Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Formaster #102990 üzenetére

    Én egész évben motorozok napi szinten. Tavaly kb két hétre kellett leraknom a jég miatt. 15 perc a munkahelyem és szvsz számít, ha abból nem 13 percet jár a motor hidegen, hanem mondjuk 10 perc után elérte az üzemi hőfokot. Meg könnyebb indítani is.
    Kérdezem megint, ha a melegoldal megegyezik, akkor mi szól a vékonyabb hidegoldal ellen? A melegoldali viszkozitás a cél, ahhoz van tervezve a motor. A hidegindítás meg egy ideálistól nagyon messze lévő kényszer állapot, amit a vastagabb olaj nem segít elő. Pont, hogy az ideális az lenne, ha mindig állandó viszkozitás lenne.

    Szerk: nagyságrendekkel hígabb? Tudod mennyi egy nagyságrend? Mutass már egy összehasonlítást kérlek két ilyen olaj között! :)
    De ha kiderül, h 15% különbségen vitatkozol, akkor kiröhöglek.
    (Most nézem épp a Motul 10w40 5100 és 0w40 8100 adatlapját, de azért megvárom te mire jutsz. ;) )

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák