-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #10230 üzenetére
Tudom (ez végzettségemhez elég alap volt, mondhatni beugró).
Most, hogy mondtad meg is néztem, hogy jelszintre (20*log) vagy teljesítményre (10*log) nézik a jel/zaj viszonyt. Úgy tűnik jelszintre.Gondolom sejted, hogy ez (a kb 1dB-s eltérés) a mondanivalómon mit sem változtat. Ez max. 1/3 Fé előnyt jelent. Ez ugye a nagyobb pixelből jön össze (kicsit nagyobb szenzor, kicsit kevesebb pixel azaz nagyobb pixel méret).
Ha valakinek tényleg kritikus a kis zaj (nem az, hogy nincs megfelelő obija, nincs külső vakuja/nem megengedett a használata/nem tudja használni vagy nem tud helyesen exponálni stb) úgyis full frame-et fog használni. A nagyobb pixel méret, jobb jel/zaj értéket hoz (Sensor size, noise and dynamic range rész).A Canon azt állítja, hogy az új FF szenzoruk (ami elsőnek majd az 1DX-ben jelenik meg, de remélhetőleg később mások is követik) 2Fé jobb. A szenzor mérethez képest (APS-C vs. FF) szintén kb. 2 Fé jön ki.
Azaz a Canon kb. 3 éve elérte a fizikai/technológia korlátot APS-C-n (azóta mit sem fejlesztett a szenzoron azaz összes 18MP-es váz ugyanazt használja 7D-től 600D-ig; magas ISO-n nem is tudtak volna, alacsony ISO-n azért lehetett volna) és ebben az évben meg FF-en is (vsz.) elérték ugyanazt.Ergo innentől kezdve a pixel méret tökéletes korrelációban van a jel/zaj viszonnyal. Kis pixel több részlet megfelelő fénynél, nagyobb pixel kevesebb részlet, de jobb jel/zaj viszony kevés fénynél.
Nagyon hasonló korlát mint a nagy felbontás a fókusz síkjában (kis f szám pl. f/1.4 azaz nagy rekesz), vagy lassan eső felbontás a fókusz síkjától távolodva (nagy f szám).A Sony APS-C szenzor a nagyobb felület miatt a jelenlegi felbontásnál kb. 1/3 Fé előnnyel bír vagy kb. ugyanazt tudja nagyobb pl. 22 Mp esetén. A FF cuccukat nem ismerem.
Fotós szempontból az 1/3 Fé előny marginális. A kittobi f/5.6 vége és a jobb zoomok f/2.8-a között 2 Fé van. A jobb fixek (f/1.4) esetén ez 4 Fé lesz. Nyilván nem ingyen, hanem papírvékony DoF árán.
Noha fotós szempontból marginális, hatalmas marketing értéke van. Mint a korábbi diszkusszióbol is látszik.
Nekem ebből mi jött le. A Canonnak ha van esze (és azért már benne vannak ebben az üzletben egy ideje) új marketing stratégiával állnak elő. Azaz a Canonnál 2012 jó eséllyel a FF éve lesz. Nem az 1DX miatt. Az csak nyálcsorgatásnak jó, de eleget nem tudnak belőle eladni. Majd jönnek más FF vázak is.
Mi lesz az APS-C-vel? Ha eszük van meglépik azt, amit eddig csak halogattak. Lecsorognak a nagyobb kategóriának fenntartott funkciók.
A Nikon (lévén ha kiesik az üzletből nem tudja fénymásolóból, nyomtatóból, kamerából stb pótolni azaz) mindig egy kicsit többet kell adjon. Pont annyival, hogy megérje.
A többekkel annyire nem vagyok képben. Lehet, hogy ez a gond, hogy annyira gyenge a marketing stratégiájuk, hogy elvész a tömegben?[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #10232 üzenetére
Túl sok marketing hablatyot olvastál.
Ha megnézed a korábban linkelt DxOMark-os SNR görbét az olyan lineáris D5100 ill. 550D esetén is, hogy akár vonalzóval is húzhatták volna (simán lehet, hogy a minimális ingadozás is csak mérési hiba annyira kicsi).
2x-esére emelték az ISO-t, 3dB-t esett a jel/zaj viszony, megint kétszeresére, megint 3dB esett és így tovább.
D5100
ISO 400:35.4 dB, ISO800:32.5 dB, ISO1600:29.6 dB, ISO3200:26.6 dB, ISO6400:23.4 dB550D
ISO 400:34.3 dB, ISO800:31.4 dB, ISO1600:28.5 dB, ISO3200:25.7 dB, ISO6400:22.3 dBSzóval ennyit a jelerősítés teóriáról. A pixelméret a különbség.
Persz a RAW-t elkezdhetik szűrni is. Pont ezt meg tudja csináni Canonnál PC-n az ingyen mellékelt RAW-t (is) kezelő DPP. A RAW attól RAW, hogy nem csinálnak vele semmit és ne is akarjanak semmit csinálni vele csak olvassák ki a szenzorról lejövő adatot. PC-n sokkal jobb progik vannak sokkal erősebb folyamatosan javuló procikkal és egy algoritmus cseréje nem jár firmware cserével (ami lévén proprietary ki tudja meddig van ill. lehetséges).
A JPG az más történet.Viszont ez a mániákus zaj hasonlítgatás, meg melyik obinak nagyobb a felbontása (mégjobb ha jó nagy zoom átfogása van) keresgetése annyira a kezdő fotósokra jellemző, holott az elkészült fotót annyira nem határozza meg.
Te is ebbe a sorba szeretnél beállni?Hány tényként kezelt infót kell ezen a fórumon ahhoz megcáfolni ahhoz, hogy elhidd nem ezen múlik.
A #10219-ban már leírtam annyi minden jobban meghatározza a végeredményt. Jobb obi, külső vaku, meglévő fény minősége is nem utolsósorban maga a fotós.
Nem szeretném ezt tovább ragozni. A ma kapható szenzorok felbontóképessége rég meghaladta az obikét. A ma elérhető DSLR rendszerek meg rég meghaladták a használlóik képességét. Tudom nehéz elfogadni. Nekem is (merthogy az én fotós képességeimet is meghaladta), de ettől még ez van.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #10239 üzenetére
OK.
Nem azt mondtam, hogy nincs olyan váz ami nem szűr RAW-t, csak azt, hogy nem látom az értelmét (mire való a JPG?).
Megvallom a pixinfo-s oldalakat nem nagyon szoktam nézni (így fogalmam sincs ki hol mit írt RAW szűrésről), bár tényleg nagyon jó animációk vannak rajta és vsz. bátran ajánlható különösen akik most ismerkednek a fotózással.Majd a jövőben visszafogom magam. Addig is akit nem érdekel kéretik átugrani.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
zolka78
senior tag
válasz Mercutio_ #10268 üzenetére
Igen, ezekkel a típusokkal is tisztában vagyok, de ez még mindig a kihalófélben lévő rendszer használt állományát érinti. Emlékezeteim szerint ezek között már csak az E-5 kapható mint új váz. Ezt a vonalat dobta az Oly. Azt nem tudom, hogy milyen a 4/3 Zuiko obi az m4/3 vázon, nem érdekelt a dolog. Csak feltételezni tudom, hogy aki az E szériához már beszerzett 1-2 prémium kategóriás Zuikot annak jó megoldás az OM-D vonal adapterezhetősége mint feljebb lépés.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
zolka78
senior tag
válasz Mercutio_ #10268 üzenetére
Valamiért nem tudtam Youtube-t nyitni így csak most néztem meg a videókat. A profi obihoz az epl-1 AF tényleg lassú, viszont az epl-3 már egész jó. Gondolom OM-D-nél is ez, vagy jobb lesz. Én teléből Tami. 55-200-t használok 500D-vel, na az olyan, vagy még lassabb mint az epl-1 videón. Bár amit a 12-60 tud nyújtani képminőségben, azt elfogadnám ilyen lassúság mellett.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
BiriBum
őstag
válasz Mercutio_ #10284 üzenetére
Pontosan. Ahol az úgynevezett "szűk választék" és "különbség"van az a többszázezres-milliós szegmens.
A Pentax Limited fixek egyedülállóak, így pl. ilyen sorozatot nehezen találni CaNikonban.Az egyedüli szűk keresztmetszet a fix fényerejű telék képviselik (a képpel ellentétben). Azért egy 60-250 F4 ED SDM -et bevállalnék. Plusz ott vannak a Sigmák Tamronok K-val.
A változó fényerejű 55-300 pedig eléggé maga mögé utasítja a CaNikon hasonló kategóriájú lencséit.Tessék egy kép a DA-król
-
Fasten
tag
válasz Mercutio_ #10284 üzenetére
Na, fejlemények:
Canon 550d fogásra nem jött be.
1100D-t meg sem próbáltam :-DD90 nem volt rossz.
D5100 egy fokkal rosszabb
D3100 kicsit rosszabb a fogása, mint a D90-nek, de jóval könnyebb :-)Pentax nem volt :-(
Kb. 2 hetem van még agyalogni, utána kell a gép :-D
Kicsit off. Volt a mediban D3100 ákcijó, 149.900 18-55-es obival, de természetesen nem VR-es. A VR-es egy 10-essel hosszabb árban. Mondjuk legalább ki van rakva az is...
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #10363 üzenetére
Az m4/3 méretbeli előnyét nem vitattam, nyilván kisebb rendszer építhető vele mint DSLR-el.
A relatíve nagy szenzor (legalábbis pl. kompaktokhoz képest) is előny, ma már szinte mindenütt ez lett a trend.
Pont tegnap jutott el a mobilokba is (a Nokia 808 révén, 1/1.2" azaz több mint 2 cm ha jól számolom).
Nyilván lesznek olyanok (nem is kevesen) akiknek ez is elég. Mobilitásban nyilván veri még a m4/3-at is (nagyon találó a sziklamászós marketinges kép is, oda még a te táskád is nagy lenne, mobil meg mindenkinél van) .
A képeket elnézve a diffrakció 1:1-ben nagyon mosottá teszi, viszont leméretezve vagy 10x15-be nyomtatva több mint jó (ezt magyarázták is).Az árakba nagyon nem ástam bele magam (nem számítván beruházni ebbe a rendszerbe a közeljövőben), vettem az Amazonos árakat megszoroztam az aktuális (tény nem túl jó) árfolyammal. Persze ez nettó ár, aki ÁFA/vám nélkül behozza (elvileg kb. 20k Ft felett már van) annak ez/meg aki haszáltban gondolkodik annak is hasonló (bár lehet itt heteket, ha nem hónapokat kell egy-egy darabra várni, de cáfolj meg). (A megazoom annyira nem érdekel, hogy meg se néztem.)
9-18mm f/4.0-5.6Nekem ez eléggé nettó összegben kicsit 400k Ft felett jött ki.
Ehhez én aligha vennék kereső nélküli vázat azaz az is simán 100k felett lenne.
+ vaku, szűrők (bár ez kisebbek mint DSLR-nél pont ezért extra szett kell...) stb.Az meg, hogy mi mennyibe kerül elsősorban üzletpolitika (marketing). Meglepő módon a nagyszériás olcsóbb cuccokon több hasznuk szokott lenni a gyártóknak mint a prémium áras cuccokon amit csak kevesen vesznek. Persze mondhatod, hogy a m4/3 jelenleg kis szériánál tart (bár nem értem ez, hogy jön össze a 10-30%-os piaci részesedéssel merthogy ázsiában azért jó a népsűrűség), viszont pl. a Nikon kb. 55k-ért ki tudott hozni f/1.8-as 35/50mm-es fixeket ami jobb áron van mint az összes itt tárgyalt m4/3 cucc kül., ha figyelembe vesszük az APS-C kb. 2/3 Fé előnyét amit vagy ért valaki vagy nem, ezzel nem foglalkoznék .
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
PRO-peller
senior tag
válasz Mercutio_ #10371 üzenetére
"Már igen rég nem a váz/szenzor/obi a szűk keresztmetszet a legtöbb területén a fotózásnak"
Hanem a téma... Remélem vicces volt.
Tényleg nem akarok görcsölni, h kinek mi a jó választás. Leginkább ennek adok hangot. Magam is vallom a fgép-rendszerek létjogosultságát, még a kompaktokat is beleértve.
Ha egy jó adag elhivatottságot veszek alapul, akkor jöhet a rendszerépítés m43-tól ff-ig. Ha éppen vki meggyőzi magát, h neki nem fáradság 5-10 kg-t cipelni hátizsákban, mert 70 kg-val simán 100-at ismétel fekve nyomásban, sztem annak is igaza van.
A rendszerek építgetése meg nem olcsó mulatság még m43-ban sem. De hát a zseb is egyénfüggő. Azt látom, h az Oly E-PL1 kit bárkinek ajánlható csúcskompakt helyett is. Én ezt látom 1 sarokpontnak mostanában.
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #10371 üzenetére
Vicces ám, hogy egyik mondatodban az m4/3-ot ekézed, a másikban meg - kis túlzással - egy hozzá képest hangyaf*sznyi szenzort magasztalsz
Hol olvastál ilyet? De, hogy már tényleg magasztaljam is: Nem annyira kicsi az a szenzor kb. úgy viszonyul a m4/3 szenzorhoz mint a m4/3 a FF szenzorhoz azaz negyede (egész pontosan ez igaz ekv. 32mm-ig merthogy a zoom azt jelenti, hogy a szenzor egyre kisebb felületét használják a mobilnál).
Azaz a Nokia 808 kb. ugyanúgy 2Fé hátrányban van a m4/3-hoz, mint a m4/3 a FF-hez képest (nagylátó részen).
Kevés fénynél nyilván leghamarabb a mobil fog behalni aztán a m4/3 végül pedig a FF.
Ha sok fény van akkor az elkészült fotó kb. ugyanolyan lesz leszámítva a lépésenként 2 Fé DoF hátrányt.Viszont hordozhatóságban/súlyban is megmaradnak kb. ezek az arányok, ha ez a legfontosabb. Célzott fotózásra eddig is meg ezután is a DSLR-t fogom vinni. Egyébként meg remélem kihúzza a kompaktom amíg lecseng a most beindult nyüzsgés és beáll melyik rendszerbe érdemes beruházni a DSLR mellé (és nem helyette).
(Pl. nem értem miért a Pana/Oly duó viszi csak a m4/3-at, ők is mintha törekednének a megosztásra pl. azzal, hogy hova teszik a stabit a többiek meg élen a Sony-val mintha saját rendszert építgetnének bár a nagyobb szenzor/nagyon jó EVF miatt vonzó az obik miatt már nem annyira azaz nem a mai állapotok alapján szeretnék tükör nélküli rendszert választani...)Látom mindent megragadsz, hogy bebizonyíts mennyire olcsó a m4/3, képes voltál a Mo-i bolt bruttó árát vissszaszámítani nettóra...
PRO-peller
Az összes fotós cuccom vsz. nincs 10kg és bárcsak a súly lenne a legnagyobb gond...
Alapból tipikusan egy fényerős zoom meg egy fix van nálam. Ehhez szoktam max. még 2 másik obit adni célzottan + vaku (meg rengeteg apróság: pótakkuk/memkártyák, szinezőfólia/diffuzorkupak a vakuhoz + E-TTL vakukábel, hogy a vázról levéve is lehessen használni, lenspen, CPL meg ND szűrők stb).[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #10379 üzenetére
A FF az aránypár kedvéért jött, de vsz. te is legalább olyan jól érted mint én.
És mi van ha nem akarok csak ezért NG előfizető lenni? Jó tudom, biztos van valami kiskapu (elvégre Mo-on vagyunk), meg jön a ki kit ismer stb...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Thusor
őstag
válasz Mercutio_ #10392 üzenetére
Eddig egy egyszerű kompakt gépem volt a Nikontól. Tehát a cserélhető objektíves gépek terén eléggé gyerekcipőben járok. Ezért gondoltam, hogy valami kezdő kittel nekivágnék a cserélhető objektíves gépek világának. Az első hozzászólást elolvastam. Könyveket ebben a témában még nem olvastam el. Ezért is fordultam az itteni fórumosokhoz, hogy Ők mégis csak tapasztaltabbak, tudnak nekem tanácsot abban hogyan is kezdjem el, valamint milyen kittel érdemes elindulni ezen az úton.
AOC Q3277PQU monitor / HP Workstation z600 / Synology DS1618+ / Synology DS218+ / DELL PowerEdge T20 / Xbox Series X / Apple MacBook Air (M1)
-
Inv1sus
addikt
válasz Mercutio_ #10617 üzenetére
Leveleztem az illetővel (itt prohardveren is árulja a gépét). kb 22000 expó van a gépen és én személy szerint ezt sokallottam (Tudom, hogy a gépek sokkal többet is kibírnak, de én finnyás vagyok. )
A tök új gép, 3év garis váz 0 expóval, egy év garis obi és a műanyag szag nekem többet ér a markolatnál és a pótakkuknál. Aztán majd lehet szívom a fogam, hogy gyorsan lemerül a gép...
Mindenesetre a tipped alapján még körülnézek obi téren, de az a friss műanyag szag, hmmmmmmmm
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
Inv1sus
addikt
válasz Mercutio_ #10646 üzenetére
Olympusnak durván szép a képe, de zajosabb is.
Egyébként ha objektív függő, akkor az azt jelenti, hogy a Nikonnak jobb obit adnak kezdésnél, ezért választottam azt. Elhiszem, hogy mint váz a pentax jobb, elvégre végértékelésnél is eléggé magas eredményt kapott a többi tulajdonságára, de most nem a vázat szeretném nézegetni, hanem a végeredményt, amit csinálok.
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
#24334592
törölt tag
-
MrChris
nagyúr
válasz Mercutio_ #23298 üzenetére
egyenlőre módosítható fényképelő leginkább a Ricoh gxr van, de aszem nem tud videót.
Egy kicsivel jobban nézzen utánna a srác a dolgoknak, youtube-on a vicces, eztnézdmeg videókon kívül vannak hasznosak is. Sok a videós ismeretterjesztő videóvágós...
A Nikon/Pentax az egyik leggyengébb videós dslr, Canon 550d vagy 600d kijöhet, de obi még nagyjából erre jön rá. A G5 nem tud full manuál videót de olcsóbb.
Ha váz + obira 100e. van akkor gh1/g5 +kitobi +manuálobik. Amúgy vicces az összeg!
Amatőr videós szet lenne gh2 90e., +2-3 pótakk 10e., gyors kártya 10e., kitobi 25-40e., rendes 50/1,4-es manuál 25e., gagyi videóállvány 15e. egy stabi sem ártana, no meg néhány fényterelő, állványos lámpák...
Ha ilyen kevés a pénz, azt sok értelmes ötlettel, barkácsolással, utánnajárással, lelkesedéssel, kitartással, szorgalommal kell pótolni, ha valamelyik hiányzik akkor nem érdemes nekikezdeni. Márpedig ha eddig ennyi a háttérmunka: "tudom, hogy mi azaz ISO és a zársebesség" az a pénzen kívül szintén elég kevés... -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #23301 üzenetére
Ez ennyi pénzből lehetetlen. Egyszerűen irreális elvárásai vannak. Még ha megduplázza a keretet, akkor is nehezen férne bele egy olyan videós szett amivel már el lehet kezdeni alapszinten. Na meg nem tudom hogyan áll a videótechnikai (alap)ismeretekkel, de ez sokkal összetettebb munkafolyamat, mint egy zenekari fotózást lezavarni.
Nagyjából bármilyen rendszert is válasszon, az első 100k éppen csak a váz megvételére elég. De kelleni fog neki sok hülye mütyűr ami meg simán felemészthető a maradék 100 ezret. És akkor objektíved még nincs.
De ha csak videózik, akkor elég beszerezni egy-két jobb minőségű manuál üveget. Olyan váz kell amiben van focus peaking, ez sokat segít. Szerintem a Sony vázakban van a leghatékonyabb peaking, NEX cuccokkal már talán el lehet indulni 100k pénzből.
Canon esetében nem lesz focus peaking és a Magic Lantern megoldása is csak esetleges.
-
uffneked
aktív tag
-
Novics
senior tag
válasz Mercutio_ #23663 üzenetére
A kolléga nagyon megutálta a fehér K-30-asát, és úgy látom az egész márkát.
Nekem nagy összehasonlítási alapom nincsen, mivel eddig csak egy D60-am volt a K-30 előtt, és váltás előtt sokáig nem is használtam, de én nagyon szeretem a mostani vázamat. Főleg mert manuálozni szeretek - nem tudok, szeretek.
Biztos, hogy vannak hibái a Pentaxnak, de melyiknek nincsen? Lásd Eperkutyus a Nikonnal vagy m3ss a Canonnal. (MILC-es példa most nem jut eszembe.)A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
hito
nagyúr
válasz Mercutio_ #23741 üzenetére
Nem hiszem, hogy nagyon át tudnám magam vele verni, mert elvileg ez az adapter minden NX objektívvel kompatibilissé teszi a Mini-t.
De ez a másik adapter kifejezetten tetszik. A távoli jövőben biztos teszek vele egy próbát ha valami más vázam lesz. Nem ijedek meg a régi motyóktól, kifejezetten teszik ez az oldschool manual lehetőség.
Meglátjuk hogy alakulnak novemberben az anyagiak, aztán vagy kényszerpályán maradok vele x hónapra, vagy cserélek értelmesebbre
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz Mercutio_ #23743 üzenetére
Úgy tudtam, hogy az APS-C méret az 1", márpedig ebben is akkora van.
Egyébként ha a szenzor/objekítv aránytalanság mit eredményez? Az objektív nagyobb látószögét a szenzor nem képes feldolgozni és "képkivágás" lesz az eredménye? Csak nagyon egyszerűen, képletektől eltekintek
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen