-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Whitmarsh
csendes tag
válasz Khelben #9856 üzenetére
Canon EOS 1100D kit 18-55 kb.125e
Canon EOS 1000D kit 18-55 kb.142e
Canon EOS 500D kit 18-55,75-300 kb.180e. Drágább de szerintem így nagyon megéri. Csak a váz 150e köröl van, a 18-55-ös objektív 25e, a 75-300 ojektív pedig 50-60e.
Nikon D3100 kit 18-105 kb 153e
Nikon D3000 kit 18-55 kb.125e -
Mercutio_
félisten
válasz Khelben #9856 üzenetére
Pentax K-x helyett K-r, gyorsabb és pontosabb az AF Liveview alatt, 230 helyett 920ezer képpontos LCD, saját akku és kapható hozzá utángyártott is fillérekért, valamint van fókuszpont visszajelzés a keresőben, meg persze videózni is tud.
Van hozzá f*sza fényerős kicsi, könnyű fix obi (35/2.4) ha művészkedni akarsz, vagy kevés fényben fotózni, 50 újonnan, de használtam 40 körül is ki lehet fogni garis darabokat, a régi manuális obik még olcsóbbak és van velük egyszerre fénymérés és fókuszvisszajelzés, nem kell adapter sem, de persze adapterrel is felmennek az M42-es obik.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
csakb
őstag
válasz Khelben #11302 üzenetére
Szia!
Az igényeid közül valamit fel kell adnod, mert ennyi mindent semmi sem teljesít egyszerre. Ami legközelebb esik minden kívánalomhoz, az meg nem fog megállni 250 k-nál.
A legtöbb közös pont egyébként ironikus módon az Olympus E-M5-tel van (csak váz: 330 kHUF), de annak nem forgatható minden irányba az LCD-je.
-
csakb
őstag
válasz Khelben #11302 üzenetére
Sony SLT A57? Talán ez áll legközelebb az igényeidhez, és duplakitben kicsivel 250 k felett van.
Nikon D5100: duplakitben 250 k alatt, viszont nem szenzorstabis. A VR-es obik viszont jók.
Canon 600D: l. Nikon (csak nem VR, hanem IS), valamint videómódban a kontraszt-AF nem valami acélos.
Panasonic G3: duplakitben 250 k környékén, videóban is kiváló, nem szenzorstabis, az obiválaszték egyelőre drága.
-
rosta11
tag
válasz Khelben #11302 üzenetére
A Sony SLT A57 egy kiváló, mindenes gép.
A fix tükrös gép AUTO ISO értéke 100-3200 között van. Egy fényerős objektívval igazán jól lehet használni. A normál maximális ISO érték 16000. Van egy öt lövéses funkciója is, amelyek összedolgozásával akár 25600 ISO-t is tud JPEG-en.
A fix tükör nem porosodik. Ez különben felnyitható és az érzékelő azért takarítható. De csak ritkán van rá szükség.
A fix tükör miatt másodpercenként 10-12 képet készít attól függően, hogy a kép mérete mekkora. A pufferét megnövelték a korábbi A55-höz képest. Az AF az A55-höz képest még akkor is fogja a sorozatban a tárgyat, ha az ideiglenesen eltűnik egy másik tárgy mögött. A legdrágább sportgépekhez hasonlóan, csak itt nem vergődik a tükör. A kis pénzű sportfotósok, vagy állatfotósok néhány fényerős objektívval jól képesek vele dolgozni.
A videó a legjobb dlsr-ekkel vetélkedik, automata üzemmódban, manuálisban, A, S, P, M-ben is megy. Voltaképpen eleinte ezért az automata videó üzemmód miatt tették be a fix tükröt az SLT-be. Aztán kiderült, hogy ennek számos más előnye is van.
Az LCD minden irányba forgatható, befordítható a gép felé is, ha azt akarod, hogy ne lássák a képedet. Az élőkép magáról az érzékelőről jön.
Az EVF kiváló, bár az A65,A77 OLED keresője hangyányit jobb. Hozzá képest a belépők OVF-jei kis lyukak. Látod, hogy milyen lesz a képed, el sem kell venned a szemedtől a gépet, ha változtatni akarsz valamit a beállításon. A kompaktok EVF keresői nem is hasonlíthatók ehhez.
A szokásos beépített stabilizátor 2,5-4 FÉ-ket tud.
A Sony, mint elektronikai óriás jó néhány trükköt betett a gépbe, dinamika növelés, panoráma kézből vízszintesen, függőlegesen, 3D (már akinek van Sony 3D készüléke), optimális portrékivágás, arcfelismerés (tárolod a család tagjainak az arcát, azok mindig élesek lesznek a képen), portré indítás mosolygásra, extrapolált max. 2x képnagyítás, amely jobb, mint a digi kivágás, de nem olyan jó, mint egy jó dupla gyújtójú objektív, meg még jó pár trükk, amelyek vagy beválnak, vagy nem.
A sony a múlt években elkezdte kihozni az olcsó, de jó optikai minőségű, de műanyag bajonettes objektíveket, no meg a méregdrága, kiváló házú Zeiss-eket, sony G-ket. Mellettük ott vannak a Minoltától örökölt kiváló használt objektívek. Engem a most beharangozott egy sony 18-135 utazó obi érdekel, amelyet a közeljövőben hoznak ki. A minoltának van a 28-135-ös Legend nevezetű objektívja, amely 80-as évekbeli. Ha ennek a minőségét hozza majd ez az új 18-135, akkor az nagy húzás lesz.
Kitobival együtt (viszonylag jó minőségű a kitobik között) 230-ért adják.
A zár az A65-ön 150 000-re garanciális. Lehet, hogy ugyanaz van az A57-ben is.
Hogy rosszat is mondjak az akksi csak 550 képet tud.
-
csakb
őstag
válasz Khelben #12588 üzenetére
Szia!
Mindkettő teljesen jó amatőr szinten. A D3100 előnye lehet, hogy LV-t is tud, és korlátozottan videózni is. A szenzora valamivel jobb, de ez talán csak akkor jön ki, ha RAW-ban használja. A 18-55 lehet, hogy szűk átfogás lesz az illetőnek egy hosszú zoomos kompakt után.
-
Santiagain
senior tag
válasz Khelben #12588 üzenetére
Ha nem akar objektívet cserélni, akkor az egyik legfőbb előnyét veszíti el a DSLR gépeknek. Cserébe kap hátrányokat. Méret, súly, mozgó alkatrészek kopása. Marad előnynek a szenzor méret, amit kitobival csak félig-meddig fog élvezni.
http://allergiadesign.com - http://www.flickr.com/photos/santiagain/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Khelben #15703 üzenetére
A felsorolt gépek között a Nikon D5200 messze kimagaslik. Ha mégis Canon kéne a jó videó miatt (Magic Lantern mellett), akkor a 700D-t el is felejtheted... az égvilágon semmi különbség nincs a 650D-hez képest. Ha meg nem kell az érintőképernyő, akkor a 600D is bőven jó és hopp, már spóroltál egy százast. De fotó módban ezek között a Nikon lesz a nyerő.
-
k1csi
senior tag
válasz Khelben #15703 üzenetére
Ha videónál kell az AF akkor az STM-es obi kell (rajza miatt egyébként is érdemes) viszont azt meg nem tudja a 600D kezelni azaz nem tudod azt a 100-ast megspórolni amiről Stauffenberg írt.
Kérdés neked mennyire kell az a videó...
Canon topikban írtam 1-2 gondolatot a videóról nem ismételném meg itt (röviden akkor egyszerű a hobbi fényképezős videó ha van EVF, videó képes szenzorstabi, fázis AF egyébként kiegészítőkkel is kompromisszumos lesz).Ha a hordozhatóság az elsődleges akkor m43 (mondjuk én akkor sem az E-PL5-öt venném, de ez én vagyok).
Ha munka akkor a D7000 (de jobb obival).
Ha videó akkor Canon (beltérben zajos lesz fényerőtlen obival).A külső vakut sem hanyagolnám, de ez megint én vagyok.
Egyébként egyáltalán nem látom miben magaslik ki a D5200. Felbontásban igen, de kell?
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #15706 üzenetére
"Az egész gépcsere ötlet onnan indult, hogy túl nagy az e-510, de rájöttem, hogy azt a minőséget nem kapom meg a milc-ektől, ezért nézek mégis dslr-t."
kápminőséget? miből jöttél rá? a mai milc-ek nagyja (ha nem az összes) oda-vissza agyonveri a 650-700d-t, vagy akár 60d-t is alázza...pl az említett e-pl5 is. vagy anyagminőséget? az oly-k, meg jó pár sony ebben is nyerő pl...szolgáltatás, testreszabhatóság? én nem nyomogattam nex-et, de állítólag nagyon kusza menüvel lettek megáldva, az oly-panák menüje viszont szerintem szépen átlátható, mégis nagyon komplex, fülétől farkáig testreszabható, tele okosságokkal
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #15718 üzenetére
olypanára a fixek nagyon jók...meg kézbevenni is más az e-pl5-öt a jó anyag-építési minőség miatt...de nincs kereső, magic lantern...kérdés, hogy mennyire veszed komolyan a videózást? ha minél jobb vid kellene bármi áron, csak férjen bele a keretbe, akkor valamelyik canon + ml és manuális fókusz...ha meg csak legyen hd videó és kész, akkor tökmindegy, ebben az esetben inkább a képminőség alapján válassz...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #15723 üzenetére
ez így nem is tom...raw konverziók? jepegről ítélni csak akkor érdemes, ha jpegben fotóznál...azonos beállításokkal vannak lőve? a fehéregyensúly, gyútáv pl nem hinném...és minden obi másképp rajzol
ez így tényleg csak játék, de legyen..
a1, b1, c3, d2[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #15726 üzenetére
mostmár nekem zavaros...ahogy látom te nem akarsz milc-et, nem jó a fogásuk stb...szóval canikon...sztem a d5200-al képminőség terén sokkal jobban jársz...a bibi az, hogy pár hozzászólással előbb még két dolog miatt akartad leváltani az e-510-et: kinőtted a képminőségét, és túl nagy, valami kisebb kellene...viszont a milc-ek valahogy mégis antipatikusak...hogy van ez? legyen kicsi és legyen dslr style, kalapácsforma? a kettő nem igazán kombinálható...max g5, vagy minidslr style g3... [link]
szerk: ezekből a képekből sok minden nem jön le, pl a magas iso-tűrés, ami sztem elég fontos, főleg kitobival, és ebben a canon a legrosszabb
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Throme
veterán
válasz Khelben #15711 üzenetére
"d5200-nál előfordulnak akadások, fotózás előtt is gondolkodik néha és az elkészült képet is lassan jeleníti meg"
Expo előtt lehet nem talált fókuszt a gép és azért nem exponál egyből. Ez lehet objektív probléma is (pl rossz fényviszony és nem fényerős obi). Szóval nem biztos , hogy a vázzal van gond.A lassú megjelenítésnek lehet az is az oka, hogy a nagy file-okat (24MP okán) egy lassabb kártyára írja a gép.
"Ráadásul a Nikon kit lencséit nem tartják túl jónak. Ellentétben a Canonnal, ahol a 18-135 STM-mel nyugodtan neki lehet indulni fotózni"
Egy 18-105 elég elfogadható eredményt ad, de nyilván nem szabad összehasonlítani komolyabb lencsékkel. Nem hiszem, hogy nagyon melléfogok, ha azt mondom a canon kit obijainál nem rosszabb.
A canon nemrégiben frissített a 18-135 lencséjén és jött amit írtál is.
A nikon pedig őszel jön ki a frissített 18-135-tel, a 18-140VR személyében. Erről még nincs teszt érthetően, de nem ígérkezik rossznak. Az mondjuk lehet, hogy drágább lesz a canon megfelelőjénél (nem néztem mennyi a canon 18-135 stm). -
-
k1csi
senior tag
válasz Khelben #15723 üzenetére
Remélem még nem lőtted le a poént.
A1; A3 túlszaturált, A2 valami gáz van a sárgával (de lehet csak a direkt napsütés miatt mélyebb árnyékban van). Egyébként lehet a fényviszonyok másak voltak pl. A2 direkt napsütés, A3 fátyolfelhős.
B3 (részletek miatt, de itt megint direkt napsütés volt, míg a másik kettőnél szórt fény) azaz a másik kettőnél hitelesebb a szín.
Részleteket tekintve C3, egyébként C2
D2/D3, ha csak egyet mondhatok talán D3Egyébként a 4 képből legalább 3-nál tök másak voltak a fényviszonyok (az árnyékokat kell nézni) azaz lényegében értelmetlen a hasonlítás mert a fény minősége az igazi különbség (ez egyébként általában is hatalmas befolyással van a fotókra). Még egy dolog: A képeket nem pixel szinten, hanem összességében szokás nézni, úgy van igazi értelme.
Én egyébként a helyedben megnézném az indexen a GH3, G5, GH2 vázak valamelyikét. Nem mellékesen első körben egy olcsó kitobit vennék (nem 14-százsokat), meg egy fixet. Egyiken sem lehet sokat bukni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
HollyBoni
veterán
válasz Khelben #15735 üzenetére
Mennyire gondolod komolyan a videózást? Kisfilmeket akarsz csinálni, elmélyülni a videózásban és nagyon számít a minőség, vagy csak simán megörökíteni dolgokat? Mert a D5200 és a PL5 sem sz*r videóban, csak a Canonnak szebb a képe, magasabb bitrátával vesz fel, meg van rá magic lantern(bár nem tudom pontosan 650D-re van e már).
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Khelben #15753 üzenetére
Ha a vázakat alapbeállításokon hagyták, akkor a nikonnál élességben az alap a 3, egy 0-9 skálán...
Általában 5-6 körül állítják a júzerek.
Ha a nikon saját progiját használják a konvertálásra (RAW -> jpg esetén), az ezt a beállítást átveszi RAW esetén is.
Élesebb lesz a kép, ha nem 3-ason hagyják az élességet.
Alaphelyzetben az eredmény sosem lesz kedvező a nikonnak...Ha van lehetőséged vigyél egy memkarit és egy nagy boltban lőj ugyan arról, ugyanazzal a beállítással egy canonnal és nikonnal. Utóbbinál állítsd a set picture controlon belül kb 5-re az élességet és otthon monitoron nézd meg, hasonlítsd össze.
Ha így is jobb a canon és az tetszik, akkor az lesz a befutó.
Hagyatkozz magadra Te fogod használni, nem más innen a fórumról.szvsz
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #15857 üzenetére
viszont, ha csak családi eseményeket filmez, akkor vid-ben mindkettő adja amire max szüksége lehet, cserébe a képminőség, dinamika, iso teljesítmény jobb, ami kitobival, zoomokkal nem elhanyagolható. én nem igazán ástam bele magam a témába, de havercsajnak van 650d-je, egy havernek meg d3200, és úgy saccra azt mondanám, hogy a canon max iso1600-ig bírja, a nikon meg 3200-on is jól teljesít...persze, ez attól is függ, ki mennyire viseli el a zajt, dinamikavesztést a képein...a nikon kitzoom átfogása csöppet tényleg nagyobb, ha későbbiekben nem akarja bővíteni az obiparkját, ez megfontolandó
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
erika53
csendes tag
válasz Khelben #15857 üzenetére
Eddig élesben csak 600d készüléket próbáltam,mert az van ismerősnek.
Számomra max iso 1600ig tetszettek a készített fotók.
A kamerát úgy használtam,hogy állványon volt a gép és úgy mozgattam össze vissza,nem remegett a kép egyenesben tudtam így tartani,számomra megfelelő minőségű videót készített.
A fotók nem tetszettek annyira és hogy kevés közvetlen beállítása van a készüléknek.
Bemutató terembe nem tudtam megnézni élesben sem a d7100 sem a d5200-at mert ahol voltam csak dísznek teszik ki,nem lehet bekapcsolni,mert akkor mindenki lövöldözné vele a képeket és gyűlnének az expok benne -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Khelben #15862 üzenetére
A D5200 helyett egy sokkal jobb alternatíva a kifutó D7000. Nem csak a képminőséget kell nézni, hanem a szolgáltatásokat és persze a kezelhetőséget is. A D7000 már a professzionális vonal (D600, D800, stb) kezelőszerveivel (és sok szolgáltatásával) bír. Ez már egy olyan takaró amiben van hova nyújtózkodni.
Szerintem egy amatőr kezében bármelyik belépő gép képminősége bőségesen elég, főleg egy-két jobb objektívvel. De tényleg.
Viszont a gyermeteg, szegényes, amatőrös kezelést villámgyorsan ki lehet nőni és hamar megszületik az igény a jobban kezelhető vázra. Főleg ha egy kölcsön példányt kézbe fog és nem érti hogyan tudott eddig egyetlen vezérlőtárcsával élni...
De a korábbi 650D/700D felvetésedre reagálva: Teljesen felesleges a 700D felárát megfizetni. Semmi különbség a 650D-hez képest.
(#15861) erika53: "A fotók nem tetszettek annyira és hogy kevés közvetlen beállítása van a készüléknek."
Nem úgy volt, hogy nem akarsz túl sok szerteágazó manuális beállítást és inkább az egyszerűségre törekednél?
-
k1csi
senior tag
válasz Khelben #15862 üzenetére
Magas ISO-n csoda lett volna, ha azt az 1/3 Fé különbséget (pl. SO3200 vs ISO4000) meglátod amivel a Nikon kb. előrébb van (RAW-ban, jó JPG motor ennél többet is el tud fedni).
A kép tartalma is befolyásolhatja az eredményt, merthogy ugye a színszűrők sem ugyanolyanok.Viszont alacsony ISO-n ha a bebukott részeket kell visszahozni akkor a Nikon pl. 2 Fé előnyben van ISO100-on ami szép lassan olvad ISO800-ig. Ez adott esetben tényleges előny lehet. Persze vakus derítéssel sokat lehet dobni a Canonon is ha olyan a szitu, viszont ehhez adott esetben HSS-t tudó külső vaku kell.
Igazából az a bosszantó, hogy ezen a Canon évek óta semmít sem javít. Megnéztem a 70D DxOMark mérést pont az tudja ilyen szempontból mint az összes 18MP-es elődje.
Ami viszont jó a Nikonban az az 1.8-as fix obik. Elérhető áron elég jó minőséget adnak. A Canonnak van a nagyon olcsó 50 1.8-a (ami ugye várhatóan nem a minőség csúcsa) meg jópár régi de nem éppen olcsó hason fixe.
De kitobikkal tényleg nem akkorák a különbségek. Pláne nem magas ISO-n.
Szerk
jjeahh
Ha pixel szinten nagyon hasonló is egy 10MP-es meg 18-as váz azért nem ugyanaz. Ha a 18-at leméretezed azért az jobb lesz, legalábbis zajban.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Khelben #16025 üzenetére
értem én, aki ilyen elfogult módon tekint az ilyesmire, de mindkettő hasznos is lehet... a wifit sem csak facebook megosztásra lehet használni...persze én sem ezek alapján választanék gépet, de ha már vannak ilyen ficsőrök, simán ki tudom használni...pl. panáknál tetszik ez a touchpad-es fókusz dolog, az érintőkijelző belenagyítós manuálozásnál nagyon jól jöhet, wifi távvezérlésre szuper...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
haddent
addikt
válasz Khelben #16025 üzenetére
Mondom, én teljesen kezdő amatőr kis porszem vagyok fényképezés terén, de a hideg kiráz az ilyen parasztvakítós funkcióktól. Nem tudok elképzelni olyan esetet, hogy én egy tükörreflexes gépen érintőkijelzőzni tapizni szórakozni akarjak, miközben kihajtom majd 90 fokban eltekerem a kijelzőt, ja de közben másik kezemmel tartom a 0.5-1kg -os szerkezetet és kattintom a képeket... Biztos én vagyok maradi, de nekem nem fog hiányozni
-
Lassú Víz
őstag
válasz Khelben #21129 üzenetére
Ebből a keretből elég széles a paletta ahhoz, hogy azt lehessen mondani: ami a legjobban kézreáll.
A kicsi, gyakorlatilag vaku nélküli Panasonic GM1 12-32-től a Nikon D5200 18-105-ig szinte minden gyártónak van ebben a szegmensben kínálata.Ilyen célra beépített EVF-es MILC-et vennék alap zoom obival. Konkrétan Olympus E-M10-est (nem a palacsinta zoommal) a jpg, a stabi, a rendszerhez elérhető objektívpark és a szolgáltatásai miatt. Prémium klub kártyával kicsit a keret felett van. Ha fontos a videó, akkor másik gépet kell keresni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Khelben #21129 üzenetére
MILC
Olympus E-M10: retro forma, a videót leszámítva abszolút naprakész tudású
Panasonic GM1: igazán kicsi gép, nincs kereső
Panasonic G6: igazi mindenes (fotó/videó) gép, DSLR formavilág
Sony NEX5T/NEX6(/a6000): fotós/videós gépek, távmérős formavilág, az 5T-nek nincs keresője
Fuji XA1/XM1/XE1: retro forma, komótos(abb) működés, remek állókép, gyenge video, kereső csak XE1DSLR
Pentax K500/K30: tisztességes felépítés, jó kereső, jó szenzor, gyenge video
Nikon D5x00: jó szenzor, forgatható LCD, "alagút" kereső, átlagos video
Canon 650D/700D: gyengébb szenzor és felépítés, alagút kereső, videoban (hekkelve) a többiek előtt jár
Sony SLT: én nem igazán látom a rendszer jövőjét....[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz Khelben #21134 üzenetére
A videónál is érdemes a célt meghatározni. Nem mindegy, hogy kisfilmet akarsz forgatni, vagy felvenni ahogy a gyerek szaval az iskolai műsoron onnan, ahová épp állni sikerült a tömegben. Ez utóbbira szinte bármelyik gép képes lesz, a TV-ben látható 200-zal jövő F1-es autó kilassítására penge éles képpel meg egyik sem.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- EAFC 24
- Mozilla Firefox
- Eredeti játékok OFF topik
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...