-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sitto
csendes tag
válasz
Mercutio_
#25769
üzenetére
A kit objektívekkel kapcsolatban pont a fényerő a legnagyobb félelmem. Mivel dslr gépel nincs tapasztalatom nem tudom eldönteni, hogy mennyire kompenzálja a nagyobb szenzor és kevésbé zajos kép magasabb ISO-nál a bridge gép hátrányait.
Annyi biztos, hogy erős napsütésben az sx20-al kiváló képeket lehetet készíteni, enyhe felhő és szürkület még elmegy. Ennél rosszabb fényviszonyok esetén már felejtős, ISO 400 meg már zajos. -
hito
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23857
üzenetére
Most nézem, hogy azért jóval kisebb a G6-nál
Nem egy GM1, de azért nem rossz. Jobban meg is nézem. -
hito
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23857
üzenetére
Köszi!
De sajnos az nem veszi fel a versenyt méretben a GM1-gyel, vagy az RX100m2-vel. G6 is azért esett ki, mert a kezemben tartva rájöttem, hogy egyelőre nem szeretnék ekkora gépet magammal cipelni. Pedig elvileg az még egy barátságos méretű gép.Külső mikrofon nem feltétel, ha a beépített használható élő zene felvételére. Tehát basszusnak legyen "teste" a felvételen és brutál hangerőtől se torzítson be. Panáknak még az egyik legjobb a beépített mikrofonja.
Colonel993: nekem nagyon kényelmetlen lenne.
jjeahh: hát azzal ez a probléma pont nincs megoldva
Keresőt is (szó szerint) szemből használja az ember. Bár ha fél méteres teleszkópos, akkor még jó lehet ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
bim
veterán
válasz
Mercutio_
#23795
üzenetére
video egyáltalán nem kell rá. kukucska nem kell. Egy sanyo 3,2mp-es őskövületem van.
Nincs határozott keret. Kíváncsi vagyok mit ajánlatok és az mennyibe kerül. Na azért ne százezres gépet ajánljatok.
Nekem jó egy használt is csak normális legyen. Legfontosabb az hogy gyéren világított helyen is jó képeket készítsen. Esetleg az túl nagy elvárás hogy egy adott pontra fókuszálva éles legyen míg az atól távolabb eső dolgok életlenek.
Nem értek még alap szinten sem a fotózáshoz.
-
-
hito
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23743
üzenetére
Úgy tudtam, hogy az APS-C méret az 1", márpedig ebben is akkora van.
Egyébként ha a szenzor/objekítv aránytalanság mit eredményez? Az objektív nagyobb látószögét a szenzor nem képes feldolgozni és "képkivágás" lesz az eredménye? Csak nagyon egyszerűen, képletektől eltekintek

-
hito
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23741
üzenetére
Nem hiszem, hogy nagyon át tudnám magam vele verni, mert elvileg ez az adapter minden NX objektívvel kompatibilissé teszi a Mini-t.
De ez a másik adapter kifejezetten tetszik. A távoli jövőben biztos teszek vele egy próbát ha valami más vázam lesz. Nem ijedek meg a régi motyóktól, kifejezetten teszik ez az oldschool manual lehetőség.
Meglátjuk hogy alakulnak novemberben az anyagiak, aztán vagy kényszerpályán maradok vele x hónapra, vagy cserélek értelmesebbre

-
Novics
senior tag
válasz
Mercutio_
#23663
üzenetére
A kolléga nagyon megutálta a fehér K-30-asát, és úgy látom az egész márkát.
Nekem nagy összehasonlítási alapom nincsen, mivel eddig csak egy D60-am volt a K-30 előtt, és váltás előtt sokáig nem is használtam, de én nagyon szeretem a mostani vázamat. Főleg mert manuálozni szeretek - nem tudok, szeretek.
Biztos, hogy vannak hibái a Pentaxnak, de melyiknek nincsen? Lásd Eperkutyus a Nikonnal vagy m3ss a Canonnal. (MILC-es példa most nem jut eszembe.) -
uffneked
aktív tag
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23301
üzenetére
Ez ennyi pénzből lehetetlen. Egyszerűen irreális elvárásai vannak. Még ha megduplázza a keretet, akkor is nehezen férne bele egy olyan videós szett amivel már el lehet kezdeni alapszinten. Na meg nem tudom hogyan áll a videótechnikai (alap)ismeretekkel, de ez sokkal összetettebb munkafolyamat, mint egy zenekari fotózást lezavarni.
Nagyjából bármilyen rendszert is válasszon, az első 100k éppen csak a váz megvételére elég. De kelleni fog neki sok hülye mütyűr ami meg simán felemészthető a maradék 100 ezret. És akkor objektíved még nincs.
De ha csak videózik, akkor elég beszerezni egy-két jobb minőségű manuál üveget. Olyan váz kell amiben van focus peaking, ez sokat segít. Szerintem a Sony vázakban van a leghatékonyabb peaking, NEX cuccokkal már talán el lehet indulni 100k pénzből.
Canon esetében nem lesz focus peaking és a Magic Lantern megoldása is csak esetleges.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Mercutio_
#23298
üzenetére
egyenlőre módosítható fényképelő leginkább a Ricoh gxr van, de aszem nem tud videót.

Egy kicsivel jobban nézzen utánna a srác a dolgoknak, youtube-on a vicces, eztnézdmeg videókon kívül vannak hasznosak is. Sok a videós ismeretterjesztő videóvágós...
A Nikon/Pentax az egyik leggyengébb videós dslr, Canon 550d vagy 600d kijöhet, de obi még nagyjából erre jön rá. A G5 nem tud full manuál videót de olcsóbb.
Ha váz + obira 100e. van akkor gh1/g5 +kitobi +manuálobik. Amúgy vicces az összeg!
Amatőr videós szet lenne gh2 90e., +2-3 pótakk 10e., gyors kártya 10e., kitobi 25-40e., rendes 50/1,4-es manuál 25e., gagyi videóállvány 15e. egy stabi sem ártana, no meg néhány fényterelő, állványos lámpák...
Ha ilyen kevés a pénz, azt sok értelmes ötlettel, barkácsolással, utánnajárással, lelkesedéssel, kitartással, szorgalommal kell pótolni, ha valamelyik hiányzik akkor nem érdemes nekikezdeni. Márpedig ha eddig ennyi a háttérmunka: "tudom, hogy mi azaz ISO és a zársebesség" az a pénzen kívül szintén elég kevés... -
#24334592
törölt tag
-
Inv1sus
addikt
válasz
Mercutio_
#10646
üzenetére
Olympusnak durván szép a képe, de zajosabb is.
Egyébként ha objektív függő, akkor az azt jelenti, hogy a Nikonnak jobb obit adnak kezdésnél, ezért választottam azt. Elhiszem, hogy mint váz a pentax jobb, elvégre végértékelésnél is eléggé magas eredményt kapott a többi tulajdonságára, de most nem a vázat szeretném nézegetni, hanem a végeredményt, amit csinálok.
-
Inv1sus
addikt
válasz
Mercutio_
#10617
üzenetére
Leveleztem az illetővel (itt prohardveren is árulja a gépét). kb 22000 expó van a gépen és én személy szerint ezt sokallottam (Tudom, hogy a gépek sokkal többet is kibírnak, de én finnyás vagyok.
)A tök új gép, 3év garis váz 0 expóval, egy év garis obi és a műanyag szag nekem többet ér a markolatnál és a pótakkuknál.
Aztán majd lehet szívom a fogam, hogy gyorsan lemerül a gép...Mindenesetre a tipped alapján még körülnézek obi téren, de az a friss műanyag szag, hmmmmmmmm
-
Thusor
őstag
válasz
Mercutio_
#10392
üzenetére
Eddig egy egyszerű kompakt gépem volt a Nikontól. Tehát a cserélhető objektíves gépek terén eléggé gyerekcipőben járok. Ezért gondoltam, hogy valami kezdő kittel nekivágnék a cserélhető objektíves gépek világának. Az első hozzászólást elolvastam. Könyveket ebben a témában még nem olvastam el. Ezért is fordultam az itteni fórumosokhoz, hogy Ők mégis csak tapasztaltabbak, tudnak nekem tanácsot abban hogyan is kezdjem el, valamint milyen kittel érdemes elindulni ezen az úton.
-
k1csi
senior tag
válasz
Mercutio_
#10371
üzenetére
Vicces ám, hogy egyik mondatodban az m4/3-ot ekézed, a másikban meg - kis túlzással - egy hozzá képest hangyaf*sznyi szenzort magasztalsz
Hol olvastál ilyet? De, hogy már tényleg magasztaljam is: Nem annyira kicsi az a szenzor kb. úgy viszonyul a m4/3 szenzorhoz mint a m4/3 a FF szenzorhoz azaz negyede (egész pontosan ez igaz ekv. 32mm-ig merthogy a zoom azt jelenti, hogy a szenzor egyre kisebb felületét használják a mobilnál).
Azaz a Nokia 808 kb. ugyanúgy 2Fé hátrányban van a m4/3-hoz, mint a m4/3 a FF-hez képest (nagylátó részen).
Kevés fénynél nyilván leghamarabb a mobil fog behalni aztán a m4/3 végül pedig a FF.
Ha sok fény van akkor az elkészült fotó kb. ugyanolyan lesz leszámítva a lépésenként 2 Fé DoF hátrányt.Viszont hordozhatóságban/súlyban is megmaradnak kb. ezek az arányok, ha ez a legfontosabb. Célzott fotózásra eddig is meg ezután is a DSLR-t fogom vinni. Egyébként meg remélem kihúzza a kompaktom amíg lecseng a most beindult nyüzsgés és beáll melyik rendszerbe érdemes beruházni a DSLR mellé (és nem helyette).
(Pl. nem értem miért a Pana/Oly duó viszi csak a m4/3-at, ők is mintha törekednének a megosztásra pl. azzal, hogy hova teszik a stabit a többiek meg élen a Sony-val mintha saját rendszert építgetnének bár a nagyobb szenzor/nagyon jó EVF miatt vonzó az obik miatt már nem annyira azaz nem a mai állapotok alapján szeretnék tükör nélküli rendszert választani...)Látom mindent megragadsz, hogy bebizonyíts mennyire olcsó a m4/3, képes voltál a Mo-i bolt bruttó árát vissszaszámítani nettóra...
PRO-peller
Az összes fotós cuccom vsz. nincs 10kg és bárcsak a súly lenne a legnagyobb gond...
Alapból tipikusan egy fényerős zoom meg egy fix van nálam. Ehhez szoktam max. még 2 másik obit adni célzottan + vaku (meg rengeteg apróság: pótakkuk/memkártyák, szinezőfólia/diffuzorkupak a vakuhoz + E-TTL vakukábel, hogy a vázról levéve is lehessen használni, lenspen, CPL meg ND szűrők stb). -
PRO-peller
senior tag
válasz
Mercutio_
#10371
üzenetére
"Már igen rég nem a váz/szenzor/obi a szűk keresztmetszet a legtöbb területén a fotózásnak"
Hanem a téma...
Remélem vicces volt. 
Tényleg nem akarok görcsölni, h kinek mi a jó választás. Leginkább ennek adok hangot. Magam is vallom a fgép-rendszerek létjogosultságát, még a kompaktokat is beleértve.
Ha egy jó adag elhivatottságot veszek alapul, akkor jöhet a rendszerépítés m43-tól ff-ig. Ha éppen vki meggyőzi magát, h neki nem fáradság 5-10 kg-t cipelni hátizsákban, mert 70 kg-val simán 100-at ismétel fekve nyomásban, sztem annak is igaza van.
A rendszerek építgetése meg nem olcsó mulatság még m43-ban sem. De hát a zseb is egyénfüggő. Azt látom, h az Oly E-PL1 kit bárkinek ajánlható csúcskompakt helyett is. Én ezt látom 1 sarokpontnak mostanában.
-
k1csi
senior tag
válasz
Mercutio_
#10363
üzenetére
Az m4/3 méretbeli előnyét nem vitattam, nyilván kisebb rendszer építhető vele mint DSLR-el.
A relatíve nagy szenzor (legalábbis pl. kompaktokhoz képest) is előny, ma már szinte mindenütt ez lett a trend.
Pont tegnap jutott el a mobilokba is (a Nokia 808 révén, 1/1.2" azaz több mint 2 cm ha jól számolom).
Nyilván lesznek olyanok (nem is kevesen) akiknek ez is elég. Mobilitásban nyilván veri még a m4/3-at is (nagyon találó a sziklamászós marketinges kép is, oda még a te táskád is nagy lenne, mobil meg mindenkinél van) .
A képeket elnézve a diffrakció 1:1-ben nagyon mosottá teszi, viszont leméretezve vagy 10x15-be nyomtatva több mint jó (ezt magyarázták is).Az árakba nagyon nem ástam bele magam (nem számítván beruházni ebbe a rendszerbe a közeljövőben), vettem az Amazonos árakat megszoroztam az aktuális (tény nem túl jó) árfolyammal. Persze ez nettó ár, aki ÁFA/vám nélkül behozza (elvileg kb. 20k Ft felett már van) annak ez/meg aki haszáltban gondolkodik annak is hasonló (bár lehet itt heteket, ha nem hónapokat kell egy-egy darabra várni, de cáfolj meg). (A megazoom annyira nem érdekel, hogy meg se néztem.)
9-18mm f/4.0-5.6Nekem ez eléggé nettó összegben kicsit 400k Ft felett jött ki.
Ehhez én aligha vennék kereső nélküli vázat azaz az is simán 100k felett lenne.
+ vaku, szűrők (bár ez kisebbek mint DSLR-nél pont ezért extra szett kell...) stb.Az meg, hogy mi mennyibe kerül elsősorban üzletpolitika (marketing). Meglepő módon a nagyszériás olcsóbb cuccokon több hasznuk szokott lenni a gyártóknak mint a prémium áras cuccokon amit csak kevesen vesznek. Persze mondhatod, hogy a m4/3 jelenleg kis szériánál tart (bár nem értem ez, hogy jön össze a 10-30%-os piaci részesedéssel merthogy ázsiában azért jó a népsűrűség), viszont pl. a Nikon kb. 55k-ért ki tudott hozni f/1.8-as 35/50mm-es fixeket ami jobb áron van mint az összes itt tárgyalt m4/3 cucc kül., ha figyelembe vesszük az APS-C kb. 2/3 Fé előnyét amit vagy ért valaki vagy nem, ezzel nem foglalkoznék .
-
Fasten
tag
válasz
Mercutio_
#10284
üzenetére
Na, fejlemények:
Canon 550d fogásra nem jött be.
1100D-t meg sem próbáltam :-DD90 nem volt rossz.
D5100 egy fokkal rosszabb
D3100 kicsit rosszabb a fogása, mint a D90-nek, de jóval könnyebb :-)Pentax nem volt :-(
Kb. 2 hetem van még agyalogni, utána kell a gép :-D
Kicsit off. Volt a mediban D3100 ákcijó, 149.900 18-55-es obival, de természetesen nem VR-es. A VR-es egy 10-essel hosszabb árban. Mondjuk legalább ki van rakva az is...
-
BiriBum
őstag
válasz
Mercutio_
#10284
üzenetére
Pontosan. Ahol az úgynevezett "szűk választék" és "különbség"van az a többszázezres-milliós szegmens.
A Pentax Limited fixek egyedülállóak, így pl. ilyen sorozatot nehezen találni CaNikonban.Az egyedüli szűk keresztmetszet a fix fényerejű telék képviselik (a képpel ellentétben). Azért egy 60-250 F4 ED SDM -et bevállalnék. Plusz ott vannak a Sigmák Tamronok K-val.
A változó fényerejű 55-300 pedig eléggé maga mögé utasítja a CaNikon hasonló kategóriájú lencséit.Tessék egy kép a DA-król


-
zolka78
senior tag
válasz
Mercutio_
#10268
üzenetére
Valamiért nem tudtam Youtube-t nyitni így csak most néztem meg a videókat. A profi obihoz az epl-1 AF tényleg lassú, viszont az epl-3 már egész jó. Gondolom OM-D-nél is ez, vagy jobb lesz. Én teléből Tami. 55-200-t használok 500D-vel, na az olyan, vagy még lassabb mint az epl-1 videón. Bár amit a 12-60 tud nyújtani képminőségben, azt elfogadnám ilyen lassúság mellett.
-
zolka78
senior tag
válasz
Mercutio_
#10268
üzenetére
Igen, ezekkel a típusokkal is tisztában vagyok, de ez még mindig a kihalófélben lévő rendszer használt állományát érinti. Emlékezeteim szerint ezek között már csak az E-5 kapható mint új váz. Ezt a vonalat dobta az Oly. Azt nem tudom, hogy milyen a 4/3 Zuiko obi az m4/3 vázon, nem érdekelt a dolog. Csak feltételezni tudom, hogy aki az E szériához már beszerzett 1-2 prémium kategóriás Zuikot annak jó megoldás az OM-D vonal adapterezhetősége mint feljebb lépés.
-
k1csi
senior tag
válasz
Mercutio_
#10239
üzenetére
OK.
Nem azt mondtam, hogy nincs olyan váz ami nem szűr RAW-t, csak azt, hogy nem látom az értelmét (mire való a JPG?).
Megvallom a pixinfo-s oldalakat nem nagyon szoktam nézni (így fogalmam sincs ki hol mit írt RAW szűrésről), bár tényleg nagyon jó animációk vannak rajta és vsz. bátran ajánlható különösen akik most ismerkednek a fotózással.Majd a jövőben visszafogom magam. Addig is akit nem érdekel kéretik átugrani.
-
k1csi
senior tag
válasz
Mercutio_
#10232
üzenetére
Túl sok marketing hablatyot olvastál.
Ha megnézed a korábban linkelt DxOMark-os SNR görbét az olyan lineáris D5100 ill. 550D esetén is, hogy akár vonalzóval is húzhatták volna (simán lehet, hogy a minimális ingadozás is csak mérési hiba annyira kicsi).
2x-esére emelték az ISO-t, 3dB-t esett a jel/zaj viszony, megint kétszeresére, megint 3dB esett és így tovább.
D5100
ISO 400:35.4 dB, ISO800:32.5 dB, ISO1600:29.6 dB, ISO3200:26.6 dB, ISO6400:23.4 dB550D
ISO 400:34.3 dB, ISO800:31.4 dB, ISO1600:28.5 dB, ISO3200:25.7 dB, ISO6400:22.3 dBSzóval ennyit a jelerősítés teóriáról. A pixelméret a különbség.
Persz a RAW-t elkezdhetik szűrni is. Pont ezt meg tudja csináni Canonnál PC-n az ingyen mellékelt RAW-t (is) kezelő DPP. A RAW attól RAW, hogy nem csinálnak vele semmit és ne is akarjanak semmit csinálni vele csak olvassák ki a szenzorról lejövő adatot. PC-n sokkal jobb progik vannak sokkal erősebb folyamatosan javuló procikkal és egy algoritmus cseréje nem jár firmware cserével (ami lévén proprietary ki tudja meddig van ill. lehetséges).
A JPG az más történet.Viszont ez a mániákus zaj hasonlítgatás, meg melyik obinak nagyobb a felbontása (mégjobb ha jó nagy zoom átfogása van) keresgetése annyira a kezdő fotósokra jellemző, holott az elkészült fotót annyira nem határozza meg.
Te is ebbe a sorba szeretnél beállni?Hány tényként kezelt infót kell ezen a fórumon ahhoz megcáfolni ahhoz, hogy elhidd nem ezen múlik.
A #10219-ban már leírtam annyi minden jobban meghatározza a végeredményt. Jobb obi, külső vaku, meglévő fény minősége is nem utolsósorban maga a fotós.
Nem szeretném ezt tovább ragozni. A ma kapható szenzorok felbontóképessége rég meghaladta az obikét. A ma elérhető DSLR rendszerek meg rég meghaladták a használlóik képességét. Tudom nehéz elfogadni. Nekem is (merthogy az én fotós képességeimet is meghaladta), de ettől még ez van. -
k1csi
senior tag
válasz
Mercutio_
#10230
üzenetére
Tudom (ez végzettségemhez elég alap volt, mondhatni beugró).
Most, hogy mondtad meg is néztem, hogy jelszintre (20*log) vagy teljesítményre (10*log) nézik a jel/zaj viszonyt. Úgy tűnik jelszintre.Gondolom sejted, hogy ez (a kb 1dB-s eltérés) a mondanivalómon mit sem változtat. Ez max. 1/3 Fé előnyt jelent. Ez ugye a nagyobb pixelből jön össze (kicsit nagyobb szenzor, kicsit kevesebb pixel azaz nagyobb pixel méret).
Ha valakinek tényleg kritikus a kis zaj (nem az, hogy nincs megfelelő obija, nincs külső vakuja/nem megengedett a használata/nem tudja használni vagy nem tud helyesen exponálni stb) úgyis full frame-et fog használni. A nagyobb pixel méret, jobb jel/zaj értéket hoz (Sensor size, noise and dynamic range rész).A Canon azt állítja, hogy az új FF szenzoruk (ami elsőnek majd az 1DX-ben jelenik meg, de remélhetőleg később mások is követik) 2Fé jobb. A szenzor mérethez képest (APS-C vs. FF) szintén kb. 2 Fé jön ki.
Azaz a Canon kb. 3 éve elérte a fizikai/technológia korlátot APS-C-n (azóta mit sem fejlesztett a szenzoron azaz összes 18MP-es váz ugyanazt használja 7D-től 600D-ig; magas ISO-n nem is tudtak volna, alacsony ISO-n azért lehetett volna) és ebben az évben meg FF-en is (vsz.) elérték ugyanazt.Ergo innentől kezdve a pixel méret tökéletes korrelációban van a jel/zaj viszonnyal. Kis pixel több részlet megfelelő fénynél, nagyobb pixel kevesebb részlet, de jobb jel/zaj viszony kevés fénynél.
Nagyon hasonló korlát mint a nagy felbontás a fókusz síkjában (kis f szám pl. f/1.4 azaz nagy rekesz), vagy lassan eső felbontás a fókusz síkjától távolodva (nagy f szám).A Sony APS-C szenzor a nagyobb felület miatt a jelenlegi felbontásnál kb. 1/3 Fé előnnyel bír vagy kb. ugyanazt tudja nagyobb pl. 22 Mp esetén. A FF cuccukat nem ismerem.
Fotós szempontból az 1/3 Fé előny marginális. A kittobi f/5.6 vége és a jobb zoomok f/2.8-a között 2 Fé van. A jobb fixek (f/1.4) esetén ez 4 Fé lesz. Nyilván nem ingyen, hanem papírvékony DoF árán.
Noha fotós szempontból marginális, hatalmas marketing értéke van. Mint a korábbi diszkusszióbol is látszik.
Nekem ebből mi jött le. A Canonnak ha van esze (és azért már benne vannak ebben az üzletben egy ideje) új marketing stratégiával állnak elő. Azaz a Canonnál 2012 jó eséllyel a FF éve lesz. Nem az 1DX miatt. Az csak nyálcsorgatásnak jó, de eleget nem tudnak belőle eladni. Majd jönnek más FF vázak is.
Mi lesz az APS-C-vel? Ha eszük van meglépik azt, amit eddig csak halogattak. Lecsorognak a nagyobb kategóriának fenntartott funkciók.
A Nikon (lévén ha kiesik az üzletből nem tudja fénymásolóból, nyomtatóból, kamerából stb pótolni azaz) mindig egy kicsit többet kell adjon. Pont annyival, hogy megérje.
A többekkel annyire nem vagyok képben. Lehet, hogy ez a gond, hogy annyira gyenge a marketing stratégiájuk, hogy elvész a tömegben? -
nesa
veterán
-
debrejo
senior tag
válasz
Mercutio_
#10033
üzenetére
A fotós könyv hirtelen eszembe se jutott, köszi a tippet!
Elmondom mi a gondom kompakt gépekkel (bár megjegyzem bridge gépeket nézegettem, és teljesen nem vetettem el mint következő lépcső):
- teljes manuális állíthatóság hiánya.
- külső vaku csatlakoztatási lehetőség amire a későbbiekben esetleg szükség lehet.
- raw tudása az esetleges utómunkák miatt, szintén a későbbiekben (PS).
- és a legfontosabb, nem szeretném "kinőni" fél év alatt
A kompaktal lőtt képeken látom az elmosódottságot, a rossz fókuszt, a beégést túlzott napsütésben illetve a fény hiányakor jelentkező "homályt" a képekben. Nem beszélve arról, mennyire lassú maga az egész fényképezési procedúra (bekapcsolás, automata zoom, mentési folyamat, sorozatfelvételkor jelentkező késés, gyenge vaku...), esélytelen egy hirtelen pillanat lekapása.
Ennek ellenére meggyőzhető vagyok, ha tudtok olyan gépet ami még kiszolgálna és nem DSLR, örülnék ha ajánlanátok
-
válasz
Mercutio_
#10002
üzenetére
Köszönöm a válaszodat! Arra az Oly XZ-1-re eddig nem is figyeltem fel.
Nézegettem a méreteket dpreview-on a Pana G2-ről, de azt hiszem az is már nagy lenne. Majd megpróbálok valami megagiga centerben megfogdosni egy ilyen gépet. Illetve összehasonlítani a többi MILC-el. Sajna az Oly EPL1 tűnik a legjobb választásnak ha az árakat nézzük. Nagy a dilemma. Most picit megnyugszom, megpróbálok beszabadulni egy helyre ahol tapicskolni lehet sok gépet aztán pihenek rá egyet és utána megint nekifutok
Ez általában be szokott jönni. A Sony NEX-et is néztem... az egyik legnagyobb húzóereje a szenzor méret.
Sajna ma még nem kapni nem cserélhetős, APS-C érzékelős, kis zoom-os jó optikás nagy fényerős gépet. Mert akkor beb@szna a gyártóknak a belépő dslr-eknél. Lehet hagyom az egészt, jövőre
Addig meg használok valami ócska lehasznált kompaktot.
Köszi mégegyszer! Kezd körvonalazódni a dolog. -
k1csi
senior tag
válasz
Mercutio_
#9914
üzenetére
DxOMark pontozását (mérési módszerét se igazán) sosem értettem, de a zajgörbét (SNR 18%) nézve nem látom, hogy a kétévvel korábbi FF szenzort lelépte volna bármely értelmes ISO-n (új FF szenzor idén jön a Canonhoz).
Sőt ISO1600-on kifejezetten elmarad a K5 (nem mintha ez oly sokat számítana pl. vakuhoz vagy állványhoz képest).
Szerk: Jó hulladék a DxOMark, rendesen még linkelni se lehet, a pontozásukat nyomatják.
-
Peetry
senior tag
válasz
Mercutio_
#9851
üzenetére
ja igen, bár ez szerintem hülyeség. Nem hiszem hogy akinek 4 AA akksival megy, az nem visz magával tartalékot hanem a sarki traffikban vesz 4 duracell elemet 3000Ft-ért ami 200 kép után lemerül és kidobhatja. Ha meg viszel tartalékot akkor tökmind1 melyiket választod. Egyébként meg ha túrázni mész akkor elemet se kapsz az erdőben.
-
flash-
veterán
válasz
Mercutio_
#9770
üzenetére
hát nem tudom azért kérdezem hogy mennyire gyakori az a helyzet amikor kell az expo sorozat funkció?
azért vennék dslr gépet hogy családi alkalmakat tudjak fotózni ill nyaralás esetén megörökiteni azokat a helyeket ahol jártam.
nem tudom hogy ilyen jellegű fotózáshoz kell e az expo sorozat?
tényleg csak ezen múlna nekem hogy d3100 at vagy d5000 et vegyek..a másik az hogy a d5000 ért is kiadnám a pénzt de nem szeretnék nagyon obit cserélgetni.
márpedig a Nikon D5000 + 18-55mm VR + 55-200mm VR az 201 ezer forint.a Nikon D5000 Kit + 18-105mm VR jobb lenne de ezzel meg az a baj hogy lehet hogy idiota baromnak érezném magam ha megvenném ugyanis ez 195. ezer forint tehát már majdnem annyi mint az előző,csak ez 18-105 ig van...
nem tudom hogy a gyakorlatban mit jelent ez a kisebb ?mennyivel gyengébb a gyakorlatban?
vagy ez is megéri az árát? -
jeni
félisten
-
EyElEs?!
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Hero 7 Black, rengeteg gyári tartozékkal
- Canon EOS R6 Mark III milc fényképezőgép - Új -
- Nikon Z5 full frame nikkor 85mm 1.8 és 35mm 1.8 ftz II
- Insta360 X4 360 fokos akciókamera - 3 akku, cage, 128GB SD, tartozékok
- RF 85mm f/1.2L USM + ZEISS Filter Prémium portréoptika, egyszer használt, hibátlan
- OnePlus 12 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Acer Travelmate X314 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

De sajnos az nem veszi fel a versenyt méretben a GM1-gyel, vagy az RX100m2-vel. G6 is azért esett ki, mert a kezemben tartva rájöttem, hogy egyelőre nem szeretnék ekkora gépet magammal cipelni. Pedig elvileg az még egy barátságos méretű gép.
Keresőt is (szó szerint) szemből használja az ember. Bár ha fél méteres teleszkópos, akkor még jó lehet ![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
) + egy 9-27 f/3.5-5.6


)

)
"

Mr.Csizmás
