-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Micsurin #20174 üzenetére
Ja persze én is úgy vettem 550ért magyarországi 6e km-es 250es xmaxot, hogy megjelenti a hirdetés és azonnal indultam érte. Évente egy ilyen xmax van kb. Én is kb 4-5 hónapig néztem hahut napi szinten.
Egy év múlva felraktam 9k kilométerrel 650ért, másnap el is vitték
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20269 üzenetére
Köszi! Rákerestem a gyártóra: nini egy T-Max. Tök jó ez a virtuális szélcsatorna,
meg, hogy kiszámolják, mennyivel kényelmesebb a gyárihoz képest, de a hang?Szerk: T-Max kisplexivel. És végül egy X-Max. Innen szemezgettem...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20575 üzenetére
Igazabol itt a kerdes, hogy mennyire lehetett serulve.
Az a baj, hogy nem latszodik, hogy mikor voltak az eredetvizsgak csinalva, ergo mikor valthatott tulajdonost, mert abbol volt 6db.2008-ban lett a baleset utan feltamasztva es a ficko meg azt irja 2009-ben vette. Siman benne van a pakliban, hogy ramelegitettek.
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20582 üzenetére
A jó hír: "A jármű nem áll körözés alatt."
Szerk: kár, hogy nem lehet 2012 előtti km adatokat látni, ott lenne a meglepi!
Mert az még "elképzelhető" (), hogy 5 év alatt 20000 megy bele, de az már
kevésbé, hogy olaszból 9 évesen nullkilométerrel jött. Vagyis: elképzelhető![ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Micsurin #20687 üzenetére
Az Én SFV-mben 54xxx km van, gyári kuplung. Előttem nem túl "stabil tudású" motoros hajtotta, én meg nem kímélem (amit utcai használatnál belefér persze)... Nagyjából úgy néz ki, hogy 1x xxx km-es óraállással adná el a nepper.
Btw. 30k km fölötti SFV elég ritka, most is 40k alatt van a legtöbbet futott a Hahunwww.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20693 üzenetére
A nepperek a legnagyobb csalo banda.
Meg is erdemlik, ha bezarnak es tonkre mennek.A masik idiota banda a celkozonseg...
A ketto egymasnelkul nem letezne.
A legnagyobb problema a szervizortenetekben van.
Pont leszarnam, ha 120 ezer van a vasba.
Ha elemteszik a valos elvegzett szervizeket, es a tenyleges allapotot.
Ami nem a festes es muanyagok szepsegeben merulne ki.
Nah ilyen nem lesz. Ha ezek meglennenek nem lenne ekkora szakadek az uj es a hasznalt motor kozott arban.
Technologialag ami valoban fontos fejlesztesek, kb 10 eves ciklusokban kerul bele.
A koztes idoszakban rancfelvarras es par apro modositas tortenik. De leginkabb a dizajn miatt kell modositani. Ez van, ez igy is marad. .
Az utolso belso egesu jarmuvek a 4T motorkerekparok lesznek amik eltunnek az utakrol. -
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20698 üzenetére
ez kapott szerintem egy új vázat, igaz erről nem találok semmit a papírjaiban...
Hát pedig kevéssé valószínű, hogy az új vázra átütötték a régi számát, és kész.Szerk: mondjuk a Cygnus kálváriáját ismerve bármit el tudok képzelni. Típusa eltér! Aztán mégsem! Megállapítom, hogy eltér, de! Külső beavatkozásnak nincs nyoma. Aztán mégis. Csinálj új forgalmit, mert ez egy Cygnus, és nem Beluga. De XC 125!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20702 üzenetére
Amúgy egyszer szedtem szét egy bontott órát. Ha olyan szinten hozzáférsz,
akkor egyszerűen átpakolod a fogaskereket olyan számra, ami tetszik. Gond
inkább akkor van, amikor lusta ezt csinálni, és tényleg tekergetni kezdi: anno
a Dacia 1310-et a szerelő (!!!) tekergette, nem tudom, miért, talán azért, hogy
leplezze, hogy járt vele, amíg nála volt. Mindenesetre valamit eltört az órában,
és utána minden 80. km kimaradt. Egy élmény volt, mire kiderül, hogy mi van.De szintén régi sztori: ismerős a szüleitől úgy kapta meg a kocsit, hogy pont
hány km lesz, ahova megy, blabla! Segített, hogy elviszi a családot a vonatra,
de ugye akkor lebukik, hogy 5 km-rel többet ment. Nosza, lehúzta az órát, és
gond letudva. Szóval van ilyen IS. Vagy a nagy Maja törött jeladó mágnese.De amikor pontosan tudod, hogy 50K van benne, de hirtelen 15 lesz, és megy
kétszer annyiért a piacra egy palimadárnak, aztán szakad a vezérműlánc... Á! -
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20728 üzenetére
Talan egy picit mashogyan kellene szemlelni ezt a dolgot. Legalabbis en mashogyan nezem.
1. Vegsebesseg. Gyari adat a 120-125 ora szerint.
2. Ezeknel a vasaknal az utolso sebessegi tartomany mar sok ido kimotorozni.
Ezt a sebesseget maximalis fordulaton eri el. Ehhez pedig ido kell.
3. Mar a 100 feletti haladas is egy tulhajtott sebesseg, a magyar utakra ezzel a kerek merettel.
max 100 kornyeken erzem magam jol rajta.Nalam a max fordulat 5800. Itt nyelezve van, es kb 90-100 kozott valt el a pully. Eddig linearisan gyorsul
100 tol a gyorsulas lasabb, de a fordulat nem novekszik. Ergo nem forgatom szet, de nem is varok jobb gyorsulast, hiszen itt mar LE-bol kellene menni,es az fordulatszam nagysagatol fugg.
Elozni pedig ezzel a sarkannyal 40-50 temporol siman lehet. 70es temponal is abszolvalhato, csak ott mar nem kell kiugrani. De azert egy kis odafigyelessel siman megoldhato.Szumma:
Szerintem elsonek a fordulat /gyorsulas-sebessegi aranyt vegyetek figyelembe.
Aztan hogy 120 vagy 130 a vege, szerintem nem fontos. Azt a sebessegi tartomanyt igy is ugy is nehezen eri el, es az mar a gyilkolas kategoria.Az, hogy melyik a legjobb setup, az majd egy fordulatszam mero mellett derul ki.
Elet tartam es fogyasztas szerintem fontosabb, mint egy 130as vegsebesseg . . -
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20730 üzenetére
Értelek
De a gyári setup is 130-nál már a 7000rpm tartományba volt. Az pedig a már a végefele van.Hiába görgő kuplung meg akármi, ha a végáttételt nem tudod elérni, akkor nem lesz nagy sebesség.
Szerintem mindkettő súlyú görgő képes összetolni a két tárcsát.
nincs lehetőség a két tárcsa közötti távolságot csökkenteni. Ehhez a tengelyből és a tárcsából is esztergálni kell.
Állványon mindegyik szíjjal össze ért a két tárcsa nálam, a végsebességem nem változott. Mindegy melyik hosszúságú szíj volt benne. A megindulásnál volt eltérés. A hátsó tárcsa elég jól tolerálja rövidebb szíjat.
Ami a gyári szíj sajátossága lehet(sosem mértem meg), a szíjnak a szöge.Szerintem sosem adta ki a HONDA a pontos paramétereit a szíjnak, és a beszállító sem gyárthatja le teljesen ugyan azt a szíjat utángyártott termékként.
Pont annyit jelent, hogy valamilyen irányba lesz eltérés a teljes gyári setuphoz képest.De variátor tárcsák szöge kopottsága illetve a szíjhoz való viszonya is befolyásoló tényező.
ha jól emlékszem 0,5mm maximális kopási ívet enged a manual.Illetve a gyárinál szerintem nincs jobb minőség. Mivel az egész rendszert figyelembe véve fejlesztenek.
A pully ami ugyan azt az önkenő tartós anyagot használja, szemrevételezés alapján mondom ezt.Digitxt jól mondja. A puli görgővel pont annyit lehet finomítani a rendszeren ami mér jó.
Aztán onnan már csak valaminek a rovására megy a játék, és nem is kis költségekről beszélünk.Azért ezeket csak mérnökök tervezik sok sok munkaórával, és a meglévő konstrukciókat finomítják tovább.
ebből fakadhat, hogy évjáratonként változhata görgő súlya, de a variátor tárcsa-tengely párosba van pár verzió. A karbiból is van kettő.Ez egy jó kis matematikai képletek sora.
Ha van affinitásod, excelbe is megcsinálhatod -
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20730 üzenetére
Visszaolvastam picit, korábban csak mobilról dobtam be egy-egy gondolatot...
Szerintem a Multivar körül kell keresni a megoldást. Az ugyanis egy gyorsulásra
hangolt cumó, hogy érezze a "tuner", hogy harap a masinája. Szóval abszolút jó,
seggbe-rúgós érzés (ahogy írod, megy, mint a mérgezett egér), DE elképzelhető,
hogy adott motoron ezzel a setuppal elfogy az áttétel, és azért van ott a "STOP".Habár 120 és 130 km/h közt nem hatalmas nagy a különbség. A Dr. Pulley azért
nem lenne jó neked, mert a Multivarba nem annyira szeret dolgozni: nekem abba
többször felborult - inkább gyári varióba jó választás. Viszont! Én is tapasztaltam,
hogy a Multivar, a sima görgőivel a közelébe nincs a Pulley + gyári variónak. Már
ami a végsebességet* illeti: szétforgott a motor, és azért lett vége... Valószínűleg
nálatok is ez lesz. Csak fordulatszámmérő híján fülre mondani bármit az merész!Lehet, hogy már túlforog a teljesítménycsúcson, és emiatt nem tud tovább menni.
Rosszabb esetben beletolja a szíjat a deklibe, és az akasztja meg... De ahhoz
már elvetemültebbnek kell lenni: hézagolót kivenni, ha volt, vagy Multivar + Pulley.Csongi gondolatához csak annyit, hogy amikor a Madison vitte a 150-et, hááát...
Soha többet nem mentem vele annyit. Amikor még AndrewTdi-vel jaszkariztunk,
akkor is inkább csak 140 körül volt (gyári setup), de nagyon forgott, és nem való
egy ilyen motornak az a tempó tartósan. És ez 400-as gép, de ennek sem.*: most nem is feltétlenül azt, amit nyélgázon tud, hanem aminél elveszed, mert
érzed, hogy nem lesz jó, esetleg látod a fordulatszámon, hogy már bőven túl van
a csúcson (a gyártó megadja hol a legerősebb a motor): nincs értelme nyektetni.nem szétforogva érte el a 130 at, ott viszont szépen megakadt
Nade, mi akasztotta meg? Nem mindegy... Ha csak ott került egyensúlyba, hogy
a motorerő pont kompenzálja a légellenállást (satöbbit), de amúgy a fordulatszám
fasza, akkor szerintem nem lenne "megakadás" érzésed. De lehet, félreértem.Cygnus sem megakadt 85-nél, hanem nagyon lassan odáig tudott eljutni.
Lejtőn ment többet: holnap kiderül, lesz-e ilyen téren változás.Fordulatszám fülre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20773 üzenetére
Várjál, még mindig a Honda Foresight 250-ről beszélünk? Mert nem nagyon
hiszem, hogy abban Piaggio blokk lenne. Vagy vica versa az X9-ben Honda...
Amúgy a végsebesség annyira nem tömegfüggő, inkább a légellenállás korlátoz.A csúszó az csúszó-görgő akart lenni (igen, ilyen hülye neve van: sliding roller),
csak mobilról rövidebben fogalmaztam. Praktikusan nem gurul, hanem csúszik,
viszont a formája miatt nagyobbat emel, de a súlya miatt nem buta vele a motor.
Ergo ellentétben egy nehéz "hagyományos" görgővel nem úgy lesz több a vége,
hogy közben a gyorsulása csigalassúra esik vissza. Vagy fordítva nem úgy lesz
nagyon dinamikus az elején, hogy aztán hamar elfogy végsebességen, mint egy
könnyű hagyományos görgővel... Mondjuk Madisonba pont vettem túl könnyűt is
belőle, de meglepő módon azzal ment legjobban, pedig érzetre túlpörögte magát.Gyári varióba én az egyik legjobb tuningnak tartom. Fajlagosan még olcsó is.
Egy variátorcserénél mindenképp: a gond ott szokott kezdődni, amikor a kopott
gyárit az ember kísérletképpen ha már úgyis cserélni kell, "jobbra" cseréli, pl. a
Multivar esete. Én is vettem a Madisonba is. Kár volt. Már egy Burgis használja.Szerk: Cygnusba konkrétan ilyen ment: 2012/6-10 méretek/darabszám-súly
Szerk2: szíjról jut eszembe a kép még a múlt hétről: ez már azért cserés volt.
(Szélességet mondjuk nem mértem rajta, de szerintem már ránézésre kukaérett.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20773 üzenetére
X9 14/13as kerekeken fut.
Jó az a 120 , ehhez a kerékhez elegendő
Hézagolással sem lesz jobba végsebesség, mert még nagyobb lesz a két tárcsa közötti távolság.
Alapból nincs hézagoló, és a két tárcsa össze is ér teljesen összenyomott helyzetbe, kb fél mili lehet köztök.
Tengely és tárcsa variácótól függően.Digitxt. Az jó, mert az elsőt én nem pihentettem, és le is szakad az egyik cella.
A második már 1,5 éve üzembe van.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20783 üzenetére
Az szívás, kidobott pénz.
Nem erölködésről beszélek, hanem sok idő mire 110-ből 120lesz. Pici a sebesség növekedés hosszú idő alatt egy előzéshez. Hosszú egyedüli útszakaszon lehet kihozni belőle.
Egy 400-as már igen virgonc ehhez képest. legalábbis ami a 70-80 tempóról való gyorsítást illeti.
Az alatt kb együtt vannak.
650-ből EXE , a régebbieknél gondot okoz a szíj.
De Hungary utakra egy scara jobb lehet. Igaz csúnya mint a bűn -
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20786 üzenetére
Jaja a 30-40 ről nem olyan gáz nálam sem. lendületbe van. De a 100-110ről nehezen gyorsulok el.
És ott az sebesség növekmény már minimal.Diversion, és társait is néztem.
horror, hogy 10 éves motorok , 1milla.Burgi EXE. a régebbieknél a szíjszakadás nagyon sokba van.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20786 üzenetére
Ne vedd okoskodásnak, de ha variót akarsz hangolni, legyen fordulatszámmérőd.
(Akár úgy, hogy gyári, mint a 250-es Maján, vagy pl. egy Koso, mint a 180-ason.)Madisonon volt gyárilag is a fedkompban, de borzasztóan lassú "átlagolós". Max.
az alapjárat mérésére jó, meg pont végsebességnél, minden másra "alkalmatlan".
(Értsd egy gázfröccsöt észre sem vesz, mert kiátlagolja: nem egy mutatós cucc.)MÁS: Cygnusban az új akksi szuper, pöcc-röff, remélem megtartja jó szokását.
MÁS2: Madisonnal haladtam kicsit, délután. Meg este. Majdnem mostanáig, LOL.
Szóval sikerült végre belevernem a főtengely-szimeringet "célszerszámmal" (32-es
lefűrészelt végű lefolyócső + egy 40-es, hasonló idom), ennek örömére visszament
a varió, és a kuplung. Ja, előtte persze össze kellett rakni a véglehajtást, ott is két
darab szimering volt cserés, de az nem volt ilyen trükkös, mint a főtengelynél.Holnap hajtóműolaj töltés, hajtás véglegesítése, aztán jöhet a benzin-levegő kör.
Ha eljutnék odáig, hogy röffenthető, akkor melegítés után olajcsere, gyertyakép, ill.
gyertyacsere, aztán már csak össze kell rakni és levizsgáztatni: jöhet a tavasz.Szerk: mondanom sem kell, hogy a varió alatti távtartó fordítva volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20800 üzenetére
Na igen, amikor a gyárihoz képest a tuning cuccos nem igazán jön össze...
Én is vettem Malossi rugószettet, ami nem volt kompatibilis a gyári kuplunggal.
(Aztán később megint, amikor Malossi kuplungra váltottam, de semmi változás.
Végül kiderült, hogy a kopott gyárival is jobban megy a motor, mint a fél év után
szétesőfélbe kerülő Malossival... Totál "megérte" rá kidobni ennyi pénzt...)Ui: nekem nem kerek, hogy a motor jól viselkedik 18-as görgővel és 27-essel is.
Valamelyiknek nagyon szarnak kéne lennie. Oké, hogy megvan a végsebesség,
de akkor a gyorsulás nagyon gyengusz lehet, ha annyira nehéz a görgő... -
Brogyi
senior tag
válasz Micsurin #20839 üzenetére
Nekem egyszer volt cicergésem. Inkákább arra hasonlítanám mint amikor a villamos fékez. Olyan néhány kilohertz-es hang (sipolás). Szakmabeli vagyok, de nekem is később eset le, hogy a rosszalkodó akksim amikor zárlatos volt akkor hallottam a sípoló hangot. Sajnos csak utólag jöttem rá. Természetesen nem hagyható ki a generátor ami motoroknál rikán megy tönkre mivel csak egy réz drót. A forgó mágnes meg szintén nem az elromló alkatrész. Motoroknál a feszszabályozó + akksi páros a legvalószínűbb hiba oka.
Az a CX500 szép. Ha még lenne rajta injektor akkor még gyüjtögetnék egyre.
Remélem az asszony nem olvassa ezt az oldalt. -
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #20841 üzenetére
Kovesd vissza az akkurol a fesszabig a vezeteket.
Minden csatlakozot huzz szet, nezz meg.
Ha nem jo, csereld le. Meg az is jobb, ha osszeforrasztod, cserenel leszacerasabb, de az legalabb stabil.
Nezd at a testeleseket is vegig.Digitxt:
En is probalkoztam hidegen allitani, de nem jo.
Csak melegen. Ha ott jo, akkor a hideg oldalt az automata szivatoval lehet.
Nalam sajnos gyrsan zar el, meg 30-40mp ig lehetne nyitva.
de ez van, ha hibrid szivatot hasznal az ember .
A also homersekleti tartomanyba picit alacsony az alapjarat. -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20916 üzenetére
Az ora az kicsit mas teszta, mert azt utolag szigorubban nezik egy esetleges ellenorzekor a kozpontban.
Mivel gyujtast raadva csinalnak rola kepet, allo helyzetben, igy necces a megragadt sebessegmero.Meg ismeros se vallal be olyat, hogy pl vilagito Check engine vagy ABS visszajelzovel keszitsen kepet a muszerfalrol.
A kipuff meg olyan, ha kinezetre nagyon nem ut el, akkor a "normalisabb" (ez nem a legalisabb szinonimaja ) helyeken siman lemuszakiztatjak vele. -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20929 üzenetére
Attol fugg mit nevezel gyors tesztnek
Megkeresed a generator 3 tekercsenek a kivezeteset es minden kivezetes kozott feszultseget mersz (multimeter AC/valtofesz/ modban).
Altalaban terheletlenul 70V-99V korul kell lennie 5000-es fordulaton.
Ha alatta vagy felette van, akkor a rossz a generator.
Valoszinu hogy ha nalad a generatorral van gond, akkor 70V alatt lesz valamelyik tekercs feszultsege. -
nyogo83
senior tag
-
Brogyi
senior tag
válasz Micsurin #20931 üzenetére
Nézzük meg sorban mi is lehet a gond?
a.) akksi
b.)feszültségszabályozó
c.)generátortekercsSajnos az első is lehet, de ha eddig jó volt, és sokáig gondolkozol akkor azt is kell majd venned.
A b verziónak van nagy esélye, mert dióda, tirisztor, és maga a szabályozó is benne.
A c verzió az utolsó, mert egy darab vastag rézdrót. Ha fizikailag nem sérült akkor kb. zéró a meghibásodása.
Maradt még a csatlakozók kontaktja, de ezt a topik gazdija már elmondta többször.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20970 üzenetére
mintha váltós gépen nagyobb fokozatban próbálnál közlekedni
Valószínűleg itt is pont az történik... Az a bazinehéz (?) görgő, amivel csillió a
végsebesség, ha kövér gázt húzol, elváltja a variót, még azelőtt, hogy betapadna
a kuplung, így nagyobb áttételen próbál indulni: fordulat esik, ereje nincs, rángat.Szerk: nem tudom, végül milyen görgő került be, ez csak feltételezés. Ha viszont
esetleg Dr.Pulley, akkor ilyen tüneteket (nagyon alacsony fordulaton kúszni akar)
akkor szokott produkálni, ha felborult, és kitámasztotta a variót. Mondjuk érdekes
érzés, egész közvetlen volt úgy a motorka, kicsit chopperes dohogással. Viszont
kisebb ccm-ben még annyi ereje sincs és nem igazán tesz jót neki a "nyektetés".A görgő súly is okésnak tűnik.
Hány gramm, és mennyi a gyári?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20972 üzenetére
25g a gyári, most 27g van benne.
A gyári görgősúlynál nehezebbet berakni az álmoskönyv szerint se jelent jót.
Eleve nyomatékra van gyárilag hangolva. Ha ehhez képest nehezítesz, garantált
a rosszabb teljesítmény. Hamarabb vált nagyobb áttételre, mint az ideális lenne.
Ennek persze mellékhatása lehet, hogy a végsebesség valamivel megnő, tudjuk.Rángatás lehet a kuplung miatt is, főleg, ha túlmelegszik: a Polini harang biztos
hűtene, ha lenne mivel. Milyen a szellőzése a variátorháznak? Van, ahol kevés...
(Esetleg van légszűrője, ami el van tömődve - bár ha ti szerelitek, láttátok volna.) -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20972 üzenetére
A Pollini haranghoz milyen kuplungpofak vannak?
Nekem ez kuplung problemanak tunik, ugyanezt csinalta bar igaz, hogy szar minosegu(RMS) vadi uj kuplunggal.
Amikor "ugral", akkor konkretan nem tud rendesen megtapadni a kuplung. Ezt rendesen mukodo kuplunggal is tudod produkalni, ha tulmelegszik vagy ha tul van terhelve sullyal a robogo.
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra