-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Nem sokat. Már akkor is a dinamika növelésére ment rá a Fuji, így kétféle méretű elemi érzékelőt használnak az érzékelőlapkán. A dinamika jó is lett, de egyéb tekintetben a képminőséget nem szokták az egekig magasztalni. Nikon F bajonettes, tehát bármilyen obival használhatod, amivel Nikonokat is. Többet így hirtelen nem tudok róla, nagyon ritka modell, szóval nem igazán ismerik/ismerjük.
-
Zoli bácsi
őstag
Hogy milyen képeket fogsz készíteni, inkább rajtad múlik, nem a gépen.
Szerintem semmi baj a pár évvel ezelőtti technikával, pláne ha RAW-ban fényképezel, szinte semmi hátrány nem ér. Kivéve persze, ha plakátot készítesz, és kell 15 MP.
Azért nem igazán elterjedt típus lett ez a Fuji gép. Én inkább egy D40/D60-as Nikont javasolnék kezdésnek. Véleményt alkotni róla nem akarok, mert egyszer láttam élőben valakinek a nyakában lógni, de amiket olvastam, nem bizalomgerjesztő. -
Degeczi
nagyúr
az S3 lassan 6 éves, ami önmagában sem kevés de még nem lenne gond - viszont a hozzá felhasznált Nikon váz már 10 éves konstrukció, ami hatalmas idő!
otthoni felhasználásban is könnyen megérezhető, h pl. az AF beltérben sokkal bizonytalanabb és lassabb mint a maiak, a kis keresőben pedig reménytelen a kézi fókuszálás, vagy hogy nagyon lassú a sorozatlövés, vagy hogy régi rendszerű a vakuvezérlés
ugyanakkor ez természetesen sehol nem jelenti azt, h használhatatlan lenne, pusztán a lehetőségeket határolja be kissé - és persze azt sem jelenti, h egy mai vázzal jobb képeket tudnál lőni, pusztán a lehetőségeid lennének szélesebbek
-
Degeczi
nagyúr
nem csak azoknál: a 12 Mp-es CMOS-al szerelt modelleken (pl D300/D90), sőt, a teljes képkockásokon (pl. D3/D700) is ISO 200 az alapérzékenység...
a D70/D40-en legalább az elektronikus zár miatt ennek nincs kihatása a vakuszinkron idejére, így semmi gyakorlati hátrányát nem látod (ha mondjuk nappal kellene hosszú záridőt alkalmazni, akkor egy ISO100-ról induló modellel sem vagy kisegítve, az is csak 1 FÉ különbség. Ténylegesen hosszú záridőkhöz komoly ND szűrő kell)
-
Szten Márs
nagyúr
Egy darab pixel, vagy x pixelből álló góc? Ha ez utóbbi, akkor mennyi az az x?
Egyébként teljesen lényegtelen, igen sok gépnél előfordul ilyesmi, kapásból az enyémnél is, két góc is van, de valós felhasználás során a legkisebb mértékben sem zavaró. Ha RAW-ban fotózol és Adobe programmal konvertálod át a RAW-ot JPG-vé, vagy más emészthető képformátummá, akkor meg amúgy is automatikusan kiszűrésre kerül ez a hiba. Más konvertereknél nem tudom hogy megy. -
Szten Márs
nagyúr
Nem, nem kellene. Ilyen jellegű szűrést általában csak hosszú, több másodperces expó után végeznek a gépek. Összességében én azt mondom, hogy ha nem zavar, akkor ne törődj vele, nem lesz ettől kevesebb a géped, az elkészült kép pedig pláne nem. Még ha jpg-ben fotózol is és valamiért pont úgy jönne ki a lépés, hogy bármi okból nagyon zavaró egy-egy képen a hiba, photoshopban kb. 2 másodperces munka egy ilyet eltüntetni.
-
Balinov
félisten
adamka16, szerintem az utobbi par hozzaszolasbol kimaradt egy fontos dolog. A fejleszthetoseg es a rendszerben valo gondolkozas.
Szerintem mielott bevasarolsz, gondolkozz el azon, hogy kozeptavon fejlesztened-e a rendszered, ugymint plusz objektivek, vaku, szurok, es ha igen, akkor annak milyen koltsegvonzata lehet a jovoben. Pl. ha mondjuk tervezel egy telet, erdemes megnezned, hogy az adott markahoz milyen arban lehet hozzajutni a cel objektivhez.
Remelem erted mire gondolok, kicsit koran van meg
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
adamka16
őstag
Őszintén megmondom, mindegyik gép idegen nekem mert egy filmes tükrös gépen kívül, más cserélhető obis gépet nem használtam még. Úgy néz ki, hogy majd ma pécsen meg tapogathatok 1-2 de ez még nem olyan biztos
Objektívekre biztos vagyok, hogy nem fogok tudni sokat költeni ezért gondoltam egy alap KIt obira kezdésként és majd ha találok egy használt, jó árú 70-300-as telét esetleg stabilizáltat, akkor másra nem is lesz szükségem. Célom, hogy a mostani gépem nagylátója alá menjek ami 36 mm, teljes telén pedig 432 mm. Ezek nekem untig elégnek kell lennie.
Amit KIT obiként adnak az 500D-hez, nem tudom milyen minőségű, így talán később cserélni fogom, de egy jó darabig ez is megfelelő lesz.
Viszont ahogy azt már korábban említették, hogy a nikon alap obik viszont jobb minőségűek, de viszont ezt én sajna nem tudom. -
t_a_m_a_s
őstag
Hehe, ez egy ilyen bringa Mindenki úgy indul, hogy vesz egy duplakitet, aztán vége is. Pedig az még csak az eleje, nagyon az eleje Én is így jártam.
A vakut gondold át, egy csomó hasznos dolgot lehet venni az árából. Én is rá voltam kattanva, megvettem az SB600-at, de nem nagyon használom ki... Ha nincs fény, ott a jókis 35/1,8.
Holnap majd jól beletépünk...
-
-
Mercutio_
félisten
Aki szeret obitcserélgetni az vegye a 18-55+55-300-at, esélyes, hogy amit 360-on lőtt azok minőségben nem jobbak, mint amit a D5100-al lőne 105-ön, majd croppolna
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Throme
veterán
-
Mercutio_
félisten
Jah, még ezt akartam írni, csak el kellett mennem a géptől, hogy a Nikonos topicban érdemes ezeknek a dolgoknak utánakérdezni, ott van gyakorlati tapasztalat
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Throme
veterán
Nézted a gyutáv ábrát?
Ott láthatod, hogy valójában mennyivel kisebb a különbség ahogy mész felfelé.
100-200 közt a látószög 12°-ot csökken, míg a másik esetében még 4°-ot se.Ne úgy számold, hogy kivonod egymásból a mm értékeket és azt mondod az az 5mm nem sok!
Ilyen alapon a 55mm és 105mm közt sincs igazán különbség, tehát nincs értelme 105-ös obit venni, elég a kisebb is.. Mégsem az 18-55, 55-300 párosítást ajánlod.Másrészt ha valóban nem annyira jó képminőségben az 55-300 mint az előd, akkor is a nagyobb átfogásút vennéd? Én biztos nem.
Nyilván nem akarlak meggyőzni, hiszen azt veszel amit szeretnél, csak nem biztos, hogy a nagyobb átfogásúval jársz jobban.
-
Throme
veterán
Természetesen nem veszünk össze, csak megbeszélgettük a dolgokat.
Telét amúgy is ritkábban használjuk általánosságban véve. Az 55-200VR egy nagyon praktikus obi. Kis súly, kis méret és egész jó képminőség.
Ha tényleg picivel jobb a képminősége a 300 végűnél, akkor azért - szvsz - elgondolkodtató megéri-e az a kis plusz gyutáv. Kinek mi a fontos alapon.Hozzád hasonlóan én is 105 és 200 obikkal fotózgattam. Kirándulásnál ha az 55mm kezdet elég volt, akkor akkor fent is hagytam, persze sokáig nem tudtam nélkülözni a 105-ös lencsét .
Vagy pl virágfotóhoz is remekül lehetett használni . -
gabag28
tag
Na igen. Néztem az Olympus MILC-ek közül az E-PM1 és E-PL3 vázakat amelyek még a számomra elérhető árban vannak kitben. Kereső egyiken sincs, 60e-ért meg sokallom a külön megvásárolható EVF-et. Hátsó LCD láthatósága napfényben az a boltban nem derült ki. De az E-PM1 ki is esik mert kezelhetetlenül parányinak tartom saját magam részére. Az E-PL3-on legalább már egy vezérlőtárcsa van. Az ennyire parányi MILC-nek azt gondolom palacsintával van értelme, mert úgy még zsebben elfér. Egy 14-150 obival semmit se nyerek azzal ha a váz parányi, nincs markolata stb. Ebből a szempontból a Pana G3, G5 az valóban jobb, azon ráadásul EVF is van. Viszont ez a váz a Pana 14-140, vagy a valamivel olcsóbb Oly 14-150 üveggel együtt is már túl drága. Egyelőre azt látom a m4/3 eddig nem nyerő nekem mert amit szeretnék az árban már nem játszik.
Mondjuk ezt az árazást nem nagyon értem. Néztem az Olympus 14-42 objektívet valami 85 ezerért adják a 40-150-et 100 ezerért, de a két objektívet együtt + egy E-PM1-et meg 129 ezerért. Azaz a két objektív külön 55ezerrel drágább mint a két objektív és az E-PM1 együtt De a 14-150 obit is 179-ért mérik külön, kitben pedig egy E-PM1-el is csak 10 ezerrel drágább. Azért DSLR vonalon nem látom azt, hogy a belépő vázakat nulla pénzért adnák az objektívhez.
Megnézem az ajánlott Sony slt37 gépet is mert az eddig kiesett a szórásból.
-
Nikla
tag
"Saját" versenyeinken fotózok, jobb hinyán... így kb 300-400 helyre kerül szét az a kép amit csinálok, nyomtatásra viszont <10 db. Ezt akartam érteni
A táj és portré fotózáshoz jó kis gép az FZ38am ami most van. (az én szintemen)
A legfőbb bajom most az, hogy minden olyan helyzetben, ahol gyorsan spontán szituációkat kell fotózni, de nem a legjobb a fény, meghaltam. Nagyon sokszor vannak előttem ránézve dolgokra képek, melyekről tudom, hogy most nem fogom tudni megcsinálni, mert nincs elég fény, de vakuzni se lehet/nem érdemes..
pl: ezek a versenyek ált termekben kerülnek megrendezésre, olyan fényviszonyok közt, amit nem tudom miért de ez a gép utál (ebben a zónában a leglassabb a fókusz, téveszti is sokszor, stb. több és kevesebb fény esetén is jó, de ebben nagyon nem).
Vagyis itt akadok meg több dologban:
0, ugye no vaku mert verseny, de nem is lenne elég gyors
1, a gép maga nem elég gyors (mind obi mind mind mondjuk egy burst esetében)
2, sajnos iso 200 fölé nem mehetek, mert ott már zajhatáros PS el se tudok vele mit kezdeni
3, manuál fókusz nagyon nehézkes, így sok a rosszul fókuszált kép, mert az automata ebben a gépben erre nem jó / én vagyok teljes moronösszegezve, egy olyan géppel már ki lennék segítve amivel több esélyem van (van esélyem) ilyen szituációban. nem akarok én sportújságíró szinten lőni..
Erre viszont nagy vonalban bármilyen értelmes közép dslr megfelelhetInnentől azt hiszem az extra igények jönnének, de ezzel is úgy vagyok, hogy pl.: makró obi mindkettőre van és jó is makrózásra, stb.
Vagyis ugyan ott tartok és ezzel a bajom, hogy ebbe a kategóriába, sok típus belefér.Ha már váltok, akkor szeretnék olyanra, aminek van jövőképe, ami mellett most kicsit átállhatok arra, hogy akkor most obikat vásárolgatok, de váz maradhat. nem baj, ha jóval többet tud, sokat kell még tanulnom.
jó lenne ha külteret is bírná, ha aksit se zabálná, ha lehetne később egy kisebb rendszervakút értelmesen kezelni, stb.
Bajom, hogy amerre az interneten nézek, nagy a háború, igazi érvek nincsenek sokszor. illetve vannak az ilyen, "kezdő dslrnek vegyél sonyt,pentaxot,nikont,cannont, mindegy, mert az igényeidnek kvára megfelel, nézz be egy boltba és fogdosd meg" típusú cikkek... ezért vagyok bajban, mert nem állok azért úgy, hogy minden félévben gépet cseréljek..
ezért kérdeztem olyan dolgokat, amiket nem tudok, de máshol javasoltak: pl regionális obi árak nikon vs canon.
röviden túl sok az infó, túl kevés a pénzGondolkozom pl pentax-on is, mert ár/értékben amit találtam az alapján nagyon erős (állítólag), és igaz, nincs 65468+ féle obi, de nekem alapban kell szerintem 3-4 általános, semmi túl profi, semmi túl (kib) drága, semmi nagyon speciális és extra...
Ezért dobtam fel a kérdést, mert kicsit tanácstalan vagyok, pedig ennyi körbejárás után általában már nem szoktam semmilyen témában az lenni, vagy legalább elképzelésem van
[ Szerkesztve ]
Ha a hangya saját súlyának 50x -esét bírja el, akkor 10g hangyát le lehet küldeni egy sörért :)
-
tag
-
BiriBum
őstag
Nem akarom a flame-det folytatni, de próbálj azért objektív lenni.
Húzzál egy vonalat a megfizethető kategóriánál és ott számold össze, hogy mennyivel több van abban a sávban. Ha még a stabilizátorosak is, akkor az extra és plusz pénz. (Sony-Pentax-Oly-vázstabi).
Keresd meg a Pentax Limited sorozatát a Canon és a Nikon kínálatában.
Nikon belépő-nincs fókuszmotor a vázban. -
-
jjeahh
nagyúr
ja, ha találsz megfelelőt a kiegészítők, obik közül, mindegy, hogy mekkora a választék...viszont pl adapterezhető manuál üvegekben verhetetlen, szinte nincs is olyan obi, amit feltekernél, de nem lehet ha ez számít, az említett nikonok elvéreznek...na meg ha a samut nézegeted...na arra tényleg kevés a kiegészítő, az obipark is kisebb mint mft-re, na meg nekem nem tetszik a műanyagfeeling, gondolom nem is valami strapás. A dslr érzés..ebben van valami, néha én is kívánok egy kalapácsot kályhacsővel, viszont engem kárpótol valamennyire a kis méret-nagyon tömör aluminium-acél váz életérzés az olyval a legjobb, ha megtapogatod a cuccokot valamelyik áruházban...illetve el kell döntened, hogy szükséged van-e keresőre, és milyenre, fontosabb-e a dslr feeling, markolat, mint a kis méret/súly, stb...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Throme
veterán
Én is használtam 55-200-zat.
Még most is szoktam másik telével 135-200 körül pl portrét lőni. De ugyan úgy virágokat, vagy legutóbb repcsiket (ezt már 300-on nem az 55-200-zal).
Szóval egész jól használható nem csak 200-on. Másik előnye az 55-ös kezdés. Kirándulás során volt hogy max 2-t kellett háralépni és már jó is volt az 55mm, elkerülve az obicserét.Ha arra gondolsz, hogy nagy a közös szakasz, hát az lehet, de szerintem jól megférnek egymás mellett és ez a tele elég kicsi és könnyű, ami túrázás során nem hátrány!.
Szerintem nagyobb idegbaj a 18-55 - 55 - 200 kombó, mint a 105-ös kombó
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Nem vitás a 300-as vég jobb, de ugye a kérdező által linkelt lehetőség szerint a 200-as obival adják azt a konfigot.
Amit a második bekezdésben írsz, amiatt hüppögtem régebben az első gépvásárlóknak, hogy neeeee 18-55-tel vegyék. és akkor jöttek páran, hogy az nem rosszabb, sőt torzítás, CA ...mitttudoménmi hangyafasznyival jobb..
Persze jó páran nem tudnak várni 1-2 hónapot +ban és megveszik a kis kitobit. Aztán az lesz amit írtál, vagy örök tartalékobi lesz belőle....
Ne értsd félre, nem ellened irányult amit itt írtam, csak eszem bejutott...Tudod ugyanezt elmondják a 200vs300 végekre is, hogy minimális a különbség.
Egy 300-as teléből aps-c-én 24 MP-es szenzorral közell ekv. 600 mm-ert lehet "csinálni". Most akkor?
A 105 vs 200 ráadásul láthatóbb differencia mint az említett 200vs300...Melyik 70-300 van Neked, és azt használtad a repülőnapon is?
(#15564) Anubris: amíg nincs család és nem kell sok más cuccot vinni, addig jobban jársz a 18-105/70-300 párosítással szvsz....
[ Szerkesztve ]
-
-
k1csi
senior tag
Nagyobb telénél tökéletesen igazad van.
Viszont pl. pont a Canon a budget (és kezelhetően nagy) fix nagylátó sorból csinált egy pofátlanul drága új verziót (24, 28, 35mm). Ezeken a gyutávokon vsz. a szenzorstabi simán versenyképes lehet (legalábbis a jobbak).Nekem a Pana GX7 tetszik ilyen szempontból (sajnos a hatékonyságával kapcsolatban vannak még fenntartásaim, de vsz. ez a jövő), ha van stabi az obiban (vagy az jobb mint a vázé) az preferálja egyébként a szenzor megy. Ugye a Pana is az obikba rakta eddig a stabit, szóval ez még mindig nyitott lehetőség a nem stabis vázak gyártóinak is.
Amit az Olympus az újabb vázak terén felmutatott az alapján nehezen hiszem el, hogy nagyságrendileg 100mm alatt megérje, hogy minden fix nagyobb, komplexebb és drágább legyen a stabi miatt.
Ha elsősorban telézel (vagy fontos neked a tele) akkor én is az obi stabira szavaztam volna.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Schuby
aktív tag
Nem tudom miért haraptok ennyire erre a pixelszámra de a kérdés nem ez volt, legalább is nem ennek szántam.
A kérdésem akkor úgy hangzik, hogy az eddigiek alapján az 5100+18-105 volt az ár-érték arányban a Best Buy.
Az általam látott dupla kit ehhez képest hogy helyezkedik el. Jobb vagy rosszabb ? Leginkább pedig a MIÉRT érdekel, mert ez alapján tudom a saját véleményem kialakítani. Valószínűleg ha nekem a +8 Mpixel okozna boldogságot, nem gondolkodnék a dolgon, tök mindegy hogy az átlag usernek mi elég, sok, vagy kevés
A 120 feletti fényképezésre egyszerű a válasz. Ha van használom, ha nincs nem, úgyhogy ez , mint döntő érv kiesik.x230, N53SN, D7200, BV6000S
-
Schuby
aktív tag
Na és el is értünk a lényeghez. Visszaolvastam, és mindig csak ez van leírva. Hogy több a lehetőség benne. Vagy ahogy te írtad a váz által nyújtott szolgáltatások. Na konkrétan ez érdekelne engem, hogy mik ezek a szolgáltatások? Mert lehet neked mint profinak ezek sokat érnek, nekem mint egyszerű polgárnak aki csak az emlékeket gyűjti egy mappába csak keveset.
A kihajtható kijelző..... nem tudom. Egy videokameránál jó dolog mert lengeti az ember. De elvileg itt a keresőbe illik nézni, nem? De erre is elfogadok érveket pro és kontrax230, N53SN, D7200, BV6000S
-
k1csi
senior tag
Több vakut használtan vettem (akárcsak a teljes mFT felszerelésem), vsz. itt sincs nagyobb kockázat mint másnál.
Ha valaminek ismert szériahibája van azt kerülni kell (pl. szalagkábelszakadós obi, váz aminek a zárja hajlamos meghibásodni stb).
*Ropi* írt egyszer a vakukról itt.Ennek ellenére én simán bevállaltam pl. a Canon 580 EXII-t is használtan annak ellenére, hogy ugye ez az a vaku ahol sansosabb, hogy pro fotós használta ipari szinten (eddig semmi baja egyik vakumnak se).
Úgy voltam velem, hogy ha csőcsere ára befér az új meg a használt ár közzé sokat nem kockáztatok. Persze alaposan megnéztem (használati nyomok, zoomol a fej, szabályozhatóan villan, HSS megy stb).
Egyébként a derítés ha a nappal szemben kell egyáltalán nem kicsi villantás (ilyenkor szinte mindig maxon megy a cső vagy a közelében)...
Sőt, ha süt a nap akkor szoktam legtöbbet vakuzni...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Airsoft
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Facebook és Messenger
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II