-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csacsi77
senior tag
válasz #92251648 #36966 üzenetére
Ha már szóba került a 6DMII. Low light szituációkban milyen az AF pontossága és sebessége? Persze ez szüli a kérdést, hogy milyen obival használod egyáltalán?
Nekem a 6D tökéletesen megfelelt ezen a téren, még sötétben is harapott a középső fókuszpont.Öreg fater megoldja!!!!
-
*Ropi*
félisten
válasz #92251648 #36966 üzenetére
Jó, hogy tulajként véded a mundér becsületét, de külső szemlélőként máshogy látom: a szenzora dinamikában egyértelmű visszalépés az elődjéhez képest, a highlight tone priority eléggé "lightosan" működik. A Sigma ART 50-esemmel és a 20-asommal az AF sebessége kritikán aluli volt, kb. a duplája, mint az 5D4-en, az AF pontok középre zsúfolva...Videózni nem sűrűn videózok így az hidegen hagy, de azért sokan hiányolják belőle a 4K videót. Ilyesmik...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz #92251648 #37004 üzenetére
Azt írtad, szinte mindent (is ) fotózol: furcsa, hogy hogyan nem futottál még bele olyan helyzetbe, amikor sok az 1/4000. Vagyis akkor lehet, ha nincsenek fényerős üvegeid...Én most hétvégén a napsütésben nem tudtam 2.8 alá menni, mert már villogott az 1/8000.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz #92251648 #37004 üzenetére
Nappal, fényerős obival könnyedén adódik 1/4000-től rövidebb záridő alacsony ISO esetén és nem mindig van az embernél gyengébb ND vagy esetleg CPL. Ilyenkor (is) jól jön. Konkrétan pénteken voltam búzamezőt fotózni, CPL-t otthon felejtettem (úgy rémlik, hogy 1 1/3 FE-t sötétít a Hoya Pro), sokszor kellett f/2.0-re vagy annál szűkebbre rekeszelnem, mert az 1/8000 is túl hosszú záridő lett volna a helyes expóhoz.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
PuMbA
titán
-
Warton
őstag
válasz #92251648 #37031 üzenetére
Lehet, hogy igazad van, nekem mostanság nagyon beépült a vaku használat, de valóban lehet, hogy abban az adott szituban nem biztos, hogy jó lett volna.
Nekem ha már 2000 körüli ISO-t kéne használnom, akkor egyből a vaku kerül elő. KB. ez a tűréshatárom a 70D-nél, amíg még használható képek születhetnek. Utána már csak fekete-fehér max, de inkább az se.
Filmnél pedig eleve nem tudok ISO-t tekerni, 1/15 beltérben nem opció, úgyhogy ott is vaku a megoldás számomra minden hátrányával együtt.
-
*Ropi*
félisten
válasz #92251648 #37027 üzenetére
Ha jobban megnézed, így is be van mozdulva (a bal lába).
(#37028) voriae: Voltak nálunk 1.4-es Sigma ART-ok is, de azoknak az AF sebességével ezt nem kaptad volna el.
(#37031) fapaci: Fel voltak szerelve a rádióvezérelt vakuink de nem nagyon használtuk őket, hogy ne szúrjunk ki a cinematográfus srácokkal a folyamatos villogással.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
papaya
senior tag
válasz #92251648 #37259 üzenetére
Nem elrugaszkodott? Tehát egy Z6-tal egy ligába nevezett gép +200e Ft-os többletára az teljesen rendben van? Lelkes amatőröknek szánt vázért 900e-t fizetni sztem csöppet durva. Ennyiért azért régen pro gépet adtak lásd 5dm3.
Amúgy 5dm4 van most már szürkén 2e € alatt is.
Sony feladta a leckét a pro szinten is használható A73 váz árazásával. De Canon azért sem állt bele a versenybe, inkább azzal próbálkoznak, hogy az ő rendszerük mennyivel jobb mint a Sony féle. Hát elég merész, de győzzenek meg róla
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz #92251648 #37263 üzenetére
Ha valakinek megfelel a 6D II DSLR "dupla" autófókusz rendszere (más a kereső és a Live View) és kezelése (nincs joystick), akkor csak állóképekre az is megfelelő, mivel két kártya ugyanúgy egyikben sincs, kb. ugyanakkora súlyú (az adaptert beleszámolva) és sokkal olcsóbb. Állóképek tekintetében nem érzem annyival jobbnak az EOS R-re kísértetiesen hajazó 5D IV-et, ha az ember nem tologat mindent mindenfele. De azért vannak más fontos különbségek.
-
p_adam
addikt
válasz #92251648 #37309 üzenetére
Nem teljesen lapos a raw file, van benne kontraszt, alapból rendben van a kinézete(a szemnek kellemes enyhén meleg színvilág), tehát ízlés dolga, hogy sokat szerkeszt rajta az ember, vagy keveset. Példák itt
-
p_adam
addikt
válasz #92251648 #37311 üzenetére
Pont ez az a kamera, amit elsősorban használ
Azt mondja, hogy LiveView módban pontosabb az autófókusz az f1.2-es fixekkel. Csak ekkor ugye úgy kell használni, mint egy amatőr, ezáltal kissé fura öszvér (nálam ezért is keltette fel az érdeklődést az EOS R). De ár/értékben az ilyesfajta objektívekhez nem létezik jobb. -
#86322688
törölt tag
válasz #92251648 #37459 üzenetére
Há én is úgy vagyok vele, hogy próbáltam megszokni a milc-et...tényleg, elég sok volt, utoljára egy A7..de egyszerűen nem megy, pedig tényleg erőltettem... m4/3, sony, eos, fuji..de nem megy, be kell látnom..vettem egy d600-at és kész..elég volt...mindegyik szuper volt, de hiányos..,problémás stb...6d is jó lett volna de most ez jött.
-
m3ss
veterán
válasz #92251648 #37467 üzenetére
"Én negyed évente szoktam kalibrálni a szettem, de ritkán mászik el. "
akkor lelkes vagy sajnos kell is. de 2 kameranal 4-5 objektivnel ez egy remalom. baromi sok ido, expo. foleg ha bedokkolsz pl egy sigmat egyik vazra, masikra nem lesz jo. vagy canon gyari uvegekkel nekem olyan is volt, hogy beallitottam 2m-re akkor 8m-en konzisztensen tolta vmerre a fokuszt. ha 8m-re allitottam be akkor 2m-en nem tudtam fotozni es akkor meg ott az arc/szemfelismero jobb milceken. annyira megszoktam faraszto lenne anelkul embereket fotozni.
keresni foglak.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
veterán
-
Warton
őstag
válasz #92251648 #37736 üzenetére
Viszonylag óvatos vagyok ilyen kérdésekben. A fő indok az, hogy mi van, ha az adott rendszer valamilyen okból nem tetszik. Pl. nekem egy időben volt fujim is a Canon mellett. És nem tudtam vele megbarátkozni, pedig nagyon szerettem volna. Nem tetszettek a színei, a gép kialakítása sem jött be és állandóan küzdöttem vele. Nem a legcsúcsabb gép volt, így viszonylag kis összeg volt lekötve a cuccban és amit buktam azt bérleti díjként fogtam fel. Ha több pénzt öltem volna bele akkor valószínűleg nagyon csalódott lettem volna és az idő múlásával a gépek is avulnak és az áruk se felfele megy, még a felső kategóriásoknak sem, ergo veszteség mértéke is nagyobb. Persze biztos van kivétel.
Egy új rendszer legtetejébe beleugrani szerintem csak nyomós indokkal és megfelelő körültekintéssel érdemes. Ezt próbáltam megfogalmazni csak egy kicsit elkapott az indulat.
Nem gondolnám, hogy raklapnyi pénzt bukna az, aki egy szerényebb géppel kezd. Nyilván bukik rajta lóvét, de igazából minden műszaki eszközön bukunk, hacsak nem havonta adjuk-vesszük őket. Ezzel szemben rengeteget tanultam az 550D-vel és kb. három év után tudtam megfogalmazni, hogy mik azok a funkciók, amik hiányoznak. Pl. az ISO 6400-al történő fotózás, meg az 1/8000s-es záridő nem tartozott közéjük.
Összegezve az a véleményem, hogy a reális igényekhez mérten érdemes kiválasztani a vásárolandó eszközöket és nem feltétlenül a pénztárcához.
-
m3ss
veterán
válasz #92251648 #37741 üzenetére
milyen temaban fotoztatok? madar meg sportfotozas? mert nem latom hogy pl portrezashoz, tajkepezeshez, termekfotozashoz, targyfotozashoz, makrofotozashoz stb. barmilyen huha technika kellene. pont hogy inkabb a fotoson, fenyek kezelesen stb. mulik az egesz. semmivel sem csinalok jobb kepeket most normalis felszerelessel, mint anno d70-nel. portrekat azert csinalok jobbat, mert ugyesebb lettem nem a felszereles vagy jobb optika miatt.
nyilvan egyszerubb otthon a csemetet lefotozni egy arcfelismeros fokuszrendszerrel, mint egy sok eves tukrossel. nem kell kalibralgatni sem. de ezeket leszamitva sztem oriasi valtozasok nem tortentek. sotetben meg mindig vilagitani kell csoda szenzorok ide v oda..sztem pont nem az a mufaj ez, ahol megeri megvenni elore sok evre egy friss sok szazezres kamerat. minden evben uj modellek, oriasi aresesek, ertekvesztesek. 10bol9 juzernek a forumon siman overkill egy a7 3/a9. nem sajnalom toluk, de objektiven nezve ugyanazt meg tudjak fotozni egy a7II-vel is, amin buknak 2 ev alatt mondjuk 40ezret, mig a masikon meg parszazat.
nem ertek egyet a zenes hasonlattalhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Warton
őstag
válasz #92251648 #37741 üzenetére
A mostani gépemnél nem tapasztalom azt, hogy azért lenne szar a kép, mert 70D. Az 550D-nél volt ilyen eset. Sokkal inkább azt érzem, hogy azért szar a kép, mert a világítást nem sikerül jól beállítani, vagy régebben főleg leginkább azért rossz a kép, mert 21M. Mióta 200 2.8L van azóta jobb a helyzet. Az objektíven sokkal több múlik mint a gépen, persze nyilván a profi kamerák által ISOban nyújtott 2-3+ FÉ segíthet, de ez is csak akkor ha valaki mindenképpen a fekete macska sötét fenekében vaku nélkül akar fotózgatni. Normális, mindennapi életben a különbségek a profi és az amatőr vázak közt elenyésznek és sokkal inkább az objektív minősége, illetőleg a fényképész tudása válik döntővé. Persze jó lenne egy 6d/5d és valószínleg egyszer lesz is, de még nem jött el az ideje számomra.
A gép és objektív csere pedig műfaji sajátosság. Aki hobbiszinten űzi ezt nyilván csereberéli a dolgait és általában bukik is rajta, főleg, ha újonnan vásárolgat. A használt obikkal azért olyan sok lóvét nem lehet bukni, ha az ember türelmes és nem megy bele oltári nagy hülyeségekbe. Eléggé be vannak állva az obiárak és nem nagyon változnak. Egyszer egyszer beleszaladhat az ember a tutiba, de viszonylag ritka, meg sok időt rá kell szánni az aprós oldalak böngészgetésébe. A nagyobb bukták a gépcseréknél vannak, mivel a gépek árai nyilván lefelé mennek ahogy jönnek az újabb modellek, meg ahogy telik az idő. Az én gépem is már minimum 50ropival ér kevesebbet a 2 évvel ezelőtti árszinthez képest, ez van.
-
copass
veterán
válasz #92251648 #37775 üzenetére
minden a pénzen múlik, ha futja rá vegye. fullframe-et is lehet ződben nyomni!
mert ahhoz mocskos nagy tehetségnek kell lenni ám hogy azonnal kompóisten legyél!
egy átlag felhasználásra doszt elég egy belépő vagy középkategóriás váz.
de a színházi fotózás nem átlag felhasználás!
és itt kezdődnek a gondok, amikor mindent akarunk a váztól. gyors legyen,ne legyen zajos és olcsó legyen!
hobbiról beszélünk.
mert aki munkára sajnálja a pénzt technikára az simán hülye!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
m3ss
veterán
válasz #92251648 #37775 üzenetére
"Utóbbi esetben jön a feljebb csere, rossz esetben akár többször is, komoly buktával"
ezt irta duni is, de nem teljesen ertem mirol beszeltek. nem csak fenykepezogepeknel, sehol sem allja meg ez a helyet sztem ahol ilyen utemu fejlodes van. valamit szarul csinaltok, ha ti ugyanannyit buktok a hasznalt kamerakon. rosszat vesztek, rosszkor.
nem buktam osszesen annyit a hasznalt d70,d90,d300,5d1,eosm, 5d2 vonallal 2-3 ev alatt, mint amennyit egy uj 6d-n sikerult 1 ev alatt. ugy hogy akciosan vettem es le is szamlaztam.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
HdRew
őstag
válasz #92251648 #37801 üzenetére
Mondjuk szerintem azon kívül, hogy pénzt buktál rajta, nem vesztettél sokat. Most gondolj bele, valakinek megtetszik a fotózás, beleinvesztál x összeget, aztán rájön, hogy meló mellett nincs annyi ideje, hogy kiismerje a gépet és a tudásának a határait feszegesse netalántán. Szóval nem hülyeség az elején kevesebbet költeni rá, és, ha megtetszik a dolog, akkor lehet komolyabb összeget fektetni a hobbiba. Szerintem egyáltalán nem döntöttél rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
Pelican
őstag
válasz #92251648 #37801 üzenetére
A példáidból pedig nekem az jön le, hogy nem voltál tisztában a felszerelésed korlátaival...
Izlandra én pl. vittem egy kölcsön full frame vázat is a cropos gépem mellé, mert tudtam, hogy a kevés fényes, éjszakai, északi fényes képekhez az jobb lesz.http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
copass
veterán
válasz #92251648 #37801 üzenetére
nem te vagy az első aki benézte a 70D szenzorát.
egy fotóriporterrel komoly csatát vívtunk hogy nem kell fullframe mert a 70D is jó magas iso-n. azért én megkérdeztem hogy mi neked a magas iso? hát 3200 felé ő még nem tekerte...óóóó mondom és mutattam neki egy 5000-es képet az 5dm2-vel...nagy csend lett.
ismerek olyan fotóst aki elment egy fizetős (ő úgy fogalmazott hogy "lehetősége volt") izlandi fotós túrára és hiába vitte a csúcs felszerelést, kábé ugyanazt lőtte meg mint mindenki más....[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"