-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiriBum
őstag
válasz stargazer #15832 üzenetére
kompromisszumos allrounder zoom obit szeretnék a későbbiekben hozzá
Ez az ami nem túl logikus, azaz egy optikailag gyenge szuper-zoom objektívvel lerontani a félprofi vázad képminőségét.
Szerintem azt is érdemes eldönteni, hogy videózni vagy fényképezni szeretnél.A 60D ugyanúgy félprofi váz, mint a D7000. Videó közben mind a D7000-n, mind a 60D-n van autófókusz, ha ez neked lényeges szempont..
A Canon szenzora viszont kissé gyengébb, mint a Nikoné, fotózásra szerintem a Nikon jobb választás. -
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #15831 üzenetére
haveri körömben mindkét gép megtalálható, nagyvonalakban ennyi a saját véleményem:
videjó (magic lanternel): 60d+...m42 manuálok is adapterezhetők....
képminőség, magas iso: d7000+
építési, anyagminőség: d7000++++Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
k1csi
senior tag
válasz stargazer #15834 üzenetére
Hiába tudna a 60D folyamatos autofókuszt ettől még nem lesz camcorder számos ergonómai probléma miatt.
Canon topikban egyszer megpróbáltam néhány gondolatot összeszedni, nem ismételném.Ahhoz amit keresel legközelebb talán a jobb Olympus mFT vázak lesznek ha megkapják a fázis AF-et. Van EVF, van videót is tudó szenzorstabi és lesz fázis AF is.
Viszont egy jó ideig többet fognak érte kérni mint egy jobb camcorderért.A DSLR tervezett "filmezésre" jó nem kevés kiegészítővel, vagy ha elfogadod a problémáit.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #15831 üzenetére
Nézd, egy pár jó tanács ha videózni akarsz:
- Családi videóhoz, mindenféle automatikus beállítással, meg AF mellett nem a DSLR lesz a legjobb barátod, hanem egy jobb Full HD kézikamera. Úgy nagyjából százszor kevesebb szopás ha nincsenek komoly szándékaid csak a családi home video kollekciót akarod gyarapítani.
- A DSLR/MILC rendkívüli fegyver egy gyakorlott videós kezében, nagyon látványos dolgok kihozhatók vele, de amiket a videómegosztókon nézel tátott szájjal, azok rendszerint több évnyi tapasztalatot és/vagy célirányos szakmai képzést takarnak.
- Egy 60D vagy D7000 esetében felejtős az AF videózás közben. Lassú, pontatlan, idegesítő. Meg kell tanulni manuálisan fókuszálni. Nagyon sokat dob a videó minőségén. Ha komolynak tűnő videót akarsz, akkor ez alapfeltétel. Amiket te néztél videók, azok jó eséllyel mind így készültek, nem véletlenül.
- Egy DSLR ergonómiailag még mindig fényképezőgép, így ha videózás közben kényelemre vágysz, akkor ezernyi, sokszor nagyon nem olcsó kiegészítőt kell hozzájuk venned. Egy válltámasz és egy follow focus rendszer szinte alapkövetelmény.
Továbbá:
Én használom napi szinten a D7000-ret, videóra és fotóra egyaránt. Videóra nem olyan erős, de használható. Fotóban viszont megeszi reggelire a 60D-t. Ahogy pedig előttem mondták: Építési minőségben meg íveket ver rá. A 60D-vel is van bőven tapasztalatom, mert sok órányit forgattam már vele, de az egy műanyag vajasbödön, bevonva mállós gumival. Ezzel szemben a D7000 egy masszív darab.
Jó kérdés, hogy neked melyik felel meg jobban. A 60D-ben sokkal több videós potenciál van, míg minden másban a D7000 egy sokkal jobb választás.
De persze ne felejtsük még el az objektívek kérdését. Tudnod kell mire van szükséged és meg kell nézni melyik rendszerhez mik vannak, mennyibe kerülnek. Érdemes rendszerben gondolkozni (váz, objektívek, vakuk, kiegészítők), mintsem csak a vázban.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #15841 üzenetére
Lehet velük jó videót készíteni és ha a videó az elsődleges, akkor a 60D ajánlott inkább, akármennyire is le van maradva a D7000 mögött minden más téren. Nem a gép lesz a szűk keresztmetszet.
Az ellensúlyos kütyü meg egy mini steadycam, legalábbis szerintem arra gondolsz. Sokan gyártanak ilyet (pl: Steadicam, Glidecam, Manfrotto, EEMOV meg még úgy pár tucat kínai másoló gyár).
-
Throme
veterán
válasz stargazer #15882 üzenetére
Egy elég jól használható kitobi. Hobbi szinten kielégíti az igényeket. Természetesen van torzítása, meg valamennyire CA-zik, de ez kitobi, nem fix vagy fényerős alapzoom.
Kezdésnek jó?
Hát ha a nikon nem szégyenli hozzárakni a D7k, D7100 mellé sem, akkor a vásárlóknak se lesz ciki az biztos.Esetleg nézz fel az slrgear.com oldalra. Ott rengeteg lencsének utána tudsz nézni
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #15894 üzenetére
sokak szerint nem a gépen múlik, hogy mennyire jók a fotóid, szerintem meg nem kell tökéletes gép, de azért elégítse ki az igényeidet...pl ha sportfotót szeretnél, és lassú a cuccod, meg teléd sincs, akkor tuti nem lesznek jó sportfotóid...ha éjszakai életet fotóznál, a géped nem bírja a magas iso-t, vakud nincs, szintén korlátozhat a technika, és ahelyett, hogy tuti képeket lőnél, zajos mosottakot csinálsz + dinamika nulla...szóval a lényeg: rajtad több múlik, mint a gépen, először a fejedben kell megszületnie a képnek sztem, ha ez megvan jöhet a technika, hogy kivitelezhesd...persze vannak olyan helyzetek, hogy sőt hogy jól áll a zaj a képnek, de ha minden fotód zajos, az gáz...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Andrew31
senior tag
válasz stargazer #15894 üzenetére
Ha már művészetről beszélünk, nyilván ez is része lehet és attól lesz "jó".
De sokan úgyis beleszólnak. Ha lefotózol egy beállításból egy kék kockát, úgyis jönnek akik szerint más szögből kellett volna egy sárga háromszöget, stb-stb...
Persze az is érthető, hogy van néhány "szabály", amit jó betartani, mert az mindig bejön, jól mutat, de mindenkinek van stílusa, ízlése csinálja, ahogy neki tetszik!Ma nem lehet olyan gépet kapni, ami borzasztó, használhatatlan, tehát bármelyiket megvásárolhatja. De mindenki szeretné lehetőségeihez mérten a legjobbat birtokolni, jó tudni, hogy melyik a jobb választás (legjobb, ha ha van konkrét célja). Ha nem ért hozzá, lehet kérdezni, aki ért hozzá, van tapasztalta, adhat tanácsot.
De alapvetően te készíted a gépet, nem a gép, sztem mindenki látott már marha jó géppel készült "rossz" képet és fordítva is.
Ha azt csinálod, amit szeretsz, az szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az boldogság.
-
Laslow
senior tag
válasz stargazer #15894 üzenetére
Szerintem igenis rengeteg múlik a gépen (is).
Én épp most váltottam ultrakompaktról DSLR-re, és határozottan jobbak a fotók az új géppel (fura is lenne, ha nem éreznék különbséget). Ahol a régi homályos, elmosódott, és emiatt sajnos fájó szívvel kidobásra ítélt képeket készít, ott az új szép (sőt: nagyon szép), éles képeket, ráadásul sokkal több eszközt ad a fotós kezébe: már tudok pl. mélységélességgel játszani, vagy különböző elképzeléseket megvalósítani, amikre eddig esélyem sem volt. Ugyanakkor, két hasonló kategóriájú gép között szerintem nem számítanak az apró különbségek, ott egyértelműen csak a fotós szemén múlik, hogy jobb vagy rosszabb képet hoz-e ki ugyanabból. Meggyőződésem, hogy én pl. semmivel sem készítenék jobb képeket egy több milliós DSLR-rel, mint a mostani belépő kategóriással."A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #15912 üzenetére
Ha minőséget is akarsz, akkor az ilyen univerzális megoldások felejtősek. Nem lehet minden képességet egyetlen objektívbe belezsúfolni. Meg lehet próbálni, de akkor rendszerint minden feladattípusra csak korlátozottan lesz alkalmas és a minőség is messze alulmúlja majd a fixeket vagy a rövidebb tartományt bejáró, specializáltabb zoomokét.
A cserélhető objektíves rendszereknek ez a lényege. Nincs értelme annak, hogy rárakunk egy mindenes objektívet, mondván nem akarunk cserélgetni. Akkor nem kell megvenni a DSLR-t. Ott vannak olyan gépek, mint a Nikon P7700, viszonylag olcsók is, van bennük zoom tartomány, képminőségben sem rosszak. Az objektív meg nagyjából azt nyújtja amit egy DSLR-hez vásárolt "mindenes" univerzális-szuperzoom-makró-nagylátó-teleobjektív hibrid.
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #15962 üzenetére
oly e-pm2 pl kb ugyanazt a képminőséget tudja, most talán a legjobb "célozz és lőj" kamera, a jpeg motorja jobb, mint a samu-é elvileg. Ha kereső kell, g3...ha mégis fejlődnél, ezekre a gépekre nagyobb az obipark, meg van rájuk pár nagyon szuper minőségű üveg is, sokan csak a 45, 20, 25mm üvegek miatt kötnek ki mft vonalon. szerintem, ha nem akarsz nagyon elmélyülni a dologban, fölösleges dslr-t venned, főleg d7000-et...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #15964 üzenetére
köszi, pedig én egy fotómmal sem vagyok elégedett, ötletem lenne, de kell egy jobb, érettebb modell a fotóimat raw-ban lövöm, de szinte semmi utómunka nincs rajtuk, a kiégéseket szoktam visszavenni, néha helyrerázom a fehéregyensúlyt, kontrasztot, leméretezek, élesítek, azt kb ennyi...de kitobival nem fogsz tudni ilyen képeket lőni, ehhez fényerős fix kell...ha oly pana, akkor ott van a 45mm F1.8...kicsit drága, de egy olcsóbb vázzal együtt is kevesebbe fáj, mint az nx300. A másik lehetőség (ezt csinálom én is), hogy bagóért beszerzel 40-50 éves obikat, és kézzel fókuszálsz...ez a kép, amit linkeltél kb 2-3000 forint-os orosz üveggel készült...de akkor le kell mondanod az autó módról meg a célozz és lőj stílusú fotózásról. ha így akarsz a lehető legjobb portrékot, akkor talán pl e-pm1 + m.zuiko 45mm F1.8-al jössz ki a legolcsóbban, és később ha túl szűknek tűnik a 45mm, jöhet egy panasonic 20mm F1.7 ha mft vonalon maradok, tuti beszerzem én is ezt a két obit...vagy a 20-as helyett a 25-öst...
ja majdnem elfelejtettem: ha mosást, minőséget akarsz, akkor fényerős fix, de ez azzal jár, hogy lemondhatsz a zoom-ról... persze léteznek fényerős zoom-ok is, de azok überdrágák, és max f2.8-at tudnak...(ok, az 1.8-as art sigmát leszámítva)[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #15967 üzenetére
profizmus? hát kösz...
a 75-ös m*rha drága, én előbb vennék egy jupiter 9-et... na meg az ekvalens 150mm már nem épp portrégyútáv...ettől függetlenül egy nagyon jó obi lehet...
mélységélességgel full frame vázakon lehet a legjobban játszani, vagy mégjobb: középformátum . de sok múlik a fényerős optikán is, meg ízlésen...számomra egy 50/1.8 mft-n is elegendő mosást ad, csak tudni kell használni...lásd a fotóim...sokx a háttér teljesen krém, holott minden képem rekeszelve készült, szal a max fényerőt sem használtam ki...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
titán
válasz stargazer #15967 üzenetére
Az objektíven múlik minden. Egy kitobival egy APS-C gépen sem lesz kis mélységélességed, fényerős fixszel pedig mft-n is lesz. Szerencsére mft vonalra van sok jó fényerős fix a 75mm-en kívül is. Ez az obi amennyire jó, annyira drága, és annyira ritkán használható. Mft portréra viszont ott a 45/1,8, ami egy árban és minőségben nagyon korrekt üveg. Egy gyors tech összehasonlítás efttől: [link]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #15967 üzenetére
Ez megint egy túlságosan technikaközpontú megközelítés, amit én nem kedvelek. Sokkal több múlik a te szaktudásodon és kreativitásodon, mint azon, hogy éppen melyik gyártónak adod a pénzed. Persze kell az a felszerelés ami kielégíti az igényeidet, de nem érdemes erre ennyire rágörcsölni.
Ha portrézni akarsz, akkor DSLR-t vásárolj szerintem és erre a D7000 egy kiváló választás. Miért? Mert számos olyan szolgáltatással bír, amit később tudsz kamatoztatni a portrézásban, modell fotóban. Egy fapados kezelhetőségű MILC nem lesz alkalmas arra, hogy mondjuk külső vakukat vezérelj (egy otthonra szánt hobbi műtermi szett is már egyre olcsóbban beszerezhető, de a rendszervakukat is be lehet erre fogni, kültéren is jól jöhet). Persze csak ha a barátaidról szeretnél néha kis mélységélességű portrékat készíteni, akkor elég lehet a kisebb tudású gép is egy fényerős fix objektívvel, de azt neked kell tudnod, hogy mik a terveid.
Maradhatsz az m4/3 rendszernél is a DSLR helyett, ott is vannak olyan vázak amikben bőven van még tartalék arra az esetre ha kicsit komolyabbra vennéd a figurát, de ezek rendszerint nem olcsók. Például a Fujifillm X-E1, X-Pro 1 sosem az olcsóságáról volt híres, de a Panasonic GH3, Olympus OM-D E-M5 vagy a PEN E-P5 is meglépi egy D7000 árát. A hozzájuk elérhető objektívekről nem is beszélve.
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #15988 üzenetére
a 85mm akkor portrégyútáv, ha full frame vázon használod. Az oly 75-öse mft szenzoron ekv 150mm a kétszeres szorzó miatt...olypanákra a 45-ös oly az igazi portréra, mert ekv 90mm elvileg szinte egyáltalán nem torzítja az arcot...ok, talán ez közelebb áll a "tökéleteshez" Persze ez nem jelenti azt, hogy a 75 zuikoval nem lehet portrézni, én 135/2.8-al is szoktam, sőt 25/1.4-el is...szal ami kézhez kerül...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #16039 üzenetére
jó képeket te csinálsz
a pana fókusz-al nincs gond, a samsung nem tudom...PH!-s teszt alapján nem rossz, de a puffer-el akadhatnak gondok...ez elég idegesítő tud lenni, én is sokszor a hajamot tépem az e-p1-el emiatt. A g6-ra szuper obik vannak, és jóval több, mint nx-re, de ez csak akkor számít igazán sztem, ha elkezdesz fix-ezni...pana 20, 25, m.zuiko 45, 75-öt mind nagyon dicsérik, sőt sokan vannak, akik a 20+45 miatt kötnek ki mft vonalon.
Samsung valamivel jobban tűri a magas iso-t, picit ugyanolyan gyútávon, rekesszel jobban mossa a hátteret...
de...mik az igényeid? mit fotóznál? szívesen beleásnád magad, vagy csak kattkatt? ha rendszerben gondolkozol, meg hosszú távra, sztem a pana jobban megéri, kiforrottabb eszköz.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #16041 üzenetére
nna...én portézok, később tájképelnék, makrót kóstolgatom... haverok zoomjait próbálgattam, nekem sosem volt semmilyen zoom-om, sem kitobim, és nem is kell de első obinak ettől még jól jöhet egy kitzoom, amig "tisztábban látsz", rájössz, hogy pontosan milyen fix kellene, vagy kell-e egyáltalán.
én, ha annyi pénzem marad laptopvásár, költözés, ünnepek után, egy fuji x-e1-et vennék majd jövő év elején, majd talán egy 35-ös obit...ha addig nem lesz fujira fényerős 50-es...vagy abbahagyom az álmodozást, és maradok pesszimista-realista szinten, akkor egy pana g3 + 45mm f1.8-ra váltom az e-p1-et, majd jöhet mellé valami nagyobbat látó... na de január-februárig, még meggondolhatom magam...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #16043 üzenetére
mert nagy, nehéz, csúnya (ízlés kérdése, a g3-al is ez az egyetlen bajom, a pen-ek, fujik gyönyörűek), és nem ideális manuálozni...én személy szerint imádok bagóért 40-50 éves manuálokat túrni, majd használni...jelenleg 4 manuál üvegem van..
#16044: ja, harcos, ezért gondolkodok a pana g3-on. De ha mégis több pénzt adok gépért, akkor hát...ha már ló, legyen kövér... na de viccet félretéve, az x-e1 nekem minden szempontból ideális.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #16046 üzenetére
bázistávolság miatt nem ideális manuálozni..meg mert nincs evf..és elég randa is egy modern dslr vázon egy klasszikus üveg.
milenne, ha lenne.. akkor, ha így lenne, a gagyi műanyag borítás, kevés kezelőszerv miatt valszeg nem vennék semmilyen belépő vázat. De én túl szőrszálhasogató vagyok na... gondolom, ha dslr, akkor minimum d7000-re gyűjtenék
Döntsd el milc kell-e neked vagy dslr, majd tapogass meg pár modellt valahol sztem, aztán gyere vissza az élménnyel...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ronson
őstag
válasz stargazer #16048 üzenetére
Ez pontosan ilyen. Ahány gép annyi fajta.
Viszont esetleg tudom ajánlani, mint ahogy én csináltam, vettem egy olcsó használt gépet és azzal kikörvonalazódtak az igényeim.
Ha sose volt még ilyen géped akkor ez a legjárhatóbb út és szerintem még nem volt ilyen géped, ezért is van annyira zavar a fejedben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #16051 üzenetére
akkor a milc-ek nem neked valók... az én kezem meg olyan kicsi, hogy a 60d-d7000 egyszerűen kifordul a kezemből, nyújtózkodnom kell, hogy minden gombot elérjek, és rettegek, hogy elejtem őket. mondjuk egy rangefinder like milc vázat másképp is kell fogni, a bal kezemmel én alátámasztom, ujjak a fókuszgyűrűn...dslr-nél meg ugy-e jobb kézzel belemarkolok..
Amúgy egyetértek ronson-al, olcsó használt gép is lehet megoldás, ezt csináltam én is, az e-p1 kb csupa 100 eur volt szinte új állapotban, és a masina előtt eszembe sem jutott volna a fuji x-e1, annó pentax dslr-ekről álmodoztam...ha azt vettem volna jó drágán ma már bánnám...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Andrew31
senior tag
válasz stargazer #16059 üzenetére
Örülök, hogy sikerült választani!
A kártyák pedig: itt összevet párat ugyanazzal a géppel, nekem 45MB/s-os van, ahogy az ábra mutatja, teljesen elég lehet, ha nem RAW-ban lövöldöz az ember - ha meg abban, akkor valószínűleg nem sorozaton van. Bár lehet van olyan esküvő, stb. pillanat, aminél ez kellhet.
Szóval lehet köztük nagy szórás, hiszen a class 10 csak (minő meglepetés) min. 10MB/s-os sebességet ír elő és annyi.Ha azt csinálod, amit szeretsz, az szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az boldogság.
-
titán
válasz stargazer #16064 üzenetére
Az X-es egy elég drága, kis méretű, powerzoomos palacsinta. A másik a sima kitobjektív. A palacsinta és a kitobi képminősége nagyon hasonló, de a hosszú végén kicsit hajlamosabb a berázásra. Cserébe szuper pici és könnyű (és drága). [link]
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
válasz stargazer #16518 üzenetére
gyerkőcfotóra nem kell magas iso, beltéren kitobival dslr-en is elég esélytelen, fix fényerőssel meg nincs az a beltér, ahol iso 800-1600 ne lenne elég sztem, ennyit gondolom a pana g6 is bír...nem a sony szenzor van benne, a nikonban viszont igen, de azért a pana lapka is vállalható már, legalábbis tesztképek alapján
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
k1csi
senior tag
válasz stargazer #16518 üzenetére
Nem tudom mit tud a Pana G6 ami neked kell és nincs benne a G5-ben, de garis G5 ha jól látom 110k-ért van az indexen.
A különbözetből kijön egy Pana 20 1.7, ami nekem nem túl jól világított beltéren 1/160-nál kb ISO500-800-at ad (teljesen nyitva, de ez nem gond mert ott is éles). Ott azért még kezelhető a zaj.
Egyébként nem vitás, hogy a tükrös zajban kb. fél fényértékkel jobb, dinamikában még több az előnye, de kitobival nem lesz jobb (ISO3200-6400 között).
Ha viszont a tükröst is fixel használod (mondjuk nem pont ugyanazzal a látószöggel mert az nem lesz olcsó buli) akkor nyilván valamivel megint jobb lesz.
Azaz 50 1.8G vs 45 1.8 + a váz a tükrös jobb eredményt ad (hacsak ez számít), de személy szerint lehet a D7000-re szavaznék a D5200 helyett ha egyébként a tükrösre szavazol.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
HollyBoni
veterán
válasz stargazer #17040 üzenetére
A háttérmosás 4 dologtól függ. Szenzorméret, gyujtótáv, obi fényerő, tárgytávolság. Ha nagy háttérmosást szeretnél akkor nagy szenzor, nagy gyújtótávolság, fényerős obi, kis tárgytávolság kell.
Általában az a jó expozíciós érték, ha a fénymérő 0 álláson van. Ha mondjuk átmegy +3-ba túlexponált lesz a kép, ha -3-ba akkor alulexponált.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz stargazer #17040 üzenetére
Pl: [link]
Bár szerintem nem ide való a kérdés. Röviden P vagy A módba mindig a legnagyobb rekesszel (legksiebb számérték) lőhetsz, kivéve amikor nagy mélységélességet akarsz, akkor pedig próbáld ki mekkora kell, 5,6/8/11, stb.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz stargazer #17040 üzenetére
Hát most mondanám, hogy vegyél egy jó fotós könyvet ami elmagyarázza az expozíció alapjait, de az internet korában ezt már kevésbé érzem hatékonynak. Számos interaktív anyag van, ahol esetleg még szimulációval ki is tudod próbálni, hogy az adott értékek buzerálásával mi változik.
" ti hogy döntitek el hogy mikor mekkora legyen az apertúra és a záridő? rutin meg az évek?"
Rutin meg az évek kellenek, de azért az is elég szokott lenni ha tudjuk használni a gép fénymérőjét.
Előbb szerintem csapd fel a Google-t és olvass el egy pár leírást az expozíció alapjairól és összefüggéseiről, legyen a kezedben a gép és kísérletezz vele.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz stargazer #51442 üzenetére
"és sztem gáz, hogy pl. egy Panasonic Lumix G X Vario 12-35mm f2.8 ASPH II (ami ekv. 5,6) 800+ EUR, míg az előbb említett Sony 300 EUR és a rövid végén még jobb is a fényereje !"
Az elején leszögezed, hogy hogyan is állsz jelenleg úgy az egész fényképezés témával kapcsolatban, majd a végére belelendülsz és teszel egy "gázos" kijelentést úgy, hogy rendesen kevered a dolgokat.
Egyébként most akciós a Sony A7 II, vedd meg és nem fogsz korlátokba ütközni.
-
Tin_Shield
őstag
válasz stargazer #51442 üzenetére
Azért a Sony 28-70-et ne hasonlítsd a Pana 12-35-höz. Nem ugyanabban a ligában játszanak. Persze a Pana kisebb képkört rajzol kisebb szenzorra, de azt ki is rajzolja, tisztességes, minőségi cucc, nem taknyolja szét a képet. A Sony 28-70-nel optikai minőségben bármelyik random MFT kitobi röhögve felveszi a versenyt.
Az előny itt a nagyobb szenzor miatt van, de egy A7II/III azzal az obival kicsit olyan nekem, mint egy A6-os Audi Linglong gumival. Végülis elgurul, és ha nem akarod kipróbálni mire képes az autó akkor talán nem esel le vele az útról sem...[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
válasz stargazer #51442 üzenetére
Nézd meg a fujit,a kezelőszervek kézre állnak mindig látni mi hova van állítva jók a filmszimulációk, és a 18-55/2,8-4es obival megvan a fényerős zoom.
Igaz nem ff de így is kétszer akkora szenzor ami ráadásul jól bírja az utólagos húzást is.
Ez a ff azért eléggé túl van hipe-olva az átlag felhasználónak nem sok szüksége van rá főleg hogy a jó obik drágák és nagyok.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Tin_Shield
őstag
válasz stargazer #51451 üzenetére
Nem az átfogásra értettem, az optikai minőségre. A 28-70 egy olcsó kitobi, mint az MFT-n a 14-42-k.
A fényerő pedig f3.5-f5.6 a 28-70-nél, és f2.8 12-35-nél.
A fényerő egy viszonyszám. Az f2.8 az f2.8 akármelyik érzékelőméretet nézed. A mélységélesség fog változni, az f2.8 MFT-n nagyságrendileg olyan mélységélességet eredményez mint az f5.6 fullfrémen. -
MrChris
nagyúr
válasz stargazer #51454 üzenetére
"Élesség mélységét (DOF) a tárgytávolság, gyújtótávolság és a rekesz mérete határozza meg. Mondhatni ez a három érték a DOF SI mértékegysége. A szenzorméret már csak származtatott, annak méretétől közvetlen nem változik a DOF. Ezért is lehet egy objektíven erre a célra mélységélesség skálát tenni, ma már ritka, de előfordul, tökmindegy mekkora film/érzékelő/szem! van mögötte a skála nem hazudik.
Az objektívből kijövő fényt nem változtatja meg a megfigyelés módja, fényrögzítés mérete, az már inkább a kvantumfizikza!" -
#31733248
törölt tag
válasz stargazer #51442 üzenetére
"Azt látom hogy mindenhol ezt nyomatja mindenki hogy FF-ről váltott M43-re."
Az sokkal inkább fordítva szokott lenni.
"nekem már pl. egy Sony FE 28-70mm F3.5-5.6 is sokkal jobb mint az enyém"
Itt egy teszt róla, kitobi létére tisztességes teljesítményt nyújt.
-
Tin_Shield
őstag
válasz stargazer #51454 üzenetére
Attól függ mit hasonlítasz és mivel. Adott fényviszonyok között, ha mondjuk ISO100-on 1/125 záridőhöz f2.8 kell, akkor mindegy mekkora az érzékelő. Egy mobilteló körömpiszoknyi szenzorán épp úgy ezek az értékek fogják adni a helyes expozíciót, mint egy középformátumú Hasselbladon.
Természetesen a két - fiktív és sarkított - példában szereplő képek nem lesznek minden téren egyformák, az expozíciós adatok egyeznek meg. A mélységélességi viszonyok viszont nagyon mások lesznek az optikák eltérő fizikai gyújtótávolságai miatt.
A nagyobb szenzor összességében számtalan előnnyel, de hátránnyal is jár. Például sokkal jobban tűri a magas érzékenységet, jobb a dinamikaátfogása, nagyobb színmélysége. Hátránya, hogy drágább, nagyobb és súlyosabb lesz a rendszer.
A kisebb mélységélesség - szerintem - se nem pro, se nem kontra, van amikor előny és van amikor nem az.
Minden érzékelőméret egy átgondolt kompromisszum erdeménye, a mobiltelefonoké épp úgy, mint a KF vázaké. Hogy ki, hol és mivel köti meg a magáét, az egyéni probléma. Ha neked kevés az MFT tudása akkor tudsz váltani APS-C-re, Fullframe-re, vagy akár még feljebb is. Tedd azt amit jónak látsz, válaszd azt a rendszert ami tetszik, de ne hamis indokok alapján, mert aztán koppanás lesz a végén, hogy nem ilyen lovat akartál.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Trollok komolyan
- EAFC 24
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Vicces képek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív