-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csakb
őstag
válasz Piotrus #5852 üzenetére
Szia!
"szeretném hinni,hogy a 60D megfelel ebben,és új lehetőségeket ad a fotózás terén."
Fel tudod-e sorolni a 450D azon technikai hiányosságait, amik megakadályoznak a jó fotók készítésében, vagy megnehezítik az életed, és amik a 60D-ben biztosan meglennének? Ha nem, akkor szerintem felesleges vázat váltani, hanem inkább jobb optikákra, vagy egyéb felszerelésre érdemes költeni a fölös pénzt.
"Csak vázat vagy teljes gépeket vesznek inkább használtan az emberek?? "
A markolatot hamarabb el tudod adni külön, mint egyben az egészet. Szerintem úgy érdemes meghirdetni, hogy külön-külön is eladó a váz, az obi és a markolat, de egyben olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #5852 üzenetére
csakb olvtárs jól összefoglalta a lényeget, ezen kívül: az autofókusz működése több elemből áll: egyrészt vannak mechanikusan állítható részei és szoftveresen korrigálható. Gyárilag úgy jönnek le a vázak és az objektívek is a futószalagról, hogy egy referenciához vannak belőve, így (elvileg) minden objektív pontos minden vázzal (a pontosságot bizonyos tűréshatárok között kell érteni). Azonban az idő múlásával a vázak is és az optikák is elállítódnak kisebb-nagyobb mértékben, ami már kívül esik a referenciában rögzített tűrésen. Ekkor kalibráltatni kell az adott váz-objektív párost, én ezt félévente szoktam megtenni. Általában csak az objektívet húzzák a vázhoz, de ha nagyon eltérő a beállítottságuk, akkor a vázon is finomhangolnak, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz. Ekkor viszont a felhasználó többi objektívjét is hozzá kell hangolni az elállított vázhoz értelemszerűleg. A kalibrálás ára 11250.- (1 váz 1 üveggel) a Camera Kft.-nél.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
adamka16
őstag
válasz Piotrus #5857 üzenetére
Nekem 500D van és sohasem éreztem semmi hiányát mikor fotóztam vele. Pár hónapja használom már, hiszen talán lassan fél éve, de sohasem éreztem azt, hogy a váz fogyott volna el, maximum én vagy az objektívek fényereje. Inkább amondó vagyok, vegyél jobb üveget ahhoz a géphez és még egy darabig nem lesz rá gondod, maximum zárcsere ha annyi expó van benn és ezért is akarod cserélni. Videózás? Ez miatt én nem cserélnék tükrös gépet... ritka mikor ezt a funkciót használom a gépen talán azért is mert nincs egy fix 50/1.8-am meg ugye full hd-n csak 20 fps-t tud a gép, igaz ha kicsit áldozok a részletességen fel tudom konvertálni 24-25-30-ra is, de mégsem ugyan az meg annyira nem is fontos nekem... Mellesleg... így utólag visszagondolva és visszamenve egy picit, biztos nem vettem volna meg a 18-55 IS obit még 20e-ért sem.. inkább gyűjtöttem volna egy extra nagylátóra, de ugye addig is valamivel kellett használnom! 55-250-el meg kompromisszumokkal de tudok vadat fotózni, portrézni csak fényerő meg műanyag csatlakozás, na igen.. félek is feldobni magamra a gépet mikor terepen megyek motorral, néha igencsak féltem
Mellesleg.. biztos nagyon jó kis gép a 60D, de annyival jobb mint amennyivel többe kerülne a két gép közötti differencia? szerintem nem... -
csakb
őstag
válasz Piotrus #5855 üzenetére
"tágabb,használhatóbb ISO értékek"
Nincs gyakorlati tapasztalatom a 60D-vel, csak a teszteket nézegettem. Nekem úgy tűnik, hogy kevés fényben (tánc) a nagyobb ISO-n is kicsit jobb képminőséggel kevesebbet nyernél, mint fényerős (f/2.8, vagy jobb) objektívekkel. Vagyis szerintem a 60D + kitobi ebből a szempontból nem biztos hogy jobb lesz, mint mondjuk a 450D egy Tamron 17-50 VC-vel.
A wireless vakuzással sincs tapasztalatom, de ha jól tudom, végső esetben E-TTL kábellel, vagy óccókínai wireless triggerrel is elboldogulnak az emberek, legalábbis amatőr szinten.
A jobb AF, és pláne a videó viszont tényleg nyomós érv lehet a váltás mellett.
-
csakb
őstag
válasz Piotrus #5861 üzenetére
"pl.: Digi III - Digi IV proci (többek közt jobb zajszűrés)"
Ha még nem kezdted el, próbáld meg a RAW-ban fotózást. Pár hetes-hónapos tanulással, kísérletezéssel a JPG-nél jobb eredmény lehet kihozni belőle, akár a zajszűrést tekintve is.
"Egy új objektív ,ami tényleg jó minőség 55mm-es tartományig (ugye felette van a 70-200mm f/4L) megegyezik egy váz árával és persze a felsorolt hiányosságaim nem változnak."
Ezért említettem a Tamron 17-55 VC-t, mint lehetőséget. Ez olyan 120 k körül van, a stabilizálatlan változata 80 k körül. Belátom, hogy felépítésében és szolgáltatásaiban nem egy Canon L szint, de optikailag nem rossz, főleg a kitobihoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Piotrus #5864 üzenetére
Miután elég nyomósak az indokaid és ahogy nézem 75-90%-ban már biztos is vagy benne, szerintem nyugod szívvel veheted meg, csalódni biztosan nem fogsz, pláne nem a 450d után. Azért annyi pénzért amennyibe a 60d kerül szart nem adnak.
Pláne úgy, hogy több és jófajta objektíveid is vannak, biztosan nagyobb örömöd leled majd benne, mint régebbi típusokban illetve a 3 számjegyűekben.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #5857 üzenetére
A képlet nagyon egyszerű: tudni kell fotózni és ismerni kell a géped technikai határait, akkor minden helyzetben jó képeid lesznek. Erre a "milyen vázat / üveget vegyek" kérdésre úgy lehet válaszolni, hogy az objektív a lélek, a váz az agy. Én lelkesen fotózok 4 éve 40D-kkel, volt olyan esküvőm tavaly, ahol körbe kellett néznem, hogy biztosan jó helyen vagyok-e, mert az egyik oldalamon 5D2-vel állt az örömapa, a másikon D3-mal a vőlegény öccse...Voltam olyan esküvőn, ahol 5 db 5D2-őt számoltam össze a násznép tagjainál, de volt még 1-2 7D, D3 és D700 is...Apuka (az örömapa) a vállam fölött kattintgatott az idő nagy részében, próbálta pixelre ugyanazokat a beállításokat meglőni, mint én. Amikor végül kézbekapták a fine art fotókönyveiket, Anyuka két könnycsepp elmorzsolása közt odasúgta Apukának, hogy "Pedig neked sokkal jobb géped van!" Ezzel csak azt akarom mondani, hogy - amint az első mondatban is leírtam - lehet valakinek a legprofibb cucca is, ha nem tudja (ki)használni, akkor felesleges neki. Miből gondolod, hogy a technika korlátoz a jobb képek készítésében? De most nem a parasztvakító fícsörökre gondolok... Táncot fotózni akár 350D-vel is lehet: tudom, mert 2 évig csináltam.
Vegyél fényerős üvegeket, akkor vaku sem nagyon kell (persze alkonyatban való focimeccsen nem úszod meg a vakuzást így sem).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
HSM
félisten
válasz Piotrus #5861 üzenetére
"ISO 1600 - ISO 12800 (Az érzékenység emelésével konkrétan az ISO 100 1/10-másodpercéről 1/1250-re rövidül a záridő ISO 12800 kiválasztása esetén akkor, ha nem változnak a fényviszonyok.) Ez nekem a tánc ill. beltér fotózásnál nagyon hiányzik !!"
Aztán ISO 12800-on majd csak győzzed felismerni a képet a zajból... Nekem az 550D-vel már a 3200-as ISO is nagyon-nagyon szükségmegoldás... Ha annál több kéne, inkább elő se veszem a gépet. Ebben pedig a 60D se sokkal jobb, ha jobb bármennyivel is egyáltalán.
Nem lebeszélni akarlak a váltásról, mert valóban a nagy kijelző, kereső, +státusz LCD meg a gyorsabb (???) működés nagyon hasznos tud lenni. De azért ne ringasd magad hiú ábrándokba, csoda nem fog történni, értő kezekben jó üveggel egy 350D is csodákra képes, kevéssé értő kezekben meg egy 5D2 se fogja hozni a WOW faktort...[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #5900 üzenetére
Akkor csak halkan jegyzem meg (mert még megkövezne valaki), hogy a 40D-t ritkán tekerem 1600 alá. templomban, vagy egyéb fényszegény helyen az a minimum, de inkább feljebb: 3200, 6400 (igaz, azt már csak virtuálisan)...A dolog titka a nagyon pontos színkép és expozíció: a színkép azért fontos, mert ha állítasz rajta (még rawban is) akkor elmásznak egymáshoz képest a színcsatornák: fényerőt veszít és zajosodik a kép. Az expozíciót meg szerintem mindenki tudja, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #5902 üzenetére
Ne szerénykedj, a zugfotósok viszik előre a szakmát: mivel szívből csinálják amit csinálnak, ezért egyrészt sokszor jobbak a megbízott "profi" fotósnál, másrészt meg csomó olyan problémára találnak ki alternatív megoldásokat, amikre egyébként csak embertelenül drágán lehetne venni céleszközt.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
k1csi
senior tag
válasz Piotrus #5855 üzenetére
Amatőr (hobbi) szinten jobban számít, hogy mennyire vágysz valamire. A profi aki ebből profitot akar termelni csak annyit akar befektetni ami feltétlen szükséges és tudja is mire van szüksége (mivel viszont ebből él szükség esetén akár rendszert is gyorsabban vált).
Ezért történehet, hogy a profi fotós gyakran gyengébb vázzal jelenik meg (persze adott határokon belül) mint a hobbi fotós. Viszont a teljes felszerelését nézve sokszor alkalmasabb a célra mint a hobbi fotós felszerelése. A nem DSLR kategóriákról áttérők még mindig a váznál vannak leragadva. Már közhely, de tényleg velem is előfordult, hogy ismerős meglátva a felszerelésem első kérdése, hogy hány MP-es a gép...
Mintha ez lenne a legfontosabb paraméter (vagy másik kedvenc kérdés hányszoros az obi zoom átfogása).Azaz, ha 60D-re vágysz és mást veszel, mindig ott lesz, hogy bezzeg 60D-vel meg lehetett volna csinálni (még ha nem is így van; ez másra is igaz bár pl. obikra lehet kevésbé). Ha meg megvetted akkor viszont megvan a motiváció, hogy tanulj mert különben tényleg csak pénzkidobás (és nem is kevés) volt.
Ha megteheted nyugodtan vedd meg (ha nem profi vagy, nem a legolcsóbb felszereléssel kell megoldanod, hiszen nem a haszonért csinálod, hanem mert élvezed). Többször is teszteltem. Nem rossz váz, fogásra nekem jobban bejön mint a többi Canon. Apróságokból sajnos tényleg vissza vettek, talán, hogy messzebb kerüljön a 7D-től. Bosszantó, de túl lehet élni. A fókusz korrekció eleve fényerősebb obiknál számít jobban.
Ennek ellenére ezidáig nem sikerült magam meggyőzni, hogy lecseréljem rá az 550D-m (ami kb. 1 éve van meg). Szenzor ugyanazt tudja, esetleg lehet gyorsabban lehet kiolvasni a gyorsabb sorozathoz. Elkezdtem kivárni, mit hoz ki a Canon és milyen irányba indul az elkövetkező évben. A Sony 16MP-es szenzora vsz. kihozta fotó részen amit APS-C-ből ki lehet hozni (és jópár márka ezt használja). A Nikon meg a jó vázak mellé jópár obit hozott ki, ami hiánypótló lenne Canon APS-C használóknak is. Az m4/3 is itt kopogtat, és ha kihasználnák, hogy olcsóbban gyártható mint a DSLR (ami az árakban is látszana) siker lehetne belőle. Azaz remélhetőleg a Canon is előbb-utóbb (és inkább előbb) lépni fog.
Viszont, ha gyakran használsz magas ISO-t (és tényleg szükség van rá, nem azért kell mert nincs megfelelő fényerős obid vagy a vakut nem tudod használni) a Canon 18MP-es szenzora nem rossz.
Persze az idő kicsit már elszállt felette (vagy a Sony szenzor technológiája húzott nagyon bele).
Viszont a jobb obik eléggé megkötik az ember kezét (és itt tényleg jobb obikra gondolok, neked tényleg eléggé alapfelszerelésed van obik terén a 70-200-at leszámítva).A vaku vezeték nélküli vezérlése sajnos még mindig nem rádiós. Ebben is léphetnének már a gyártók. A rádiós cuccokról (E-TTL méregdrága) látszik lenne igény rá.
Amit még érdemes tudni, hogy a középső fókuszpont mindig a legpontosabb/legérzékenyebb. Azaz ahol kritikus a fókuszsebesség/pontosság és kevés fény van ott mindig legalább f/2.8-as obit érdemes használni (a fókuszálás mindig teljesen nyitott rekesszel történik) a középső fókuszpontot használva (és jó ha gyors nem mikro USM-es az obi). Ha kell utólag lehet kicsit vágni. Az elrontott fókuszos képpel nem igazán lehet mit csinálni.
De tényleg nem lebeszélni akartalak. Minden kb. annyit ér mint amennyiért megveszik (legalábbis drasztikus eltérés nehezen tartható hosszabb távon), azaz nagyon nem foghatsz a 60D-vel mellé. Ha meg azért fotózol mert élvezed és megengedheted magadnak úgyis a vágyaid fognak dönteni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #7139 üzenetére
A "P" nem a profi mód, mint ahogyan azt sejted most már...
Használd inkább Av módban, ott csak a blendét kell megadnod (magyarán, hogy mekkora mélységélességet szeretnél), a többit a gép kiokoskodja. Persze még kismillió dolgot kell figyelembevenni, de elsőre elég ennyi, ezen a vonalon indulj el!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
pcMANiac
aktív tag
válasz Piotrus #7139 üzenetére
Nem csak a ISO1600 miatt égett ki, inkább a rossz záridő/blende páros miatt. Az ISO-t rakhatod fixre is, nem kell auto módban hagyni. Én is az AV módot használom leginkább.
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #7143 üzenetére
Azt mondod, jól megvilágított tánctér? Magyarán reflektorral követték a táncosokat és a terem többi része sötét volt? Akkor egyszerű a képlet: mivel a kompozíció nagyobb része sötét volt, az automatika felhúzta az ISO-t, nyitotta a blendét és lassú záridőket adott, hogy a hátteret is rendesen kiexponálja. Csak nem jött be...Ezért kell a fejszámológép, amivel röptében kiszámolod a vaku-, és az expókompenzációt. Mert az automatika nem tudja, mit akarsz, megy a saját feje / processzora után.
A "P" mód csak kis vagy közepes dinamikájú témákhoz jó, nagy dinamikájú témáknál már fejben kell kompenzálni.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #7144 üzenetére
"Egy kicsit mintha "festve" lenne,ez miért érezhetem ilyennek? Régen tudtam,mikor tűéles valami,most van ,hogy gondolkozom,hogy tényleg éles-e... ?"
Ez a magas ISO-ból adódó részletvesztés, becenevén "mosoda". Mind a színekből, mind a kontrasztból veszít a kép, ráadásul az árnyalatok a vörös / bíbor felé tolódnak. Utólag helyre lehet hozni LR-ban úgy-ahogy.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Necc
addikt
válasz Piotrus #7139 üzenetére
Ejj ember, tömegnépet nem "P" módban fotózunk
Av mód: f/8 - f/11 közötti értékkel, írtad korábban ISO400-at használtál, szerintem lefixálhatod arra, ha tetszik (bár ISO 800 is még jó), a fókuszt pedig értelemszerűen manual módba kapcsolod és beállítod úgy, hogy az első sor arca/szeme legyen tűéles a keresőben.
Elsőnek csinálj próbaképet! Nézd vissza azonnal a képet, és elvileg az "info" gomb nyomogatásával villogtatva mutatja a kiégett, részlettelen képet (használati útmutat elővesz, szépen keres majd olvas ez ügyben!). Ellenőrizd a kép élességét is.
Ha a kényes részek ki vannak égve, akkor vagy vedd vissza az ISO-t a felére, vagy csökkentsd az "EV" értéket valamennyivel.
Ja, obinak pedig szerintem a Canon EF 50mm f/1.8 -at használd (azt írtad hogy van egy ilyened is ugye?)
#7148: szóval azt tanácsolod szakadjon le a fél karom cipelés közben egy fél/egész napos városi/barangolási túra folyamán?
[ Szerkesztve ]
Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!
-
pcMANiac
aktív tag
válasz Piotrus #7150 üzenetére
A brutál pixelszám is eredményezhet számodra "festett" érzést. Egy gyengébb képességű obi nem képes a 18Mpixelt kiszolgálni. Ezért sem javallott a legújabb, legnagyobb pixelszámú vázakat amatőrként használni, olcsóbb obikkal. Lehető legkisebb ISO elérése a cél, a lehető leggyorsabb záridő mellett. Persze ezeket az értékeket a blende nagysága és a térben lévő fény függvényében lehet csak beállítani. Vannak obik, amiken a nagy rekesz (2.8, 3.5) szinte csak paraszt vakítás, mert olyan lágy képük van ilyen blendén, hogy olyan érzésed van, mintha nem találtad volna el a fókuszt, vagy bemozdult a téma a lassú záridő miatt.
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
pcMANiac
aktív tag
válasz Piotrus #7152 üzenetére
Mert ha P módban vagy, akkor ugye Te adod meg a rekesz és záridő értékeket, ami biztosan nem volt megfelelő. A gép az optimális expozició érdekében csak az ISO-val tudott játszani és így sikerült neki. Tedd fix 400-ra, a rekeszt f8-ra, kapcsolj AV módba, aztán ha túl világos a kép vakuval, akkor a vaku kompenzációval vissza tudsz venni a vaku fényerejéből is, vagy épp rá tudsz adni.
70-200 f4 L egy más kategória. Azt szereti a 60D is.
[ Szerkesztve ]
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
-
kiskornel
addikt
válasz Piotrus #7144 üzenetére
Nincs hülyegyerek mód! Minél profibb a gép, annál inkább megtorolja, ha nincs precizen beállítva a géped.
Vakus használatkor a fénymérési módokat akkor is be kell lőni, ha nincs hozzá kedved. Mind a vakuét, mind a vázét!
Amúgy pár kérdés:
- ránéztél azér néha a készült képre? Mert a blinkíz-nek villognia kellett a kiégett képeken!
- biztos, hogy az expokorrekció középen volt.Legvalószínűbb, hogy a vaku üzemmódját nem változtattad meg. A 450D-nél ez kiértékelőn volt, ezen a vázon meg hagytad átlagolón! A váz fénymérése meg azért fontos, mert sötétnek ítélte a helyet (a sötét függöny gondolom megteszi a hatását a háttérben), és a záridő mellett felnyomta az ISO értéket is.
Vaku gyorstalpaló: ropi írása, régi is, de brutál jó!
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
*Ropi*
félisten
válasz Piotrus #7154 üzenetére
"P" módban mindent a gép állít, neked semmibe sincsen beleszólásod.
"M" módban mindent te állítasz.
"Av" módban beállítod a fix blendét, a többit a gép. Ha a megadott tartományban nem tud értékelhető beállítást, akkor megváltoztatja az általad beállított blendét is.
"Tv" módban beállítod a fix záridőt, a többit a gép. Ha a megadott tartományban nem tud értékelhető beállítást, akkor megváltoztatja az általad beállított záridőt is."P" mód kivételével mindegyikben működik a "safety shift" nevű funkció, ami előre definiált értékek között változtatja az ISO-t az optimális expó érdekében.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kiskornel
addikt
válasz Piotrus #7173 üzenetére
És akkor mit csináltál a 450D-del eddig?
Elmondom mi történt: P módba kapcsoltad. A váz úgy mér fényt, mintha rajt se lenne a vaku. Ilyen megvilágítás mellett (mert ez fényképezőnek sötét) P módba próbálta a váz betartani a reciprok szabályt. Hogy kézben tarthasd, a záridőnek viszonylag magasnak kell lennie. Megnézte a váz, hogy azon záridő mellett mit tud még állítani. Rekeszt tágra állította, de kitobi esetén elég hamar beleütközött a plafonba. Mivel fényt nem tud szerezni, ezért felállította az érzékenységet (ISO-t) a csillagos egekbe. Sajnos a reciprok szabályt se tudta betartani, így még megnövelte a záridőt is, és kijött egy viszonylag hosszú érték. Ilyen értékek mellett nincs az a kis vaku villanás, ami esetében ne atomvillanásként világítaná ki a képet, kiégetten. És még lehet, hogy a vaku üzemmód is átlagolón volt...
Hogy mit lehet tenni ellene: mivel nincs fényerős obid, ezért a fő fény mindenképp a vaku lesz (vagyis nem tudsz deríteni!!!). Tehát: a következőt állítod be pl.: M mód, iso400-800, 18mm állás, rekesz 3,5, záridő 1/60-1/100s.
Ha a vaku üzemmódját:
- kiértékelőre teszed, akkor a táncos rendben lesz, a háttér sötét.
- átlagolóra teszed: akkor a háttér is kivilágosodik, de valószínű, hogy beégnek a közeliben levő dolgok / tárgyak.Finoman hangolni a fényt pedig a vaku expozíció korrekcióval tusz.
A megvalósítás pedig a kézikönyv szerint...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
KTTech
veterán
válasz Piotrus #10188 üzenetére
Érdemes az objektívet a gyári 0-hoz kalibrálni. Így jó eséllyel szinte minden vázon hibahatáron belül kerül a tévedése. Ha csak az egyik garos, akkor a másik fél kalibrálása már pénzbe kerül... ráadásul a váz objektívhez történő állítása veszélyes játék...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
k1csi
senior tag
-
k1csi
senior tag
válasz Piotrus #11933 üzenetére
Hátrányod vsz. nem lesz, csak több pénzt adsz ki valamiért amit nem tudom mennyire használsz ki (régebbi vakuk esetén kérdéses lehet a kompatibilitás).
Ha nagyon gyors töltésre van szükséged akkor pl. CP-E4 (persze nem a 430 EXII-vel).
Nekem nem annyira vonzó a NiZn, hogy külön töltő kell hozzá, kicsit drágább az akku, kicsit nagyobb az önkisülése stb (meg ugye jópár Eneloopom van hozzá IPC-1L töltővel).Egyébként érdekes az a cikk, nem tudom miért a Sigmával teszteltek. Az 580 EXII a 2000mAH-s Eneloop-al kb. 2s alatt feltölt.
Egyébként akinek nincs Eneloopja meg hozzá IPC-1L-je lehet érdemes megfontolni (a töltőt mindenféleképp).
Zozzer888
Nem követem mit akartál írni. Nekem nagyon hasznos, hogy a töltő cellánkénti kisütéssel tud kezdeni a töltés előtt ill. a töltés is rendesen leáll.
Ha a töltőd is tudja ezt akkor az is teljesen jó.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Eredeti játékok OFF topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- DIGI kábel TV
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...