-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ájvé
veterán
válasz Cseneles #63997 üzenetére
Pedig nekem címezted.
Szóval nem mondtam, hogy bármi ami itt elhangzott ne lenne igaz, soha nem vitattam semmit az itt leírtakból!
Én csak annyit írtam, hogy van helye ezeknek az új projektoroknak, nem akartam bizonyítani, hogy jobb lenne bárminél is!
Nem is értem mit írtam, amire így reagáltál, kifejthetnéd egy kicsit.
Nekem van projektorom és köszönöm szépen elégedetten használom, biztos hogy ezerszer jobb az LS5 (sőt lehet W1070 is jobb nála, őszintén szólva leszarom)."Itt egy soha véget nem érő vita folyik lámpa vs LED vagy régi vs új projektor ügyben, szerintem ne foglalkozz vele."
Ha ezért írtad, akkor csak tényeket írtam le, szó szerint ez megy itt már napok óta. Úgy se lesz ebből még egy fikarcnyi kis egyetértés sem, nem arról van szó, hogy az LS5 rossz lenne, mert senki egy szóval nem írt ilyet, vagy a W4000 kuka lenne, ilyet se írt senki (így szó szerint, inkább csak utaltak rá, illetve te most gyakorlatilag ezt leírtad egy az egyben).
Itt egyedül a számmisztika folyik véresen komolyan.
Ez az ember pedig csak betévedt ide és látja hogy viking barbár módjára folyik a szájgyilok, amiből ő feltételezem semmit nem ért (nincs egyedül, én se nagyon értem, ezért bele se szóltam!).makkmarce mert venni egy drága LED-es projektort kb ebből indult az egész és mindenki meg akarja magyarázni, hogy lámpás használtat kellett volna vennie, mert így rakat pénzt kiöntött az ablakon. Szerintem egyelőre (még) szabad országban élünk, hagy tegye már meg! Biztos sokkal jobb lett volna az a Runco, de neki (engedtessék már meg) LED-es kellett, mert úgy gondolja az ő igényeinek ez felel meg a legjobban! De ezért itt keresztre feszítés jár minimum!
Egy normál halandó embernek aki betéved ide tanácsot kérni kb ez jön le.
Ja kérdező nem tudta mi az az LS5 erre írtam:
"Runco LS-5, 15 éve jelent meg egy akkori felső kategóriás home projektor."
Ez bántó? Vagy hamis? Valótlan?[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz Cseneles #64005 üzenetére
kérdezem, hogy miért kellene ennek bárhol lennie a benq-nak?
ok, tehát a régi gépben hol van a 4k? hol van , hogy akár 10.000 lámpaóráig hasonló a kép?
olyan funkciókat kérsz számon a benq-n, amit senki se állított, viszont nekem fontosabbak, minthogy egy 15 éves gépet vegyek.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Cseneles #64794 üzenetére
Ez csak akkor igaz, ha 1 fényforrás van a gépben. Ha nem egy fényforrásból tevődik össze a kép, hanem mondjuk 3 lézer, 3-4 led, akkor bizony számít az, hogy ott mi jön ki, és az meghatározza a fekete "színét" is. Bár magát a feketét nem tudod állítani, de a fényforrást tudod kalibrálni, ami megadja a fekete "színét" is.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Cseneles #64837 üzenetére
nálam az a "minimális" fényerőveszteség az kb 25-30% az én gépemnél, ugyanakkora képméretnél, bár, hogy a kontraszttal mit csinál, a franc tudja.
nem mindegy, hogy 3 méterről(164 nits) vetítek 120"-t, vagy 4 méterről(122nits). Pedig a kép méret megegyezik, írisz meg nem állítható vagy nincs (w4000i).okoskodom, tehát vagyok
-
Joshi
titán
válasz Cseneles #64835 üzenetére
Tehát akkor ez miatt még nem történt garanciáztatás? Mert ha nem, akkor mi alapján mondja bárki is azt, hogy meghibásodnak a Sony SXRD projektorok? Olyan emailezés érdekelne amit a user a Sony supportnak írt ez ügyben, pl a Sony mit mond erre? Vissza lett ezért küldve a gyártónak a projektor? Most hogy linkelsz egy nyílt projektoros fórumot ahol téma ez, az nem mérvadó, hiszen te magad írtad hogy oda bárki írhat bármit ("Viszont ez itt egy forum es itt egy cirkuszi bohoc is ugyan ugy szot illet mint egy professzor...!"). Jó lenne valami kézzelfogható infó, nem pedig vagdalózás a szavakkal.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Cseneles #64840 üzenetére
Na jó, de te úgy állítod be a Sony projektorokat, hogy mind rossz és az is lesz. Ha így lenne annak azért sokkal nagyobb visszhangja lenne. Most az hogy te találkoztál pár meghibásodott készülékkel szerintem rendben van, hiszen te ezzel foglalkozol. Gondolom más gyártó készülékei is meghibásodik. Arról nem is beszélve, hogy most kimondottan az újabb XW szériáról van szó, nem a régebbi VW-ről.
Morph76 linkelt cikkeket ahol azt írták, hogy egyelőre nincs még meg a konkrét oka a hibának. Szóval nem egyértelmű hogy mi okozza, ráadásul nem is általános hibáról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #64831 üzenetére
https://youtu.be/HD2ZIZWOMMI?si=-QYWe_QwIZGNrZJV
"Sony XW5000 7000-10000:1 natív kontraszt között van zoom állástól függően"
Az idézőjel azt jelenti, hogy idézek valakit és ebben az esetben a linkelt videóból Ekki Schmitt-et. Tehát ha ő hazudik a zoomal kapcsoltabban, akkor én is. (vagy a fordító nem működik jól)
Talán nem ártana megnézni a linkelt videót!
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #64842 üzenetére
Az hogy megfenyegetés vagy lefizetés történt esetleg ezek egyvelege....azt nem tudni.
És még én sinálok magamból bohócot...
Neked elhisszük, hogy lapos a földSony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #64861 üzenetére
össze-vissza linkelek és beszélek... buta vagyok... csak egy kereskedő...
Én tudom miről szól és mit mond Ekki. De te tudod, látod mit mond és én kitől idéztem? Itt ez a kérdés.[ Szerkesztve ]
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #64867 üzenetére
TE!!!
Ezek mind máshol készült kalibrálások. Olyan helyeken is főleg, ahol nincsenek ideális körülmények, fénybeszivárgás stb. De neked nem fogok bizonygatni semmit
De játszd nyugodtan az agyad és kínáld a javított gépeidet. Attól többet nem fog úgy sem eladni, ha engem, vagy a sonyt fikázod!
Ekki szavai ott vannak a videóban, onnét indult a dolog, tehát nem hazudtam.
Jó szórakozást! kiszálltamSony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #64877 üzenetére
8000-10000 között van a natív kontrasztja zoomállástól függően és ezt a tuning adja hozzá a +30%-ot, ami 130000 is lehet. Én így értelmezem.
https://www.youtube.com/watch?v=37WnzSP4XW0
Az 5000-nél is 7000-10000 között mondja a natív kontrasztot és plusz a 30% a szűrővel.
De hiába is, nem fogsz tudni egyformát mérni, főleg különböző helyeken. Kalibrálástól is függ, hogy a RGB együtt futásnál mennyit veszel el, vagy adsz hozzá a gain vagy a biasnál ott is változik a visszamért kontraszt érték és ez nem csak a Sonynál. Sőt ha néha kicsit becsukod az alját kis árnyékrészletveszteséggel tudsz jobb natívot is mérni, illetve a ha nyitod rosszabbat. Nagyon sok mindentől függ. Nincs olyan, hogy egyformán 10e-ret tudnia kell! Legalábbis a Sonynál így van, azt ismerem a legjobban, mivel azt csináltam többet. Az meg tuti biztos, hogy az 5000 30%-al jobb natívot tud, mint a felhúzott fényerőjű 7000. Ez van, ezt el kell fogadni!Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #64884 üzenetére
Sajnos tapasztalat hiányában nincs igazad.
Mikor Krisztián 55-ösén nem tudtad a gammát beállítani és mérsz egy tök világos gammával egy natív kontrasztot, hogy csak annyit tud az is butaság volt. Hiszen a világos gamma világosítja és színezi is a feketét.
De én hagyom is. Mondjad csak, de én nem így gondolom!Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #64912 üzenetére
Egy 4K lezer modell 760es
Alltalam takaritott, kalibralt. 3800:1 on/off kontraszt 1500 uzemora utan.(14800:1-ről) Dc(Ivan)epitette be es mindvegig egy szinvonalas dedikalt moziteremben teljesitett szolgalatot ahogy a legcsererol sem feledkeztek meg! Igy a korulmenyek biztositva voltak a hosszutavu stabil mukodeshez!
Az optikai motores a 45fokos WireGrod polar
Majd a foszfor kerek
végezetül az alltalam gagyinak titulalt muanyag objektiv ami motorostul konnyebb mint egy 2dcl pohar viz.
Nem a levegobe beszelek, tenyek allnak mogottem! Ez a gep a projektor.hu oldalon tesztel peldany! Ott meg 14800:1 on/off kontrasztot tudott!
[Teszt itt olvashato][ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Joshi
titán
válasz Cseneles #64912 üzenetére
Amit már az elején is kérdeztem tőled, de nem válaszoltál rá, hogy a termékek hány százalékát érinti ez a hiba? Persze azt mindenki érti (szepi nem ), hogy létező problémáról van szó. Az is világos, hogy mivel te projektorok adás-vételével és ezek szerint javításával foglalkozol, nálad landolnak a hibás készülékek. Mondjuk projektorok javítását nem értem, mert azt általában márkaszervizek végzik. Azt viszont mindenki mérlegelni tudja, hogy ez miatt vásárol Sony SXRD projektort vagy nem.
-
sony89
tag
válasz Cseneles #64967 üzenetére
Megtudnál esetleg osztani JVC gépekről is ilyen információkat hogy ott mennyire szokott előjönni kontraszt veszteség vagy valami hasonló hiba?
Gondolok itt a JVC DLA-X30,35,55 vagy a nagyobb 5000,5500,7000-es stb gépekre!Ha már ez a téma itt!
Egyébként jó a téma, ezért van ez a szakmai fórum hogy ilyeneket is kitárgyaljunk persze normális hangnemben ...Köszi
-
mandju
senior tag
válasz Cseneles #65044 üzenetére
Ez a JVC Z1 mérése a "zoziplex"-ben.
Teljesen optimalizált környezetben.Minden dinamikus funkció kikapcsolva. Teljesen nyitott írisszel, max lézerrel.
Jól látszik, hogy 5%-nál már a DLP van elöbbre.
Én ezért szeretem a DLP képét. De hát jelenleg meg kell elégednem a JVC-vel.
Viszont az hozzá tartozik, hogy a Z1 ANSI-ban nem túl jó, ahogy a korábbi JVC-k sem. Ebben a Sony elöbbre jár.Az NZ8 és az NZ9 az új high contrast blokkal sokat javított a helyzeten.
Azt sajnálom, hogy a Christie-vel nem csináltam ilyen mérési sorozatot.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #65177 üzenetére
Christie eclipse 6chip dlp, rosszul irtam
Viszont itt a Christie 4k 3chip dlp gep csak h ne legyen annyira elrugaszkodott a keplet. Dlp az Dlp
hiába a magas on/off kontraszt. Egy 6-7000:1 dlp a magas ansinak koszonhetoen csuklobol hozza egy csucs lcd kontrasztjat 1% adl-ig boven felette is teljseit. Egyedul az abszolut fekete szint ami az lcd mellett szol.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #65261 üzenetére
Igen, ezért is hangsúlyozom mindig, hogy nem számít az on off kontraszt és az abszolút fekete szint sem, hanem az ADL kontrasztok számítanak, úgy hogy meg van melléjük adva a fehér és a fekete szint is.
Hiába több 100.000 az on off kontraszt, ha valós tartlomnál ugyanolyan vagy rosszabb kontrasztja van a gépnek mint mondjuk egy 10.000:1 on off kontraszttal bíró gépnek.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #65263 üzenetére
Szerintem meg rendkívül fontos, mert önmagabán a kontraszt arány nem elég információ a látható képre vonatkozóan.
Ugyankkora a kontraszt arány akkor is, ha 100 nit a fehér mellette pedig 0.1 nit a fekete, illetve akkor is ha 50 nit a fehér és mellette 0.05 nit a fekete, az utóbbi a vásznon sokkal mélyebb feketéket eredméynez, nem fog világos szürkén világítani a fekete.
Igy hogy 1% Adl mellett 0,006fl a fenysuruseg vagy 0,6fl az az ertekre es a gep tudasara nezve nincs rahatassal, ellenben a szobadban lathato kepre igen!
A végén úgyis csak egyetlen egy dolog számít, hogy mit látunk a képen, a 0.6 fl világít, a 0.006 fl meg nem és ez a lényeg.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #65266 üzenetére
Én sem mértem ennél nagyobb Ansit soha, sőt az már rendkívűl jó. Itt már beleszól a szoba (hiába van feketére festve a fal, az nem elég), meglátjuk mi lesz a triple black velvet plush eredménye.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #65269 üzenetére
Egy a lényeg ha valaki össze akarja hasonlítani a gépeket, akkor azonos maximális fénysűrűség mellett kell mérni őket.
Mozi release teljesen külön van masterelve, nem sok köze van az otthonra kiadott anyagokhoz. Más a színtér, más a gamma, más a színhőmérséklet is.
Dolby Cinema (és más mozi is) 14 fl/48 nit, én ezt tartom iránymutatónak vetítés esetében.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz Cseneles #65272 üzenetére
Én most első sorban csak a feketére festett fal vs triple black velvet plush összehasonlításra vagyok kiváncsi adott kalibráció mellett.
m3ss pedig arra is, hogy ,megéri-e szívni vele, költeni rá vagy annyit nem add hozzá. Illetve arra, hogy van-e valamilyen fizikai korlát vásznon mérve amikor bizonyos ADL szint felé már nem tudsz menni, telejsen mindegy mivel vetítesz. Mert ha ez a helyzet, akkor bizonyos tudás felett ebből a szempontból felesleges nézegetni gépeket (hiába az egyiknek 5-ször annyi valamelyik ADL kontraszt aránya papiron, ha egy "tökéletes" szobában ez nem jön ki), ha jól megértettem az írásai alapján.
Az eredeti posztomra vissztérve én csak megmutattam m3ss kérésére, hogy mit mértem itthon, nem célom összehasonlításra használni, csak kiváncsi volt. Én meg úgy voltam vele, ha már szántam rá időt, akkor ne csak Ő lássa, hanem más is akit esetlegesen érdekel.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
m3ss
veterán
válasz Cseneles #65285 üzenetére
ezek biztosan vaszonrol visszamert ertekek? akkor lehet 480 ansit merni. meg 13e 1%-ot is. milyen szobak ezek? gondolom szovetes mozi mind. akkor neked is jo sokat kellene hogy hozzon vmi velvet/szovet a 3 chipesnel.
nem akarsz velvetet vasarolni? nekem 3-4 honapja szervizben van a gepem, kezdem elengedni ezt a vetites temat..[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
makkmarce
őstag
válasz Cseneles #65302 üzenetére
szerintem nem a vászonról mérik.
A másik lehetőség, hogy valami géppel alá tudnak mérni a mérési tartománynak, mert én is vettem viccből egy olcsóbb fénymérőt, de alacsony fénynél értékelhetetlen, már minden fekete neki. Mondjuk ha leveszed a fényerőt(a lámpát írisszel, vagy modernebbnél LED-et, lézert elektronikával), akkor alá tudsz menni bármilyen műszer nyitóértékének, ahol már pontatlan, és akkor bármekkorát lehet mérni. Aztán leírja a tesztben, hogy nagy kontraszt csak akkor van, ha kevés a fényerőokoskodom, tehát vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
- Naim Mu-So 2 Wood Edition - Makulátlan, akár beszámítással
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- Apple Airpods 2 (2019) - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs