-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #4299 üzenetére
Az lehet nem, de ha meg van a kello guminyomas akkor az mar igen. A multkor kovettem egy 400 as burgit. Olyan lapos volt a gumija, hogy az egesz futofelulet rajta volt az asztfalton, nem tudom mennyit fogyaszthatott a vas , de regota igy mehet, mert szepen egyrnletesen kopott, majre csik nulla milimeter. (Dextar hol vagy? Ezt muld tul!!). Ugy billeget a motorral, rossz volt nezni, gondoltam szolok ne ki, de nem volt alkalom. Amugy dexi mere van, reg nem hallatta a hangjat
Hetvegen mehetnekem van, lehet ez az utcso hetvegem, aztan mar csak a munka marad! Valaki otlet merre?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4331 üzenetére
Milyen videókon? A Maja 12-es kerekeken fut, rövid a tengelytávolsága
nem kanyarvadász típus. Azt, hogy robogó, most nem is hoznám fel.
A Madison is az, bár 13-as kerekeken. Valamivel hosszabb felépítéssel.
(De mondjuk a Nexus sokkal jobban beleáll a kanyarba: nagyobb kerék,
nehezebb motor, és magasabban van a súlypontja: nagymotorosabb...)Tudom kibicnek semmi se drága: az élet császáraként a szám jár.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4335 üzenetére
Utassal voltál? Ha nem vagyok Windischgrätz. Közúton még szép,
hogy belefér az ívmódosítás, bármikor szükséged lehet rá. Ha lapon,
határon fordulnál*, túl kevés lehetőség marad, ha jön a kátyú, kavics,
csúszós felfestés, szembejövő, szembeelőző, vagy bármi akadály.*: azt írod, nem ez a célod! De ha sok volt a billegés, annak vagy oka
volt (úthibák/ív változása/beláthatatlan rész miatti jogos óvatosság),
vagy tényleg "nem tudod" íven tartani, vagy csak a gép nem arra van.
Én ezek közül az utóbbira szavazok, fűszerezve a zárójeles résszel...Ebben a GP800 tesztben vannak jó szövegek (pl. a zakózásról is).
De a második oldalon írja, hogy ő se találta az ívet, mert kicsi a kerék.
Pedig azon 15/16-os kerekek vannak! Szóval a Maja 12-ese kb. mini.
Tudom, a Tact mit mondjon a 10-es kerekével + azzal fordultál lapon:
amikor a Madison fékhibás volt nem is mertem úgy utánad rongyolni.
(Korábban meg a Majával maradtam le ott a Szépjuhászné felé, LOL.)Igen, én sem tudok motorozni. A technikás egyenes sem a barátom... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4340 üzenetére
Miért van az, hogy ha én szerelek, akkor is én veszek szerszámokat, meg ha a szerelő, akkor is? Amúgy egy kis OFF, de nagy szöveg: "Olasz életérzés, japán vas. Yamaha (Majesty) motorral szerelve. Sajnos jelenleg csak az olasz életérzés van, mert a japán vasnak szüksége lenne szelepekre." Megjegyzem, az eredeti hirdetésben (szerk: mármint az enyémre vonatkozóban, megtaláltam kinyomtatva) azt írták, hogy a vezérlésben 5000 km van. Akkor most 5+7=12, és a lánc kifújt? Meg tele volt fémreszelékkel az olajleeresztő csavar. Hááát... Furcsa, na.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4368 üzenetére
Hát ez az, hogy nálam lesz! Nem pénz, á... 5-6K-ból már ki is jön?
Mondjuk ilyenkor elgondolkodok, hogy nekem van-e erre nagyobb
szükségem úgy 8 évente egyszer (mint 46-os kulcsra a Majához!),
vagy a szerelőnek, aki állítólag vállal Malaguti Madison javítást.Költői. Lendkerék leszedőm is lesz - már érzem a vasanyag illatát!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4370 üzenetére
Nem az a baj, hanem hogy még a láncot sem rendeltem meg,
mivel van rá sansz, hogy lánckerék is kell: 10K vs. 100K ugye.
Elkövettem azt a hibát, hogy elárultam: nem sürgős!
Az esés után nagy kedvem nem volt motorozni, meg minden,
ill. hülyéskedtem is, hogy az októberi műszakira legyen kész.
(Persze vis maior, ha nincs szerszám, vagy alkatrész: várok.) -
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #4392 üzenetére
Digit: Koszonom!
Egyebkent igazad van, ez a fogas kerek ha van bontottanbakkor cserelheto, csak ilyen kopas melett az egesz garniturat kellen. Egy beallt bontott blokk lehet olcsobb es ha szerelo lehet teriteni, akkor lehet megeri megvenni es a kettobol osszefuzni egyet.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4394 üzenetére
Ha találsz bontott blokkot, szólj. (Nem nagyon fogsz szvsz, de egy próbát megér.) Meg előtte személyesen is szemrevételezem, hogy mégis mi a stájsz van az én blokkommal/fogaskerekeivel. Amúgy kicsit nehézkesen megy a megértés nekem, mert az a "3 rétegű" fogaskerék hajtja elvileg a nagyot (a hátul lévő nagyobb fogaival, ami a szervizes képeken egyáltalán nem látszik, viszont a shopban lévő képen (lásd lejjebb, vagy korábban) oldalról igen. Nevezzük akkor ezt közlőfogaskeréknek. Viszont a nagy (nevezzük indító fogaskeréknek) van megkopva durván (a kicsit meg még nem láttam képről sem)... Éééés a 311. oldalon mutatja be a szabadonfutót, ahogy az a lendkerékhez kapcsolódik, és hogyan kell összerakni.
Magyarán, ha és amennyiben jól értem, az indító fogaskerék többet nem foroghat egyáltalán, amint a motor beindult, és az indítózást abbahagytam (ergo a közlőfogaskerék sem, ami hozzá fixen kapcsolódik), kivéve, ha a szabadonfutó beszart (csörgés?): ez történhetett valamikor korábban, ami "megviselte" az indító fogaskereket? Esetleg megfordítva: ha a motor nem akart átfordulni akármilyen okból, a közlőfogaskeréknek meg mégis sikerült... De az éktelen recsegéssel járna, nem? Meg aztán nem nagyon akarna egy ilyen után többet beindulni a motor, ha nem tudnak összekapaszkodni a fogak, márpedig indítási gondom nem volt. (Már olyan, hogy a főtengely ne forogna...) Esetleg nem oda való típusra lett cserélve, és ezért koptak ilyen sajátosan "össze"? Megjegyzem: a linkelt 20K-s fogaskerék is Majesty-hez van írva, aztán a Madisonnál szerepel. Lehet, hogy néhány alkatrész kompatibilis: szokták keverni a blokkot a Burgmannal, Majestyvel, de ha jól tudom, egyik sem 1:1-ben.
Majánál valami ilyesmi volt. Itt ugye a ricni alapján egyértelmű, mi forgatja a főtengelyt, és vica versa, viszont a lendkerék nem azon az oldalon volt, az nem zavart be az értelmezésbe.
Amúgy ángliusék starter clutch néven is hivatkoznak a cumóra... (Ezt csak úgy megemlítem, mint kereső szó jó lehet.)
Összefoglalom (az árak csak tájékoztató jellegűek, nem tudok onnan rendelni):
Indító fogaskerék (60333400): 78,5€
Közlőfogaskerék (61614800): 110€
Szabadonfutó külső (60123300): 58€
Szabadonfutó belső (61614900): 91,5€
Lendkerék (nem kell új, csak a link-je.)--- OFF --- OFF --- OFF ---
VICC KATEGÓRIA:
Komplett zsír új varió (még nem kell), de 110€
Csak a variátorház görgők stb. nélkül (!): 220€
Erre nem találok szavakat. Tudjátok milyen macera szétszedni?
Olyan, mint a komplett felni féktárcsával olcsóbb, mint a féktárcsa.VICC KATEGÓRIA 2.0:
Komplett kuplungszerkezet: 122€
Csak a kuplung belső része: 146,5€
És ehhez még arany áron meg lehet venni a többi alkatrészét!
Nem értem ezt az árazást! De most már tényleg nem... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4414 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy teljesen "normális", de létező (veszélyes) jelenség!
Normál esetben, amikor ugye 2 kézzel fogod a kormányt Te magad vagy egy
bio-kormánylengéscsillapító. A gond ott kezdődik, amikor a szitálás erősebb,
és nem tudsz rá normális szabályozási választ adni: bringánál is előfordulhat.Amúgy gondolom a Twist of The Wrist-et már láttad, abban is magyarázzák...
(Ha jól emlékszem. Belenéztem, de hirtelen nem találtam, de mintha. Talán.)Szerk: Moszkítónak is igaza van, mivel a doboz is viszi hátra a súlypontot.
Pl. Madison esetében egész extrém módra: középsztenderre állítva hajlamos
az első kerekét levegőbe emelni, ha bent van a dobozban a sisak. Oké, hogy
középre van rakva a sztender / egyensúlyban van, de doboz nélkül előre dől...Ezért is szereltem télen úgy, hogy a dobozt konzolostul levettem, mert így az
alátámasztásnak nem nagyon kellett dolgoznia, csak biztonsági szempontból
volt alatta. Főleg, hogy a kipu is is lekerült meg a kerék is, utána már nagyon,
de nagyon erőlködni kellett volna, hogy hátra lökjem, az egyensúlyi helyzetből.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4416 üzenetére
Balesetveszélyesnek egy 15 lovas gépen én semmiképp nem mondanám.
Nem kell 70-80-nál elengedni a kormányt, ez tiszta sor: AZ balesetveszélyes!
Lehet még játszani a kormányvégsúllyal is, az is ezért van fent (nem dísznek).Teszem hozzá, hogy anno sokáig jártam súly nélkül, mert úgy azt a pár centit
megnyertem az autók közt való szlalomozásnál: semmi bajom nem volt belőle. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4433 üzenetére
Akkor ez a szívató: magától nem nő meg az alapjárat! Azért nem akar menni a pirosnál, mert a kuplung elég magas fordulatszámon nyit (mondta is Gergő, hogy tuning kuplung, pedig nem az!), talán 4000 körül, de erre most fejből már nem esküszöm meg. Ha küldesz egy videófelvételt az alapjáratról, megmondom a fordulatszámot. (A proggit még mindig nem írtam rá, de a hangból "kiszámolom" neked pikk-pakk.)
Ígértem (rég) a CSV-t is az
elmúltnyócévelmúlt 4 évről. Most épp egy Excelt gyüszmékelek belőle, mert azt akarom megtudni, hogy mikor volt ilyen magas a fogyasztás bármikor is. (SpeedoHealer + Multivar + tél kombóval volt, 2012-2013 telén "5L", de pont baromi ritka tankolásokkal: akár még párologhatott is közben a benya...) Viszont érdekes, mert alattad MINDIG is többet fogyasztott, mint alattam, pedig könnyebb vagy. Tudom, megbeszéltük, hogy részben a kétszemélyezés, részben az újdonság varázsa, és a sok nyelezés...Lényeg a lényeg, hogy most ezen dolgoztam, de sajna még nincs kész, úgyhogy egyelőre csak annyi, hogy 4,7-eket alattam a SpeedoHealer + Multivar hozott ki, de ugye azt tudjuk, hogy olyankor 15% el volt csalva, tehát az is 4,1L alatt marad valósban: ez nem normális fogyi. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4446 üzenetére
Pénzbeszedés, most éppen ilyen jogcímen. Ez van. Legmagasabb ÁFA,
legmagasabb jövedéki adó az üzemanyagon... Tündérmese ez az egész!ON: fogaskerék teljesen jó a másik oldalon. A vezérlés biztosan volt már
cserélve, mert már az erősített barna láncvezető van benne. A lánc FOS!
Lánckerekek ránézésre rendben vannak, szóval azt nem cserél(te)tem.Tömítéskészlet, lánc, olaj, stb. Megrendelem. Októberre talán meg is jön.
Ui: komolyan úgy néz ki, mintha így gyártották volna a fogaskereket, nem
lehet látni semmit, amibe beleérhetett volna, hogy úgy megkopjon, kérdés
viszont, hogy akkor pontosan miből származik a fémreszelék, de ez van...
Szóval AndrewTdi-nek jövök egy sörrel, hogy csak le kell esztergálni, LOL! -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4452 üzenetére
- Apa, honnan lehet tudni, hogy valaki már részeg?
- Hát fiam, pl. onnan, hogy mindenből többet lát.
- Hogyhogy?
- Ott fekszik az a 2 kutya: na, részegen 4-et látnál!
- De Apa... Ott csak 1 kutya fekszik...ON: én is láttam ám az egyik reggel egy
(fekete)Madisont, amikor álltam a buszmegállóban.* Persze utána néztem, és OHNE rendszám: mintha bármikor is gyártottak volna belőle 50-est, és nem lenne böszme nagy dög. Szóval lehet, hogy a típusból kóricál 1-1 (vagy több) példány, de motorblokk felújítás esetén kellemetlen, hogy maga ez a 400-as motorblokk (viszonylag) ritka, és enyhén túlárazottak az alkatrészei. Ez van.Szerk: a Benelli Velvet 400-as még ritkább.*: Igen, mostanában sajnos ez a menetrend. Ma mondjuk pont mentem autóval is, nem volt benne köszönet, olyan dugóba keveredtem. Ja, amúgy a Loctite 648-at nem ártott volna picit megmelegíteni, mert eléggé megszenvedett vele a légkulcs...
De "megoldotta" végül. Kérdés, hogy amikor vissza akarod rakni az anyát, akkor mégis mi a fittyfenéhez képest húzod meg az anyacsavart 120-130 Nm-re? (Ellen kéne fogni a főtengelyt ezzel az erővel.) Ha csak oda nem vereted légkulccsal.[ Szerkesztve ]
-
balazs1011
aktív tag
válasz huszi.gyb #4473 üzenetére
Valószínű hogy sufni tuninggal lesz megoldva.
A belső fém perselyre ráhúzok egy darab gumicsövet.
Hirtelen ez jutott eszembe.---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #4405 üzenetére
Megtaláltam az off-ban linkelt motor Hahus hirdetését, és kifeküdtem rajta.
Idézem, mert hatalmas: Nagyon megkímélt nagy robogóm szeretném eladni külföldről behozott, rendszám nélkül használható.
A mondatot gondolom így érti: Újonnan vásároltam, nagyon megkíméltem, de sajnos külföldön elveszítettem az érvényes magyar rendszámot, és már nem akarok kifizetni több sarcot, így nem csináltatok rá másikat, ez az új tulaj feladata lesz. Viszont indítása eme fontos alkatrész nélkül is lehetséges.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4488 üzenetére
Nem tudom. Nem vagyok szerelő. Nem vagyok gépész. Nem láttam.
Apró sérülés a kipufogó szelep himbáján, és a vezérműtengelyen.
Ha olcsó, akkor cseréljük! Nos nem, kurvára nem olcsó. 100-150eFt,
attól függően, hogy honnan tudom beszerezni. És nem tudom! Vaze,
a NÉMETEK visszamondják a rendelést! A kifizetett, már lezsírozott,
akciós (!!!) rendelést! Eszem-faszom megáll most már.Tajtékzom. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4506 üzenetére
Hát ez az, játékelméleti szempontból most már nem éri meg kiszállni...
Amúgy igazad van. Simán lehet, hogy a linkelt példány is kívülről szép,
de a motorja oda van, amit meg CSAK bontással tudsz megállapítani és
vétel előtt nem szokott nagyon működni, hogy "te, akkor szétszedném"!Nyilvánvalóan nem hiszem el a 11K futást sem! 111-et inkább. Tekert óra:
szét van hajtva. Enyémben legalább már TÉNYLEG cseréltek vezérlést...
Tudniillik a már megerősített (barna) vezérműlánc-vezető van benne, nem
az eredeti fekete, ami hajlamos volt eltörni. Szóval csak arról tudod, hogy
mi van benne, amit te magad raktál össze: ha felújítom150-ből, talán egy
szezont megint végigteker alattam úgy, hogy nincs különösebb gond vele.
Vagy akár többet is. Ha nem hajtom cihopata mód / nem megyek túrázni.Ha most vennék AKÁRMIT, ami használt, lehet, kezdhetném elölről... Az
első ugye a biztonság, fos gumikon ne! Meg kéne állni? Fos tárcsával ne.
Nem kéne elpattogni kanyarban: fos telóval ne. (Látni is jó volna: xenon?)És ha minden rendben lévőnek tűnik, kipuff, 1 misi, és beszarik a motor...
Amilyen szerencsém van, csak szalonból hozhatnék megbízható motort.
Arra meg nincs pénzem. Kör bezárult... Vicc lezárult, lehelet megszegik.üszök: elég az hozzá, hogy legutóbb egy átugrom szüleimhez, felveszem a
postás értesítőt, lemegyek a postára, felveszem a csomagot, és be melóba
kör tartott vagy 2,5-3 órát! Motorral ez fél óra. Szóval nem létszükséglet a
motor, de qrvajó, ha van. A ráköltések egy része szükséges volt, más része
bolondság, de ez már a Majánál is így volt. Arra is megvettem a dobot.Alapvetően melóba járok. Maja is kiváló volt erre a célra, de arra is öntöttem
a zsetont, a fenti okokból (egyrészt felújítás, másrészt tuning). 15 perc, egy
menet. Mármint nem a Vidámparkban... Beérni. Meg hazaérni. Fél óra, amit
még élvezek is, mert motorozok, ezzel szemben áll a BKV 1,5-2 órája, amit
gyűlölök, ha tömeg van. És rendszerint az van. Szóval "létszükséglet", mert
nélküle (bár élet császáraként "olcsóbban" élnék), tutira megőrülnék.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4510 üzenetére
Az a nagy büdös helyzet, hogy most is igazad van. Mert mit kapnék érte?
Semmit. Lókolbászt. Most. Mert ugye szét van kapva, sőt, mondhatni hiányos!A műszaki is le fog járni 1 hónapon belül. Ellenben HA végre meg lesz csinálva,
megkapja a friss műszakit, lehet, hogy 2 évig csak tankolni kell (meg olajcsere,
esetleg a kuplung, amire a hódok is figyelmeztettek - meg majd egy szíj idővel).Meg ugye csíkos a variótárcsa, és szemezek a multivarral: kettő együtt 70K lol.
Szóval jobbára csak tankolni, na... Nincs más hátra, mint előre... Azt utálom,
hogy ha lenne is zsetonom valaminek a megszerzésére... erre a pofámba röhög
a kereskedő, hogy hogy gondoltam, hogy a hirdetett terméket nekem beszerzi?Amúgy ez az ÉG és FÖLD az európai, és a balkáni hozzáállás közt...! Tisztelet
a kivételnek, de a németek ugye sűrűn elnézést kérő levelet írtak, s részletesen
leírták mi a problémájuk és ne haragudjak, hogy nem tudják a cuccot 3-4 napon
belül hozni, hogyan tovább... Nem az, hogy "nincs raktáron, rendelés törölve". -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4515 üzenetére
Rosszul kérdezted... A németek meg nem tudom, hogy mit szívnak*, de
állítólag MA postázták is a cuccot. Miért verték belém tegnap az ideget?!
(Kiment Jürgen a raktárba, nem találta egyből a polcon, erre levelet ír?)*: hiszem, ha látom.
Mert: "This Mail does not mean, that your goods have already been send.
It's more an information that the payment has been completed! "
(Igen, félig angolul, félig németül nyomják. Ez így majdnem hollandus.)Bogyó: nem tudom. Ez így elírásnak tűnik. De 6.2 alatt százon? 500-600
ccm kéne ehhez robogóból. Habár a hatótávolsága érdekes kérdés. Úgy.
(Kicsi gáz, sok mototfék, biztos jobban elketyeg, mint tépkedve, fékezve.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4565 üzenetére
Egyikük életveszélyes állapotban, de az (számomra) nem derül ki, hogy melyik okozta a balesetet, hova csapódott be először, hogyan mentek össze. Szar ügy. Szerk: akkor jól láttam, hogy az egyik egy Honda Silver Wing. Rendszám hiányát nem néztem, de mintha ezekből a legkisebb is 400-as lenne. Ha nem a balesetben tört le, akkor bammeg 2.0.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #4567 üzenetére
"..Információink szerint az épülő villamospálya mellett parkoló kisebb markolóba eddig ismeretlen körülmények között szállt bele egy motoros péntek reggel, majd a becsapódás után nekiütközött egy másik motorosnak.." Motoros motorost ír,motoros robogóst írna könnyebb lenne kihámozni a szitut.
Digit:
Ha már SW.. Bezz írása a Hondáról. [link] Azt hiszem valami 20eKm-el vette.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Wise (ex-TransferWise)
- Notebook hibák
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elektromos autók - motorok
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen