-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Szia!
Eléggé ellentmondásban vagy önmagaddal: jpegben, highlight tone priority mellett keresed a lehető legnagyobb dinamikai tartományt? Mindkettő erősen dinamikaszűkítő tényező: kb. mint a zip berarozva. Ha ezt még megfelejed egy cinestyle "szósszal", akkor kb. semmi sem marad a képeidből, jpegből meg még csak visszacsinálni sem tudod...Biztos, hogy ezt akarod?
Egyébként meg ahány kép, annyi féle effekt, ami jól áll nekik. Nem lehet bármit bármire ráhúzni, mert az eredmény is olyan lesz. Azt már meg sem említem, hogy a fotós kézjegye az utómunkastílusa, tehát nem konzervből dolgozunk (már aki ad magára).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
copass
veterán
a váz sose fogja úgy feldolgozni a képeidet jpeg-be, mint egy utómunka coftver. plusz a vázon bütykölt jpg rövidíti az akcsi időt is.
a jpeg arra van a vázon hogy ne kelljen utómunkázni ha nem akarsz. a lehetőségek erősen korlátozottak."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
fattyu
veterán
lőttél pár száz képet. ha őszinte vagy magaddal van benne 10-20 TALÁN amit érdemes megtartani és utómunkázni?
na azt a pár képet meg igazán nem nagy fáradtság kézzel igazgatni rawból... megtanulni meg egyzser kell a lájtrumot pl és nem is nagy varázslat.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Cassidey
senior tag
Figyelj, igazából itt neked nem lesz más, mint a próbálgatás. Ezekhez nincsenek esetleg példaképek, melyik mit csinál, mint a presetekhez? Egyébként én alapból sem tartom elvetélt ötletnek, profik is dolgoznak jpg-ben, ha helyes az expó simán működhet. (Bár tény, hogy utómunka azért még jön mellé, amit te nem fogsz csinálni, de ha találsz olyat, ami tetszik, és úgy esik ki a gépből a jpg-ed az elég szuper szerintem. Végső esetben próbáld ki a preseteket ahogy említettem, 1 kattintátos utómunka azért sokkal jobb mint a csúszkákkal játszani. Olyat is be lehet állítani Lightroomban ha jól emlékszem, hogy importálás után azonnal rátegye a választott presetet, szóval gyakorlatilag feltöltöd a képeket, majd nyomsz egy jpg exportot és kész vagy.)
-
steveetm
őstag
Én 3-4 hetes nightly-t használok 600d-vel. Két hete talán elcsesztek valamit, pont a 600d-s buildnél, nem néztem, hogy javították-e, de az, ami most van, teljesen jó. Akksi többet biztos nem eszik, amiket én próbálgatni szoktam benne az a dual_iso, ettr, timelapse videók <1fps, korrektek. Nekem stabilabb, mint a 2 éves stabil, az megmakkant párszor
Üdv.: steveetm -
Clemi
veterán
Benéztem, én most a 2.03NEXT 2013Dec15.550D109 verziót használom. Egy darabig frissítgettem, de aztán valahogy leálltam vele, mert érdemi változást nem vettem észre a verziók között, illetve amiket írtak, hogy új és javított, az szinte minden a filmezésre vonatkozott, azt a részét én meg nem használom.
Az akku szerintem nem merül gyorsabban és teljesen stabil.Egész pontosan innen töltögettem.
[ Szerkesztve ]
-
steveetm
őstag
-
steveetm
őstag
ISO kérdésben én csak ennyit tudok hozzáfűzni:
[link]Ebből nem szeretnék semmit külön kiemelni, annyira még biztosan nem látom át egészében, de az egész egy "kötelező olvasmány" jellegű inkább, a kiegészítésekkel, referenciákkal és further readinggel együtt.
Én ajánlom, legalábbis.Üdv.: steveetm
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Azt írják az 5Ds-re, hogy esküvőzéshez (is) ajánlják. Kíváncsi lennék, hogy egy teljes napos esküvő ~2000 képéhez hány db 128 GB-os kártya kell majd (persze rögtön szorozva kettővel, mert ugye CF az egyik és SD a másik slotban a biztonsági másolatnak) és milyen kártya fogja bírni vállalható tempóban ennek az eszement adatmennyiségnek a felírását? Már most is a jelenleg kapható leggyorsabb, 1000x sebességű kártyákat használom, de még azok is lassúak néha...A másik fele, hogy milyen laptop fogja bírni ezeknek a helyszíni feldolgozását? Ha vacsora közben össze akar dobni az ember gyorsan egy diavetítést az aznapi képekből, hogy vacsora után levetítse, akkor is beleőszülne mire egy mostani asztali csúcserőmű megcsinálná, nem ha még egy átlagos laptop...Esélytelen a vacsora alatt leválogatni a képeket és összeállítani. A másik: ISO 6400? Biztosan komolyan gondolták a Canonnál, mert viccnek erős így 2015-ben... Ráadásul (ismerve a Canont) a max. ISO érték úgysem használható jó érzéssel, tehát maradjunk max. ISO3200-nál, de lehet, hogy csak 1600...Azzal meg mit tud kezdeni a szerencsétlen fotós egy átlagosnál kicsit sötétebb templomban? Semmit. Zajban pedig biztos rosszabb lesz az 5D3-nál (amit mellesleg szemrebbenés nélkül használok ISO 12800-on, de még 25600-on is, ha kell) az egységnyi területre jutó, több mint 2x annyi MP miatt. A Canon megpróbálja úgy eladni, hogy a dinamikatartománya hozza az 5D3 szintjét...Sokra megyünk vele, ha zajos.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
fr3ntzen
aktív tag
Nekem multkor hasonlo volt obit cserélek... erre nézem az eget és egy hatalmas 2 tonnás hangya rohant át elottem gyorsan lekaptam és szerencse kézzel ki tudtam kapni, makom volt hogy kifelé jött a potyautas.
PS4,PS3,PSP,PS One, Huawei p30pro, Canon Eos 7D, Valami i7es erőmű :) Instagram: heroldhenzphotography, henzherold
-
*Ropi*
félisten
-
.DLL
veterán
Az 5D-k is csak elméletileg tudnak full HD-t, melléjük téve pl. egy Samsung NX1-ből kiesett FHD képet az ember szava elakad. A Canon DSLR-ek eddigi FHD-s képe nem sokkal jobb mintha a 720p-s videót nagyítanánk fel 1080p-re. Ez csak az egyik dolog, de még visszatérünk rá.
4K-ból sokkal több lehetőség van utóunkázni, és a lényeg a FHD-re való lekonvertálás. Ha jó a kodek, akkor finomabb színátmenetek, jobban szűrhető zaj, sokkal élesebb kép lehet a végeredmény. És itt visszatérve a fentire, így lekonvertálva végre Canon fényképezőgépből is kieshet olyan éles kép, ami már valóban Full HD-nyi információt tartalmaz, mert amúgy a videók "képi világában" azért a Canonok a legjobbak.
Ennyi az értelme, de az amatőrfilmes guruknak ez fontos szempont...
(P.H.)
-
Morgal
tag
Nekem van egy olyan gyanúm, hogy az egész felbontás mizéria nem csak a videózás fejlesztésére megy ki, hanem hogy videóból értékelhető fotóminőségű állóképet menthessünk ki - és a gyors sorozat már a végén egy apró videó lesz amit gyorsan feldarabol a képfeldolgozó rendszer.
-
Tin
veterán
felesleges, nem akarom, hogy a végén már napokat töltsön tudományos anyagok olvasásával, hogy kihozhassa valahogy, hogy igaza van, mikor senki sem kételkedett a szenzor tulajdonságában (korábban is írtam), vagy bármiben, amit leír.
az viszont egy baromság, hogy ezt a szenzor "Camera RGB" színterének nevezi, mert ilyen nincs.
#31951-től eljátszotta a tudálékos jóskát, mondott egy baromságot, lehülyézte valami fotós kérdés feltevőjét, majd a válasz-probálkozásokat, majd miután rávilágítottam, hogy ez baromság, azóta megy ez a tudományos elemezgetés.
ráadásul mindkettőben hülyeséget mondott, egyrészt nincs szenzor színtér, másrészt meg van értelme egy adott színtérben fotózni az előnézet és a hisztogram miatt, mert a fotós látni akarja, hogy fogja tudni hasznosítani a képet utómunkánál.
sokkal egyszerűbb lett volna azt mondania, hogy bocs, tévedtem, vagy hagyni az egészet a francba.
Ropi, és ez nem arról szól, hogy bármi bajom lenne veled, vagy ez személyes dolog lenne. ez egy szakmai fórum, és - ahogy a többi topikban is - a baromság ne maradjon meg baromságként.