- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
Fototrend
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aaron14
őstag
-
szabogabor10
veterán
-
kali
legenda
válasz Aaron14 #103051 üzenetére
Szerintem soha nem fog megszűnni a házhoz szállítás, egyrészt egy ilyen nagy cégnél és ekkora adott forgalomnál nem mérvadó összeg a futárcéges átalány, másrészt jelentős az ilyen jellegű rendelés a Telekomnál, meg vélhetően a haszon is nagyobb, mint az üzletekben eladni bármit a külsős cégek által.
Egyszerűen csak vannak esetek, amikor valami fennakad a webshopos rendszeren és nem sietnek, vagy nem tudják gyorsan megoldani, de az ilyenekből nincs értelme (téves) következtetéseket levonni.Látni szoktam egy nagy Telekom üzletet, ahol a sok pultból, néha csak kettő vagy három üzemel, annyiban van csak ügyintéző, a többi üres, szerintem ez azt jelenti, hogy egyre kevesebben vannak, lassan senki sem lesz és hamarosan bezár minden üzlet!
[ Szerkesztve ]
-
ubyegon2
nagyúr
válasz Aaron14 #103051 üzenetére
Kényelminek abszolút nem nevezhető, de értem mit alarsz mondani.
Tök igazad van! 3 perc gépbe pötyögés és 6 m gyaloglás plusz kaputelefongomb megnyomása rács kinyitása és az ujjam hegyével PDA-ba aláírás nekem is rohadt kényelmetlen volt!
Legközelebb autózok negyedórát +10 perc parkolás és gyaloglok 15 percet, majd sorbaállok a T üzletben, ha van amit venni akartam akkor sebesen haza hasonlóan, mint ahogy idefelé jöttem. Másfél óra 5 perc helyett az egyéb költségekről nem beszélve.......- tényleg nem kényelmi a házhoz szállítás, igazad van.
Gondolom már nem invesztálnak bele.
Ebben is igazad van! Mivel nincs mit beleinvesztálni. A rendszer adott, a human resources a gond. Az oktatás romlik, egyébként ha sok sok csimpi lenne hazánkban, simán be lehetne tanítani őket is a rendszer kiszolgálására. Őket lehet még motiválni!
[ Szerkesztve ]
-
Aaron14
őstag
válasz szabogabor10 #103052 üzenetére
Belsős info, nem most találtam ki. Nyilvan itt magarol a hazhozszallitasi csoportrol beszelek, nem magarol a szolgaltatasrol. Kényelminek meg azert nem neveznem, mert kenyelmesebb lenne 70 km-t utazni es uzletben atvenni, mint harom hetet varni egy raktaron levo keszulekre.
Nem tudom, hanyas IQ-val rendekezo egyedek dolgoznak ott, de valoszinusitheto az elmult hetek tapasztalataibol, hogy egy agysejttel rendelkeznek, az is a tulelesert kud. Szoval jobb is, ha megszunik ez a hattercsoport.
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
kali
legenda
válasz Aaron14 #103055 üzenetére
Üzleti dolgozó mondhatná legfeljebb, aki külsős cégnél dolgozik és személyes anyagi érdekeltsége fűződik az üzletben történő vásárláshoz...
Mindenhol az évszázad üzlete a webshop és az onnan történő kiszállítás, sok cég hamarabb számolja fel az üzleteit és támaszkodik csak webshopra, mert sokkal jobban megéri.
Ilyen szolgáltatónál kell persze az üzlet is, de nagyban építenek a webshopra, jelentősen esne a forgalmuk, ha megszűnne a futárszolgálatos kiszállítás, ezt még ők sem engedhetik meg maguknak és biztos nem is akarják.
Azt kellene megértened, hogy nem az a jellemző, ahogy a te esetedben történt és történik.
Előfordulnak problémák mindenhol, de attól még nem arra kell alapozni, hogy mindig és mindenkivel úgy történik.
Az emberek jelentős része nem akar vagy tud üzletbe menni, kivárni a sorát...stb., pláne, ha nagyon vidékről van szó és fél napját elvenné az oda és vissza úttal együtt.
Nekem csak néhány perc a legközelebbi Telekom üzlet, de inkább rendelek még így is a webshopból, kiszállítással.[ Szerkesztve ]
-
fornettisuti
veterán
Kb 2 éve, amikor megszüntették a partner üzletekben való online rendelések átvételi lehetőségét, az is azt támasztja alá, hogy inkább hajlik a Cég is a házhozszállításos dolog felé, nem pedig ellenkezőleg.
iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod
-
Zeki
nagyúr
válasz Aaron14 #103055 üzenetére
Barátom, igen fura dolog, amikor valaki magából indul ki, és azt vetíti rá mindenkire.
Nagyon sok ember van, aki TUD várni akár 3 hetet is, mert nem opció hogy 70Km-t autókázzon valamiért.----
ja,a munkaerő, az egy érdekes dolog, 2 évtizede dolgozok "ugyanott", ezalatt végig diákokkal dolgoztunk, és bizony esik a színvonal. -
ubyegon2
nagyúr
válasz Norbi. #103059 üzenetére
5 perc volt az egesz.
Ha 5 perc alatt el tudtad intézni, miért nem oda mentél alapból? Amúgy a lakosság jó része nem T üzletben lakik, hogy 5 perc alatt elintézze. Más kérdés, hogy talán okkal nem erőltetik a snobphone-ok online eladását, itt is volt már erről szó....menj csak be, vedd meg, aztán nem szívatod őket a 14 napos visszaküldéssel. A szifonosok biztosan sűrűn visszaküldözgetik, mert meggondolták magukat, mégis inkább éjjelirakéta színűt szeretnének..... Ilyen esetekben elég rossz ez a 14 napos elállási szabály szerintem, sajnos a normális vásárlók szívnak majmok miatt.
Úgy általában értettem ezt, nehogy magadra vedd a hsz második részét. -
Norbi.
őstag
válasz ubyegon2 #103060 üzenetére
Azert nem mentem be, mert mult szombaton rendeltem, de nem sikerult nekik kihozni es 10 napot dolgoztam vegig, ma volt az elso szabadnapom es idom bemenni.
A 14 napos szabaly a legnagyobb kicseszes, kereskedelembe dolgozok, szivunk mi is miatta. en mondjuk pont nem szoktam pont emiatt elni vele. inkabb utannanezek, mielott rendelek valamit.
-
ubyegon2
nagyúr
válasz Norbi. #103061 üzenetére
Na ja, a dolgozóknak persze szívás a 14 napos elállás, de önmagában a kereskedelem erősen profitál ám ebből, sokat dobott az online vásárlási hajlandóságon ez és az emberek nagy része csak él a lehetőséggel szükség szerint, nem visszaél azzal.
Én sem rendeltem még úgy valamit, hogy megnézzük, aztán ha nem tetszik visszaküldöm 14 napon belül. Ha viszont a bolt tojik a fejemre, akkor visszamondom a rendelést szívfájdalom nélkül, mert nem kell félteni a kereskedelmi cégeket sem. Nemrég kifizettem egy hűtőt online rendeléssel tervezve a megadott kiszállítás dátumával, ez letelt, azt se írták, hogy bakfitty, pedig minden felesleges dologgal zaklattak amúgy email-ben. Eltelt pluszban még annyi nap, semmi hír a szállításról, persze ha már kifizettem csak nekem sürgős....telefonáltam, hogy nem kérem a terméket. 1-2 nap csúszás belefér max, de több nem, úgy, hogy nem egyeztetik a vevővel. -
St3ven
addikt
válasz ubyegon2 #103062 üzenetére
Ezért nem fizetünk ki semmit előre.
Ne kelljen már nekem futni a pénzem/hűtőm/könyvem/telefontokom után.
Nem küldik? Akkor megrendelem máshol. Le se mondanám az elsőt.
[ Szerkesztve ]
Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html
-
4Grider
nagyúr
válasz ubyegon2 #103062 üzenetére
Az "erősen profitálásra" egy példa:
Piacvezető konkurensünk kb. 10 évvel ezelőtt 0 raktárkészlettel 0 bolttal indult mondván, majd a megrendelőket a nagyker raktárkészletéből kiszolgálja. Amikor eljutott 50 milliós saját raktárkészletig a visszamondott megrendelések okán, már rákényszerült, hogy saját boltot nyisson. Amióta bejött az elállási jog, a raktárkészlete már 500 millió fölé nőtt és még dinamikusabban növekszik, a konkurensek viszont már nem vesznek tőle, mert kibontott terméket Magyarországon marha nehéz eladni, mert a vevők azt már nem tekintik újnak. Idén és tavaly is bércsökkentés volt náluk, mert piacvezetőként nem engedhetik meg maguknak a magasabb egységárakat, viszont egyre több bontott termék marad a nyakukon.Amit egyébként írtál, az nem elállás. Elállásról csak azután beszélhetünk, ha a terméket már átvetted.
-
4Grider
nagyúr
válasz St3ven #103063 üzenetére
Nem jó ötlet, a kereskedőnek kárt okozol, amit (polgári) peres úton behajtathat tőled, ha a megrendelésed nem mondod le időben. Jellemzően az "időben" azt az időpontot jelenti, amikor a terméket feladják feléd (és a feladásról értesítenek is). Ha nem értesítenek a feladásról az megint más tészta, akkor már gond nélkül mondhatod a futárnak azt, hogy nem veszed át a terméket...
-
ubyegon2
nagyúr
válasz 4Grider #103064 üzenetére
Biztosan igazad van, amit a laikus lát, az annyi, hogy gombamód nőnek ki az online kereskedelmek és az elállási jogszabály megjelenése óta is tart ez.
Amit érdemes lenne csinálni ebben az esetben az, hogy ha már online értékesít a birka, akkor valóban tájékoztassa a vevőt rendesen, mert egynémely webshopnál gyakorlatilag alig lehet valamit megtudni a termékről, még egy fotót se nagyon erőltetnek oda a párszavas leíráshoz. No ezek meg is érdemlik, ha a termékek jó részét visszakapják, hiszen az a fő profiljuk, hogy online kereskednek, ha nem tudnak megfelelő paraméteres sok képes leírást adni egy adott termékről, akkor húzzák le a rolót.
csak egy példa, a Samsung 860 EVO 2.5 250GB SATA3 MZ-76E250B
http://www.rhw.hu/termek/13911/samsung_860_evo_250gb_mz-76e250beu
https://www.pcx.hu//samsung-250gb-860-evo-mz-76e250b-eu-ssd-meghajto-283836?referer=arukereso
https://compker.hu/termek/51771Mit lehet megtudni egy ilyen leírásból? Simán visszavihetik, mert a rövid leírás is téves:
Magyarországon marha nehéz eladni, mert a vevők azt már nem tekintik újnak.
Ezt nem értem. Van, ahol ezeket újnak tekintik amúgy? Ha valamit valaki már használt, az szerintem használt termék. Te szeretnél ilyet újként megkapni?
Amit egyébként írtál, az nem elállás. Elállásról csak azután beszélhetünk, ha a terméket már átvetted.
Tudom, csak arra írtam ezt példának, hogy még csak ilyet csináltam.
(#103063) St3ven
Ritka esetben fizetek előre, akkor viszont tudom, hogy abból gond nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
ubyegon2
nagyúr
válasz 4Grider #103067 üzenetére
Az autó azért pár szempontból furán hangzik mondjuk telóval összehasonlítva.
Mindannyian tudjuk, mennyi minden történhet mondjuk 10 nap használat alatt egy telóval, ami befolyásolhatja annak újságát, nem beszélve ez esetben a higiéniai aggályokról. Szerintem egyezzünk meg abban, hogy szép a magyar nyelv! Amit már használt valaki, az használt. Ha az autót is dobozolva tudnák vevőig juttatni, arra is érvényes lenne.
Szerinted ellenőrzik a telefonokat szoftveresen, hogy valaki mondjuk mókolta-e? Dehogy ellenőrzik. Legfeljebb, aki utána elfogadja újként, majd csodálkozhat, ha oda a garancia valamiért.
Visszavittem egy épp kipróbált SSD-t nemrég, mivel hatodát hozta a gyári értéknek a szekvenciális sebessége. Másik típusra cseréltem a boltban, a visszavételi helyen láttam, hogy éppen csak rápillantott az ember, na az az SSD is megy újra vevőhöz újként. Szóval kicsit próbálj meg vevőként is gondolkodni ezeken......
Eladó - vevő relációban az inkorrektségi arány erősen eladó felé billen. Ennek sok sok oka van, például kevés és alulfizetett dolgozó, viszont a vevő ezzel nem kéne, hogy törődjön, neki ugyanannyiért adják a terméket, mint a német boltban.
[ Szerkesztve ]
-
Aaron14
őstag
válasz ubyegon2 #103068 üzenetére
Csak hogy temaba vago dolgot fuzzek a vitahoz. 2016 marciusaban nekem Cegleden egy hasznalt iPhone-t adtak el a Telekomnal. A boltban nem vizsgaltam meg jobban, mivel fel sem merult bennem, hogy ilyen tortenhet. Mar csak akkor vettem eszre, mikor itthon az alma logo ossze volt karcolva, plusz a kijelzon is latszodtak a karcolasok lampafenynel. Azt hittem en csesztem ossze, de mikor beleptem a Music alkalmazasba, kerte az XY Apple ID-hoz tartozo jelszot. Felhivtam az Apple Supportot es ez a keszulek mar egy hettel ezelott aktivalva volt. Iszonyat pert akaszthattam volna a nyakukba, de jo fej voltam es beertem egy jovairassal es cserevel.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
4Grider
nagyúr
válasz ubyegon2 #103068 üzenetére
Én kereskedő vagyok, a mi cégünk szempontjából nem tudok egyetérteni az általad írt inkorrektségi aránnyal.
Olyan dolgokkal találkozunk, hogy az ember álla időnként leesik. Pl. mára már napi gyakorlat, hogy egyes emberek úgy rendelnek meg a neten egy terméket, hogy ugyanazt 3-5 különböző helyről is megrendelik, amelyik kereskedő futárszolgálata pedig azt a leghamarabb kihozza, azt átveszi, az összes többi termék átvételét megtagadja. Ugyanezt előszeretettel játsszák el csak rendelésre beszerezhető termékekkel, ahol a termék maga tipikusan olyan, amit utána esélyed sincs eladni. Nekünk 10 terméket kell ahhoz eladni, hogy ezt a kárt semlegesítse, és addig ingyen dolgozunk és fizetjük az egyéb (pl. logisztikai) költségeket.
Természetesen léteznek ideig-óráig működő garázscégek, ahol nem cél a jogszabályoknak való megfelelés, de évtizedek óta működő cégeknél jellemzően erre ügyelnek. Viszont ne várja el a vevő a netes árharc során a legolcsóbb szállítóktól való rendelés során, hogy elállással érintett terméket nem küldenek ki megint újként, mert az bizony új, akkor is ha már valaki kipróbálta.
Anno dolgoztam gépjármű-kereskedelemben is, nem véletlen volt a hasonlat. Ami két márkánál volt rálátásom a dolgokra, mind a két helyen létezett az első technikai futásteljesítmény-visszaállítás. Tehergépjárművek esetén ui. gyakori, bár személygépjárművek esetén ma már ritka a lábon szállítás. Valamennyit viszont muszáj beletenni egy autóba is, hogy a vevőhöz kerülhessen. És közben meg is lehet azt az autót és a mellette lévőt is húzni...
Részemről nem szeretnék tovább offolni, itt befejezném. -
viktorhu
veterán
válasz Aaron14 #103069 üzenetére
Ez az elállásos sztori tényleg képtelen helyzetet teremt. Sajnos sokan vannak, akik ezt otthoni kipróbálási lehetőségként élik meg, itt a fórumokon is rendszeresen írja valaki, hogy megrendeli, aztán ha nem válik be, legfeljebb visszaküldi. A másik oldalon meg ott van a kereskedő, aki nem tudja, mit kezdjen a visszaadott több százezer forintos telefonnal - ami mondjuk minden járulékos költséggel együtt egy alkalmazott havi bérköltségét kiteszi, és nyilván nem egy ember adja vissza a telefont.
Én szivattyút kaptam úgy, hogy látszott rajta, hogy ezt már visszahozták (szerelési nyomok), de mivel az nem egy telefon, és ha működik, akkor teljesen mindegy, elfogadtam így is, ment is minden gond nélkül.
De egy drága telefont újonnan karcokkal megkapni kellemetlen, szerencséd volt az apple id-val, mert ez bizonyította, hogy használtat kaptál. Nem tudom, milyen ember az, aki megvesz egy drága eszközt, kipróbálja, és inkább visszaadja, hogy fizesse más az ő tévedését, csak mert joga van hozzá. Az élet sok területén nem tiltja törvény, hogy halálra szívassuk egymást, de az nem menti fel a szememben emberileg az elkövetőket.
-
ubyegon2
nagyúr
válasz 4Grider #103070 üzenetére
Viszont ne várja el a vevő a netes árharc során a legolcsóbb szállítóktól való rendelés során, hogy elállással érintett terméket nem küldenek ki megint újként, mert az bizony új, akkor is ha már valaki kipróbálta.
Sorry, de a vevőt nem érdekli a kereskedők árharca és jogosan várja el egy vevő, hogy a pénzéért új terméket kapjon, írhatnék original állapotút is. Használtat újként eladni egyszerűen megtévesztés vevő szempontjából persze. (#103069) Aaron14 sem tud örülni az 'új' szifonjának! Már elnézést, de ha én normális vásárló vagyok, miért szívjak a sok majom vevő miatt? Szívjon a kereskedő miattuk, ha egyszer közöttük zajlott a tranzakció. Persze az eladó a szívását próbálja tovább tolni a vevőkre.
Egyébként van olyan webshop, ahol egyértelműen úgy állnak hozzá, hogy ami már fel van bontva, azt nem adhatják el újként! (konkrétan a cégtulaj írta ezt le) Nekem ebből is az következik, hogy akik eladják, csalnak.
Haszon reményében a kereskedőnek kell vállalnia a kockázatot és nem a vevőnek a más vevők tetűségei miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz lugosi #103073 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Hogyan lehet "újként" tekinteni egy bemutató darabként kitett, több száz ember által megfogdosott, kipróbált telefonra? Vagy autóra? Amibe ki-be szálltak, nyomkodták, állítgatták stb? Ezeket nem véletlenül értékesítik kedvezményes áron. Hiszen nem újak...
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Üdv!
Van egy domino kártyám. Nem igazán használom de azt sem szeretném hogy megszűnjön.
Van rajta 1800 ft. A Telekom weboldala azt írja, hogy felhasználható november 21-ig. A kérdésem az, hogy ha töltök rá pl 1500ft-ot akkor ez az egyenleggel tovább megy az egész vagy mindenképp költsem el róla az 1800 ft-ot?? -
Nikaré
őstag
Srácok!
16 -án délután rendeltem online Domino kártyát, boltban átvétellel.
Mi a gyakorlat, mennyi idő míg átvehetem?
(mail - ban írtak alapján, jóváhagyásra vár) -
#77646080
törölt tag
válasz Nikaré #103079 üzenetére
A több évtizedes gyakorlat az, hogy 2-3 munkanapon belül megérkezik. Közben pedig mindenről kapsz tájékoztatást. Most van valami nyűg a rendszerben, nekem pl a múlt héten kedden rendelt Dominó csomagomról még semmi hír. A csütörtökön rendelt telefonnal sincs semmi haladás. Remélem, ez csak átmeneti zavar.
[ Szerkesztve ]
-
prozodus
őstag
válasz Fox Mulder #103078 üzenetére
Ha nem akarod, h megszűnjön, fel kell tölteni, ezek szt nov21-ig. 1500Ft > fél évig él, 2500 > egy évig.
Elkölteni az univerzális egyenleget lehet lottóra, parkolásra, autópályamatricára, stb.
A nem univerzálist telefonálásra, sms-re, adatra. A mostot érdemes akkor bekapcsolni rajta.Ha mégis mindegy, h megszűnik-e, hagyod békén, nem töltöd fel, és a rendelkezésreállási idő után visszaigényelheted a pénzt: 1800.
[ Szerkesztve ]
A minihitlerek sosem gyoznek, akkor sem, ha adminok. Magasrol!
-
#77646080
törölt tag
válasz Aaron14 #103081 üzenetére
Gondolom, a kezdeti státuszában sincs változás. Ez számomra a leginkább furcsa. Miután megtörténik a rendelés beérkezése, a további lépések nem történnek meg. Nincs összekészítés, majd futárnak átadás stb, ami idáig gyorsan lezajlott. Egyszerűen megfagy a folyamat. Sem SMS, sem mail, csak néma csend.
-
#77646080
törölt tag
-
gepelek
kezdő
Sziasztok!
Havi díjas szolgáltatásra akarok váltani ahol havonta fizetek a telefonálásért korlátlanul. Mennyibe kerülne egy ilyen szolgáltatás? Domino csomagban vagyok.
-
aktív tag
-
#77646080
törölt tag
válasz Fox Mulder #103087 üzenetére
Univerzális egyenleg a T fórumon: [link]
-
Nikaré
őstag
válasz Aaron14 #103094 üzenetére
Előrébb vagy már ezzel legalább.
Nekem kettő rendelésem volt, az elsőt le kellett mondanom (a részletek mindegy, szinte ilyen nem is volt, hogy lemondjak rendelést) Gondoltam telefonozok mi újság a második rendeléssel, megkaptam a sablon választ, ok.
Kérdezem, hogy az előző rendelés lemondása hol tart mert nem kapok értesítést semmiről. A válasz - még nem foglalkozott senki ezzel a rendelés számmal. Jó akkor legyen szíves most foglalkozzanak vele.
Kíváncsi vagyok mi lesz? -
#77646080
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest