Új hozzászólás Aktív témák

  • julius75

    aktív tag

    válasz Teasüti #103275 üzenetére

    Jó, akkor felejtsük el az alis 20 dolláros szarokat, és beszéljünk az irányított fényű, esetleg változtatható fényerejű kiegészítő (és nem köd) lámpákról.
    Ha felszerelek egy megfelelően engedélyeztetett, hivatalosan mint kiegészítő forgalmazott lámpát, gondolom már nem szabályellenes. Mert ha az volna akkor a Denali, Puig, Piaa, stb. már feltételezem nem lennének.
    Innen indult a beszélgetés, kérdeztem mi szabályos, mi nem? Kell "E" betű vagy sem?

    Én 25 éve vezetek, de soha még nem tudtak úgy elvakítani, hogy azzal olyan rettenetesen veszélyben éreztem volna magam. Viszont sokkal hamarabb érzem "szarul" magam motoron, amikor a forgalmi szituáció alapján kérdéses, hogy vajon észrevett-e akinek észre kellett volna?
    Így jött az a gondolat, hogy javítani kellene a láthatóságot....tehát nem az erdőbe szeretnék 30 métert bevilágítani az őzek miatt, se nem előre 300 métert mert az olyan "cool", hanem 2 hozzáadott fényponttal saját magam szeretném észrevehetőbbé tenni.
    Értelemszerűen pont nem is sötétben van erre a legnagyobb szükség.
    Szerintem túl van ez vakítás / zavarás dolog részedről misztifikálva, főleg annak tekintetében amire ezek a 10W-os cuccok képesek.
    Engem speciel sokkal jobban zavar a index nélkül váratlanul forduló, világítás nélkül közlekedő, záró vonalon áthajtó vagy gyorshajtó.
    Ködlámpa jöhet.... :))

    PoLizei: igen, pont ez lenne a cél. Napfelkelte, naplemente, nedves aszfalton megcsillanó fények, stb. nagyon sokat segíthet. Látszani és nem látni kell vele.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák