-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Szerinted "zöldkártyán" miért nem ugyanazon elvek szerint mérnek benzines és diesel autót?
Más a kibocsájtott káros anyag.
Lehet CO2-ből kevesebbet lök ki de a többi szennyező anyagból 10X annyit.
Persze ez túlzás, de sokkal többet.
Meg az a kis korom is tuti egészséges amit okádnak a dieselek.
Hiszen a katalizátorok részecskeszűrők is kerülnek valahova.
Amiben felgyülemlenek ezek az anyagok.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ez már teljesen off mert nem a topik szerves része de halkan megjegyzem, hogy Amerikánusok bizonyos államaiban sem véletlen tiltották ki a diesel autókat.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Nézd a hidrogén hajtás az oké hogy környezet barát.
Vizet kipufogni az a menő.
De az hogy a gáz égetése során is van káros anyag az is biztos, igaz az is hogy nagyon-nagyon sokkal kevesebb a káros anyag mint a dieselnél.
Sőt a gáz a benzinnél is kisebb káros anyag kibocsátással rendelkezik.A részecske méret csökkentés meg ne megoldás.
A megoldás az lenne ha nem használnánk diesel autókat.
Már nem tudom hol olvastam egyszer, hogy a diesel autók elterjedésével micsoda genetikai torzulások jöttek létre, illetve egy adott ország népességének rákos megbetegedése milyen jól visszavezethető arra, hogy mennyi a diesel autók száma.Még mielőtt megköveztek én sem hiszek a felmérésekben, meg itt nagyon sok más tényező is van, de az tuti, hogy jelentősen befolyásolja az eredményeket.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Agyasima #5402 üzenetére
Abban az esetben ha olyan helyen jársz ahol -30° alatti a hőmérséklet abban az esetben van.
Hazánkban remélhetőleg erre nem lesz példa.
Szóval nincs értelme.
Az 5W-s viszont jobb mint a 10W-s ezt én is tapasztaltam.
Nyáron 10W40-en télen 5W-30-assal megyek én is.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Arra még nem gondoltál, hogy nem az autó szopat, hanem zsenikhez jársz?
Nekem olyan még nem volt, hogy kód alapján rossz alkatrészt kapjak.
Egyébként meg jobb helyeken kicserélik szó nélkül, bár tudom, ha már szerelnéd be de nincs mit az sovány vigasz.Szóval nézz egy másik kereskedőt szerelőt, ha ez már nem az első eset.
Vagy ami még a rosszabbik eset, hogy a papírjaid nincsenek rendben, de ilyet inkább nem is feltételezek.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A turbót ha lehet érdemes felújítani.Persze csak ha nem hajtották szét.
Az alkatrészekről no comment
Nekem eddig mindig stímmelt minden.
Odamentem a szerelőhöz megnézte a papírokat megnézte a motort és közölte ezt meg azt rendeljem meg hozzá.
Bementem a bardihoz megkérdeztem van-e (eddig minden volt raktáron el ne kiabáljam) odaadták, beszerelte gogo autóka.
Lehet akkor szerencsém van.
Igaz ez még a 8 szelepes lehet ezért egyszerűbb.
A 16 szelepesnél én is hallottam már extrém verziókról.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz benvolio #5429 üzenetére
A számokat ha tudod mit jelentenek azt is tudod miért szarabb a ..W30 nyárra.
De kifejtem neked, ami télen előny az nyáron hátrán.
Ugyanis hígabb így télen a hidegindítás során jobban ken, nem sűrűsödik úgy be.
De nyáron a plusz negyven fokban a hígabb olaj sokkal szarabbul ken, ezért érdemesebb a W40-et beletenni.Ráadásul más az üzemi hőmérséklete is a két olajnak.
Ha full szintetikus olajat teszel bele az más tészta, mert hogy vannak speckó olajak, de gondolom nem akarsz literenként 7-8.000.-ért olajat tenni bele.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz benvolio #5436 üzenetére
Én azt nem mondtam, hogy cserélgesse bár ki is.
De nekem télen csendesebb szebb a járása az 5W-stől.
Nyáron meg nagyobb igénybevételnél jobban szereti a 10W-st.
Ennyi és ez tapasztalat.
Ezt annó nekem még egy öreg szaki mondta, igaz ő régebbi konstrukciós motorokhoz.
Amikor az első autómat megvettem (skoda favorit ) ott is működött a recept igaz ott 10W/15/W s olajokkal.
Mert abba bűn lett volna 5W-et tenni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Úgy hogy eladod a tiéd egy magánszemélynek addig amíg nincs kocsid kölcsön kérsz egyet ismerőstől, rokontól és veszel egyet.
Különben minden képpen buksz rajta én végigcsináltam tudom.
Eladtam az öreg kocsimat egy magánszemélynek kereken 70.000.- többért mint amennyit a kereskedő adott volna érte.
Ezek után elkértük apósjelölt kocsiját és elmentünk megvenni a kinézett autót amit a mai napig is használunk
Persze nem egy egyszerű feladat és van vele elég sok idegeskedés egy autóváltás során de így volt a legegyszerűbb.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz DonDragonka #5447 üzenetére
Hát én mielőtt az egész elejét szétkapod a kocsinak, biztos kikapnám a kapcsolót és rövidre zárnám a vezetékeket, ha akkor elindul a venti akkor kapcsoló kuka.
Inkább a kapcsoló ami tönkremegy mint a motor vagy a vezetékek.Másrészről, a biztosítékot ennek ellenére kicserélted?
Mert nekem is volt már olyan, hogy épnek tűnt és kb. 4 órás szívás után miután már nem tudtam mit csináljak csak kicseréltem és mégis az volt a rossz.
Igaz nekem az ablaktörlőnél fordult elő nem a ventinél.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Nagyon egyszerű pedig.
Mert a határoló lapátod nem zár el és a kinti levegőt fújja a ventilátorod nem a radiátoron keresztül a meleget.
Így hiába forró a fűtésradiátorod, ha folyamatosan azt a levegőt fújatod ami kint jelen esetben -4°C -os.Ez olyan mint ha nyáron elzárod a fűtést, olyankor is meleg a radiátor, ha bekapcsolod a ventilátort fújja a levegőt bentre mégse a forró megy.
Régen a warthburgoknál volt talán ez típushiba, de erre nem esküszöm meg.
Ott sokan már tudták, hogy kocsiból kiszáll, fűtéskapcsoló egy fogóval elfordít a motortérben és dőlt a melegRenault power
-
rob210
Topikgazda
Viszont nekem is felmerült egy jelenség hibának vagy gondnak nem nevezném de érdekes.
Ha áll a kocsi egy estén át és reggel indulok szépen megyegetünk fordulok ki a főútra előtte fék.
Na most az első fékezésnél olyan keményen fog a fék hogy az valami brutál.
Utána kifordulok megyek az első piroshoz és ott már nem csinálja.
A fékeket megnéztem kopva nincsenek, rendesen fognak melegen is.
Szóval nem tudom mi ez a jelenség de fura.
Mindig az első fékezésnél jön elő az mint ha vész fékeznék. Akár milyen finoman is nyomom a pedált, "beharapnak" a fékek Valamint ilyenkor súrlódó hang is van.
Aztán minden üzemszerűen megy, szóval megszoktam már mert, hogy legalább 3 hete csinálja.
Amikor először kijött ez a furcsaság szét is kaptam a kerekeket leszedtem a fékeket megnéztem, de semmi baja tök üzemszerűen megy minden.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
SZELLŐZÉS:
Működtető huzalok kiszerelése.
A működtető huzalok kiszerelését a műszerfal leszerelése
nélkül is el lehet végezni.
Szerelje ki :
- a hamutartót,
- a szabályozótáblát (kapcsolók)
- a hátsó ablak fűtésének kapcsolóját.
Az utastér jobb oldalán alul :
Jelölje meg a huzalburkolatok helyzetét a tartókapcsokhoz képest.
Szerelje le :
- a levegő keverő lapát (hideg/meleg levegő) piros
színű működtető huzalának tartókapcsát
- a levegőelosztás kék színű működtető huzalának tartókapcsát.
Ezt a műveletet a szabályozótábla részére kialakított
nyíláson keresztül lehet elvégezni.Remélem segített.
Ha nem akkor leírom neked konyhanyelven isRenault power
-
rob210
Topikgazda
Amit az adataidnál találtam oda elküldtem.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A légtelenítőt két helyen találod.
Egyik a hűtőradiátor felső részén van ha szembe állsz a kocsival akkor a bal oldalon.
A másik pedig a termosztátház közelében a gumicsövön egy csavar.
Ha ezt kilazítod és járatod a motort akkor szépen elkezd majd egy idő után csak a víz jönni ekkor visszacsavarod a csavart és kész a légtelenítés.Szvsz ha egyáltalán nincs fűtésed akkor nem hiszem, hogy ez lenne a baj, de ki tudja megpróbálni meg lehet. De mivel azt írtad a radiátor meleg, így nem hiszem, hogy légtelenítési gondod lenne.
Csak, hogy szeressél nekem ma is isteni jó meleg volt a kocsiban amikor mentem vásárolni.
Sose volt ilyen jó fűtésű autóm.
Lemegyek a kocsihoz reggel kiveszem a csomag tartóból a hókefét és amíg letakarítom a kocsit szépen be is melegszik.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #5506 üzenetére
új kuplunggal?
Na basszus, mikor lett csinálva?
Milyen kuplung lett betéve?
És mi az hogy serceg?
Ha beveszi a sebességet akkor a kuplung elvileg működik, hiszen ha nem menne recsegne sebességbe rakáskor, mint a fene.A kérdés az, hogy ha sebességbe teszed, akkor a kocsi, hogy viselkedik?
El tudod tolni, vagy valóban sebességben van?
Mert ha összekapcsol akkor akad, ha meg nem kapcsol össze akkor lehet nem a kuplung szar, hanem a váltó ment el alukálni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
1.4 8szelep klíma nélküli kell, vízpumpával, feszítővel, szimeringekkel.
Tehát a komplett szett.
Ha megadod privátban megköszönöm, mert ahol a legolcsóbb ott fogom megvenni.
Persze nem a legszarabbat, a QH-t nézegetem, mert ez állítólag német után gyártott és jobb mint az eredeti.Ti milyet használtok?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ha henger fejes is nem kell annyira megijedni.
Egyébként a nyarat legalábbis a melegebb időt várd meg mert hidegben nem lehet megállapítani hogy hengerfejes-e vagy sem. Ilyenkor ugyanis rengeteg víz csapódik le a hideg meleg hatására.Amíg a vízben nem látsz apró fekete barna pöttyöket, foltokat addig nincs baj.
Nekem is le kell 2-havonta habozni igaz ennyire durva hab nekem nincs rajta.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #5545 üzenetére
Ha pesti vagy akkor egy autó villamosságist tudok neked ajánlani nagyon becsületesen dolgozik a kisöreg és fél év gart vállal a nála javított termékekre.
Én még a Golf generátorát javíttattam vele és nagyon jól megcsinálta.
A Renaultnak meg az önindítóját javította.
A komplett belsőt cserélte és 7.500.- ból megúsztam.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Hát én örülök neki, hogy az enyémmel semmi baj
Csak el ne kiabáljam.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- Filmvilág
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Milyen TV-t vegyek?
- E-roller topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen