Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Formaster #102994 üzenetére

    Úgy rémlik 300V-ben kéne lenni motorhoz való 0W-40-nek. Régen kikerestem, de mikor megláttam az árát úgy döntöttem jó lesz a 7100 is.
    Ami engem illet én a meleg oldalt betartom a gyártó előírása szerint, a hideg oldalból meg lemegyek amennyire csak lehet. Persze ésszerű ár/érték aránnyal.

    Ez az általános recept. Ezt mondta az az úriember a garázs videóban, ezt tanultuk Persutól (lehet keresgélni a topikban, sokszor volt téma), ezt látni a legtöbb motorolajos videóban is.

    Vastagabb olaj egy esetben indokolt csak: extrém hőterhelés esetén: sportkocsiknál, versenygépeknél, vagy dugóban araszolás a kánikulában.

    Szerk:
    A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás
    Ha te mondod... Én inkább az adatlapnak hiszek, ha nem gond.

    Egyébként nekem úgy tűnik, kicsit elvesztél a számok tengerében. Nem teljesen mindegy, hogy 3,9 mPa.s vagy 4,41 mPa.s? Amúgy is a SAE 40 az 14 cst ha jól tudom. A SAE 30 meg 11 cst. Ehhez mérten teljesen mindegy, h a melegoldal most 14,1 vagy csak 13,9. Pár tizedes eltérés nem igazán számít, amikor a következő fokozat 3-4 cst-vel arrébb van. Mind a kettő teljesen jó. Ezekhez képest a hideg oldal 88 cst-je (10W) és 73 cst-je (0W) nagyon messze van.
    A "több nagyságrendes" különbség meg még mindig megmosolyogtat. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák