Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz julius75 #103278 üzenetére

    Off-ba teszem, mert a kérdésedben nem tudok segíteni, bár azért hozzátennék pár dolgot még:

    10W az ledből nem kevés. Megjegyezném, h a Cree ledek pl - amiket előszeretettel pakolnak ilyen járműre aggatható floodlight-okba - wattonként 100-300 lument tudnak, típustól függően. Ebből 10W combosabb fényt csinál, mint egy H7-es izzó távolsági fényszóróban.

    Hadd kérdezzem meg, ha a tompított fényszóró szerinted nem elég, h meglássanak, akkor hogy tervezed kivilágítani magad a szembejövő vakítása nélkül?

    Nem vagyok híve a motor "fénypontok" és azok fényudvara mögé rejtésének, ezt régebben már kifejtettem miért.
    A zavaráshoz kapcsolódóan meg saját tapasztalatom, h de. Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek. Periférikus látómezőből hogy pontos legyek, de majdnem ugyanaz. És ez azért nem olyan ritka.

    A mögöttem naplemente egy speciális eset, ezen egyedi feltételek mellett nem vonom kétségbe, h van némi értelme kivilágítani magad. De oda fogsz figyelni akkor a környezeti fényviszonyokra és csak akkor kapcsolod fel, mikor naplementében keleti irányban haladsz és a szembejövőt vakítja a nap? Mennyire életszerű ez?
    Szerintem nem az. Az átlag inkompetens sofőr még a ködlámpáját se használja szabályosan, akkor hogy tehetnénk (döntéshozóként tegyük fel) ilyen engedményeket?
    Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. Bár mit tudhatnék én, hisz én csak 12 éve vezetek. :)

    Régebben körüljártam ezt a motorra ködlámpa dolgot, de aztán inkább elengedtem. Elég ingoványos terület.
    Inkább egy hátsó ködkísérőben gondolkoznék, ahogy feljebb már írtam.
    Főleg ha netalántán régi pislákoló halogén izzók vannak a féklámpában.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák