Új hozzászólás Aktív témák
-
-
fi:zi'k
nagyúr
Nem egészen értem, hogy jön ide a liveview.
Expo gomb mellett elvileg van egy zöld pöttyel jelölt gomb. Az fényt mér és záridőt állít M-es obival.
Ha pedig a bekapcsoló kart tovább fordítod és ott tartod, akkor fényt mér és megjelenik a vonalzó.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
csakb
őstag
"Azt a régi 1.7-est nagyon sokan dicsérik."
Nem véletlenül. Én is csak dicsérni tudom, és reménykedem, hogy az 1.8/50 ugyanilyen jó lesz optikailag.
Manuális (M-es, vagy K-s) változatot igen olcsón be tudsz szerezni, nem fogod megbánni, ha a Ricoh helyett inkább ezzel kísérletezel.
-
BiriBum
őstag
A kettes kitobi valamivel jobb az egyesnél, ami azt jelenti, hogy a sarkokban rosszabb, középen viszont jobb. A k-r és k-x kitobija az egyes, amihez ráadásul napellenzőt sem adnak. A napellenző egyébként jó fajta, van rajta kipattintható lyuk a polárszűrőhöz. Harmincötöt még újonnan sem ér egyik sem.
Rakjál tá még egy ötöst és vegyél inkább A-s 50-est. Jobban el lehet vele szórakozni, mivel a rekeszt a vázról állítod. Az M 1.7 reális ára inkább 10-12k.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
15-ért valóban sok. Ha A-s verzió, akkor nem.
A 18-55-ből van AL, AL II, L és WR.
AL: első széria.
AL II: második széria.
L: könnyített verzió. A bajonett műanyag, nincs távolságskála, quick shift, napellenző.
WR: szigetelt, "időjárásálló" változat.Optikailag kb. ugyanazt tudják. Én AL, vagy AL II verziót keresnék a helyedben, és ha lehet, kipróbálnám vásárlás előtt.
Használt obikat itt is nézz. Kérdezz is rá, hátha akad valakinek elfekvő darab, és megválna tőle:
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
Szia!
Ez függhet a téma fényviszonyaitól, meg a fénymérési módtól (spot/CW) is. A keresőt letakartad, vagy belenéztél fényméréskor?
Némi guglizás után nekem úgy tűnik, hogy ez gyakori probléma K20D-vel. Néhány júzernél mágikus módon megszűnt a jelenség, miután LL-60-as mattüvegre cserélte a gyárit.
Nekem a K200D mindig alámér 1/3-1/2 FÉ-vel, már automatikusan korrigálom, RAW-ból mindig megmenthető volt az expó.
-
csakb
őstag
Érdekes. Beltérben milyen rekeszen használtad? Állítólag f/4 körül minden rendben volt azoknál a K20D júzereknél, akiknél probléma volt. F/4-nél tágabb rekeszen meg alexpó, szűkebben meg egyre nagyobb túlexpó.
A blende szép, simán jár? Nem lehet, hogy exponáláskor túl lassan szűkül, mert szorul egy kicsit?
-
BiriBum
őstag
-
BiriBum
őstag
Úgy tudom, hogy csak az SDM lencsékben van külön motor, a többit csak a váz forgatja Ugorj a DA* lencsékhez.
[ Szerkesztve ]
-
gabor_01
senior tag
Szerintem nem egy mérvadó teszt, ismert a cég Pentax ellenessége.
Szerintem elég nehéz erre a célra tökéletes obit találnod. Valamilyen kompromisszum mindig lesz. Olcsón meg főleg nem.
Nekem sikerült ilyen célra szereznem egy Sigma 15-30-ast. Pont jó.
Addig is teszteljél egy 16-45-öt -
gabor_01
senior tag
Ritka obi.
Sigma létére nekem nagyon bejött.
http://www.photozone.de/Reviews/311-sigma-af-15-30mm-f35-45-ex-dg-lab-test-report--reviewMivel FF-es obi, kicsit nagy a frontlencséje. Nem szereti, ha rásüt a nap (főleg szemből). Más negatívum eddig nem volt vele.
[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
Dög nehéz, hangos - de a legnagyobb baj, hogy nem nagyon tudtam szép képet csinálni vele - legalábbis eddig.
Még küzdök vele, mert neten láttam szép fotókat (ki tudja, mennyi utómunkával sikerültek). Mindenesetre a 35 2.4-et sokkal szívesebben hordom, mint a Tokinát. Pedig kéne egy zoom, mert a 35 szűk néha nagyon.Avanti Roma
-
sasa134
addikt
Otthon dobok majd fel pár képet.
A 10-20 átfogása kevés, az inkább már ultra-nagylátó, nem "mindenes" zoom (bár lehet tévedek).
Én ezekkel szemeztem:Tamron 17-50/2.8
Sigma 17-70/4
Pentax 16-45/4Szeretnék fix fényerőset, és ezek közül a Tamront venném, de itt az előbb nem javasolták. Szóval, nem tudom..
Avanti Roma
-
jeni
félisten
-
csakb
őstag
225 USD + szállítási költség + pár százalék vám + 27% ÁFA + vámoltatási sz*rakodás és illeték (gy.k.: nem, nem az USA-ban vámolják, hanem Bp-en, az Orczy téren, amikor bejön az országba), és ott vagy, mint az EU-s árral, ami pont ezek miatt nagyobb, mint az amerikai.
[ Szerkesztve ]
-
Zozzant
addikt
Sajnos csak AE lock-al működik "A" állásban lévő manuális obival az expo értékek megtartása, átkomponálással az új helyen fog fényt mérni és középen. Ha rekeszt az obin választod és zöld gombbal mérsz akkor természetesen marad átkomponálás után.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
BEE
addikt
Nem csak hogy gyanús, de benne is van a kézikönyvében minden gépnek.
Manuál obikkal csak középen mér.
Annak az obinak meg az a baja, hogy nem érintkeznek rendesen a pöckei a vázzal.
Ha ez fókuszálásnál is előjön, akkor lehet hogy nem rögzül az obi rendesen,
amikor feltekered a vázra.
Tehát első menetben érintkezőpucolás, aztán ellenőrizd hogy ha felrakod, akkor
rendesen bekattan-e a kis rögzítő pöcök ?BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
csakb
őstag
Ha a mátrix és a középre súlyozott mérés között nagy különbség van, akkor eleve olyan a téma, hogy nagyok az intenzitás-különbségek a kompozícióban. Ilyenkor én tapasztalat és érzés alapján eleve valami expókorrekciót állítok be, vagy átmegyek spotba. De leginkább arra szoktam figyelni, hogy ne égjen ki az a terület, amit nem szeretném, ha kiégne. Mivel csak RAW-ban fotózom, ezért az utómunka során a többit úgyis rendesen be tudom lőni kényelmesen, nagy monitoron.
A K200D-t egyébként eleinte, amíg csak JPG-ztem, szinte csak középre súlyozott méréssel használtam, és semmi gondom nem volt vele. Leszámítva azt a pentaxos sajátosságot, hogy a váz szeret alexpózni (mátrixban is), ezért szinte mindig be volt állítva +1/3-2/3 korrekció.
Az érintkezők alapos tisztítását én is tudom javasolni.
-
ateszm
senior tag
A PEF az a Pentax szabványa,a DNG az "nemzetközibb" ha jól emlékszem Adobe nevéhez kapcsolódik. Lényegen nagyon nem változtat,mindkettő digitális másolat. (én DNG formátumot használok) utómunkára a Lightroom-ot ajánlom. Ha áttekinthetőbbet,esetleg magyart szeretnél,akkor a PS bridge felülete tökéletes lehet.
-
csakb
őstag
Én PEF-et használok. Ez K200D-n lényegesen kisebb méretű volt, mint a DNG, K-5-ön kb. ugyanakkorák, de megszoktam a PEF kiterjesztést.
Amúgy semmi érdemi különbség nincs a PEF és a DNG között.A nyers képeket én Bibble 5-tel dolgozom fel (újkori neve Corel AfterShot Pro), mivel linugz alá ez az egyetlen, nekem kézreálló konverter. Viszonylag jó, platformfüggetlen és ingyenes alternatíva lehet a RawTherapee. Nekem annyira nem jött be, de van, akinek igen.
-
yolan
őstag
Szia!
Az f1.4-es 50-est elvitték, egy hasonló 50mm f1.7-es maradt. Amennyire lehet egyben szeretnék megválni a felszereléstől. Helyileg Budapesten van, komoly érdeklődés esetén megoldható, hogy Debrecenben az egészet kilehessen próbálni. Folyamatosan pakolom fel az apróhirdetéseim közé ami a kezem ügyébe kerül.
“A writer needs a pen, an artist needs a brush, but a filmmaker needs an army.” - Orson Welles
Új hozzászólás Aktív témák
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- LEGO klub
- MG4 menetpróba
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- További aktív témák...