaslatot konkret viz alatti kompaktra amivel lehet szep kepet csinalni.
Koszi azeddigi hozzaszolasokat is! -
nesa
veterán
válasz
BiriBum
#18568
üzenetére
Madarak es nikon 55-200.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#18178
üzenetére
Ez most mellé.
A Pentax K-500 kifejezetten rossz minőségű videót készít és a felsoroltak közül ez az egyetlen amelyik nem rendelkezik mikrofon bemenettel.Amúgy videó minóségben mindhárom másik gép jó. A Sony A58 kicsit szívás az AVCHD miatt, de ez az egyetlen amiben gyárilag is van focus peaking.
-
ccs2929
senior tag
válasz
BiriBum
#18041
üzenetére
Köszi!
Ennyiért tudom, hogy van millió eladó, de én a 18031-es hsz-ben említett pénzért lennék vevő azonnal

szerk.:
HollyBoni 50-es obiról beszéltünk, nem tudom mire gondoltál , mert fix 50-esek közül nem sokat ismerek, de ez még nem azt jelenti, hogy nincs is, bár abban az árkategóriában nem nagyon láttam, max. zoomos obit
-
Byk01
őstag
válasz
BiriBum
#17901
üzenetére
Most mihez hasonlítod a K500-at?
Csak azért, mert itt arról volt szó, hogy értelmetlen ár alapján hasonlítani az új belépőt (mondjuk a K500 túlmutat a Canon és a Nikon belépőin) a használt, régi félprofihoz (ami a D300).
Mellesleg nem mondtam, hogy az egyik jobb, vagy a másik (nem is hasonlítottam össze a tulajdonságaikat, tekintettel arra, hogy a négy gépből csak a D90-et használtam, a többiről csak a leírásokat olvastam, amit mindenki meg tud tenni), csak felhívtam a figyelmet arra, hogy adott pénzért az a gép is elérhető (igaz, a kérdezőnek valószínűleg már túlmutat az igényein). Mindenki döntse el saját maga, mit tart fontosabbnak. -
jjeahh
nagyúr
válasz
BiriBum
#17733
üzenetére
mft-re is van uwa, nem is akármilyen, csak drága...kérdés, hogy mennyire fontos a kis súly-méret, megéri-e azt a plusz költséget, esetleg egy olcsóbb mft + nagylátó...amúgy a sigma 10-20 pentaxra is van? egy pentax k-50, vagy hasonló tudású dslr+uwa sem jön ki 200k-ból...
-
k1csi
senior tag
válasz
BiriBum
#17523
üzenetére
Egyébként mindent lehet kapni használtan is, csak némileg több időbe kerül a keresés..
Annyira nem ismerem a Pentax rendszert, de pl. FF vázat egyáltalán nem, olyan vázat aminek a fókuszrendszere üti pl. a 7D-ét se hiszem és AF-es ill. spéci obikkal számával/elérhetőségével kapcsolatban is vannak kétségeim (pl. nagyobb telék). Az se előny, ha valamit sokat kell keresgélni vagy várni rá...
De mindegy, aki idejön kérdezni aligha fogja ez a közeljövőben korlátozni. Sokak igényét alap kitek is nagyon jól le tudják fedni.
-
HardSanyeee
őstag
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#16947
üzenetére
Szerintem felesleges bármit is törölni. Én kimazsolázom azt ami kell teljes felbontású JPEG/TIFF-ben és RAW-ban, a többire meg ráuszítom a tömeges tömörítést (PS 8-as érték és 1920px szélesre összenyomni mindent + egy enyhe élesítés, ettől annyira kevés helyet foglalnak, hogy több ezer expónyi és több évnyi ipari hulladék is alig nyom többet pár GB-nál, ami meg bőven elfér az archívumban. Megesett velem már párszor, hogy az értéktelennek ítélt, elrontott, hasznavehetetlen fotónak később még lett jelentősége. Akár egy hangulat, emlék felidézésében, de egyszer még bírósági bizonyíték formájában is.
-
grigo
őstag
válasz
BiriBum
#16892
üzenetére
Azon agyaltam, hogy lehet megkapom egy ismerős "kinőtt" obiját. És ha az használható akkor könnyebb lenne az olcsóbb 600D-t megvenni 18-55 IS II-vel. Mint egyből kicsit többet beruházni a d5100 18-105VR verziójába.
De már feladom lassan, bemegyek amelyik jobban illik a kezembe az alap 18-55-el azt megveszem, és szarok bele a későbbi fejlesztésekbe majd ha jön akkor agyalok. Azért az még sem pálya, hogy naponta több oldalnyi leírást olvasok meg teszteket, meg videókat nézek. Ráadásul nektek is az agyatokra megyek
-
grigo
őstag
válasz
BiriBum
#16853
üzenetére
Hát igen, még dupla obival is jó áron van, a tesztek alapján is nagyon ott van a d5100-al. Bár a gari itt is csak 1 év. Plussz ti is nagyon dícséritek. Úgy érzem egyre távolodok a 600D-től és a két említett versenyez. Egyedüli problémám hogy 0% thm van most a media-ban és a webes oldalukon nem látok Pentaxot a kínálatban. És ez lehet rá fog kényszeríteni a Nikonra. Bár egyik esetben sem esek kétségbe mert jó gép mindkettő.
Valamiért mondjuk bizonytalan vagyok a Pentaxal kapcsolatban, nem tudom miért mert nincs tapasztalatom, sőt aki ismerősömnek volt csak dícsérte, de bizalmatlan vagyok. -
grigo
őstag
válasz
BiriBum
#16853
üzenetére
Volt már ajánlva a Pentax. Viszont írták, hogy elég tudatosnak kell lenni objektív szempontjából mert utána érhetnek meglepetések. Ezért nem igazán számolok vele, egy induló gépet szeretnék ami után még szabad az út bármerre ami megtetszik. Viszont tényleg nagyon dícséritek, kénytelen leszek megsasolni.
-
Abry
tag
válasz
BiriBum
#16575
üzenetére
Abból indultam ki, hogy aki 100-150k-ért vesz gépet (újonnan) az valószínűleg később sem nagyon fog 200-300k-s obikat venni hozzá, hanem marad a budget obiknál ~100k. Az a néhány példa, amit felhoztál bőven budget árkat. felett voltak. Persze megint más, ha valaki tudatosan vásárol.
-
Abry
tag
válasz
BiriBum
#16549
üzenetére
"Keressek még példákat?"
Nem akarom magamat ismételni:
pentax 50mm f1.8 – 77k vs canon 50mm f1.8 – 30k
pentax 40mm f2.8 xs – 95k vs canon 40mm f2.8 stm – 50k
pentax 18-135 al wr - 165k vs canon 18-135 is stm – 120k
pentax 35mm f2.4 - 54k vs canon 35mm f2 - 73k (pentax smc 35mm f2 - 197k, azért raktam zárójelbe, mert ez már egy másik kategória)
pentax 50-200 wr – 61k vs canon 55-250 is ii – 64k vs pentax 55-300 - 88kCanon 55-250 is ii inkább a pentax 55-300-al van egy szinten, mint a 50-200-al.
LINK -
JackFeryll
őstag
válasz
BiriBum
#16549
üzenetére
Nem belevau, de ha APS-C-ről beszélünk akkor a Canon-nál nagyon nem a 16-35-et kéne említeni hanem a 17-55 2.8 IS USM-et ami egy kiváló alapzoom ugyanolyan árban mint a DA 16-50-ese.
A Nikon üvegekről meg tudjuk, hogy a profi üvegek drágák nincsenek fél megoldások. (pl canon 70-200 f4L stb...)szerk: látom nem csak én gondolom így

-
Zozzer888
addikt
válasz
BiriBum
#16549
üzenetére
Kettőnyolcas alapzoom:
Canon 17-55 IS USM 268KBudget tele:
Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS II 65k -
Nixon18
senior tag
válasz
BiriBum
#16526
üzenetére
Ezek szerint nyilván van és én néztem be valamit nagyon.
Akkor már csak az a kérdés, hogy a Nikonokhoz vagy a Pentaxokhoz vannak jobb ár/minőségű obik?Egyébként javarészt város és tájképeket csinálnék. Csak kíváncsiságból (és mert van modellem, aki önként felajánlotta magát) megpróbálkoznék a portréval is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#16350
üzenetére
"Nem akarok senki pénztárcájában vájkálni, de..."
Akkor ne tedd!
Én mindig tisztelem a tanácsaidat, de tényleg teljesen felesleges megmondani a tutit, hogy mennyit érdemes költeni. Mindenki a saját anyagi helyzetéből tud kiindulni, de ez nem mindig egyezik a másik emberével. Én dolgozom ezekkel a gépekkel (D800, 5DmkII, 5DmkIII, stb), de még így sem vettem sajátot (ott a céges vagy bérelek). Egyes ismerőseim meg 5 év alatt már a harmadik ilyen vázat fogyasztják, pedig nekik csak hobbi.Példának okáért ott van a főnököm, aki bár ebben az iparban tevékenykedik, de nem konkrétan a fotózással keresi a kenyerét, hanem cégvezetéssel (tehát neki a gép nem azért van, hogy kenyeret keressen vele). Ő az első 2-3 ember között volt itthon aki megvette a Nikon D800E vázat, ez pont egy milla volt. Nem mondanám, hogy különösen megingatta az anyagi helyzetét, ráadásul a gépet is jó ha előveszi két hetente egyszer amikor van egy kis ideje rá.
Ha van neki miből, akkor hagy költse amire akarja. Neki is jó, meg neked is, legalább tetemes adóforgalmat generál és talán pont abból a pénzből fogják megjavítani az utcádban két éve elromlott közvilágítást.

---
Szerk: Mennyivel másabb egy nyugati fórumon, ahol az ottani átlag fizetésből is tudnak ilyesmire félretenni és nem a Nikon D5100 meg a 600 dollár alatti egyéb alternatívák a legtöbbet ajánlott és keresett gépek. Ide a PH fórumra ritkán jön olyan aki nyugati szintű fizetéséből keres magának egy jó felszerelést. Fel is bolydult tőle alaposan a topik, mindenkinek megvan a saját receptje, hogy mit tenne ennyi elkölthető pénzzel...

-
Santiagain
őstag
válasz
BiriBum
#16350
üzenetére
"Nem akarok senki pénztárcájában vájkálni, de ennyi pénzt kiadni egy vázért, két obiért és egy vakuért csak akkor éri meg, ha valaki pénzért fotózik."
Ezzel nem értek egyet. A pénztárca ebben a kérdésben a legfontosabb. Nem mindegy, hogy az alkesz lottómilliárdos döntött úgy, hogy kidob 1 milliót az ablakon, vagy egy olyan ember, aki évek óta erre gyűjtöget. Nyilván mindkettő túlzás, de ne nézzünk mindent az "átlagember" szemével.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
BiriBum
#16350
üzenetére
vagy akkor, ha valamilyen"álomgépet" vesz, sztem. Leica M (Typ 240), Fuji X-Pro 1, vagy mittomén...de akkor nem profi cuccok között kell nézelődni, azok munkaeszközök...mondjuk van, akinek az az álma...
ha hobbiba ennyi pénzt ölsz, akkor azt nagyon élvezned kell...akkor nem annyira az érvek számítanak
mondjuk az a leica csak váz már két milla, ha nem tévedek...
szal az "álom" a "profi"-nál is drágább kategória... 
-
Abry
tag
válasz
BiriBum
#16247
üzenetére
Ezt eddig is értettem, én arra gondoltam, pl. egy ember arcán nem mindegy, hogy az orron vagy a szemen lesz a fókusz. Nem azt vontam kétségbe, hogy visszajelzi-e a fókuszt, csak kérdés: visszajelző led nélkül látod-e szabad szemmel pontosan, hogy most az orra vagy a szemre fókuszáltál, mert nem mindegy.
-
k1csi
senior tag
válasz
BiriBum
#16214
üzenetére
Lehet azonos formátumot kellene hasonlítani pl. FF-et a 35mm-es filmmel.
Lehet valami kurrens vázzal pl. Nikon D600 stb, nem Canon 300D-t kellene hasonlítani...
Lehet az egész értelmetlenné válik, ha színeket is akarsz.
Lehet, hogy egy RAW fájlt könnyebben fogsz kezelni mint a filmet. -
k1csi
senior tag
válasz
BiriBum
#16211
üzenetére
filmnek nagyobb a dinamikatartománya
Urban legend.Valójában a mostani jpbb cserélhető obis gépeknek mind nagyobb a dinamikatartománya (szines filmez képest pláne).
Persze alacsony ISO-n, de pl. ASA 400 volt az általam valaha használt legérzékenyebb film...Ami más, hogy digitálison a középszűrkétől kevesebb van a kiégésig mint film esetén. Viszont ezt bőven kompenzálja az árnyékos részek tartománya.
A dinamikatartomány a zajhatártól a kiégésig tart.Azaz digitälis gép esetén arra kell vigyázni, nehogy kiégjen, ha fontos a nagy dinamikatartomány Nem véletlen néhány gyártó alacsonyabb valós ISO-t használ mint a beállított névleges.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#16208
üzenetére
Mondjuk ezzel annyira nem értek egyet. Az analóg sokkal toleránsabb az alul vagy felül exponálásra, mint a digitális RAW. Egy kiégett vagy bebukott részlet sokkal kevésbé zavaró a szemnek, mint digitálison, de a laborban is sok minden visszabűvészkedhető a helyes mederbe.
Ha megnézed a leghíresebb utcafotókat, sajtófotókat, jó eséllyel a többségükön csontra kiégett az ég és abban sem vagyok biztos, hogy a pillanat hevében jól exponáltak a fotósok és nem véletlenül a laborban lőtték be megfelelően.
Szerintem nem kell annyira tartani attól, hogy egy picit alá vagy fölé exponálsz. Főleg ha van fénymérőd is.
Nem harap az analóg film, sokakban él az, hogy nehéz vele bánni, de szerintem nem. 
-
k1csi
senior tag
válasz
BiriBum
#16151
üzenetére
Pentax DA 200/F2.8 ED IF SDM 250k - Canon 200/F2.8 USM EF-L II 230k
Index 145K:Pentax DA 300/F4 ED IF SDM 294k - Canon 300/F4.0 USM EF-L IS 430K
Index 299K:Canon 20/F2.8 USM EF 150k Pentax DA 21/F3.2 - Limited 145K
Index 85K:Canon 14/F2.8 USM EF-L II 680k Pentax DA 15/F4.0 ED AL - Limited 190k Nincs F4-es Canon alternatíva
Teljesen értelmetlen hasonlítás mert a Canon egy FF UWA üveg (ugye a Pentax FF-ben nem nagyon gondolkodik).
Index 420K:APS-C-re kb. ugyanazt tudja a 15-85 a 15-ös végén ahol f/3.5 (ja stabis az üveg 4Fé).
Minden hirdetés amit linkeltem nem régebbi 1 hónapnál.
Egyébként fotóra nem igazán fejlesztett a Canon a szenzoron, videóra igen. A 70D sem a második tárcsa miatt 330K, hanem ugye lényegében megkapta a 7D AF rendszerét (AF point Expansion kivételével) meg kapott egy szenzor fázis AF-et.
Ha megnézed a DxOMark Measurements fülét azért láthatod magas ISO-n (SNR18%) minden szenzor kb. ugyanazt hozza zajban (a Pentax valami zavaros RAW zajszűrésbe kezd ISO1600 felett) és dinamikában is marginális eltérések vannak. Amiben gyenge a Canon az az alacsony ISO-s dinamika.
Az okokat itt leírtam (nem ismételném).De nem akarok én hitvitákat, ma is D5100 + 18-105 + valami 1.8-a fixet (pl. 50mm) ajánlok a Nikontól aki nem érti az egészet (aztán vehet 17-50-es Tamront meg D7000-ret meg külső vakut ha akar). Aki meg videóban (ami nem eseményvideó, nem camcorder helyett még a 70D-vel sem) utazik az Canon vagy mFT.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#16091
üzenetére
Szerintem nem kell minden fotósnak művésznek lennie. Meglehetősen izzadságszagú amikor valaki a "művész" titulus miatt kapar. Én tudom azt is tisztelni aki korrekt munkát végez, szépek a fotói, tele élettel és kreativitással. De ez még nem feltétlenül művészet és nem is baj. Ez nem rang, nincs alá- és fölérendeltségi viszony.
-
-
frisco
aktív tag
válasz
BiriBum
#16070
üzenetére
Bocsánat, valóban itt a link.
Ez alapján Te mit tippelsz?
Mondjuk annyival olcsóbb mint más E-PM2 ajánlatok, hogy szinte biztos Japánból jön.schwabo igen, lehet, hogy emiatt ennyire olcsó.
A z ebay oldalain is több nagyságrenddel olcsóbbak a japán és a tajvani (meg az USA) cuccok.Írtam angolul az amazon.de supportnak ha lesz válasz jelzem.
-
stargazer
senior tag
válasz
BiriBum
#15893
üzenetére
tudom hogy nem egészen ide tartozik (de nemigen találtam más releváns topicot), de tkp. ha abszolút értelemben nézzük, sztetek mennyiben múlik a gépen hogy mennyire lesz jó egy kép? mármint persze technikai értelemben oké hogy részletgazdag, meg jó színhűségű stb. lesz egy jó géppel, de tényleg feltétlenül ettől jó egy kép? nem lehet hogy egy kép adott esetben pont attól jó hogy pl. zajos...?
-
stargazer
senior tag
válasz
BiriBum
#15833
üzenetére
igen de videózás közben nem tud folyamatos autofókuszt a 60D csak ha lenyomod félig a shuttert. legaálbbis én ezt vettem ki a leírásokból. de persze ez is csak egy dolog. videózni is és fényképezni is szeretnék. miért kéne döntenem, ha egyszer mind a kettőt tudja egy gép? nem célom überfotóssá válni aki megrögzötten csak a fotó és a fotó és a fotó, és más nem is létezik neki.
-
Schuby
aktív tag
válasz
BiriBum
#15816
üzenetére
Köszönöm, a végére azért csak sikerült tényekkel is alátámasztani miért jobb az 5100. Már kezdtem azt hinni vallási alapokon működik. Senki se látta, senki se tudja, senki se tapasztalta, de valami felkent személy egyszer elhintette s azóta mindenki ezt szajkózza.
Én meg a lehetőségekhez képest a legjobbat akarom, nem pedig a legjobban reklámozottat vagy a legdivatosabbat. -
Throme
veterán
válasz
BiriBum
#15750
üzenetére
Ha olyan helyzetbe kerülsz, hogy jó lenne látni a témát komponáláshoz, de nincs lehetőséged odaférni, vagy csak kedved nincs lefeküdni, akkor remek segítség. Ok, nem F1-et fogsz így fotózni, de statikus témáknál hasznos lehet.
Nyilván nem meggyőzés akar lenni, vannak akik szeretik ezt a "fícsőrt" is.szerk: szerencsére a piacon van elérhető alternatíva mindenki számára.
-
Throme
veterán
válasz
BiriBum
#15743
üzenetére
Akinek a 2 együtt kell (kihajtható LCD + prizma, 2 tárcsa...stb), annak ott a canon 60/70D...
(#15746) zool1: szvsz aki már használt kihajtható LCD-s gépet, az nagyon megszerette ezt a funkciót. Aki meg nem annak nem is hiányzik. Ezzel biztos, hogy egyet tudsz érteni, valami azt súgja

-
Khelben
nagyúr
válasz
BiriBum
#15705
üzenetére
Ezekkel az a bajom, hogy nagyok és nehezek. Az egész gépcsere ötlet onnan indult, hogy túl nagy az e-510, de rájöttem, hogy azt a minőséget nem kapom meg a milc-ektől, ezért nézek mégis dslr-t. De azért jó lenne valami kisebb, könnyebb gépet választani, nem olyat, ami az e-510-nél is jóval nagyobb.

(#15704) Stauffenberg: a 650D és a 700D közötti különbség 15000 Ft-t se ér? Mert 18-135-tel ennyi a különbözet.
-
Studi
veterán
válasz
BiriBum
#15497
üzenetére
Az a baj, hogy ha a töltő hibát észlel (márpedig ha gyorsan villog, akkor hibát talált), akkor nem küld delejt az akksiba. Ilyen akkor szokott előfordulni, ha túlzottan lemerül az akku valamiért.
Ha a tipusnál gyakran előfordul, akkor lehet, hogy gyárilag nem megfelelően töltik az akkukat, vagy a váz kikapcsolás után is szívja még valamivel. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#15448
üzenetére
Egyetlen dolog van ami miatt nem szívesen térnék vissza Pentaxra (persze mondom úgy, hogy még mindig van egy teljes Pentax szettem, objektívekkel, rendszervakuval, stb, de azt már csak ritkán veszem elő), az pedig a videó. A K-30, K-5 vonal sajnos még mindig messze van attól a szinttől amit elvárnék, a K-50-ről meg még nem tudom mit produkál videó alatt.
Az EOS 70D lenne nagyon ínycsiklandó falat végre (tekintve, hogy nálam a felhasználás 50% videó - 50% fotó), de a Canon úgy tűnik végleg feladta a masszív, EOS 5D vonalra jellemző vázkialakítást és az is csak egy 60D-szerű műanyag lesz... ráadásul ha épp olyan gagyi lesz, mint a 60D, akkor messzire elkerülöm. A 60D-ből kering olyan fél tucat a videós ismerőseim körében és a többségük már 1-2 év után szétmállott gumiborítással nem túl bizalomgerjesztő látvány.
Pedig az EOS xxD vonal a 60D előtt igen jó építési minőségnek örvendett. Gáz az új irány...
-
madgie
titán
válasz
BiriBum
#15365
üzenetére
"A 40D ISO 400 felett már igen zajos,"
Hogy mi? ISO 1600-ig simán jó rawból, de a DxO szerint sincs nagy különbség a K-x javára (nekem az utóbbi nem volt, 40D viszont igen és messze jobb volt a szenzora koncertre és csillagfotóra, mint bármelyik Micro 4/3-os Panasonic szenzor)
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz
BiriBum
#15204
üzenetére
Két régi manuálom és egy kitobim van, szóval nem akkor érvágás egy FF Pentax esetén a dolog.

Viszont ha tartja az eddigi árazását, akkor 500E körüli áron többet kell nyújtania, mint a két nagy, különben a kutya nem venné meg. Olcsóbb meg nem igazán lehet, mivel akkor meg a K5 IIs nem lesz az ellenfél.Ha márkát is váltanék, akkor sem lenne akkor gond mivel a jelenlegi szettet eladnám és úgy beleférne 5-600E is.
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz
BiriBum
#15194
üzenetére
Az egyik lépcső 350E, de pl használtan már láttam K5 II-t 200E körül is külföldről, szép állapotban.
Tehát egyáltalán nem vetem meg a használt cuccokat sem, sőt.Mondjuk a K10D elmehet 60E körül kitobival, markolattal vagy ha rendszer váltás lenne, akkor kb 180-200E körül a komplett szett.
Nincs komoly obiparkom, de szimpatikus a Pentax és az ár/érték arány is ennél a legjobb szvsz. Ettől függetlenül nem ragaszkodom hozzá feltétlenül.Engem is az érdekelne leginkább, hogy jön-e vmi a K5 II fölé.

-
StanDoFF
tag
válasz
BiriBum
#14967
üzenetére
Én kétlem, hogy lenne olyan üzlet, ahol kibontanák nekem, hogy kipróbálhassam. Vagy ti tudtok ilyenről, hogy kibontják a kérésemre?
Egyébként ha nem a tamron, akkor kinéztem helyette ezt:
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG OS (Nikon)
http://www.220volt.hu/Sigma+70-300mm+f+4-5.6+DG+OS+Nikon
Nem tudom melyik lenne a jobb választás, és miért, de az biztos, hogy az egyiket megveszem a jövőhéten. -
nesa
veterán
válasz
BiriBum
#14912
üzenetére
Ar ertek aranyban szerintem a legjobb nikon uvegek kozt van, en nagyon szeretem pici konnyu es a rajza is jo.
Meg nemutolso sorban a tesztabraktol erdemes eltekinteni mert azt 1 bizonyos tavolsagbol keszitik lehet 20meterre mar sokkal jobb kepe van vagy epp rosszabb .
Anno neztem ossze a Zuiko 70-300 meg a nikon 70-300vr-t cirka 4-5 meter tavolsagig a zuiko agyon verte a nikont 10-20meteren kb egyformak voltak es ennel meszebb talan jobbvolt a nikon.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- Apple iPhone 13 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- Xiaomi Redmi Note 9 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.






Bocs! 
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)






Mr.Csizmás
