-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #102912 üzenetére
Az a 3M tényleg jó cucc. GoPro tartót raktam a sisakomra és meglepően jól tart. Kicsit bizalmatlan voltam eleinte, de még megvan a kamerám 5000 km-re később is, pedig még esőt is kapott.
Szelet is jól bírta a sisak állrészén még a fejemet elfordítva is. Pedig úgy éreztem rendesen, hogy fordítja a nyakam a 160-as menetszél a kamerába kapva.
Kézzel alig bírtam feltépni a sisakról, pedig nem vagyok egy törékeny virágszál. -
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102945 üzenetére
Esetleg egy tipp, hogy honnan lesz érdekes? Rém unalmas és igénytelen egy videó.
Úgy 3 percet vagyok hajlandó rászánni egy ilyenre, ha nem elég izgi, h lekösse a figyelmem.
(Hozzá vagyok szokva a minőségi content-hez, mea culpa.)Amúgy örök igazság, hogy mindenki azt tesz a motorjába amit csak akar!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102947 üzenetére
11:04-11:20 között mondja a lényeget. Nem figyeltél. Cöcöcö....
Amúgy ne magyar nyelven keresd a minőségi content-et!
Magyarul nekem egyedül a Toralcar csinált értékelhető anyagot. De manapság a Youtube-erek nagy részének komolyabb felszerelése van és ügyesebb utómunkát csinálnak, mint a legtöbb magyar tévés stúdió. Na meg nem alszok el a monoton beszédükön...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102950 üzenetére
Javaslom nézz meg egy-két valós példát! Pl hasonlítsd össze az egyik gyártó 5W-40 és 10W-40 olajának specifikációit!
Én Motul 7100-at használok, most néztem meg az adatlapját ennek a két fokozatnak és a meleg oldal kevesebb, mint egy 1%-os eltérést mutat (100°C-on) a kettő közt. A hideg oldalon viszont több, mint 10% (40°C). A pour point (ez lenne a szivattyúzhatóság határa?) meg 3 fokkal lejjebb van az 5W-nél. -
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102987 üzenetére
A hidegindítás alatt persze hamarabb eljut az olaj és jobb a kenés, de egy motor hideg járata elenyésző a meleg, magas fordulati mellett.
Arról hallottál már, h állítólag a motor kopása nagyobbrészt a hidegindításnál keletkezik?
Ebből nekem az jön le józan parasztiból, hogy minél könnyebben jut el az olaj ahova kell, annál jobb. Ha 10-15%-al kisebb a viszkozitás a motor beindításakor, az kedvezőbb mint a nagyobb. A melegoldaliban meg rendre 1%-os difik vannak. Akkor miről beszélünk még mindig?A gyártó meg mit ír elő, az egy dolog. El lehet tőle térni, az csak egy ajánlás. Lehet attól jobbat tenni bele. Általában nem a legjobb olajat ajánlják, mert mi indokolná a 0W-40-es (verseny?) olajat ami 3x annyiba kerül, mint a 15W-40-es, amikor a tervezett élettartamot kiszolgálja az olcsóbb olaj is?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102990 üzenetére
Én egész évben motorozok napi szinten. Tavaly kb két hétre kellett leraknom a jég miatt. 15 perc a munkahelyem és szvsz számít, ha abból nem 13 percet jár a motor hidegen, hanem mondjuk 10 perc után elérte az üzemi hőfokot. Meg könnyebb indítani is.
Kérdezem megint, ha a melegoldal megegyezik, akkor mi szól a vékonyabb hidegoldal ellen? A melegoldali viszkozitás a cél, ahhoz van tervezve a motor. A hidegindítás meg egy ideálistól nagyon messze lévő kényszer állapot, amit a vastagabb olaj nem segít elő. Pont, hogy az ideális az lenne, ha mindig állandó viszkozitás lenne.Szerk: nagyságrendekkel hígabb? Tudod mennyi egy nagyságrend? Mutass már egy összehasonlítást kérlek két ilyen olaj között!
De ha kiderül, h 15% különbségen vitatkozol, akkor kiröhöglek.
(Most nézem épp a Motul 10w40 5100 és 0w40 8100 adatlapját, de azért megvárom te mire jutsz. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102994 üzenetére
Úgy rémlik 300V-ben kéne lenni motorhoz való 0W-40-nek. Régen kikerestem, de mikor megláttam az árát úgy döntöttem jó lesz a 7100 is.
Ami engem illet én a meleg oldalt betartom a gyártó előírása szerint, a hideg oldalból meg lemegyek amennyire csak lehet. Persze ésszerű ár/érték aránnyal.Ez az általános recept. Ezt mondta az az úriember a garázs videóban, ezt tanultuk Persutól (lehet keresgélni a topikban, sokszor volt téma), ezt látni a legtöbb motorolajos videóban is.
Vastagabb olaj egy esetben indokolt csak: extrém hőterhelés esetén: sportkocsiknál, versenygépeknél, vagy dugóban araszolás a kánikulában.
Szerk:
A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás
Ha te mondod... Én inkább az adatlapnak hiszek, ha nem gond.Egyébként nekem úgy tűnik, kicsit elvesztél a számok tengerében. Nem teljesen mindegy, hogy 3,9 mPa.s vagy 4,41 mPa.s? Amúgy is a SAE 40 az 14 cst ha jól tudom. A SAE 30 meg 11 cst. Ehhez mérten teljesen mindegy, h a melegoldal most 14,1 vagy csak 13,9. Pár tizedes eltérés nem igazán számít, amikor a következő fokozat 3-4 cst-vel arrébb van. Mind a kettő teljesen jó. Ezekhez képest a hideg oldal 88 cst-je (10W) és 73 cst-je (0W) nagyon messze van.
A "több nagyságrendes" különbség meg még mindig megmosolyogtat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz gabor128 #103000 üzenetére
Ilyenen meg se kell lepődni. Nekem tök természetes, h lehúzódok ha a szembejövőnek akadály van.
Ezt jogsinál elvileg nem tanítják, de tréningeken már igen.
Nem egy váratlan szituáció, az ilyen akadályokat már messziről látni.
Autósként én se szoktam ügyet csinálni ha látom, h mindketten elférünk: kimegyek.
Motorosként meg bemegyek a szembejövő mellé simán.
Ez itt nálam hétköznapi dolog, egyhangúan 60-as pulzussal.(#103005) runner 125
Kresz még beszél vmi kölcsönösség elvéről, az hogy is van?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt sose értettem miért releváns "mennyi km van benne", mikor ruházatról beszélnek.
A csizmám a harmadik szezonját húzza, varrni kellett a zipzárakat és nem abban amortizálódik le, ahogy a motoron ülök. Viszont a kirándulások alkalmával mikor egész nap abban vagyok és városnézés van... Vagy a gyalog megtett kilométert számoljam?
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #103039 üzenetére
És akkor városi km, vagy országúti? Hatodikban krúzolós km-ek is számítanak? Rev match-elve végigzongorázod hatodiktól üresig, vagy simán leszteppeled behúzott kuplunggal? Mennyire erős a szorításod? Milyen időjárásban motorozol? Csúsztál már a tenyerén? Mennyit mész egy évben ill. egyszerre egy nap. Pályahasználat? Offroad?
Szerintem ha azt írod 20k km, azzal sem vagyunk előrébb, mintha 2 évet írnál.
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #103110 üzenetére
Autópályán tudom, h nem jön ki semmi elém, csak a kamerától kell félni. De közúton... 180-nál felfogja egyáltalán vki, hogy mi volt az ami kiugrott a bokorból?
Arról nem is beszélve, h izomból kell kormányozni, örülök ha a kanyarívre rá tudom terelni a motort. Egy kikerülő manőver vajon menne egyáltalán ekkora erőknél? Én M6-oson mentem végig 180-nal, de még azoknál az enyhe íveknél is izomból kellett tartani a kormányt. Szerintem egy hirtelen manőver nem is lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #103112 üzenetére
Az kemény. Nekem az az autópálya tempóm. Én a 90-et is soknak éreztem néha az F4 ~80 mm-es rugóútjához mondjuk egy 6-os úton.
Egyszer kipróbálnék egy hintalovat, mint az AT, vagy egy GS.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #103114 üzenetére
Pedig erőből kell ellenkormányoznom 150-nél. Hirtelen ledönteni a motort meg szerintem konkrétan gyenge lennék a 36 centis karommal.
Kikerülő manőver se olyan egyszerű, még 90-nél se. Jó, ha egy métert arrébb tudom tenni a motort a sávban egy hirtelen mozdulatra.170 kg szárazon, csutka kormány, Pirelli Diablo Strada gumik, 96 mm-es utánfutás. Már ha ez mond vmit.
(#103117) vendingo
Na ez az! Én meg lesek minden kavicsot.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vlevi #103147 üzenetére
Miért probléma a 8000 rpm?
Enyémnek pl 10500-on van a nyomatékcsúcsa, pedig csak egy szar 600 cc. Ahhoz képest a 8000 tök korrekt, a 6000 meg pihentető.
Simán lemotoroztam vele 1900 km-t így. Kockásra ültem a seggem, de a motor az ment. Nem is értem minek kellett volna történnie. -
Teasüti
nagyúr
válasz vlevi #103157 üzenetére
Van erről vmi előírás/kimutatás/teszt, h nem lehet a blokkot a fordulatszám tartomány tetején üzemeltetni, illetve nyomatékcsúcson tartósan?
A tiltásnak ugye technikai oka van, a fölött káros. De addig még elvileg bolond biztos. Ha megfelelő a kenés és a hűtés, akkor pontosan miért is ne bírná? Egyenletes sebességen még nyomatékot se kell annyit leadnia, mint verseny körülmények közt.Általános tapasztalatom, h az emberek többsége nem meri forgatni a motorját. Egyik autós haverom pl még soha nem húzatta ki tiltásig. Mikor kérdeztem tőle miért, "hát mert nem meri, kíméli a motort". Aztán, h miért szerinte mi fog történni: "azt nem tudja".
Apám szokott riogatni olyannal, h egyszer beverődnek vagy felakadnak a szelepek, vagy vmi ilyesmi. Kérdeztem, h ez gyakori volt a pályafutása alatt? Abban maradtunk, h ez egy ritka meghibásodás és több gyengeség együttállása kell hozzá ha jól emlékszem. Nem voltam meggyőzve. Szerintem a tiltás nem véletlen van ott, ahol.
Ha nem lehetne odáig elforgatni, akkor lejjebb tenné a gyár. Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
3200-on nyomatékcsúcs? Mi az diesel?
Élvezhető egy ilyen gőzmozdony? Nem hangzik vmi fun motornak ilyen kis fordulattal. Mennyi a vége? Milyen az áttételezése?Az enyém 3200-on teljesen élettelen (kb mint egy Honda Jazz), ez a sztenderd városi 50-es fordulatom télen-nyáron, esőben és fagyott úton. Innen egy jó 4-5000 rpm még a fun factor, ahova azért akaratlanul nem tekeri el senki.
De nálad akkor hogy néz ez ki? Egy óvatlan gázra már fekszel is, vagy hol van ezen a nyugis fordulat? Gondolom nem alapjáraton közlekedik. (Izé, mekkora az alapjárat? 1000 alatt?)Szerk: baszki nagyobb a motorod, mint az autók többsége.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Érdekes. Mindig azt hittem ez a görnyedt tartás nem lehet kényelmes. Én robogón vettem észre, hogy ha normál ülőpozícióban vannak a lábaim, akkor a medencém hátra hajlik és görbül a derekam. Mintha egy székben görnyednék, ha nem húzom ki magam. Csak ugye motoron sosem húzzuk ki magunkat, mert rugalmasnak kell lennie a hátnak.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #103219 üzenetére
900-ba kerül egy F4i? Ne már, ez egy öreg fos!
Kevés kilométerrel talán elgondolkoznék rajta.
Puha alatt mit értünk? Rugót bármiben lehet cserélni.
Amúgy állítólag a kategóriájának egyik legkényelmesebb motorja - túléltem rajta Európát. Ha pályára kell, akkor F helyett inkább RR, nem?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #103221 üzenetére
Nekem úgy rémlik, h a banán üléses az újabb kiadás. A 2004 előttiek az osztott nyergesek. Ha ez a típus érdekel, akkor én egy keveset futott 2006-ost céloznék meg. Az az utolsó évjárat az F4i-ből.
Az alkalmankénti pályázásra szerintem teljesen rendben van. Nem kell lesajnálni annyira, nem fogja összefosni magát az F4i se, ha megcibálod néha kicsit. Úgy értem a hűtése jó, a fékek is jók. Bírnia kell. Ha majd odáig jut az ember, hogy futómű geometriával és guminyomással játszik, hogy javítson a köridején, akkor majd el lehet gondolkodni az utódon.
Addig is ha egy fun motor kell, amit lehet ütni-vágni, akkor erre jó lesz. Szerintem. Tudjátok miket művelek az enyémmel, és még nem sikerült tönkretenni.
Viszont hétköznapi felhasználásra talán kényelmesebb, mint egy supersport. Már ha adunk a közhelyekre.Az meg ha puha a rúgó, azt ki lehet cserélni. Amúgy is ez felhasználó függő, h milyen rúgó kell bele. Nekem pl koppra kellett tekerni az erőfeszítést, h meglegyen az optimális SAG a 78 kilómhoz. Két személyhez már rugót kéne cserélni igazság szerint. Nekem pl a hátulja úgy leül ilyenkor, hogy a középsztender a fekvőrendőrt karcolja. De akár egy nagyobb ledöntéskor is karcol.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103248 üzenetére
Én csak floodlight fényszórókat láttam Ali-n és Ebay-en, a derítőfény meg tiltott dolog. Ködlámpa csak egy vékony horizontális sávban világíthat és éles kontúrja van a képén. Erre csak a HID vagy projektoros ködfényszórók képesek amennyire én tudom.
Ledesből még is nem láttam irányított fényűt. Ez előbbiek meg drágák.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Chris0321 #103252 üzenetére
Láttam már sokat, de mind szabálytalan volt.
Mindenki kiegészítő projektoros távolsági fényszórót vagy olcsó ledes derítőfényt használ többnyire (főleg a "refivel közlekedek" mozgalom tagjai előszeretettel a nagy túragépeken).
De ezek ködben pont használhatatlanok.
Ezek legfeljebb távolsági fényszóró mellé jók, ha nappali fényt akar csinálni vki az országúton éjjel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103255 üzenetére
Floodlight-ot tilos közúti forgalomban használni. Ilyet kizárólag offroad-on az erdő közepén lehet felkapcsolni.
Igen, az egy irányított fényű ködfényszóró, mutatják is szépen, h csak horizontálisan vetít, ahogy kell. Nem véletlenül kerül annyiba.
Szerk: Amúgy szerintem felesleges a ködlámpa. Mentem már akkora ködben kocsival, h kb a motorháztető elé láttam el csak.
Ezen a ködlámpa igazából nem segített. Le-, felkapcsolgattam és nem tudtam eldönteni hogy a jobb.
Úgyis lassan fogsz menni 10 méteres látótávolságnál, motoron meg amúgy is magasabban ülsz, nagyobb a panoráma, viszont a sisakodat kell törölgetni a párától folyamatosan. Szerintem nem nagyon lennél előrébb egy floodlight-tal (sőt, magadat vakítanád el).Ha jót akarsz magadnak, akkor a ráfutásos balesetektől kellene félned inkább. Én hátra raktam fel egy bazi erős féklámpát, amin ködben "feltekerem a fényerőt".
(Meg úgy kb 2000 lumen-nel csinál 50 ms-es impulzusokat, azt biztos meglátják. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz duni84 #103264 üzenetére
Néztem projektoros utángyártott modelspecifikus fényszórót RGB angel eye-jal meg minden: az én gépembe ez 200.000 Ft volna kb. De ez még mindig nem ködlámpa, viszont nagyon szép kontúros vetítési képe van.
(#103262) julius75
Jól értem, hogy neked a ködlámpa nem is a köd miatt kell?
Ne szaporítsd a seggfejek táborát, ha kérhetem!(#103260) Chris0321
Csak ha rossz példa kell.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103273 üzenetére
Olyan, h jól beállított floodlight nem létezik.
Ha te azt felrakod a motorra, az úgy 130°-ban mindenkit vakítani fog. A legtöbb terméknél feltüntetik a kizárólagos offroad használatot. De a rendes ködlámpánál is köhém rendeletek írják elő a fényszóró tulajdonságait és elhelyezését a járművön. A Kresz meg annak a használatát.
A seggfejet meg arra értem, h ki ne találjuk már, hogy ködlámpával kell közlekedni indokolatlanul*! Az ilyen emberek egytől egyig seggfejek; mindegy, hogy autóval van vagy motorral. Aki a saját önös érdekeit mások biztonsága elé helyezi, az nálam seggfej. A szembejövő vakítása meg egyértelmű zavarás.
Te ne legyél az, így is sok van már belőlük!*Az egyetlen elfogadható indok, hogy köd van.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103278 üzenetére
Off-ba teszem, mert a kérdésedben nem tudok segíteni, bár azért hozzátennék pár dolgot még:
10W az ledből nem kevés. Megjegyezném, h a Cree ledek pl - amiket előszeretettel pakolnak ilyen járműre aggatható floodlight-okba - wattonként 100-300 lument tudnak, típustól függően. Ebből 10W combosabb fényt csinál, mint egy H7-es izzó távolsági fényszóróban.
Hadd kérdezzem meg, ha a tompított fényszóró szerinted nem elég, h meglássanak, akkor hogy tervezed kivilágítani magad a szembejövő vakítása nélkül?
Nem vagyok híve a motor "fénypontok" és azok fényudvara mögé rejtésének, ezt régebben már kifejtettem miért.
A zavaráshoz kapcsolódóan meg saját tapasztalatom, h de. Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek. Periférikus látómezőből hogy pontos legyek, de majdnem ugyanaz. És ez azért nem olyan ritka.A mögöttem naplemente egy speciális eset, ezen egyedi feltételek mellett nem vonom kétségbe, h van némi értelme kivilágítani magad. De oda fogsz figyelni akkor a környezeti fényviszonyokra és csak akkor kapcsolod fel, mikor naplementében keleti irányban haladsz és a szembejövőt vakítja a nap? Mennyire életszerű ez?
Szerintem nem az. Az átlag inkompetens sofőr még a ködlámpáját se használja szabályosan, akkor hogy tehetnénk (döntéshozóként tegyük fel) ilyen engedményeket?
Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. Bár mit tudhatnék én, hisz én csak 12 éve vezetek.Régebben körüljártam ezt a motorra ködlámpa dolgot, de aztán inkább elengedtem. Elég ingoványos terület.
Inkább egy hátsó ködkísérőben gondolkoznék, ahogy feljebb már írtam.
Főleg ha netalántán régi pislákoló halogén izzók vannak a féklámpában.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #103282 üzenetére
Egyetértek.
(#103281) z123456789
Abszolút! Ilyenkor én is felnyomom a hátsót. Motoroztam már autópályán sűrű de szitáló esőben, kb 50 méterre lehetett ellátni a párafelhőben. Nem láttam a kamerákat, így azok se engem. Aggódtam is, h vkibe beleállok 160-nál.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Chris0321 #103288 üzenetére
Szerintem is. Egyébként a motor és fényszóró horizontális mozgása sokat segít ebben a helyzetben. Mikor alárendelt útról kanyarodnak ki elém, akkor én mindig kihúzódok a felezővonalhoz, akár kacsázva kicsit a motorral. Ez az előttem lévő szemében szignifikáns elmozdulás lesz az ő szemének síkjában, ellenben azzal ha csak egyenest felé közeledek egyenletesen, irányváltoztatás nélkül.
Nagyon ritkán szoktak kikanyarodni elém, a legtöbben megtorpannak mikor látják a mozgást.Ezért is nem vagyok híve az elvakításnak, a szúró fényből esélye sincs felmérni a távolságom és sebességem. Az emberi szem a mozgást veszi észre először.
Volt erről egy tök jó oktató videó is az autós szemszögéből, de az istenért se találom most.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Ukrajnai háború
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest