-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
vmiért ez a jellemző a legtöbb gyártóra, nem csak a Nikonra
Olympusokon szokott lenni a menüben hotpixel mappelés, de annak idején pl. az Oly 8080-omon messze nem adott 100%-os eredményt
ami érthető is, mert nem egyszerű olyan automata megoldást készíteni, ami stabilan megtalál minden hibás pontot, de fölöslegesen nem szűr ki semmit, mert az komoly minőségromlással járhatna - ezért aztán inkább óvatos volt annak az eljárása isde persze valóban kár, h nincs ilyesmire házilag lehetőség (akár egyszerűen kézzel megadott koordinátákkal)
amit viszont végképp nem értek: a RAW konverterekben miért nincs erre lehetőség?
hiszen rengetegen dolgoznak folyamatosan RAW-ban, és nekik tökéletes megoldást adna
(vmilyen automata hotpixelszűrés ugyan van pl. a LR-ban, de nem olyanra, hanem kézzel bővíthető táblázatra lenne szükség) -
Degeczi
nagyúr
hát pont ezért nem olyan egyszerű és stabil az automata hotpixel kimappelés: milyen küszöbértéket adsz meg neki?
ha uis túl nagyot, csak a durva hibákat fogja kiszűrni, ha viszont alacsonyat, akkor olyanokat is kimappelhet, amik alapvetően nem rossz cellák, csak épp egy kicsit izgágábbak a többinél, és nagyobb értéket adnak vissza a sötétre (ami természetesen sosem pont nulla értékű: zaj mindig van)
pláne, mert mindez erősen függ pl. az aktuális hőmérséklettől is...ezért érthető valamennyire, h a legtöbb gyártó inkább nem tesz ilyen automata módszert a menübe
a RAW földolgozás során viszont ugyanolyan jól kiszűrhetőek, helyettesíthetőek a hibák - és az alábbiak szerint az Adobe eljárása még magától is egészen jól működik
-
Degeczi
nagyúr
nagy különbségek valóban nincsenek - de pont a Pentax kitobija lóg ki rossz értelemben: csak a fölépítése jó
amúgy a D5000 tényleg nem egy nagyon szimpatikus modell, de a mára kellő szintre csökkent ára sokmindent feledtet
(a zajszűrése több fokozatban is állítható, és kikapcsolva sem vészes szintű)[ Szerkesztve ]
-
Darkness1
aktív tag
Szerintem a 4/3-os rendszert nem érdemes választani újonnan most már. Olvasni mindenfelé, h az Olympus abbahagyja a dslr gépek gyártását. Jelenleg csak az E-5 van gyártásban. Mondom, ez pletyka.
Helyette inkább az m4/3 felé nézelődnék.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
Throme
veterán
Köszi, jó az oldal!
Az első képet (kimázolt hölgy virágokkal) néztem meg, így hirtelen.
Nem vagyok szakértő!!
Szerintem túloztál az agresszív és agyonmosott jelzőkkel. A hölgy arca - 100% nézetben - valóban rücsisebb a Pentaxnál. Nem tudom, hogy ez mennyire múlik a beállításokon (fénymérés, expo, nem tudom...) esetleg, mint inkább a jpg korrekción.
Azonban egy érdekesség, hogy a szája alatt - szerintem - műtéti heg látható. A D5000-res képen 2, a Pentaxén csak egy. Gondoltam arra, hogy máskor készült a két kép, de a haj, virág, stb... annyira egyforma, hogy percekre saccolom az időbeni eltérést.Semmilyen előnyöm nem származik abból ha valaki nikon-t vesz, és nem vagyok pentax ellenes, csak kíváncsi .
Még megnézek pár képet... -
Mercutio_
félisten
Hivalatolan annyit mondtak, hogy jelenleg nem terveznek új 4/3-os objektívet fejleszteni, illetve "a hangsúlyt most az m4/3 vonalra helyezzük".
Diplomatikus japó megfogalmazás, de elég egyértemű szerintem isPozitívuma, hogy akinek nem fontos a videó, az már most is aránylag sz*rér-hugyér juthat hozzá E3 vázhoz és pro (12-60, 50-200SWD, stb.) obikhoz, de van egy olyan gyanúm, hogy jövőre méginkább tele lesz főleg az e-bay ilyen cuccokkal.
m4/3-ban pedig sokan várnak egy profi(bb) (moduláris?) vázat, és pro lencséket.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Természetfotónál (állványról) szvsz nincs akkora jelentősége a váznak, képminőségben az új szenzorral szerelt m4/3 vázak is jók, különösen az E-PL1-et dícsérik.
Inkább olyan helyeken lehet gond, ahol kell a jó fogás, és a többi (semi)pro tulajdonsága a nagyobb 4/3 vázaknak.
Természetfotósok között szerintem lesznek annyian életrevalóak, hogy épp a megszűnés miatti árzuhanást kihasználva betáraznak majd 2-3 E-3 vázat, ami belátható, hogy mivel még sok E-1 is jól működik hosszú évekre elég lehetEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Ijk
nagyúr
Egyébként nem érzem azt, hogy a K-x annyira a többi belépő váz felett állna. Van benne motor, de manapság amatőr szinten mindenre van AF-S obi. Ráadásul nikonra bagóért megkapod az elég jó 35 f1.8-at, ami szinte kötelező darab.
A régi belépő pentaxok jobbak voltak, leginkább a pentaprizmás keresők miatt./人◕ ‿‿ ◕人\
-
total90
veterán
A helyzet, hogy itt (Szerbiába) a közelben lévő üzletekben a kínálat nagyon gyér, többnyire csak kompaktok vannak... Így webshopból fogok vásárolni, de ott is korlátolt a gépek száma. Itt jelenleg nem kapható D90.
(#7891) bigmasterg
Használtat nem akarok. D7000 meg drága, annyi pénzem nincs.
(#7892) Mercutio_ & (#7894) BEE
Igen, bejövős a Pentax. Fogtam is már kézbe, úgy is rendben van... meg aztán egy csomó tesztet el is olvastam erről a gépről is mondjuk 8/10-től rosszabb értéket sehol sem kapott. Meg aztán, akkor még 800€-ba befér egy csere akksi is
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Hupsz, ezt benéztem De csak félig igaz, K-r volt a kezembe... na mindegy.
Hangra nem vagyok érzékeny... vagy is annyira biztos nem hangos az AF, amit zavarna. Az AF lassúságról tudok, olvastam róla tesztben.
A szenzor stabilizátort, no azt fikázták több tesztben
A ceruza akku nekem nem gond, a mostani gépem (S1500) is az... Csak állítólag a K-x nagyon eszi az elemeket.
Valójában igazán zavaró dolog nincs a K-x-nél, de nagyon a többinél sem és ezért nagy a dilemma.
A D5000 is tetszik... meg amit leírtam azok közül mind, kivéve talán a D3100-at.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Konzultáltam MLaca-val is és gyűröm a teszteket ezerrel... úgy néz ki 2 versenyző maradt:
-Canon 550D 18-55 IS - 740€
-Nikon D5000 18-55mm VR + 55-200mm VR - 674€
Pentaxok kilőve... kicsit komolyabbra fogtam az elvárásokat és azok estek ki.
Nos MLaca is kb. azt mondja, amit ti (csakb & k1csi)... szóval nem tudom A szívem inkább a Canon-hoz húz, de a D5000-hez meg van 55-200mm VR obi és az jó lehet foglalkozni a makrózással. Tényleg nem tudom, lehet feldobok egy érmét és lesz, ami leszHa nincs jó, ló a szamár is.
-
THSA
csendes tag
-
THSA
csendes tag
Hát igen, ezeket a tükrös gépeket még tanulnom kell. Lenne még egy kérdésem (ha nagyon amatőr, akkor bocsi).Milyen fajta látószögű objektívet tudnék a canonhoz rakni, hogy minél messzebb lévő dolgokat tudjak még jó minőségben lefotózni? Pl.55-250 mm-es kb.hány méterig készít jó képeket?
-
-
total90
veterán
Az elem dolgot nem csak a Pixinfón olvastam, de valóban, volt ahol nem említették.
A vaku nekem fontos szempont. OK, még nincs rá lóvém, de tervezek venni és na, nem fog kelleni hű de milyen atomzsír cucc és a Pentaxéi meg nem az én zsebemhez vannak kitalálva.
Portréfoglalatot is akarok, érthető módon egyrészt portré fotózás miatt, másrészt pedig az akku idő miatt.
Pixinfós tesztben azt írták nincs LV Megnéztem gyors egy másik tesztet és ott meg írja
Na a lényeg, Pentax így is kiesik.Más...
Lehet játszik Magyarország is mint vásárlási lehetőség, mert egy haver Szegeden tanul... meg az nekem sincs messze Szerbiából... és tudnátok néhány webshopot ajánlani? Az Extreme Digital-on nézelődtem csak eddig, azt ismerem.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Throme
veterán
Ha live view-ban lőtte az összeset, akkor el kell osztani kb 3-mal. Így se kevés.
Hogy értelme is legyen ennek a mondatnak ahhoz az a magyarázat, hogy LV-ben kb 3-mal növeli a totál képek számát, egy helyett. Ezt egy fórumtársunk írta nem is rég. Én is kipróbáltam és tényleg . -
total90
veterán
-
k1csi
senior tag
Az, hogy melyik váz érzékelőjének kisebb a zaja nem ilyen egyértelmű.
Egyrészt figyelembe kell venni a pixelszámot is, hiszem ha egy érzékelő több pixellel pixelszinten ugyanolyan zajos mint a kevebb pixellel rendelkező váz akkor a végeredmény tekintve a több pixel kevésbé zajos képet fog produkálni ugyanolyan monitoron nézve/ugyanolyan méretben nyomtatva. (Józan ész is ezt mondja ill. vásottabbak tudják, hogy a kép pixelei többnyire korreláltak, míg a zaj jó esetben nem.)
Sajnos a DxOMark, dpreview stb. nem írja le rendesen, hogy valójában, hogyan is kell értelmezni amit mértek.
A clarkvision-nek viszont van egy nagyon jó összefoglalója (sajnos most kihozott vázak hiányoznak ill. nagyon Canon/Nikon orientált).
http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/
Ugye így lehetséges, hogy a Canon 7D (érzékelő paramétereit tekintve ua. mint 550D) a 13/14. ábrán a Nikon D300 felé kerül, bár a DxOMark jobbnak ítéli a D300 érzékelőjét.
Viszont ez még mindig messze nem a teljes kép. Teljesen más a zaj jellege amikor sok fény van ISO 100/200-on ill. mikor kevés fény van és ezért magas ISO-t kell használni.
ISO100-on a zajt az határozza meg, hogy a pixel kapacitása mekkora (hány fotontól telitődik). Azaz elég fényben nagyobb pixel mérettel rendelkező vázak előnyben vannak a nagyobb kapacitás miatt (2. ábra). Azaz oda ahol mindig elég fény van (pl. studió) lehet, hogy egy régi váz kevesebb (azaz nagyobb) pixellel előnyösebb. Persze mivel itt már eleve nagyon jó a jel/zaj viszony nem biztos viszont, hogy ezt tovább érdemes javítani.
Egészen más a helyzet magas ISO-n/ahol kevés fény van. Itt elsősorban az érzékelő kiolvasás zaja (3. ábra) határozza meg a jel/zaj értéket. Eben az újabb fejlesztésű vázak előnyben vannak (7. ábra), mert (eddig legalábbis) mindig sikerült valamit csiszolni (csökkenteni) a kiolvasás zaján.
Ebben ugye hol ez, hol az a váz jobb (kategórián belül, mert az APS-C ill. a FF teljesen más kategória és még az APS-H is nagyon eltér mindkettőtől).
Azaz tavaly 7D/550D ma D7000, idén meg jövőre valami új Canon szenzor és így tovább.Ugye ehhez hozzá kell tegyem, hogy ezek nem drasztikus eltérések.
A fényképezés meg a fényről szól, az ISO emelése nem fog több fényt hozni. Azaz adott esetben vaku vagy fényerős obi megléte többet számít mint az érzékelő.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Igen, az interpoláció egy darabig szépen eltünteti a zajt látszólag, de ez egy bizonyos határig igaz csak.
Nem értem milyen határra gondolsz. 1.5x annyi pixel az 1.5x annyi marad tök mindegy mire méretezed át a képet.
A dinamikai tartomány romlását viszont nem fedi el
??? Hol értékeli jobbnak? Dinamikai tartományban egy hajszállal jobb a DxO szerint, de ISO-ban sokkal gyengébb a D300, mint a 7D. Nem a végső pontszámot kell nézni, hanem a részleteket.
Hát igen, ez az ami érdekes. Kb. 2.5%-al jobb a D300 dinamika tartománya (hogy milyen ISO-n azt ugye nem tudjuk, erre még érdemes visszatérni), kb, 0.5%-al jobb színmélység és kb. 25%-al rosszabb ISO. És erre hozták ki, hogy a D300 szenzora jobb. Mindenesetre érdekes súlyokkal veszi figyelembe ezeket a szempontokat és a pixelek számát meg vsz. teljesen hanyagolja a DxOMark.
Dinamikatartomány: Mint tudjuk az ISO növelésével csökken. Sajnos a Clarkvision 5a ábrája egyik vázra sem tartalmaz adatot, viszont a DxOMark D200 adata összevetésével feltehetjük, hogy ez alacsony ISO-n történt. Ezt igazolandó a Dynamic Range gombra kattintva (DxOMark) feltünhet, hogy a D300 elég meredeken esik a Canon alá és a D5000 (vs. 550D) előnye pedig kb. ISO 640-től minimális lesz, majd kb. ISO1600-on eltűnik (sajnos a DxOMark feltett egy Copyright feliratot az ábrára, ami megakadályoz abban, hogy ide tegyem a kivágást...).
Azaz a dinamika tartomány összehasonlítás alacsony ISO-n történik, ahol a Canon szenzor a leggyengébben szerepel (legdurvább a D300 vs. 7D mert a 7D már ISO 200-tól jobb vagy kb. ua.).A zajt...
Kb. ezt mondtam, nem akartam vesézni, merthogy a linken már ott van.míg a Nikon a Sony-tól vásárol, és úgy tűnik, ők most kezdenek felzárkózni, l. Nikon D90, D5000, Pentax K-x, vagy Nikon D7000, Pentax K-5 stb.
Ebben is egyetértünk. A D7000 nagyon jó váz lett, részben a szenzora miatt. Nyilván minden olyan váz ami ugyanazt a szenzort használja ebben ugyanolyan jó lesz. Viszont ez egy olyan beszélgetés kapcsán jött elő, ahol adott árkategóriás vázakról volt szó amibe a D7000 nem fért bele. Egy D7000 vs 60D összehasonlításban a D7000 lenne a nyerő.
A Canon 18 Mp-es szenzora szintén kezd kicsit öreg lenni. A D7000 szenzora vsz. minőségi ugrást hozott. Hogy a Canon várható új APS-C szenzora, tudni fogja-e ezt hozni még elég nyitott kérdés.
Viszont ez az egész ott kezdődött, hogy összemostad a 500D-t az 550D-vel és kijelentetted, hogy a D5000 RAW-ban mindenben jobb mint az 500D/550D. Ez egyértelmüen nem igaz 550D-re, az 500D meg nem érdekel annyira, hogy ennek utánajárjak.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Nem érzem én megsértve magam. Persze a DxOMark adatatait érdekesnek tartom, kár, hogy nem adnak magyarázatot hozzá, hogy hogyan jönnek ki.
Pl. a Clarkvision 4. ábrája alatt ott van, hogy a 12 bites A/D konverter 12 Fé-re korlátozza a dinamika tartományt (logikusan hangzik). Viszont a DxOMark bár szintén megadja a 12 bit/pixelt D5000-re, dinamikára 12.5 Evs-t ad (12 feletti értéket máshol is láttam). Ezt azért nem ártana elmesélni hogyan kell értelmezni...
Szimpátiát hagyjuk, a tényeket szeretném érteni, hasonlítani.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kutymorg
tag
Nem döntöttem, még el, hogy konkrétan melyik gyártó
Gyors mozgás... pl. salakmotor verseny(főleg), Rally körverseny, ill. Drift.
Az S5600 sűrűn előfordult az a hiba, hogy két expo között lassan fókuszált, ezért sokszor lemaradtam az akcióról vagy elmosódott a kép :S
Létezik olyan, hogy követő fókusz?
Arra gondolok itt, hogy mozgás közben végig kísérem a mozgást és a nekem megfelelő pillanatban megörökítem.
Ismerősöket megkérdezem, ki milyen optikával fotózik, igaz ők magasabb kategóriát képviselnek a D300-zal.Napkeltéhez milyen objektívet ajánlotok?
-
k1csi
senior tag
Tele obiknál az olcsó kezd elég relatív lenni, videóhoz meg előny a fix fényerős zoom...
A Canonnak van egy 70-200 f/4 IS teléje aminek az IS-e tudja az említett panning módot és rekeszelni sem kell (a 70-200 f/2.8 IS II megjelenése előtt talán ez volt a legjobb tele zoomja a Canonnak) viszont ez még messze nem a történet vége.
Még használtan is 200k felett van, újonnan meg inkább a 300k-hoz van közelebb mint a 2-höz. Ezzel még egyébként jó is a Canon ui. a Nikonnak csak a jóval drágább f/2.8-as Nikkor obija van ebben a kategóriában.
Csakhogy videó alatt a fókusz kontraszt alapú (a felcsapott tükör miatt) ami a Canonnál rém lassú (ebben digit V előtt nem is várnék javulást) meg a kontrasz alapú fókusz keresgél azaz ahhoz, hogy meg tudja állapítani hol maximális a kontraszt ide-oda állítja a fókuszt ami azt jelenti, hogy egy ideig biztos rossz fókusz lesz. Egyébként ez a keresgélés (hunting) nem Canon sajátosság, az összes kontrasz alapú fókusz így működik.
Azaz AF lényegében használhatattlan videó alatt. Sportra meg pláne. Neten egyébként láttam olyan videót ahol D7000 vagy D3100 követő módját nézték (sorry nincs meg a link), viszont messze nem sport volt és simán lehetett látni a kontraszt huntingot. Azaz bár ebben a Nikon egy kicsit előrébb tart az még mindig kevés lesz.
Kézi fókusszal meg sok sikert sport videózáshoz (ugye telénél alapból kicsi a DOF DSLR esetében).
Ebben esetleg a félig áteresztő tükrös gépek lehetnek jobbak (Pl. SLT Alpha A55/Sony), mivelhogy ott folyamatosan jut fény a fázisdetekciós fókusznak. Tapasztalatom nincs vele, így nem mondanék semmit.
Azaz vsz. A DSLR videózás az nem spontán videó, hanem inkább tervezett "filmezés" (ezt már nemtudom hányszor leírtam).
Tipikusan inkább nagylátó/fényerős obikkal. Egyrészt mert ott kevésbé látszanak a fókuszhibák, másrészt könnyebben elérhető fényerős obi.A Canon 18 Mp-es szenzora meg videó módban kb. ISO 800-ig kompromisszumok nélkül zajmentes (tapasztalatom szerint; fullHD-ban), felette meg már kezd látszani a zaj. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem használható hanem lesz kompromisszum vagy videó zajszűrést kell használni. Ehhez meg nagyjából tök mindegy milyen SW-ed van, külön fizetős SW kell hozzá (ilyenem nincs, azaz nem tapasztalatból mondom) aminek a proci igénye (fotóból kiindulva) elég szép lesz.
Lehet, hogy zajban a D7000 jobb, de a videóval jelenleg egy alapvető probléma van a szenzor szempontjából: A szenzor a fotó mód miatt jóval több sort tartalmaz mint a videóhoz kell. Az összes sort képtelenség kiolvasni/feldolgozni a videó frissítési sebességgel. Ez azt jelenti, hogy nem minden sort használnak (line skipping), azaz csak a beeső fény egy részét használják (ami nyilván rontja a jel/zaj viszonyt).
Amiről viszont megy a pletyka a neten az a pixel binning (lényegében pixel összevonás). Többek között ez az amiért most nem tervezek váz váltást. Amíg a szenzorok nem tudják ezt (ehhez HW támogatás kell, visszont lehet a rolling shutter jellot is csökkentené), addig lényegében jelentős javulást nem lehet várni.kutymorg
Azaz mielőtt ebben belevágnál nagyon nézz utána mert fél milla az nagyjából a minimum beugró, a határ meg nagyjából a csillagos ég.Szerk: a kontraszt alapú fókusz vsz. semmivel nem gyorsabb DSLR-nél mint a kompaktoknál. Megkockáztatom Canonnál lassabb.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Degeczi
nagyúr
az expósorozatot a Nikon szereti mindig elrontani:
- belépő vázakban sosincs (ezért nem meglepő, h a D3100-ban sem)
- a fölötte lévőkön ugyan van, de csak 3 képet tud lőni (igaz, azt akár +-2 FÉ távolságra)
- a nagyobbakon (D200/D300-al kezdve) ugyan akár 9 képet is lehet lőni, de azokat csak max. 1 FÉ távolságra egymástólpersze a normál képekhez fölösleges (nyilván ebből a megfontolásból nem tették bele a kicsikbe. Eddig ugyan minden Nikon vázamban volt, de nem használtam sosem), HDR képek készítését teszi kényelmessé - viszont ott lehet könnyen kevés a középszintű vázak 3 expója
de kézzel állítgatva persze a legkisebb modell is használható -
Throme
veterán
Igen, a D5000 jó gép, én is azt használok.
Ha valakinek jobban tetszik a D3100 én nem állok neki lebeszélni rólaArról lehet megoszlanak a vélemények, hogy melyik lencse jobb képminőségre, viszont a 18-105 praktikusabb, legalább is én így látom.
D5000 képminőséggel kapcsolatban küldtem 1 pü-t
-
TayRol
veterán
akkor a videot huzzuk ki, ne legyen feltetel.
ha erdemes, akkor elmegyek 200k koruli osszegig is. hosszabb tavra tervezem (ha lehet ilyet mondani), `jo minosegu` gepet szeretnek bar tudom, hogy evente vehetnek ujat.
szvsz eloszor eleg a kitobi, a kesobbiekben majd fejlesztek (a gepet is es magamat is).a tobbit koszi!
mod: saturnban 145e az 500d kitobival. az milyen vetel lenne?
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Ez mégjobb választás lehet neki, főleg ha megszokta a bridge kihajtható lcd-jét. Nembeszélve hogy 30k-val olcsóbb.
Miben marad el szerinted eléggé a d40 szenzora? Kisebb felbontás? Kétlem hogy a 6MP kevés lenne amatőr szinten. Zaj? Iso1600 nagyon jó minőségű a D40-en. Ugyanakkor a d40-el TTL módban megy a rendszervaku 1/500s szinkronidővel, sőt középérintkezős vakuval a határ a csillagos ég, míg egy D5000 csak 1/250-re képes. Az utófeldolgozás is sokkal gyorsabb egy 6MP-es raw fájlon.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Alapérzékenységen a d40 kevésbé zajos, iso1600-on pedig nem látom azt a hatalmas különbséget, amire azt mondanám hogy átütő erejű, főleg ha arra gondolok hogy belépő amatőr vázakról van szó. Moiré pedig 200 képből 1-et ha érint, tapasztalatból mondom (D50).
Azt meg nem tudom hogy utófeldolgozáshoz hogyan lehet a d5000-el 6MP-es RAW-ot lőni.Csak azért mondom ezeket, mert egy új váz vétele során pont hogy a "fejlettebb" szenzor a legkevésbé fontos tényező.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- ASUS ROG Ally
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- YouTube
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Retro teló rajongók OFF topicja
- További aktív témák...
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők