Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dellfanboy

    őstag

    válasz martonx #144124 üzenetére

    és tovább gurulok.

    bizva abban, hogy tenyleg lecsereltek az olajat, + megfelelot ontottek bele, nem csak pecseteltek/azt mondtak, hogy megcsnaltak, par tizezresert. ;] szerencsere nem vagyunk egyformak, kollegadnak jattoltal, vagy ingye bszta el a draga idodet?

    eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

  • yodamastah

    őstag

    válasz martonx #144124 üzenetére

    Haha én ennek az ellenkezője vagyok. Amit csak tudok megcsinálok én, szeretem csinálni, ez nekem a motorozás része. Az öreg gsxrt sokat kell szerelni, mert elég nagy terhelést kap. Kb hetente van gumizás, olajcsere évente 2x, futómű évente 1x ki + egyéb kötelező szervizek. Évente átlag 1 kisebb elcsúszás összejön, az is ad feladatot bőven. Be is szarnék ha ezek miatt egy-egy szerelőre kellene várni :D

    Tmax ugyanez. Egy olajcsere 15 perc, évente kettő olajcsere van. Emiatt miatt 2x fél nap szabit kivenni óriási bukó lenne. Idén a gumizást is megcsináltam én, spóroltam vele olyan 50ezer ft-ot. Ez már volt akkora összeg, hogy köszi inkább megcsinálom én. És ha már kikaptam a kerekeket, megcsináltam olyan rutin szervizt, ami miatt még külön másik szervizbe el kellett volna vinnem a motort. Sorolhatnám :D

    Teljesen megértem ha valaki nem akarja a motorját szerelni, főleg ha nincs hol. De elképesztő könnyebség ha saját magadnak meg tudod oldani az alap feladatokat. Pláne ha több motorod van.

    A szerlelők által elb*szott dolgokat nem is kezdem el sorolni (van bőven), anno én pont emiatt kezdtem el magam szerelni a motort.

    [ Szerkesztve ]

  • Pttypang

    veterán

    válasz martonx #144124 üzenetére

    Igen, itt az, hogy magamnak csinalom, nem kell szervizzel egyeztetni, odavinni, megvarni/visszamenni, atnezni, hogy tenyelg megcsinaltak-e, ugy csinaltak-e meg, utana nem bizni benne, mert mi van, ha nem ugy csinaltak meg...
    Autoval szivtam mar ezzel par kort, mire talaltam egy szerelot 40 km-re, aki rendesen csinalta, de hozza is ki kellett jutni valamikor...

    Utcan szerelni szivas, de egyelore aprosagok vannak, egy olajcseret azert nem atomfizika megcsinalni, meg egy rakat egyebet is, ha van valamennyi erdeklodese az embernek.

    Everybody lies.

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz martonx #144124 üzenetére

    Én a garázsbaszással szemben meg az állandó okoskodó és rosszindulatúan odaszúró kommenteket nem értem ebben a csoportban amik egyre jobban szaporodnak fel.

    Végülis nem garázsbaszás lesz a téma legyen akkor a foci a téma egy motoros topicban vagy a Forma1... szerintem lassan megy a kedvencek aljára readonlyba ez a topik is, kezd egy gyenge és ergya Facebookos Akik szeretik a mocikatra hajazni az elmúlt fél - egy évben. Régen ez a fajta stílus* nem volt jellemző de hát változik a világ... :)

    *nem csak neked nem csak most céloztam.

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • Biqci

    aktív tag

    válasz martonx #144124 üzenetére

    Én olyan kevert vagyok, amit magam megtudok, azt szívesen csinálom, de egy kicsit is komolyabb munkákat csak a szerviz. Leadom, majd 1-2 nappal később elhozom. Azért bízom benne, hogy megcsinálnak mindent, de szerintem nem is engedhetik meg, hogy átb.sszák az embert. Egy márkaszerviznek lenne azért nagy presztízsveszteség ez...
    Na és korrektek is. A Triumph-ot a 20k-s nagyszervizre vittem, de mondtam nekik, hogy mivel előtte nem sokkal vettem, így az olajcserét már megcsináltam. Erre mondta a szervizes srác, hogy semmi baj, de a szerviz koplett, tartalmazza az olajcsere árát, de akkor azt nem fogják felszámolni. Amikor viszont elkészült és elhoztam, ideadták a vadi új, gyári olajszűrőt, mert annak az ára is szerepel a költségekben és mivel nem használták fel, így ez nekem jár. Lehet, hogy csak nekem furcsa, hogy nem tartották meg, mert megtehették volna, szóval, csak pislogni tudtam...

    "For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

  • zgospel

    őstag

    válasz martonx #144124 üzenetére

    Egy ideig én is így gondoltam, és amíg volt a Yamaha World ott ez tulajdonképpen így is zajlott. Többnyire Kozma Tomi dolgozott a motoromon és tényleg minden szart megnézett rajta minden alkalommal, én gyakorlatilag azt se tudtam hogy a szervizfüzet előírásain kívül még miket kéne nézni. Ilyen szempontból ott fullos volt a kiszolgálás.

    Hát a Triumph szerviznél ez baromira nem így ment: ha a munkafelvételnél nem írattam fel külön listára mindent, pl nyikorog a lábtartó, kenjék be itt, kenjék be ott, állítsanak a láncon, stb, akkor az nem volt megcsinálva. Amit a listára leírt a munkafelvevő azt a szerelő maradéktalanul megcsinálta, jól is, de egy mozdulattal sem többet :D

    Az autómnál meg pláne az évek alatt felgyűlt a tapasztalat, hogy nagyon sok mindenbe szarnak bele. Pl fékbetétek cseréjekor a csavarokhoz amin az úszónyereg tud csúszkálni egy körömnyi zsírt odakenni mekkora mutatvány, 2 perc? Mégis baszik rá a szervizek többsége, ha emiatt szorul a betét és félrekopik akkor úgyis viszed megint, ami nekik biztosítja a további bevételt.
    Volt hogy azon "vitatkoztam" a szervizvezetővel, hogy a vezérműtengelyjeladónál kéne tömítést cserélni, mert mind a kettőnél szivárog az olaj, majd ő közölte velem, hogy az a főtengelyjeladó és csak az egyik szivárog. Most tényleg én vitatkozzak hozzá nem értő informatikusként valakivel aki 30 éve szerel?
    Vagy pl gumicserénél hányszor láttad őket rézsprével fújkálni a kerékcsavarokat, esetleg a kerékagyat? Nyomatékkulcsot is 10-ből 9 gumis nem használ, csak rákúrja légkulccsal ami a csövön kifér azt jólvanaz.

    Inkább megcsinálom már én is magamnak amihez nem kell nagyon drága célszerszám, mert zavar, hogy dupla annyiért gyengébb minőségű alkatrészeket szerelnek be. Vagy ha kérem a jobb minőségűt, akkor sem biztos hogy az kerül be, ha nehéz ellenőrizni, csak a papírra kerül fel.
    A pártízezer ezer Ft-os szerszámokat megveszem, jók lesznek 20 év múlva is, elolvasom a szerviz manuálban a folyamatát a javításnak, megnézek mellé még 4-5 youtube videót, aztán nekilátok. Néha szopás, több idő is megy el vele, de legalább tudom hogy az precízen meg van csinálva.

    Anyagi oldalról sem mindegy egyébként. Az én motoromba a gyári Brembo fékbetétkészlet elölre márkaszervizben 60 ezer Ft volt még ezelőtt 2 éve, plusz munkadíj. Fele ennyiért vettem Bremboból a még street legal kategóriából a legjobbat, és 30 perc alatt kicseréltem. Mivel 2-3 nap Hungaroringen gatyára lehet egy ilyen szettet rakni, ezért hamar behozza az árát, ráadásul konzisztensebb a fékteljesítmény is felhevült állapotban.

    Félreértés ne essék, egy jó szolgáltatásra nem sajnálom a pénzt. A középszar szintet sem megütőre prémium áron viszont sajnálom, mert átbaszás.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák