-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sonny007
tag
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a gépem átesett egy tuningon. Az első 500-600km-en még nem volt bejáratva nagyon szépen indult önindítóról (hozzá tenném, hogy csak önindító van a motoromon). Viszont most, hogy bejöttek a hideg idők vagy 3-4x rá kell indítanom mire elkapja hosszas önindítózás után.
A gyertya szép szikrát ad (NGK BR9ES), levegő szűrőt havi rendszerességgel takarítom, töltésem van (ellenőriztem), új akkumulátort kapott (6,5Ah-at). Új karburátor (motor szerelő által beállítva.)
Indítózás után gyertyát megnéztem benzines mégse indult.
Motul 710 2T olajat használok és Shell V-Power 100-as benzint 1:50-es keverékkel. (magamnak keverem).Minarelli AM6-os gépről van szó.
Mivel tudnám vagy hogyan kiszűrni, hogy mi a hiba forrása?
Előre is köszönöm a segítségeket.
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68248 üzenetére
Nem teljesen értek egyet.
Egy olcsó/Kínai kis robogóval is nagyon jól el lehet lenni, és nagyon sokat lehet spórolni.
Nagyon rövid, pár km-es távra tuti nem vennék milliós robogót/motort (pedig szerencsére megtehetném)! De még félmillióst se.
A Tauris Samba-m nemtom honnan származik, de olcsó (150k) és gyenge műanyagú és összeszerelésü. De nagyon jól kiszolgált 11-12000km-ig (2,5l/100km), és azóta is megy haver alatt. Műanyagokat újra kellett rögzíteni, de azon kívül nincsen baja.
Nálam 6000km után visszahozta az árát (autó fogyasztásával számolva).
Szerintem 5-15km-es távolságokra nem kell 6-7x drágább eszköz egy személyre.
Ha változik az távolság, személyek száma, stb, akkor persze mindjárt más a helyzet, de milliót akkor sem adtam volna a 125-ösért..... -
sonny007
tag
válasz sityupityu #68252 üzenetére
Hétköznap munkába járásra használom. Hétvégén ritkábban van nyúzva de beszoktam indítani.
-
Topikgazda
Nem azt mondom, hogy egy vadi új 1 millás robogót kell megvenni. Viszont egy ilyen robogóval, még ha 6-8 éves veszed is meg (persze normál állapotban), akkor is tutira jobban jársz vele mint egy új kínaival. Pl 250 környékén már nagyon jó állapotban lévő SR-t lehet venni, de ilyenkor télen akár egy Aerox-ot is.
Az a baj, hogy kívül belül egyformán sz@rok a kínai robogók, és ezt bármelyik szervizes aláírja. Sokan nem is vállalják ezeknek a javítását, vagy legalább is nem szívesen. Viccen kívül.
Természetesen akinek megfelel az nyugodtan vegye meg.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #68250 üzenetére
A Kymco az kínai is,vagy én tévedek?
Azt tudom hogy elég jók,strapabírók,tartósak.Nem,nem te mondtad a Derbire hogy kínai.
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
én sem bántam meg a keewayt, szó nélkül vállalta is a szerelő, nyilván nem hozza egy 10* ennyibe kerülő gép szintjét. többi kínait nem tudom
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
válasz BlackPriest #68257 üzenetére
keeway-nek is pont a műanyagos sztori a problémája szerintem
az hogy a motorja meg kínai (gy6), később még jól jön, amikor fillérekért rendelsz hozzá cucokat, akár tuningot is (kínaihoz kínait ) -
Topikgazda
válasz perge666 #68256 üzenetére
Koreai a Kymco.
Lényegesen drágábbak is mint a kínai robogók, de hát van is különbség közöttük. Teljesen vállalható minőséget képvisel. Ennél is a műanyag az amibe bele lehet kötni, de korántsem olyan ossz mint pl a kínai.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #68259 üzenetére
Aha mostmár ezt is tudom.
A Kymco Quadnak szerintem az anyagminőséggel sincs gond,legalábbis az ATV250-nél.
-
Topikgazda
-
suste
veterán
Hahhaaa
Saját magam cáfolom"Csalni" nem tudok sajnos a távolsággal, mert nagyobb a nyomólap
Beugrott, hogy nem a blokkhoz/szimeringhez feszül a nyomólap, hanem valami még van ott. Meg is néztem gyorsan a robbantott ábrákat, és ezt találtam:
Ez alapján elvileg le tudnék esztergáltatni a fogaskerékből esetleg 2-3mm-t, és akkor tényleg csak 1-2mm különbség maradna? Ez ugye a berugóhoz tartozik, így gondolom nem lenne gond ez a pár mm?
Már csak az a kérdés, hogy le tudom-e egyszerűen húzni onnan. -
dtsdexter
csendes tag
válasz sityupityu #68250 üzenetére
keleti ... nagyon távol keleti ... nekem
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Repsol600
addikt
válasz sityupityu #68259 üzenetére
A műanyagok is teljesen rendben vannak az enyémen (Kymco Dink, 2003-as) csak az előző tulaj esett vele ezért van pár repedés, de ez magától nem törik mint a kínai és a festése is szép. Véleményem szerint műanyagok terén is hozza az olcsóbb olasz robogó szintet.
Gumi elemek sem repedezettek. Volt 3-4 éves Keeway Flash robogóm azon már szinte minden gumi elem, kábel repedezett volt. -
Mattb
senior tag
Külföldön hol érdemes nézelődni? Vagy ismertek valakit aki vadászik megrendelésre? Mint az autónepperek?
-
Topikgazda
-
forandor
tag
Visszatérve a Keeway-re. Ugyebár nekem volt, de még a családban van.
Csak az anyagminőségre lehet panasz. Újabb hülyesége: lejött az oldalsztender, de álló helyzetben. Az anya csavarodott ki szépen lassan, ha a gazdája figyel rá, akkor már rég meghúzta volna. Ez egy ilyen motor, oda kell rá figyelni.
Pár napja nem volt használva, reggel fagyba kimentem, és egy laza mozdulattal gyengéden rárúgtam. Egyből pöfögött is, de nagyon lassan, gondoltam le is áll mindjárt (gázt csak azért sem húztam rá). Erre szépen folytatta a lassú döcögést úgy 1 percig, aztán már kezdett a fordulat hű lenni az 50-es mivoltjához. De most komolyan, azt az alapjáratot egy egyhengeres Pannónia is megirigyelné! -
BlackPriest
őstag
válasz forandor #68268 üzenetére
középsztender nekem kinyiffant. műanyagokkal eddig nincs gondom, bár az előző gazdiktól azért már kapott párat. hidegben még kicsapódik a sok nafta, nekem is kell 50 méter, mire rendesen beindul a gépezet. viszont nekem a szerelő állított olyan alapjáratot, hogy mikor hoztam haza, majdnem ráindítottam, mert azt hittem lefulladt
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
forandor
tag
válasz BlackPriest #68269 üzenetére
A középsztender már az előző tulajnál elhagyta magát, de ahogy elnéztem ezeknél a Keeway-eknél ritkaság a középsztender megléte. Az első sárhányó pl. nem szereti a terepet, az sincs meg. De szintén láttam ilyet másnál is.
-
BlackPriest
őstag
-
Micsurin
nagyúr
válasz perge666 #68260 üzenetére
Kymco szerethető gépeket csinál, Quannonom volt egy évig, 13,500km csúszott bele, volt rendesen küldve neki és köszönte szépen jól volt. Új tulaja elvitte, nem panaszkodott vagy keresett meg. Igaz a kis feketém nem egész 34000-rel az órában közel újnak nézett ki még 9 évesen is.
Taiwani cég csak megjegyzem...Ha megkapják amire szükségük van megbízhatóak!
Hyosungra (Dél koreai )ültem sokan akartak róla lebeszélni... 45,000 az órában abból 12-13 idén[...], öt-hat hétnyi állás után pöccre.
Nem minden kínai attól még, hogy nem japán....[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
Ehhez az átnézős dologhoz én is hozzá dobnék még párat
Nem sokkal miután megvettem az SR-t, talán a dobfék miatt le akartam venni a hátsó kereket ... akkor tűnt fel egy kis huncutság ... a kerékrögzítő anya kb egy fél fordulaton volt már csak fent a tengelyen ... (én meg így közlekedtem vele). Ugyan ezen a motoron, az oldal sztenderd, viccelt meg (egy új tükörbe került) simán annyira ki volt már lazulva, hogy eldőlt. Aztán, azzal viccelt, meg, hogy amikor jöttem volna haza melóból rá rugtam 2-őt a berúgóra, 2. rugásra egyenes lábbal bele talpaltam a földbe ... Nem tört el, csupán a főtengelyről lepörgött a főtengely anya és lehullott róla minden, ami teret engedett a berúgó feszítő rúgójának, amit lelőtt, ezt pedig tetőztem azzal, hogy rá tóltam még egy önindítót, ami pedig lepörgette az amúgy is romokban lévő szabadonfutót (és aki látott már ilyet) az tudja milyen vicces vissza szenvedni bele azokat a pici hengereket meg rugókat ... (főleg mivel nem is találtam meg őket)Mostani dolog Malagutin ... haza érve, tök olyan érzésem volt mintha kilyukadt volna a kipufogóm, volt hangja rendesen. Hát nem sokkal jobb dologgal kellet szembesülnöm ... A kipufogó vázrögzítő 2 csavarból már csak 1 volt bent, a másikat valahol elhagytam ... azaz egy meg félig meddig tartott ... cserébe eléggé lötyögött ahhoz, hogy a hengerbe hajtott csavart letörje.
Szóval érdemes néha néha ránézni a mozgó lazuló alkatrészekre.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
BlackPriest
őstag
válasz dtsdexter #68274 üzenetére
ez ugyan off, de nekem egyszer hazafelé bringával volt, hogy gyanúsan fura csavaron mentem át, félreálltam megnézni, akkor láttam, hogy nem átmentem rajta, hanem a féknyerget tartó egyik csavar volt. nagy forgalmú úton minden távtartót kivadászni élmény volt.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
máyköl
veterán
Üdv,
Olasz papíros motor adás-vételénél mennyire bejáratott forma, hogy papíron a volt olasz tulajjal kötök adás-vételt, nem azzal akitől itthon a motort megvásárlom?
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz perge666 #68277 üzenetére
Az eladó sokat spórol így... járulékos költségek nem terhelik. Fel nem sorolom fejből de anno a másik topikban már kivesézték korábban!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz máyköl #68276 üzenetére
Annyira bejaratott, hogy altalaban a kulfoldi autok 99%-at is igy adjak el.
En az automat is igy vettem, de addig amig a forgalmi a kezemben nem volt, addig nem fizetem ki a teljes vetelarat.
Mivel ugye ha barmi gond van, akkor max a papiron levo eladotol kovetelhetsz barmit is. -
-
dtsdexter
csendes tag
válasz máyköl #68276 üzenetére
Robogónál teljesen bevett szokás. Így a megvásárláson, és úti költségen kívül más terhe az eladónak nincsen.
Ebből adódóan reklamálni sem nagyon tudsz majd neki, (Ergo jótállás és elállási garancia sincs) kivéve ha normális (de ez úgy is csak később derül ki).Ha ilyen papírokkal rendelkező robogót, motor vásárolsz, a magyarországi fogralomba helyezés terhe téged terhel (évjárattól, ccm-től függően kb 40.000 HUF-tól ) Az ahhoz szükséges okmányok
2 hivatalos olasz okmány, az egyik a forgalmié a másik a kivonásról szól, ill egy 3. egy 2 nyelvű adásvételi (Ebben az esetben Olasz -Magyar), Az adásvételin, mind a 2 nyelvnél az eladó adati ki vannak töltve ... az eladás dátuma nem szerepel rajta.
Ha forgalomba akarod helyezni akkor kell kitölteni a magyar részt a saját adataiddal. (Előtte érdemes átnézetni a motort szerelővel, és vizsgára felkészíteni, ugyanis a ha műszakin megbukik a javítási idő akár több hónapot is igénybe vehet, ez plusz terheket, jelent majd neked)Nagy vonalakban ennyit kell róla tudni.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
válasz máyköl #68289 üzenetére
Ha tökéletesen működik akkor annyi kb. Sajnos nem a papíroztatás drága, hanem a szerelés. Műszaki vizsgán sok dolgot átnéznek. Pl Fék, futómű állapot, EURO besorolás az előírtnak megfelelő stb. Ha ebből bármelyik eltér, az előírttól nagyon könnyen probléma lehet. (bár azt nem tudom mennyire veszik komolyan).
Attól, hogy megtudsz állni a mocival, még nem jelenti azt, hogy jó a fék, vagy az előírtnak megfelelő. stb
Nálam például nem rég elkezdett ereszteni a hátsó teleszkóp olaj. Ebbe már lehet belekötnének. Nem javítható, úgyhogy csere. A legolcsóbb amit találtam hozzá, (új) 44.000.-
Ha szerencséd van és nincsen semmi gondja, nem tákolt mókolt, akkor persze simán átfog menni. (max megfogják említeni a végén, hogy ezt azt cserélni kellene vagy érdemes lenne átnézni mert valami valami probléma vele (nagyon fontos mondta "Igazából ezzel a hibával át sem kellet volna engedni". Te nagyon szépen megköszönöd, hogy szóltak, és, hogy így is átengedték és mivel tartozom.) (Ilyenkor már ő is tudja, hogy te is tudod, kicsi csúszó pénzről lesz szó. Kezet fogsz vele egy Esztergomi látképessel, amit idén 12.31-én kivonnak a forgalmból, és elbúszúztok) [Általában bármilyen színes papírt elfogadnak amin legalább 4db 0 szerepel, az sem baj ha nem 5-ös van előtte]
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
üszök
őstag
válasz máyköl #68289 üzenetére
Ha nem csináltál még ilyet akkor add oda annak aki ezzel foglakozik,és fizesd ki. Ő meg fogja oldani az esetlegesen felmerülő problémákat.
De ha van időd akkor csinálhatod magadnak is,k.b. 1 heted el fog menni mire minden meglesz,ha megcsináltatod 2 nap és kész."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Micsurin
nagyúr
Nepper bemegy, Szia Fruzsika,, negyedóra múltán egy oszlop papírral kijön.... míg te még min 1,5 órát sz*psz és vissza kell menj még min egyszer HA minden okés a papírokkal.... förtelmes biznisz....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Readdeo
csendes tag
Üdv!
Nemrég vettem egy Gilera Runner 50 SP-t, azóta szenvedek is vele. Valami műanyagot eszik a motor. Kiköpött egy nagyobb darabot a kipufogón, a hengerfejen, meg a gyertyában is voltak égett darabok és 200 méter után valami nagyon elkezdett csattogni. A csattogás csak akkor hallatszik, ha megyek vele, alapjáraton állóhelyben nem. Mi kerülhetett bele? Most néztem meg a membránházat, annak semmi baja, a légszűrő ház is egyben van. Mit ehet ennyire? Nemhinném, hogy kívülről esett volna bele valami, mert az már kijött volna a forgattyús házból.
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
válasz Readdeo #68295 üzenetére
Emlékeim szerint, csak a dugattyú felsőrészénél lesz nyitott a kipufogó nyílása, az alsónál nem. Tehát ami alatta van, főtengelytől, membránból, karburátorból és levegőszűrőből a kipufogóba nem kerülhet törmelék, utóbbiak ráadásul fent is akadnának a membránban. Tehát maradna a főtengely rész, de ott műanyagból max a főtengely csapágy van aminek van műanyag borítása, viszont az meg a dugattyú és hengerfal között nem megy át.
Marad a kipufogó, érdemes lenne leszedni és kiégetni. Lehet nem műanyag, csak megkövült korom. Ha meg műanyag, az meg a kipufogótömítés lesz. (szerintem)Látom vizes hűtéses, még az utóbbi jöhet szóba, repedt hengerfej.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
mumtaz
senior tag
válasz dtsdexter #68297 üzenetére
Már nem azért, de amit írsz, az egyáltalán nem állja meg a helyét.
"Emlékeim szerint, csak a dugattyú felsőrészénél lesz nyitott a kipufogó nyílása, az alsónál nem. Tehát ami alatta van, főtengelytől, membránból, karburátorból és levegőszűrőből a kipufogóba nem kerülhet törmelék, utóbbiak ráadásul fent is akadnának a membránban."
Ami alatta van, az simán feljut az átömlő csatornákon és átöblítésnél akár azonnal ki is juthat a kipufogóba szerencsés esetben.
"Tehát maradna a főtengely rész, de ott műanyagból max a főtengely csapágy van aminek van műanyag borítása, viszont az meg a dugattyú és hengerfal között nem megy át."
Lásd fent. El nem hinnéd, mi minden feljuthat. Egyébként abban igazad van, hogy lehet akár a főtengelycsapágy kosara, ami néhány csapágynál műanyagból van. Na az simán feljuthat a járatokon keresztül.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz mumtaz #68298 üzenetére
Bakker tényleg bődületesen nagy marhaságot írtam ... lehet nem részegen kellene forumozgatnom ... sry amikor írtam nem vettem figyelembe, csak a dugattyúban gondolkodtam, nem a hengerben (szerintem).
Ettől független ha sértetlen a membrán akkor ott nem jön át nagyobb szennyeződés legalább is szerintem. utána sok opció nincsen, marad a csapágy, ha műanyag kosaras persze.
a Hengerfej is vizes hűtésnél hiába törik, ott sincsen műanyag alkatrész max befolyik a hűtővíz. Na az mondjuk felfog tűnni.... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest