-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugynok
senior tag
válasz huszi.gyb #15713 üzenetére
Megvan a rendelet, pontosan szabályozza:
http://www.google.hu/url?q=http://budapest.hu/Documents/szmogrend_hatalyos_2016_03_10tol_KJ_kozlony_utan.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwiD88WGjtbRAhXNSxoKHdI-AnYQFggbMAY&usg=AFQjCNHy7X_W89NqiGDWCFxsA1TsPhaC9g
Nem mehet be, akinek 0-1-2-3-4 vagy semmi nem szerepel a V9 helyen.
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #15730 üzenetére
Ez egy összetett dolog.
Sajnos egy motorkerékpár rosszabb égési tulajdonságokkal bír, mint egy korszerűbb auto motor rendszere.
Nem véletlen, megy bele az új motorokba minél több elektronika.Egy példa: A Hondám 3Liter/100 Km.
Egy benzines autó 8Liter/100 városba.
Igen, egyszerű 8 több mint a 3.
A kérdés az, hogy 8Liter üzemanyag elégetése mennyi káros anyag kibocsájtással jár a 3Literhez képest.
A több liter nem biztos, hogy több szennyező anyag. A kipufogó és üzemanyag ellátó rendszernek köszönhetően sokkal optimálisabb az égés. És könnyen lehet, hogy a 8liter nem ad több káros anyagot a levegőbe, mint a 3Liter,
A régebbi motorkerékpárokban lévő katalizátorok, főleg a karbis motoroknál nem egy nagy durranás, éppen csak dobott rajtuk egy kategóriát. Az üzem meleg állapotban viszonylag későn lép működésbe.
A rövid kipufogó rendszer egy egyliteres motorkerékpárnál nem lesz jobb hatásfokú mint egy Suzukinál, persze évjáratban azonos modellekről beszülhetünk.A motor üzemanyag ellátása, a kipufogó rendszer, a vezérlése, és az ehhez társuló külső eszközök teszik korszerűvé egy motort.Ezeket egy motorkerékpárra felszerelni szinte lehetetlen.
Ami a kétkerekű oldalára billenthetné a mérleget, a járulékos szennyezés kisebbsége.
De ugye ez is csak arány kérdése.
Minden esetre, a kétkerekűeknél másabb szabályozás kellene bevezetni, és nem csak az EU besorolás alapján tiltani vagy engedni.
Ha a robogó kategóriát rendszámozzák akkor azok nagyot szívhatnak egy ilyen rendelet esetén.
Egy kétütemű robogó most behajthat, de a 150-es 4ütemű meg nem
Az egész elég mókás, teli ellentéttel, amit sikeresen nem tudnak kezelni. Vagyis kezelik, a kérdés, hogy milyen módon -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15733 üzenetére
Azokat kéne jól tökön verni, akik macskával fűtenek be. Meg mondjuk nem
kéne PONT ilyenkor csatarendbe állítani a már évtizedek óta leselejtezésre
ítélt, Euro -999 szabványnak (sem!) megfelelő Ikarus koromkályhákat.Szerk: megkockáztatom, hogy 1-2 nagyságrenddel kevesebb motor van a
városban, mint autó, bár (ebben az időben) ezek töredéke anyázik (most).
Hauptmann kirohanása valahol érthető. Elvégre neki munkaeszköz. De ha
már itt tartunk, akkor egy olajat (is) égető 2T 50-es miért mehet? Röhejes.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15735 üzenetére
Amúgy ez az egész kicsit túl van lihegve (mint minden manapság). Annak
idején nem ilyen (kibocsátású) autók mászkáltak, mint ma. Dugó akkor is
volt: hát konkrétan a Városmajorban kb. meg lehetett fulladni... Manapság
meg ugyanúgy pöfög az álló sor, és szinte tiszta hegyi levegő van. Relatív.Nyilván a mostani sem jó. Semmi sem jó. Vidékre kell menni jó levegőért!
Oh wait, ott fokozottan jellemző, hogy macskával fűtenek be. Emlékszem
arra is, hogy milyen hangulatos volt unokatesómékat meglátogatni télen...
Az a klasszikus "téli illat"! Nyomatták a széntüzelést az egész faluban.Ők voltak kiakadva, hogy Budapesten milyen rossz a levegő! Fejfájás, stb.
És elkezdtek cigizni is, de az nem gáz, mert az autósok rosszabbak. Pff.
(Én meg erre azt mondom, hogy lehet, hogy én IS szívom a kipufogógázt,
de legalább azt a rohadt cigifüstödet ne az orrom alá fújd, mert lenyomom
a torkodon... Persze nem teszek ilyet: ez csak az arcoskodás része...)
De leszoktak...Ui: nem pejoratív értelemben értem, tényleg szívesen emlékszem vissza rá.
Nosztalgiával. De azért ide "Büdöspestre" már nem hiányzik! Én amióta az
eszemet tudom, zöldövezetben élek, erre is relatív jó szokott lenni a levegő.
Aztán néha nem, mert valaki felgyújt valamit. (Szemetet, motort.) Ritkán!Disznók sincsenek, meg ilyenek. Mondjuk tyúk az volt! Nem nekünk, LOL,
de a szomszédban - a garázzsal szemben - kapirgáltak. Vicces volt...ON: töltöm az akkut. Nem mintha elindulnék motorral, de hátha még feléled.
Van még 3 hetem a BKV-n, hogy berendeljek egy vacsiújat... Amúgy jó volt ez
a Motobatt, csak egy kicsit drága, meg hát ~2 év alatt csak megmakkant: hm.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz huszi.gyb #15749 üzenetére
És tényleg. Alsóhegyin előttem sodort el egy mamit egy nő, mondjuk azt is hozzátehetjük, hogy a legközelebbi zebra legalább 50 méterre volt.
Aztán a belvárosban legalább 4-5-en mentek pont nem arra, amerre indexeltek, vagy tolattak hátranézés nélkül, álltak meg kereszteződés közepén, stb. Pedig front sincs. -
Grillo
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15848 üzenetére
Lehet, hogy azért van, mert én is a villamosmérnökin tanultam, aztán rájöttem,
hogy "nincs is annyi villamos", úgyhogy a másik oldalát végeztem el. (szoftver)
Aztán csak a homályban tapogatózom... És lehet, hogy rosszul mérek, vagy
rossz következtetést vonok le a mért értékekből, és esetleges mérési hibákból.Mindenesetre az UTCOMP-ot szoftver oldalról kéne helyrepofozni... nonszensz,
hogy pontosan tudja, hogy nem kommunikálnak a hőmérők (jelzi, hogy "--"), de
nemám újrainicializálná őket. Nem! Úgy marad. Lefagyott, hát lefagyott. Röhej!
Tököm tele van különböző elektronikák farigcsálásával. Mikor nem értek hozzá.
(Pl. összeválogatnám a linkelt szűrő áramkörhöz az alkatrészeket: nem találok
pont ugyanolyan specifikációjú induktivitást a hestore-ban, viszont, nem tudom,
hogy mi a különbség a különböző értékek közt: lehet, nem is lenne jó a másik.)Hardveresen amúgy a legegyszerűbb megoldás, hogy kap egy külön kapcsolót,
s ha lefagytak a hőmérők, lekapcsolom (gyújtást nem). Visszakapcs: működik! -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15860 üzenetére
Ha van 12V, és a reléhez menő 2 vezetéket rövidre zárva világít az index
azon az oldalon, amelyik irányban a kapcsoló épp áll, akkor szar a relé.
Viszont, ha kiégett az összes izzó a sok rövidzár miatt, az is lehet gond.nyogo83: én is onnan vadásztam a kódot, majd rákerestem, hátha valahol
írják a méretét, de nem találtam hirtelen. (Mindenesetre én gyárit vennék.)
Szerk: ja hogy a "drágább" az egy pár? Akkor meggondolandó az is...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15974 üzenetére
Nepper... Amúgy nagyon eltűntél index-ügyben: azóta kalimpálsz?
Szép az a T-Max, csak a futását és a fogyasztását nem nagyon hiszem.
Ennek ellenére nem ez a legnagyobb bajom vele, hanem az ABS hiánya.csongi: ezt be nem dugod hátulról* egy normál H4-es foncsorba...
*: elölről meg ugye csak a projektorokat, szóval nem vágom, hogy fér el.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15983 üzenetére
Ó, az a szerelőnek is elgurult a Kék Holdban anno... De összeszedegette.
Akartam volna bele fasza kúpgörgőset! De sajna vmi spéci méretű,szarolasz.Amúgy feltűnt, hogy ezzel a gumival könnyebb tologatni a motort. Mármint az
érzés olyan simább. Pedig a Heidenau sem búgott. Csak hát rücskösebb volt.
Egyszer egy busz mögött leoldott a kuplung, majd a lejtőn gurultam biciklizve
utána ~30-40-ig felgyorsulva: nagyon simán futott a gép, tetszik ez a Michelin.Majára visszatérve nekem meg egy akkum van elfekvőben.* Azt élesztgettem
mostanában a töltővel, mert hiába volt 12.8V, ha nagy a belső ellenállás, s az
indítóképessége a béka segge alatt van. Úgy tűnt, javul, pár napja meguntam:
lehet, hogy érdemes lenne próbálkozni életet lehelni belé? (Topin 6C80 ez is.)*: az a baj, hogy azt nem nagyon szeretik, ha nincsenek sokáig használva.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16184 üzenetére
Hát, kemény szöveg. De mindenki álmokat kerget - van benne igaz.
Kollégám egy perec után hirtelen felindulásból meghirdette a Cygnust.
(Amivel már sokmindenen átment, többekközt csapták már el vele.)120-ért hirdette, de mást nem ért el vele, minthogy leverte az árakat...
Mondjuk én eleve nem is találnám meg a hirdetését, mert be szoktam
pipálni, hogy "Normál állapot", ilyen-olyan sérültek nem játszanak...MÁS: szerintetek melyik az autentikusabb (kiállítási) villogás? Mivel
közúton nem fogom sosem használni, nem kell vazelin! Melyik jobb?
-
Ha esetleg mindkettő, akkor valószínűleg kapcsolhatóvá teszem LOL. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16216 üzenetére
Félreérthetően fogalmaztam? Én az Integrára és a T-Maxra gondoltam.
Mint azt múltkor átbeszéltük utóbbiból egy "alap" (ABS-es) példány 1,5 MFt+!
Előbbi meg egyrészt viszonylag új típus, nincs belőle sok éves lelakott occón,
másrészt az új ára sem egy matyóhímzés, szóval inkább 2 MFt-ról indulnak...
Lehet "ajánlani", de... Ennyi erővel ajánlom a BMW C650GT-t is, habár Kymco
motoros, de azért propelleres! És ugye az egyik legdrágább robogó. Biztos jó!Szerk: amúgy "autópályázásra" biztos nem vennék 250-es Maját, annyira nincs
végsebessége, hogy az már fáj, és 80 fölött a gyorsulása sem az igazi. Nagyon
kényelmes, kellemesen pakolható, de ennyi. (Inkább a Forza, ahogy már írtam.)A 180-as Maja csak arra lett volna példa, hogy az egy teljesen más motor, mint
a 250-es, bár ugyanaz a típusnevük. Lehet, hogy az X-Maxnál is így van? De ha
feltételezem, hogy nem, akkor aki annál kényelmesebb (!!!) motort keres, annak
nem ajánlom ugyanazt (erősebb motorral), mert attól nem lesz kényelmesebb...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16230 üzenetére
De most milyen tartalék? Majának tartaléka a Maja. Vagy esetleg egyiket
elviszik, és akkor? Vagy mindkettőt? És akkor helyette? Mondjuk nekem ez
a nagy kasztni és relatíve kicsi kerék kombináció nem nagyon tetszik.
A 250-es Majának sem volt az igazi az egyenesfutása. Nyomvályúkat utálta,
pedig 12-es kerekeken futott (mint a 180-as), csak hosszabb tengelytávval...Azt elhiszem, hogy egy Jogon vagy Tacton még elmegy, de nagyobb gépen?Szerk: nocsak, került fel ABS-es T-Max 850-ért, 2006-os, magyar rendszám.
Kolléga Silver Wingje viszont eltűnt. Valszeg elkelt. Hát ennyit a próbakörről.
Pedig az Audivadász videó arra volt felkészülés, ha lenyomnám azt is. (LOL)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16239 üzenetére
Szerintem mattban nem nézne ki jól, de ez csak egy vélemény...
De ha van infód a fóliázásról, árakról, írhatsz, mert érdekel: Madison
is tele van ugye harci sebekkel. És fényezni tudom, hogy horror ár.csongi: dehogy, nem volt még semmi. Viszont a múltkori HSZ-edben
említett LED lámpával bogarat ültettél a fülembe: lehet a projektorba
jó lenne egy H1-es szett, csak nem tudom, ki merjem-e próbálni.
Tököm tele a xenon trafókkal, és az új projektor új izzója látványosan
jobban világít, mint az 1 éves párja - azaz cserélnem kéne az izzókat!
3000 lument tud, állítólag a HID. Ahhoz képest írnak óriási számokat:
8000 lumentől nem esek seggre, mert odaírják (apróbetűvel!), hogy a
szettre vonatkozik, tehát "csak" 4000/db, s az is lehet "optimista"...
De tudnak akkorát hazudni, hogy a "25000 lumenes szett" is gyenge?Burt: szerintem a lábtartó terhelésével (nem is igen értem: felállsz?)
nem nagyon tudsz súlypontot lejjebb vinni... Felsőtesttel tudsz csak
játszani: robogón szvsz nem igazán lehet lógatni, kiülni meg ilyenek.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #16277 üzenetére
A 60 ezres Hondambol, lett 450k, es 350 ert fel sem hivnak. .
Igaz, sejtettem miert volt 60k, de ennyire nem gondoltam volna .
Igaz mocsok sok, es kb 500lesz a vege, de ha veszek egy 200k-s mukodokepes vasat, az sem all meg 350-400k alatt. Igy tobbe van most nekem, de legalabb tudom, minden porcikaja ki van cserelve. Remelem a motor is tudja, es vegre Honda lesz, es nem hisztis masina -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16316 üzenetére
Enyémről azt azért lehetett sejteni, hogy előbb-utóbb megadja magát a blokk.
Sajnos az eleve bontószökevény volt, azért kérte be a rengeteg szervizköltséget.
De aztán megszerettem és nem elbontottam, hanem feltuningoltam... 250-esnél
szerencsére ez fel sem merült, és arra már előttem locsolta a pénzt HGabor89:
nem nekem kellett. (Volt hengerfejtömítés cserétől kezdve ilyen-olyan szívás.)Amúgy azt említettem már, hogy előtte a SYM-et 300K-ért vettem, és ~1 évre rá
150-ért számolta be ugyanaz a "banda" a Majába? Akkor még nem volt droidom,
de arra aztán tényleg NEM kellett semmit rákölteni. Ment. (Olajcsere, tankolás.)
Egy baja volt. A rendszám hiánya. 125-ösként, de mikor konkrétan meg akartam
rá csináltatni, kiderült, hogy még drágább lesz, mert nem 125-ös, hanem 150-es:
na akkor mondtam azt, hogy ettől inkább szabadulnék, "bármi áron"! Így sikerült.Amúgy levegős volt, pöcc-röff, és 4L körül evett. 80-nál mondjuk eléggé elfogyott.
Így 7-8 évvel később inkább el kellett volna pattintani 200-ért és venni egy rendes
gépet, amit nem akkor rendszámoznak 130K-ért. 218K vételár=rendszám nélkül.
Vagy hát eleve bele se kellett volna menni, hogy most nincs rendszám, de lehet!
Csak ugye f*stam a használtpiactól, megvettem nyugodtan, mert újként hirdették.
Persze egy nagy sz*rt volt új, de legalább az órája tényleg nullánál állt. És jó volt!Burt: azért az nem semmi, hogy 5L fölött is le tud tolni a torkán. (Igaz, télen.)
csongi: ott valami el van baszva. A gyári kuplungnak kutya kötelessége leoldani
egy bizonyos tempó alatt, s alapjáraton (szívató nélkül) egyáltalán NEM LEHET
hajtás. Ami enyhén forgathatja ilyenkor a kereket, az a tengely súrlódás, s nem
a kuplungpofák feltapadása a harangra... Gyári az a kuplung, gyári kisrugókkal?Szerk: jól mondja Mosquito34, ha gyenge a kontraszt, esetleg nem vált vissza
teljesen a hajtás, így nem hogy "üresed" nincs, hanem "egyesed" se, tehát az
összes indulás nehézkes kellene, hogy legyen, s az elején jó sz*rul gyorsulna.
(Szerk2: esetleg túl nehezek a görgők, de azokat meg most cserélted gyárira.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16320 üzenetére
Nagyon OFF, de láttam ma a mélygarázsban egy szimpatikus gépsárkányt!
Mondom micsoda felnicsík, megy a fényezéshez. Megnézem közelebbről...
Hát mondom, olasz lesz az istenadta: Aprilia. (És Velence egyik kerületéről
nevezték el.) De biztos kirugózza az úthibákat! Elég magas építésűnek tűnt.
Szóval játszós motornak elfogadnám, bár melóba járni kicsit overkill lenne...
Annak ellenére, hogy itt írják: a motoros ingázás a legkevésbé stresszes.Ne kérdezd, honnan jutott eszembe. Talán a KTM-ről, mert az is hasonló.
"Étvágytalan, egyszerűen fenntartható mindenesként és a
tulajdonos gatyáját lezabáló pénztemetőként is jellemzik,
attól függően, hogy ki milyen példányra akadt a piacon."[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16446 üzenetére
Hát, nagyon az "aljának" hangzik. Gondolom nem hibátlannak hirdették, de...
Én meg sz*rrátankoltam a Madisont, még a garázsban is dőlt ki a nafta.
Mondjuk átélni nem volt ennyire vicces: nem is tudom, hogy sikerült.* Ezért azt
a 6.1-es fogyit betudom 5.8-nak, mert a többi úgyis pancsolásra került. Hehehe.
Persze, ez még mindig nagyon sok, ahhoz képest, hogy legutóbb 5,2 volt csak:
meglehet, hogy akkor tankoltam épelméjűbben, mivel akkor nem folyt ki semmi.
De ha elnevezemrészegesizé részleges tankolásnak, akkor "kiátlagolja" 5,5-re.*: dehogynem, hátradöntöttem a sztenderen, és úgy toltam csurig: hiba volt! Uis
ilyenkor még bele lehet erőltetni +0,5L-t, csak jellemzően rossz irányban távozik.
(Szerencsére azért nem külső égésűvé válik a belső égésű motor - van lefolyója.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- BestBuy ruhás topik
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- Motoros topic
- alza vélemények - tapasztalatok
- Politika
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs