-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagymalac
csendes tag
130 ezer km van benne kicseréltettem rajta olajat, vezérmű szíjat, szűrőket, első féktárcsákat, stb.
Most a lemez felnin téli gumi van, viszont szeretnék rá alu felnit új nyári gumival 175/65R14 méretben, ezt szerintetek meg lehet úszni olyan 80 ezerből?Két fajta ember van a normális és a horgász, én az utóbbiba tartozom.
-
mynames
senior tag
ezt most nem értem, ha melegszik az idő akkor a hűtőnél eláll a folyás? De hát eddig is "melegedett" a meleg hűtővíztől...
2107-esünkön volt kissé hasonló probléma jó 6-7 éve. A hűtő tetején a beöntőcsonk hajszálrepedt lett körbe.semmi nem látszott, kissé csöpögött. Egy szaki szúrta ki, és ő is cinezte körbe, azóta is úgy van.
-
ABnormal
őstag
-
ABE
őstag
Márkaszervizről egy apró történet:
Van a Renault Klubban egy srác, akinek egy használt Clio II Ph2-je van. Amikor először jött vele találkozóra, körbevizsgáltatta az autót a klubtagokkal, mert valami problémája volt. Na, ott derült ki, hogy az autó romokból lett felépítve, többek között azon is bukott le, hogy a tetőn az antenna nem hátul, hanem elöl volt (tehát tetőcserés volt az autó), de ezen kívül is volt pár árulkodó jel. A történetben csak az a szép, hogy vásárlás előtt az egyik márkakereskedésben (nem akarom lejáratni, privátban elmondom, ha érdekel valakit) átvizsgáltatta az autót, és ott rábólintottak, hogy oké...
Ennyit a szakszerű típusismeretről. Szóval én inkább elhívnék pár embert, aki ismeri és használja a típust, mintsem megbízzak egy márkaszervizben.
-
ABE
őstag
"Szerinted, aki autó át, vagy össze épitéssel javitással foglalkozik , valószinűleg elkővet egy ilyen hibát az eltérő méretekről, nem is beszélve."
A Clio2 Ph1-nek elöl, a Ph2-nek hátul van az antennája. Ha egy Ph2-nek elöl van az antennája, akkor te mire következtetsz (ha más egyértelmű jelek is a törésre utalnak)? Ráadásul a tető mérete modelfrissítéskor nem változott, tehát simán cserélhető a régivel. Az autó meg nyilván volt eredetiségvizsgálaton valamikor, bár ki tudja, az mikor volt. Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen átvizsgáláson volt az autó a szervizben. Az eredmény viszont biztos: nem vettek észre ordító hibákat, így a leendő tulaj csak utólag értesült arról, hogy törött volt az autó. Ehhez képest a találkozón 2 perc után kiszúrták, hogy gázos az autó. Persze mindenki oda viszi az autót átvizsgálásra, ahova akarja...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ugyanazt tudom leírni, mint eddig: Adva van egy Clio 2, abból is a Ph2 (tehát modellfrissített) változat. Az autó évjárata, lámpái, műszerfala, stb. alapján ez egyértelmű. A Ph2 tulajdonsága, hogy a tetőantenna helye hátul van kialakítva a tetőn, ezt a neten található képek alapján ellenőrizheted. Na, ezen a Ph2-es Clión a tetőn elöl volt az antenna, ami viszont egyértelműen a Ph1-es Cliók sajátja. A kérdés tehát: hogyan lehetséges, hogy egy Ph2-es Clión pontosan ott van a tetőantenna helye, mint a Ph1-en? Nyilván úgy, hogy az autót csúnyán összetörték, és javításkor egy Ph1-es tetejét applikálták rá. Nem egy feltűnő tévedés, aki nem ismeri a típust, észre sem fogja venni. Megjegyzem, hogy nem ez volt az egyetlen hiba az autó (műanyag elemek feleslegesen lefényezve, olajfoltos, színben nem passzoló biztonsági övek, motortérben is volt valami keverés, stb.), szóval az teljesen biztos, hogy az autó nem lett tökéletesen megjavítva.
Ami az egészben a lényeg: ha egy márkaszervizben nem veszik észre azt, hogy ordító hibák tanúskodnak a szakszerűtlen javításról, akkor én onnantól fenntartásokkal kezelem a "szakembereket" is. Erre mondom, hogy egy típust alaposan ismerő tulajdonos többet érhet, mint egy "hivatalosan hozzáértő" ember.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Tulajdonképpen "lényegtelen", hogy a tető tényleg cserélve volt-e, vagy sem, nem a konkrét eset látatlanban való megítélése a fontos. A lényeg az, hogy egy márkakereskedésben ordító hibákat nem vettek észre. Ez a kis történet az én reagálásom volt arra, hogy mennyire szabad megbízni vakon egy márkakereskedésben. Nem azt mondom, hogy mindegyik ilyen, de sajnos itt is bele lehet futni lelkiismeretlen bandába.
-
nemma
addikt
Mindegy, akkor is be kell menned
gabx76: Szerintem az előző széria sokkal jobban nézett ki, az jobban kéne, és olcsóbb is. Már csak a motorra leszek kíváncsi, gondolom azért nem marad a 228LE-s 2.0-ás...
Ja, egyébként te milyen fordulaton váltasz fel, hol fogyaszt a legjobban? -
Füge007
senior tag
Én ezt az infót tudom, de végülis a mi szemszögünkből mind1. A lényeg jobb autókat kapjunk. Ne feledkezz meg a privilege illetve nagyobb felszereltségő modelleket, ami már korántsem fapados. Igazad van, természetesen kevesebb Km van bennük, de azért már ebben a típusban is van ami évek alatt sokat futott. De ha így jobb időarányosan nézve kevesebb a gond velük.
Amit én is használtam 2002 évjáratú Twingo 1.2 16V Privilege felszereltségű. 72000 Km van benne, jelenleg a barátnőm hajtja. Most volt vezérműszíj cserén, de ez is kötelező szervíz, azonkívül semmi nyögése nem volt soha, ezt saja a jól felszerelt Cliomról nem mondhatom el.
Füge
-
Füge007
senior tag
40000 Km után, de nem chiptuning. Renaultosok csinálták, felülírták a programot egy gyári sport programmal, jobban megy, és a fogyasztásán is látom hogy jó. Semmi külső beavatkozás nincs! EGR szelep még bírta is, volt már olyan amiben 25 ezernél cserélték. befecskendező fej az viszont nem olcsó mulatság, még így okosban sem.
De végülis nekem munkaeszköz, sokat megyek vele. Így tudom azt is, hogy költeni is kell rá. Az alap szervízt én magam csinálom, végülis ez lenne az eredeti szakmám. Minden szőrő olajcsere időben jó minőségű alapanyaggal történik. A lényeg még soha nem hagyott ott sehol, pedig már bejártuk fél európát, 141000 van benne.
Füge
-
Füge007
senior tag
Próbálták javítani, nem sikerült. Nálam is először ki lett tisztítva, de csak letapadt, így csere, bár ahogy néztem nem is lehet javítani, mivel fixre van sajtolva. Igen a trend a csere, nem javítunk cserélünk. De sajnos az alakatrészek is egyre silányabb minőségűek, és ez is közrejátszik ebben. Fogyasztási cikké vált az autó, is ez a nagy helyzet.
A programot a gyári renault cégtől kapták, Baumgartneréknál rakta be egy szai, aki ért ezekhez. Igen van benne cooler, szép nagydarab . Tehát amit a gyár is használ az került bele, sőt még utánna is finomított rajta.
A befecskendező rész hibái sajna gyerekbetegségei a dCI motoroknak. Ha megnézzük már látjuk talán ez sem véletlen. Jön a tankból az üzemanyag, a magasnyomású szivattyú után a nyomás 200 bar körülire nől, majd a befecskendező szivattyú után eljut a befecskendező fejben 1000 bar körli nyomással fecskendeződik be. Ezt az óriási nyomást hosszú távon nem bírja semmi. Esetemben a piezzo kristály kopott el a fejben, nem zárt tökénletesen, ezért járt egyenlőtlenül a motor, így fejcsere lett a vége.
Füge
-
Füge007
senior tag
Nem tudom, barátom intézte, én nem voltam ott, profi szakember csinálta, gondom megtett mindent, hogy jó legyen. Éna külömbséget erőben és fogysztásban is érzem.
Az EGR szelepem nem szakadt le addig nem jutott, de állandóan letapadt. A műszerfalon meg világított a service lámpa, 2x próbálták meg tisztítani, nem jött össze.
Füge
-
Füge007
senior tag
Mondom nem tudom hogy csinálták, de profi szaki végezte a "műtétet" akinek adott volt minden műszeres háttér is.
Ja én a tányér leszakadásra gondoltam.
Barátomé is 65 Le, de azért az enyém nagyon más mondhatni ég és föld. Mondjuk nyomatékban és Le ben is sokkal combosabb.
Füge
-
pohár
félisten
Nincs jogsim, a családé az autó, én meg Kecskeméten vagyok a koliban, szal ez most valahogy nem fog menni
De ha nem csináltatta meg még apám, akkor megmondom neki hogy próbálja meg ezt!GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |
-
pohár
félisten
Nah volt a kocsi szerelőben, elrohadtak a fékpofák hátul, ez volt a problem!
Ki lesz cserélve elvileg holnapra, kb 25-30k lesz a költsége!GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |
-
mynames
senior tag
má' bocs de autószerelő vagy? ha mondok x ft-ot akkor biztos h tudsz rá vmi királyságot mondani...de még ha pl. a vecsési renyószervíz óradíját veszem ami 10k, +anyag akk sem 25. de pl. ceglédi királyi szerviz óradíja is 7k csak...én magam számtalanszor cseréltem hátsó betéteket, tudom meddig tart.
szal szerinted mennyi?[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
-
-
AMD Power
titán
Azt írta ,hogy fel lehet újítani ezeket a rendszereket pár 10K-ból. Szerintem érdemes úgy venni a kocsit illetve számolgatni a költségeket ,hogy a vásárlás után csináltatni rajta egy ilyen felújítást. És ha mondjuk 50-60000km már "fixen" jó tőle az autó már akkor megérte.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Ebben sajnos van valami. Azért az is furcsa ,hogy ezek a új dieselek lehet ,hogy halkabbak és jobban mennek mint a régiek , de jó példának ott van bátyám 1.9TD (1994) Toldeoja. Több mint 400000km van benne. Motorikusan semmi baja sincsen. Egy újabb diesellel sajnos az életben nem fogsz menni ennyi km.
Engem mostanában a kollégáim egyre többet megszólnak az autó miatt. De jól megy neked bla bla...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
gessztenye
csendes tag
Nagynyomású szivattyú dci rönóknál szépen felújítható, Maglódon foglalkozik vele egy cég. Nagyságrendben 200e Ft az egész üzemanyagrendszer felújítása. (4 db porlasztó, szivattyú, csövek takarítása ultrahanggal, üzemanyagrendszer takarítás tanktól motorig cakk-pakk, üzemanyagszűrő) Nem kell félni a dieseltől, csak meg kell találni a megfelelő szervizt hozzá. Meg be kell tartani a turbó rigolyáit.. felmelegít, lehűt, stb.. Sok ismerős van már bőven 300e felett ilyen dci-vel, különösebb gond nélkül.
A 4,5 l-es átlagfogyi meg csak-csak összehoz egy-egy "porlasztóra való" üzemanyagot.. :-)
Új hozzászólás Aktív témák
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Egy nagy klasszikus játék: Fallout 2
- Linux kezdőknek
- Assetto Corsa Competizione
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest