-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Olvasgatok itt a gyertyákról (rendeltem egy trafót kábelestül, pipástul, hétfőn átveszem), szóval olvasgatok, és bevillant, hogy anno a kis Majának elég furcsa, "röcögős" volt a gyertya csatlakozása. Lehet, hogy hiányzott róla ez a biszbasz?
Mintha folyton gond is lett volna a gyertyapipával. Még az is lehet, hogy emiatt?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22407 üzenetére
Hát nem tudom, mire számítasz a doboz hatásával kapcsolatban, de ha nem
akarsz benne mondjuk egy ~20 kilós autós akksit hazavinni (jellemzően csak
3 kg a terhelhetősége ezeknek), akkor nem fogod érezni... Az akkut igen...
(Tapasztalat.) De még annál is rosszabb amúgy, ha egy utas ül mögötted... -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #22417 üzenetére
Egyáltalán nem csuklik, nem torpan, de zavar a 10-11-es szám a kijelzőn.
Ez tényleg kicsi gáznál van... Persze már nem alapjárati (akkor motorfékez),
hanem ilyen "alacsony fordulat" = gurulás kategória. Én is úgy tudtam, hogy
benzinszinttel lehet ezt szegényíteni! Viszont pont most emeltem rajta, mert
elvileg alacsony volt (rosszul állítottam be anno az úszót vagy az újat nem is
állítottam), akkor meg nem igazán vette a lapot alapjáratról hirtelen gázra.Vagy azt kéne elfogadni, hogy normális, hogy hirtelen gázra megcsuklik?
Ilyenkor ugye hirtelen sok levegőt kap, a benzin ugye lemarad, gyorsítófúvóka
meg ennek kompenzálására nincs: szegényedik a keverék... Egyedül talán a
tolattyú tudna segíteni, hogy nem rögtön ugrik az égbe: lehet, hogy túl gyenge
benne a rugó? (Mintha láttam volna ilyen karbituning videót, hogy erősebb rugó
a gyorsabb reakciókért... Vagy gyengébb volt, hogy gyorsabban mozogjon?)Súber állítható, de WOT értelmes keverék (12-13), a motor megy, ahogy megy.
Szerk: szvsz középtartományban is korrekten... Bár gyengébb, mint 2017-ben.
Nyélen sem szegényedik nagy tempónál, szóval a gyári főfúvóka is okés lehet!Szóval akkor első körben az alapjárati keveréken próbálok szegényíteni...
Szerk: ez tűnik a legkevésbé stresszesnek. Érdekes amúgy, hogy ahogy a
pillangószelep kitámasztóját visszább engedtem rögtön szegényedett, viszont
akkor már az előírt 1500 alá csökkent. Valószínűleg "közel jók" a beállításaim,
de még hiányolom a motorféken durrogást. Mintha néha-néha egyet-egyet már
durrant volna, mikor villanásra 14 fölött láttam az AFR-t - írtad, hogy ekkor ~17
kéne legyen. Szerintem akkor tutira kelepelne. Elvileg gyárilag olyan durrogós![ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22425 üzenetére
Hát, már megrendeltem múlt héten. (Aztán csak mostanra jött meg,
de egyelőre beraktam a fészerben a polcra, ott nem ront el semmit.)Lehet, hogy érzékeny típus nem tudom, mindenesetre most a sima
CR8E-t raktam bele, új NGK gyertyapipával, aztán remélem jó lesz!
Trafó is új, mert eredetileg nem akartam gyertyapipát szerelni, lol.Szerk: ez már csak azért is vicces, mert végül mégiscsak kellett.
Teszem hozzá, hogy a Madison gyári gyertyája a CR8E. Szóval ha a
trafóm még gyári volt, és a pipa is, akkor kellett volna hozzá az a kis
bizbasz, amiről a kolléga mondta, hogy jár a gyertyához, de nem járt.Alternatíva: CR8EB gyertya. Nekem amúgy abból CR8EKB volt, mert
micsoda tuning, hogy két elektródás: utólag olvastam, hót felesleges.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22432 üzenetére
Igen, most a gyári varió van bent, 15.8-as súlyokkal, s nagyjából úgy megy nyélen,
mint a J.Costa 20 grammos kúpokkal, de annak előnyei (lágyabb működés) nélkül.
Amúgy nekem is szarakodik a kuplungom. Alapjáraton meg-megforgatja a kereket,
nyelezésre meg kicsit jobban ejti a fordulatot, mint én azt szeretném... De talán az
új szíj nekem is segít valamit, jövő héten kiderül... A 9 bar kompótommal kéne vmit
kezdeni, ám nem merek hozzányúlni a vezérléshez, mert még azt is elszúrom... -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22434 üzenetére
Kipufogót miért kéne levenni kompót méréshez? Ezt eddig még nem hallottam.
Neked nem 10 bar fölött volt karbi nélkül? Karbival tudom, hogy lefojtja, beszéltük
is, hogy én is beleszaladtam abba a mérési hibába, aztán másnap lemértem jól...
Direkt bemelegítettem: 9 bar volt az. Most a gyertyacserebere miatt kb. "poénból"
rámértem hidegen, szintén 9 bar környéke (nem érte el teljesen, de közel volt).Videó alapján lehet, hogy jól megy. Gyakorlatilag meg sokkal erősebb volt anno...
Legalábbis amikor ilyen 8.6-okat tudott, azért azt lehetett érezni, hogy jól lép, na!
(Jóval gyengébb... lehet, hogy a félrerakott vezérlés miatt, ahogy te is tesztelted.)Rendes tőled, hogy segítenél, rámférne, mert mostanában semmi nem jön össze!
Inkább nem is nyúlok hozzá, azzal nem lehet elb*szni... örülök, hogy most megy!A méregdrága J.Costa-ról annyit, hogy 1) szerencsére olcsóbban jutottam hozzá,
2) sejtettem, hogy nem fog csodát tenni a belőtt Dr. Pulley tuning után, viszont 3)
nem sejtettem, hogy "pappervariónak" fogom csúfolni. Lévén olyan lomha lett tőle
a gép, mintha nagypapi akarna csapatni egyet le a telekre horgászni, vagy mit.Egyszerűen a hozzá adott súlyokkal túl nehéz, mint már többször írtam volt. Ami
Burgi 400-ba jó tuning, az a Madisonnál két lépés hátra. Szóval, én inkább annyit
állapítottam meg róla, hogy szép... Meg kevesebb a motorfék, simábban jár, de...
Ott a de! Nem egy "sport" varió, legalábbis 24 grammos súllyal semmiképp.Aztán adtam neki még egy esélyt 20 grammos súlyokkal, úgy már tetszett! Hogy
miért raktam vissza a gyárit? Mert össze akartam mérni az aktuális teljesítményt
a főtengely csere előtti számokkal, 20 grammos súlyom akkor még nem volt bele:
erre mit ad isten a Pulley már az utca végében felborult, szóval nem tudtam mérni.
Utána mérgemben beraktam ezeket a 15.8-as súlyokat, aztán azóta is úgy van.rstwingo: JC634FS való bele, nem teljesen Suzuki blokkos, de a hajtása olyan.
Viszont a hozzá adott súlyok nem igazán optimálisak, legalábbis gyorsulásra nem.
A többi előnyt hozza (simább járás meg ilyenek), de gyorsulni azokkal nem tud.
Tiszta szerencse, hogy "potom pénzért" lehet venni hozzá más súlyokat is. (Aztán
tippeld meg, hogy mennyi kell, és annyiszor 10K, ahányszor nem találod el LOL...)Szerk: vagy JC6349FS a kód? Tudja fene, arra is sok találatot hoz a Google...
Max. majd holnap megnézem a dobozon.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22439 üzenetére
gyenge fejszámítás figyelembe véve a LE erőket , szerintem
Hát ez a fejszámítás tényleg gyenge volt... Egy gyári 400-as Burgmant
egy gyári 400-as Madison állva hagy, ezen nincs mit szépíteni. Hiába van
nagyobb szám írva a katalógusadatba. Mivel a gyári hajtással a Burgman
alapvetően fogyasztásra/kényelemre van hangolva, és NEM sportosságra.Ellentétben a Madisonnal, amit gyárilag is sportosra lőttek be. Eleve más
a felépítmény, más az üléspozíció. Egészen más élmény. Ami azonos,
az a variátor (meg a kuplung). Bele lehet rakni a Burgmanhoz belőttet, de
nem fog vele jól menni. Számtalanszor leírtam már, hogy a Burgmannál a
18 grammos görgő az már nagy tuningnak számít: Madison 17.8-ról indul.Ebből következőleg a J.Costa, amivel a Burgman hasít, Madisonba lomha.
Mit kell tenni? Behangolni. Fejszámítással? Mondjuk... aztán mérésekkel!Nézni kell, hogy mit csinál a motor, milyen fordulaton gyorsít / hova pörög?
Ehhez nem árt egy normális fordulatszámmérő, mert ami gyárilag rajta van
a fedkompban, az inkább csak az alapjárat beállítására jó, másra nem...Sajnos a 23 grammos kúpokkal sehol se lennék. A 20 gramm tetszik! Már
csak azokat a hiányzó pacikat kellene megtalálni, akkor megint jó lenne...
(Persze első körben az lenne a tuti, ha nem kéne rettegni, mi szarik be.)a kocsinál sincs leszedve vagy kiszedve a porlasztó
Kocsinál nem igazán használnak CV karbit, így ha lepadlózod, akkor fojtás
nélkül tud szívni a henger, márpedig csak úgy lehet kompressziót mérni, ha
be tud jutni a levegő a hengerbe... Ahogy előttem írták (most nem néztem a
linkeket, de gondolom ugyanarról beszélünk), teljesen alapvető, hogy nyitott
fojtószelepállásnál kell mérni. Egy CV karbi viszont nem nyit ki attól, ha álló
motornál húzol egy kövér gázt: a tolattyút a vákuum emeli fel... az meg csak
járó motornál van, ill. kompressziómérésnél az indítómotorral forgatva 600-as
fordulatszámon majd valamennyi lesz, ha lesz. De nem garantált a jó mérés!
Szóval le kell szedni a CV karbit, na! Kipufogót mondjuk nem tudtam.yodamastah: engem egyszer egy tacskó kergetett meg így a 90-es években,
még a jó kis DT50 nyergében: az amikor lefutott a fűbe, akkorát zakózott...
Mai napig vissza tudom játszani a jelenetet fejben, és röhögni támad kedvem!astro12: a linkekre nyomhatnál egy linket, így folyton kijelölgetni, másolgatni,
vagy jobb gombbal a böngészőt bizergálva megnyitogatni kicsit nehézkesebb.
Pl.: http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/suritesi-vegnyomas-meres-menete
"Otto motornál teljesen kinyitjuk a fojtószelepet (benyomjuk a gázpedált teljesen)."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #22457 üzenetére
A gyuruzes kor be lettek csiazolva a szelepek?
Biztos, hogy nem. Ugye arról a szerelőről beszélünk, aki legyilkolta a régi
főtengelyen lévő vezérlést hajtó csapot (s mellesleg vele együtt a komplett
fogaskereket) szétszereléskor. A fészkes reteszt meg összeszereléskor...
Szerinted ez csiszolt bármit? Neeem. Bedobta a gyűrűket, és szevasz.Szelep rugok milyen allapotba voltak?
Könnyebbet és kettőt: sok szerszámom van itthon, de gépműhelyem nincs.
Értelemszerűen nem én csináltam a blokk széthúzást / főtengely illesztést,
szóval ilyen mélységben fogalmam sincs a részegységek állapotáról.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Áá, ahogy láttam, milyen "gyorsan" lett kész a Maja, nincs az az isten, hogy
otthagyjam. Tudom, hogy precíz a srác, meg a jólassúmunkához idő kell,
de azért ennyire... Oké, a blokk illesztést aznap megcsinálta, le volt beszélve.yoda: mit kezdenék, mit kezdenék... Hajtanám a rollert: az is beszart amúgy.
Vmi 15-20 km-t ha raktam bele, mire megállt alattam, mint a szög - gari lesz!
De sebaj, mert vizes úton motorozni se szeretek, de úgy néz ki, rollerezni se
kellemes, mert amilyen gagyi műanyag a hátsó kereke, pont annyira csúszik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22467 üzenetére
Várjál várjál, két különböző szerelőről beszélünk. A "tróger" nem vállalta a
főtengely csapágy kiszedését, és az új helyrerakását, a "precíz" viszont egy
10-esért megcsinálta. Szóval egy szerelés közben két szerelőnél volt.
Én meg hurimásztam kocsival a kiszedett blokkot... Hatalmas élmény volt..."DIY" hengerfejfelújítást inkább nem: sokmindent megcsinálok, de elsőre kb.
semmi sem lesz olyan, mint szeretném. Egy ilyen munkához nincs semmi
tudásom, és szerszámom, műhelyem se. Inkább elviszem majd vmi rendes
szerelőhöz, ha egyáltalán, addig együtt élek a problémával, hogy ennyit tud.
Szívesen ránéznék a vezérműláncra, mert a bogarat elültetted a fülembe, de
félek, hogy ha állítani akarnék rajta, akkor richtig valami félremenne. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22472 üzenetére
Na, hát az "biztató"... CDI kuka? Milyen gyertya volt benne?
Szerk: "A trafonal azert arra nem art figyelni, hogy az ellenallasa kozel
azonos legyen a gyarival, hogy ne terheld tul a CDI kimenetet."
Most én is parázom, hogy mit vettem bele: megmérem ma délután.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #22496 üzenetére
Ez amúgy az a VR szenzor, aminek ilyen tüskés kimenete van, ahogy jár a motor?
Vagy az a fordulatszámjel, ami a fedkomp felé megy az már egy konvertált valami?
Csak azért, mert annak idején mértem szkóppal, és alapjáraton 4V körül van csak,
ami egy 5V-ra triggerelő elektronikának kevés, de a CDI nyilván nem vár el ennyit...Viszont fordulaton rendesen meg tud nőni az a kimeneti feszültség. Tizensok V-ra.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22499 üzenetére
Malossihoz semmi köze. Morini, ezt jól tudod. Típusszámra meg: FM400
Szerk: és igen, a Velvetben is ez van.bedurrog a kipufogóba. Nem túl hangos, de én észreveszem. Ez normális ugye?
Igen, ezek szerint nálad jól van beállítva a karbi, régen nekem is ilyen volt...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22501 üzenetére
Van egy magyar fórum, ami manapság teljesen halott, ám annak idején írogattam én is oda, egy kis életet lehelve a hanyatló közösségbe, de ami sokkal fontosabb: rengeteg hozzászólást elolvastam. Többek közt szinte biztos vagyok benne, hogy ex-klubtag motorja van nálam, abban is, hogy szívott a magas fogyasztásával... Lényeg a lényeg, hogy onnan is ragadt rám infó + persze az idő: 6 éve lesz nálam!
Karbinál tudom, hogy annyira nem bonyolult, mérések szerint nem azon megy el a teljesítmény, mert az AFR pont hogy az erő felé mutat, épp a fogyasztás kárára. (Szerintem vagy fél litert meg lehetne spórolni úgy, hogy nem is megy rosszabbul!)
Viszont azzal vitatkoznék, hogy "csak 2 dolog"... Szvsz 3 lesz az, amin a dolgok múlhatnak: benzinszint, alapjárati csavar helyzete, és a pillangószelep végállása. Ezeket kéne visszaállítani oda, hogy durrogós legyen motorféken: na nem nagyon! Csak a maga megszokott vidám módján, amit újságírók is említettek már tesztben.
Fals levegő megint érdekes kérdés: be van repedezve a szívófalsni, de a gyár már nem gyártja, az importőr szerint meg keresett alkatrész, de nincs. IJB. Mondjuk most a roller miatt nem nagyon túrtam a netet motor témában, de amit tudtam, megtettem, méreteket levettem, kerestem, hátha más gyártmánnyal kompatibilis? Egyelőre eredménytelenül.
Érdekes, hogy eléggé szereled a motort, de a vezérléshez nem nyúlsz...
Mi érdekeset látsz ebben? Egy rossz mozdulat, egy elbaszott beállítás, és GTK-ra lehet törni a motor belsejét: dugattyú picit összekócolja a szelepeket, és kész. Azt már nem hiszem, hogy kifizetném. De legalábbis nem volna miből, szóval TK... Remélem így már érthetőbb, hogy miért nem nyúlok hozzá lelkesen. De persze megnézni megnézhetem (valamikor), egyszer vettem már le a szelepfedelet is, annyira nem para, csak le kell "kabátolni" hozzá elég rendesen. Amúgy egyszer már kérdeztem is, hogy mivel jelölted össze a vezérműláncot a fogaskerékkel? Valami olajálló filctoll? -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22504 üzenetére
Ne vedd kötekedésnek, lehet, félreérthetően fogalmaztam meg, de ezen a karbin
továbbra sincs levegő csavar. Szóval bocsánat, az alapjárati csavar alatt én az
éjjel a keverék csavart értettem amivel a habot állítod: a pillangószelep végállását
beállító csavar is lehetne névleg az alapjárati csavar. A manuál is csak arra tér ki.Alacsony az alapjárat? Tekerj rajta! Nekem 2013-ban pontosan ez volt. Dohogott,
mint egy chopper (1200-1300-on), kicsit tekertem rajta feljebb, jó lett. Látszólag...
Mertugye mi volt? Fuldoklott a benzinben, és erre ahelyett, hogy szegényítettem
volna a keverékcsavarral (amiről a manuál nagyban kussol!), adtam neki levegőt...Amikor a szerelő (akkor még nem baszott el semmit*) tekert a keverék csavaron,
rögtön felszaladt az alapjárat 1500-ról 3000-re, gyorsan tekerhette le. Na, azokkal
a beállításokkal evett nekem 8.6L-t 100-on a városban, és kormolt a kipuff 120-nál
is jól láthatóan kövér gázra. Szóval igen, egy nagyon eltekert keverékcsavar sokat
tud rontani a helyzeten... De akkor se levegő csavar, na! A motor felőli oldalon van.Beállítás után a fogyi lement 6L alá, de még a túrázó teszten is fél litert számított:
4.7->4.2 (nem egetrengető különbség, de azért ott is érezhető, városban 8.6->5.6,
már kegyetlen sokat számít, így jelentősen nőtt az egy tankkal megtehető km).Szerk: a szívócsonk a Restyling esetében nincs ragasztva, nem szövet erősítésű
az összekötő, hanem egy sima vastagabb gumi. De nem egy sima cső, mivel ott
a mélyedésekbe is passzolnia kell, ráadásul nem egyforma az átmérő a 2 oldalán.*: tévedés, elsőre egy kicsit túl szegényre vette a figurát, a motor nagyon durrogni
kezdett motorféken, és hirtelen gázra meg is csuklott. Hangyafasznyit még kellett
rajta tekerni, és akkor lett jó. (10 perc munka se volt az utánállítás, de adtam neki
egy ezrest, elvégre 4000 Ft/óra volt a tarifája, hülyének is megéri címszóval.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22539 üzenetére
Mivel én nem vagyok "mű-szaki", nekem ez nem sokat mond, de biztosan okos.
Csak azért másoltam be (megint), mert ha ilyen kell, akkor az utángyártott, ami
"mindenhez jó", meglehet, hogy annyira azért nem lesz tökéletes a Madisonhoz.
Ezt is érdemes mérlegelni, ha (az olcsósága miatt) ilyenben gondolkodsz...38852 Ft-ért írja ma az OEM parts. Egy kérdést megér a bp-i importőrnél is az ár.
Nyilván jól hangzik, ha az utángyártott féláron ugyanazt tudja. De valszeg nem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22588 üzenetére
Ne vedd belepofázásnak (persze az), de írtad, hogy nem baj, ha a szar (volt) a
vas, ilyen korban az természetes, hogy fel kell újítani + ki kell cserélni ezt azt.
Eddig tiszta sor! A gond szerintem ott kezdődik, hogy HA beszart a CDI, nem
veszed meg 40K-ért olaszból az eredetit, hanem kezdesz kókányolni. Persze,
ebből simán kijöhet, hogy lesz olyan jó, mint a gyári, akár még jobb is! De hát
az is kijöhet belőle, hogy nem. Nagyon nem: lehet olcsó lesz, de szar. Tudom,
hogy teljesen hiteltelen tőlem az ilyen tanács, hiszen nekem is szanaszét van
tuningolva a motorom (főleg műszerek), de ha kéne hirtelen új CDI: nos vennék.És nem azért, mert nem tudnék valamit kókányolni (akár segítséggel), hanem,
mert igencsak zavarna, hogy miként a többi tuningom, új hibalehetőségeket (!)
gyártanék bele a motorba. És a megszűnő gyújtás a túra közepén nem vicces.
Nekem csak egy szar gyertyapipa okozta, de ahogy kihagyogatott, idegesített.Ma pl. rollerrel mentem volna dolgozni, megállt alattam. Nem tehetek róla, egy
ipari hulladék, küldik gariban hozzá a vezérlőt... Persze közben mókoltam egy
sajátot, és majdnem kiszaladt a fészerből a roller, amikor (meglepetésemre) a
program működni kezdett, és elindította a roller motorját. Szóval tudok én is
ilyen soros kommunikációs akármicsodákat programozni. De CDI-t (még) nem
csináltam, s nem is szeretném arra bízni, hogy haza jutok-e, hogy elírtam vmit
a kódban. Esetleg csak lefagy az egész, pl. vmi feszültség-/áram-tüske kiüti...Lásd még:
kulonbozo szelsoseges ertekek/korulmenyek kozott szoftveresen/hardveresenSzerk: nyogo 100x jobban ért az elektronikához nálam, így ha ő nem ajánlja, én
biztos hallgatnék rá. (AFR ügyben nem hallgattam: úgy jártam, ahogy jósolta.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22597 üzenetére
Ez nekem is SYM-patikus! Emlékszem, amikor először találkoztunk, egy 125-ös
Sym-et hajtottál, és a törött kuplungos Maja mutatta (SpeedoHealerrel), mennyi a
végsebesség valójában. Régi szép idők: a vicc, hogy a vén kecske ma is itt parkol
a cégnél, kollégám úgy néz ki visszatért a bulizásból. (Vagy csak itt tárolja? LOL.)2009-2010 között egy SYM VS 150-em volt, egy fillért nem kellett ráköltenem...
Olajcsere persze megvolt, szervizben, de annyi. (Pöcc-röff, fasza kis masina volt.)
Előtte, amíg a jogsit csináltam egy Mio 50-nel jártam, az fájdalmasan gyenge volt,
de cserébe elvolt 2L alatti fogyasztással: jó, hát raktak rá vmi 4L-es tankot? 4T 50)Szerk: fogalmam sincs milyen blokk, nem saját?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22617 üzenetére
Éppenséggel Madisonból csillió különböző verzió van, ilyen-olyan blokkal szerelve.
Kollégának volt ugye a topikban 125-ös, Yamaha blokkos. Az pl. 1:1-ben Majesty.
De létezik 150, 180, 200 és 250-es is belőle... Szomszédomnak volt pl. 200-as,
Piaggio blokkos. Egyszer kipróbálta az enyémet. Alig akart leszállni róla! Annyira
más volt az élmény: minden ismerős rajta, csak sokkal jobban megy. Mondtam is
neki, hogy nekem ennyi KELL a városban: szerinte hülyeség, hiszen ő még azzal
a 200-assal is lement - autópályán - a világ végére, ha az kellett. Szerinte csak az
élvezet miatt mondom, hogy nekem ennyi "kell". Meglehet... De valahogy idővel
nagyon megszoktam, hogy van vmi "értelmezhető reakció" (robogós viszonylatban
nem is kevés!), ha megtekerem a gázkart. Kollégámmal egyszer cseréltünk. Csak
az utca végéig akart volna menni, ám aztán fülig ért a szája, azt mondta, menjünk
csak tovább a Lágymányosi hídon, ezt ki akarja húzatni, olyan állat. Én meg ugye
kapaszkodtam utána az ex-Majámmal: vidáman felpörög az is, és húz is, hiszen a
Multivar ad neki +3 LE-t a gyári beállításához képest, s emiatt tiszta sportos VOLT.
Csak a Madisonról visszaülve olyan, hogy lenyelezed, és nem történik semmi...Szóval el lehet kóricálni kisebb vassal? Hajjaj! De ugyanúgy élveznéd? Rajtad áll...
(Talán még a 250-es Madisont venném fontolóra, elvégre a 250-es Maja is tetszett.)
Persze, annál bármi jobb, mint hogy két hetenként megkotlik, és a gatyád költöd
rá minden hónapban, hogy újra járóképes legyen. Én is jártam ebben a cipőben...
Meg persze a tuningok. De azért van bennem félsz, hogy megint ugyanaz a cipő?Most pl. kóvályog az eleje, megint kéne kormánycsapágyat nézetni/telót felújítani:
egy valag pénz. Persze megint élvezném a közlekedést vele, jobban, mint most...
Kicsit még tuningolni kéne rajta, mert ma 10.9-et mértem. Ez elég harmatos.
Persze még így is azt mondanák rá, hogy szedi a lábát. Gyorsultam hazafelé egy
nagymotorral, nyilván ellépett, de "megleptem", így majdnem kerékre állt a csóka.
Minap meg egy T-Max jaszkarizott előttem / törte össze magát egy kocsi hátulján:
én már akkor tudtam, hogy baj lesz, amikor a kanyarodósávban előrerepesztett.
Persze "befért" meg minden, ám azzal nem számolt, hogy hiába van nekünk (már
másodpercek óta) zöld, lesz még olyan pofátlan barom, aki keresztbeosonkodik a
neki már tizensok másodperce pirosban, a dugón keresztül. Autó ugye befékezett,
T-Max meg benézte, csatt. Nagy baj nem lett, csak hát szopás, ha vki nem figyel.)Ui: mielőtt bárki belekötne, hogy a kilövéshez legalább egy 600RR-t vegyek, nem,
nem akarok ilyesmit tenni, a harmatos alatt azt értem, hogy tudna ez 8.6-ot is, ha
(és akkor itt nem sorolom fel újra*, hogy miket kéne ellenőriznem, hátha ott a baj).*: nem volt időm foglalkozni vele, csak mikor lerohadt a roller, kényszerből mentem
vele. Remélem nem sértődik meg, de mostanában kicsit keveset volt használva.Ja és a ma esti gyorsulásos szösszenet: valami VW GTI állt előttem a lámpánál,
kurvajó hangja volt, ahogy "duruzsolt" a dupla kipuff. Indulás után odalépett, én is
nyeleztem, így közvetlen közelről élvezhetem a hangorkánt. Kanyarban meg újra
ott volt a kicsit dohogós/bugyborgós hangja, szinte alapjáraton. Tetszett, na.
Aztán persze állva hagytam a Lágymányosin, nem erőből, hanem a sorok közt...Szerk: az egész fenti levezetés arra akarna kihegyezve lenni, hogy ha megszoksz
adott paramétereket, keresni fogod ezeket a leendő új motorodban is. Nehéz attól
elszakadni, és ilyen szög racionális döntést hozni, hogy elég a 300-as. Vagy pl. a
huszi-féle dilemma, hogy ott van a nagymotor, tehát elég a 125-ös. Amúgy elég.
Szerk2: tuti kipróbálnám a 300-as Forzát, ha lenne rá zseton, deegyelőrenincs.
Szerk3: de csomagtartó kell, ezért nekem SH kizárva... A blokkja tetszik, az jöhet.
Végülis így lett nekem Madisonom 6 éve, hogy a Velvetben megtetszett a blokk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
"tekintettel arra, hogy a motor ritka, 430 ezer forintot ítéltek meg kárkori értékre"
Nem gondoltam volna, hogy néha még jól jöhet, hogy ritka motort hajtunk, LOL.Szerk: egyébként a szitu közel sem vicces, és kár a motorkáért. Gondolom kb.
takarásban lehetett a másik motoros mögött és/vagy az autós teljesen bealudt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #22633 üzenetére
Amikor én feküdtem el, nekem is karcos lett. Azóta is viseli a harci sebeket.
Jobban megtört, amikor neki mentem egy Demszky-bunkónak sötétben/esőben!
Amikor kicsit meg lett műanyagozva, akkor kapott némi ezüst festéket, de ilyen.Telibe fényezés? Ugyan... Volt egy komplett orr idomom, ami le volt fújva, de nem
stimmelt a színe, és egyetlen tartófül sem volt rajta ép. Ill. egy igen, azt átraktam
az enyémre (műanyagosokkal), kb. 2-3 évet ki is bírt, nem rég tört le megint. Azt
a szart meg kiraktam lomtalanításkor, nekem ne foglalja a helyet a pincében...Egyébként újban már egy index is brutális áron van, egyet kénytelen voltam venni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22640 üzenetére
Autónál simán megcsinálom esetben (idegállapotban voltam: olyankor nem ajánlott
szerelni) a motorolaj leengedés helyett leengedtem a váltóolajat. És fel se tűnt...
Maradjunk annyiban, hogy egy robogót olajcserére szervizbe vinni csak annak kell,
aki nagyon (!) nem ért hozzá, ám ha egy autóban simán megy, akkor ehhez se kell
szerelő. Persze, ha vmi számlafétised van, akkor nem szóltam. Azt nem tudom,
mennyi km van benne, de amúgy a legkevesebb (mind idő, mind pénz), hogy olajat
kell néha cserélni. Meghúzási nyomatékot szervizkönyvből nézz hozzá: 20-25 Nm? -
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22643 üzenetére
A váltóolaj 3000 Ft volt (manuális), az nem pénz. A gond inkább az, hogy olaj
nélkül érdekes hangja lett, még szerencse, hogy feltűnt a páromnak... további
gond, hogy ezután szerelőhöz vittem, aki megcsinálta 25000-ért az olajcserét:
de hát ez van, tanulópénz. Ha szerelés közben akar kirúgni a főbérlő hisztiből,
inkább abba kell hagyni, mert idegesen esetleg az ember nem tudja mit csinál.ON: Aldis nyomatékkulcs nem lesz jó, arra kár is várni, az ilyen böszme nagy
félcollos, az nem tud 20 Nm-t. (Persze jó az, csak nem az olajcseréhez.) -
DigitXT
félisten
Igen, ami a Lidl/Aldi-ban kapható, az oda kiváló, max. 210 Nm!
De az alsó érték biztos nagyobb, mint 25 Nm, most nincs meg mennyi.Reaper: nekem 3 nyomatékkulcsom van, 1/4”, 3/8", 1/2", és ezek mind
más tartományra jók. Van közte átfedés, de mind hasznos. Azt hiszem
6-30 Nm a kicsi, 19-110 Nm a közepes, a nagy meg 30-210, vagy hogy?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22649 üzenetére
Nem készlet, idővel beszerzi az ember... Az egyik az tuti Aldi/Lidl (az a nagy):
a kicsi az Genius, a közepes meg Yato. Teljesen máshol, máskor vettem őket.
De emlékszem, amikor először mentem be ilyen kérdéssel a szerszámboltba,
hogy "motorszereléshez" keresek nyomatékkulcsot, kicsit hülyének néztek. A
Nm-t mondjam nekik. Mondom láttam 20-30-at, de van tuti 110 is a könyvben...
Aszondja, az nem lehet attól megszakadna a menet a motorblokkban. Nade
kerékanya is van, nem? Lehet, nem is motorkerékpárra asszociáltak? -
DigitXT
félisten
Na, ma megint motoroztam, a felújított sisakban először... Hát durván szoros lett,
megint rendesen olyan, mint egy bukósisak. Nagyon ki volt már a szivacsa, mivel
az új is ugyanaz a méret, mégis úgy fogja a fejem, hogy alig fér alá a szemüveg... -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22674 üzenetére
Nem vette elsőre a lapot, kicsit köszörülni kellett, aztán rájöttem, hogy szívató.
Fura mondjuk, mert elég meleg volt, és tudjuk, hogy milyen a keverékem.Szerk: de amúgy igen, bevitt
a pizzériábameg vissza. Továbbra is kóvályog.
Szerk2: 10.1/3.8/10.7, de amúgy motorozható: gumi eresztett jó 1 tizedet már.
Szerk3: annyit helyettesítettem a rollerrel, hogy 1 hónapja meg se tankoltam...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Háztartási gépek
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Linux kezdőknek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen