-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
skiny83
aktív tag
Fú, nagyon köszönöm a sok segítséget, nehéz választás lesz az biztos, főleg hogy további obik is beléptek a képbe.
(#4149) *Ropi*: nem tudtam, hogy ez ilyen jó obi de látom, hogy a photozone.de-n Highly recommended-et kapott ami azért nem semmi. Kicsit talán az ára magas, nagyjából ez a tartomány a 17-40L és azt már kapok használtan 110-130 ért. Tudom a 24-105 is kb ennyi de ott nagyobb az zoomátfogás. no meg ki tudja, hátha egyszer lesz öddé
(#4148) cOxeR: köszi a véleményt, én is erre gondolok, hogy az a 10mm
nem fog hiányozni. max felteszem a fix 50est!(#4150) MaUser: köszi, szimpi ez a párosítás is nagyon, ezzel csak az a gond, hogy mostanában csak az egyikre lesz pénzem és nem tudom milyen lenne az élet nagylátó nélkül.. (tudom a kitobim sem pont az)
(#4153) Fejo: neked is köszi, te is mauser által javasolt kombót használod, az érdekelne, hogy mik azok a helyzetek amikor már nem állja meg a helyét a 24-105 és fel kell tenni a 10-22est? Persze tájképeknél biztos! De általános mindennapi helyzetekben? Amúgy láttam az ausztriai képeidet a másik topikban, gratulálok nagyon jók, én is most megyek egy hasonlóan szép helyre csak jóval gyatrább felszereléssel. Persze azért igyekszem majd jó képeket készíteni...
Ropi: ennek a tokinának is utánanézek köszi!
[ Szerkesztve ]
..nem értek a gyémánthoz.. ..Antwerpenben terem?
-
MaUser
addikt
Szigorúan privát vélemény, de tapasztalatom szerint a Sigma 10-20 gyengébb a Tokinák mellett, bár a plusz látószög tényleg nagyon csábító, de 12mm-rel sem volt eddig gond. (Illetve egyszer igen: Sinsheim-ban a múzeum tetejére belülről van felfogatva egy Ju-52-es, na az nem fért bele teljesen, mert az egyik szárnyából mindig hiányzott egy méter.)
A 11-16 brutál jó obi, de még a 12-24 aps-c-n használható alapzoomnak, addig azt állandóan cserélgetni kell már egy múzeumi fotózásnál is, aztán lusta vagyok na, ezért inkább a 12-24-et favorizálom. Ez volt a bajom a Canon 10-22-szal is (és az ára ), hogy az a két mm néha nagyon hiányzik a végéről, hogy ne kelljen cserélgetni állandóan egy 8mp-es vázon. Nagyobb mp számnál (15) már jó lehet, mert ha beleveszik a téma a képbe, egy egyszerű vágással megoldható a helyzet, de 8-on sokszor nincs mit vágni.
Szerkesztve: hülyeséget beszélek, persze, hogy a Canon az 10-22...
Skiny83: Ezt neked kell eldönteni, csak jó dolgokból válogathatsz. De nálam pl. a Tamron 28-75 két kép erejéig volt fenn, pedig boldogon megvettem, hogy milyen jó lesz az nagylátószög fölé. Aztán most gondolkozom, hogy 24-105 vagy Tokina 50-135 és egy 35 macro játszadozni legyen még a fotóstáskában, mert a 24-50mm nálam kihasználatlan. Meg most bekavart egy kicsit a 15-85-is, bár a Canon segíti a döntést az 24-105-höz közeli árazásával....
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
k1csi
senior tag
válasz skiny83 #4154 üzenetére
mik azok a helyzetek amikor már nem állja meg a helyét a 24-105 és fel kell tenni a 10-22est? Persze tájképeknél biztos!
Nagylátót akkor kell feltenni amikor nem tudsz távolabb kerülni attól amit le akarsz fényképezni és túl nagy, pl. egy épület.
Viszont a nagylátó mindent ami egy kicsit messzebb van összenyom és ettől még messzeb tűnik. Ettől óriási mélysége lesz a képnek. Ez klasszikus tájképnél nagyon nem jó. A kép nagy részét az ég fogja elfoglalni és valahol a végtelenben lesz miniben amit le akarsz fényképezni.
Van ahol persze ez a cél. Pl. volt egy hotel aminek a kacsaúsztatója úgy nézett ki képen mint egy óriási medence (nem tudom tudatos volt-e, de mindenesetre nagyon jó marketinges kép volt).
Másik példa amikor egy 3 házból álló utcát úgy mutatsz mintha soha nem akarna véget érni.A zoomnak pont ellenkező a hatása. A kicsit távolabbi dolgok is úgy tűnnek mintha ott lennének a közelben. Pl. egy távoli hegyet simán bele lehet komponálni a képbe, mintha csak az utca végén lenne.
Egyébként utazózoomnak egy Canon 15-85-öt használok (csak crop-os gépen megy). Nem túl fényerős, de arra lehet külön obikat használni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Fejo
őstag
válasz skiny83 #4154 üzenetére
"mik azok a helyzetek amikor már nem állja meg a helyét a 24-105 és fel kell tenni a 10-22est? Persze tájképeknél biztos! De általános mindennapi helyzetekben?"
Általános fotózásnál a 24-105 van fent (család, tájkép, stb), én a 10-22-t nem "mindennapi" beállításoknál használom, hisz a nagylátóból adodó perspektívát leginkább ilyen helyzetekben lehet kihasználni. Itt egy példa:
www.facebook.com/JozsefFerenczPhotography
-
skiny83
aktív tag
Na pontosan ezt a választ vártam, akkor ezek szerint a 24mm-es kezdő érték még éppen jó tájképekre!?
Értelek, nagyon jó ez a kép is. Hasonló helyzetekben én a pelengemet használom csak az már nagyon torzít a halszem miatt és a minősége sem ilyen.
k1csi: köszönöm a részletes magyarázatot, lehet azt az obit is felveszem a listára..
..nem értek a gyémánthoz.. ..Antwerpenben terem?
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz skiny83 #4154 üzenetére
Nekem jópár ismerősöm használt a 17-40-et cropos vázon, ami átfogásban olyan mint a 24-70 (majdnem).
Egyébként 24-105-öt te az életbe nem kapsz 110-130-ért használtan. 230-ért esetleg, de azért is kétlem. De még 17-40et sem.
Egyébként Ropival egyet értek. Én is azt vennék. f/4-be szerintem hülyésg gondolkodni, főleg ha ilyen tartományú obiról van szó.
Egyébként nekem is volt 24-105. A képe valamelyest jobb f/4-en mint a 24-70-é 2.8-on. Lerekeszelve a 24-70 már jobb. 85mm felett szerintem használhatatlanul gyenge a 24-105.
17-40-et ajánlanám, ha fullrame-re keresnél. Legjobb obi. Könnyű, fillérekért adják, szép színek, éles f/4-en is.
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
KoRner™
tag
Sziasztok!
Éppen DSLR vásárlás előtt állok, egy mezei Fuji S1500as Compact gépről szeretnék váltani, és habár egy Pentax K-xel szemeztem jó ideje, most mégis első látársa szerelembe estem a Canon 550D-vel.Már hónapok óta járkálom körül ezt a témát, és az objektívekkel még csak most kezdtem el foglalkozni.
Első kérdésem az lenne, hogy várható lesz-e, hogy lejjebb megy majd a gép ára?
(perpill 219 000 Ft 18-55ös kitobival.)Következő kérdésem az lenne, hogy érdemes-e egyből duplakitben megvenni, ugyanis telezoom tartományban adnak egy 55-250es obit is, bár ahogy elnéztem elég harmatos fényerővel. (Igaz nem vagyok biztos benne, hogy harmatos fényerőnek számít-e.)
Nemrég sikerült szert tennem egy régi EXA gépnek az objektívjére, teljesen manuális blende és élességállítással, 2,9es max fényerővel, 50mm gyútávval.
Lenne értelme emellett beruháznom egy fix 50es f1.8as canon objektívre?Ezen kívül olyan szerencse ért, hogy megkaptam a papám 40éves Zenith-E szovjet SLR gépét egy F2-es 58mm-es és egy F3,5ös 125mm-es szintén fullmanuális objektívvel.
Hogyan remélhetem, hogy ezek felmennek majd a gépemre? (Exa obira is gondolok itt.)Utolsóként pedig bevallom, érdekel a macro téma, tervezem is egy Raynox DCR 250-es előtétlencse megvételét. Még nem sikerült eléggé körbejárnom, úgyhogy megkérdezem, hogy a fentebb felsorolt objektív lehetőségek közül melyikre is kéne rátekernem, hogy igazán jó legyen?
Gondolom televégállásban, de ott nem lesz kevés a fényerő?
Meg majd a vázon kell kapcsolgatni valami macro módot?
Hozzátenném, még csak most alakulgat a fotós pályafutásom eleje, szóval egyenlőre olyan objektívek kellenének, ami mindennapi általános használatra jó.
(Meg persze a már említett macro.)Előre is köszönöm a türelmet és a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
cablemanus
csendes tag
A 70-200 2.8 L IS II-est használom 3 hónapja (1D Mark III vázon) és azóta már eladtam mellőle a 70-200 4 IS, 135/2, 85/1.8 és Sigma 150-500-as optikákat. Ezzel mindent meg tudok oldani és a hely is több a táskában... Az EF 2x-el is nagyon éles, jobb, mint a Sigma volt 400mm-en és ott a Sigma már 6.3-as volt, ez pedig még csak 5.6). A 135/2-t nagyon szerettem, és kicsit sajnáltam is eladni, de a 2.0, 2.2, 2.5, amit a 2.8 alatt nyújt nekem nem ért annyit, hogy megtartsam az új 70-200 mellett, inkább vettem az árából egy 16-35 II-est.
A tömeg szerintem növekedett picit, nem pedig csökkent, de a közelpont 20 centis rövidülése is hasznos, a napellenző pedig végre olyam, mint amilyennek lennie kell. Szerintem a Canon utóbbi legnagyobb dobása - az ára magas, de a minőség magáért beszél. Már 2.8-on is nagyon penge a képe, a stabi már az új változat, de nem nyekereg, mint a 4IS-ben, Egyszerűen zseniális. Korábban volt 2.8 IS-em is, szerintem 2.8-on az nagyon tompa, ezért inkább a 4IS-t használtam helyette, de ez az új hamar a kedvencemmé vált. A 4 IS-t csak a kisebb tömege miatt szerettem, de az a képszéleken nem ilyen jó és vignettál is. Nem akarom lehúzni, mert tényleg tuti darab, de nem az új 2.8 IS kategóriája, főleg ha pl. beltéri sporthoz is használja az ember.
-
cOxeR
Ármester
válasz cablemanus #4162 üzenetére
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatodat (privátban szívesen fogadnék egy-egy képet), jó pár tesztet is megnéztem és elolvastam időközben, nagyon fáj a fogam egy ilyen obira, de egyelőre sajnos nincs meg rá a keret, és más lépések szükségesebbek voltak előtte pl. egy 580EXII. Az biztos, hogy a mostani 70-200amat ha cserélem, akkor a 2.8IS2-re törekszem majd, addig meg megvagyok IS nélkül is. EF 2x ha minden jól alakul, hamarosan bővül vele a repertoár...
-
kiskornel
addikt
válasz KoRner™ #4161 üzenetére
"megkaptam a papám 40éves Zenith-E szovjet SLR gépét egy F2-es 58mm-es és egy F3,5ös 125mm-es szintén fullmanuális objektívvel.
Hogyan remélhetem, hogy ezek felmennek majd a gépemre?"Nos... Nehéz kimondani, de egy egyszerű EF50/1,8 sokkal használhatóbb, mint ezek a régi obik. A régi obik esetében felejtsd el a "célra tat azt nyomd a gombot" módszert.
Most próbálgatom pont ugyanezt a Helios 58/2 obit EOS 450D-n. Canonon a fénymérés sehogy sem stimmel. Automatika nem ad jó eredményt. Nap felé fordítva a rekesz alakja meglátszik a képen (ez az obi hibája!). És minden képkészítésnél nagyon gondosan egy procedurát kell lefolytatni. Átlagos körülmények közt, lerekeszelve, képminőségben hozza az EF 17-55/F2,8 minőségét 55mm-en. Amúgy egy egyszerű átalakítóval felcsavarhatók ezek az obik. 4-6k és chippeset kapsz, és lesz fókuszvisszajelzés, valamint Exif. Jó hír, hogy Canon-on van végtelen fókusz is. Tehát lehet használni tájfényképezésre is a manuálsi obikat. Olcsón lehet venni Zeiss m42-es obikat, amik azért legendásak és öregek.
Tesztkép a Helios 58/2-vel (3,3Mega):Ami viszont biztató: én a helios obit megfordítva felcsavartam a macro obim elé. 9x-es nagyítást értem el, 5cm-re volt a tárgy az "obikomplexum" frontlencséjétől. + közgyűrűkkel 20x-os nagyítást lehet elérni.
A nagyobb gyújtótávú ruszki obit ugyan nem ismerem, de a Zeiss 135/3,5 Sonnar-om (ami hasonló gyújtótávban) használható macro-ra közgyűrűkkel. Úgy 1:1-es nagyítás érhető el 15-20cm-rel a frontlencse előtt, ha a közgyűrűsorom rajt van.
"érdemes-e egyből duplakitben megvenni, ugyanis telezoom tartományban adnak egy 55-250es obit is" - Mikor én vettem a gépemet, a kit ára + külön az 55-250 olcsóbb volt, mint a dupla kit.
Mivel kezdő vagy, meg fogsz lepődni, hogy mennyire nem fényerősek ezek a kit obik. Kint, nappali fénynél jó eredményt produkálnak. Télen már kevésbé muzsikálnak jól. Bent szintén csak a vakura támaszkodhatsz.
Makro-hoz állványra, fejre, vakura, távkioldóra lesz szükséged még.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
KoRner™
tag
válasz kiskornel #4164 üzenetére
Köszi a választ!
Tapasztalataidat olvasva azthiszem veszek egy EF50-est, a Helios meg marad makrózásra.
Tekintve, hogy akár alacsonyabb szinten is, de először csak kevés anyagi ráfordítással szeretnék makrózni, vakut nem szeretnék venni, és emiatt ugye közgyűrűt se, mert az erősen csökkent a kitobi így se túl jó fényerején.
Tegyük fel, hogy megvan a két kitobi, a helios, veszek egy távkioldót pár ezerért, egy raynox dcr250-est 15K-ért, egy fordítógyűrűt a ruszki obihoz, és még van itthon egy 40 éves, de még működő állványom.
Ha ez így megfelelő kezdetleges közelképek készítésére, akkor milyen sorrendben rakjam fel a ,,csöveket"?
Arra gondoltam, hogy felrakom az 55-250est, arra rá fordítóval a heliost, ami elé pedig a raynoxot.
Kivitelezhető ez így?
Vagy érdemesebb inkább tényleg közgyűrűket venni?
(Az hogy is működik pontosan? Ha jól tudom csökkenti a közelpontot, de akkor nem félő, hogy ,,lefejelem" a bogarakat?) -
kiskornel
addikt
válasz KoRner™ #4165 üzenetére
Én nem vagyok Raynox rajongó. Állítólag olcsó megoldás. Hogy melyik jobb, a közgyűrű v. a Raynox... mivel csak közgyűrűt használtam, ezért egyoldalú véleményem van.
Ebből hámozd ki, mi az általános vélekedés...http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
máyköl
veterán
válasz KoRner™ #4165 üzenetére
Én nekem eddig egy kitobim, meg egy 50 1,8-om volt, vettem egy raynoxot, hogy valamelyiken majd tudok makrózni, de egyik sem volt az, amire számítottam, ezért most vettem a napokban egy Si(g)ma 70-300 -at, ezzel meg a raynoxxal már elég durván lehet makrózni.
Közgyűrűket nem próbáltam még, az áruk elriasztott, akkor már inkább + kis pénz, és makróobi. -
Jinxx
senior tag
válasz KoRner™ #4165 üzenetére
Szerintem ha egyébként is akarsz venni egy 50/1,8-at, a helios felesleges, mehet a kukába. Dcr250-t kipótolod pár ezerrel (helios ), és vehetsz közgyűrűt is amivel fogod tudni használni az 50es fixet, és az 55-250-et is. A Dcr inkább csak a telével lenne használható. Ezzel a két obival és egy közgyűrűsorral igazából az apró pókoktól a szitakötőkön, lepkéken, gyíkokon át mindent tudnál makrózni. 1:1 alatt pedig zsebbenyúlós a dolog, nem éppen a kevés anyagi ráfordításos kategóriába tartozik.
Arra gondoltam, hogy felrakom az 55-250est, arra rá fordítóval a heliost, ami elé pedig a raynoxot.
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan. -
kiskornel
addikt
válasz KoRner™ #4165 üzenetére
"Arra gondoltam, hogy felrakom az 55-250est, arra rá fordítóval a heliost, ami elé pedig a raynoxot.
Kivitelezhető ez így?"
Olyanról hallani, hogy 50mm-es obikat fordítva feltesznek, és én is írtam, hogy az EF100 2,8 macro obira rátettem... azzal tökéletesen műxik. Hogy ez most mennyire kivitelezhető a nagyobbik kit obival az lutri. Lehet, hogy szörnyen vignettálni fog. Azt meg, hogy még rá tudod-e rakni még a Raynox-ot?.. Találgatok: szerintem az már nem adna kielégítő képminőséget.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz cablemanus #4162 üzenetére
85/1.8at biztos nem adtam volna el, főleg hogy portréra jobb mint a 70-200 2.8 II.
Könyebb, élesebb, és amennyibe az kerül, anyniért ingyen van.
Tapasztaltaid szerint van olyan éles 135 @ 2.8-on mint a fix 135-ös ugyan ezen a rekeszen?
Mert igazából ahogy a neten mutatják, úgy hozza azt a szintet.
(Szerintem egyébként abból is jön a mark II nemsokára).Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
cablemanus
csendes tag
válasz BLOODSHOT #4170 üzenetére
A 85/1.8 volt a kedvenc objektívem, még a 135/2-nél is jobban szerettem: kicsi, könnyű, olcsó, nagyon gyors az autofókusza, éles stb. Nem elsősorban a pénz miatt adtam el, hanem azért, mert soha nem használtam 2.2 alatt, mivel teljesen nyitva nem annyira jó még, a 2.2 és 2.8 közötti nem túl jelentős különbség miatt pedig tudtam, hogy a zoom előnyei miatt szinte soha többet nem fogom elővenni. NBI-es kosárlabdát fotóztam vele legtöbbször a pálya mellől, a fókusztáv az 1D mark III 1.3-as crop-jával kb. a palánk mögötti alapvonal tájékáról nagyon jó volt használni. A 70-200 IS II viszont gyakorlatilag ugyanolyan jó és már 70mm-től indul, amikor pedig még messzebb vannak a játékosok, nem kell crop-olnom a képet, sokat nyom a latban a zoom tartomány. A váz elég jó ahhoz, hogy az ISO-t mondjuk 800-ról 1250-re emeljem, a zaj itt még (sport fotó szinten) szerintem elhanyagolható.
A 135/2-vel készítettem anno állványról egy „Rákóczi” tesztet (500 ft-os pénzjegy minden rekeszen) simán és 1.4x konverterrel de ezt a 70-200-al még nem végeztem el, egyszerűen annyira elégedett vagyok az eredménnyel, hogy nem volt rá indíttatásom. Szerintem kb. egy kategória a kettő, ami a 70-200-ra nézve igen hízelgő – hiszen 2.8.on még teljesen nyitva van. A 135-ös persze kínál még 2.0-ig lehetőséget, de nincs stabi és fix a fókusztáv. Tudom, hogy egy „legenda” jó érzés is volt használni (jégkoronghoz imádtam, még 1.4x-el is) de a 70-200 IS II nekem egy csomagban megad mindent, amire szükségem van, ezért adtam el a 85-öst és a 135-öst is. Nem beszélve arról, hogy a kettő együtt kiadta a 16-35 II árát, ez pedig pszichológiailag jól érintett, mintha nem kellett volna pénzt költenem rá A Mark III-at Karácsony táján szeretném Mark IV-re cserélni és az árkülönbözet miatt ott minden "talált" forint jól jön.
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz cablemanus #4171 üzenetére
Igen, csak a 70-200 @ 70mm/2.8-on közel nincs olyan bokeh mint a 85-ösnek 1.8-on.
Az meg hogy nem penge...Hát az egy dolog. A mostani 70-200 2.8 mark I-nek is nem feltétlen az életlenség 200/2.8-on a fő baja, hanem a laposság.Abban viszont egyet értünk, hogy a 70-200 egy kurvajó zoom tartomány, a canon pedig most ezzel nagyot dörrentett. 10évig szerintem nem is fogják frissíteni, de lehet több.
Mindenképp megveszem ezt az üveget még idén, de legkésőbb tavasszal.[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
P.Zoli22
tag
Sziasztok!
Ismerősöm vett angliában egy eos 500D-t, bontatlanul, gari nélkül!
A helyzet az, hogy 10-15fotó után a gép nem akarja menteni a memóriakártyára a képeket.. ez lehet elektronikai hiba, vagy beállítás gondjai lehetnek?
Egyik ismerősöm azt javasolata hogy ne raw beállításon használja a srác, mert valószínű az lehet az oka...Valakinek ilyesmi tapasztalat?
Előre is köszi!
Zoli
-
kiskornel
addikt
válasz P.Zoli22 #4173 üzenetére
A magyar nyelvű leírás: [link]
Ez a rész:
Max. sorozatfelvétel: JPEG nagy/finom: Kb. 170 felvétel
RAW: Kb. 9 felvétel
RAW+JPEG Nagy/Finom: Kb. 4 felvétel
* A számok a Canon tesztelési szabványain (ISO 100 és
normál Picture Style) alapulnak, 2 GB-os kártya
használata mellett.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
-
P.Zoli22
tag
ha mégsem, tudtok valami megbízható műhelyt?
Zoli
-
cablemanus
csendes tag
válasz BLOODSHOT #4172 üzenetére
Egyetértek a véleményeddel, a 85-ös bokeh képességei tényleg kimagaslóak, nekem viszont az a bokeh is elég, amit a 70-200 nyújt A tréfát félretéve nem lehetetlen, hogy a szezon végén újra veszek egy 85-öst, mert talán mégis hiányozni fog, de egyelőre még nem érzem a hiányt. Az 50/1.4-et azért meghagytam
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz cablemanus #4183 üzenetére
Hja.
Csak akkor már egy 85 1.2 lenne a tuti )
Csak arra én sajnálom azt a 4x-res árat kifizetni, mert azt sem használja éppeszű ember 1.4-1.8 alatt.Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
*Ropi*
félisten
válasz BLOODSHOT #4184 üzenetére
Nemrég volt szerencsém a 85/1.2 II-höz...Megrémültem tőle olyan zömök darab, ráadásul majdnem akkora a szűrőmenete, mint a 2.8-as 70-200-amnak: 72-es. Jó-jó, hogy szép a képe meg a bokeh-je, de az AF használhatatlanul lassú. Rendezvényen minden 3. képet ha elkapná, azt is előre rákészüléssel. Szóval számomra használhatatlan. Lehet, hogy stúdióban lyukkamera üzemmódban elmegy, de én nagyon csalódottan raktam le...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
BLOODSHOT
senior tag
Azthiszem elmondtad a lényeget...
85mm fullframen szerintem kiválló portréra. De az az obi, csak studióba. Amennyi idő alatt azt a nagy üveget az a lassu fokuszmotor helyre teszi, addig már teljesen más a téma. Pl. egy esküvőn...
Nem is értem Jeff Ascough hogy tud vele olyanokat lőni. Lehet MF-ban.Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
*Ropi*
félisten
válasz BLOODSHOT #4186 üzenetére
Kétlem, hogy azt az üveget MF-ben tudná használni bárki is, főleg nem FF-en. Ugye a felépítéséből adódóan nagyon könnyű bemozdulni vele és olyan kis dofnál csak a nagy számok törvénye alapján lehet fókuszhelyes képet lőni: odapörkölsz vagy 8-10 képet és talán lesz közte egy, amin a helyén van a fókusz.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
skiny83
aktív tag
-
Z0mbi
senior tag
Yo,
Tudom hogy googliznom kell es fogok is csak gondoltam elobb megkerdezem itt mik a tapasztalatok a kovetkezokrol...
Van egy sigma 17-70 2.8-4.5 DC Makro uvegem. Nos a frontlencse mogotti lencsen figyel egy kis piszok. tudom hogy nem kezdoknek ajanlott a szetszedes megtisztitas,,ettol fuggetlenul lehet hogy bevallalom.
Csinalt mar valaki ilyet? Es mik a tapasztalatok? En attol felek hogy igy csak tobb koszt viszek be mint amitol megszabadulok... (sajna otthon epp nincs egy clean room om erre a celra )
koszi -
cablemanus
csendes tag
Pont ezt akartam mondani én is. Egy picivel jobb a képe / meg ott van a piros gyűrű az elején / de az árkülönbözet messze nem indokolt, hacsak nem stúdióban használja az ember. Nekem a beltéri sport miatt a lassú autofókusz miatt eleve ki van lőve. Mondjuk az 50/1.4 autofókusza is elég lassú (sorozat módban nagyon lelassítja a gépet) de az még pont határeset és ha tényleg nincs elég fény, akkor egyszerűen nincs más választás, ki kell nyitni a rekeszt - már ha van hová.
-
Proci85
senior tag
Sziasztok!
Fuji 6500 bridge gép után váltanék tükörreflexesre.
Cora-ban hamarosan lesz akciós Canon EOS 1000D 18-55 + 70-300mm-es "III"-as fémjelzéssel állátott duplakit IS nélkül. Olvastam ezt is, azt is.
Kérdés ezt érdemesebb-e megvenni ~137 ezerért, vagy inkább csak 18-55 IS obival 116 ezerért és később meg nézek hozzá egy rendes telét? Igazából ~150k-nál többet nem szívesen szánnék rá.IS obiva kitben
duplakit IS nélkül, de III-asMire kell: Akvárium fotózás, családi képek, néha távolabbról lőni, tájképek.
Hobby fotós vagyok, nem akarom a világot megváltani.
Amit szeretnék: szebb, élesebb képeket kapjak, mint a bridggel kaptam.
Nem szeretnék kemény ezreseket pumpálni obikba. Most megvenném aztán (egy időre? ) elég volt.Melyik lenne az előnyösebb választás?
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Jinxx
senior tag
válasz Proci85 #4193 üzenetére
Objektív téren inkább válaszd az IS kitobis kitet, sem a sima kitobi, sem a 70-300 nem egy nagy durranás. Később, ha gyűjtögetsz még vehetsz hozzá egy jobb telét, pl.: 55-250 IS, vagy 70-300 IS használtan. Ha 150k a keret, és nem mindenképpen boltból, újat akarsz venni, egy használt 350 vagy inkább 400d, az IS kitobi és az egyik fent említett tele is beleférhet a keretbe.
-
rumos14
nagyúr
itt a 60D: [link]
érdekes, "féllel" lejjebb léptek az 50D-hez képest (méretben, anyagminőségben), olyan D90 szint kb.
kiváncsi vagyok, hány 550D vásárló csap a fejéhez. -
cOxeR
Ármester
Az elmúlt 2-3 hétben, össze vissza tologatták az egyes termékek árait...vázak mentek lefele... vakuk felfele...akkor emiatt volt.
-
cOxeR
Ármester
Sőt mai árváltozások elég érdekesek...pl lassan le lehet csapni a jó kis Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM II zoomobjektívre...50 ezret vittek le az árán...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...