-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskornel
addikt
válasz Klemice #4650 üzenetére
Háát! Abból a szériából (amibe a 300/2,8 is van) amatőr szintre nem szoktak ajánlani itt a fórumon, ha csak valaki nem kifejezetten kéri. 300-ast még nem láttam, csak 200/F2.0-át (az öcsikéje a szériában), de... ha véletlenül meglátsz egyet, azonnal kapd félre a fejed. Ne is tekints rá. Egyből szerelmes leszel belé. A múltkor farokpótlónak, faroktoldatnak mondták... háát. Az az obi már F2-n is penge éles volt...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Monya78
veterán
Tamron 60mm makro modellje F2-es fényerővel rendelkezik.
[link] -
asbi_
tag
Üdv!
Nincs valami ötletetek, hogy miért lehet az, hogy a frissen vásárolt 430 EX II vaku (500D-n) csak teljesen automata módban hajlandó használni az AF segédfényt? A C.Fn beállítások elvileg stimmelnek..
Előre is köszönöm!asbi_
-
Flashback
addikt
válasz kiskornel #4649 üzenetére
Egyenlőre hobbi célra keresek obit de nyáron kell pár rendezvényen is fotóznom, ezért keresek valami jó ár/érték arányú obit. Lehetőleg azért fényerőset mert van sokszor annyi fény hogy az 50/1.8f-emmel vígan tudtam vaku nélkül is jó fotókat lőni, viszont a Kitobival ez már nem ment. Igazából (látván az obi kínálatot) egy jó fényerős kitobi tartományú 17-55 is megtenné, csak sokszor meg jól jött volna a tele is...
Jajj nehéz, nem tudom mi legyen a következő lépés. Gondolkodom még egy Speedlite 430-as + EF-S 70-200/3.5-x.x-on is. Akkor lenne egy telém meg egy vakum.
Nem tudom hogy a 430-as már kevés lenne 200-on?Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
*Ropi*
félisten
válasz Flashback #4660 üzenetére
"Nem tudom hogy a 430-as már kevés lenne 200-on?"
Akarod mondani 320-on, mert APS-C vázad van.
Csak az számít, hogy a célpont milyen messze van tőled, és hogy ezen a távon a vaku tud-e elegendően világítani. Ez pedig független az objektíved zoomállásától. A vakun lévő elektronikus távolságskálát figyeld mert az a lényeg (méterben jelzi a helyes expótávot), szerintem a 430-as kevés lesz egy ekkora távra. Főleg, hogy ha ilyen rossz fényerejű üveggel akarod használni: nincs annyi tartalék a vakuban, hogy rátolj még + 1-2 Fé korrekciót, amit az üvegen elvesztesz.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Bzzo
csendes tag
Sziasztok!
Keresek Canon 70-210-es jó állapotú objektívet. Nincs valakinek odahaza nem leejtett, nem lecsúszó zoomos db számomra?
Jahh, kinek van tapasztalata a Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS objektívről? Azt hallottam róla, h mivel nem USM a zoom, ez komoly hátrány, meg a rajza is kevéssé szép, mint a fent keresetté.köszi, ha okosítotok!
B
-
k1csi
senior tag
Az AF mód vsz. folyamatosra (szervo) van állítva. Ebben a módban nincs AF segédfény (ha egyáltalán ez lehetséges lenne akkor folyamatosan menne a segédfény).
Tedd át valamilyen más módba az AF-t.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
majkel
tag
Vannak a fotótechnikában is pletyka oldalak? Vagy a "meg nem erősített információink szerint" kezdetű mondatok számítanak szaftos pletyinek?
Egyébként tényleg jöhetne az 1Ds-ből egy revízió (már csak azért is, hogy legyen min csámcsogni ), de kérdés, hogy nekem szükségem lenne-e azokra a funkciókra amik abban rejlenének. Elsősorban stúdiótechnikával ügyködöm és az EOS 5D MkII is tökéletesen kiszolgál.
De azért arra kíváncsi vagyok, hogy a DSLR videózással lehet-e a jelenlegi CMOS szenzorok mellett tovább lépni. Főként a jelly-effect jelenségre gondolok, hogy ezt ki lehet-e küszöbölni valami módon...
-
johnjohn
addikt
Üdv !
A 70-210 f4 zoomja általában csúszik, ha lefelé fordítod, ez nem hiba. Legalább f 5,6-os rekesz kell neki, hogy elég éles legyen, nagyon szép a rajza.
Az 55-250-es obinál nekem nem tűnt fel, hogy hátrány lenne az USM hiánya, elég gyors.
A rajza elég szép ennek is, ár-érték arányban nagyon jó objektív. Ha jobbat akarsz ezeknél használt 70-200 F4L kapható 120 000.- körül használtan. -
kiskornel
addikt
válasz Flashback #4660 üzenetére
A zoomátfogást illetően, kitobival már van ismeretséged. Szóval a 17-55 ua. jobb képminőséggel, jobb stabilizálással, jobb fényerővel.
Ő 70-200 F2,8-cal fotózik: [link]
Ez talán a másik véglet.
Ezek persze nem olcsó dolgok, de én saját példámon tanultam meg, hogy minél drágább obit veszel, azzal (nem feltétlenül a képminőség, de az is javulhat) az esélyeidet növeled a kép elkészítéséhez.
Én a fényerős obikat preferálom. Általában a képminőségük lerekeszelve sokkal jobb, mint "nem fényerős" kollégáiknak. Ez a lencsék csiszolásával van összefüggésben. A mai világban az is cél lehet, hogy valaki olyan obikat vegyen, aminek a feloldó képessége bírja a nagyfelbontású APSC szenzorok felbontását. Mindent összevetve, ha olcsó obikat veszel, jó sokat fogsz törölni, míg drága obik esetében nem (persze ennek alapfeltétele, hogy tudjál fényképezni!)Sose bánd, ha van egy lyuk az átfogásokba, és nem tökéletesen van lefedve az általad használt gyújtótávoság átfogás. Pl. 55-100-ig lyuk van nálam is, de egy kezemen meg tudom számolni, hányszor hiányzott az a tartomány (NEKEM).
Aminek még érdemes utána nézni a normál dolgokon felül (a mai korban), hogy parfocal-e a zoomobi. Manapság videózásra is használják a gépeket, és ha nem parfocal, a zoomolással elállítódik az élesség, újra kell élességet állítani. Ha már minőségi obit vesz az ember...Ne csak az élesség domináljon. Ha nem elég fényerős, a képet nem tudod vele elkészíteni, így megcseszheted az élességedet. Ha az 50/1,8-ad először hullik a kezedbe...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
k1csi
senior tag
válasz kiskornel #4667 üzenetére
Fotós objektívek tervezésénél nemhiszem, hogy eddig nagyon nézték volna, hogy parfocal legyen.
Canonhoz ilyet nem is ismerek jelenleg.
Max. annyit lehet tenni, hogy a max. zoomra (vagy a zoom végére) előre ráállítod a fókuszt. azaz pl. egy ráközelítésnél a max. zoom állásra beállítod előre majd a fókuszt nem állítva visszaállítod majd a felvételt indítva zoomolsz.
Mivel kisebb fókusztávolságnál/zoomolás közben kevésbé látszanak a fókuszhibák, ezzel valamennyire kezelhető a dolog.Azaz ez NEM spontán videózásra, hanem inkább tervezett "filmezésre" használható (és még ott van az ergonómia is ami rengeteg extra és drága kiegészítővel orvosolható).
Egyébként ezzel az előre a max. zoomra tesszük a fókuszt a 24-70/2.8-as Canon obival elég jó eredményt lehet elérni kb. 28-70mm között (legjobban látható hiba kb. 50mm környékén van vsz.).
(Amiért viszont mégsem ajánlanám ilyesmire ezt az obit az az IS hiánya ill. 24-28mm közti részen kicsit keményebb zoomgyűrű, amiről fotós fórumokon is rengeteget lehet olvasni.)A gyártók akár át is nevezhetnék a videó DSLR-t cDSLR (c=cinema)-re. Lehet korrektebb lenne.
Persze lehet idővel az obik ill. a vázak is fejlődni fognak.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
"Most Canon L lenses are parfocal and many non L lenses are also parfocal" - olvasható a neten.
Hogy mikor hiányoltam a parfocalt az obijaimból. Gyorsan mozgó tárgyak, melyek feléd közelítenek. pl.: madár, autó. Zoomolsz, és közben nyomogatod a gombot. Az élesség meg kitudja hol.
Aztán a manuális élességállítás. Mennyivel könnyebb lehet. Max zoomra állítod az obit, ezzel kisebb mélységélesség, beállítod az élességet, majd lazán visszazoomolsz a jó kivágásra.Mivel DSLR-ekben nincs állandó élességállítás, azt a dolgot, hogy valami állandóan éles legyen és még közben zoomoljon is rá a kamera csak ilyen obival lehet megoldani. Engem mondjuk hidegen hagy ez a része, mert nem fogok videozni, de ha mégis... és mint fent írtam más miatt is jobbak azok az obik. Sajnálom, hogy nekem nem olyanok az obijaim.
Mondjuk ennek hiányában nem cserélném le az obijaimat, de ha ma kellene megteveznem az obiparkomat, már számítana...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
k1csi
senior tag
válasz kiskornel #4669 üzenetére
Tudtommal jelenleg nincs hivatalos Canon lista arról, hogy melyik obi parfocal. Gondolom nem ok nélkül.
Nemhivatalos lista pl. Link
Ezen pont rajta van a 24-70/2.8, ill. a Chuck Westfall is ezzel példálózott.Viszont ha googlizol egy kicsit tömegével találsz linket ahol tapasztalt fotósok mondják, hogy nem bíznának abban, hogy max zoomon beállítják az élességet aztán a zoomot állítva az megmarad.
Nem sorolnám magam ide (mármint a tapasztalt fótósok közzé), de ebben én sem bíznék.
Gondolom komoly költség lenne a gyártónak ezt tömeggyártásban is megtartani (lehet ezért nincs is hivatalos lista?).Egyébként érzek némi zavart a gyorsan mozgó tárgy példáddal a parfocal kapcsán. A mozgó (feléd közeledő) tárgy más-más távolságra igényli a fókuszt azaz a parfocal obi ezen semmit sem segít (ide komoly AF kell).
A parfocal ott segít, ahol a tárgy az élességi tartományon belül marad, viszont te a zoomal a kivágást (komponálást) szeretnéd változtatni.
Vsz. te tudtad, de annyira zavaros amit írtál, hogy úgy éreztem ezt mégis érdemes leírni azok kedvéért akik csak felületesen olvassák.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
nope. nem tudok vitatkozni veled, mert mint írtam nincs parfocal obim. Ha a 100-400-am az lenne, akkor jó lenne. De nem az. Nehéz elmagyarázni, de ha ki, vagy be húzom pár mm-t a gyújtótávot, tökkéletesen elállítom vele az élességet. Mivel kő kemény tele, a legkisebb változtatás is métereket jelent az élesség síkjában. Logikusan, ha parfocal lenne, legalább az élességállítás nem mehetne el, miközben a zoomot állítom.
Csak a logika mondatja velem: ezt a tulajdonságot ki tudnám használni.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
zolka78
senior tag
Sziasztok. Van egy folt a képeimen, ami csak homogén részeken látszik. A lencsét már megtöröltem antisztatikus kendővel, így szerintem a szenzoron lehet a folt. A gép - Canon eos 500d - teljesen új, nem szedegetem le az obit mivel még csak spórolok a következőre. Nem tudom mitől lehet koszos. Az érdekelne, hogy tisztítsam meg a szenzort? Ez még nekem teljesen új. Lévén első dslr gépem. Itt egy kép, hogy miről van szó.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Flashback
addikt
válasz zolka78 #4674 üzenetére
Ha garis akkor a kamera KFT ingyen megtisztítja a tükört. Jobb eset ez, rosszabb ha valahol az obiban van a szennyeződés (bár gondolom Canon kit obi, ott nemigen szokott ilyen lenni) . Kipróbálhatnád másik obival.
Végső esetben.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
sanyixXx
senior tag
válasz Flashback #4675 üzenetére
a tükröt tisztogathatják...az ugyanis nem vesz részt a képalkotásban. ez szenzor vagy lencseszennyezettség.
zolka78: tisztítsd meg az objektíved első és hátsó lencséjét mikroszálas kendővel. ha ott marad a piszok a képeken, akkor vidd el a már említett camera kft-hez, ott megtisztítják a szenzorod. ha még nem csináltad, akkor inkább ne állj neki, mert még rosszabb is lehet a végeredmény.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
zolka78
senior tag
válasz sanyixXx #4676 üzenetére
Már megtisztítottam mindkét külső lencséjét az obinak mikroszálas kendővel. Így is ott a folt a képeken. Meg arra gondoltam, hogy a front lencse amúgy is elforog fókusz közben, tehát valószínű máshol kéne lennie a foltnak minden képen, de nem így van. Egyáltalán a hátsó lencse elforog? 18-55 kit obiról van szó. Garanciába a camera kft ingyen csinálja a szenzortisztítást? Ha igen mennyi ideig tartják bent? Köszönöm a segítségetek.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
kiskornel
addikt
válasz zolka78 #4674 üzenetére
Az alakja és nagysága alapján ez nem porszem lesz. Én valami nagyobbra gondolnék, mint pl. egy hajszál, vagy annak töredéke...
Még valamit érdemes lenne megnézni: kapcsold fel a világítást, és a fény felé tartva az obiba egyik, majd meásik oldaláról nézz be. Kihúzott, betólt zoom állásnál, különböző élességállításnál. Ha lástsz valamit bent, ami nagyobb, akkor ott van a probléma.Másik obid nincs? Ha másik obi esetén is bent van, akkor érzékelő.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Bagaba27
csendes tag
válasz zolka78 #4674 üzenetére
Ez szenzor lesz. Méghozzá valaki valamivel hozzányúlt. Vedd le az obit kérsz bulbot vagy 30mp-s expót és akkor látod a szenzort. Ilyen méretű valamit szabad szemmel is kell látnod. Ha kezdő vagy menj vidd le valahova megtisztíttatni. Nem feltétlenül kell a camerába vinni. Bármelyik komolyabb boltban megcsinálják vagy ingyen vagy 1-2 rongyért. Kedvük szerint.
www.facebook.com/BagaPhotoandVideography
-
zolka78
senior tag
válasz kiskornel #4679 üzenetére
A kép az egy ki nagyított vágás, hogy jobban lehessen látni foltot. Már néztem mindenféle helyzetben az obit és nem látok benne semmit. Sajnos még nincs másik obim csak a 18-55/is obi, majd talán januárban. Kölcsön kérni meg nem tudok mert akit ismerek az vagy nikont, vagy olyt használ. A váz sincs még 1 hónapos, az obit is csak most vettem le, hogy megtakarítsam a lencséket hátha az a bűnös. Lehet már így vettem a gépet. Ezt a hosszú záridős expót még kipróbálom amit Bagaba27 javasolt. A lenti képen pl. nem látszik sehol a folt.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
kiskornel
addikt
válasz zolka78 #4681 üzenetére
MEG NE PRÓBÁLD!!! Nyitva hagyni a vázat, meg játszadozni vele! Ha csak nem az a célod, hogy összekoszold az érzékelőt, SOHA NE TEGYÉL ILYET!
Csak rekeszeld le. Minél jobban lerekeszeled, annál jobban látszódni fog a szennyeződés. Fehér fal felé fordítva Av F22-re állítva képet készítesz, letöltöd, láthatod a többi szennyeződést is.
(#4680) Bagaba27: arany szabály: olyan kevés ideig legyen nyitva a váz, amíg csak lehet. Villámgyorsan kell obit cserélni. A levegőben szállongó porszemek méretükben összemérhetők a pixelmérettel. Lessz ám kosz, ha 30mp-ekig tárva nyitva hagyja a vázat...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Frigetrus
senior tag
válasz kiskornel #4683 üzenetére
És például a körte pumpás fújkálást hogyan lehet elvégezni, ha nem csapja fel a tükröt, és nem nyitja ki a zárat?
(persze obicserénél alapszabály a gyors csere.)
Bagaba27: viszont miért a 30 másodperces expóval nézelődjön?
tudtommal kell lennie benne olyan opciónak, ami a szenzor tisztításhoz felcsapja tükröt, és kinyitja a zárat.
És ez a mód jobb, mert nekem a logika azt súgja, hogy ilyenkor nincs áram alatt a szenzor, mert különben a statikus vonzás csak odatapasztaná a többi port.
(ha nem így van javítsatok ki) -
kiskornel
addikt
válasz Frigetrus #4686 üzenetére
Olvasd át párszor a legutóbbi hsz-eket, mert valamit alaposan félreértettél.
Szenzor tisztítás így kezdődik: keress egy tiszta, jól megvilágított helyet. Ha kell még takaríts is össze, porszívózz fel... és aztán a többi...
Ahhoz meg, hogy megállapítsd, koszos-e a szenzorod az Av állás F22 (ha lehet tele állás), végtelenre állított élesség (manuál fokusz), fehér fal előtti expo kell. Letöltöd a képet, és látni fogod a porszemeket...
Azt hiszem ez a cikk tetszett anno: [link]
Ezek közt van pár jó, érdemes átnézni mindet: [link]
Minden esetre senki ne nyitogassa feleslegesen a vázát. Ha az akna megtelik porral, azt már elég nehéz kitisztítani.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Frigetrus
senior tag
válasz kiskornel #4687 üzenetére
Nem értettem félre semmit, rengetegszer csináltam már por lefújást a szenzoromról, és sok szűk blendés képet is csináltam már homogén felületről.
Csak arra gondoltam, hogy ez-a nehogy belenézzen dolog azért nem ennyire vészes.
Láttam hogyan csinálják canon nyílt napon a szervizesek a tisztítást. Haverom odaadta a gépét, csináltak egy-két tesztképet, majd tükörfelcsapás, és még úgy is vizsgálódás szabad szemmel, esetleg uv fényes nagyítóval. Kb 5 percig álltunk ott, befújkált többször körtepumpával, de volt olyan porszem amit "fülpiszkálóval" szedett le a srác.Az eddigi hsz-ekből kiderült, hogy nagy valószínűséggel a szenzoron van a kosz. Ha porszerű és nincs oda tapadva még teljesen akkor tükörfelcsapás, szemmel vizsgálódás, és fújás körtepumpával. Ezt a kézikönyvekben is így írják.
Ha ezután is ott marad, akkor jöhet a swab és társai, de ha nem merünk neki állni, akkor marad a szerviz.Persze mondom, hogy alapszabály, hogy minél kevesebbet legyen a tükörakna szabadon, de nem tragédia az, hogy bele pillantunk.
Mit is értettem félre?
-
Bzzo
csendes tag
-
-
zolka78
senior tag
Na, micsoda vitát indítottam el. Sikerült nagyítóval és egy erősebb lámpával belenéznem tegnap délután. Persze csak úgy ahogy a gép teszi láthatóvá a szenzort tisztítás céljából. Van benne 2 pici szösz, de csak a nagyobbik látszik a képeken. Ezt a körtepumpás dolgot nem mertem kipróbálni, nehogy bent maradjon valahol a gépben. Inkább leszippantottam róla egy szívószállal. A nagy le is jött a kicsi meg még ott maradt, az valahogy ragaszkodik a szenzorhoz. Az egész művelet, a megkeresés és a szippantás nem vett igénybe még 2 percet se. Persze lecsuktam a tükröt a két művelet közt. Csak az bosszant, hogy feltehetőleg így vettem a gépet újonnan. Amikor feltetettem az obit először, nagyon minimális ideig volt nyitva a váz, nem hiszem, hogy akkor került bele 2 picike szösz. Azt se hiszem, hogy így adták volna ki a gyárból. Lehet valaki visszavitt példányát kaptam meg. Na mindegy, ünnepek után csak be adom egy tisztításra.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
johnjohn
addikt
válasz access_denied #4694 üzenetére
Ezzel még elég elfogadható, de az ára horror !
-
Bzzo
csendes tag
válasz johnjohn #4692 üzenetére
Kösz, akkor már tudom, miért is nem használtam eddig sem kétszerezőt..utólag milyen okos az ember
Inkább gyűjtök még széria cuccokra.
Tudtok jó fórumokat, ahol fotós használt cuccokat lehet találni? Persze Vaterán kívül.A másik, tudtok valami jó szakirodalmat vaku használatra? Létezik egyáltalán a teljesen kezdő szint felett ilyen anyag?
Új hozzászólás Aktív témák
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)