-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
válasz tisvol #15029 üzenetére
Technikailag talán jobb a D5200, viszont szolgáltatásban vagy kényelemben lehet a canon jobb választás.
Egyrészt nagyobb a váz, másrészt a belépő kategóriából adódóan nincs sok dedikált gomb a vázakon és a menüben való keresgélést tekintve a canon biztos, hogy jobb, köszönhetően az érintőlcd-nek.
A canonoknál még a belépők is kapnak wb és iso gombokat a váz hátulján.
Valamint az új 18-135 IS is elég jó átfogást biztosít, halk és a képminősége is rendben van.
A nikonban a szenzor, a fénymérés azt hiszem jobb. A 18-105VR eddig az egyik legjobb ár/érték kitobi volt, de a canon nem is olyan régen frissítette a 18-135-öt...Szóval technika vs kényelem.
Természetesen szvsz.....Mindenképpen nézd meg őket
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #15029 üzenetére
Akkor egy kis sidenote a Canon oldalhoz:
- A Canon EOS 700D-t nem érdemes megvenni, mert tökéletesen pont ugyan az, mint a 650D (nem vicc, tényleg semmi érdemi különbség).
- A Canon EOS 650D, pont ugyan az, mint a 600D, csak ebben már érintőképernyő is van (amit a Canon jól átgondoltan és ügyesen tervezett meg, nagyon kényelmes), plusz a 650D-ben már benne van az STM rendszer, ami a jól átgondolt érintőképernyővel ellentétben nem sikerült olyan jól (jobban megfogalmazva nincs semmi érdemi előnye a 600D-ben lévő rendszerhez képest).
- A Canon EOS 600D teljesen jó választás abban az esetben ha nem érdekel az érintőképernyő meg az STM, mert ezeket leszámítva koppra 650D/700D.
Most pedig kanyarodj vissza az árlistákhoz és nézd meg a különbséget. Bár ha csak a fotó a lényeg, akkor a D5200 egy kiváló belépő-haladó gép, de végső soron az objektívek fognak sokat számítani. Egy EOS 600D mellé a spórolt pénzből még két fényerős fix objektív is belefér. Viszont a 600D (ide értve a 650D és 700D vázakat is) egy elavult technika a D5200 mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #15039 üzenetére
Ezt most nem rakom OFF-ba, mert szerintem igen is közérdekű (és igény szerint felfogható a magánvéleményemként, amiben azért benne van egy pár év tapasztalat) és szorosan kapcsolódik a "mit vegyek" témakörhöz.
Valóban kell aggódnom a technika rohamos fejlődése miatt?
Csak akkor kell aggódnod, ha aggódni akarsz. Ez a fajta megközelítés leginkább csak annak köszönhető, hogy a gyártók kommunikációs szakemberei valamit nagyon jól csinálnak. Ez jó a gyártónak és jó a vásárlóknak (boldogság faktor) amíg rá nem jön arra, hogy az egésznek nagyobb a füstje, mint a lángja. A gyártók szeretnék elhitetni veled, hogy aggódnod kell, mert ha attól rettegsz, hogy lemaradsz, akkor könnyebben nyílik a pénztárca. Viszont a legnagyobb hibát akkor követi el egy fotós, mikor túl nagy jelentőséget fordít a felszerelés milyenségének és minőségének. Elégítse ki az igényeidet, ez fontos, de érdemes belegondolni abba is, hogy valóban segíti-e a képességeid kibontakozását egy újabb nagy kiadás vagy csak a PR szakemberek megint rábírtak arra ami a fogyasztói társadalom alapvetése: Dobd el azt ami még teljesen jó, hogy vegyél egy újat, ami leginkább csak a placebo hatás miatt tűnik jobbnak az előzőnél.
Itt a fórumon is több olyan fotós van, aki tökéletesen elégedett a sok éves fényképezőgépével. Szó se róla, sok víz lefolyt azóta a Dunán, de egyvalamire még a gyártók sem képesek: Megmásítani a fizika törvényeit. A fotózás még mindig a fényekről szól. A gépek fejlődnek, de ha eltelik pár év és vannak modernebb gépvázak, attól még a meglévő nem fog hirtelen rosszabb fotókat készíteni, mint addig. Az új gép adhat extra funkciókat, javulhat az érzékenysége, dinamikája és egy valagnyi más paramétere, de ettől még simán előfordulhat, hogy ha megvennéd az újabbat, azzal sem készítenél jobb fotókat. A modernizálás szükségszerűsége sok tényezőtől függ, leginkább a felhasználási szokásaidtól és az igényeidtől. Az igényeidet pedig magadnak kell kialakítanod és nem a gyártónak kell megmondania, hogy mire van szükséged.
Itt is sokszor ajánlunk régebbi gépvázakat, amiknek már van újabb, frissebb verziója, de egyszerűen többre mész vele ha megveszed a korábbi vázat és a megspórolt pénzt egy jobb objektívbe fekteted. Ez sem törvényszerűen van így, de sokszor nem csak egymást követő, hanem több generációval különböző vázak között is néha csak minimális a különbség.
Apropó objektív: Ha már felszerelés, akkor talán az objektívek azok, amik tényleg határozott minőségi ugrást adhatnak. Egy új váz helyett sokszor értelmesebb lépés egy jobb objektívet vásárolni. Tudod hány olyan jelenleg is forgalomban lévő objektív van ami már 10-15 éve van piacon? És ezek közül hány olyan darab van aminek a konstrukciója egy 20 évesnél is idősebb elődre épül? Én sem tudom megmondani, mert a kínálat jelentős részét teszik ki, inkább nem számolgatom őket.
A vázak persze ennél gyorsabban képesek elavulni, de ez mindig szubjektív, hogy kinek mi számít elavultnak. De azért attól nem kell rettegni, hogy amit ma megveszel az jövőre már értéktelen. Példának okáért felemlegetnék olyan legendás gépvázakat, mint a Canon EOS 30D, 40D, 50D vonal vagy a Nikon D90, D300s, amik már nem mai gépek (2006, 2007, 2008 tájékán jelentek meg), de abszolút kiválóak még egy haladó hobbi fotós számára is.
Persze a DSLR világban nagy vízválasztó volt a videózás megjelenése (D90 volt az első, de a minőségét inkább hagyjuk, jobb úgy kezelni mintha nem lenne), akinek arra van igénye, az persze váltott, nem is indokolatlanul. Viszont akit a mai napig nem érdekel a videózás, az még mindig fantasztikus képeket készíthet a fenti gépek akármelyikével (sőt akár régebbiekkel is, de mint többször is hangoztattam, csak az igényektől függ).
A kompozíciót, fényeket, kreativitást és a tudást nem lehet megvásárolni. Illetve igen, de nem ezzel a modern fogyasztói felfogással. Fektethetsz pénzt a tanulásodba meg a felszerelésbe is, de sokszor nehéz megkülönböztetni a valós igényeket a gyártók által duzzasztott mályvacukros álmodozástól.
-
ronson
őstag
válasz tisvol #15083 üzenetére
Pont ilyen cipőben vagyok én is. Ezért vettem kezdeni egy olcsó D50-et, hogy egyáltalán felmérjem az igényeimet. Illetve tudjam, hogy mi micsoda min mit nézzek.
Egy Autofocus (AF) Zoom Nikkor 35-80mm f/4.0~5.6D objektív volt hozzá, ez approx. 52-120mm for Nikon DX, ez kistelének jó, még szereznem kell egy 18-55 kitobit.
-
Throme
veterán
válasz tisvol #15150 üzenetére
Az lehet, hogy drágább, de jövőre már mennyit fog érni a 275k?
Másrészt nem kell kipattintanod sem 275, sem 234k-t. A kamatokat meg a cég bevállalja...
Szvsz a 0% thm akció jó dolog. Vagy vársz 1 évet és akkor veszel d5200-zat, mondjuk 190k-ért, mikor küszöbön lesz (talán) a D5300, ami megint kicsit jobb lesz az elődnél + 100k-ért.
Az 5200 már jobb szenzorban is (bár erre lehet mondani, hogy obi kell hozzá, hogy kihasználja, ebbe most ne menjünk bele...) és jobb fénymérésben is az elődnél. Szóval nem csak a marketing miatt magas az ára....
Én a 15 hónapos akció használtam ki és nem bánom, hogy már látom olcsóbban azt amit vettem, mert 1 év múlva fogom csak kipengetni a zsét. Most nem lett volna egyben némileg kevesebb összeg se....
Ez persze egyénileg eldöntendő, csak érdemes átgondolni az ilyen akciót....(#15152) A Zéé: hát talán a fénymérése már jobb, vagy megkapta a D7000-ét, viszont, ha valakinek pl kell kihajtható lcd, vagy egy kisebb és picit könnyebb tükrös váz, akkor nem biztos, hogy jobb.
Persze több szempontból a D7k a nyerő, de nem minden esetben.
Ja és lehet van a fórumtársnak 35-ös fixe és kerüli a bajt[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz tisvol #15154 üzenetére
"Nahogy azt hidd, hogy a bank, vagy a kereskedő lenyeli "
Én nem, a bank biztos nem, marad a kereskedő. Max olyan áron adja, hogy neki se legyen nagy bukta, de nagy tételben a kihelyezett hitelezés mégis megérős neki valahogy.
Erről az egyik márkakereskedéssel is beszéltem, aki jelentősen kisebb forgalmat generál az ediginél. Sajna ők nem tudnak ilyen akciókat csinálni....
Lehet figyelmetlen voltam, de a többi márkakereskedés sem csinált ilyet....
Az pedig biztos, hogy az ediginek ez a 0% thm játék bejön, mert kb 2 hónapon belül a második, csak most nem 15 hónapra adják.."a kamatnyereséged kevesebb lesz"
Most már olyan kis kamatok és olyan járulékos költségek, adók vannak, hogy kevesebbet kapsz vissza, mint amit beraktál... A bank és az állam pedig köszöni szépenSzóval, ha van rá zsé, akkor is érdemes 0%-os thm-el játszani.
Ha van olyan konstrukció, amivel többet kapsz vissza 8 hónap után, mint amit beraktál (bár ez elég kis futamidő), akkor az egész vételárat berakod és a végén annyival olcsóbb lesz a cucc.Vagy az van amit most csinálsz, keresel használtan olcsóbban egy ilyen gépet.
szvsz
-
sideburns
aktív tag
válasz tisvol #16571 üzenetére
A szó klasszikus értelmében véve a Sony-nak nincs DSLR gépe (már), SLT-je van, ami félig áteresztő tükröt használ.
Vannak előnyei és hátrányai is a DSLR-ekhez képest. A szenzorok Sony-k, azokra sok panasz nem lehet.
Az elterjedtsége valóban kisebb a többi márkához képest, de mindenképpen érdemes foglalkozni vele. -
sasa134
addikt
válasz tisvol #16602 üzenetére
Arra jó az 50-200 (ha kezdő dslr-es vagy), hogy a portré/tele tartomány irányába is tudj kísérletezni, és egyáltalán eldöntsd, későbbiekben mennyire fontos számodra ez a gyutáv. Általánosságban egy vállalható zoom, a "negy tesója", az 55-300 sokkal meggyőzőbb de nyilván drágább is. Használtan olyan 20-25e ft körül szoktak megválni az 50-200-tól. Ezt fontos tudni, mert szinte biztos, hogy idővel le fogod cserélni (meg a 18-55-öt is).
Én a helyedben megvizsgálnám , mennyi csak a K-500 váz, pontosabban mennyi a 2 KIT obi felára. Ha ez kiad mondjuk 50 ezer Ft-ot, akkor én a dupla kit helyett egy vázat vennék csak, és felhajtanék egy Tamron 17-50/2.8-at, vagy egy Pentax 16-45/4-et.
Amennyiben ez az első szetted,tanulni jó a dupla KIT, de ha becsülettel gyakorolsz és tudatosan próbálgatod a beállításokat, hamar a KIt obik tudáskorlátjába ütközöl. Ugyanakkor az is igaz, hogy nem a felszerelés a minden, az 50-200-al is készülnek jó kezekben ügyes fotók klikkHasonló dilemmával kezdtem én is (meg kb mindenki), és én anno a váz mellé egy Pentax DA 35mm f2.4-et vettem. Nagyon jól döntöttem, mai napig az egyik kedvenc obim - hónapokig csak ez az egy fix obim volt és remekül rákényszerített (jó értelemben) a látásmódom alakítására, a perspektíva megfelelő szerkesztésére, a "láb-zoom"' használatára, nagyon jó tanuló obinak tartom.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
sasa134
addikt
válasz tisvol #16622 üzenetére
A K-30 gyártása leállt, helye ugye van a K-50.
Azt kell meggondolni, hogy az időjárásálló váz (K-30) megér-e +50e ft-ot neked a K-500-al szemben. Amúgy kb ugyanaz a gép - érdemi különbség ezen kívül nincs.
Ha mindenképp kell az időjárásállóság, akkor lehet a K-50 felé nézegetnék.Az én véleményem változatlan: sztem vedd 130-ért a K-500-at a 18-55-el. Próbálgasd, tanulj. Úgyis el fogod adni pár hónap után a 18-55-öt, mondjuk 15-20e ft-ért. 60-ért veszel egy Tami 17-50/2.8-at, majd később 60-ért egy 55-300-és kész, meg is vagy kb 220-ból egy nagyon korrekt szetted van.
A másik vonal amit vázoltál: 18-135. Nem rossz obi, de az utazó zoomok minden betegségét hordozza. Leginkább középen éles, a tartomány szélein már khhmmm. Jó átfogás, de kompromisszumos. ha megnézed, a K-30 esetében 100e HUF az ára. No, szerintem 100 ropit okosabban is el lehet költeni: használtan 45-50-ért 16-45/4, 50-60-ért 55-300..Cserélgetni kell majd, de a különbség magáért beszél...A maradék pénzből jöhet egy 50 A 1.7 és/vagy egy DA 35 f2.4 - és finito.
Az 55-300 sokkal jobb, mint az 50-200.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #16622 üzenetére
A D5200 nem egy rossz váz, ahogy a felsorolt Pentaxok sem. A K-500 értelemszerűen a legolcsóbb, de csak mert nincs időjárásálló szigetelése. A D5200 fókuszrendszere fejlettebb és gyorsabb. Általános képminőségben viszont kiegyenlített a helyzet. A Pentax beépített képstabilizátora teleobjektívek esetén nem olyan hatékony, mint az objektív saját stabilizációja. A D5200 kihajtható kijelzővel rendelkezik és jobb videó minőségben is, mint a felsorolt Pentaxok. Viszont a K-30 és K-50 szigetelt (ha számít), illetve a dupla vezérlőtárcsa is jól jöhet. Illetve van focus peaking is (manuális fókuszálásnál jól jön).
Én nem mondhatom meg, hogy melyik váz legyen, de próbáltam némi kapaszkodót adni.
Nálam a döntésképtelenség leginkább azért állt be, mert mindegyik felsorolt gép jóval több kompromisszumra kényszerít mint amennyit nyugodt szívvel el tudok fogadni. Éppen ezért lehet, hogy inkább lepasszolom a kuponom egy rokonnak, aztán majd később visszatérek a témára. Van amúgy mivel fotóznom, csak a céges gépek nem mindig állnak a rendelkezésemre, de annak sincs értelme, hogy gyorsan kapva az alkalmon lecsapok egy olyan vázra amit már a megvásárlása előtt túl szűknek érzek. Viszont az is tény, hogy a semminél bármi jobb, mert a kiöregedett Pentax K200D már jóformán alig alkalmas arra amire használnám. Például videóra egyáltalán nem.
-
Santiagain
senior tag
válasz tisvol #16638 üzenetére
Az ISO-t rá lehet tenni az Fn gombra. A WB-vel meg ne foglalkozz, úgyis utólag fogod belőni. Ha már eleve pontos fehéregyensúly kell, akkor pedig mindegy, hogy van-e dedikált gomb, mert idő kell a beállításhoz.
http://allergiadesign.com - http://www.flickr.com/photos/santiagain/
-
Lassú Víz
őstag
válasz tisvol #16776 üzenetére
Hát ez elég rossz példa. Átalakított váz, számítógép vezérelt motoros állvány, távcső.
Az alap kijelentéseddel egyet értek, de vannak olyan területei a fotózásnak amibe bele kell rakni a megfelelő vasat, mert hiába a fotós minden tudása és érzéke, a megfelelő felszerelés nélkül egyszerűen nem képes elkészíteni a képet.
Inkább úgy mondanám, hogy hiába van valakinek csillió dolláros felszerelése attól még nem lesz jó fotós.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
k1csi
senior tag
válasz tisvol #16776 üzenetére
Nekem ezen az oldalon lévő cucc
http://www.pleiades.hu/galeria-kozmosz-02.php
több ezer ajrónak tűnik összességében és a leglényegtelenebb/legolcsóbb eleme maga a váz ami rögzíti a képeket.Nem kissebbíteni szeretném a fotós (inkább fotóscsillagász) érdemeit, csak jelezni, hogy pl. nem kitobival készült a kép azaz nagyon rossz a példa amit hoztál. Igenis a célra megfelelő felszerelés nagyon is fontos és itt sem a váz volt a legfontosabb eleme a felszerelésnek.
Az APS-C váz sem véletlen, a FF-re megfelelő kómakorrektor önmagában egy nem olyan régi FF váz ára...
http://asztrofoto.hu/cikkek/komakorrektorok-a-vallatopadon[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
PRO-peller
senior tag
válasz tisvol #16776 üzenetére
Nekem azok a fotósok mutatnak példát, akik egy szál akármilyen olcsó kompakttal is élvezhető, netán kiemelkedő galériát fotóznak össze maguknak. Elsősorban utcai fotózásban lehet ezt megvalósítani, de működik portén, makró, tájfotón keresztül a tárgyfotókig. Stb. Szemlélet, tehetség és főleg elhivatottság kérdése a jó fotó. Nem a ruha teszi az embert, ha ezt nézem. Fotózás más nem hétköznapi területein a technika nem nélkülözhető.
Az meg hervaszt, ha vki tucatnyi drága rendszercsere után is középszerű. Ilyet is tudok.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #16776 üzenetére
Ez csak annyiban igaz, hogy teljesen felesleges azon pörögni, hogy milyen géped van. Feleljen meg az igényeidnek és minden más csak mese habbal.
Az emberek többsége nem az általános igényei szerint választ gépet, hanem olyanok miatt, amik szökő évente egyszer jönnek elő. Itt vagyok én: Talán 1-2 évente egyszer van szükségem teleobjektívre.
Vettem ezért egy izmos darabot? Frászt!
Bérelek vagy kölcsön kérek olyankor? Ja!
Örülök, hogy nem költöttem olyanra amire tényleg csak ritkán van szükségem? Még szép!
De ugye Átlag János úgy gondolkozik, hogy "jó lesz az valamikor", ezért megveszi vagy eleve fos 18-200mm ocsmányságokkal szórakozik. Ez a vázra is igaz. Sokan inkább messze túlbiztosítják magukat "sosem lehet tudni" alapon. Ők azok akik rendszerint nem ismerik a saját szokásaikat és fingjuk sincs arról, hogy mit és hogyan fotóznak.
-
BiriBum
őstag
válasz tisvol #16866 üzenetére
A K500-ban nincs, a k30-k50-ben van. Semennyire nem zavaró, mert tudod, hogy melyik fókuszpont aktív éppen (LV-ben lehet választani). Kivétel az autó fókuszpont választás, amit épeszű ember nem nagyon használ.
Sokáig volt k-x-em K10D után, egyáltalán nem volt zavaró, még kevés fényben sem. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #17459 üzenetére
Túl erős a tömörítés foka, sok részlet elveszik és ennek tetejébe még a dinamika is szűkebb a konkurencia (Canon, Nikon, Sony, Panasonic) szintén tömörített anyagaihoz képest. Egyszerűen rosszul van hangolva.
"nincs a keresőben fókuszpont visszajelzés"
Tudtommal van, csak nem a kiválasztott fókuszpont villan fel, hanem egy dedikált indikátor (használd a keresőt, volt erről szó párszor a topikban). De itt a tévedés jogát fenntartom, amikor én kipróbáltam a vázat, akkor nekem fel sem tűnt, hogy valami hiányzik, így ezt konkrétan nem figyeltem meg.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
válasz tisvol #17985 üzenetére
Én is így jártam egy tintapatron vételnél, és még valami párszáz forintos utalványt is adtak a köszönőlevél mellé, ha már ilyen szemfüles voltam, hogy észrevettem a hibájukat.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mozilla Firefox
- Milyen légkondit a lakásba?
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- További aktív témák...