-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nesa
veterán
Ahogy nezem valamelyik sehogy viszont ez kb valalhato.
-
jjeahh
nagyúr
nekem is hiányzik az időjárásállóság, a biztonságérzet miatt, de azért simán használom az e-p1-et brutál hidegben, hóviharban is, sztem ilyesmi nem tesz kárt ezekben a vázakban, inkább az esőben fotózástól kell tartani...bár már párszor azt is átvészelte a kis oly...
na mindegy, ha úgy gondolja, hogy nem jelent gondot a súly-mérettöbblet, nem kell evf, meg a többi milc feature, akkor sztem is jobban megéri egy dslr+sigma 10-20
én személy szerint nem a súly miatt nem favorizálom a dslr-eket, meg mert akadályoz a méretük, hanem mert olyan pici a kezem, hogy egy jobb tükrös masinát meg sem tudok markolni, a belépő cuccok meg kisebbek, de túl gagyi építési meg anyagminőségűek.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tikakukac
titán
-
80hun
addikt
Az A6000 után vszínű A7 lesz a következő amit veszek a kis manuálmániámhoz.
A D5200 meg elképzelhető hogy le lesz cserélve egy Fuji x-t10-re ha 1 év mulva még kapni.
Persze az MFT is szóba jöhet főleg a Pana a fogása miatt.
I
gaza van Eperkutyusnak ha így fejlődik a milc oldal nemsoká eltünnek a különbségek és akkor tényleg jaj a DSLR gépeknek. -
silmatauki
őstag
"Szal amit várok, még "rágyúrnak" erre a szenzormozgatásos hi res módra, és leviszik olyan 1/100 1/200s-re a ciklusidőt.."
Na ja – ez az, amit nagyon hiányolok mind a GX8-ból (ha már ilyen durván drága lett) meg az A7R2-ből, ha már a hardver (az IBS) ott van. Veszett jól teljesít mind az EM5Mk2-ben, mind a Pentax K3-II-ben.
-
jjeahh
nagyúr
Azért egy pana gm-től meló közben valószínűleg a falra másznék az ergonómia teljes hiánya miatt, ezért szeretem annyira a gh2-őt, na meg mert hack-el elképesztő videót tud. Videózni szerintem a kihajtható kijelző is alap, nélküle kínszenvedés legalábbis számomra... ezért ábrándozok arról, hogy gh melóra, gm meg túrázni kéne. Ha lemegy a gm5 ára, majd a g3 helyett lehet, hogy tényleg megfontolom, bár a sigma 60 nagy lenne rá, mellé meg túl pazar egy 45-öst is beszerezni... na meg ott a 4k, ami videósoknál, főleg pana fronton lassan átlagosnak számít, 1-1.5 év múlva már nem biztos, hogy vennék olyan gépet, ami csak fullhd-t tud. De mindegy is, most vannak fontosabb dolgok is, pl. fluid fejes állványt még mindíg nem vettem és kéne egy glidecam is vagy valami hasonló
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#31733248
törölt tag
(#31439) ati3x
"Nagylátószögü zoom van. És igen igazad van, drága. De a többiben?"
Akkor nézzük csak szépen végig egyesével:
Canon 10-18mm: 77 ezer. A Panasonic 360 ezerért ad egy 7-14mm-est, az Oly 380 ezerért tud ilyen átfogást kínálni. Durván 300 ezer forinttal drágább egy hasonló obi MFT-n...
Canon 85mm f1.8: 101 ezer. Az Oly 75mm f1.8 297 ezerbe kerül. Ez is közel 200 ezer forinttal drágább.
Canon 50mm f1.4: 94 ezer. Nincs is igazán hasonló, ami a legközelebb áll hozzá, az a Pana 25mm f1.4 180 ezerért. Persze az meg nem kifejezetten portéobjektív, szóval... Nézzük meg esetleg a Pana 42.5mm f/1.2 obit 1600 dolláros árcédulával?
Szóval nem véletlenül adaptereznek ám obikat. Egy olcsó, de jó Canikon obi a Sonyn sokszor értelmesebb látószöget is ad, mint általában MFT-n (hiszen hasonló szenzorméretre tervezték), így duplán is érdemes.
-
#31733248
törölt tag
(#31580) ati3x
Javaslom, nézd meg ezt, írtam az A6000-ről és a javasolt olcsó, de jó kiegészítőkről.
(#31588) gunex
Én a helyedben Nikon D5200-at vennék, ha mindenképpen tükröst akarsz. Egy jól kezelhető, középkategóriás DSLR-t kapsz jelenleg ennyiért, ami - szerintem - egyértelműen jobb a Canon 700d-nél.
(#31609) Zola8046
Javaslom, nézd meg a Sony A5000-et is. Nekem volt már, bátran ajánlom. Kicsi, de jó fogású váz, a feleségednek sem lesz gondja vele. Hogy könnyebb legyen a méreteket viszonyítani, nézd meg ezt.
Itt vannak a tesztjei:
http://www.photographyblog.com/reviews/sony_a5000_review/
Ez pedig azért lehet talán érdekesebb, mert összehasonlították a képminőségét a Nikon D3300-zal:
http://www.cameralabs.com/reviews/Sony_Alpha_A5000/index.shtml
[ Szerkesztve ]
-
-
Borg76
tag
Én tuti nem vagyok De kérdezni nem szégyen. Mivel nem vagyok benne biztos, ezért inkább mondja meg egy profi. Laikus fejjel úgy gondolom, hogy ami a gép előtt van a fókuszban, az legyen éles, és ennél a típusnál eleve felvetődött már korábban említett hiba. De csak jön egy szakértő, és leírja, hogy b@..sz vagyok , vagy indulhatok a boltba.
[ Szerkesztve ]
-
HagaNRG
őstag
"Azt is mesélte, hogy pár kuncsaftól megkapta, hogy ilyen géppel bárki tudna jó képeket csinálni. Na ilyenkor volt, hogy gonosz módon áttekerte manuál módba, és odadta a gépet, nosza rajta!"
Mondjuk ezt a kuncsaftok 99%-ával nem lehetne megjátszani, mert aki látott már fényképezőt, az tudja, hogy M-ből Automata módba kell áttekerni és máris megvannak a csodaképek a kuncsaftok által is, ha azt vesszük.
-
jjeahh
nagyúr
Én is, de előtte azért lőnék pár szaladó kutyás képet vele a tele végén Mondjuk az e-m1-ben is van pdaf már... Ez is egy olyan ficsőr, amit lassan már belerakhatnának néhány belépő olcsóbb milc-be is, én pl. nagyon hasznát venném
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mirman
őstag
Ez nem opció sajnos , jelenleg ugyanis ez van erről szeretnék váltani. Egyszerűen nem érzem jól magam vele , nehéz megfogalmazni és mar megtettem egy masik forumon ott sem igazan ertettek ugyhogy most itt ezzel nem farasztalak titeket újból.
Váltani szeretnék ez a lenyeg ezzel kapcsolatban varom a Nikon , Canon ötleteket.
A legfontosabb a képminőség, hidegen hagynak pl a videozasi képességek . Az adott összegből szeretnem kihozni a legjobb vázat amire lehet építkezni megbízható lesz jópár évig. Egyenlőre a 85mm F1.8al kesobb pedig majd a fényerős zoomokkal. -
Tin_Shield
őstag
Úgy tűnik igen. És ez nem csak fotós, hanem az alany oldalról is megfigyelhető. Én szerencsére amatőr vagyok, a magam örömére képelek, pont lesz@rom ki mit gondol a cuccomról Egy profit meg a portfóliója minősít nem a felszerelése - szerintem.
(#32933) Mirman
Szenzorban a Nikon jobb, a Canon APS-C kb. a m43 szintjén van, legalábbis a tesztek szerint. A gyakorlatban persze szerintem ez is elég, én inkább a használhatóság felől közelíteném meg a dolgot, egy személyes ismerkedés a kiszemeltekkel lehet el is dönti a kérdést. Az olcsó belépő DSLR-eknek még egy laikus szemében sincs nagyobb "presztízsük" mint a MILC-eknek, szóval feljebb nézelődnék. A 85-ös objektív mindkét márkánál rendben van, fényerős alapzoomból a Tamron 17-50 jó, a gyáriak aranyáron vannak, hasonlóan a fényerős telezoomokhoz. És még egy, a saját DSLR-es tapasztalatom alapján: én olyan vázat keresnék amiben van AF finomállítás, ez sem csodaszer, de semmitől többet ér, e nélkül könnyen törzsvendég lehetsz a szervízben És az objektív vásárlásnál nagyon alaposan tesztelj, mindenféle rekesszel, közeli és távoli témákra, a zoomoknál különösen, a fázis AF nyűgös tud lenni.
-
80hun
addikt
Az A6000-nél az autofókusz nagy isten. , kiemelkedik az összes gép közül főleg gyors mozgás lekövetésében.Ami egy jó dolog még hogy a 179 fázispont lefedi a teljes szenzort.
Fix sorból már a sigma dn-ekel(19,30,60mm) kiemelkedően jó minőséget hoz..Gyári obik 35/1.8,50/1.8 nagyonjók.
A 30mm-es sony makró sem megvetendő obi
Zoomból 18-105, 18-200 ami nagyonjó, de az 55-210 is frankó képminőséget hoz.
A kitobi(16-50) átlagos de nem marad el egyáltalán a többi kitobitól.
Extákban ami nincs beépítve megvehető hozzá elég sokminden.
Ami még jódolog hogy a C1 sima verzója ingyenes a sonyhoz, És a Pro-ra frissítve se kell sokat ráfizetni(50eur).Szerintem a legjobban sikerült sony váz.
-
#40935168
törölt tag
Bizony.
@ grigo: Az Oly 75 veszélyes jószág és az a baj, hogy ezzel kezdtem a sort és utána ez volt a mérce az összes többinél. Oly 75 + Oly E-M1 egy büntető szett, pont. Neeem, nem vagyok hajlandó erről vitát nyitni, kegyetlen jó. Fotóra, de én a video-ba tojok, először fotózni akarok rendesen megtanulni, nem ülök egy seggel két lovat.
A 75-ös borzasztó éles, fényerős, 150 mili ekvivalens, így stúdióban csak akkor, ha jó nagy terem .. amúgy nem.. (vagy csak portré) .. de kültéren a "holy shit" kategória, a szent grál. Atom karc, atom selymes bokeh, a fénygömbök egy esti fényes városi háttérnél a képszéleknél is gömbök (nem ovális macskaszemek, mint APS-C vagy Fullframe szenzornál), saroktól sarokig félelmetesen jó képélesség tök tágon 1.8-on is, szóval ilyen godlike darab. Na ezt teszteltem egy hétig és akkor tudtam, hogy ennek én nagyon hamar függője leszek, az nem volt kérdés, hogy kell-e. A menü kicsit kényelmetlen, a Nikon ehhez képest egy logikai übertökély, de az Oly kezelése viszont nagyon klassz. A 75-ös első pár képkockája nálam heves anyázással párosult. Katt - belenéz - "anyáááád..." ... katt katt .. katt .. megnézi őket .. "pfffff"... katt katt ... belenéz ... "anyáááád".. - na, így kellett elképzelni. Fotós haverommal lőttük a modellt kültéren, falevelek, ősz, nagyon röhögött, hogy nonstop anyázok, pedig nem szokásom, szegény modell meg pislogott, mi bajom, aztán meg már máson pislogott, mikor A4-ben megkapta bekeretezve tőlem a kedvenc képét.
Utána mentem ismerőshöz, Fuji X-T1, uhh. Gombok, elrendezés, menü, stb -> hubazmeg. Kösz. Nem. Tartottam a kezemben egy tapasztaltabb fotósként a gépvázat, Canonon kezdtem, Nikonra mentem tovább és Oly-ztam egy hétig, aztán Fuji a kezemben és nem tudtam bakker, mit nyomjak és mit hol keressek. Sajnos türelmetlen ember vagyok, visszaadtam az ismerős kezébe hamar. Pedig az üveg és a képe wow.. gyönyörű, csodás, álomszép meg minden. Ráadásul ő már nagy. (Na nem mintha egy markolatos D800 után számítana a méret).. Meg nekem kicsit a Fuji világ olyan .. ööö .. mondanám, hogy Apple-ös meg geek meg hipster de igazság szerint .. igen, kurva hipster. Szóval Fuji nem. Erre rájön az akkoriban X-Trans szenzor vs. Adobe Camera Raw féle pacás kép itt-ott pixelszinten, zöldek, stb, mert az X-Trans szenzoron nem Bayer filter van, hanem random.. úgyhogy a kezelés és a szenzor faktor két hidegvizes vödör volt az amúgy sem nagyon túlhevült Fuji érdeklődésemre.
Aztán mentem Sony bolt, Westend. Láttam, van kint egy A7, a sima. Meg egy 50-es .. Kipróbálhatom, van Önöknél ilyen ? Néztek rám nagy szemekkel, mi a fenét akarok. Én meg rájuk, hogy most totál idióták vagy tényleg nincs ilyen Sony-nál, hogy kipróbálom az üzletben ? Míg Oly-nál meg kb. hazaviszed és egy hétig masztizol rá .. Már azon gondolkodtam, elhozom, aztán törvény adta jogomnál fogva visszaviszem 2 napon belül, hogy nem kell, szar.
Na végül odaadták a Sony-t, kivittem a bolt elé (biztonsági őr a sarkamban). Gyökér lassú menü, tekerek-változtatok rekeszt, akármit és a skála lent ilyen lustán-bealvósan követi, elég közepesen rajzoló obi és a D800-hoz szokott szememnek 24 megapixeles létére igen magas zajszintek 3200-es iso körül + nincs szenzorstabi, lassú frissitési idejű EVF, aminek a felbontása sem az a hűde izé... Hát mondtam magamban, ehhez képest az Olympus egy űrkorszak volt két héttel előtte, kösz, nem, megvárom a Sony utódot. Jött is, de addigra én már belemásztam egy E-M10-be, 160-ezerért 300 expós váz, Media Markt fekete péntekes vétel és azután adta el a srác nekem.. full tiszta és új, egy hónapos se volt.
Vettem hozzá egy 45 1.8-at, ami nem egy 75-ös rajzban, de konvergál hozzá. Itt megemlíteném, hogy egy m4/3-os "kolléga" segített vásárolni, nagyon jó kis közösség
Az E-M10-re azért esett a választásom, mert túl jó. Az E-M5-nél modernebb már, szenzora olyan, mint az E-M1-é, azaz nincs AA szűrő előtte, a 3-tengelyes stabi nekem elég volt, nem kellett az 5-tengelyes, kijelző kb. ugyanaz, akksi idő is, kezemben kényelmes volt .. szóval nem indokolta semmi, hogy E-M1 legyen, a fázisalapú+kontrasztalapú hibrid fókusz sem, ami azért azontúl, hogy normálban és követőben is gyorsabb, mint az E-M10-é, nekem a statikus modellfotóimra és tájképeimre overkill ..
Egyszóval: E-M10, gyerünk. Nagyon szeretem, nagyon jó, próbálom belőle néha kicsavarni a maxot és meglepően sokmindenre elég a 16 megapixel, pláne ha fullhd-ben adok át képeket (1920px). Az, hogy gyenge fényben inkonzisztens a fókusza, hunting-ol néha, csavarni iso-t annyira nem lehet, persze darabig megy, de utána nem illik erőltetni, akksi idő nem sok, ... - de ezek nem zavarnak, mert amire nekem kell a fényképezőgép, nem haladja meg a kis Oly képességeit.
Mostanában agyalok visszatérni a fullframe világba, de ott közel sem ennyire jó a körkép. Kevés gyártó van milc-ben és kevés jó gép. A Sony A7R II iszonyatosan jónak ígérkezik papíron, azon izgulok, hogy nehogy csalódás legyen élőben is, mert az A7 is anno atom tetszett papíron, aztán élőben fogva és használva valahogy nem volt beszabehu érzésem, anyázás végképp nem
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
Erősködhetsz még, de gondold már végig légy szíves, hogy ha 1 perces time lapse videót akarsz készíteni, akkor ahhoz hány expóra van szükséged? Tök mindegy, hogy 2 percet vagy 2 évet sűrítesz bele. Ezt most vagy megérted vagy nem, de nem tudom másképp elmagyarázni. Akár ezért, akár azért, a témát mindenképp befejeztem.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
Régebben csináltam 1 perces timelapseket kompakttal és ahhoz 1500 kép kellett, így lett belőle a folyamatosnak mondható 25fps-os 1 perces timelaps videó.
A matek pedig: 25frameX3600sec=90.000shutter
Élettartamról, igénybevételről volt szó, nem a képkészítés sűrűségéről, hanem mennyiségéről... -
pandur99
aktív tag
Egy Fuji X30 még jobb lenne talán.
Frosttide:
DSLR-ből annyi pénzért nem mennél messzire, mert a fényerőt ugye komoly pénzért adják. Talán egy Nikon D3100 + belső motoros Tamron 18-50 vagy Sigma 17-70 macro HSM az, ami szűkösen beleférne a keretbe, de csakis használtan.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
őstag
-
Byk01
senior tag
Érdekes, most leírt egy véleményt, korrekten, belinkelte hozzá egy tesztelő videóját (amin látszott is a hiba), erre jött a trollkodás.
Én letojom, kinek milyen váza van, meg mit tart a legjobbnak, én teljesen jól megvagyok a D90-nel, de az, ami itt meg most már egy jó ideje, nem tetszik ... és valószínűleg nem véletlen, hogy egyre kevesebb a kérdező is."Szerintem kezdőknek tökéletes gép."
Econ szerint meg a Sony a tökéletes. Szerintem meg az a tökéletes, amit a mai kínálatból megvesz, mert mindegyik évekig ki fogja szolgálni, ha kérdeznie kell, melyiket válassza.És itt én most be is fejeztem, nem akarom tovább táplálni azt, ami ellen kifakadtam.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
grigo
őstag
Ha valaki esetleg szeretne ebben a kiszórásban (hol is van ez pontosan) gm1 vázat és obi nem kell neki az lehet összeállhatna velem, mert nekem meg majd 12-32 fog kelleni. Csak nem tudom mikor mert Sony 55 1.8-ra is nagyon rágyógyultam és nem tudom melyiket kellene előbb.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
silmatauki
őstag
Ja, én is nagyon csípem a GM1-et. Sokat fotózom tempomban, olyankor a csendes mechanikus zárja aranyat ér – miközben pl. a G7 baromi hangos, amit pont emiatt nem is használok templomban, bár az EVF jól jönne (az elektronikus shuttert meg tényleg csak végszükségben használom a G7-en a zaj/dinamika/bitszámkorlátozás miatt).
Ennél már csak a leaf shutteres gépek a jobbak (a Sony bridge/szuperzoomok/FF szuperkompaktok (Sony R1, RX10-ek, RX1-sorozat stb), Pana FZ1000, Fuji x100-sorozat stb.)
[ Szerkesztve ]
-
bigsee
addikt
[ Szerkesztve ]
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
-
silmatauki
őstag
én is nagyon sokat játszadoztam Sigmán (DP1M, DP2M), m43-on és Fujin (27mm stb.) a sunstarokkal.
Sajnos minél jobban megcsináltak egy obit (== minél kevésbé szögletesek a lamellák), annál gyengébb (széttartóbb stb.) a sunstar. Ezért van az, hogy alig van olyan obi, ami igazán látványos, azaz összetartó sugarakra lenne képes. Az egyik legjobb a Canon 16-35 f/4L IS (nézd meg pl. ezt a képet + alatta a szöveget: “The Canon 16-35 f/4L IS sunstar has 18 points.” itt: http://www.alexnail.com/blog/reviews/review-canon-16-35-f4l-is-vs-16-35-f2-8l-ii/ ), valamint a Canon 16-35mm F2.8L-sorozat. (Ezen belül a most kiadott Mk III is – az első képek alapján - szép sunstarokat produkál, lásd pl. https://1.img-dpreview.com/files/p/TS6720x4480~sample_galleries/2968676008/2715491102.jpg , https://1.img-dpreview.com/files/p/TS6720x4480~sample_galleries/2968676008/0102566631.jpg )
Szal a legjobb, ha tényleg fontosak a sunstarok, hogy eleve olyan rendszert veszel, ami képes normálisan kezelni ezeket a Canon obikat. (Sajna a Fuji pont nem ilyen.) Aztán beszerzel egy ilyen obit.
A fisheye-k általában nagyon gyengén muzsikálnak (“videokamera”, “olcsókamera”-jellegű 5/6-ágas sugarak stb.) - ezek közül ebből a szempontból a Samyang 7.5-ösét teszteltem m43-on. A sunstar-szűrőelőtétek (amit itt szintén megemlítettek) általában felejtősek a szivárványhatás és az erőteljes képlágyításuk miatt.
Persze más rendszerben is vannak normálisabb üvegek, de általában messze nem produkálnak ilyen szép sugarakat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Napelem
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen TV-t vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Futás, futópályák
- Mini-ITX
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Raspberry Pi
- További aktív témák...