-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
adamka16
őstag
amit belinkeltem, azok is azzal lett dolgozva, némelyikben egy kis PS is van, de retusálás szinten csak... nem mondom, hogy annyira rossz képeket készít 1600-on, de egy másik géppel összehasonlítom, akkor azért na.. látszik vagy nikon-t kellett volna választanom? hát nemtudom... canon nekem mindig is szimpibb volt..
mellesleg nyers képekből valami varázslatosakat lehet művelni Adobe Lightroomal!! -
zolka78
senior tag
Itt a kis plussz stabilitás a kezedhez . Ha sokat tekergetnék egy régi manuális obit akkor én mindenképp beszereznék egy ilyet, függetlenül attól, hogy mekkora a markolata a gépnek. Még gyerek voltam, amikor próbálgattam valami orosz tükrös gépet, azon volt egy hasonló. Bár az házilag eszkábált volt, sokat dobott rajta arra emlékszem. Az is igaz, hogy akkor még sokkal kisebb volt a kezem, meg lehet azért tették rá, hogy ki ne ejtse a gyerek a kezéből.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
HSM
félisten
válasz zolka78 #5752 üzenetére
Köszi a tippet, de nem hiszem, hogy segítene a gondomon. Itt van egy kép, hogy fest a kezemben a gép: [link]
Nem túl bizalomgerjesztő, ugye? Egyszerűen nem férnek el az ujjaim, a mutatóujjam messze túlnyúlna az exponáló gombon, és a hüvelykujjam helyett a tenyerem lenne a helyén a hátsó fogáson, úgy meg nem igazán lehet nyomkodni a gépet... Kb. 3-4cm nagyon hiányzik nekem minden irányba, ami szemre pont meglenne mondjuk egy 60D-n... -
zolka78
senior tag
Szerintem egy próbát megérne, elég jól állítható és nem az a funkciója, hogy rászorítsa a kezedet a markolatra ha nem, hogy adjon egy plusz tartást. Szerintem ebbe elég jól bele tud feszülni az ember keze.
(#5754 adamka16): ez a költséghatékony megoldás a markolat helyett. csak sűrűbben kell aksit cserélni
[ Szerkesztve ]
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
-
HSM
félisten
válasz adamka16 #5754 üzenetére
A markolat nagyon hasznos motyó, de az nem csak "álló" képekhez jó? Talán normál pózban egy fokkal jobb is nélküle (az én méreteimhez) mert a kisujjam elfér így szépen alul, és kicsit megtámasztja a gépet. Bár lehet, ezt ellensúlyozná a plussz anyag a tenyeremben.
(#5755) zolka78: A problémámra a megoldás vagy egy Canon 60D, vagy esetleg egy Nikon D7000.
(#5756) adamka16: Wááá... Rányomhattál volna egy vízszintes tükrözést, mert így a feliratokra olyan érzés ránézni, mintha fel akarna robbanni az agyam...
De úgy látom, a markolatnál a megtámasztás áldásos hatása dominál, de azért nem tökéletes. A tenyerembe továbbra sem simulna be, ami ugye az optimális tartás záloga, mert a markolat továbbra is virsli vastagságú.(#5757) zolka78: Elég vad szerkezet! Szerintem ez előre tervezett videózásokhoz lenne nyerő. Mert a fotóstáskámba tuti nem fér be, meg mire felépítem, addigra meg már alszik a fotóalany...
(#5759) zolka78: Hát nem tudom, egy ilyen cuccot mennyire lehet stabilan tartani... Mert két kézzel fogod az oké, de magasabban van a gép, mint a fogás, roszabb lesz az egész súlypontja, jobban fog "billegni" szerintem a kezedben, mint amúgy.
Plussz minden gombnyomásnál elmászik a képed, amit már beállítottál, mert le kell vegyed a kezed a fogásról, és vissza. Makróhoz tuti felejtős, teljesen. Oda (ha szép eredményeket akarsz) az állvány elengedhetetlen a nagyon pici mélységélesség miatt.[ Szerkesztve ]
-
adamka16
őstag
ne kukacoskodj...
Állóképeknél is jobb persze, igaz amióta megvan a gépem állandóan használom a markolatot, régebben nem is gondoltam volna, hogy ennyire jó is lehet az állókép...
Viszont azt is meg kell jegyezni, hogy sokkal szélesebb a plusz markolat és vaskosabb is a fényképező "gyárilag szerelt" markolatához képest. Nagyobb tenyerűek hatalmas előnnyel tudják használni, nekem pont kényelmes, viszont kisebb kezű ember lehet meg sem tudná fogni.
Lényeg a lényeg: ha rajtam múlna mindegyik gépen alaptartozék lenne a portrémarkolat! Én nem bántam meg, hogy 15e-ért anno megvettem a géphez.
Viszont 1 dolog van ami nem tetszik rajt, az pedig az ISO gomb hiánya, pedig az még simán elfért volna rajt. -
zolka78
senior tag
Ha jobban megnézed a videót akkor látszik, hogy a jobb kéznél ott az exponáló gomb, tehát nem kell levenni a kezed a markolatról exponáláshoz. Amúgy meg egy portrémarkolaton keresztül van rögzítve a szerkezet, ha nem raksz a gépre portrémarkolatot akkor már is lentebb van a súlypont, és aki egy ilyet megtud csinálni annak már nem nehéz bele építeni a jobb markolatba a vezetékes távkioldót, és akkor már a portrémarkolatra sincs szükség, hogy meglegyen az elektronikai kapcsolat az expógombhoz. Szerintem ezt még lehet fokozni ha tesznek rá egy pántot amit a nyakba vagy vállon lehet rögzíteni, és máris van egy viszonylag stabil szerkezeted amivel kényelmes a manuális fókuszálás és az élőkép, és még mindig felkaphatod a szemedhez a kukucskát gond nélkül, nincs útban semmi.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Flashback
addikt
Portré, és rendezvényfotózásra keresnék valami jó obit, APS-C vázhoz. Erre gondoltam: Sigma 17 70mm f/2.8 4 DC Macro OS HSM
Valahol olvastam hogy ezzel 1/125 v 1/250-nél is éles képet lehet lőni kézből.
Ez mennyire igaz? Valaki tapasztalatból meg tudja cerősíteni cáfolni? A fókusz mennyire gyors/pontos?Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
*Ropi*
félisten
válasz Flashback #5763 üzenetére
Annál a Sigmánál nagyon hamar vége van a 2.8-nak. Rendezvény fotózásokhoz fix fényerős obit vegyél: egyrészt meg fogsz őrülni, hogy folyamatosan korrigálnod kell, másrészt nem fogsz tudni egy konstans minőséget hozni, mert ahány kép, annyiféle világítási szituáció, amit a változó blendéd miatt nem tudsz megfelelően kezelni.
Nem tudom miért nagy szó, hogy 1/125-ön vagy 1/250-en éles képet lősz...Attól függ mivel és mire, meg hogy helyesen tartod-e a gépet exponáláskor. Nem egyszer lőttem már kézből fél másodperces expókat bemozdulás nélkül (40D és 17-55/2.8IS kombóval). A reciprokszabály megvan (nagyjából ökölszabály, hogy a egy kép akkor mozdul be, ha a fókusztáv reciprokánál hosszabb záridőt használsz. Például a Te vázadat és egy 70-200 üveget a 200-as végén használva 200 mm szorozva a vázad 1,6-szoros crop factorával 35 mm-es filmre vetítve 320 mm-es ekvivalens fókusztávot ad, ami azt jelenti, hogy minimum 1/320 sec záridőt kell elérned, hogy a kép ne mozduljon be)? Ezzel kell együtt élnünk.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
.DLL
veterán
válasz adamka16 #5768 üzenetére
Hát igen, az IS eléggé felrúgja a reciprokszabályt a 70-300 IS változata meg kétszer annyi...
A kedvenc vitám, hogy 70-200 f/4 IS vagy 70-200 f/2.8, illetve általánosabban az IS vs. Fényerő körök. De úgy vélem ezt a kérdést mindenki hamar el tudja dönteni magában. Nyilván nem első telének vesz valaki 70-200 L-t, tehát már tisztában van a fotózási szokásaival, mire használná leggyakrabban.
Az IS nem fogja meg a mozgó témát, de ha valaki legtöbbet nappal fényképez, pl. állatokat, várost, stb. és sokat cipeli annak elég lehet az f/4 IS, és még mindig benne van a lehetőség, hogy ha besötétül, akkor sem lesz szarban.
Aki leginkább sötétben, rendezvényeken, beltérben, stb-stb. fotózik, állványról használja akkor 2,8.
Témaváltás FTW.(P.H.)
-
HSM
félisten
válasz adamka16 #5770 üzenetére
Felírtam ezt is a listámra, köszi!
(#5771) .DLL: Nekem a sima 70-200 F4L az álom, nem túl drága, és annak tetszik a legjobban a képe... Az IS nekem nem ér annyit, amennyiért adják, a témát nem tudja stabilizálni, jó ha van (nem kell annyira figyelni a fényépező stabil fogására), de én a fényerőre szavazok. Igaz, hogy a 2.8-as változat extra fényereje néhol aranyat ér, de annyiért is adják.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Az a vitatéma már nem vitatéma, amióta kijött a 70-200/2.8L IS II: előtte a 4L IS-nek volt a legszebb és legélesebb képe a négy közül, viszont az F2.8L IS-sel ott is tudtál értékelhető képet készíteni, ahol az előbbivel nem. Mára annyiban módosult a dolog az "ötödik elem" belépésével, hogy a 70-200/2.8L IS II-nek a legszebb és a legélesebb a képe mind között, így nincsen választási alternatíva.
Nagy általánosságban: kirándulni, portrézni teljesen jó a 4L IS is. Viszont, ha gyors mozgásokat akarsz fagyasztani, akkor még a 2.8L IS is kevés lehet. Pl. focinál, hokinál (A zsebes változatnál főleg! ) kell az 1/500 minimum...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Flashback
addikt
Sajnos én remegős kezű vagyok
Viszont egy másik fórumon őt ajánlotta nagyjából mindenki.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
.DLL
veterán
A vita talán kicsit elméleti volt már akkor is, mert ki ne tudott volna kifizetni egy 2.8 IS-t aki egy sima 2.8-on gondolkodott? (még egy kis spórolás hozzá maximum). Mégis az ár volt a döntő, ugyan is az f4 IS és a sima 2.8 volt kb. azonos árban, tehát az ár az, ami mindig választás elé állít.
(P.H.)
-
*Ropi*
félisten
válasz Flashback #5776 üzenetére
Max. a VC nélküli (ennek az elődje) változatát ajánlhatták, mert ez egy nagyon x@r üveg. Az előd viszont bitang jó, volt nekem is.
Egyre kell nagyon figyelni: vásárlásnál tesztképeket lőni és laptopon ellenőrizni az AF pontosságát, mert utólag már nem tudsz mit tenni: nem tudják hangolni idehaza.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
adamka16
őstag
Ha már így benne vagyunk a fényerő dologban... Ti mit vennétek inkább rendezvényfotózáshoz? egy fényerős obit vagy egy vakut inkább? konkrétan a canon fix 50-re és egy árban hasonló rendszervakura gondoltam.
-
zolka78
senior tag
Szerintem Flashback a Tami obiról kérdezett, de a válaszod engem is érdekelne.
(#5782) adamka16: Úgy gondolom, hogy elsősorban rendezvénye válogatja. Koncerten, vagy egy divatbemutatón, ahol sötétebb van és mindenféle lámpa világít a látvány miatt, ott a vaku csak pofánlövés lesz. Szerintem kell a fényerő és a magas iso. Teszem hozzá koncerten még nem fotóztam, de majd valaki jön azt jól megmondja. Egyéb rendezvényen pl. kiállítás és börze ott már fotóztam. Az olyan helyeken ahol nagy tér van és állandó megvilágítás, tehát viszonylag állandó fény, ott igen jól jött, hogy megvettem a vakut. Emberi szemmel nézve még bőven van elegendő fény, de a gépnek már kevés. Ráadásul vagy neon vagy valami halogén megvilágítással találkoztam, ezek meg megölik a színeket. És valami hasonló rendezvényen azért tudsz annyira közel menni, hogy használd a vakut. Néztem a díszpolgárrá avatáson készült képeidet, na valami hasonló helyzetre gondoltam, hogy jól jöhet a vaku. Szépen tudsz vele deríteni és esetleg az iso-t is lentebb veheted.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
adamka16
őstag
válasz zolka78 #5783 üzenetére
Sajnos igen.. volt még ott egy fotós hölgy, ő derített.. mikor pár képen használtam a beépített villantót, hát... mondanom sem kell milyen eredmény született. Az emberek arca kiégve, vagy túlságosan világos, a szellemképekről a háttérben pedig nem is beszélve. Ez a vaku mellett szólna..
De.. ami még az obi ellen szólna, mivel fix 50mm ha közelit akarok készíteni, ahhoz is nagyon messze kell lennem. A díszpolgárrá avatásos rendezvényből kiindulva, szűk-pici terem, ahol egy fix -el nagyon nehéz lenne...
Elég elgondolkodtató dolog ez minden esetre -
zolka78
senior tag
válasz adamka16 #5784 üzenetére
Igen, én ezért döntöttem úgy, hogy egy normálisabb zoom obi helyett ami még esetleg fix fényerős is, inkább veszek egy vakut a kitobi mellé, majd nem sokára jöhet az obi csere is.
(#5786): Én nem igazán láttam 17-18 ról induló fix fényerős obit ami 100mm körül végezne.
[ Szerkesztve ]
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
adamka16
őstag
válasz zolka78 #5789 üzenetére
még talán f4-el lehetne kapni hasonló átfogással 260e Ft-ért persze. de ott meg 24mm a kezdő. FF gépnél ez nem is lenne baj, de APS-re azért már kissé sok az a 24.. aztán a fene se tudja... akkora tapasztalatom azért még nincs sajna
[ Szerkesztve ]
-
jancsi90
tag
Sziasztok! A sigma 18-200 OS Canonra mennyire jo vetel? Mennyire eles kepet ad nagy rekeszen? Koszi
''Ami igazán számít, az az intuíció'' A. Einstein
-
Klemice
senior tag
Canon ef-s 10-22-t nem tud valaki eladót? esetleg canon végű sigma 8-16-ot?
-
Flashback
addikt
Na akkor kicsi dilemma. Most már kikristályosodott hogy Tamron 17-50/2.8 a megfeleő obi nekem. Már csak az a kérdés hogy a VC (stabis) verzió vagy az ennélküli.
E teszt szerint, mindenképpen a stabi nélküli.
Bár ez a teszt állványról készült. Ezért nem túl reprezentatív...De viszont ezek szerint a stabi jó szolgálatot tesz...
Teszt 1
Teszt 2Egyenlőre még nem tudom megvenni az üveget, de majd hamarosan. Így van időm matekolni rajta! Véleményeket hallgatnék.
220Voltban ki lehet vásárlás előtt próbálni?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
*Ropi*
félisten
válasz zolka78 #5783 üzenetére
A két Tampon közt nem csak a stabilizátor a különbség. Optikailag is áttervezték az újat és nagyon elszabták. Egyrészt az AF nagyon nem akar működni vele, másrészt képminőségileg sehol sincsen a VC nélküli verzióhoz képest: a széleken nagyon taknyol, de képközépen sem a pengeségéről híres. Akinek volt mindkettő a kezében, az mind azt mondja, hogy a VC-s változat akkor sem kéne, ha fizetnének érte.
A VC nélküli példányommal csináltunk egy tesztet még anno Blindrider fórumtárssal (képminőséget nem nézni: kocsmalátogatás közben kreatívkodtunk ), csak nagyon paraszthajszállal van lemaradva a képminősége a Canon 17-55/2.8-étól, ami ugye egy L-es szintű Canon üveg...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu