Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz BlackPriest #68569 üzenetére

    Nem tudom, hogy igazán mivel magyarázzák ezt. Lehet, hogy írnak valami pimpós dumát, de az engem nem fog meggyőzni. Nézzünk csak két robogót. Legyen az egyik a motovell, a másik meg egy nagyon hasonló hozzá (nem írok konkrét példát, mert egy vagon lenne) amihez viszont a szokásos 80w90-es olajat írnak. Kb ugyanaz a mennyiség kell mind a kettőbe. Ha szét szeded a két robogó végáttételét, akkor a fogszámokat meg pár méretbeli eltérést leszámítva gyakorlatilag ugyanaz belül. Egy gyári robogóban sem lesz pl egyenes fogazás mint egy módosított végáttételben, de még az egyenes fogazás sem indokolja a más olajat. Más anyagból lenne a végáttétel? Ez hülyeség, azon nem segítene a 10w40-es olaj sem. Amúgy is miért lenne másból? Márpedig ennek az olajnak más szerepe nincsen, mint hogy egy egyszerű végáttétel fogaskerekeit kenje.
    Majd valaki talán elmagyarázza itt az értelmét. Hallottam már egyébként egy-két magyarázatot rá amiket szándékosan nem írtam most le. Számomra eddig mind nevetséges dolgok voltak, és nem győztek meg. :N
    A motorolajnak én is nagy jelentőséget tulajdonítok (még többet is mint a nagy átlag). De egy ilyen egyszerű dolognál mint egy robogó végáttétel, amiben van kb 4-5 fogaskerék még nem tudtam megérteni, hogy miért írnak az egyikbe ilyen a másikba meg olyan váltóolajat amikor mint fentebb írtam, kb dettó ugyanaz belül. És ugye itt jóval egyszerűbb kenési feladatot kell ellátnia az olajnak pl egy dugó-hengerhez képest. Nem is érdemes összehasonlítani a kettőt.

    [ Szerkesztve ]

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák